Het zijn geen laserstralen denk ik. Ik denk dat het radiogolven zijn van satellieten, die op de één of andere manier zonnestralen ombuigen met als resultaat de pulserende lichtpuntjes waarbij het wateroppervlak als een soort lens fungeert.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:06 schreef gelly het volgende:
Je denkt dat die radiogolven een soort van laserstralen zijn ofzo ?
Dank u...quote:Op donderdag 21 april 2011 23:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik denk inderdaad dat je gek bent ...
Toepasselijke naam heb jequote:Op donderdag 21 april 2011 23:17 schreef Impulse101 het volgende:
Ik ben bang dat als je de natuurkundige wetten erbij pakt dat er weinig over blijft van je theorie.
Dus even samenvattend, je zag wat lichtpuntjes in het water en kwam met bovenstaande theorie.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:13 schreef ditkanbeter het volgende:
[..]
Het zijn geen laserstralen denk ik. Ik denk dat het radiogolven zijn van satellieten, die op de één of andere manier zonnestralen ombuigen met als resultaat de pulserende lichtpuntjes waarbij het wateroppervlak als een soort lens fungeert.
Als jij een simpelere verklaring hebt...quote:Op donderdag 21 april 2011 23:20 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dus even samenvattend, je zag wat lichtpuntjes in het water en kwam met bovenstaande theorie.
Heb je ooit wel eens iets over Occam's razor gehoord?
Ik vraag je niet mij te geloven. Ik vraag: Probeer het zelf eens als je het interessant vind.quote:Op vrijdag 22 april 2011 07:58 schreef Harunobu het volgende:
Waarom zouden we je geloven? Je weet duidelijk niet wat radiogolven zijn.
En waarom je er satellieten, out of all things, bij moet halen is me ook een raadsel.
Licht is licht en dat komt meestal van de zon.
Bedankt voor je inbreng...quote:
Hmm... Interessant. Ik ben een beetje gaan zoeken en ben een soortgelijk verschijnsel gevonden wat te maken heeft met jou verklaring.Sonoluminescentie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sonoluminescentiequote:Op vrijdag 22 april 2011 10:12 schreef Oud_student het volgende:
Radiografische pulsen gaan in de orde van mega of giga Hz, dus niet waarneembaar (als je al een effect zouden hebben op water).
Een mogelijke verklaring voor de lichtverschijnselen zou ,zoals jezelf al aangeeft, een (staande) golf in het water kunnen zijn, deze golven liggen idd in het bereik van 1 Hz
Bedankt voor je oprechte inbreng.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:37 schreef Schonedal het volgende:
Het is niet zo gek dat je ritmische lichtpulsen waarneemt op een open wateroppervlak.
Het water gaat namelijk bijna altijd ritmisch op en neer, hier kunnen dan golven van verschillende frekwentie optreden die dan weer in fase zijn en dan weer in tegenfase.
Dit verklaart dan de wisselende pulsen van het gereflecteerde zonlicht, verder zit er niets achter.
Je hebt volkomen gelijk. Patronen herkennen is inderdaad een eigenschap die we in de evolutie hebben ontwikkeld, om met name de wereld om ons heen beter te begrijpen. In dit geval heb ik, op het moment zelf, geprobeerd mezelf er van te overtuigen dat dit niet een "trigger-happy" geval was. Voornamelijk door verschillende specifieke patronen te herkennen en af en toe weg te kijken.quote:Op zaterdag 23 april 2011 01:02 schreef Molurus het volgende:
Het menselijk brein is gemaakt om patronen te herkennen. Helaas is het brein wat dat betreft nogal trigger-happy. Niet alle patronen die we denken te zien zijn daadwerkelijk patronen.
Aub doe geen moeite. Zoals boven al meerdere malen gezegd slaat jouw theorie, of beter brain-fart, helemaal nergens op. Ga gewoon lekker van de zon genieten en pretendeer niet langer intelligenter te zijn dan je bent. Word je een stuk gelukkiger van!quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:27 schreef ditkanbeter het volgende:
Misschien probeer ik het wel op te nemen met een camera binnenkort.
Ik snap je reactie... maar je kunt wellicht begrijpen dat het mij frustreert. Als een geleerd iemand (natuurkundige) mij kan vertellen dat mij "theorie" nergens op slaat, dan kan ik het helemaal naast me neerleggen. Daarnaast ben ik heel gelukkig hoorquote:Op zaterdag 23 april 2011 10:37 schreef starla het volgende:
[..]
Aub doe geen moeite. Zoals boven al meerdere malen gezegd slaat jouw theorie, of beter brain-fart, helemaal nergens op. Ga gewoon lekker van de zon genieten en pretendeer niet langer intelligenter te zijn dan je bent. Word je een stuk gelukkiger van!
Bedankt voor het compliment (denk ik...) Misschien moet ik dit hele gebeuren wel niet in de natuurkundige sfeer brengen, maar is het meer kosmisch. Iets waar ik nog minder verstand van hebquote:Op zaterdag 23 april 2011 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:
TS heeft iig geen gebrek aan fantasie, wel aan natuurkundige kennis.
Zo werkt het niet he. Jij komt met een belachelijk vergezochte "theorie" en vervolgens leg je de bewijslast bij anderen. Net zo'n redenering als: "ik geloof dat God de aarde en de hemel in 6 dagen heeft geschapen, bewijs maar eens dat het niet zo is!!" *Jij* bent degene die met argumenten of experimenten moet komen om jouw claim te ondersteunen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 11:08 schreef ditkanbeter het volgende:
[..]
Ik snap je reactie... maar je kunt wellicht begrijpen dat het mij frustreert. Als een geleerd iemand (natuurkundige) mij kan vertellen dat mij "theorie" nergens op slaat, dan kan ik het helemaal naast me neerleggen.
NOG minder verstand? Zodat je nog grotere onzin kan gaan verzinnen?quote:Op zaterdag 23 april 2011 11:11 schreef ditkanbeter het volgende:
[..]
Bedankt voor het compliment (denk ik...) Misschien moet ik dit hele gebeuren wel niet in de natuurkundige sfeer brengen, maar is het meer kosmisch. Iets waar ik nog minder verstand van heb
Ok... ok... Je hebt gelijk over dat ik de bewijslast bij iemand anders neerleg. Niet helemaal eerlijk misschien.quote:Op zaterdag 23 april 2011 11:17 schreef Farenji het volgende:
[..]
Zo werkt het niet he. Jij komt met een belachelijk vergezochte "theorie" en vervolgens leg je de bewijslast bij anderen. Net zo'n redenering als: "ik geloof dat God de aarde en de hemel in 6 dagen heeft geschapen, bewijs maar eens dat het niet zo is!!" *Jij* bent degene die met argumenten of experimenten moet komen om jouw claim te ondersteunen.
Er zijn al genoeg simpelere verklaringen gegeven, zoals de staande golf in het water die de "pulsen" (reflecties van het zonlicht) veroorzaakt. Die hersenspinsels over satellieten en hun radiogolven die licht ombuigen of wat je ook gelooft zijn totaal ongefundeerd en uit de lucht gegrepen.
Dan begrijp ik dat je de wereld op zo een manier wilt verklaren dat het het zelf nog kan bevatten. Lekker eenvoudig maar romantisch.quote:Op zaterdag 23 april 2011 11:11 schreef ditkanbeter het volgende:
[..]
Bedankt voor het compliment (denk ik...) Misschien moet ik dit hele gebeuren wel niet in de natuurkundige sfeer brengen, maar is het meer kosmisch. Iets waar ik nog minder verstand van heb
Het slaat nergens op.quote:Op zaterdag 23 april 2011 11:08 schreef ditkanbeter het volgende:
[..]
Ik snap je reactie... maar je kunt wellicht begrijpen dat het mij frustreert. Als een geleerd iemand (natuurkundige) mij kan vertellen dat mij "theorie" nergens op slaat, dan kan ik het helemaal naast me neerleggen. Daarnaast ben ik heel gelukkig hoor![]()
Bedankt voor je opmerking, maar ik heb niet gezegd dat ik "signalen" ontcijfer.quote:Op zondag 24 april 2011 10:52 schreef intoxicated het volgende:
Je bent de enige mens op aarde die de signalen van de Lacrosse SAR satellieten kan ontcijferen en de NRO staat binnen een paar dagen voor je deur
Zou kunnen...quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:34 schreef -CRASH- het volgende:
Don't look up....look down.
Misschien zoek je de oorzaak in de verkeerde richting.....
Het kunnen ook kleine lucht/gas belletjes zijn. Want die
komen vaak in ritme naar het water oppervlakt
...aldus een natuurkundige?quote:
Wat wil je daarmee nou zeggen....quote:Op zondag 24 april 2011 12:17 schreef ditkanbeter het volgende:
Ik wil jullie deze foto in ieder geval niet onthouden: http://apod.nasa.gov/apod/ap060921.html
"satelliet tussen aarde en de zon"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |