abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95897971
Vorige deel: Borstvoeding deel 93

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedingsorganisaties:

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95898001
Hoef je nu echt niets meer zelf te doen met het openen van een nieuw deel of heb ik iets over het hoofd gezien?
Ow ja, het vorige deel moet gewijzigd, zie ik.

Wel grappig dat ik zo op het einde van mijn bv-periode nog een keer een nieuw bv-deel open :)
pi_95898053
Doen Vanyel! En als je toch besteld (die site die ik poste heeft de goedkoopste verzendkosten) bestel dan maar gelijk 2 sets, gaat je bevallen geloof me maar :Y en dan scheelt het weer in de verzendkosten.

8 liter is echt enorm, ik weet het.. Maarja, wat ik al zei.. bijna 200 cc per dag wat ik teveel kolf.. En ik vind het wel handig. Ik wil heel graag een 2e kindje (en nog wel meer :P) maar dat moet via ivf. Ze willen dat ik gestopt ben met bv, voordat ik weer verder kan. Dat wil ik niet, maar stel dat het echt zo stellig gezegd wordt, dan kan ik even voort. Lukt het me om gewoon bv te blijven geven en raak ik zwanger, is de kans heel groot dat de bv terugloopt. En dan is een voorraad ook wel lekker.

Vanaf 1 jaar mag een kindje koemelk. En dan hoef ik geen kv te gebruiken. Niks mis met kv, maar het loopt hier zo lekker dat het gewoon fijn is die voorraad te hebben zodat het niet nodig is :)

Miss, lijkt me heel dubbel! Fijn dat het zo 'natuurlijk' afloopt. Hoe voel je je erbij?
pi_95898186
8 liter, joh :o ik had altijd maar een paar bakjes en ik kolfde voor de volgende werkdag. Ging prima, maar echt voorraad had ik amper. Heb het ook neit echt gemist, trouwens.

Ik voel me er wel prima bij. 21 maanden is mooi. Ik wilde graag uiterlijk met 24 maanden/2 jaar stoppen, en ik vind het heel best als ze nu op haar tempo besloten heeft dat het genoeg is. Ik bied het ook niet aan nu. Als ze er zelf om zou komen, mag ze best nog eens proberen (heowel het wel op zal zijn nu), maar ik zal haar niet zelf op het idee brengen :)
pi_95898412
21 maanden lijkt mij echt heel mooi om te halen! Fijn dat het zo gaat :) ik ben al blij met 1 jaar, ik wil gewoon graag voor de volgende aan de slag. Dat kan in 1 keer raak zijn, maar de kans is groot dat het weer langer duurt en ik wil als het even kan het liefst zo min mogelijk tijd tussen de beebs :) keuzes keuzes (zo lastig die tweestrijd soms!! Het loopt zo lekker en omdat wij zo nodig een 2e willen moet ik ermee puzzelen.. voelt soms niet fair tegenover Leia.. Maarja..)

Ik kolf sinds ze de hele avond slaapt steeds die voeding die ze dan mist af.. en dan gaat het hard hoor ;) samen met dat ik op werkdagen altijd wel iets meer (50 tot 100 cc) meer kolf dan ze drinkt...

Dat hoefde niet, maar ik vond het eng voor mijn productie dat er dan soms zo 10 uur tussen de laatste voeding en de ochtend voeding zat..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 april 2011 @ 21:37:31 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95898832
ik hoop het ook te halen Miss_sly, het lijkt me geweldig om zo lang te kunnen voeden. (niet alleen om, maar ook vanwege de kosten van kunstvoeding)

Ik gooi er gelijk even een curve in (laatste meting is een ruwe schatting, ik heb Geert gisteren thuis op de weegschaal gehad met mij samen 4,9 kilo) 4 mei mogen we weer naar 't cb. (dan ook gelijk prikjes)

Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95899156
Ik wel, maar mijn kliniek niet, denk ik ;) slagings % enzo... :)

Ik ben van plan er niks over te zeggen. Heb Stefan Kleintjes ook al gesproken en die gaf al aan, na 1 jaar heeft het echt geen invloed meer (mits je cyclus terug is en je een eisprong hebt, lh testen geven aan dat ik die gewoon heb). Maar klinieken willen daar niet aan. Die zijn vrij stellig daarin...

Maargoed, ik doe mijn best en wil het wel 'aanvechten'.. maar niet ten kosten van een cryo terugplaatsing :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Orea op 24-04-2011 07:37:21 ]
  zondag 24 april 2011 @ 12:19:25 #9
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95914331
miss, heerlijk dat je zelfstandige dame dat zo moi geregeld heeft O+

Orea, ik zit met hetzelfde dilemma hoor qua bv...

Ow en als je kind altijd dezelfde porties drinkt dan zijn ijsklontjes niet handig. Maar omdat Harry zo wisselend dronk, vond ik het superfijn :Y

Ik heb nu nog een beetje in de vriezer (denk 1,5 liter). Ik hou denk ik 300cc achter in geval van ziekte ofzo (perfecte ORS) en de rest maak ik dan nu maar op. Hij nog genoeg live en voor de rest kan hij prima toe met soja/koemelk. Moet wel zeggen dat het een rare gewaarwording is dat na 14,5 maand de vriezerla weer gebruikt kan worden voor iets anders dan bv :D
pi_95922242
Onze vriezer zit bomvol :') die moet eerst leeg, dan ontdooit worden en dan ga ik ook weer beginnen met een voorraad aanleggen denk ik. Als ik uitsluitsel heb over of het uberhaupt nodig zal zijn. Dat zal op zn vroegst wel over een maand of 2 zijn. god dan is mn kind alweer 5 maanden oud... neeeee :o

Vanyel ik gebruikte die Philips Avent bekertjes om in te vriezen. Kolven in het flesje en overgieten in t bakske. Het stapelt zo lekker makkelijk. In het begin gebruikte ik mn Medela flesjes om in te vriezen maar dat sloeg natuurlijk nergens op :D Heb zelfs nog Medela flessen bijgekocht terwijl ze er niet eens uit drinkt, die zijn dus nog nooit gebruikt :')

Orea ik zou hetzelfde gedaan hebben :*
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95922931
Miss wat fijn dat ze het zo lekker zelf geregeld heeft :)

Timo heeft sinds een paar weken geen speen meer en wilde toen eerst weer wat vaker bij mij drinken, per keer vooral heel lang ook, maar het lijkt nu weer terug te zijn gezakt naar 1 voeding per dag. Wat ik wel heel grappig en bijzonder vind is dat hij tegenwoordig naar mijn borsten wijst als hij dorst heeft :D Dat deed hij eerder nooit. En het betekent dus dorst in het algemeen, niet zozeer bij mij willen drinken :)
pi_95926875
Miss, wat heerlijk dat het zo gelopen is! Het klinkt echt heel fijn.

DJMO, mooie curve!

Orea, ik hoop zo voor je dat het snel raak is, en óók dat je kunt blijven voeden. Ik begrijp volkomen dat je er geen halszaak van gaat maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95928489
Fijn dat jullie het begrijpen! Het zou het makkelijkst zijn als ik zó kon stoppen.. Hoppa, klaar. Maar er zit zomaar een kans in dat het niet zomaar lukt, opnieuw zwanger worden.. en dan zou ik het wel heel zuur vinden dat ik vooraf gestopt ben met bv, terwijl het volgens 'kenners' geen invloed meer zou hebben op de vruchtbaarheid :)

Vanmiddag heb ik miepie helemaal met melk ondergesprietst :P ik heb geen kolf meer nodig :') ze was aan het prutsen :P dus ik pakte mijn borst, bij mijn tepelhof en hoppa, het spoot eruit :o haar hele gezicht onder :o en ze lag maar met mond open :D :')

Ik heb dus door hoe ik met de hand kan kolven!! *O* :D hendig :P
  Moderator zondag 24 april 2011 @ 20:22:20 #14
5428 crew  miss_sly
pi_95928546
Orea, ik hoop voor je dat het lekker gaat zoals je zou willen!

Timo :D wat grappig, Chan. Drinkt hij nog op een standaard moment op de dag die voeding?

Ik ben ook erg blij met hoe het gelopen is, vooral dat het zo zonder slag of stoot is gegaan op een moment dat ik het ook wel prima vind. Zijn we samen blij ;)
  zondag 24 april 2011 @ 22:49:05 #15
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95935458
ik kwam toevallig om het hoekje spieken en wilde nog even zeggen dat ik 21 maanden echt super vind Miss! en fijn dat het zo natuurlijk is gelopen... heel erg fijn om het zo soepeltjes af te sluiten...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 25 april 2011 @ 11:47:49 #16
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_95949713
2 pakken zakjes besteld van Lansiloh. Eens kijken of het bevalt. De Avent flesjes in ieder geval niet, brn al halvr lade kwijt aan Avent potjes. En elke dag kolf ik nog megaveel, zeker 200 tot 300 cc. Overproductie.....
Eerst had ik te weinig productie daarom was de kleine zo afgevallen na de geboorte (en hij dronk niet goed). Toen productie stimuleren met kolven en nu heb ik mee productie dan dat de kleine drinkt, dus 2 keer per dag gillen mijn borsten na een voeding echt om afkolven omdat ze uit elkaar barsten.
Wel goed voor voorraaf, maar wel mindeer voor mn vriezer ;)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_95950046
heb je begeleiding bij die overproductie j-net?
  maandag 25 april 2011 @ 13:12:01 #18
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_95952694
Toen we bij de arts zaten omdat we 'verminderd vruchtbaar' waren, heb ik gewoon mijn mond gehouden over de borstvoeding. Ze zijn altijd zo vol van 'evidence-based practice', maar in die hoek is kennelijk nog veel professionele blindheid. Ik heb geen zin in zo'n gevecht, heb wel wat beters te doen. Gelukkig was het uiteindelijk niet nodig omdat ik op het nippertje zwanger was.

Miss, fijn dat het op zo'n fijne manier afgerond is. 21 maanden is een heel mooi resultaat.

Hier 27 maanden en counting. :) Zouden we de 30+ halen? Nog geen veranderingen in gedrag opgemerkt, maar voor mijzelf is het wat minder, omdat ik me een beetje zorgen maak om de baby. Annicka wil nog wel eens flink in mijn buik duwen met haar elleboog of hand, om overeind te komen. Ik hoop niet dat spruitje met gebroken botten naar buiten komt daardoor... :')
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 25 april 2011 @ 14:32:33 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95954986
vraagje mbt poepluiers bij borstvoeding. Geert ha tot voor kort vrijwel elke luier wel wat ontlasting, met een of twee goed volle luiers op een dag. Nu lijkt het zich te beperken tot die twee volle luiers per dag. Is dat normaal??
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 25 april 2011 @ 14:37:56 #20
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_95955113
Tja, wat is normaal? Annicka heeft het na de eerste periode altijd zo gehad dat ze schone plasluiers had, en eens per week een of twee poepluiers. Nu heeft ze nog steeds niet iedere dag poepluiers, maar ze heeft er geen last van, dus het zal wel goed zijn. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_95955182
Miss ja 's ochtends ook, lekker rustig wakker worden met een slokje borstvoeding :)

DJMO ik weet niet meer zo goed wanneer het bij Timo minder werd, maar op een gegeven moment werd het ook ineens een stuk minder, die poepluiers.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 25 april 2011 @ 14:50:02 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95955492
Geert is nu 7,5 week, maar het is dus wel normaal dat het poepen minder wordt? Dat is eigenlijk alles wat ik me afvraag op 't moment :P

pi_95955737
Deed het bij ons ook een paar weken geleden DJMO. Van een paar keer per dag naar een elke paar dagen. Nu heeft ze er opeens weer 6 gehad binnen 2 dagen, maar is nog vrolijk dus zal wel goed zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95960852
Ja dat is normaal.. in principe moeten ze de eerste weken wel dagelijks poepen (al zijn daar uitzonderingen in, zoals Leia :P na 3 weken poepte die nog maar max. 2 keer per week) maar daarna kan het wel tot 1,5/2 weken zonder zijn (en ze er geen last van hebben.. dat is wel het belangrijkste)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 25 april 2011 @ 18:33:38 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95962096
en daar ben ik weer met nóg een onnozele vraag :')

voor ik ging douchen voelde mijn rechterborst kei-vol aan. Geert had net een uur daarvoor uit die borst gedronken, en m'n linkerborst voelde nog gewoon soepel aan :? enfin, onder de douche deed ik compressie om de ergste spanning eraf te halen, en juist toen ik besloten had die borst maar leeg te kolven, kwam geert voor een voeding. heb 'm dus weer m'n rechterborst gegeven, daar ligt hij nu aan, en nu voelt die weer (redelijk) soepel en leeg aan.

is dit nou een gevalletje overproductie of heeft Geert de voeding hiervoor gewoon te weinig gedronken omdat hij alleen maar een beetje dorst heeft gehad? (links voelt nog steeds leeg/soepel aan op dit moment iig)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')