Ook op de plaat vind ik hem echt heel erg goed, wat mij betreft de beste...quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Club Insomnia lijkt me live supertof.
Ik vind het wel een goed liedje, zeker qua tekst.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:34 schreef kciR het volgende:
Over Ronnie ben ik nog niet helemaal uit, wel dezelfde lijntjes maar of dat positief is of een aftreksel weet ik nog niet.
Ik las op Muziekmeter iemand die de term 'overgeproduceerd' gebruikt. Ik geloof dat je dat ook bedoelt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:39 schreef roeliooo het volgende:
Wennen wennen wennen, ik mis een beetje de breekbare liedjes. En sommige liedjes zijn wel erg opgeleukt met muzikale opvullingen en rinkel-dingetjes. Misschien iets teveel van het goede. Maar zoals al gezegd in dit topic, even de tijd ervoor nemen om het allemaal goed tot je door te dringen.
Eerste ervaring met dit nieuwe album is in ieder geval in zijn algemeenheid wel positiefEn dat kan alleen nog maar meer worden
.
| 1 2 3 | http://youtu.be/IzfJfkqfgHM http://www.youtube.com/watch?v=IzfJfkqfgHM |
Mr Mossels had optijd ingelogd op 3voor12.nl die om 11:57 (mooi bedachte tijd VPRO) nog wat kaarten weg zou geven. En ik heb er dus 1... TOP!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:25 schreef Mossels het volgende:
Mossels heeft het voor elkaar...
Morgen gratis naar Spinvis via 3voor12 in People's Place te Amsterdam.
Iemand die weet of ik nu kaartje via email krijg of is aankomen daar en mijn email noemen genoeg?
In de Excelsior Records Nieuwsbrief ook de videoclip van Oostende!!!
Maar die kan ik hier op werk niet kijken.... iemand Youtubelinkje voor op de GSM?
edit: Erg lezenswaardig interview by the way.quote:Maar ik beloof dat het volgende album niet zo lang op zich laat wachten. Ik heb dertig liedjes die af of bijna af zijn. Twaalf daarvan staan op dit album, de rest staat aan de deur te kloppen.
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/45221798
Hij staat er.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:15 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vrijdag komt de nieuwe cd van Spinvis op de luisterpaal heb ik @3voor12 gelezen
Als je bij 3voor12 een kaartje voor een concert wint / krijgt sta je altijd op de gastenlijst, dus dan hoef je alleen je id mee te nemen ter controle, dat is het..quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:06 schreef Mossels het volgende:
[..]
Sta dus op de gastenlijst van hen, maar eens kijken dus morgen. Heb alleen die email bevestiging dat ik mij had aangemeld dus dat is dan wel prettig, maar een kaartje voor een concert ligt toch altijd lekkerder in de hand!
Wanneer is de instore precies?quote:Ik ga volgende week naar de Plato in Utrecht (doet hij een instore), koop ik gelijk de plaat en dan een paar weken later de release party in Tivoli. Leuk leuk!
Van de site van plato:quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:25 schreef BlindeMeloen het volgende:
[..]
Wanneer is de instore precies?
quote:SPINVIS INSTORES:
Donderdag 3 nov, 17.00 Concerto
Donderdag 3 nov, 20.30 Plato Utrecht
Tijdens deze instores in Amsterdam en Utrecht zal het album exclusief een dag voor de release te koop zijn.
Bedankt voor het opzoekenquote:[SPINVIS INSTORES:
Donderdag 3 nov, 17.00 Concerto
Donderdag 3 nov, 20.30 Plato Utrecht
Tijdens deze instores in Amsterdam en Utrecht zal het album exclusief een dag voor de release te koop zijn.
En om 20:30 bij Plato in Utrecht (Voorstraat).quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
Donderdag (17.00) heeft ie een instore in concerto.
Ah, dan moet ik kaartje voor het Paard halen!quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:04 schreef Peter6000 het volgende:
De eerste data voor de clubtour van volgend jaar zijn ook bekend.
En geheel volgens de Spinvistraditie zijn die nog niet op zijn eigen site te vinden.
http://www.oor.nl/#news/9(...)rlandse_clubtour_aan
Als ik dit topic niet had gevolgd had ik niet geweten dat 't nieuwe album uberhaupt uit was. Misschien moet de promotie-molen nog opgestart worden?quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:07 schreef Peter6000 het volgende:
Ik ga naar Paradiso.
Erg prettig vooruitzicht.
Ik zat me vanmiddag af te vragen in hoeverre Spinvis nog 'in' is bij de doorsnee muziekliefhebber/ popzaalbezoeker.
Tot mijn verbazing zijn er ook nog gewoon kaartjes voor het Tivoli-optreden, terwijl ik Utrecht zie als de Spinvisstad van Nederland, en het is ook nog eens de officiële albumpresentatie.
Je zou dan toch zeggen dat zoiets snel uitverkoopt.
3voor12 is toch aardig bezig volgens mij, maar je hebt wel gelijk dat er verder nog weinig aandacht aan besteed is.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:09 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Als ik dit topic niet had gevolgd had ik niet geweten dat 't nieuwe album uberhaupt uit was. Misschien moet de promotie-molen nog opgestart worden?
En vlak voor het bevel, vlak voor het schot is er nog oogcontact van het eenzaamste soortquote:Op woensdag 2 november 2011 00:12 schreef Ringo het volgende:
De winnaar krijgt een antwoord en de verliezer krijgt een vraag.
En toen heeft zij hem vermoord met oogcontact van de eenzaamste soort.
Club Insomnia.
Nee, ik zat rechtsvoor, allereerste rij, het verzoek kwam van linksvoor.quote:Op donderdag 3 november 2011 22:43 schreef kciR het volgende:
Ik was net ook bij de plato. Erg goed! Ik had ook minder nummers verwacht, lekker lang. Het kwik steeg alleen wel behoorlijk binnen..
Ben ook erg blij met mijn cd (deluxe uitvoering) en gesigneerd natuurlijk
Q, was jij degene van het verzoekje? (aan het standpunt van je foto te zien) Ik kon Eric's aanpassing in 'Voor ik vergeet' wel waarderen.
Oke, gelukkig maar..quote:Op vrijdag 4 november 2011 07:52 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee, ik zat rechtsvoor, allereerste rij, het verzoek kwam van linksvoor.
Ja, dat was voor mij ook een verrassing. Vond het helemaal niet erg moet ik zeggen alhoewel een uur op de grond van de Plato zitten wel genoeg was.quote:Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Norrage het volgende:
Holy shit, een in-store van een uuren vooral zoveel nummers!
quote:Razendknappe muziek en zeldzaam mooie teksten
Zes jaar na zijn laatste liedjesalbum en bijna tien jaar na zijn albumdebuut komt Spinvis met Tot Ziens, Justine Keller. Een plaat met nieuwe liedjes die er even sterk inhakt als Spinvis destijds.
Twaalf strak gecomponeerde liedjes doordrenkt met melancholie, die een 'foto van de jonge Marvin Gaye' in de badplaats Oostende oproept, of die de bezoeker aan Club Insomnia overmant na 'oogcontact van het eenzaamste soort'.
Ieder liedje bevat van die zinnetjes die je niet meer loslaten, en dan zijn er nog de verbluffend rijke arrangementen, die net als de teksten vooral opvallen door de zorg aan de kleinste details. Muzikaal is de plaat afwisselender en grootser georkestreerd dan eerder werk. Kom Terug heeft een dansbare groove, en het daaropvolgende De Grote Zon is klein, teder en ontroerend. Zo wordt je heen en weer geslingerd tussen stemmingen en emoties. Iedere vrolijke noot kent een keerzijde, maar in alle treurnis ontkiemt iets van hoop. We Vieren Het Toch verklankt het gevoel van afscheid dat hoort bij het einde van wat het mooiste feest ooit leek. Spinvis benoemt zo steeds een andere stemming. Met razendknappe muziek en zeldzaam mooie teksten.
http://www.volkskrant.nl/(...)-mooie-teksten.dhtml
Vanaf dinsdagavond.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:02 schreef MikelenniuM het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe lang het ongeveer duurt voordat de opnames van 3 Voor 12 in People's Place online staan? Kan op hun site hier niets over terug vinden
quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:21 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Vanaf dinsdagavond.
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/45274536
Hoef ik me maar 1 dag te beheersen om er niet naar te kijken, want ik maak liever live kennis met de nieuwe liedjes.
Die staan in het boekje dat bij de cd zit.quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:10 schreef Arn0 het volgende:
Staan de teksten voor dit album eigenlijk ergens online, toevallig?
Het had mij verbaast als hij er echt verhalen van had gemaakt. Dus ik ben er wel blij mee. Ik moet hem nog kopen overigens, want ik ben hem nog niet tegengekomen. Ook nog geen fatsoenlijke platenzaak bezocht overigens, alleen de FRS die op mijn route ligt.quote:Op maandag 7 november 2011 14:22 schreef Weakling het volgende:
De luxe versie aflopen weekend gekocht. Had een consistent stripverhaal van Hanco Kolk verwacht, maar zijn bij elk nummer verschillende soorten "krabbels" geworden. Nou ja, ook wel geinig. Het album: nog maar 1x geluisterd. Vond 'm wel goed. Al een jaar of twee een raar soort haat/liefde verhouding met de muziek van Spinvis. Of eigenlijk: "Een beetje beu door overdosis, maar toch blijven luisteren verhouding".
Ik heb de plaat gewoon bij de FRS in Leiden gekocht. Bij Nederlandstalig stond een grote voorraad Spinvis.quote:Op maandag 7 november 2011 23:21 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Het had mij verbaast als hij er echt verhalen van had gemaakt. Dus ik ben er wel blij mee. Ik moet hem nog kopen overigens, want ik ben hem nog niet tegengekomen. Ook nog geen fatsoenlijke platenzaak bezocht overigens, alleen de FRS die op mijn route ligt.
Ik weet van Radio Kunststof dat je tot een week terug kan luisteren en nog leuker.... een mp3 kan downloaden van de uitzending. Zo heb ik ook een ander lang interview met Spinvis ooit bij hen al gedownload.quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:06 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ah, dus de Spinvis dingen kunnen we gewoon terugkijken via internet. Das mooi, want ik ben rond die tijd nog niet thuis..
Ik hoop dat ik zijn interview ook later ergens nog terug kan luisteren
Het boek met de CD achterin? Ik heb de mijne bij Velvet in Breda gekocht, want bij FRS niet gezien.quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:38 schreef Orbis het volgende:
k heb de plaat gewoon bij de FRS in Leiden gekocht. Bij Nederlandstalig stond een grote voorraad Spinvis.
Nou ja, verhaal. Ik had het leuk gevonden als het echte strip was geworden met dan wel de teksten van de nummers, maar dan al die nummers in dezelfde doorlopende strip. Ik leg het weer knullig uit geloof ik ...quote:Op maandag 7 november 2011 23:21 schreef Wepeel2 het volgende:
Het had mij verbaast als hij er echt verhalen van had gemaakt. Dus ik ben er wel blij mee. Ik moet hem nog kopen overigens, want ik ben hem nog niet tegengekomen. Ook nog geen fatsoenlijke platenzaak bezocht overigens, alleen de FRS die op mijn route ligt.
Ah, nee. Ze hadden slechts de gewone cd.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:32 schreef Weakling het volgende:
[..]
Het boek met de CD achterin? Ik heb de mijne bij Velvet in Breda gekocht, want bij FRS niet gezien.
[..]
Het lijkt me ook stug dat ze niet voor of na de uitzending een paar nummers helemaal kunnen spelen. Maar ja, daar heb je als TV kijker niks aan natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:44 schreef Peter6000 het volgende:
Vanavond Spinvis in DWDD.
Hebben ze in het DWDD-topic ook weer iets om af te zeiken.
Ik ben wel wat verbaast dat hij er gaat staan, omdat hij eerder kritiek had op die anderhalve minuut een liedje mogen spelen.
Al snap ik het wel, voor de naamsbekendheid is het belangrijk.
Ja dat doen ze meestal ook,na de uitzending. Ze blijven ook niet voor niets altijd op het podium staan vaak....quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:58 schreef Weakling het volgende:
[..]
Het lijkt me ook stug dat ze niet voor of na de uitzending een paar nummers helemaal kunnen spelen. Maar ja, daar heb je als TV kijker niks aan natuurlijk.
Ik heb volgens mij iedere tour gezien tot nu toe, behalve deze laatste. Ben benieuwdquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:43 schreef roeliooo het volgende:
Gister in de veronderstelling dat ik naar de voorstelling de weerman ging in Den Bosch, maar niets bleek minder waar. Hij speelde gewoon ongeveer zijn hele nieuwe album live.... Dat was een zeer aangename verrassing. Ze moesten nog wel even wennen, na het 3de liedje moest hij toch even kijken hoe het nu zat en even later moest saartje ook even nadenken welk liedje ze ook al moest spelen. Ach, komt wel weer goed en het was weer geweldige avond uiteraard. Mensen komen nu in ieder geval niet meer bedrogen uit: wat ze live horen; krijgen ze ook zo op CD te horen
Dat was "vroeger" wel anders
. Op naar het volgende optreden
Direct dan ook maar het nieuw album + boek gekocht; echt heel gaaf !!
Nee, het geluid was erg slecht. Wel jammer..quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:13 schreef Norrage het volgende:
Vond het niet heel goed bij DWDD, volgens mij gingen er wat dingen mis of wat? Geluid stond niet goed, zeker in het begin niet. En je hoorde ook geen stem van de anderen terwijl hun mond bewoog...
Beetje jammer...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |