Het is eigenlijk net een baan een relatiequote:Op donderdag 21 april 2011 21:21 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Bij een relatie begint de werkelijke uitdaging pas.
Als je moet reizen hoort een tas bij je standaarduitrusting. zolang het geen appie hein plastic ding is.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:24 schreef _pillow_ het volgende:
Oh, andere stelling.
Morgen heb ik een date in een andere stad, wat wel een eindje reizen met de trein bij zit. Omdat het zo warm wordt is een jas echt overbodig, maar is het ook not-done om een rugtas of schoudertas mee te nemen?
Nee, want zo zit de mens niet echt in elkaar. Het is overdreven dat alleen gezellig gewaardeerd wordt en het is overdreven dat je dat altijd kunt zijn. Het is jezelf een bepaalde sociale norm opleggen.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:17 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
Positief = gezellig.
Een gezellige date = instant win.
Zo beter?
Daar komt het eigenlijk wel een beetje op neer.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:24 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het is eigenlijk net een baan een relatieen dates zijn sollicitatiegesprekken
Niks mis met een tas hoor, veel vrouwen zeulen toch ook altijd een handtas mee.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:24 schreef _pillow_ het volgende:
Oh, andere stelling.
Morgen heb ik een date in een andere stad, wat wel een eindje reizen met de trein bij zit. Omdat het zo warm wordt is een jas echt overbodig, maar is het ook not-done om een rugtas of schoudertas mee te nemen?
Ik zal hier even op ingaan.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:21 schreef deelnemer het volgende:
[..]
ER is idd geen magische oplossing, maar het kan nog helemaal goedkomen.
Voor een eerste date is het naar mijn mening om alles positief in te zien, maar natuurlijk wel met mate. Van mijn vorige relaties heb ik gemerkt dat de eerste paar dates iedereen anders is en na verloop van tijd meer zichzelf begint te gedragen.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:25 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Nee, want zo zit de mens niet echt in elkaar. Het is overdreven dat alleen gezellig gewaardeerd wordt en het is overdreven dat je dat altijd kunt zijn. Het is jezelf een bepaalde sociale norm opleggen. Het is prettig als iedereen goed in zijn vel zit, maar niemand zit altijd goed in zijn vel.
Ik vind daten leuker dan sollicitatiegesprekkenquote:Op donderdag 21 april 2011 21:25 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Daar komt het eigenlijk wel een beetje op neer.
In het begin:quote:Op donderdag 21 april 2011 21:26 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Voor een eerste date is het naar mijn mening om alles positief in te zien, maar natuurlijk wel met mate. Van mijn vorige relaties heb ik gemerkt dat de eerste paar dates iedereen anders is en na verloop van tijd meer zichzelf begint te gedragen.
Wie zegt dat dat de meer gelukkige mensen op aarde zijn? Maandelijks van scharrels wisselen heeft hij zoiezo al voor elkaar gekregen.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:26 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ik zal hier even op ingaan.
Wat versta jij onder ''helemaal goedkomen''? Nog belangrijker, wat verstaat Richard onder ''helemaal goedkomen''?
Dat is toch best cruciaal. Ik ben namelijk van mening dat Richard zich graag vergelijkt met de meer gelukkige mensen op deze aardbol, die door hun charisma en uiterlijk maandelijks van scharrel kunnen wisselen. Mylifeisgrey is ook zo iemand, die stort zichzelf in de PUA troep om iets te doen waar hij niet voor geboren is. Leer nu eens waar je strengths liggen.
Eens. Hij moet niet denken dat hij zo zijn geluk zal vinden.quote:Richard zal nooit een player worden. Hij zal nooit meerdere relaties per jaar aangaan. Daar is hij het type mens niet voor. Ik wil eens zien dat hij dit accepteert, dan zijn we al een stap verder. Ik ben ook zo iemand, verre van hopeloos in de liefde, ik weet waar ik het zoeken moet, ik weet ook wát ik zoek dus ik wandel niet achter 16-jarige breezersletjes aan.
Dat valt mee. Als hij eraan werkt, kan hij heel makkelijk minder neurotisch worden. En van wat ik van hem heb gezien, zal hij geen moeite hebben om iemand te vinden om een lange relatie mee te hebben. Niet moeilijker dan de gemiddelde mens. Enige wat hij moet snappen is dat hij een achterstand loopt en dat hij daardoor veel beginnersfout maakt.quote:Hij is een moeilijk persoon, zal altijd worstelen met z'n gedachtes, hij moet zich toespitsen op de mogelijkheid dat er misschien ergens iemand voor hem is waar een langere relatie in kan zitten. Dat is het enige toekomstperspectief wat ik nog zie voor hem, en dan denk ik zo positief mogelijk.
Eens.quote:Tip: Die persoon ga je alvast niet vinden in de kroeg of discotheek.
Gewoon dood schieten.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:33 schreef moneyfornothing het volgende:
Ook leuk als de buit binnen is en anderen proberen ermee vandoor te gaan.
Niet mee eens.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:26 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ik zal hier even op ingaan.
Wat versta jij onder ''helemaal goedkomen''? Nog belangrijker, wat verstaat Richard onder ''helemaal goedkomen''?
Dat is toch best cruciaal. Ik ben namelijk van mening dat Richard zich graag vergelijkt met de meer gelukkige mensen op deze aardbol, die door hun charisma en uiterlijk maandelijks van scharrel kunnen wisselen. Mylifeisgrey is ook zo iemand, die stort zichzelf in de PUA troep om iets te doen waar hij niet voor geboren is. Leer nu eens waar je strengths liggen.
Richard zal nooit een player worden. Hij zal nooit meerdere relaties per jaar aangaan. Daar is hij het type mens niet voor. Ik wil eens zien dat hij dit accepteert, dan zijn we al een stap verder. Ik ben ook zo iemand, verre van hopeloos in de liefde, ik weet waar ik het zoeken moet, ik weet ook wát ik zoek dus ik wandel niet achter 16-jarige breezersletjes aan.
Hij is een moeilijk persoon, zal altijd worstelen met z'n gedachtes, hij moet zich toespitsen op de mogelijkheid dat er misschien ergens iemand voor hem is waar een langere relatie in kan zitten. Dat is het enige toekomstperspectief wat ik nog zie voor hem, en dan denk ik zo positief mogelijk.
Tip: Die persoon ga je alvast niet vinden in de kroeg of discotheek.
Dat zei ik vanuit zijn perspectief. Hij kijkt op tegen diegenen die vaak een relatie hebben, net zoals MLIG, en die hebben dan een perfect leven enzo. Ja vast.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:33 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat de meer gelukkige mensen op aarde zijn? Maandelijks van scharrels wisselen heeft hij zoiezo al voor elkaar gekregen.
Ik verwacht ook niet echt dat je het er mee eens bent. Ik ben het ook best oneens met jouw werkwijze namelijk.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:34 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Hij is vast een bepaald type mens en wordt gelukkig als hij doet wat daarbij past. maar ik ben ervan overtuigd dat dat belemmerende gevoel opgelost kan worden (kost een aantal jaren). Als dat is opgelost kan hij beter gaan zien wat hij werkelijk wil. En dan komt daar vast een antwoord uit zonder rare verwachtingen. Hij heeft nooit grote verwachtingen geformuleerd. Gewoon een doorsnee meisje dat van hem houdt en daarmee een vaste relatie aangaan. Jij plakt er je eigen verhaal overheen.
Zijn internet meisjes. Het is hem wel redelijk makkelijk gelukt. Scharrels dan.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:36 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat zei ik vanuit zijn perspectief. Hij kijkt op tegen diegenen die vaak een relatie hebben, net zoals MLIG, en die hebben dan een perfect leven enzo. Ja vast.
Ik weet niet waar je het met Richard over hebt gehad, maar ik betwijfel dat hij maandelijks van vriendin is gewisseld in het verleden, want dan zou hij toch een beter zelfbeeld moeten hebben.
Ja. De zenuwen hebben de overhand. Als je dat allebei begrijpt dan hou je daar rekening mee. De ander zal moeite hebben zich ontspannen te gedragen. Mensen vertalen die onzekerheid op verschillende manieren. De een gaat heel stoer doen en zegt botte / domme dingen. De ander wil er het liefst even gewoon over kunnen praten. enz.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:26 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Voor een eerste date is het naar mijn mening om alles positief in te zien, maar natuurlijk wel met mate. Van mijn vorige relaties heb ik gemerkt dat de eerste paar dates iedereen anders is en na verloop van tijd meer zichzelf begint te gedragen.
Geforceerd zelfverzekerd doen vind ik iets heel anders dan gewoon een positieve houding proberen te maken.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:41 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ja. De zenuwen hebben de overhand. Als je dat allebei begrijpt dan hou je daar rekening mee. De ander zal moeite hebben zich ontspannen te gedragen. Mensen vertalen die onzekerheid op verschillende manieren. De een gaat heel stoer doen en zegt botte / domme dingen. De ander wil er het liefst even gewoon over kunnen praten. enz.
Door je zelf wijs te maken dat het heel gezellig moet zijn en jij zelf heel zelfverzekerd, zet je jezelf enorm onder druk. Juist dan gaat alles fout. Je kunt je beter zoveel mogelijk proberen te ontspannen.
Dat kan ook in een luidruchtige 'dancing' (of weet ik veel hoe ze het tegenwoordig noemen) en je met geen mogelijkheid elkaar kunt verstaan, de mogelijkheden als de poging slaagt zijn dan ook wat talrijker.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:43 schreef missyB het volgende:
Weet niet of richard een auto heeft maar anders zou hij ook eens kunnen beginnen met flirten in het verkeer, daar komt het puur op lcihaamstaal, mimiek etc aan. Je hoeft niet gelijk hele gesprekken te voeren, er de koffer mee in, of emo gesprekken aan te horen. en je kan niet gelijk gaan stalken want van die ander weet je niets.
tenzij je dan weer connecties met de rdw hebt
Als je dat kunt moet je dat ook gewoon doen. Anders zou je er bewust voor kiezen om het negatief te maken. Zo van, ik kan kizen dat het leuk wordt of dat het niet leuk wordt. Wat zal ik doen? laat ik eens kiezen voor een kut avond. Dat lijkt me leuk.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:45 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Geforceerd zelfverzekerd doen vind ik iets heel anders dan gewoon een positieve houding proberen te maken.
Nou, sinds ik weer vrijgezel ben heb ik een constante negatieve houding gehad jegens vrouwen, terwijl ik dat niet eens wou. Morgen heb ik dus een date, dus zal ik wel mezelf zijn, maar behoeden om wederom in een negatieve spiraal te bevinden.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:50 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Als je dat kunt moet je dat ook gewoon doen. Anders zou je er bewust voor kiezen om het negatief te maken. Zo van, ik kan kizen dat het leuk wordt of dat het niet leuk wordt. Wat zal ik doen? laat ik eens kiezen voor een kut avond. Dat lijkt me leuk.![]()
Weer dat idee dat alles gewoon een keuze is.
Als ik bijv kijk op mp bij gemiste kennismakingen zie ik dat er best wat afgeflirt word in het verkeer.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:56 schreef MTVGN het volgende:
Hmm, interessant dat voorstel voor flirten in het verkeer.
Ik neem dagelijks deel aan het verkeer, maar heb nou niet het idee dat het daar zo makkelijk flirten is, of je nou op de fiets zit of in een auto, vrouwen willen eigenlijk nooit oogcontact maken. Op de dansvloer heb ik elk weekend enkele keren oogcontact.
Theoretisch zou ik denken dat het in het verkeer makkelijker is, maar volgens mij is dat in de praktijk toch echt in een discotheek aangezien vrouwen daar ook heengaan met de intentie misschien contact te maken, terwijl ze die intentie in het verkeer niet hebben.
Inderdaad, volgens mij is dat in een file makkelijk om oogcontact te maken met anderen.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:57 schreef missyB het volgende:
[..]
Als ik bijv kijk op mp bij gemiste kennismakingen zie ik dat er best wat afgeflirt word in het verkeer.
Gisteren zelf ook gedaan en zeer puike rit gehad hahahaha.
net iets langer naast de ander hangen,even lachen, keertje zwaaien etc etc.
Het lijkt me geweldig leuk om een date te hebben. Natuurlijk hoop je dat alles zo goed mogelijk verloopt. Dus daar probeer je op aan te koersen. Maar als je bij de uitvoering stress ervaard of negatieve gevoelen, dan onderdruk je die en wordt je toch wat minder soepel. Accepteer gewoon dat het niet allemaal fantantisch hoeft te gaan, maar probeer het wel.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:52 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Nou, sinds ik weer vrijgezel ben heb ik een constante negatieve houding gehad jegens vrouwen, terwijl ik dat niet eens wou. Morgen heb ik dus een date, dus zal ik wel mezelf zijn, maar behoeden om wederom in een negatieve spiraal te bevinden.
Dus zijn we het beide eens dat een beetje beter doen dan je normaal bent logisch op een eerste date.quote:Op donderdag 21 april 2011 22:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het lijkt me geweldig leuk om een date te hebben. Natuurlijk hoop je dat alles zo goed mogelijk verloopt. Dus daar probeer je op aan te koersen. Maar als je bij de uitvoering stress ervaard of negatieve gevoelen, dan onderdruk je die en wordt je toch wat minder soepel. Accepteer gewoon dat het niet allemaal fantantisch hoeft te gaan, maar probeer het wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |