En als ze bestaande nummers gebruiken in het nederlands wordt het natuurlijk nooit zo hip als Glee..quote:Op maandag 16 mei 2011 14:40 schreef Steve het volgende:
Een Nederlandse show met zang kán wel leuk zijn, maar dan moet er een heel ander verhaal omheen worden verzonnen, Glee zo overnemen gaat niet werken.
Studio 100...quote:Op maandag 16 mei 2011 16:30 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ik weet niet of deze pagina echt is, maar dit zou het dan worden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blij_%28tv_serie%29
Een samenwerking met Studio 100 klinkt realistisch.
Ja, ze kunnen dan in ieder geval toch wel een betere naam verzinnen dan 'Blij"quote:Op maandag 16 mei 2011 17:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Studio 100....
'Blij'.
Dit klinkt zo afschuwelijk Vlaams dat ik er nu al jeuk van krijg.
Ik denk niet dat het echt is. Er zit totaal geen bronvermelding bij. Wikipediaquote:Op maandag 16 mei 2011 17:17 schreef DanielleM het volgende:
[..]
Ja, ze kunnen dan in ieder geval toch wel een betere naam verzinnen dan 'Blij"![]()
Dat valt het al helemaal niet meer serieus te nemen. Ik hoop zo dat die wikipedia pagina nep is!
Ik ga er ook vanuit dat het nep is. Al zou het me niet verbazen als het wel waar blijkt te zijnquote:Op maandag 16 mei 2011 17:29 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het echt is. Er zit totaal geen bronvermelding bij. Wikipedia![]()
!
Nou, dat hoop ik dus niet. Glee is niet zomaar een highschool serie, als high school musical bijvoorbeeld. Er zit een te grote knipoog aan het highschool gedeelte. Als het dus alá Spangas gaat worden, dan wordt het een kindersoap. Hoop dat ze bij een NL-versie iig de volwassen humor er in houden. Dus in iedergeval een type als Sue Sylvester die leerlingen in elkaar slaatquote:Op maandag 16 mei 2011 19:24 schreef Pandora73 het volgende:
Het rare is natuurlijk dat in Nederland dat hele systeem zoals ze dat in Amerika hebben (met eigen school-sportploegen, laat staan cheerleaders) natuurlijk niet bestaat. Dan moet er dus al flink worden geknutseld aan de formule. En of het dan nog zo leuk is... Krijgen we straks een muzikale Spangas of zoiets
Ach, het is er best wel hoor, alleen veel minder prevalent. Bovendien is dat hele automatische-sociale-klasse-gebeuren rondom dat soort groepen in Nederland minder belangrijk (of in ieder geval toen ik naar de middelbare school ging). Maar het idee dat je lame bent als je bij een zangclubje gaat kan ook in Nederland best werken. Alleen moeten ze dan meer de lijn kiezen van "waarom is er een apart zangclubje en wie zou daar nou bij willen?". Het hele Hollandse "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg"-adagium bekritiseren dus.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:24 schreef Pandora73 het volgende:
Het rare is natuurlijk dat in Nederland dat hele systeem zoals ze dat in Amerika hebben (met eigen school-sportploegen, laat staan cheerleaders) natuurlijk niet bestaat. Dan moet er dus al flink worden geknutseld aan de formule. En of het dan nog zo leuk is... Krijgen we straks een muzikale Spangas of zoiets
De jocks worden gewoon vervangen door marokkanen en antillianen die at random bekertjes fernandes in muziek nerd gezichten gooienquote:Op maandag 16 mei 2011 19:24 schreef Pandora73 het volgende:
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:27 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
De jocks worden gewoon vervangen door marokkanen en antillianen die at random bekertjes fernandes in muziek nerd gezichten gooien![]()
quote:AMSTERDAM - Monique Smit ziet een Nederlandse versie van Glee helemaal zitten. Het lijkt haar dan ook enig als ze daar een rol in mag spelen.
"Wat? Nederlandse Glee in zicht? Ik wil mee doen!", schrijft Monique op Twitter.
"Serieus? Ik ook!", antwoordt Sieneke op de tweet van Monique.
Ook Jamai Loman reageerde razend enthousiast toen hij hoorde dat er mogelijk een Nederlandse versie van de hitserie komt. Hij deed op Twitter meteen een oproep aan Erwin van Lambaart: "Ik stel me meteen beschikbaar voor de Nederlandse Glee. Waar moet ik tekenen?"
Maandag onthulde Erwin, directeur van Stage Entertainment in De Telegraaf dat er met zenders gepraat wordt over twee concepten voor een Nederlandse Glee. „De formule is ijzersterk en we hebben in Nederland de artiesten die dat aankunnen. Er moeten in zo’n aflevering minstens twee fantastisch geproduceerde nummers zitten. In Amerika staan de gastartiesten bovendien in de rij."
De eerste Nederlandse sterren staat inmiddels dus al in de rij!
Hahaquote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:29 schreef DanielleM het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)Glee__.html?sn=prive
[..]
En dan eerst een So You Think You Can Glee wedstrijdshow houden, want zo zijn we dan ook weerquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:26 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik zou Glee in Nederland juist met onbekende mensen doen. Gewoon audities houden voor jongeren die denken te kunnen zingen en dansen. Als je daar Jamai en Sieneke en Monique Smit in gooit zie je alleen hen maar.
So You think you can Glee lijkt me helemaal tofquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:25 schreef Zhenar het volgende:
[..]
En dan eerst een So You Think You Can Glee wedstrijdshow houden, want zo zijn we dan ook weer
Een soortgelijke show begint trouwens deze zomer wel in Amerika: http://thegleeproject.oxygen.com/ De winnaar krijgt een (gast)rol in Glee.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:29 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
So You think you can Glee lijkt me helemaal tof
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:29 schreef DanielleM het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)Glee__.html?sn=prive
[..]
ik had het ook wel even moeilijk met de begrafenis ja! Verder mooie aflevering, ben benieuwd naar de finalequote:Op woensdag 18 mei 2011 12:31 schreef shiNinG_staR het volgende:
Aww, Jane Lynch was echt geweldig deze episode.. de begrafenis was echt mooi. Moest een paar traantjes wegpinken..
Finn en Quinn
Jesse St. James is erg grappig.Leuke toevoeging voor deze laatste paar afleveringen.
En Quinn gaat de evil kant op. Ben benieuwd wat haar plannen zijn..
Al met al een mooie aflevering. Na dat matige Night of Neglect zijn ze gelukkig weer bergopwaarts gegaan.
Ik vond de solo's op de een of andere manier ook niet zo, ook al klonk het goed.quote:
die van santana heb ik nog geluisterd maar daarna kon ik het echt niet meer aan hahaquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:08 schreef Steve het volgende:
[..]
Ik vond de solo's op de een of andere manier ook niet zo, ook al klonk het goed.
Terechte klacht.quote:
Zonde, ze waren zo mooi!quote:
Ik zag haar net staan bij de aftiteling van RIO in de biosquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:43 schreef RaymanNL het volgende:
Aaahh, SueZe heeft dus toch blijkbaar een hart
Jane Lynch is echt geweldig
Ja! Daar moest ik ook erg om lachenquote:
Artie had bij Pure imagination zelfs nog een stukje solo.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:44 schreef MrEarcheese het volgende:
.. Volgens mij zijn Puck, Artie en Lauren echt geen 1 seconde in beeld geweest, of heb ik ze gemist?
Idd, hij heeft wel echt een hele mooie zangstemquote:Op donderdag 19 mei 2011 10:47 schreef Steve het volgende:
[..]
Artie had bij Pure imagination zelfs nog een stukje solo.
Dan heb je niet goed gekeken, niet iedereen is op de ovorgond aanwezig geweest maar ze zijn af en toe in beeld geweest en Artie heeft bij de begrafenis nog een stukje solo gezongen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:44 schreef MrEarcheese het volgende:
.. Volgens mij zijn Puck, Artie en Lauren echt geen 1 seconde in beeld geweest, of heb ik ze gemist?
Gelukkig iemand die mijn mening deelt! Wat een irritante kerel is dat zeg.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:43 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat een irritante kerel is dat zeg die vriend van Rachel . Je merkt toch aan alles dat hij er alleen op uit is om de boel te verstieren beetje onrealistisch dat ze daar zo intrappen. Helemaal als hij in het verleden ook al wat geflikt heeft.
Omdat er een begrafenis in zat?quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:02 schreef EilandjeOnline het volgende:
eindelijk weer een mooie en leuke, maar vooral ook minder kinderachtige uitzending
Wat zij zegt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:30 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Sam en MercedesHoogtepunt van de hele aflevering
Verder, tja, niet veel interessants. Finn en Rachel interesseren me weinig meer. En Brittany/Santana, argh. Had gehoopt dat er eindelijk eens wat ging gebeuren, maar weer niks bijzonders hoor
Beetje teleurstellende finale dit.
Hey ja, inderdaad. Dacht er nog aan toen Quinn zo raar deed maar nu.. Plothole misschien?quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:24 schreef Cee het volgende:
Verdomme nu moet er echt opgehouden worden met het totaal oninteressante Kurt/Rachel/Quinn gedriehoek. Buiten het wel/niet halen van Regionals of Nationals is dat de enige constante storyline, de rest hangt met flarden aan elkaar.
De setting (NYCHet Gershwin
) en de muziek (dit keer niet heel boeiend behalve For Good) houdt me voor deze serie op de been.
Wat was nou het mysterieuze plan dat Quinn vorige week aankondigde? D'r haar knippen?
Nee joh, is toch logisch dat een christelijk opgevoed meisje een jaar lang haar kind niet eens in een gesprek naar voren brengt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:33 schreef Maraca het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat het kind van Quinn ook echt nooit meer ter sprake komt
Stom van mequote:Op woensdag 25 mei 2011 21:35 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee joh, is toch logisch dat een christelijk opgevoed meisje een jaar lang haar kind niet eens in een gesprek naar voren brengt.
Jaquote:Op woensdag 25 mei 2011 21:39 schreef Amsel het volgende:
Verstond ik het nou goed?
Santana: "You're my best friend"
Britney: "Me too"
Ik heb het verder ook nergens meer terug gezien in interviews, maar ik denk dat het een te zwaar en moeilijk (lees controversieel) voor de serie is. De lijn van dit seizoen was toch gericht op commercialiteit en iedereen zoveel mogelijk pleasen (en dus aan verhaallijnen in te leveren), dus ik verwacht ook niet dat het ooit nog terugkomt. Het enige waar ik wel benieuwd naar ben is de rol van Sue. Als ze nu weer zou terugvallen op haat voor Glee, zou het wel erg voorspelbaar en slecht geschreven zijn.quote:
Oh dat ushernummer vond ik ronduit ongemakkelijk. Het was de vrouwelijke versie van de Warblers, waarbij de leadzangeres de constipatielook van Whatshisname 1 op 1 gekopieerd had. En het hiphopnummer en de choreografie stond lijnrecht tegenover wat ze aanhadden. Die witte jurkjes pasten er ab-so-luut niet bij.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:51 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik heb het verder ook nergens meer terug gezien in interviews, maar ik denk dat het een te zwaar en moeilijk (lees controversieel) voor de serie is. De lijn van dit seizoen was toch gericht op commercialiteit en iedereen zoveel mogelijk pleasen (en dus aan verhaallijnen in te leveren), dus ik verwacht ook niet dat het ooit nog terugkomt. Het enige waar ik wel benieuwd naar ben is de rol van Sue. Als ze nu weer zou terugvallen op haat voor Glee, zou het wel erg voorspelbaar en slecht geschreven zijn.
Maar goed, enorm matte finale zeg. De nummers van Wicked en Usher vond ik het enige hoogtepuntje.
Kun je voorstellen wat ik van de rest vondquote:Op woensdag 25 mei 2011 21:54 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Oh dat ushernummer vond ik ronduit ongemakkelijk. Het was de vrouwelijke versie van de Warblers, waarbij de leadzangeres de constipatielook van Whatshisname 1 op 1 gekopieerd had. En het hiphopnummer en de choreografie stond lijnrecht tegenover wat ze aanhadden. Die witte jurkjes pasten er ab-so-luut niet bij.
Dat was volgens mij juist de grap.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:54 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Oh dat ushernummer vond ik ronduit ongemakkelijk. Het was de vrouwelijke versie van de Warblers, waarbij de leadzangeres de constipatielook van Whatshisname 1 op 1 gekopieerd had. En het hiphopnummer en de choreografie stond lijnrecht tegenover wat ze aanhadden. Die witte jurkjes pasten er ab-so-luut niet bij.
Dat is de omschrijving van seizoen een en twee toch?quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:53 schreef DanielleM het volgende:
Wat een slechte seasonfinale! Tuurlijk wonnen ze niet en zijn Finn en Rachel weer eens een setje. Een van de schrijvers had gezegd dat Santana en Brittany het seizoen zouden eindigen met een 'bang'. Nou dit was meer een muggenscheet.
Het enige wat leuk aan deze aflevering was is New York![]()
Oh, iemand trouwens opgevallen dat de pony van Brittany steeds veranderde in die scene met Santana voor de kluisjes?![]()
Ben benieuwd hoe het volgende seizoen wordt. Mijn voorspelling:
Rachel en Finn blijven eerst bij elkaar en Rachel zingt liefdesliedjes, Finn gaat weer naar Quinn en Rachel zingt zielige liedjes en uiteindelijk komen Rachel en Finn weer bij elkaar en Rachel zingt weer. Santana en Brittany blijven het hele seizoen om elkaar heen draaien en zeggen om de paar afleveringen een keer dat ze van elkaar houden en huggen en ze eindigen als best friends.
Ja daaromquote:Op woensdag 25 mei 2011 23:09 schreef Seam het volgende:
[..]
Dat is de omschrijving van seizoen een en twee toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |