De belangrijkste etappesquote:Etappe Datum Start en Finish Afstand Type
1 zaterdag 7 mei Venaria Reale - Torino (TTT) 21,5 km ploegen tijdrit
2 zondag 8 mei Alba - Parma 242 km vlak
3 maandag 9 mei Reggio Emilia - Rapallo 178 km middel gebergte
4 dinsdag 10 mei Quarto dei Mille - Livorno 208 km middel gebergte
5 woensdag 11 mei Piombino - Orvieto 201 km middel gebergte
6 donderdag 12 mei Orvieto - Fiuggi Terme 195 km middel gebergte
7 vrijdag 13 mei Maddaloni - Montevergine di Mercogliano 100 km hoog gebergte
8 zaterdag 14 mei Sarpi - Tropea 214 km vlak
9 zondag 15 mei Messina - Etna 159km hoog gebergte
R maandag 16 mei Rustdag
10 dinsdag 17 mei Termoli - Teramo 156 km vlak
11 woensdag 18 mei Tortoreto Lido - Castefidardo 160 km middel gebergte
12 donderdag 19 mei Castefidardo - Ravenna 171 km vlak
13 vrijdag 20 mei Spilimbergo - Grossglockner 159 km hoog gebergte
14 zaterdag 21 mei Lienz - Monte Zoncolan 210 km hoog gebergte
15 zondag 22 mei Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa 230 km hoog gebergte
R maandag 23 mei Rustdag
16 dinsdag 24 mei Belluno - Nevegal (ITT) 12,7 km Individuele berg tijdrit
17 woensdag 25 mei Feltre - Sondrio 246 km hoog gebergte
18 donderdag 26 mei Morbegno - San Pellegrino Terme 147 km middel gebergte
19 vrijdag 27 mei Bergamo - Macugnaga 211 km hoog gebergte
20 zaterdag 28 mei Verbania - Sestriere 242 km hoog gebergte
21 zondag 29 mei Milano - Milano (ITT) 32,8 km Individuele tijdrit
De startlijstquote:2000 Stefano Garzelli (Ita)
2001 Gilberto Simoni (Ita)
2002 Paolo Savoldelli (Ita)
2003 Gilberto Simoni (Ita)
2004 Damiano Cunego (Ita)
2005 Paolo Savoldelli (Ita)
2006 Ivan Basso (Ita)
2007 Danilo Di Luca (Ita)
2008 Alberto Contador (Spa)
2009 Denis Mensjov (Rus)
2010 Ivan Basso (Ita)
Thnx, opgelost. Etappe 19 moest even van plaatje veranderen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:08 schreef thettes het volgende:
Ik zie twee keer de etappe naar de grossglockner staan in de OP??
quote:Op zondag 24 april 2011 18:26 schreef Ereinion het volgende:
14 kilometer aan 9.5% gemiddeld (kom er maar in Alpe D'Huez). Na de top van deze klim nog een kilometer of acht strade bianchi, een afdaling en dan nog de Zoncolan
Zoals gewoonlijk gaan ze vliegen bergop en als ze de dopingcontroleur zien afkomen ?quote:Op zondag 24 april 2011 19:52 schreef Bismarck het volgende:
Ben benieuwd hoe Savio z'n mannen gaan presteren.
Het echte hooggebergte zit - op de voorlaatste rit na - allemaal aan het eind van de 2e week. De "pure" klimmers zullen het in die 3 bergetappes beter doen dan op de flanken van de Etna, denk ik. Dus ik verwacht dan nog wel een aantal serieuze verschuivingen. De eerste 2 weken vind ik ook voldoende gevarieerd qua parcours.quote:Op zondag 24 april 2011 19:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hopelijk wordt het spannend, ik vrees er een beetje voor. Dan bedoel ik niet alleen Contador, maar ook dat er door het bijzonder selectieve parcours mogelijk snel een bepaalde pikorde zal duidelijk worden en dat die gewoon dag na dag zal herhaald worden, weinig mogelijkheden tot verstoppertje spelen en uitpakken in de 3e week of zo.
Want?quote:Op zondag 24 april 2011 21:34 schreef Lann555 het volgende:
Deze ronde zou hem zoveel beter liggen dan de Tour van dit jaar.
In principe is de Giro altijd meer geschikter voor klimmers dan de Tour, aan de andere kant heeft de Tour ook zijn zwaarste bergparcours in jaren, en een tijdrit dit Gesink niet slecht moet liggen (zeker gezien zin progressie dit jaar), eigenlijk is het deelnemersveld in de Giro ook niet echt veel zwakker dan de Tour (en als Contje geschorst wordt tussen de Giro en Tour zal de Giro misschien wel een even sterk veld hebben). Ik denk dat het dit jaar eigenlijk niet veel uitmaakt of hij de Tour of Giro rijdt.quote:
neem aan van wel jaquote:Op maandag 25 april 2011 22:05 schreef TargaFlorio het volgende:
+ De Cauwer?
En dan bij de Tour Wuyts / De Cauwer?
Parcours van de Tour zou hem beter moeten liggen, IMO. Ook door die erg lastige tijdrit rond Grenoble inderdaad. Giro heeft ook meer aankomsten voor explosieve types. De Tour heeft er dit jaar ook een paar, waarschijnlijk om Gilbert aan de start te krijgen, maar het staat niet in verhouding.quote:Op maandag 25 april 2011 11:41 schreef Ereinion het volgende:
[..]
In principe is de Giro altijd meer geschikter voor klimmers dan de Tour, aan de andere kant heeft de Tour ook zijn zwaarste bergparcours in jaren, en een tijdrit dit Gesink niet slecht moet liggen (zeker gezien zin progressie dit jaar), eigenlijk is het deelnemersveld in de Giro ook niet echt veel zwakker dan de Tour (en als Contje geschorst wordt tussen de Giro en Tour zal de Giro misschien wel een even sterk veld hebben). Ik denk dat het dit jaar eigenlijk niet veel uitmaakt of hij de Tour of Giro rijdt.
Inderdaad.quote:Op maandag 25 april 2011 23:32 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Parcours van de Tour zou hem beter moeten liggen, IMO. Ook door die erg lastige tijdrit rond Grenoble inderdaad. Giro heeft ook meer aankomsten voor explosieve types. De Tour heeft er dit jaar ook een paar, waarschijnlijk om Gilbert aan de start te krijgen, maar het staat niet in verhouding.
Wat betreft de sterkte van het veld vind ik het lastig inschatten. RadioShack bijvoorbeeld, wat moet je daar nu mee? In het slechtste geval is het helemaal niks, maar er kunnen er net zo goed 2 voor Gesink eindigen.
Ik geloof eigenlijk niet meer dat Gesink dit jaar beter zal doen in het grote ronde werk dan de afgelopen jaren. Bevestigen met een 5e of 6e plek zou al mooi zijn..
Anton gaat niet meteen voor het klassement. Zegt hij.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:15 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar hier verder over Giro.
Ik moet zeggen dat ik wel erg benieuwd ben naar Anton. Vorig jaar de Vuelta uitgevallen en iemand die normaal gesproken het profiel van deze Giro wel redelijk moet liggen. Al kunnen daarvoor de TTT en de laatste TT roet in het eten gooien. Maar we krijgen in elk geval weer leuke renners voor de podiumplaatsen aan de start, al is het in de Giro altijd afwachten wat ze kunnen brengen.
Die gaan dus op zeker weg einde van het seizoen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:08 schreef SuikerVuist het volgende:
Pozzato en Paolini uit de Giro-selectie van Katusha getrapt.![]()
Worden vervangen door Brutt en Vorganov...
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20110426_080
Graag, vind ik altijd erg leuk.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:11 schreef DutchSL het volgende:
Prachtig parcous weer
Ik zal ook weer stukjes op mijn blog schrijven over de start en finishplaatsen.
Als het op prijs wordt gesteld kan ik ze ook weer hier posten.
Als klassementsrenners dan Lovkvist en Anton. Voor de sprint Ventoso en Sabatini.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:30 schreef dasorakel het volgende:
Ik kijk er al weer naar uIt! Ben nu druk bezig om mijn giropoule op orde te brengen. Gezien het profiel maar niet al te veel sprinters kiezen. Leuke aan de poule is dat je de toppers niet mag kiezen. Dus altijd weer op verrassingen uitkomt.
Iemand uberhaupt nog ideeen qua kanshebbers voor de plekken 1 tm 20? Ik zat zelf aan Seeldrayers en Spilak te denken bijvoorbeeld. Qua sprinters heb ik bijvoorbeeld een Bozic en Renshaw op mijn lijstje staan.
Vergeet de pocket-klimmertjes niet in deze Giro: Pozzovivo , Sella, Rujano, ...quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:53 schreef dasorakel het volgende:
Alessandro Petacchi, Tyler Farrar, Stefano Garzelli, Mark Cavendish, Denis Menchov, Joaquin Rodriguez, Michele Scarponi, Daniele Bennati, Vincenzo Nibali, Roman Kreuziger, Alberto Contador, Carlos Sastre en Danilo di Luca
Mogen niet gekozen worden. Je mag 1 joker aanwijzen voor dubbele punten. Je krijgt punten voor eerste 15 per etappe en voor klassement. Klassement leveren eerste 25 plaatsen punten op. Als je renner hebt die niemand anders heeft krijg je dubbele punten. Dat wordt alleen lastig met 60 deelnemers in de poule
Jonge jonge jonge. De Giro en de Tour, je zou bijna zeggen dat het twee totaal verschillende sporten zijn. Man wat hou ik van de Giro.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:24 schreef Pritt het volgende:
Die rit naar Zoncolan gaan echt doden vallen, 210 km ook_!
Tchmil is een maffioso, daar wil je geen ruzie mee. Steegmans wordt nog zwetend wakker af en toe.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:26 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Die gaan dus op zeker weg einde van het seizoen.
Tchmil weet een probleem altijd zo mooi diplomatiek op te lossen
Jazezker. GVD wat is dit een mooie sport.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:38 schreef JackHerrer het volgende:
Is er weer een stuk onverhard in een etappe?
Aah dankzij uw steun toch mijn voorlopig team even aangepast. Ventoso, Sella en Rujano erin opgenomen. Ik ga er nog wel ff aan sleutelen deze week iigquote:Op woensdag 27 april 2011 00:06 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Als klassementsrenners dan Lovkvist en Anton. Voor de sprint Ventoso en Sabatini.
Nog een geluk voor Tsmil/de organisatie dat Pozzato geen Italiaans Kampioen meer is dit jaar. Anders stonden ze daar met hun rugnummer 150.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:26 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Die gaan dus op zeker weg einde van het seizoen.
Tchmil weet een probleem altijd zo mooi diplomatiek op te lossen
In zelfs drie etappes.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:38 schreef JackHerrer het volgende:
Is er weer een stuk onverhard in een etappe?
Hij stapt op speciaal voor Renaatquote:Op woensdag 27 april 2011 20:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik zie zowaar Andrea Noe op de startlijst staan. De man is er 42 !
De oude krijger ...quote:Op woensdag 27 april 2011 20:31 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Hij stapt op speciaal voor Renaat
waar zou je livestreams kunnen vinden?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:13 schreef Beregd het volgende:
[..]
Mijn productiviteit zal weer een stuk daleen komene maand
Terecht, de Giro is belangrijker dan werk.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:13 schreef Beregd het volgende:
[..]
Mijn productiviteit zal weer een stuk daleen komene maand
ff lekker de bandbreedte van je baas opslurpenquote:Op woensdag 27 april 2011 20:44 schreef Blik het volgende:
[..]
waar zou je livestreams kunnen vinden?
ach, gaat toch met 1.5 MB/s, dat ene livestreampje zal niet zoveel uitmakenquote:Op woensdag 27 april 2011 20:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ff lekker de bandbreedte van je baas opslurpen
De laatste week van de Giro en vrijdag de 13e heb ik vrij/vakantiequote:Op woensdag 27 april 2011 20:46 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Terecht, de Giro is belangrijker dan werk.
Ik geef deze link maar 1 x maar hier staan al de overzichten en een klik van beeld van voetbal tot wielrennen ectect. Je moet wel wat software downloaden.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:44 schreef Blik het volgende:
[..]
waar zou je livestreams kunnen vinden?
Dat wordt echt een meesteretappe, daar gaan echt renners op 45 minuten tot een uur tijdsverschil binnenkomen als de etappe een beetje hard wordt gemaakt. Voor de finale is er al meer dan 30 km aan klimgeweld geweest en dan komen de volgende twee bergenquote:Op donderdag 28 april 2011 08:18 schreef SuikerVuist het volgende:
Contador verkent de rit over de Crostis met aankomst op de Zoncolan:
http://video.gazzetta.it/(...)e0-9110-8563364cfd27
Als ik de beelden van de afdaling van de Crostis zie, geeft dat nog niet veel vertrouwen wat betreft de veiligheid. Hopelijk vallen er geen doden..
Ik denk alleen dat vanwege de zwaarte van de etappes er in de etappe naar de Grossglockner niet zoveel gaat gebeuren v.w.b. de klassementsrenners. En in de etappe naar de Zoncolan moet er wel al wat gaan gebeuren op de Monte Cristos, simpelweg omdat die berg gewoon te stijl is. Kan me in ieder geval niet voorstellen dat ze daar in een pelotonnetje op de top aankomen.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:28 schreef DutchSL het volgende:
De etappe daarna is zo mogelijk nog geiler, op papier minder zware bergen (al is het nog steeds erg zwaar), maar enorm veel hoogtemeters en drie bergen in de finale. Het ideale recept voor een prachtige etappe met aanvallen van ver.
De Zoncolan rit wordt waarschijnlijk toch vooral wachten op de Zoncolan voor de strijd tussen de toppers en die klim daarvoor meer een afvalrace, ook mooi.
edit. en de etappe daarvoor naar de Grossglocker is ook al fantastisch, drie zulke ritten op rij zonder rustdag er tussen.![]()
16% gemiddeldquote:De organisatoren van de Giro doen graag gek, maar wat ze nu aan het bekokstoven zijn, tart werkelijk alle verbeelding. De Ronde van Italië, die dit jaar de loodzware Zoncolan en de nieuwe Monte Crostis aandoet, zal in 2012 en 2013 nog meer monstercols op het menu zetten. Leest u even mee.
De Zoncolan is klein bier vergeleken met wat de renners vanaf 2012 mogelijk onder de wielen zullen geschoven krijgen. Alsof de Zoncolan en de Monte Crostis nog niet voldoende zijn, zal er in 2012 mogelijk een nieuwe monstercol aangedaan worden: de Rifugio Calvanico, een beest van acht kilometer in het zuiden van het land met een gemiddeld stijgingspercentage van 13 procent en pieken tot 23 procent. "Auto's zullen tijdens de beklimming niet toegelaten zijn. De renners - als ze nog bij hun positieven zijn tenminste - kunnen er genieten van de ongerepte natuur", klinkt het. "De Rifugio Calvanico zal de Giro nog meer uitstraling geven."
Stentaria
Een jaartje later willen Giro-baas Angelo Zomegnan en co nog met een straffer ding uitpakken: de Stentaria, het grote broertje van de Zoncolan (10,5km klimmen naar een hoogte van 1.730m) en de iets langere Monte Crostis (bijna 16km klauteren naar de top van 1.935m), gelegen in Ovaro op een boogscheut van elkaar. Probleem voor de organisatie: de Stentaria (1.835m) is momenteel nog onverhard en vrijwel onbegaanbaar. Logisch ook. Met een gemiddeld stijgingspercentage van 16 procent en met pieken van 28 procent en dat 15,5 kilometer lang is dit een beest.
Bovenmenselijk
Erover? 'Ontdekker' Enzo Cainero, ook al verantwoordelijk voor de beklimmingen van de Zoncolan en de Monte Crostis, vindt van niet. "De Stentaria is klaar om de legende in te gaan", klinkt het. Het spektakel zal alleszins gegarandeerd zijn, maar ons inziens worden deze nieuwe beklimmingen bovenmenselijk... (dea)
HLN.be
Haha van Hummel die geen bidon krijgt aan de voet van de klim maar een pikhouweel.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je kan ook gewoon te ver gaan, het is een koers, geen rondreizend circus.
Echt? Geniaal!quote:Op donderdag 28 april 2011 18:49 schreef Ereinion het volgende:
De Giro is een keer begonnen met als proloog de afdaling van de Poggio. De renners waren daar niet echt blij mee
Zulle geniet nog altijd na van de Passage du Gois waar hij zijn Tourzege zag verdwijnen.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Echt? Geniaal!
Deed de Tour de France maar eens zulke fratsen uithalen
Tja, die passage du gois vind ik ook not done. Hartstikke glibberig en levensgevaarlijk om daar fullspeed overheen te gaan. nergens voor nodig ook.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zulle geniet nog altijd na van de Passage du Gois waar hij zijn Tourzege zag verdwijnen.
Klopt niet helemaal.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:49 schreef Ereinion het volgende:
De Giro is een keer begonnen met als proloog de afdaling van de Poggio. De renners waren daar niet echt blij mee
Ja en in de Giro heb je juist weinig sterke teams en persoonlijkheden. Het is gewoon een Italiaans rondje zonder renners met echte uitstraling zoals Cancellara, Armstrong, Cipollini. Kortom het wordt een chaos.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:31 schreef Bismarck het volgende:
Uiteindelijk maken de renners de koers en als de koersdirecteuren een te zwaar parcours uittekenen dan gaan ze met de rem er op rijden. Dan is de dagzege voor een vluchter en gaan alle favorieten naar elkaar staren en rijden ze in blok de finish over.
Of je krijgt van die acties zoals in de Tour vorig jaar (Cancellara / Saxo legt de koers plat omdat veel renners onderuit zijn gegaan in de afdaling van de Stockeu) of de Giro van 2009 (Armstrong legt de koers plat uit protest tegen het onveilige parcours in Milaan).
In het verleden had je toch net wél sterke persoonlijkheden in de Giro. Een Simoni, een Pantani, ... om er maar een paar te noemen. En nog altijd méér spektakel dan in de Tour eigenlijk. Volgens mij nog altijd omdat in de Giro een klimmer altijd kan winnen. Je kan een Giro winnen op de tijdritten , maar een Giro wordt nooit overheerst door wie in de tijdritten het beste scoort. In de Tour heb je vaak renners die voor de eerste berg wordt bereikt al minuten voor staan op de grootste concurrenten. Dat heb je in de Giro gewoon nooit. En dat komt wél puur alleen door de parcoursbouw ...quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:38 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja en in de Giro heb je juist weinig sterke teams en persoonlijkheden. Het is gewoon een Italiaans rondje zonder renners met echte uitstraling zoals Cancellara, Armstrong, Cipollini. Kortom het wordt een chaos.
Dan moet je op dat stuk geen lekke pijp krijgen want dan lig je gewoon uit competitie of je moet 3,7km naar boven wandelen.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:52 schreef DutchSL het volgende:
Als het 10.5km á 16% zou zijn zou de voet op 155m moeten liggen. Volgens de cijfers in onderstaand artikel ligt de voet op 500 meter en is de klim ook een stuk langer.
http://www.tuttobiciweb.it/index.php?page=news&cod=38299&tp=n
Ik kom zo op 15.6km á 8.6% uit of als ik het eerste stukje van 3.3km á 6.4% niet meetel 12.3km á 9.1%.
De klim is waarschijnlijk dus een stuk minder zwaar dan die 10.5km á 16%, er zit wel een strook in van 3.7km á 16.9% en het maximum is dan 28%.
Pantani en Simoni waren grote namen maar het zijn geen natuurlijke leiders zoals een Armstrong of Cancellara.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In het verleden had je toch net wél sterke persoonlijkheden in de Giro. Een Simoni, een Pantani, ... om er maar een paar te noemen. En nog altijd méér spektakel dan in de Tour eigenlijk. Volgens mij nog altijd omdat in de Giro een klimmer altijd kan winnen. Je kan een Giro winnen op de tijdritten , maar een Giro wordt nooit overheerst door wie in de tijdritten het beste scoort. In de Tour heb je vaak renners die voor de eerste berg wordt bereikt al minuten voor staan op de grootste concurrenten. Dat heb je in de Giro gewoon nooit. En dat komt wél puur alleen door de parcoursbouw ...
In de Giro hebben ze gewoon ook het gevoel dat je na een vlakke etappe van 200 km ook gewoon bij de aankomst nog even het peloton door de historische binnenstad met steegjes van 2 meter breed en 8 haakse bochten in de laatste kilometer moet sturen. Of gewoon een muurtje op waar zelfs de koppenberg nog een puntje aan kan zuigen ...quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:59 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Pantani en Simoni waren grote namen maar het zijn geen natuurlijke leiders zoals een Armstrong of Cancellara.
De Giro is ouderwets koersen en als er een lange tijdrit bij zit dan is die zelfs leuk (zie 2009 op dat heuvelachtige parcours).
Mooi artikel over de Giro:
http://www.depers.nl/sport/305605/Viva-il-Giro.html
De Giro is bijna een soort verliefdheid. Je kan een Giro niet kijken zonder gevoel.
Cancellara is geen natuurlijk leider, vind ik. Veel renners hebben schijt aan hem.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:59 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Pantani en Simoni waren grote namen maar het zijn geen natuurlijke leiders zoals een Armstrong of Cancellara.
Wil je hiermee impliceren dat iedereen respect had voor Armstrong? Een heleboel renners hadden een hekel aan Armstrong. Cancellara heeft denk ik een stuk meer respect onder de renners dan Armstrong, juist omdat het geen omhoog gevallen renner is met een groot ego.quote:Op vrijdag 29 april 2011 08:13 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Cancellara is geen natuurlijk leider, vind ik. Veel renners hebben schijt aan hem.
Hij praat makkelijk en is niet bang van de camera's maar veel meer dan dat is het niet. Het is vooral vanwege zijn talent en palmares dat hij enig gezag geniet. Qua leiderschapskwaliteiten schat ik een Gilbert hoger in.
zullen waarschijnlijk motoren meesturen met iemand met wielen achterop. Deden ze vorig jaar ook geloof ikquote:Op vrijdag 29 april 2011 00:57 schreef Pritt het volgende:
[..]
Dan moet je op dat stuk geen lekke pijp krijgen want dan lig je gewoon uit competitie of je moet 3,7km naar boven wandelen.
Ik kan me herinneren dat het originele plan vorig jaar was om de etappe naar Middelburg te laten finishen op één of andere industrieterrein buiten de stad. Hier was Zomegnan totaal niet tevreden over. Dus werd de finish verplaatst meer naar het centrum, ondanks al het gevaar dat dat meebracht.quote:Op vrijdag 29 april 2011 01:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In de Giro hebben ze gewoon ook het gevoel dat je na een vlakke etappe van 200 km ook gewoon bij de aankomst nog even het peloton door de historische binnenstad met steegjes van 2 meter breed en 8 haakse bochten in de laatste kilometer moet sturen. Of gewoon een muurtje op waar zelfs de koppenberg nog een puntje aan kan zuigen ...
Elke stad of regio waar de Giro aankomst is ook niet gewoon zoals in de Tour al tevreden dat ze de aankomst krijgen. Nee , ze willen zoveel mogelijk spektakel "bij hen".
Toen ik n paar jaar terug bij mijn Italiaanse neef was toonde hij zelfs nog met een bijna gęnante trots de plaats waar het peloton in zijn stad massaal tegen de grond was gegaan tijdens de toen afgelopen Giro ...
Had dat niet voornamelijk te maken met dat het heel droog was geweest in de weken voor de etappe, en het regende tijdens de etappe waardoor het wegdek spiegelglad was geworden? Bij die filmpjes die hierboven gepost zijn van die valpartijen was dat sowieso het geval.quote:Op vrijdag 29 april 2011 01:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Toen ik n paar jaar terug bij mijn Italiaanse neef was toonde hij zelfs nog met een bijna gęnante trots de plaats waar het peloton in zijn stad massaal tegen de grond was gegaan tijdens de toen afgelopen Giro ...
Nee. Alleen dat er weinig tegen hem in durfden gaan. Hinault was een nog grotere "baas".quote:Op vrijdag 29 april 2011 08:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Wil je hiermee impliceren dat iedereen respect had voor Armstrong?
Geen groot ego?quote:Een heleboel renners hadden een hekel aan Armstrong. Cancellara heeft denk ik een stuk meer respect onder de renners dan Armstrong, juist omdat het geen omhoog gevallen renner is met een groot ego.
oi, dit is twitter niet hé!quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:34 schreef sportnl het volgende:
Mooie wedstrijd de Giro, maar meestal niet voor de Nederlandse wielrenners. De Giro en Hollandse coureurs is niet echt een gelukkig huwelijk: http://t.co/CVgJfTb
quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:34 schreef sportnl het volgende:
Mooie wedstrijd de Giro, maar meestal niet voor de Nederlandse wielrenners. De Giro en Hollandse coureurs is niet echt een gelukkig huwelijk: http://t.co/CVgJfTb
quote:Serge Pauwels mag Giro niet rijden: "Er is ongenoegen"
ma 02/05/2011 - 11:21
Serge Pauwels zal zaterdag niet starten in de Giro. Team Sky vervangt hem door de jonge Brit Peter Kennaugh. Onze landgenoot kan daar niet om lachen: "Er is ongenoegen, maar ik wil de bruggen niet opblazen."
Serge Pauwels mocht van Sky alles op de Giro zetten. "Ik kreeg van in het seizoenbegin te horen dat ik mij rustig mocht voorbereiden op de Giro. Wat ik ook deed."
"Ik kopieerde mijn voorbereiding van 2009, toen ik een prima Giro reed. Zo haal ik nu pas mijn ideale gewicht. Helaas krijg ik nu te horen dat ik mijn plek moet afstaan", sakkert hij in Het Laatste Nieuws.
"Ook de Tour is geen optie. De concurrentie binnen het team is daarvoor te groot. Ik hoop wel dat ik naar de Vuelta mag. Of ik op een dood spoor zit bij Sky? Er is ongenoegen en mijn contract loopt af. Maar ik wil geen bruggen opblazen. Ik hoop nog iets te maken van mijn seizoen."
Als je het vergelijkt met wat die in de 2e helft van de Giro van 2009 heeft laten zien. Maar het is eerder die prestatie die opvallend is, IMO.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vreemd hoe die is weggezakt na zijn vertrek bij Cervelo.
quote:Bos niet naar Giro d'Italia
Theo Bos gaat zaterdag niet van start in van de Ronde van Italië. De met een luchtweginfectie kampende sprinter uit de Rabobank-ploeg wordt vervangen door de Australiër Graeme Brown.
Naast Brown bestaat de Rabobank-ploeg in de Giro uit louter Nederlanders: Rick Flens, Steven Kruijswijk, Jos van Emden, Stef Clement, Dennis van Winden, Pieter Weening, Bram Tankink, Tom Jelte Slagter.
hij zal wel niks kosten dat ze m nog meenemenquote:Op maandag 2 mei 2011 18:50 schreef marcodej het volgende:
Tsja, Brown, daar win je de oorlog ook niet mee.
Inderdaad, gewoon een one season fly.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:01 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt met wat die in de 2e helft van de Giro van 2009 heeft laten zien. Maar het is eerder die prestatie die opvallend is, IMO.
Flinke aderlating voor BMC die toch al niet echt een goede sprinter of klassementsrenner aan de start brengt. Tschopp kan aardig bergop, vorig jaar de Cima Coppi gewonnen door Simoni in een sprint ŕ deux te verslaan en aansluitend door te stomen naar de ritwinst, maar hoevaak krijg je zo'n scenario? Kristoff is een opkomende sprinter, maar gelet op het sprintpotententieel wat deze Giro start mag hij in z'n handjes knijpen met top 10 klasseringen in de sprintritten.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:13 schreef Sheepcidus het volgende:
Ballan krijgt geen giro debuut hij en Santambrogio zijn door BMC op non-actief gezet.
Ook Mauro da Dalto en Marco Bandiera zijn door respectievelijk Liquigas en Quick Step uit de Giro-selectie gehaald in afwachting van verdere ontwikkeling van het Mantova onderzoek. Movistar heeft nog geen besluit genomen of zij Bruseghin ook zal vervangen.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:13 schreef Sheepcidus het volgende:
Ballan krijgt geen giro debuut hij en Santambrogio zijn door BMC op non-actief gezet.
De laatste kilometer van de 15e etappe is ook onverhard las ik net.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:03 schreef DutchSL het volgende:
[..]
In zelfs drie etappes.
Etappe 5 naar Orvieto is weer een "strade bianche" rit zoals die Evans vorig jaar won.
Etappe 14 naar de Zoncolan heeft na de top van de voorlaatste klim nog een paar onverharde kilometers voor ze de afdaling in duiken.
Etappe 20 naar Sestriere gaat net als in 2005 over de Colle delle Finestre.
De laatste 100 meter volgend dit plaatje:quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:59 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
De laatste kilometer van de 15e etappe is ook onverhard las ik net.
Geen idee, het begin is in ieder geval voor Renaat & Karl.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:54 schreef DutchSL het volgende:
Is het de hele ronde Renaat en Karl, of gaan ze halverwege weer Renaat en José (= beste commentaarduo in het Nederlands taalgebied imo) samen zetten?
Bizarquote:Op woensdag 4 mei 2011 19:07 schreef wimderon het volgende:
De afdaling van de Crostis:
[ afbeelding ]
Ronde van Belgiëquote:Op woensdag 4 mei 2011 16:31 schreef wimderon het volgende:
Ronde van Belgie zal er in de laatste week ook wel weer voor komen
jose komt ook, alleen niet duidelijk wanneer;quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:16 schreef TheArt het volgende:
Commentaar bij Sporza is van Renaat en Karl. Vast uitzenduur is 14.30. Er zijn wat uitzonderingen, want woensdag en donderdag zijn sowieso 15.00.
Steile klimmen zijn tot daar aan toe maar te gevaarlijke afdalingen is vragen om ongelukken. Het parcours is spectaculair maar spektakel mag nooit ten koste van de veiligheid gaan. Gelet op de line-up dit jaar vraag ik me overigens af of er ook echt spektakel komt, zal moeilijk worden om vorig jaar te evenaren.quote:
Jose komt wanneer Renaat en Karl elkaar de tent uit gevochten hebbenquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:09 schreef franklop het volgende:
[..]
jose komt ook, alleen niet duidelijk wanneer;
wielerman Renaat Schotte
Last official selection #giro Team #Sporza @andremeganck. @vannieuwkerke @josedecauwer and your humble servant @wielerman
Meen je dat serieus? Je valt toch eigenlijk al de afgrond in puur omdat die weg zo schuin is?quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:07 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:47 schreef TheArt het volgende:
Ze moeten bij de Monte Crostis nog wel wat werk verzetten, anders wordt het glijden geblazen
[ afbeelding ]
iddquote:Op donderdag 5 mei 2011 07:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
De weg is gewoon recht, de foto is schuin.
ah, okquote:Op donderdag 5 mei 2011 09:12 schreef DutchSL het volgende:
Het onverharde deel na de Crostis is geen afdaling, maar gewoon (min of meer) vlak.
Niet normaalquote:Op woensdag 4 mei 2011 19:07 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, het gestippelde gedeelte is onverhard. Vraag is meer of dat gedeelte langs zo'n gevaarlijke afgrond gaat (waarschijnlijk wel..).quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:38 schreef Blik het volgende:
vraag is wel of dat stukje afdaling ook al onverhard is
Op de Galibier zijn die dodelijke afgronden er ook en wat denk je van die betonblokken met stalen buizen ertussen op de meeste bergwegen? Daar breek je ook je nek over als je tussen 2 van die blokken schiet. Je moet gewoon op de weg blijvenquote:Op donderdag 5 mei 2011 08:31 schreef Beregd het volgende:
[..]
idd
maar wel onverhard en een gapende afgrond...![]()
Het is eerder de combinatie. Bij zo'n kiezelweg heb je al eens rapper platte band, en als je dat bergaf krijgt kan dat dodelijk zijn. Maar ik zie dat het stuk onverhard bergaf gelukkig beperkt is.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Op de Galibier zijn die dodelijke afgronden er ook en wat denk je van die betonblokken met stalen buizen ertussen op de meeste bergwegen? Daar breek je ook je nek over als je tussen 2 van die blokken schiet. Je moet gewoon op de weg blijven
Het moet wel een beetje normaal blijvenquote:
Alsof het asfalt daarna veel beter zal zijn. Door de vrieskou ieder jaar zal dat vermoedelijk ook vol putten en scheuren zitten, om nog te zwijgen van de rommel (losse steentjes etc) op het wegdek.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:35 schreef Beregd het volgende:
[..]
Het is eerder de combinatie. Bij zo'n kiezelweg heb je al eens rapper platte band, en als je dat bergaf krijgt kan dat dodelijk zijn. Maar ik zie dat het stuk onverhard bergaf gelukkig beperkt is.
Absurd eigenlijk. Maar aan de andere kant, wat is het ook een mooi sport.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:57 schreef Beregd het volgende:
verkenning van geox. De giro
http://www.sporza.be/cm/s(...)_giro_geox_apocalyps
Tja, eerst top 10 ambities uitspreken en dan zeggen dat het veel te zware parcours die ambities om zeep kan helpen. Dat vind ik op zich niet erg ambitieus, als je zo'n voorbehoud maakt. Het parcours is voor iedereen hetzelfde.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:01 schreef Beregd het volgende:
seeldraeyers ambitieus.
http://www.sporza.be/cm/s(...)06_seeldraeyers_giro
Ik verwacht er niet veel van, dus kan enkel meevallen
Qua renners die met ambitie rondrijden is het idd een topjaar, 4 renners uit de top tien van de tour van vorig jaar gaan dit jaar vol voor de giro...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:58 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Tja, eerst top 10 ambities uitspreken en dan zeggen dat het veel te zware parcours die ambities om zeep kan helpen. Dat vind ik op zich niet erg ambitieus, als je zo'n voorbehoud maakt. Het parcours is voor iedereen hetzelfde.
Er zijn trouwens een bootlading renners die top-10 ambities hebben uitgesproken. Soms meerdere per ploeg. Dat gaat drummen worden.
Ik hoop ook dat de pocketklimmers niet op een al te grote achterstand worden gereden in de 5e etappe. Anders kan het wat betreft de roze trui al snel saai worden en zijn de echte bergetappes alleen voor plaatsen 2 en verder van belang.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:07 schreef Beregd het volgende:
[..]
Qua renners die met ambitie rondrijden is het idd een topjaar, 4 renners uit de top tien van de tour van vorig jaar gaan dit jaar vol voor de giro...
Ik heb je blog weer aan mijn bookmarks toegevoegdquote:Op vrijdag 22 april 2011 17:11 schreef DutchSL het volgende:
Prachtig parcous weer
Ik zal ook weer stukjes op mijn blog schrijven over de start en finishplaatsen.
Als het op prijs wordt gesteld kan ik ze ook weer hier posten.
quote:1 OMEGA PHARMA-LOTTO 15:50
2 KATUSHA 15:54
3 ASTANA 15:58
4 ANDRONI GIOCATTOLI-C.I.P.I. 16:02
5 COLNAGO-CSF 16:06
6 ACQUA & SAPONE 16:10
7 EUSKALTEL-EUSKADI 16:14
8 RABOBANK CYCLING TEAM 16:18
9 SKY PROCYCLING 16:22
10 GEOX-TMC 16:26
11 FARNESE VINI 16:30
12 SAXO BANK SUNGARD 16:34
13 BMC RACING TEAM 16:38
14 HTC - HIGHROAD 16:42
15 TEAM GARMIN - CERVELO 16:46
16 LAMPRE-ISD 16:50
17 LIQUIGAS-CANNONDALE 16:54
18 LEOPARD-TREK 16:58
19 AG2R LA MONDIALE 17:02
20 QUICKSTEP CYCLING TEAM. 17:06
21 VACANSOLEIL - DCM PRO C.TEAM 17:10
22 TEAM RADIOSHACK 17:14
23 MOVISTAR TEAM 17:18
Yup. Probeer anders TinyPic.comquote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:06 schreef Pino112 het volgende:
@Dutch: Een paar afbeeldingen doen het niet, want Imageshack..
Het is niet de schuld van Contador dat het "systeem" zo werkt. Wat mij betreft wordt zijn laatste Tour-overwinning geschrapt, en behoud hij zijn ereplaats in deze Giro als hij niet positief test. Kunnen ze hem daarna schorsen. Lijkt me vele malen eerlijker.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 09:17 schreef JohnDDD het volgende:
Enige jammere aan deze ronde is bij voorbaat al Contador. Als die straks schuldig wordt bevonden wordt hem natuurlijk niet alleen zijn Touroverwinning overgenomen maar ook zijn ereplaats die hij vast weer in deze ronde gaat behalen...
omdat verreweg de meeste etappes niet gek veel posts zullen genereren.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:54 schreef Blik het volgende:
waarom eigenlijk geen aparte thread per etappe?
Merci, voor de herinnering. Gelijk maar een team invullen, voordat ik het weer vergeet.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:56 schreef Arcee het volgende:
Je kunt trouwens nog meedoen met het Girospel van Tweakers.
Sporza zend het volgens mij wel uit, of kun je dat niet krijgen? Al heb je dan wel kans op dat de ronde van Belgie voorrang krijgt in een van de drie weken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:59 schreef Thomas B. het volgende:
Ik begrijp dat de NOS het niet uitzendt. Is het ergens via internet te volgen?
Klopt, de laatste 5 dagen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sporza zend het volgens mij wel uit, of kun je dat niet krijgen? Al heb je dan wel kans op dat de ronde van Belgie voorrang krijgt in een van de drie weken.
Nee ik heb alleen Nederland 1, 2 en 3quote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sporza zend het volgens mij wel uit, of kun je dat niet krijgen? Al heb je dan wel kans op dat de ronde van Belgie voorrang krijgt in een van de drie weken.
Cyclingfans heeft meestal wel meerdere streams (ook in het Engels), soms ook in het Nederlands.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:15 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Nee ik heb alleen Nederland 1, 2 en 3Maar ik zag wel op tvgids dat de Belg idd de Giro uitzendt.
Volgens Rojadirecta komt er zo wel een internetstream, maar ik vind het Nederlandse commentaar altijd wel leuk als een van de weinigen
Eurosport ook, native HDquote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:59 schreef Thomas B. het volgende:
Ik begrijp dat de NOS het niet uitzendt. Is het ergens via internet te volgen?
hij heeft last van zijn stem ja, dat zei hij toenstraks bij het begin van de uitzending ookquote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:51 schreef baggerbaas het volgende:
Ligt het aan mij of heeft Karl wat last van zn stem??
Renaat is niet echt verslaggever op de motor in de Giro, maar gewoon commentatorquote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:53 schreef 045represent het volgende:
Voor de twitteraars onder ons, een aantal interessante mensen om te followen:
@wielerman (verslaggever van sporza die mee rijdt op de motor en dingen tweet uit de koers zoals foto's en video's)
@procyclinglive (live verslag van de koers, wel in het engels)
@giroditalia (officiële twitter van de giro, tweet veel foto's over de renners en de dingen rond de koers)
Oh dat wist ik niet! In de voorjaarsklassiekers dit jaar was hij bij alle koersen achterop de motor aanwezig namelijkquote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Renaat is niet echt verslaggever op de motor in de Giro, maar gewoon commentator
De twitter van Andre Meganck is ook altijd interessant.
nog niet natuurlijk;) opl heeft geen klassements rennersquote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:16 schreef Ambrosius het volgende:
Rodriguez gaat hier gelijk een minuut en meer achter staan op andere klassementsmannen.
ze staan nu 40 seconden achter, topploegen gaan nog sneller zijn dan OPLquote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:18 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
nog niet natuurlijk;) opl heeft geen klassements renners
Klopt :pquote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:31 schreef franklop het volgende:
negen ploegen aan de streep gehad? dit is toch pas zes?
Ach BMC bakt er toch niets van, dus dat gaat weinig uitmakenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:41 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik zag net 2 rijders 1-2 seconden te vroeg van start gaan, mag dat? Rest van het team wachtte wel netjes op de 3,2,1, go maar zij gingen al bij 2 of 1
Ze zullen de geheime stash van Gilbert wel gevonden hebben, want ze hebben hier nauwelijks tijdrijders of echte hardrijders bij.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:46 schreef Mani89 het volgende:
De Greef heeft ze gewoon allemaal uit de wind gehouden
Tevreden, maar uiteindelijk koop je er niets voor. Ze hebben geen serieuze klassementsrenner dus zou hier eigenlijk alleen de zege echt hebben geteld.quote:
Ze hebben wel een paar jonge rijders die voor de top 20 zouden kunnen gaan.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:48 schreef UltraR het volgende:
[..]
Tevreden, maar uiteindelijk koop je er niets voor. Ze hebben geen serieuze klassementsrenner dus zou hier eigenlijk alleen de zege echt hebben geteld.
Een zege was sowieso een beetje onrealistisch geweest, een plek in de top-5 wel en het zou zo maar kunnen dat ze die halen hier.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:48 schreef UltraR het volgende:
[..]
Tevreden, maar uiteindelijk koop je er niets voor. Ze hebben geen serieuze klassementsrenner dus zou hier eigenlijk alleen de zege echt hebben geteld.
Mhua zo slecht is het toch niet. Met Feillu, Zaugg en Rohregger hebben ze in principe 3 klimmers die mee zouden kunnen doen voor top-20 in het eindklassement en met Vigano en Weylandt hebben ze 2 sprinters die aardige ereplaatsen bij elkaar kunnen fietsen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Best wel een flutploeg, dat Leopard.
Hij kan het ook wel met zijn baanachtergrond, maar ik denk ook dat ze hem sparen in het begin.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Doet Cavendish toch altijd netjes in de ploegentijdritten, die lost nooit.
Je kunt morgen niet winnen als je vandaag voluit moet.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij kan het ook wel met zijn baanachtergrond, maar ik denk ook dat ze hem sparen in het begin.
Bronchitisquote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Had niet verwacht dat Lotto zo lang op 1 zou staan.
BTW Karl is verkouden?
quote:1 - HTC 21.00
2 - RadioShack 21.09
3 - Liquigas 21.21
4 - Omega Pharma-Lotto 21.21
5 - Garmin-Cervelo 21.23
6 - Lampre 21.23
7 - Rabobank 21.25
8 - Saxo Bank 21.29
9 - Sky 21.36
10 - Vacansoleil 21.36
11 - Movistar 21.37
12 - Androni 21.38
13 - BMC 21.40
14 - Leopard-Trek 21.41
15 - Quick Step 21.41
16 - AG2R 21.48
17 - Astana 21.49
18 - Geox 21.52
19 - Colnago 22.01
20 - Katusha 22.03
21 - Acqua & Sapone 22.06
22 - Farnese Vini 22.10
23 - Euskaltel 22.12
lotto matig voorjaarquote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Na het matige voorjaar moeten ze toch ergens enthousiast van worden.
Ik snap nog steeds niet dat daar zoveel ophef om gemaakt is terwijl het een volkomen logische keuze was om destijds niets te doen.quote:Op zondag 8 mei 2011 00:03 schreef Lagrinta het volgende:
Wat waren de orders bij Garmin tijdens de ploegentijdrit? No riding no ridin. Vaughters.
Eens.quote:Op zondag 8 mei 2011 00:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet dat daar zoveel ophef om gemaakt is terwijl het een volkomen logische keuze was om destijds niets te doen.
Ja, dat zal het zijn. Want dat was natuurlijk echt ronduit kut met peren.quote:Op zondag 8 mei 2011 00:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie de Belgen in het algemeen bedoelt.
Ze rijden nog niet eens volgens mijquote:Op zondag 8 mei 2011 10:02 schreef Eenskijken het volgende:
Is het al ergens te kijken? Bij sporza/canvas is nog niets te zien. NOS begint pas om 14.00
Of is er ergens een livestream?
Pietro Ferrero was een groot wielerfan. Hij heeft in z'n jongere jaren zelfs anoniem deelgenomen aan wedstrijden. Wat me dan wel verbaast is dat Ferrero niet actief is als sponsor.quote:In 1942 werd in Alba het voedingsconcern Ferrero opgericht, het groeide vanuit Alba en Cuneo uit tot één van de grootste producenten van snoep en chocoladeproducten met bekende merken als Kinder, Nutella en Tic Tac. De Ferrero familie, afkomstig uit deze streek, heeft altijd de touwtjes strak in handen gehouden. Michele Ferrero, zoon van oprichter Pietro, is met een geschat vermogen van 18 miljard dollar de rijkste man van Italië. Hij stond in 1997 de leiding over het bedrijf af aan zijn zoon Pietro die onlangs op 18 april om het leven kwam bij een fietsongeluk in Zuid Afrika. Pietro werd opgevolgd door zijn broer Giovanni.
Achteraf af ja.Meestal vist Garmin achter het net.quote:Op zondag 8 mei 2011 00:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet dat daar zoveel ophef om gemaakt is terwijl het een volkomen logische keuze was om destijds niets te doen.
Dat ze achter het net vissen heeft toch niets te maken dat ze daar juist de juiste tactiek toepasten?quote:Op zondag 8 mei 2011 12:55 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Achteraf af ja.Meestal vist Garmin achter het net.
Niet perse, maar als je nooit rijdt en altijd gokt op de sprint dan moet je ook zorgen dat het een sprint wordt. Die debielen van BMC gingen rijden in Vlaanderen, maar Farrar was alsnog nergens.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat ze achter het net vissen heeft toch niets te maken dat ze daar juist de juiste tactiek toepasten?
Dat ze te beperkt zijn wil nog niet zeggen dat de tactiek verkeerd was? Op dat moment zaten alleen Farrar en Hushovd nog in de groep en was hetgeen je Vaughters hoorde zeggen niets meer dan een antwoord op de vraag van Hushovd of hij zich op moest offeren. Dat op zich is al niet logisch, en al helemaal omdat Farrar ook nog eens aangegeven had niet goed te zijn.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:59 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Niet perse, maar als je nooit rijdt en altijd gokt op de sprint dan moet je ook zorgen dat het een sprint wordt. Die debielen van BMC gingen rijden in Vlaanderen, maar Farrar was alsnog nergens.
Garmin is gewoon een beperkt team wat niks anders kan dan bidden.
Ach ja ze doen maar. Het boeit me ook niks. Haussler is wel een leuke renner maar is nog steeds niet in de buur van zn 2009 niveau.quote:Op zondag 8 mei 2011 14:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat ze te beperkt zijn wil nog niet zeggen dat de tactiek verkeerd was? Op dat moment zaten alleen Farrar en Hushovd nog in de groep en was hetgeen je Vaughters hoorde zeggen niets meer dan een antwoord op de vraag van Hushovd of hij zich op moest offeren. Dat op zich is al niet logisch, en al helemaal omdat Farrar ook nog eens aangegeven had niet goed te zijn.
Ik snap niet goed hoe het kan dat er slechts één renner weet weg te rijden uit het peloton, terwijl tientallen renners hetzelfde doel hebben maar daar niet in slagen.quote:Op zondag 8 mei 2011 14:00 schreef Drebbelman het volgende:
Inmiddels in Italië rijdt Sebastian Lang zo'n 18 minuten voor op het peloton.
Jaha, dit is de Giro. De Giro is een veredelde toertocht waar de laatste 25-50 KM het koers is. Blijkt nu maar eens weer. Lang rijdt dik 40 en het peloton zit gewoon met 30 te peddelen.quote:Op zondag 8 mei 2011 14:04 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik snap niet goed hoe het kan dat er slechts één renner weet weg te rijden uit het peloton, terwijl tientallen renners hetzelfde doel hebben maar daar niet in slagen.
Omdat het peloton uiteindelijk altijd sneller gaat dan een kopgroepje. Zij gaan zich nu niet al verloren rijden om een gat te dichten wat dat groepje (meestal) toch niet in stand kan houden.quote:Op zondag 8 mei 2011 14:04 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik snap niet goed hoe het kan dat er slechts één renner weet weg te rijden uit het peloton, terwijl tientallen renners hetzelfde doel hebben maar daar niet in slagen.
Dat is dus het interessante aan wielrennen. Als je niks van wielrennen weet denk je dat het hard van A naar B fietsen is. Nou wielrennen is dus alles behalve dat.quote:Op zondag 8 mei 2011 14:19 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Omdat het peloton uiteindelijk altijd sneller gaat dan een kopgroepje. Zij gaan zich nu niet al verloren rijden om een gat te dichten wat dat groepje (meestal) toch niet in stand kan houden.
quote:Op zondag 8 mei 2011 14:21 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dat is dus het interessante aan wielrennen. Als je niks van wielrennen weet denk je dat het hard van A naar B fietsen is. Nou wielrennen is dus alles behalve dat.
Ja is mooi. Oke, vlakke etappes zijn vaak saai, maar het is meer opbouwen naar de finale. Lekker op de bank liggen, drankje erbij, wielrennen = het leven. En dan de finale met heerlijke Giro-aankomsten.quote:Op zondag 8 mei 2011 14:23 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Vroeger vond ik er ook geen zak aan. Maar een paar jaar geleden kreeg ik het ineens door toen ik met anderen de Tour aan het kijken was. Dan ga je anders naar zo'n sport kijken. Je gaat het spel analyseren en dan zie je dat het eigenlijk een soort politiek spel is. En toen was ik meteen verslaafd
Oke mooiquote:Op zondag 8 mei 2011 14:46 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Jazeker, ik dacht vanaf de eerste rustdag.
En dan is er ook nog een idioot die dat in zn eentje wil gaan rijdenquote:Op zondag 8 mei 2011 14:49 schreef Hoolii het volgende:
[..]
Oke mooi
Karl is prima, maar imo meer een presentator. Plus het duo Renaat/Jose is gewoon goud.
Wel echt een idiote afstand vandaag, 244 km als eerste etappe.
Ja dit spreekt niet echt van goed koersinzicht van zowel Lang zelf als zijn ploegleiders.quote:Op zondag 8 mei 2011 14:50 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
En dan is er ook nog een idioot die dat in zn eentje wil gaan rijden
Alleen de bergtrui, al moet hij dan niet stilvallen op het nog niet zo makkelijke klimmetje en moeten er niet wat gasten van Androni ofzo vol naar boven knallen.quote:
Helemaal niets geloof ikquote:Op zondag 8 mei 2011 15:53 schreef Eenskijken het volgende:
Ik schakel nu pas in, heb ik belangrijke dingen gemist?
Lang rijdt lang op kop.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:53 schreef Eenskijken het volgende:
Ik schakel nu pas in, heb ik belangrijke dingen gemist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |