Wat zijn mensen in de loop der tijd toch creatief geworden hé! En dat allemaal in het kader van sociaal kunnen functioneren en dingen bespreekbaar houden.. Je zou bijna denken dat hulpverleners er zijn om macht uit te oefenen over mensen en controle behoeftige overheden te kunnen voeden..quote:Op maandag 23 mei 2011 00:55 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
http://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/persoonlijkheid.php
.......
Ga dan weg uit dit forum als je er zo over denkt, want dit is gewoon vervelend.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:04 schreef Retronix het volgende:
[..]
Wat zijn mensen in de loop der tijd toch creatief geworden hé! En dat allemaal in het kader van sociaal kunnen functioneren en dingen bespreekbaar houden.. Je zou bijna denken dat hulpverleners er zijn om macht uit te oefenen over mensen en controle behoeftige overheden te kunnen voeden..
Maar dat is natuurlijk niet zo, want zulke ''afwijkende gedachten kunnen wijzen op een persoonlijkheidsstoornis'', en hulpverleners zijn mensen die er primair aan werken om jou ''te helpen'', en niet hun eigen belangen te behartigen.
Waarom is dit vervelend? Kun je dat onderbouwen?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:14 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ga dan weg uit dit forum als je er zo over denkt, want dit is gewoon vervelend.
Dyslexie zie je ook niet, maar daar praat je waarschijnlijk niet op deze manier over.
Dus:
Omdat het al 100.000x is gezegd, en het bovendien beledigend is voor psychiatrische patiënten.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:16 schreef Retronix het volgende:
[..]
Waarom is dit vervelend? Kun je dat onderbouwen?
Zal ik jou eens wat grappigs vertellen? Ik was vroeger die huilerige baby. Toen begonnen mensen me als afwijkend te beschouwen, omdat ik het niet eens was met hoe de dingen ''geregeld zijn''.. Voor mij is het echter een gezonde reactie, omdat ik het vreselijk vind dat veel mensen zo negatief zijn, en dat ze de wereld negatief maken door onzin te cultiveren.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:21 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Omdat het al 100.000x is gezegd, en het bovendien beledigend is voor psychiatrische patiënten.
Er wordt net gedaan alsof je dan zo goedgelovig bent dat je bepaald gedrag gaat vertonen nadat je een bepaalde diagnose hebt gekregen, het placebo-effect zeg maar.
Maar dat is niet zo.
Veel mensen met een ontwikkelingsstoornis waren als baby al heel erg huilerig en als kind al afwijkend, en de diagnose is pas jaren later gekomen.
Je kunt zelfs afwijkingen zien op hersenscans t.o.v. 'gezonde' mensen.
Het is dus niet alleen het gedrag, maar er zijn ook lichamelijke aanwijzingen, alleen heb je daar wel een hersenscan voor nodig.
Ben je al vegetariër? of desnoods pescotariër?quote:En alle dieren die in de industrie door een hel gaan, om vervolgens te sterven, zodat wij onze lapjes kunnen sudderen
........quote:Op maandag 23 mei 2011 01:30 schreef Retronix het volgende:
[..]
Zal ik jou eens wat grappigs vertellen? Ik was vroeger die huilerige baby. Toen begonnen mensen me als afwijkend te beschouwen, omdat ik het niet eens was met hoe de dingen ''geregeld zijn''.. Voor mij is het echter een gezonde reactie, omdat ik het vreselijk vind dat veel mensen zo negatief zijn, en dat ze de wereld negatief maken door onzin te cultiveren.
Ik ben getraumatiseerd door onze maatschappij, en ''normen en waarden''. Ik denk dat ik snel harder ga werken, meer belasting ga betalen, dezelfde ''normen en waarden'' ga accepteren, want straks denken mensen nog dat ik ''gestoord'' ben..quote:Op maandag 23 mei 2011 01:33 schreef jmex het volgende:
[..]
Ben je al vegetariër? of desnoods pescotariër?
Roep niet zulke onzin.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:39 schreef Retronix het volgende:
[..]
Ik ben getraumatiseerd door onze maatschappij, en ''normen en waarden''. Ik denk dat ik snel harder ga werken, meer belasting ga betalen, dezelfde ''normen en waarden'' ga accepteren, want straks denken mensen nog dat ik ''gestoord'' ben..
Misschien ga ik morgen wel naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de GGZ.. Dit kan natuurlijk niet, ik heb duidelijk afwijkende gedachten..
Hahahahahahah! Informatie zoeken? Meisje, ik ben ervaringsdeskundige!quote:Op maandag 23 mei 2011 01:36 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
........![]()
Net zoals dat mensen lichamelijke beperkingen kunnen hebben, kunnen ze ook geestelijke beperkingen hebben.
Er worden dan in de hersenen verbinden verkeerd gemaakt of er is een overschot of een tekort aan een bepaalde stof (zoals mensen met angsstoornissen, die teveel van het stresshormoon Cortisol hebben).
Daarnaast spelen bepaalde genen een rol bij de ontwikkeling van een stoornis.
Autisme en schizofrenie hebben bijvoorbeeld dezelfde oorzaak, maar het hangt er vanaf wat er tijdens de zwangerschap en de geboorte gebeurt, want dat kan invloed hebben op het soort stoornis.
Sommige mensen lopen ook zonder het te weten met een gen voor schizofrenie en autisme rond, en kunnen dus een kind krijgen die schizofreen of autistisch is.
Het hangt er per geval vanaf of men de stoornis ook krijgt, of dat men alleen drager van het gen is.
Probeer eerst maar eens informatie op te zoeken voordat je dit soort dingen gaat roepen.
quote:Op maandag 23 mei 2011 01:49 schreef Retronix het volgende:
[..]
Hahahahahahah! Informatie zoeken? Meisje, ik ben ervaringsdeskundige!
Bepaalde genen spelen een rol bij de ontwikkeling van een stoornis? Vertel, kun je wat specifieker zijn? Welke genen zorgen er voor dat zo'n stoornis zich eerder ontwikkeld? En wat voor gebeurtenissen tijdens de zwangerschap zorgen er dan voor dat je eerder zo'n stoornis krijgt? Dus het hangt er per geval vanaf of men de stoornis ook werkelijk krijgt, of dat men het gen alleen draagt hé?
Wauw, dat is wel cool zeg. Dus als ik volgende maand een intake gesprek krijg bij de GGZ gaan ze kijken welke genen er bij mij een rol kunnen spelen, en welke gebeurtenissen er tijdens de zwangerschap van mijn moeder hebben voorgedaan?
Hahahaaha, nou lieverd, ik kan je als ervaringsdeskundige vertellen dat ze dat dus NIET doen. Wat ze wel doen is veel dingen op aannames baseren en interessant doen om hun eigen belangen te behartigen, en jammer genoeg hebben ze vaak vrij spel omdat ze het vertrouwen van kwetsbare en zwakke mensen misbruiken..
En ben je ook in staat om te antwoorden op de vraag?quote:Op maandag 23 mei 2011 01:39 schreef Retronix het volgende:
[..]
Ik ben getraumatiseerd door onze maatschappij, en ''normen en waarden''. Ik denk dat ik snel harder ga werken, meer belasting ga betalen, dezelfde ''normen en waarden'' ga accepteren, want straks denken mensen nog dat ik ''gestoord'' ben..
Misschien ga ik morgen wel naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de GGZ.. Dit kan natuurlijk niet, ik heb duidelijk afwijkende gedachten..
Och de mensen zijn zo creatief hé, welke versie van de DSM zitten we nu al? Ik ben er van overtuigd dat alle mensen die niet kunnen voldoen aan de eisen van ''de maatschappij'' er echt baat bij hebben! Die jongen die een waxine houdertje naar de koets van Trix gooide is ook zwaar gestoord, als hij dat naar een wagen van de gemeentelijke plantsoenen dienst had gegooid had hij vast TBS gekregen!quote:Op maandag 23 mei 2011 01:58 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik ben ook ervaringsdeskundige en heb al heel veel met de psychiatrie te maken gehad en er ook veel over gelezen.
Over die genen en de zwangerschap is genoeg te vinden, zoals deze:
http://www.disabled-world(...)hizophrenia-link.php
http://www.associatedcont(...)etic_pg3.html?cat=70
http://www.healthtree.com(...)cy-can-cause-autism/
http://www.emaxhealth.com(...)s-linked-autism-risk
http://www.steadyhealth.c(...)evelopment_a278.html
Zo, dat zijn feiten, in plaats van de verbitterde opmerkingen die jij maakt.
Dat jij niet tevreden bent, hoeft echt niet te betekenen dat de hele psychiatrie onzin is.
En ja, er worden wel eens fouten gemaakt, maar dat gebeurt overal (zoals laatst nog bij een vrouw die 4 maanden zwanger was, waar ze per ongeluk abortus bij hebben laten plegen, terwijl ze daar absoluut niet voor kwam).
Ik koop geen, of zo min mogelijk vlees. Als ik het koop is het biologisch en voel ik me rot, want het smaakt zo lekker..quote:Op maandag 23 mei 2011 02:05 schreef jmex het volgende:
[..]
En ben je ook in staat om te antwoorden op de vraag?
Nee hoor, jouw gedachtegang is echt niet afwijkend.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:16 schreef Retronix het volgende:
[..]
Waarom is dit vervelend? Kun je dat onderbouwen?
Een ander voorbeeld: we weten allemaal dat co2 een negatief effect op het welzijn van de wereld heeft, maar toch blijft iedereen auto rijden, want dat is algemeen geaccepteerd en je kan bovenal met je status pronken, want dat is natuurlijk veel belangrijker dan het welzijn van de planeet en ons nageslacht! En het stimuleert de economie ook, dus wat maakt het verder uit als de wereld naar de klote gaat? En alle dieren die in de industrie door een hel gaan, om vervolgens te sterven, zodat wij onze lapjes kunnen sudderen, om nog maar niet te spreken over genetische manipulatie en de problemen met bacteriën en antibiotica..
Nee, ik denk dat ik snel naar een ander topic ga, en ik ga ook snel ''hulp zoeken'', want volgens mij heb ik afwijkende gedachten patronen..!
jaja. mijn familielid heeft natuurlijk helemaal geen persoonlijkheidsstoornis! dat die man inmiddels al 2 weken lang elke dag een uur aan de telefoon hangt met mijn man omdat hij er op staat dat we de kinderen voor een feestje van een uur 6 uur in de auto proppen (3 uur heen en 3 uur terug en de kinders zijn 1 en 2), tsja. wij zijn gewoon zo lomp dat we daar niet aan toegeven zeker.quote:Op maandag 23 mei 2011 01:04 schreef Retronix het volgende:
[..]
Wat zijn mensen in de loop der tijd toch creatief geworden hé! En dat allemaal in het kader van sociaal kunnen functioneren en dingen bespreekbaar houden.. Je zou bijna denken dat hulpverleners er zijn om macht uit te oefenen over mensen en controle behoeftige overheden te kunnen voeden..
Maar dat is natuurlijk niet zo, want zulke ''afwijkende gedachten kunnen wijzen op een persoonlijkheidsstoornis'', en hulpverleners zijn mensen die er primair aan werken om jou ''te helpen'', en niet hun eigen belangen te behartigen.
Goh, wat een verhaal. Die man heeft dus een narcistische persoonlijkheidsstoornis hé? Laat me raden, hij laat zich niet behandelen.. Of de behandeling die hij ondergaat heeft geen effect?quote:Op maandag 23 mei 2011 09:14 schreef simmu het volgende:
[..]
jaja. mijn familielid heeft natuurlijk helemaal geen persoonlijkheidsstoornis! dat die man inmiddels al 2 weken lang elke dag een uur aan de telefoon hangt met mijn man omdat hij er op staat dat we de kinderen voor een feestje van een uur 6 uur in de auto proppen (3 uur heen en 3 uur terug en de kinders zijn 1 en 2), tsja. wij zijn gewoon zo lomp dat we daar niet aan toegeven zeker.
een voorbeeld van narcistisch gedrag: wij zaten vorig jaar om deze tijd met ons stervend zoontje in rotterdam (ecmo therapie) en zijn reactie? "oh, nou. leuk dat jullie in de buurt zijn, zullen we een afspraak maken om gezellig uit eten te gaan?"![]()
en denk maar niet dat ze nu ook maar een snipper rekening houden met het idee dat wij het nu een beetje moeilijk hebben hoor. nee joh! we moeten hem toch steunen!
Wow, jij klinkt heerlijk nuchter..! Kun jij me niet ''behandelen''..?quote:Op maandag 23 mei 2011 09:08 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Nee hoor, jouw gedachtegang is echt niet afwijkend.
Het is overigens echt niet zo dat mensen die vermoedelijk een PS hebben, hulp moeten zoeken. Er zijn vast genoeg mensen met een PS die zich prima kunnen redden in de maatschappij.
Neequote:Op maandag 23 mei 2011 15:12 schreef Retronix het volgende:
[..]
Wow, jij klinkt heerlijk nuchter..! Kun jij me niet ''behandelen''..?
er is een psychologische behandeling hoor! maar dat is niet voor zijn narcisme, dat heeft hij niet. nee, hij is depressief omdat de wereld hem niet begrijpt. en dat de wereld hem niet begrijpt, dat komt omdat hij nu eenmaal hoogbegaafd is. en helaas zijn de meeste andere mensen dat nu eenmaal niet. dat kunnen die mensen niet helpen, maar dat maakt zijn leven wel erg lastig en daarom gaat hij naar een psycholoog. volgens hem dan he!quote:Op maandag 23 mei 2011 15:10 schreef Retronix het volgende:
[..]
Goh, wat een verhaal. Die man heeft dus een narcistische persoonlijkheidsstoornis hé? Laat me raden, hij laat zich niet behandelen.. Of de behandeling die hij ondergaat heeft geen effect?
En wat als je dat familielid gewoon verteld dat zijn gedrag kwetsend en lastig is voor jullie, en dat je na drie keer het contact verbreekt?
tuurlijk is 'anders' niet noodzakelijkerwijs slechtquote:Op maandag 23 mei 2011 15:19 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Nee,
maar ik ben dan ook van mening dat 'afwijkende' gedachten niet persé slecht zijn. Sterker nog, soms, nou ja, eigenlijk meestal, is het juist verfrissend als iemand met andere ideeën/gedachten komt. Je moet dan ook niet gaan kijken in hoeverre je 'afwijkt' van de norm, maar hoe gelukkig je met jezelf bent.
Klinkt best wel ernstig als die man je huwelijk verziekt.. Kun je er echt niet boven staan dan? Wat is er mis met je man dan dat hij het accepteert..?quote:Op maandag 23 mei 2011 16:24 schreef simmu het volgende:
[..]
er is een psychologische behandeling hoor! maar dat is niet voor zijn narcisme, dat heeft hij niet. nee, hij is depressief omdat de wereld hem niet begrijpt. en dat de wereld hem niet begrijpt, dat komt omdat hij nu eenmaal hoogbegaafd is. en helaas zijn de meeste andere mensen dat nu eenmaal niet. dat kunnen die mensen niet helpen, maar dat maakt zijn leven wel erg lastig en daarom gaat hij naar een psycholoog. volgens hem dan he!![]()
het schiet niet op om hem te vertellen dat zijn gedrag niet helpt. serieus he: mijn man heeft nooit zijn belijdenis willen doen. dit omdat hij niet zeker is van zijn geloof en eerder naar niet geloven gaat dan naar wel geloven. dat dringt niet door. daar kwam ik laatst achter toen ik zelf vrij bot reageerde op het eeuwige gezeik over waarom we de kinderen niet allemaal laten dopen. hij denkt oprecht dat we dat zo doen omdat ik dat wil. hij gelooft domweg niet dat dit een beslissing geweest is die mijn man en ik samen en in overleg genomen hebben. want hij is er oprecht heilig van overtuigd dat mijn man op exact dezelfde (kompleet maffe! wat nu echt vreemde vormen aanneemt) manier gelooft als hij. dat denkt hij echt. en daar kom je niet tussen. met als resultaat dat die man nu al meer dan 2 jaar (!) elke maand zo ongeveer tegen ons ageert over dat kloterige kutdopen. en ik vertik het! dusssss......maar je kan praten als brugman tegen die man. in het beste geval gaat hij de discussie aan, maar je dringt echt niet permanent bij hem door. gewoon helemaal niet. en tsja. we zitten nu in een lastig parket. als het aan mij gelegen had, dan hadden we idd allang contact verbroken. maar mijn man wil daar niet aan, dus houdt het op. inmiddels is hij ook ernstig ziek en ook dat wordt flink ge-misbruikt om maar de eigen zin door te drijven. eerlijk gezegd zit ik er op dit punt wel behoorlijk doorheen. tot op het punt dat ik echt uit elkaar gaan overweeg. want ik kan dit niet.
mijn man is opgegroeid met het feit dat deze persoon altijd zijn zin kreeg met de mededeling "hij is nu eenmaal zo, daar kunnen wij niks aan doen". wat ook eigenlijk altijd bevestigd wordt en werd.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:45 schreef Retronix het volgende:
[..]
Klinkt best wel ernstig als die man je huwelijk verziekt.. Kun je er echt niet boven staan dan? Wat is er mis met je man dan dat hij het accepteert..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |