abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 april 2011 @ 23:40:29 #1
329488 waku_waku
waku waku maar mee...
pi_95874336
Hoe lang chat je of mail je voordat je telefonisch contact zoekt of een date afspreekt?

Heb zelf regelmatig ervaringen dat ik bv 3/4 weken berichtje heen en weer mail met een misschien leuke dame, maar dat op het moment dat ik vraag of ze 'ns wil bellen of afspreken het meteen afgelopen is...

Ik bedoel, wat verwachten dames?... half jaar mailen? Ik vind 3/4 weken eigenlijk soms al veel... Ik zie snel ontmoeten zelfs als een voordeel, bij lang chatten/mailen ga je anders een beeld van die ander in je hoofd "creëren"...

Vind het zo suf dat je na de vraag soms (dus niet altijd) meteen niets meer terugkrijgt... net alsof je iets heel erg fout doet... Van mij mag de ander dan altijd nog zeggen dat ze het te snel of wat dan ook vindt, als dat zo is... Maar gelijk wegblijven vind ik zo raar... niet volwassen zelfs...

Groetjes van een teleurgestelde TS, die na een dergelijke vraag al dagen niets meer hoort van iemand die best wel leuk en slim leek... :{
...wil je een aapje verdienen?
pi_95874604
ik probeer meestal één dag, na een enkele keer ervaring.
It's you my love, you who are the stranger
pi_95874644
Ik chat en msn en sms al 9 jaar met iemand die ik niet IRL ken.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  vrijdag 22 april 2011 @ 23:48:21 #4
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_95874691
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:46 schreef Inverted_World het volgende:
ik probeer meestal één dag, na een enkele keer ervaring.
Sorry ;(
Omdat peer.
pi_95874719
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:48 schreef Omdatappel het volgende:

[..]

Sorry ;(
Dit zegt genoeg :( :'(
  vrijdag 22 april 2011 @ 23:52:32 #6
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95874889
Ik heb een half jaar gemsn't met een meisje die ik via internet had leren kennen voordat we gingen daten. In de tussentijd wel gesms't enzo, maar niet gebeld, omdat ze dat niet durfde. :P Maar ze kwam voor de rest in eerste instantie wel slim en normaal over. Nou moet ik zeggen dat een half jaar veel te lang is en dat ik de volgende keer zeker eerder ga daten, had hiervoor namelijk nog niet echt ervaring met internetdaten en had het gevoel dat ik de liefde wel in levende lijve zou tegenkomen en niet via een computerscherm.

Als je eerst een half jaar gaat msn'en creeër je inderdaad een heel beeld van de ander die uiteindelijk in principe nooit helemaal overeen kan komen met hoe ze in werkelijkheid is. Opzich is het niet erg dat je zo'n beeld in je hoofd maakt van een ander, dat zit nou eenmaal in onze natuur, maar als je daar dan ook allemaal verwachtingen en emoties aan koppelt is het niet zo heel erg goed vind ik.

Ik denk dat een paar weken, 1 maand voldoende is voor een eerste date, bellen zou eventueel al wel eerder kunnen. Ik weet echter niet of vrouwen hier anders over denken en of ze over het algemeen eerst nog een hele tijd de kat uit de bomen willen kijken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Viper86 op 23-04-2011 00:05:49 ]
Nothing is what it seems
  zaterdag 23 april 2011 @ 00:04:38 #7
329488 waku_waku
waku waku maar mee...
pi_95875397
Tja... als je op een datingsite zit, dan is het toch niet gek dat je na een tijdje vraagt of ze wil bellen of afspreken?... Net of dat een stomme vraag is... 't Is niet om te pushen of zo... 't is gewoon een vraag, omdat een beeldscherm ook maar een beelscherm is... niet real life...

Daarnaast ook wel gehad dat dames op een datingsite zitten, alleen maar om gezellig te kletsen (zeggen helemaal niet op zoek te zijn en alleen willen chatten),... waarschijnlijk dus meer om hun ego te strelen als een jongen contact opneemt???
pi_95875759
Als je het gevoel hebt dat het klikt, gelijk mee uitvragen. Niet wekenlang chatten, mailen etc. Mensen kunnen online anders overkomen dan face to face. Zonde om je tijd te verdoen met zo een iemand!
  zaterdag 23 april 2011 @ 00:17:01 #9
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_95875878
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2011 00:13 schreef Mr.Blue_Eyes het volgende:
Als je het gevoel hebt dat het klikt, gelijk mee uitvragen. Niet wekenlang chatten, mailen etc. Mensen kunnen online anders overkomen dan face to face. Zonde om je tijd te verdoen met zo een iemand!
Ben het hier helemaal mee eens.
Ik hou er helemaal niet van om te chatten en heb maar 1 keer iemand gedate via internet (wel 3 jaar een relatie gehad).
Het is wat mij betreft een beetje zonde, er zijn zoveel dingen die je beter in real-life kan vertellen, al is het alleen maar omdat je dan behalve wat ze zegt ook kan aanvoelen hoe ze reageert door haar lichaamstaal.
Ja, behalve soms.
  zaterdag 23 april 2011 @ 00:20:56 #10
329488 waku_waku
waku waku maar mee...
pi_95876025
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 00:17 schreef Grimbert het volgende:

[..]

Ben het hier helemaal mee eens.
Ik hou er helemaal niet van om te chatten en heb maar 1 keer iemand gedate via internet (wel 3 jaar een relatie gehad).
Het is wat mij betreft een beetje zonde, er zijn zoveel dingen die je beter in real-life kan vertellen, al is het alleen maar omdat je dan behalve wat ze zegt ook kan aanvoelen hoe ze reageert door haar lichaamstaal.
Dit dus... dus wat is er toch met die dames die hard "weglopen" als ik zoiets vraag... ik bedoel, zijn ze bang voor iets?
pi_95876825
Geef ze jouw nummer zodat hun bepalen wanneer ze contact op willen nemen en ze dus niets opdringt.
Op zondag 30 mei 2010 22:58 schreef PiRANiA het volgende over -K03N-:
WHAHAHA BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS :D
Op zondag 19 september 2010 01:16 schreef JanPiraat het volgende over -K03N-:
ij bent zojuist Diehard NB geworden met deze shit _O_ _O_
pi_95878781
Ha Ts lotgenoot ik heb er 2x 2 maanden over gedaan. Waarvan eentje zelf nog in de vakantiedagen was. Ik heb ze als ik heel eerlijk ben zelf afgekapt, omdat ze allebei steeds minder zeiden en ik dacht dat ze dat zo wilde. Ik werd dus een beetje boos van de onzekerheid. Eentje heb ik gezegd dat ze wat meer aantrekkingskracht moet tonen jegens mij anders kap ik ermee. Ze ging in op dreigement zonder te aarzelen, ik stelde geen ultimatum maar was onredelijk. wat ik verdacht vond.

De 2e zou ik spreken met de vakantiedagen, maar had last van kleine dingen. We waren een maand bezig met het plannen van een date omdat ze telkens niet kon; eerst een rapport was ze moest inleveren, toen fitnessen met een vriendin, naar de andere kant van het land naar haar zus toe waar ze vervolgens een week bleef. Ik dus niet meteen reageren toen ze terugkwam, ze neemt wel contact op dacht ik, drie weken later nog steeds niet. Toen sprak ik haar vond ze mij opdringerig, ik wou haar toen uitschelden maar wachtte nog effe. 2 weken later na nog 2 droge gesprekken heb ik haar een brief gestuurd dat ik haar social tekort vind schieten en heb ik er duidelijk een einde aangemaakt.

Ik heb ook 2 meiden gesproken die wat sneller wilden maar dat was ook geen succes. Met eentje heb ik afgesproken maar was muisstil en zo was ze nooit, daar schrok ze zelf van. We besloten elkaar na die date niet meer te zien. Eentje die was waarschijnlijk geschrokken dat ze na 2 dagen al haar sms had overhandigd, ik vroeg haar om een date en wou haar bellen na 3 dagen. Maar toen had ze ineens een klasgenotje ontmoet.

[ Bericht 9% gewijzigd door picardmike op 23-04-2011 02:35:16 ]
UITGESCHREVEN
pi_95879495
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 02:29 schreef picardmike het volgende:
Ha Ts lotgenoot ik heb er 2x 2 maanden over gedaan. Waarvan eentje zelf nog in de vakantiedagen was. Ik heb ze als ik heel eerlijk ben zelf afgekapt, omdat ze allebei steeds minder zeiden en ik dacht dat ze dat zo wilde. Ik werd dus een beetje boos van de onzekerheid. Eentje heb ik gezegd dat ze wat meer aantrekkingskracht moet tonen jegens mij anders kap ik ermee. Ze ging in op dreigement zonder te aarzelen, ik stelde geen ultimatum maar was onredelijk. wat ik verdacht vond.

De 2e zou ik spreken met de vakantiedagen, maar had last van kleine dingen. We waren een maand bezig met het plannen van een date omdat ze telkens niet kon; eerst een rapport was ze moest inleveren, toen fitnessen met een vriendin, naar de andere kant van het land naar haar zus toe waar ze vervolgens een week bleef. Ik dus niet meteen reageren toen ze terugkwam, ze neemt wel contact op dacht ik, drie weken later nog steeds niet. Toen sprak ik haar vond ze mij opdringerig, ik wou haar toen uitschelden maar wachtte nog effe. 2 weken later na nog 2 droge gesprekken heb ik haar een brief gestuurd dat ik haar social tekort vind schieten en heb ik er duidelijk een einde aangemaakt.

Ik heb ook 2 meiden gesproken die wat sneller wilden maar dat was ook geen succes. Met eentje heb ik afgesproken maar was muisstil en zo was ze nooit, daar schrok ze zelf van. We besloten elkaar na die date niet meer te zien. Eentje die was waarschijnlijk geschrokken dat ze na 2 dagen al haar sms had overhandigd, ik vroeg haar om een date en wou haar bellen na 3 dagen. Maar toen had ze ineens een klasgenotje ontmoet.
Je vind iemand sociaal te kort schieten als ze niet in gaat op je verzoeken en vervolgens wil je haar uitschelden? :')_! Dat ze uberhaupt een maand lang met je praten verbaast me al. :')_!

Opdringerig; Ja.
Sociaal beperkt: Ja.
Geen kans maken: Ja.
Fail: Ja.
pi_95880314
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 04:08 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Je vind iemand sociaal te kort schieten als ze niet in gaat op je verzoeken en vervolgens wil je haar uitschelden? :')_! Dat ze uberhaupt een maand lang met je praten verbaast me al. :')_!

Opdringerig; Ja.
Sociaal beperkt: Ja.
Geen kans maken: Ja.
Fail: Ja.
Het is wel duidelijk waarom hij dat zegt - maar in zijn woorden schuilt ook een deel waarheid. Als je iemand langer dan een maand laat wachten voor één date, dan ben je gewoon fout bezig, ongeacht het excuus; geen tijd, dan maak je tijd. Anderzijds als ze niet geïnteresseerd was had ze dit allang kunnen laten weten.
Conclusie: ze zijn sociaal zwakzinnig.

[ Bericht 0% gewijzigd door trekeennummertje op 23-04-2011 09:03:43 ]
pi_95880576
Ik doe het meestal andersom... eerst date daarna pas smsen... mailen doe ik niet aan met vrouwen en chatten ook niet...
  zaterdag 23 april 2011 @ 11:42:04 #16
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95883264
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:40 schreef waku_waku het volgende:
Hoe lang chat je of mail je voordat je telefonisch contact zoekt of een date afspreekt?
Zo kort mogelijk. Max 3-4 mailtjes ofzo, en dan gewoon een borrel doen in de stad. Als ze een penvriendin wil is ze bij mij aan het verkeerde adres.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  zaterdag 23 april 2011 @ 11:42:50 #17
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95883281
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 08:57 schreef trekeennummertje het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk waarom hij dat zegt - maar in zijn woorden schuilt ook een deel waarheid.
Je kent picardmike duidelijk niet, die gast spoort niet.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_95885204
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 00:20 schreef waku_waku het volgende:

[..]

Dit dus... dus wat is er toch met die dames die hard "weglopen" als ik zoiets vraag... ik bedoel, zijn ze bang voor iets?
Uhm... ja....
1. dat zij tegenvalt
2. dat jij tegenvalt
3. dat er gewoon echt nul komma nul klik is
4. afwijzing
5. dat de date niet leuk is....
6. voor niks je helemaal happy gemaakt

:7

Oja en het befaamde
7. Ik vond het leuk.... maar daarna nooit meer wat willen afspreken...
pi_95885321
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 12:54 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Uhm... ja....
1. dat zij tegenvalt
2. dat jij tegenvalt
3. dat er gewoon echt nul komma nul klik is
4. afwijzing
5. dat de date niet leuk is....
6. voor niks je helemaal happy gemaakt

:7

Oja en het befaamde
7. Ik vond het leuk.... maar daarna nooit meer wat willen afspreken...
Het is toch veel makkelijker en aangenamer om iemand uit je directe omgeving te vragen. Ik snap echt niet waarom mensen met wildvreemden willen afspreken.
pi_95885842
Mijn vriend leren kennen op een dating site. Voor mij was het eigenlijk zo dat ik na 2 weken al eigenlijk best wel nieuwsgierig was, maar hij , doordat hij was gekwetst in zijn vorige relatie, wou wat langer heen en weer mailen. Zei dat hij met zijn ex pas na 2-3 maanden had afgesproken en dat hij dat nu weer wou doen. Ik respecteerde dat, maar bleek dat weer 2 weken later ( dus in totaal 1 maand ) hij toch wel nieuwsgierig was geworden en we hebben dus toch al afgesproken. Vond ik toendertijd wel een groot compliment :P Toen afgesproken op een centraal punt, CS in Utrecht ; en dat 3 middagen gedaan en ik zou het niet anders willen doen achteraf want we hebben elkaar echt goed leren kennen op die manier. Toen voor de eerste keer naar zijn kamers ; toen een keertje naar mijn huis waar hij mijn moeder heeft ontmoet ; en weer wat later heb ik ook zijn vader ontmoet. Rustig opgebouwd maar absoluut geen spijt van. Maandje chatten is dus niks mis mee :)
pi_95885946
Hiervan ben ik ook 2 keer slachtoffer geweest..

Waarom doen vrouwen zo gesloten..
  zaterdag 23 april 2011 @ 13:24:17 #22
329488 waku_waku
waku waku maar mee...
pi_95886002
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 12:58 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Het is toch veel makkelijker en aangenamer om iemand uit je directe omgeving te vragen. Ik snap echt niet waarom mensen met wildvreemden willen afspreken.
Denk even buiten je eigen situatie... niet iedereen heeft een heel contingent aan single vrouwen om zich heen lopen...
pi_95886178
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 13:22 schreef Dientje12 het volgende:
Hiervan ben ik ook 2 keer slachtoffer geweest..

Waarom doen vrouwen zo gesloten..
Alsof elke vrouw gesloten is :')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_95886425
|k heb geen ervaring met daten, maar mijn gevoel zegt dat je elkaar helemaal niet moet willen leren kennen via msn/mail. Kan je veel te veel vertellen. Dit is bij sms bijvoorbeeld niet zo. Je hebt dan het voordeel dat je niet te veel 'praat' en dat ze je niet heel goed leert kennen. Hoe meer vragen en hoe leuker je nog bent, des te meer kans je hebt op een date.

Een maand contact hebben en daarna pas afspreken is volgens mij veel te lang. Denk dat je binnen een week al naar een date moet werken.

Al mijn relaties, en dat zijn er ondertussen aardig wat, zijn allemaal in het prille stadium ontstaan, waarbij wij elkaar amper kenden. Ik heb geen ervaring met daten, maar kan mij niet voorstellen dat dat hierbij veel anders is.
pi_95887519
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 13:41 schreef Kabolter het volgende:
|k heb geen ervaring met daten, maar mijn gevoel zegt dat je elkaar helemaal niet moet willen leren kennen via msn/mail. Kan je veel te veel vertellen. Dit is bij sms bijvoorbeeld niet zo. Je hebt dan het voordeel dat je niet te veel 'praat' en dat ze je niet heel goed leert kennen. Hoe meer vragen en hoe leuker je nog bent, des te meer kans je hebt op een date.

Je leert elkaar juist prima kennen via de mail ; als beide partijen het serieus benaderen. Je leert zo al langzaam het karakter een beetje kennen, interesses, en je hoort verhalen waarbij je bij een eventuele date verder op in kan gaan.

Bovendien klopt het niet helemaal, wat jij zegt. Jij denkt dat als je te lang chat, je al te veel over degene weet zodat de date niet goed loopt omdat je elkaar dan al te goed kent? Dat slaat dus nergens op. Want zelfs als je al veel over elkaar weet kan een date geweldig lopen omdat je juist al meer over elkaar weet ; zodat je geen flater slaat door over onderwerpen te praten waarin de ander niet geinteresseerd is op een eerste afspraak ; en je kan verder gaan op onderwerpen die eerder zijn besproken via de chat. Als een date stuk loopt ; zal dat net zo goed gebeuren als je al na een dag chatten elkaar spreekt want dat match je gewoon niet qua karakter. Als je bij elkaar hoort en als het klikt, kun je namelijk eindeloos over dingen praten. Het is niet zo dat je via de chat of mail alles al kan vertellen en dat een date dan opeens saai word omdat je elkaar al kent. Dat is dikke onzin.

Daarnaast is het een groot voordeel dat het eerste wat je bij het chatten ziet het innerlijk is. Je ziet de foto vaak pas als je die ander al wat beter kent, terwijl in real-life ( mensen kunnen het ontkennen ) mensen vaak al een conclusie leggen bij iemand na het zien van iemands uiterlijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2011 14:30:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')