Ik denk dat dit inderdaad een van de betere oplossingen is.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:57 schreef whY... het volgende:
Zelf een stukje beton of fundering bijstorten op de juiste maat en lekker een klik-klak schuurtje kopen bij -insert bouwshop- en op je fundering maken?
Is dat een idee? Cement of beton kost niet veel, gat graven eventueel betimmeren met wat oud hout en dan stort je er zo 10 of 20 liter beton in, toch?
idd, als die ruimte er is gewoon doen!quote:Op woensdag 20 april 2011 17:33 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Ik denk dat dit inderdaad een van de betere oplossingen is.
Wel in Kootwijkerbroek een kleine 68 kilometer van Amsterdamquote:Schuur op maat
Zoekt u een nostalgische houten schuur op maat voor in uw tuin? Een ideale opbergruimte voor uw fietsen, tuingereedschap, opslagruimte e.d.? Moet deze 10 m² wezen of 20 m². Alles is mogelijk. Wij kunnen u ook uw bouwaanvraag e.d. leveren.
Uw keuze kan ook vallen op een gecombineerd model. Een schuur en overkapping ineen.
Zie onderstaande fotos en verder op onze website voor modellen. (Deze modellen kunt u als uitgangspunt nemen en daar uw eigen schuur op verder baseren. Natuurlijk kunt u ook met uw eigen ontwerp komen.)
Wij als Geldersche Houtbouw kunnen voor u de perfecte schuur leveren. Onze schuren worden veelal gemaakt van Douglas bevelsiding planken als wandbekleding. Dit is een duurzame houtsoort (klasse 3) en is como keur gecertificeerd geïmpregneerd. De planken zijn schuin bezaagd, dus van binnen glad en recht van buiten ongeschaafd en het geheel oogt dus als potdekselwerk. Dit geeft het geheel een nostalgische uitstraling waardoor het perfect binnen uw tuin past en het is geheel onderhoudsvrij. U kunt de schuur uiteraard ook bijv. zwart beitsen of laten beitsen, dat is geen probleem. Verder kunnen wij de stal in veel gewenste houtsoorten uitvoeren. Bijvoorbeeld vurenrabat, geïmpregneerd rabat of redcedar rabat.
Als dakbekleding kunt u denken aan dakpannen. Verreweg de meeste van onze schuren worden geleverd met echte dakpannen. De Tuile du Nord dakpannen, dekken mooi vlak af en passen goed bij de nostalgische stijl. Een pannendak heeft daarbij een natuurlijke ventilatie en een lange levensduur. Andere dakbedekkingen die we gebruiken zijn golfplaten, dakleer en op verzoek singels.
Afmetingen, eventuele deuren en ramen, alles kunt u zelf bepalen.
Onze slogan is daarom Sterk in maatwerk, want dat zijn we!
Dank je, ach het moet natuurlijk net jou stijl zijn hequote:Op woensdag 20 april 2011 19:16 schreef austenamsterdam het volgende:
@Vonkenboer: hoe is het mogelijk, een schurenboer die ik nog niet bij elkaar gegoogled had. Knap werk. Ik ga ze mailen.
Tja, die funderingsmaat staat al op de bouwtekeningen uit (ongeveer) 1916. Toen was alles nog maatwerk.
Karibu Kufstein 1, 19 mm Element Haus, naturbelassenquote:Op woensdag 20 april 2011 16:48 schreef austenamsterdam het volgende:
Hier in de tuin ligt een gemetselde fundering van 1,85 bij 2,35.
Pssss.... Een volle week voor 2 timmerlui? Sorry hoor, maar ik heb mijn terrasoverkapping in 2 dagen gezet. ALLEEN. ( Bobenjanneke klus1: Houten terrasoverkapping )quote:Op donderdag 21 april 2011 11:03 schreef Forno het volgende:
Er zijn genoeg mensen die zoiets in elkaar willen zetten, het budget is wel krap. Stel dat twee timmerlui er een week mee bezig zijn, dan kost je dat alleen al 2400 euro aan arbeidsloon uitgaande van een uurloon van 30 euro, en dat is al goedkoop. Tel daar zo'n 2000 euro aan materiaal bij op, en je zit in de buurt van de 5000 euro. Zo gek is die offerte niet dus.
kwestie van een simpel dakgootje eraan schroevenquote:Op donderdag 21 april 2011 07:57 schreef austenamsterdam het volgende:
@Deskjet: Dat schuurtje heeft de perfecte maten. Helaas stroomt zo al het regenwater in de tuin van de buurman. En het is al zo'n chagrijn. ;-)
Mijn terrasoverkapping is 6 x 3,30 meter met 4 ondersteunende palen.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:48 schreef austenamsterdam het volgende:
Heel moeilijk blijkt.
Hier in de tuin ligt een gemetselde fundering van 1,85 bij 2,35.
Ik ben schilder en in de familie zitten zzp'ers die een klus/renovatiebedrijf hebben waar ik vaak met mee gaquote:Maar ik weet niet waar jij de kennis en ervaring vandaan haalt
Dat verbaast me. Eigenlijk zijn alle reacties hier in het topic dat het zo makkelijk is om zo'n tuinhuisje in elkaar te zetten. De aannemer zelf schatte het ook op een dag werk. De fundering ligt al, er hoeft alleen een plat dak op.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:05 schreef Forno het volgende:
Maar ik zeg dat het om en nabij 4 a 5 dagen kost voor twee klussers om een op maat tuinhuisje te bouwen. En dan heb ik het over een heel eenvoudig tuinhuisje. Een vloertje, 4 wanden, een dak en twee kozijntjes. Dat A meer materiaal en dus meer kosten en B meer meet-, zaag-, inkoop- en stelwerk is.
Je kan met raveeldragers een balkenplafond maken met daarop underlayment en golfplaat.quote:Enige wat mij moeilijk(er) lijkt is het dak...
Laten we het zo zeggen, jij hebt je offerte van de aannemer, ik regel een klusjesman offerte + offerte materialen, het verschil tussen beide delen, we, dus mijn commissie wordt 50% van het verschil. Ga ik die week er na mooi op vakantiequote:Op donderdag 21 april 2011 17:02 schreef austenamsterdam het volgende:
Keesbekkema: en zo'n klusjesman zou goedkoper dan een aannemer zijn?
jammerquote:Op donderdag 21 april 2011 18:11 schreef austenamsterdam het volgende:
@RanTheMan: hahahaha, ik snap em. Jammer genoeg voor jou ga ik zelf ook graag op vakantie. Verschil gaat dus in eigen zak.
Maar: ik heb gisteren een offerte aangevraagd via een tip hier: schuuropmaat. Die heeft me doorverwezen naar iemand die kleinere schuurtjes maakt. Inclusief plaatsen en vervoer komt die toch heel wat meer in de richting van ons budget.
Ik ga er over een paar weken kijken wat ze hebben staan. Maar het zou nog wel eens de gouden tip kunnen zijn.
Ik wilde ook al vragen of je niemand kent/in de familie hebt zitten die wél enigzins handig is?quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:33 schreef ecktebaazz het volgende:
Of....
Je tekent wat uit met vrienden of buren, kennisen whatever en je gebruikt de zomervakantie om het schuurtje in een week met wat man in elkaar te timmeren?
Zo heeft m'n pa de veranda ook gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |