Misschien verklaar je mij voor gek, maar ik heb het idee dat (radiografische) pulsen van satellieten met het blote oog zichtbaar zijn in het wateroppelvlak wanneer de zon schijnt.
Vanmiddag rond 13:00 was het in Leeuwarden prachtig weer en geen wolkje aan de lucht. Ik ging naar buiten om pauze te houden en zat toevallig naar de schittering van de zon in het wateroppervlak van een sloot te kijken. Naast de schittering van de lichte golven van het water zag ik, dicht rondom de schittering van de zon, kleine willekeurige lichtpuntjes flikkeren. In eerste instantie leek dit te komen door kleine beestjes die met hun pootjes het wateroppervlak beroerden.
Op de een of andere manier ondekte ik echter in één van die lichtpuntjes een regelmatige puls. Precies elke seconde was het lichtpuntje even te zien. Daarnaast bleef het op precies dezelfde plaats ten opzichte van de schittering van de zon. Omdat ik dat vreemd vond, ben ik op zoek gegaan naar een ander lichtpuntje met een regelmatige puls en warempel, deze vond ik. Links onder de schittering van de zon vond ik een lichtpuntje waarvan de puls als volgt ging: 5 x snel binnen 1 seconden, na 2 seconden een puls en na 4 seconden een puls.Dit bleef de hele tijd zo doorgaan.
In eerste instantie dacht ik dat het wellicht radiogolven waren van een draadloos netwerk nabij, die op de één of andere manier het wateroppervlak beroerde. Later bedacht ik me dat het best eens radiografische pulsen van satellieten kunnen zijn die tussen de zon en aarde staan en door één of andere natuurkundige wet zichtbaar worden met het blote oog door de combinatie van zonnestralen en het wateroppervlak. Wellicht worden de zonnestralen op de één of andere manier door deze radiografische pulsen omgebogen met als resultaat de pulserende lichtpuntjes, waarbij het wateroppervlak als een soort lens fungeert.
Geloof me, als ik bovenstaande verhaal zelf lees denk ík zelfs dat ik gek ben. Wel weet ik dat er satellieten zijn die hun signalen laten afketsen op het wateroppervlak, om te meten wat de hoogte daarvan is.
Nu is mijn vraag: Probeer het zelf eens uit en laat weten of je het ook hebt kunnen ontdekken.
Daarnaast ben ik benieuwd of een natuurkundig iemand mijn vermoeden kan bevestigen.
[ Bericht 0% gewijzigd door ditkanbeter op 21-04-2011 23:23:28 ]
Voor een ogenschijnlijk groot probleem,
kan vaak een simpele oplossing volstaan!
http://www.ditkanbeter.nl/