Natuurlijk niet! Verder is achterkamertjespolitiek de enige juiste democratische methode en Rutte heeft dit bij deze bewezen.quote:Op donderdag 21 april 2011 18:10 schreef Boldface het volgende:
Waar deze man compleet aan voorbijgaat, is dat de Zeeuwse kiezers wel op CDA, VVD of PVV hadden gestemd als ze dat hadden gewild...
Als hij kiezer is is dit van toepassing:quote:Op donderdag 21 april 2011 17:37 schreef freako het volgende:
[..]
Stemmen zonder last of ruggespraak is hier niet van toepassing. De Statenleden stemmen niet als volksvertegenwoordiger bij de Eerste-Kamerverkiezingen, maar als kiezer.
Niet echt een verbetering.quote:Afdeling VI. Straf-, slot- en overgangsbepalingen
Hoofdstuk Z. Straf-, slot- en overgangsbepalingen
§ 1. Strafbepalingen
Artikel Z 4
1.
Degene die bij een verkiezing door gift of belofte een kiezer omkoopt om volmacht te geven tot het uitbrengen van zijn stem, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2.
Degene die bij een verkiezing door gift of belofte een kiezer omkoopt dan wel anderszins daartoe dwingt om een verklaring als bedoeld in artikel H 4, eerste lid, af te leggen ter ondersteuning van een lijst, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
3.
Met dezelfde straf wordt gestraft de kiezer die zich door gift of belofte tot het bij volmacht stemmen of het afleggen van een ondersteuningsverklaring laat omkopen.
Precies. In hoeverre is dit te beschouwen als een verkiezingscampagne (zij het op wel heel kleine schaal), dan wel als een poging tot omkoping?quote:Op donderdag 21 april 2011 16:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Politieke toezeggingen doen <> Stemmen kopen.
Vingers die ze eerst in het aarsje van Blonde Geert hebben gestopt.quote:Op donderdag 21 april 2011 16:12 schreef gelly het volgende:
Democratische principes zijn de VVD en de PVV onbekend. Van die laatste wist je het natuurlijk al. Weer iets waar rechts Nederland z'n vingers bij aflikt.
Op 23 mei zal het er wel iets minder positief uit komen te zien voor het kabinet, als coalitie + PVV + SGP op 37 uitkomen.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Gelukkig hebben we Wilders die in dat debat keihard tekeer zal gaan tegen de regentenkliek die maar even in de achterkamertjes zijn machtspositie probeert vast te houden, en de democratische wil van het Nederlandse volk aan zijn laars lapt! Schande! Landverraad! Motie van wantrouwen!
Oh, wacht...
Is het niet alleen omkoping als dat Statenlid er persoonlijk beter van wordt?quote:[img] Op [url= 21 april 2011 19:54[/url] schreef freako het volgende:
[..]
Precies. In hoeverre is dit te beschouwen als een verkiezingscampagne (zij het op wel heel kleine schaal), dan wel als een poging tot omkoping?
Is een belofte tot belastingverlaging te beschouwen als omkoping van kiezers die daarvan profiteren?quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Is het niet alleen omkoping als dat Statenlid er persoonlijk beter van wordt?
quote:Op donderdag 21 april 2011 19:54 schreef freako het volgende:
[..]
Precies. In hoeverre is dit te beschouwen als een verkiezingscampagne (zij het op wel heel kleine schaal), dan wel als een poging tot omkoping?
Voor Rutte is het torentje blijkbaar zoiets als een partijbureau.quote:"Ik heb Robesin gesproken als voorman van mijn partij"
Wel als de belastingverlaging alleen geldt voor één kiezer of alleen kiezers van een bepaalde partij lijkt me.quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:54 schreef freako het volgende:
[..]
Is een belofte tot belastingverlaging te beschouwen als omkoping van kiezers die daarvan profiteren?
= achterkamertjespolitiek is al zo oud als de senaat in Rome, ten tijde van Paars I en Paars II bestond de gehele politiek uit achterkamertjespolitiek.quote:Op donderdag 21 april 2011 16:18 schreef Codiac het volgende:
[..]
Dealtjes worden altijd gemaakt, dat klopt. Maar dat is in de kamer. Dit is beïnvloeding vooraf. Dat is wat hier aan schort.
Maar PVV en VVD vonden dat toch walgelijk en wilden er een eind aan maken ?quote:Op maandag 25 april 2011 04:50 schreef Mores het volgende:
[..]
=achterkamertjespolitiek is al zo oud als de senaat in Rome, ten tijde van Paars I en Paars II bestond de gehele politiek uit achterkamertjespolitiek.
= je kan als politieke partij roepen wat je wilt maar als je aan de macht bent heb je een andere pet op, wacht maar totdat de SP og GL in de regering zit, dan zal hun achterban pas echt schrikken, net zoals laatst toen GL instemde met een missie naar Kunduz, daar was de achterban niet blij mee, maar goed voorgaande politici zoals Halsema hadden dat geopperd omdat ze zicht zagen op deelname in de komende regering.quote:Op maandag 25 april 2011 09:07 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar PVV en VVD vonden dat toch walgelijk en wilden er een eind aan maken ?
Oh wacht. Ze bedoelden natuurlijk dat alle andere partijen er mee moesten stoppen
Kortom het al oude: "wat u niet wilt dat u geschiet doe dat ook een ander niet" is verander in "wat u niet wilt dat een ander doet, doe ik zelf lekker wel"?quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:01 schreef bijdehand het volgende:
Als ik links was had ik net zo gereageerd als vele zure mensen hier. Maar ik ben het niet, dus ik vind 't best!
Ach, jij had niet staan zeiken als Cohen zoiets zou doen. Never. En we wachten het spoeddebat wel af, voor zover het spoeddebat nog enige betekenis heeft.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:07 schreef Codiac het volgende:
[..]
Kortom het al oude: "wat u niet wilt dat u geschiet doe dat ook een ander niet" is verander in "wat u niet wilt dat een ander doet, doe ik zelf lekker wel"?
Dan ken je mij (wat logisch is, dat wel) niet goed genoeg en lees je het topic niet goed. Ik ben een voorstander van een transparante overheid. Als Cohen zou doen moet die net zo goed de grond in worden gebeurd als Rutte het doet. Het zelfde geldt voor alle partijen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ach, jij had niet staan zeiken als Cohen zoiets zou doen. Never. En we wachten het spoeddebat wel af, voor zover het spoeddebat nog enige betekenis heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |