De zitting is niet van geberitquote:Op zaterdag 23 april 2011 21:12 schreef Renesite het volgende:
Geberit hebben mijn ouders. Zit verder prima.
In ieder geval geen plieger, dat is qua kwaliteit van inbouwreservoirs het laagste van het laagste.quote:Op zaterdag 23 april 2011 21:09 schreef Mr_Memory het volgende:
Hoi allemaal, ik ben bezig met een renovatie van mijn badkamer.![]()
Nu wil ik in een hoek mijn toilet hebben, een hoekinbouwreservoir.
Ik ben twee merken hoekinbouwreservoirs tegen gekomen op het net, namelijk Plieger met een Geberit afdekplaat (+/- 360,00 euro) of Artic van de Praxis (230 euro).
Heeft iemand ervaring met deze merken?
Iemand suggesties?
Bedanktquote:Op zondag 24 april 2011 10:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
In ieder geval geen plieger, dat is qua kwaliteit van inbouwreservoirs het laagste van het laagste.
Vaak gaat het plieger spoelmechanisme niet heel erg lang mee en zijn ze heel omslachtig te installeren.
Van die dingen waar gewoon net niet goed genoeg over nagedacht is.
Ik zou een Geberit Duofix nemen; weinig duurder ( ¤ 100,- ) en veel betere kwaliteit
Ja, ik las het in een PDF file, een standaard duo-fix kan ook in een hoek.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:21 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Vaak nog Geberit systeem in goedkoop ergens in elkaar gechineest frame ook, waardoor verschillende installatievoordelen van geberit systeem wegvallen.
Geberit systeem kan je op 2 manieren in hoek monteren afaik, met een normaal frame met hoekbeugels en een apart hoekreservoir. Waarbij laatste wat minder ver uit de hoek komt.
En ga voor een sigma plaatje, stukken mooier dan die basic samba meuk.
Geldt voor het eerste element, die neem je dus niet als je frontbediening wilt, dan kies je voor het tweede element wat dus een hogere inbouwhoogte heeft waardoor de bril dan weer niet de bediening kan raken.quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:14 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik las in de geberit PDF file dit:
Let op: Bij toepassing van het inbouwreservoir voor planchet- of frontbediening (Artline: eerste
element in tabel), kan de bedieningsplaat aan de voorzijde tot problemen kan leiden.
De closetzitting raakt in opstaande positie de bedieningstoetsen en kan onbedoelde spoeling veroorzaken.
![]()
Dat zuigt toch wel vind ik, iemand ervaring met dit fenomeen![]()
Hier is trouwens dat PDF file.
Gaat hierbij niet om de bedieningsplaat, maar om de framehoogte van het inbouwframe.quote:Op zondag 1 mei 2011 11:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Opzich ben ik daar niet bekend mee; maar wil je specifiek dat type bedieningsplaat gaan gebruiken ?
zie de afbeeldingen in tabel 22quote:Op zondag 1 mei 2011 12:54 schreef klipper het volgende:
[..]
Gaat hierbij niet om de bedieningsplaat, maar om de framehoogte van het inbouwframe.
Als je in tabel 33 de eerste kolom ziet is D&T nvt, in de tweede kolom is dit 60cm en 30 cm, dit haal ik net niet.quote:Op zondag 1 mei 2011 11:22 schreef lipje het volgende:
De meeste mensen hebben situatie 2, daar is de maximale hoogte gewoon zo hoog, dat de bril het bedieningselement niet kan raken. Waarom zou je willen kiezen tussen boven of aan de voorkant bedienen, als je al weet dat je m aan de voorkant gaat bedienen ?
Maar als ik het goed lees, is er wel een verschil in breedtequote:Op zondag 1 mei 2011 12:53 schreef klipper het volgende:
[..]
Geldt voor het eerste element, die neem je dus niet als je frontbediening wilt, dan kies je voor het tweede element wat dus een hogere inbouwhoogte heeft waardoor de bril dan weer niet de bediening kan raken.
Voor bovenbediening kies je in het algemeen het eerste element en voor front bediening het tweede, bij het tweede element ( lees frame) kom het bedieningselement weer hoger te zitten indien je voor bovenbediening kiest.
Het hoogte verschil tussen de twee elementen is ongeveer 20 cm.
In de tabel die je aanhaalt, wordt het hoekelement vergelijken met een standaardelement.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:41 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Maar als ik het goed lees, is er wel een verschil in breedte![]()
Of heb ik het nu helemaal verkeert?
doe eens foto maken, vaak kanje met wat zaag en lijmwerk wel een t stuk ertussen zettenquote:Op maandag 2 mei 2011 19:05 schreef Mr_Memory het volgende:
Aha... nu begrijp ik het, heb de tabel gewoon verkeert gelezen.
Thanks![]()
Nou ja, het zit toch tegen, zie nu dat mijn putje een waterslot heeft met gesloten pijp, kan daar dus niet mijn afvoer van een douchebak op aansluiten.![]()
Ik heb de foto gemaakt met me phone maar ik krijg ze niet op m'n pcquote:Op maandag 2 mei 2011 19:08 schreef lipje het volgende:
[..]
doe eens foto maken, vaak kanje met wat zaag en lijmwerk wel een t stuk ertussen zetten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |