Analisten, wat weten die nou. De hele dag kontgaten bestuderen en daar conclusies uit proberen te trekken... ranzige gasten.quote:Op donderdag 21 april 2011 16:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De analist vond duidelijk van niet
Ah.. meneer is zelf programmeur.quote:Op donderdag 21 april 2011 16:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat heeft die analist er nou verstand van dan.. ;-). Nee, programmeur heeft gelijk
Dan hebben jullie dat kut geregeld. Dus jullie leveren een hotfix, en jullie doen ZELF de acceptatietest, ipv dat de klant dat doet?quote:Op donderdag 21 april 2011 16:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar het is niet geaccepteerd door de klant, tenminste... voor deze hotfix is er geen acceptatietest uitgevoerd. De acceptatie is intern door wat testers uitgevoerd en dat maakt dus een verschil.
Met regen en winters weer een beroep als stratenmaker hebbenquote:Op donderdag 21 april 2011 16:27 schreef Dagoduck het volgende:
Met dit weer als beroep iets met computers hebben
Dat we maatwerk in een hotfix proppen is sowieso al niet goedquote:Op donderdag 21 april 2011 16:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan hebben jullie dat kut geregeld. Dus jullie leveren een hotfix, en jullie doen ZELF de acceptatietest, ipv dat de klant dat doet?Das mooi...*klote oplossing* ehhhh...ja! Werkt! Wij accepteren het! en die klant heeft vervolgens maar pech?
Zo loop dat traject doorgaans niet. Ook hotfixes dienen ge-UAT'd te worden.
Lekker buiten in de tuin met een laptopquote:Op donderdag 21 april 2011 16:27 schreef Dagoduck het volgende:
Met dit weer als beroep iets met computers hebben
Ik werk vaak vanuit huis... dit dus iddquote:Op donderdag 21 april 2011 16:28 schreef ursel het volgende:
[..]
Lekker buiten in de tuin met een laptop
Maar je programmeurtje heeft wel gelijk.quote:Op donderdag 21 april 2011 16:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik werk vaak vanuit huis... dit dus idd
Nee, maar dat neemt niet weg dat je programmeur nog steeds gelijk heeftquote:Op donderdag 21 april 2011 16:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat we maatwerk in een hotfix proppen is sowieso al niet goed
En waarom heeft hij gelijk? Hij heeft er zelf functionaliteit bij verzonnen die compleet waardeloos blijkt te zijn. Het moet er nu weer uit ... dus wat is het dan volgens jou?quote:Op donderdag 21 april 2011 16:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, maar dat neemt niet weg dat je programmeur nog steeds gelijk heeft
Dat valt gelukkig meequote:Op donderdag 21 april 2011 16:34 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb medelijden met je als je dit soort gesprekken regelmatig voert.
vertel dat je leidinggevenden, slotje!quote:Op donderdag 21 april 2011 16:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, ik vond het wel lachen om die collega een beetje te pesten,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |