Aangezien ik nog helemaal geen topics over de film "The patriot" heb gezien, plaats ik er zelf maar eentje. Wie van jullie heeft hem gezien en wat vond je ervan?
Ik vond het persoonlijk een van de betere films van de afgelopen jaren. Goed spel, mooie decors, goed verhaal. En erg zielig, want ik heb regelmatig een traantje moeten wegpinken
Wat vonden jullie ervan?
quote:Mwoah, goeie film wel, ja, maar een prachtfilm? Nou, nee. Beetje overgewaardeerd die film. 7,5 krijgt-ie van mij, dat wel.
Op 16 augustus 2000 23:25 schreef -B.M.G- het volgende:
Kijk neem nou Gladiator.. Dat is een pracht film... Van mij krijgt The Patriot een 6je... Want het was wel leuk bedacht.... Gladiator4ever
quote:De held krijgt het meisje en ze leven nog lang en gelukkig??
Op 17 augustus 2000 14:08 schreef EyE het volgende:
Einde is wel een beetje standaard.
quote:nouja, iig eind negentiende eeuw
Op 17 augustus 2000 14:10 schreef Zanderrr het volgende:
De held krijgt het meisje en ze leven nog lang en gelukkig??
quote:Knaive... jij bent volgens mij recordhouder off-topic-posten...
Op 17 augustus 2000 15:27 schreef Knaive het volgende:
The Matrix krijgt van mij een 9
V
quote:Zorg wel dat je deze niet ziet!
Op 17 augustus 2000 16:16 schreef PLAE@ het volgende:
Ik ga van de week the patriot maar eens bekijken
quote:Tagline: Every second counts.
Op 17 augustus 2000 19:52 schreef PLAE@ het volgende:
explain
Plot Outline: A respected doctor must race against time to find a cure for a lethal virus, unleashed by a military dictator.
User Comments: Seagal's worst (more)
User Rating: 3.8/10 (342 votes
Ik kan het niet uitleggen maar hij was gewoon geweldig.
Het gevecht op het einde was niet zo spectaculair als ik verwacht had, maar ik vond het een heel erg mooie, goed uitgevoerde, vaak erg humoristische maar ook dramatische film. Van Gibson's acteerprestaties ben ik niet héél erg onder de indruk (de categorie van Spacey, Norton, Pitt, Hopkins (JA, DIE DURF IK IN ÉÉN ADEM TE NOEMEN!)) haalt íe niet, maar in de genres die hij kán spelen doet íe het vrij goed.
Mooi....mooi.....MOOOOOOOOOOOOOOI
Twelve Monkeys
Fight Club
Meet Joe Black
Legends of the Fall
Seven Years in Tibet
Sleepers
Se7en
The Devils Own
Interview with the Vampire
en wel meer schitterende films...Sorry hoor, dat iedereen 'm veroordeelt omdattie moeders mooiste is en de dames massaal voor 'm vielen (en vallen?), maar de man is wel één van de grootste acteertalenten ooit naar mijn mening. Vooral de rollen in Fight Club en 12 Monkeys maakten diepe indruk, de andere films mogen er ook zijn qua rollen en er zijn nog meer films waar íe érg goed in is.
Snatch schijnt heel goed te zijn (helaas nog niet gezien)
Echter wilde ik wel eens weten hoe snel er in zo'n situatie op me gereageerd zou worden (zeker in zo'n relatief oud topic) op een opmerking die volgens filmliefhebbers niet zouden moeten kunnen. Maar dat is een heel ander topic, wat ik misschien morgen nog start Iets over het verschil tussen de oude garde acteurs in vergelijking tot de nieuwe ofzo
Mel Gibson in van huis uit een shakespeare akteur. Dus onderschat hem niet.
quote:The 13th Floor krijgt echt een tien , als je de matrix een 9 geeft
Op 17 augustus 2000 15:27 schreef Knaive het volgende:
The Matrix krijgt van mij een 9
* twi schaamt zich diep, het was echter al 2.00!!!
quote:Nou okee, er is een mogelijkheid tot een kans dat ik eventueel toegeef dat alleen Se7en en Fight Club échte meesterwerken zijn. Misschien liet ik m'n persoonlijke smaak qua films wel een beetje te zwaar meetellen, want persoonlijk behoren al die films die ik noemde tot m'n persoonlijke toppers.
Op 28 januari 2001 02:33 schreef tong80 het volgende:
Nou, nou, nou, niet overdrijven, voor een meesterwerk komt er iets meer kijken. Waarschijnlijk doorstaan alleen Se7en en Fightclub de tand des tijds.
quote:Ik zeg niet dat íe slecht is. De mooiste film allertijden van mij is Braveheart. Dat is Gibson's kindje, dus hij heeft erg veel kwaliteiten. Alleen vind ik het jammer dat ik 'm meestal in dezelfde typen rollen zie (een vader die een kind kwijtraakt/een man die z'n geliefde kwijtraakt en dan boos wordt/een gekke politieagent).
Mel Gibson in van huis uit een shakespeare akteur. Dus onderschat hem niet.
Wat mij betreft mag hij ook wel eens een schizofrene gek spelen, of een andere interessante rol. Ik zou zeggen, laat dat Shakespeare-verleden maar zien Gibson. Pas dán zou ik 'm (gaan we weer) een kans op een mogelijkheid geven dat íe eventueel ook tot een hoger rijtje dan Bruce Willis en John Travolta. Maar nu gaan we volgens mij een beetje offtopic, want ik zie visioenen dat mensen nu gaan reageren over de acteertalenten van Willis en Travolta...Dusseh...het ging om één film, The Patriot
Hmpf, er was hier ook iemand die zei dat gladiator beter was... Man!Heb je de kwaliteit van die gevechten gezien?! Echt bout...
En nou niet gaan vragen of ik het beter kan...ik kan het beter. Ik ben middeleeuws theater zwaardvechter bij Malie & Kolder en durf, met recht, te zeggen dat wij beter kunnen vechten dan die gemonteerde zooi uit Gladiator.
[Dit bericht is gewijzigd door Herne_the_Hunter op 28-01-2001 22:18]
[Dit bericht is gewijzigd door Herald op 28-01-2001 22:45]
quote:Mmm, ik was gisteravond nogal moe...
Op 28 januari 2001 22:12 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
The patriot vond ik erg goed, helaas had ik iets meer verhaal verwacht.
De scenes in Braveheart waren beter, maar tja, in de middeleeuwen werd er tenminste nog echt gevochten...
Hoewel de tomahawk scene me altijd bij zal blijven...Hmpf, er was hier ook iemand die zei dat gladiator beter was... Man!Heb je de kwaliteit van die gevechten gezien?! Echt bout...
En nou niet gaan vragen of ik het beter kan...ik kan het beter. Ik ben middeleeuws theater zwaardvechter bij Malie & Kolder en durf, met recht, te zeggen dat wij beter kunnen vechten dan die gemonteerde zooi uit Gladiator.
Maarja, ik kijk met een heel ander oog naar dat soort films, helaas soms.
quote:Jij kan beter zwaardvechten als een ander. Ohhh je steekt als eerste het zwaard in een ander, want dat is toch de bedoeling. Het is geen kunst toch. Wie 0 Wie is de beste zwaardvechter in het land. Kom op zeg, het doel is de ander aan het spit te rijgen. Dan verdient niet degene die het beste kan zwaardvechten de prijs, maar degene die de ander als eerste doorboort. Niet dat ik jou hobby niet ontiegelijk interessant vindt, dat wel. Maar maak het niet mooier dan het is. Bij jullie is het een show, vroeger ging het erom je vege lijf te reden. Wel 2 andere uitgangspunten om aan een gevecht te beginnen lijkt me.
Op 28 januari 2001 22:12 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
Hmpf, er was hier ook iemand die zei dat gladiator beter was... Man!Heb je de kwaliteit van die gevechten gezien?! Echt bout...
quote:nou had ik mijn eerste bericht over jouw zwaardvechtkunsten al netjes verwijderd, want ach, iedereen zo zijn hobby enzo.
Op 29 januari 2001 18:56 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
Ow, dus een film is geen show...zal ik onthouden...
quote:Doh, dat weet ik ook wel. Je hapt wel lekker trouwens, je overstijgt mijn verwachtingen, moet ik zeggen.
Dus proberen ze net te doen alsof ze net als vroeger elkaar afmaakten ipv show-zwaardvechten waar het de kunst is om tienduizenden mensen in een grote arena te laten genieten van een prachtig uitgebalanceerd zwaardgevecht.
quote:Dat bedoel ik niet. Ik probeer te zeggen, weet jij eigenlijk wel hoe echt zwaardvechten eruit ziet Want dat heb je in weze nooit echt gedaan. Je kunt dus ook niet zeggen dat ze het in de film slechter of beter doen, want het is allebeide show en nooit echt.
Op 29 januari 2001 18:56 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
Ow, dus een film is geen show...zal ik onthouden...
quote:Heb hem toevallig vorige week gehuurd. Wat kon dat kleine meisje ontzettend goed acteren zeg!!! Het was veruit de best geacteerde scene. De tranen
Op 28 januari 2001 23:23 schreef Ezmeetje het volgende:
Vond het alleen wel heel erg mooi toen dat jongste dochtertje eindelijk tegen haar papa wilde praten..SLIK
Vond het een erg mooie film. Wel heel erg amerikaans, maar toch onderhoudend om zo een stukje (gedramatiseerde) geschiedenis in beeld te krijgen.
Geef hem een 8.
Maar Braveheart was erg goed, the Patriot heb ik niet gezien. Is dat niet een beetje meer van hetzelfde ? En natuurlijk is onze Mel weer de held..
Van vechttechnieken heb ik geen verstand, dus ik vond the gladiator leuk, al was de jongen (ik weet zijn naam even niet meer) in de rol van de keizer niet goed gecast naar mijn idee. Kwam niet erg overtuigend over.
quote:Was het niet een broertje van River Phoenix???
Op 30 januari 2001 13:19 schreef RaisinGirl het volgende:
Van vechttechnieken heb ik geen verstand, dus ik vond the gladiator leuk, al was de jongen (ik weet zijn naam even niet meer) in de rol van de keizer niet goed gecast naar mijn idee. Kwam niet erg overtuigend over.
quote:Jaquin Phoenix, samen met John Cusack en Edward Norton gepitched als 1 van de betere acteurs van deze generatie (en niemand kent zijn naam
Op 30 januari 2001 13:19 schreef RaisinGirl het volgende:
On-topic: The Patriot vond ik soms wat bombastisch en oversentimenteel, maar Mel Gibson speelde wel erg goed. Die bezeten blik in zijn ogen, als hij aan het vechten was, echt indrukwekkend!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |