abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95824256
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:09 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat komt ook omdat mensen voortdurend zijn situatie onkennen en goedkope oplossingen aandragen. Dan blijf je bezig je probleem uit te leggen.
Als het niet lukt op een fora, waarom dan geen afspraak bij de psych? :)
pi_95824266
Ja en mensen blijven de adviezen herhalen omdat hij zijn situatie ook steeds herhaalt. Iets met een vicieuze cirkel.
pi_95824354
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:09 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat komt ook omdat mensen voortdurend zijn situatie onkennen en goedkope oplossingen aandragen. Dan blijf je bezig je probleem uit te leggen.
Er is geen magische oplossing, hij zal het heel z'n leven lang moeilijk hebben in de liefde met zijn huidige verwachtingspatroon. Hij gaat niet veranderen in iemand die maandelijks een nieuwe scharrel heeft. Helaas. Zo ben je geboren of niet. Het is meer een vorm van acceptatie die hij moet ontwikkelen en het lijkt me verstandig dat hij dus op een meer reeele manier gaat leven (waaronder zijn visie over uiterlijk) tot hij tóch iemand tegenkomt waar hij dan langdurig iets mee kan krijgen.

Goedkoop advies is zeer weinig gegeven, ik kan zo stukken advies opnoemen die het bovenstaande kunnen realiseren en die hem wegtrekken uit die pure opwelling van fantasie dat hij het in het uitgaansleven misschien, ooit, wel goed zal doen.

Dat we zijn situatie ontkennen lijkt me trouwens louter positief. ''Ik ben lelijk'' ''Nee je bent niet lelijk''.
Ron Paul 2012
pi_95824445
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:09 schreef _pillow_ het volgende:

[..]

Vandaar mijn advies dat hij eerst op vrienden moet focussen. Daardoor zal hij zich ongetwijfeld ook lekkerder in zijn vel voelen.
Mee eens. Als je positieve ervaringen opdoet op andere terreinen neemt je zelfvertouwen ook toe en kun je andere zaken beter relativeren. Vrienden kunnen ook bijdragen aan het oplossen van je problemen omdat ze je mogelijkheden vergroten.
The view from nowhere.
pi_95824526
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:15 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Mee eens. Als je positieve ervaringen opdoet op andere terreinen neemt je zelfvertouwen ook toe en kun je andere zaken beter relativeren. Vrienden kunnen ook bijdragen aan het oplossen van je problemen omdat ze je mogelijkheden vergroten.
Je snapt dat ikzelf dit stuk advies ooit al eens heb neergelegd hier. Anderen ook. Goh, in totaal zo'n 10x misschien. Daar gaat niemand op in, want dat is niet interessant. Niks is bevredigend, het is lekkerder om te blijven klagen want misschien komt de ultieme oplossing je wel aanwaaien ipv dat je er zelf even voor werkt.

Nu ook dat gelul over die zogenaamde vriendin van hem. Mijn hemel vent, gebruik dat dan als een leerobject. Boeiend dat ze je negeert, je kan haar klaarblijkelijk gebruiken om je sex-vaardigheden bij te slijpen en je leert een vrouw zo van dichtbij kennen. Dat zijn allemaal kleine beetjes die helpen, wat je kan kanaliseren in iets dat je zelfvertrouwen een boost geeft.
Ron Paul 2012
pi_95824609
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:52 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nee, zo gesteld is dat is weer zo'n overdreven sociale verwachting. Je moet altijd positief zijn. :r
Positief = gezellig.

Een gezellige date = instant win.

Zo beter? :)
pi_95824629
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:16 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Je snapt dat ikzelf dit stuk advies ooit al eens heb neergelegd hier. Anderen ook. Goh, in totaal zo'n 10x misschien. Daar gaat niemand op in, want dat is niet interessant. Niks is bevredigend, het is lekkerder om te blijven klagen want misschien komt de ultieme oplossing je wel aanwaaien ipv dat je er zelf even voor werkt.
Ik ben hier sinds een paar dagen, maar ik word inderdaad een beetje moe van klagers die niks proberen en alleen maar denken dat als je eenmaal een relatie hebt, alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
pi_95824700
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:16 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Hier kan ik het eigenlijk alleen maar eens zijn. En het lullige vind ik dit , er zijn ook andere mensen die ook adviezen willen , maar Richard kaapt steeds het topic zodat anderen er niet eens aan toe komen omdat hij alle aandacht eist.
pi_95824704
quote:
2s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:17 schreef anoniemelurker het volgende:

[..]

Positief = gezellig.

:Y
pi_95824737
Nou pillow wilde het zelf niet zeggen omdat ik ook net nieuw ben maar ai ai ai wat een energiezuigend topic.
Ik word er al moe van om het te lezen.
denk dat voor een enkeling hier hulp van een psych en aansluiting bij evt buddyproject geen slecht idee zal zijn.
pi_95824751
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:18 schreef _pillow_ het volgende:

[..]

Ik ben hier sinds een paar dagen, maar ik word inderdaad een beetje moe van klagers die niks proberen en alleen maar denken dat als je eenmaal een relatie hebt, alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Haha ja alsof een relatie alleen maar leuk en geweldig en hemels is enzo.
Juist voor een goede relatie moet je werken.
pi_95824844
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:13 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Er is geen magische oplossing, hij zal het heel z'n leven lang moeilijk hebben in de liefde met zijn huidige verwachtingspatroon. Hij gaat niet veranderen in iemand die maandelijks een nieuwe scharrel heeft. Helaas. Zo ben je geboren of niet. Het is meer een vorm van acceptatie die hij moet ontwikkelen en het lijkt me verstandig dat hij dus op een meer reeele manier gaat leven (waaronder zijn visie over uiterlijk) tot hij tóch iemand tegenkomt waar hij dan langdurig iets mee kan krijgen.
ER is idd geen magische oplossing, maar het kan nog helemaal goedkomen.

quote:
Goedkoop advies is zeer weinig gegeven, ik kan zo stukken advies opnoemen die het bovenstaande kunnen realiseren en die hem wegtrekken uit die pure opwelling van fantasie dat hij het in het uitgaansleven misschien, ooit, wel goed zal doen.

Dat we zijn situatie ontkennen lijkt me trouwens louter positief. ''Ik ben lelijk'' ''Nee je bent niet lelijk''.
Dat is geen ontkenning van zijn situatie maar het aanvechten van een misconceptie. Zijn situaties is hem zelf mogelijk ook niet duidelijk. Maar het staat vast dat hij een negatief beeld heeft van zichzelf en zijn mogelijkheden als gevolg van ervaringen in het verleden.

Goed advies gaat over de weg uit dat dal.
The view from nowhere.
pi_95824868
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:19 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Hier kan ik het eigenlijk alleen maar eens zijn. En het lullige vind ik dit , er zijn ook andere mensen die ook adviezen willen , maar Richard kaapt steeds het topic zodat anderen er niet eens aan toe komen omdat hij alle aandacht eist.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:54 schreef _pillow_ het volgende:

[..]

Daar zit wel wat in ja. Zal het voor morgen meenemen. Heb je ook nog enige flirt tips?
  donderdag 21 april 2011 @ 21:21:35 #89
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95824872
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:19 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Haha ja alsof een relatie alleen maar leuk en geweldig en hemels is enzo.
Juist voor een goede relatie moet je werken.
Bij een relatie begint de werkelijke uitdaging pas.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_95825053
Oh, andere stelling.

Morgen heb ik een date in een andere stad, wat wel een eindje reizen met de trein bij zit. Omdat het zo warm wordt is een jas echt overbodig, maar is het ook not-done om een rugtas of schoudertas mee te nemen?
pi_95825062
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:21 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Bij een relatie begint de werkelijke uitdaging pas.
Het is eigenlijk net een baan een relatie :P en dates zijn sollicitatiegesprekken
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_95825111
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:24 schreef _pillow_ het volgende:
Oh, andere stelling.

Morgen heb ik een date in een andere stad, wat wel een eindje reizen met de trein bij zit. Omdat het zo warm wordt is een jas echt overbodig, maar is het ook not-done om een rugtas of schoudertas mee te nemen?
Als je moet reizen hoort een tas bij je standaarduitrusting. zolang het geen appie hein plastic ding is.
pi_95825135
quote:
2s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:17 schreef anoniemelurker het volgende:

[..]

Positief = gezellig.

Nee, want zo zit de mens niet echt in elkaar. Het is overdreven dat alleen gezellig gewaardeerd wordt en het is overdreven dat je dat altijd kunt zijn. Het is jezelf een bepaalde sociale norm opleggen.
The view from nowhere.
  donderdag 21 april 2011 @ 21:25:59 #94
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95825176
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:24 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Het is eigenlijk net een baan een relatie :P en dates zijn sollicitatiegesprekken
Daar komt het eigenlijk wel een beetje op neer.
pi_95825187
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:24 schreef _pillow_ het volgende:
Oh, andere stelling.

Niks mis met een tas hoor, veel vrouwen zeulen toch ook altijd een handtas mee.
Stel dat ze daar iets over op te merken zou hebben, dan is ze gewoon aan het zoeken naar minpunten.
pi_95825226
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:21 schreef deelnemer het volgende:

[..]

ER is idd geen magische oplossing, maar het kan nog helemaal goedkomen.

Ik zal hier even op ingaan.

Wat versta jij onder ''helemaal goedkomen''? Nog belangrijker, wat verstaat Richard onder ''helemaal goedkomen''?

Dat is toch best cruciaal. Ik ben namelijk van mening dat Richard zich graag vergelijkt met de meer gelukkige mensen op deze aardbol, die door hun charisma en uiterlijk maandelijks van scharrel kunnen wisselen. Mylifeisgrey is ook zo iemand, die stort zichzelf in de PUA troep om iets te doen waar hij niet voor geboren is. Leer nu eens waar je strengths liggen.

Richard zal nooit een player worden. Hij zal nooit meerdere relaties per jaar aangaan. Daar is hij het type mens niet voor. Ik wil eens zien dat hij dit accepteert, dan zijn we al een stap verder. Ik ben ook zo iemand, verre van hopeloos in de liefde, ik weet waar ik het zoeken moet, ik weet ook wát ik zoek dus ik wandel niet achter 16-jarige breezersletjes aan.

Hij is een moeilijk persoon, zal altijd worstelen met z'n gedachtes, hij moet zich toespitsen op de mogelijkheid dat er misschien ergens iemand voor hem is waar een langere relatie in kan zitten. Dat is het enige toekomstperspectief wat ik nog zie voor hem, en dan denk ik zo positief mogelijk. Nog realistischer is dat hij waarschijnlijk in z'n hele leven maar enkele relaties gaat kennen. Laten we gewoon eerlijk zijn. Zulke mensen zijn er nu eenmaal. Als hij nu aan zichzelf werkt, kan hij misschien na verloop van tijd iemand krijgen, dat kan dan ook weer uitgaan, waardoor hij weer een geruime tijd op z'n eentje is aangewezen.

Maar alsnog zeg ik, prima, spits jezelf toe op het vinden van iemand die bereidt is te settlen.

Tip: Die persoon ga je alvast niet vinden in de kroeg of discotheek.

[ Bericht 11% gewijzigd door Supersoep op 21-04-2011 21:32:02 ]
Ron Paul 2012
pi_95825231
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:25 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nee, want zo zit de mens niet echt in elkaar. Het is overdreven dat alleen gezellig gewaardeerd wordt en het is overdreven dat je dat altijd kunt zijn. Het is jezelf een bepaalde sociale norm opleggen. Het is prettig als iedereen goed in zijn vel zit, maar niemand zit altijd goed in zijn vel.
Voor een eerste date is het naar mijn mening om alles positief in te zien, maar natuurlijk wel met mate. Van mijn vorige relaties heb ik gemerkt dat de eerste paar dates iedereen anders is en na verloop van tijd meer zichzelf begint te gedragen.
pi_95825395
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:25 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Daar komt het eigenlijk wel een beetje op neer.
Ik vind daten leuker dan sollicitatiegesprekken :P maar niet minder eng
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_95825447
Gewoon tas meenemen op date
  donderdag 21 april 2011 @ 21:31:41 #100
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95825549
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:26 schreef _pillow_ het volgende:

[..]

Voor een eerste date is het naar mijn mening om alles positief in te zien, maar natuurlijk wel met mate. Van mijn vorige relaties heb ik gemerkt dat de eerste paar dates iedereen anders is en na verloop van tijd meer zichzelf begint te gedragen.
In het begin:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')