Ik had laatst een gesprek met mijn afdelingsleider, waarbij hij een aantal klachten over mij opsomde die bij hem terecht kwamen vanuit bepaalde collega's over mijn functioneren. Klachten waar hij niet te diep op in wou gaan, en ik vroeg niet door omdat ik het een beetje pijnlijk vond worden (voelde me verraden). Na dat gesprek was ik flink pissig en verdrietig, bedacht me goed wie dat had kunnen zijn, en werd gedurende de dag alleen maar laaiender.
Op gegeven moment had ik een afspraak met een andere manager en daar waren ook een aantal andere collega's bij die op de hoogte waren en meer wisten. Schijnt dat het niet meerdere collega's, maar een enkel collega was die mij flink zwart heeft gemaakt bij de afdelingsleider. Een assistent van mij nota bene! Ik heb heel wat negatieve eigenschappen bij hem opgemerkt, waar ik niet echt op zal ingaan. Maar nu blijkt dat volgens de roddel dat ik me daar juist aan schuldig maak. Deze collega heeft het ook over de hele afdeling rondgeluld (hij werkt er fulltime, ik parttime), terwijl het gewoon leugens zijn en ze juist op hem slaan. Nu lopen er collega's rond met een beeld van mij dat helemaal niet klopt.
Ik ga die kneus uiteraard op deze bullshit confronteren. Roddelen komt altijd voor, maar het gaat mij een stap te ver als mijn baan en mijn positie binnen de groep maar ook een beetje in het geding komt. Dit is trouwens ook geen roddel meer, maar laster.
Wat kan ik hiertegen doen? Hoe kan ik er voor zorgen dat hij er niet mee weg komt met het verspreiden van leugens over mij om zelf een wit voetje te halen bij de leidinggevende. Ook al zoiets, deze gast is de grootste slijmbal op ons kantoor. Ik walg van hem en zou hem het liefst er flink van langs geven.