BELANGRIJK NIEUWS OMTRENT PLAYSTATION NETWORK!!!
Aan allen die hinder ondervinden aan het offline zijn van het Playstation Network:
Zojuist gebeld met de Sony Customer Service, het eerste wat je te horen krijgt is een bandje met de boodschap dat "PSN niet beschikbaar is vanwege onderhoud".... Yeah right...
Optie 1 was natuurlijk gelijk voor alle PSN-vragen, dus de medewerker stond gelijk al in de "verdedigings-modus" toen ik vroeg waarom ik niet kon inloggen op mijn account.
De medewerker vertelde gelijk al dat de servers uit staan in verband met onderhoud, toen ik heb vervolgens vroeg of de servers niet gehacked waren, wist de medewerker "van niets". Het zou hem en zijn collega's onbekend zijn dat er iets gehackt zou zijn, ze "hadden nog niets van het hoofdkantoor gehoord".
Na een korte uitleg van mij over de hackersgroep en dat dit al enkele dagen bekend was, trok de medewerker bij en wist het opeens wel (??? vreemd zeg ???). Hij vertelde ook dat ze geen positieve vooruitzicht hadden, voor alle klanten die gaan klagen dat ze rond Pasen niet konden gamen.
Vervolgens liet ik hem weten dat ik gister een game heb gekocht, deze niet online kan testen en een ruiltermijn van 24u heb. Nu komt een stukje correcte (maar desalniettemin noodzakelijke) service. Hij nam mijn dossier op, met titel van spel, accountgegevens en personalia, mocht ik het spel niet leuk vinden, en de winkel hem niet zou accepteren als retour (als de servers het weer doen is dit NA de 24u omruiltijd namelijk), dan moest de winkel of ikzelf even Sony Customer Service bellen, dossiernummer doorgeven en dan zou het allemaal goedkomen. (het valt dan onder een "defect", die mag een winkel altijd innemen)
Ik vroeg ook of er nog een compensatie kwam (zoals bijvoorbeeld Vodafone had toen ze 2 dagen er uit lagen), hij zij dat dit er waarschijnlijk niet in zat, maar als ik een brief zou schrijven met de klacht dat ik het niet online kunnen gamen als "zeer hinderlijk heb ondervonden", zou ik persoonlijk reactie krijgen. Wat hij óók zei, is dat als meerdere mensen een klacht schrijven, er waarschijnlijk een algehele compensatie zou komen (bijvoorbeeld een paar euro tegoed in de PSN-Store).
Dus allen, schrijf uw klachtenbrief naar:
SCE Benelux
t.a.v. Customer Services
Antwoordnummer 1780
1200VB Hilversum
Tip van mij is eerst even bellen op 0495 574817 en vertellen dat u dit als ZEER hinderlijk beschouwd en rond deze Paasdagen niet kunt gamen. Dan heb je een dossiernummer wat de PSN-servicedesk helemaal gek gaat maken.
Met zijn allen zorgen wij voor een grote algemene klacht waar Sony niet omheen kan!
Greetz,
Darth_Dion
"Nunc aut nunquam”, nu of nooit.