Dan kijk je hem nog een keer!quote:Op woensdag 27 april 2011 17:03 schreef MarjoBlabla het volgende:
Ik haat het om na iedere aflevering weer een week te moeten wachten..
Dan kijk je het niet en wacht af totdat de seizoen afgelopen is.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:03 schreef MarjoBlabla het volgende:
Ik haat het om na iedere aflevering weer een week te moeten wachten..
Dat is nóg ergerquote:Op woensdag 27 april 2011 17:11 schreef Lithia het volgende:
[..]
Dan kijk je het niet en wacht af totdat de seizoen afgelopen is.Zo kan je meerdere tegelijk bekijken.
Dat valt reuze mee hoor.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:05 schreef Catwoman1986 het volgende:
Een seizoen opsparen is echt teveel zelfdiscipline voor nodigUiteindelijk is 1 keer per week kijken toch ook wel beter, dat klap komt nog harder aan als een seizoen voorbij is als je alles non stop hebt kunnen kijken
Als ik jouw verhaal zo lees, kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat je het laatste kwartiertje niet goed hebt opgelet of dat je bepaalde zinsopbouw in het engels niet begrijpt. Probeer het einde eens met ondertiteling te kijken.quote:Op donderdag 28 april 2011 01:05 schreef Zhenar het volgende:
Ook vond ik het het lame dat de boodschap was "accepteer jezelf voor wie je bent", maar dat dat voor de verhaallijn van Emma juist niet gold. De aflevering maakte het helemaal niet duidelijk wat het verschil was tussen Rachel die een betere neus wilde, maar gewoon moest blijven zoals ze was, en Emma die OCD had maar dat per se moest veranderen. Ja, de vage verklaring van Emma was dat ze haar OCD pas kreeg toen ze 5 was, dus ze was niet "born this way" en dan moet je opeens jezelf blijkbaar wel opnieuw uitvinden. Dan kun je een heel nature/nurture discussie aanvoeren (wat overigens niet gebeurde), maar het blijft oneerlijk om te zeggen "DIT is nu maatschappelijk geaccepteerd, dus moet je tof vinden, en DAT is maatschappelijk not-done, dus moet je veranderen". Echt een deceptie. Ik had het leuker, en meer in de stijl van Glee, gevonden als Emma op het eind zou zeggen "Fuck it, ik heb OCD, en ik kan er mee omgaan. Ginger zijn is wat me ECHT onzeker maakt.". Dat was eerlijk geweest. Nu voelde het als een dubbele standaard.
Mwah, ik vond het wel meevallen eigenlijk. Bij Emma vond ik het 'accepteren wie je bent' meer slaan op het feit dat ze moest accepteren dat ze hulp nodig had, zodat ze dan eindelijk haar ware ik kan zijn.quote:Op donderdag 28 april 2011 01:05 schreef Zhenar het volgende:
Ik had echt veeeel meer van deze aflevering verwacht. Misschien komt het omdat ik fan ben van Karofksky en hij weinig screentime kreeg, maar ik zat maar te wachten op een superontroerend moment wat niet kwam.![]()
Ook vond ik het het lame dat de boodschap was "accepteer jezelf voor wie je bent", maar dat dat voor de verhaallijn van Emma juist niet gold. De aflevering maakte het helemaal niet duidelijk wat het verschil was tussen Rachel die een betere neus wilde, maar gewoon moest blijven zoals ze was, en Emma die OCD had maar dat per se moest veranderen. Ja, de vage verklaring van Emma was dat ze haar OCD pas kreeg toen ze 5 was, dus ze was niet "born this way" en dan moet je opeens jezelf blijkbaar wel opnieuw uitvinden. Dan kun je een heel nature/nurture discussie aanvoeren (wat overigens niet gebeurde), maar het blijft oneerlijk om te zeggen "DIT is nu maatschappelijk geaccepteerd, dus moet je tof vinden, en DAT is maatschappelijk not-done, dus moet je veranderen". Echt een deceptie. Ik had het leuker, en meer in de stijl van Glee, gevonden als Emma op het eind zou zeggen "Fuck it, ik heb OCD, en ik kan er mee omgaan. Ginger zijn is wat me ECHT onzeker maakt.". Dat was eerlijk geweest. Nu voelde het als een dubbele standaard.
Desondanks heb ik me vermaakt hoor, zoals altijd. Alleen vond ik de boodschap slecht overkomen.
En ik wil meer Karofsky, maar dat zal de komende afleveringen dan wel komen
Ik vond het een hypocriet uitgewerkte boodschap.
Dat is precies wat ik zo hypocriet aan de verhaallijn vond. Stel dat Kurt dezelfde verhaallijn had gekregen: dat Shuester vond dat hij van zijn "boy liking" genezen moest worden met pilletjes, omdat zijn homoseksualiteit hem tegenhield zichzelf te zijn. Dat zouden we allemaal schandelig vinden (obviously). Maar precies dit statement wordt gemaakt over een eigenschap van Emma, en dat is blijkbaar geen enkel probleem. Ik snap ook wel dat het verschil is dat OCD wordt gekenmerkt als een ziekte, maar niet zo lang geleden gold hetzelfde voor homoseksualiteit. Wat als Emma's neurotische persoonlijkheid nu gewoon is wie ze is? Ze heeft toch eerder al laten zien dat ze zich (zonder pillen etc) over haar OCD heen kon zetten, toen ze met Uncle Jesse naar de vieze bioscoop ging?quote:Op donderdag 28 april 2011 01:16 schreef Steve het volgende:
Het ging er volgens mij meer om dat OCD juist niet Emma was, maar haar juist enorm tegenhield in haarzelf zijn.
Leg mij eens uit wat ik niet begrijp. Volgens mij was de aflevering vrij duidelijk: de kinderen hadden allemaal eigenschappen waar ze niet trots op waren, maar hebben geleerd dat dat deel van hen is en ze die eigenschappen met trots moeten dragen. Emma heeft ook een eigenschap waar ze zich voor schaamt, maar bij haar is dat terecht! Zelfs Emma was het hier uiteindelijk mee eens.quote:Op donderdag 28 april 2011 01:16 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Als ik jouw verhaal zo lees, kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat je het laatste kwartiertje niet goed hebt opgelet of dat je bepaalde zinsopbouw in het engels niet begrijpt. Probeer het einde eens met ondertiteling te kijken.
Ja, vroeger werd ook zo over homoseksualiteit gedacht, maar Glee werd vroeger niet gemaakt. Er zit nogal een verschil tussen uiterlijk of geaardheid en een psychische stoornis. Niks hypocriets aan.quote:Op zondag 1 mei 2011 19:41 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zo hypocriet aan de verhaallijn vond. Stel dat Kurt dezelfde verhaallijn had gekregen: dat Shuester vond dat hij van zijn "boy liking" genezen moest worden met pilletjes, omdat zijn homoseksualiteit hem tegenhield zichzelf te zijn. Dat zouden we allemaal schandelig vinden (obviously). Maar precies dit statement wordt gemaakt over een eigenschap van Emma, en dat is blijkbaar geen enkel probleem. Ik snap ook wel dat het verschil is dat OCD wordt gekenmerkt als een ziekte, maar niet zo lang geleden gold hetzelfde voor homoseksualiteit. Wat als Emma's neurotische persoonlijkheid nu gewoon is wie ze is? Ze heeft toch eerder al laten zien dat ze zich (zonder pillen etc) over haar OCD heen kon zetten, toen ze met Uncle Jesse naar de vieze bioscoop ging?
Ohh wat stond er ook alweer op?quote:Op woensdag 27 april 2011 22:28 schreef Merel het volgende:
Ik vond 'm leuk!! Voor het eerst sinds tijden weer.
Het T-shirt van Puck ook
"I'm with stoopid" met een pijl naar benedenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:19 schreef Niara het volgende:
[..]
Ohh wat stond er ook alweer op?
Ik vond het toch een beetje een rare manier om Kurt terug te krijgen. Ben benieuwed of ze met het anti-bullyding door gaan..
Emma is juist niet zichzelf door de OCD, en volgens mij was het hele concept om jezelf te zijn en haar stoornis belemmerd haar daar in. Ze durfde het in eerste instantie niet eens toe te geven door ginger op haar shirt te zetten!quote:Op zondag 1 mei 2011 19:41 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zo hypocriet aan de verhaallijn vond. Stel dat Kurt dezelfde verhaallijn had gekregen: dat Shuester vond dat hij van zijn "boy liking" genezen moest worden met pilletjes, omdat zijn homoseksualiteit hem tegenhield zichzelf te zijn. Dat zouden we allemaal schandelig vinden (obviously). Maar precies dit statement wordt gemaakt over een eigenschap van Emma, en dat is blijkbaar geen enkel probleem. Ik snap ook wel dat het verschil is dat OCD wordt gekenmerkt als een ziekte, maar niet zo lang geleden gold hetzelfde voor homoseksualiteit. Wat als Emma's neurotische persoonlijkheid nu gewoon is wie ze is? Ze heeft toch eerder al laten zien dat ze zich (zonder pillen etc) over haar OCD heen kon zetten, toen ze met Uncle Jesse naar de vieze bioscoop ging?
Ik snap dat het verhaal dat de schrijvers over Emma vertellen nu eenmaal bestaat uit "Ze heeft OCD en dat belemmert haar in het volledig genieten van haar leven". Sterker nog, ik kan me prima vinden in die boodschap. Alleen had ik het juist in deze aflevering leuker gevonden als het hele idee van "accepteer jezelf voor wie je bent, inclusief het deel waar je je voor schaamt" ook voor Emma zou gelden. Niet in de minste plaats vanwege de reactie van Shuester op Santana, als ze zegt "If you don't like what you see in the mirror, change it". Shuester wordt hier erg kwaad over, maar vreemd genoeg begint hij in een scene vlak daarna bij Emma erop te hameren dat ze zichzelf moet veranderen! Dat vind ik een dubbele standaard.
[..]
Leg mij eens uit wat ik niet begrijp. Volgens mij was de aflevering vrij duidelijk: de kinderen hadden allemaal eigenschappen waar ze niet trots op waren, maar hebben geleerd dat dat deel van hen is en ze die eigenschappen met trots moeten dragen. Emma heeft ook een eigenschap waar ze zich voor schaamt, maar bij haar is dat terecht! Zelfs Emma was het hier uiteindelijk mee eens.
Dat ik de verhaallijn niet mooi uitgewerkt vindt en liever anders gezien had, betekent niet dat ik niet begrijp welk punt de schrijvers maken. Ik vind alleen dat ze dat punt niet heel overtuigend hebben gemaakt.
Ja, dat wordt inderdaad een beetje oud. Kunnen ze echt niets nieuws verzinnen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:21 schreef Lithia het volgende:
Ik word een beetje moe van Rachel dat steeds achter Finn gaat. Of het nou over liefde gaat, een bal of over een duet gaat.
Oh, blond.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:29 schreef Steve het volgende:
Dit is het US-topic. Voor de Nederlandse uitzendingen kun je terecht bij [ NL ] #4 Glee : Take Glee or leave me..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |