abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95766286
Heel moeilijk blijkt.
Hier in de tuin ligt een gemetselde fundering van 1,85 bij 2,35. Daar willen we een houten schuur op met een deur, een raam en een plat dak. Niet heel spectaculair, dacht ik zo.

Zelf zijn we niet zo handig, dus we willen het graag in elkaar laten zetten.
Inmiddels heb ik alle blokhut/tuinhuis/schuursites in Nederland bekeken, maar niemand heeft een schuur in de juiste maat.

Geen probleem: we hebben 2000 euro voor dit project liggen, er is vast iemand die zo'n schuur op maat wil maken. Denk je dan.
Inmiddels heb ik van een aantal houtbedrijven (die dingen op maat maken) gehoord dat ze het niet willen/kunnen doen. Een schuurtjesmaker die een offerte zou sturen, heeft nooit meer van zich laten horen.

Ten einde raad een aannemer langs laten komen die voor de buren al veel heeft gedaan. Komt de offerte vandaag binnen: 5000 euro. Asjemenou.

We zijn dus al een half jaar van googelen en offertes aanvragen verder, en ik heb nog steeds een lege plek in de tuin.

Heeft iemand een gouden tip?
Of zit ik met die 2000 euro echt aan de lage kant? Kan ik me bijna niet voorstellen. Voor zulke bedragen heb ik hier in huis dingen laten doen die echt veel arbeidsintensiever waren.
pi_95766679
Als je geen gekke eisen hebt zal dat toch gewoon moeten kunnen? Hout is natuurlijk wel aan de prijs (geimpregneerd hout, rabatdelen), maar voor 2k met die afmetingen..

Overigens heb ik vorig jaar met twee linkerhanden dit zelf gedaan; frame gebouwd, rabatdelen op maat gezaagd en er op geschroefd. Best te doen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 20 april 2011 @ 16:57:55 #3
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_95766763
Zelf een stukje beton of fundering bijstorten op de juiste maat en lekker een klik-klak schuurtje kopen bij -insert bouwshop- en op je fundering maken?

Is dat een idee? Cement of beton kost niet veel, gat graven eventueel betimmeren met wat oud hout en dan stort je er zo 10 of 20 liter beton in, toch?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_95768146
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:57 schreef whY... het volgende:
Zelf een stukje beton of fundering bijstorten op de juiste maat en lekker een klik-klak schuurtje kopen bij -insert bouwshop- en op je fundering maken?

Is dat een idee? Cement of beton kost niet veel, gat graven eventueel betimmeren met wat oud hout en dan stort je er zo 10 of 20 liter beton in, toch?
Ik denk dat dit inderdaad een van de betere oplossingen is.
Who motivates the motivator?
pi_95768552
quote:
99s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:33 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

Ik denk dat dit inderdaad een van de betere oplossingen is.
idd, als die ruimte er is gewoon doen!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_95769358
Ik denk dat een klikklak schuurtje uiteindelijk de enige optie is. Dan moet ik wel de oude fundering, (metselwerk) wegslaan.
Maar ja, dan moet je weer zelf aan de bak. En we hebben hier nog zoveel liggen wat we wel zelf makkelijk kunnen. Het leek me zo lekker om dit te laten doen.

Wel goed om te horen dat jullie 2000 euro ook een redelijke prijs vinden. Waarschijnlijk had die aannemer er gewoon geen zin in. Mocht ik er wel intrappen voor die prijs, zou hij er mooi aan verbieden. Of denk ik nu te slecht over de wereld.
pi_95769818
www.werkspot.nl

Weet niet of het werkt maar er wordt wel reclame gemaakt.

Verder begint de bouwvak binnenkort. Genoeg zwartwerkers dan ;)
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_95770452
Maar zitten die zwartwerkers op werkspot?
  Moderator woensdag 20 april 2011 @ 19:07:26 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_95771821
De afmetingen zijn wel een probleem denk ik; als de fundering nu 2 bij 2, of 3 bij 3 ofzo geweest was dan kon je er direct iets "standaards" uit kiezen en plaatsen. Nu heb ik even met google wat geprobeerd en ik kom o.a. hierop uit.

http://www.schuuropmaat.nl/

quote:
Schuur op maat

Zoekt u een nostalgische houten schuur op maat voor in uw tuin? Een ideale opbergruimte voor uw fietsen, tuingereedschap, opslagruimte e.d.? Moet deze 10 m² wezen of 20 m². Alles is mogelijk. Wij kunnen u ook uw bouwaanvraag e.d. leveren.

Uw keuze kan ook vallen op een gecombineerd model. Een schuur en overkapping ineen.
Zie onderstaande fotos en verder op onze website voor modellen. (Deze modellen kunt u als uitgangspunt nemen en daar uw eigen schuur op verder baseren. Natuurlijk kunt u ook met uw eigen ontwerp komen.)

Wij als Geldersche Houtbouw kunnen voor u de perfecte schuur leveren. Onze schuren worden veelal gemaakt van Douglas bevelsiding planken als wandbekleding. Dit is een duurzame houtsoort (klasse 3) en is como keur gecertificeerd geïmpregneerd. De planken zijn schuin bezaagd, dus van binnen glad en recht van buiten ongeschaafd en het geheel oogt dus als potdekselwerk. Dit geeft het geheel een nostalgische uitstraling waardoor het perfect binnen uw tuin past en het is geheel onderhoudsvrij. U kunt de schuur uiteraard ook bijv. zwart beitsen of laten beitsen, dat is geen probleem. Verder kunnen wij de stal in veel gewenste houtsoorten uitvoeren. Bijvoorbeeld vurenrabat, geïmpregneerd rabat of redcedar rabat.

Als dakbekleding kunt u denken aan dakpannen. Verreweg de meeste van onze schuren worden geleverd met echte dakpannen. De Tuile du Nord dakpannen, dekken mooi vlak af en passen goed bij de nostalgische stijl. Een pannendak heeft daarbij een natuurlijke ventilatie en een lange levensduur. Andere dakbedekkingen die we gebruiken zijn golfplaten, dakleer en op verzoek singels.

Afmetingen, eventuele deuren en ramen, alles kunt u zelf bepalen.

Onze slogan is daarom Sterk in maatwerk, want dat zijn we!
Wel in Kootwijkerbroek een kleine 68 kilometer van Amsterdam :)
pi_95772342
@Vonkenboer: hoe is het mogelijk, een schurenboer die ik nog niet bij elkaar gegoogled had. Knap werk. Ik ga ze mailen.

Tja, die funderingsmaat staat al op de bouwtekeningen uit (ongeveer) 1916. Toen was alles nog maatwerk.
pi_95782315
Kijk eens op een topic van mij:

Bobenjanneke klus1: Houten terrasoverkapping

Aan hout heeft het me 500 euro gekost, dus een schuurtje moet zeker voor 1600 euro gemaakt kunnen worden.

Aan de naam te zien wonen jullie in amsterdam, anders had ik wel interesse gehad om hem te komen zetten.

Ik woon namelijk in eindhoven.

Groetjes
  Moderator woensdag 20 april 2011 @ 22:12:50 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_95782589
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:16 schreef austenamsterdam het volgende:
@Vonkenboer: hoe is het mogelijk, een schurenboer die ik nog niet bij elkaar gegoogled had. Knap werk. Ik ga ze mailen.

Tja, die funderingsmaat staat al op de bouwtekeningen uit (ongeveer) 1916. Toen was alles nog maatwerk.
Dank je, ach het moet natuurlijk net jou stijl zijn he ;) weet niet of dat de stijl is die je zocht ?
pi_95791552
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:48 schreef austenamsterdam het volgende:

Hier in de tuin ligt een gemetselde fundering van 1,85 bij 2,35.
Karibu Kufstein 1, 19 mm Element Haus, naturbelassen
Maße: ca. B 238 x T 181 x H 259 cm
¤899,-

Te vinden via de duitse LIDL site. Desalniettemin zou ik zelf wat timmeren, maar op dat antwoord zat je niet te wachten. :)
pi_95793284
@ vonkenboer. Er zat 1 schuurtje bij die lijkt op wat we willen.

@Deskjet: Dat schuurtje heeft de perfecte maten. Helaas stroomt zo al het regenwater in de tuin van de buurman. En het is al zo'n chagrijn. ;-)

@bobenjanneke: jaha, dat is het voordeel als je zelf handig bent. Eindhoven is idd een stukkie uit de buurt.

Maar ik ben er net achter gekomen dat het sowieso maatwerk moet worden. Fundering slopen en dan een kwarwei schuurtje neerpleuren, leek al een aantrekkelijke optie. We waren alleen even vergeten dat het schuurtje tussen een muurtje (afscheiding met buren) en een verhoogd terras staat. Er valt dus niets groter te maken. Letterlijk 'stuck between a rock and a hard place'.
  donderdag 21 april 2011 @ 10:48:36 #15
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_95797335
Dat laatste is wel jammer. Misschien kan je op Fok! nog een [gevraagd] timmerman; omgeving Amsterdam, advertentie plaatsen. Er zijn vast wel vriendelijke fokkers die voor een boterham en een kopje zwarte koffie een middagje komen klussen.
  FOK!fotograaf donderdag 21 april 2011 @ 11:03:39 #16
17893 Forno
pi_95797872
Er zijn genoeg mensen die zoiets in elkaar willen zetten, het budget is wel krap. Stel dat twee timmerlui er een week mee bezig zijn, dan kost je dat alleen al 2400 euro aan arbeidsloon uitgaande van een uurloon van 30 euro, en dat is al goedkoop. Tel daar zo'n 2000 euro aan materiaal bij op, en je zit in de buurt van de 5000 euro. Zo gek is die offerte niet dus.
pi_95798024
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:03 schreef Forno het volgende:
Er zijn genoeg mensen die zoiets in elkaar willen zetten, het budget is wel krap. Stel dat twee timmerlui er een week mee bezig zijn, dan kost je dat alleen al 2400 euro aan arbeidsloon uitgaande van een uurloon van 30 euro, en dat is al goedkoop. Tel daar zo'n 2000 euro aan materiaal bij op, en je zit in de buurt van de 5000 euro. Zo gek is die offerte niet dus.
Pssss.... Een volle week voor 2 timmerlui? Sorry hoor, maar ik heb mijn terrasoverkapping in 2 dagen gezet. ALLEEN. ( Bobenjanneke klus1: Houten terrasoverkapping )

Ik was voor het hout 500 euro kwijt, voor de ijzerwaren120 euro, dus die 4400 is een beetje onzin

Dus dat is wel een beetje overkill wat hierboven wordt gesuggereerd
  FOK!fotograaf donderdag 21 april 2011 @ 12:05:43 #18
17893 Forno
pi_95800089
Jou terrasoverkapping is niet meer dan een dak bestaande uit dikke balken, met vier ondersteunende palen. Dat kan ik ook in 2 dagen in elkaar timmeren.

Maar ik weet niet waar jij de kennis en ervaring vandaan haalt om mijn, ik geef toe, eenvoudig rekensommetje als onzin af te doen. Maar ik zeg dat het om en nabij 4 a 5 dagen kost voor twee klussers om een op maat tuinhuisje te bouwen. En dan heb ik het over een heel eenvoudig tuinhuisje. Een vloertje, 4 wanden, een dak en twee kozijntjes. Dat A meer materiaal en dus meer kosten en B meer meet-, zaag-, inkoop- en stelwerk is.
pi_95800334
en het verschilt natuurlijk ook wat het afwerkingsniveau moet zijn ;)
golfplaten dakje, shingles, dakleer of pannen bijvoorbeeld.
stroom aanleggen?
standaard deur/kozijn erin of ook maatwerk

etc. :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_95800415
quote:
12s.gif Op donderdag 21 april 2011 07:57 schreef austenamsterdam het volgende:
@Deskjet: Dat schuurtje heeft de perfecte maten. Helaas stroomt zo al het regenwater in de tuin van de buurman. En het is al zo'n chagrijn. ;-)
kwestie van een simpel dakgootje eraan schroeven ;)
pi_95800436
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:48 schreef austenamsterdam het volgende:
Heel moeilijk blijkt.
Hier in de tuin ligt een gemetselde fundering van 1,85 bij 2,35.
Mijn terrasoverkapping is 6 x 3,30 meter met 4 ondersteunende palen.

Het tuinhuisje heeft ook 4 ondersteunende palen.

Men neme globaal gezegd 4 steunpalen, een pallet rabatdelen ( valt uit rekenen), underlayement, golfplaten, kozijn en een schuurdeur en een kozijn met ( plexi ) glas.
Men neme een afkortzaag, een schroefmachine en men kan aan de gang.

2 dagen werk, met om de 2 uur een kop koffie!
pi_95800468
Ja en natuurlijk een waterpas en schroeven ;-)
pi_95800535
quote:
Maar ik weet niet waar jij de kennis en ervaring vandaan haalt
Ik ben schilder en in de familie zitten zzp'ers die een klus/renovatiebedrijf hebben waar ik vaak met mee ga
pi_95800929
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:05 schreef Forno het volgende:
Maar ik zeg dat het om en nabij 4 a 5 dagen kost voor twee klussers om een op maat tuinhuisje te bouwen. En dan heb ik het over een heel eenvoudig tuinhuisje. Een vloertje, 4 wanden, een dak en twee kozijntjes. Dat A meer materiaal en dus meer kosten en B meer meet-, zaag-, inkoop- en stelwerk is.
Dat verbaast me. Eigenlijk zijn alle reacties hier in het topic dat het zo makkelijk is om zo'n tuinhuisje in elkaar te zetten. De aannemer zelf schatte het ook op een dag werk. De fundering ligt al, er hoeft alleen een plat dak op.

Hoe komt het dat jij denkt dat het zoveel extra werk is?
pi_95801422
Ik moet zelf ook nog een schuurtje maken in de tuin van mijn nieuwbouw huisje. Ondanks 2 linker handen verwacht ik daar ook niet langer dan een weekend mee bezig te zijn. Het is niet meer dan een geraamte neerzetten en de planken er opschroeven. Enige wat mij moeilijk(er) lijkt is het dak (aangezien ik daar nog niet over uit ben). Daarnaast hadden ze binnen een dag ook 4 schuurtjes neergezet bij de andere huizen (geen prefab).
Before me there was many, After me there will be none
pi_95801526
www.hellweg.de staan er nog veel meer. Zo raar is die maat dus niet. Mijn ervaring is dat leverbaarheid van "lastige maten" dingen in duitsland veel beter is dan in Nederland.
pi_95802177
quote:
Enige wat mij moeilijk(er) lijkt is het dak...
Je kan met raveeldragers een balkenplafond maken met daarop underlayment en golfplaat.
Dan kan je tussen de balken ( indien nodig ) isolatiemateriaal plaatsen.
pi_95802607
Nou ja, misschien gaat het om het verschil in kwaliteit. Van een schuurtje van de aannemer verwacht je dat ie dertig jaar staat. Als ome harry em in elkaar geknutseld heeft, hoeft ie maar tien jaar mee. Zoiets?
pi_95802740
ja: pak je dunne rabatdelen van waaibomenhout van de bouwmarkt of echt goed en dik hout van een houthandel (scheelt alweer een factor 2 in prijs!)

geimpregneerd hout of gewoon hout scheelt ook al aardig wat in het totaal plaatje
pi_95802855
Een aannemer weet hoe iets constructief degelijk in elkaar zit.

Een fokker verdiept zich op internet en vraagt rond en komt ( bijna ) op dezelfde kwaliteit.

Alleen een aannemer heeft hogere kosten ( pand, bus, personeel, gwl, etc etc)

Kijk maar eens op Youtube of zo, daar staan genoeg voorbeelden hoe een schuur gebouwd wordt.

En een aannemer koopt niet bij de praxis / gamma maar bij de betere groothandel
pi_95802859
@deskjet: bij de huisjes op die site is 235 de hoogte en helaas niet de lengte.
pi_95803300
En als je besluit het zelf te doen, ga dan liever naar de lokale houthandelaar als hout van de praxis en gamma.
  FOK!fotograaf donderdag 21 april 2011 @ 13:48:27 #33
17893 Forno
pi_95804153
Ik zou zeggen TS, waarom bouw je het niet zelf !? Het kan makkelijk in 2 dagen.

Gewoon wat balkjes, plankjes, golfplaatjes en tik tik tik, klaar.
pi_95805664
Omdat ik dus niet van het tik tik klaar ben. Twee linkerhanden.
pi_95811707
Gewoon even Googelen naar een klusjesman en meerdere offertes aanvragen. Hoe moeilijk kan het zijn? :)
pi_95812058
Keesbekkema: en zo'n klusjesman zou goedkoper dan een aannemer zijn?
pi_95812417
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:02 schreef austenamsterdam het volgende:
Keesbekkema: en zo'n klusjesman zou goedkoper dan een aannemer zijn?
Laten we het zo zeggen, jij hebt je offerte van de aannemer, ik regel een klusjesman offerte + offerte materialen, het verschil tussen beide delen, we, dus mijn commissie wordt 50% van het verschil. Ga ik die week er na mooi op vakantie

Een klusjes man kost je ongeveer 250 per werkdag, doe eens gek en reken 3 dagen, = 750 euro
dan materiaal, hout is duur, mogelijk iets van 1500 euro (zal goedkoper zijn, hangt van veel zaken af) doe eens voor de gein 2k budgetteren is 2750 totaal, doe dan nog een dagje dr bij is die nog gebeitst ook, is 3K verschil 2K, ik krijg daar 50% van dus 1K (wordt eerder 1,5K) das een aardige vakantie!

alvast bedankt, storten kan op rabo: 300000008 tnv RantheMan te Den Haag

[ Bericht 0% gewijzigd door RanTheMan op 21-04-2011 17:44:05 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_95814575
@RanTheMan: hahahaha, ik snap em. Jammer genoeg voor jou ga ik zelf ook graag op vakantie. Verschil gaat dus in eigen zak.

Maar: ik heb gisteren een offerte aangevraagd via een tip hier: schuuropmaat. Die heeft me doorverwezen naar iemand die kleinere schuurtjes maakt. Inclusief plaatsen en vervoer komt die toch heel wat meer in de richting van ons budget.

Ik ga er over een paar weken kijken wat ze hebben staan. Maar het zou nog wel eens de gouden tip kunnen zijn.
pi_95817579
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:11 schreef austenamsterdam het volgende:
@RanTheMan: hahahaha, ik snap em. Jammer genoeg voor jou ga ik zelf ook graag op vakantie. Verschil gaat dus in eigen zak.

Maar: ik heb gisteren een offerte aangevraagd via een tip hier: schuuropmaat. Die heeft me doorverwezen naar iemand die kleinere schuurtjes maakt. Inclusief plaatsen en vervoer komt die toch heel wat meer in de richting van ons budget.

Ik ga er over een paar weken kijken wat ze hebben staan. Maar het zou nog wel eens de gouden tip kunnen zijn.
jammer :) maar succes in ieder geval!
pi_95842866
Dan is het misschien nog niet zo'n gek idee om voor alle fokkers op dit topic een schuur warming party aan te bieden?

Heeft je toch weer wat bespaard? puh2.gif
  vrijdag 22 april 2011 @ 14:30:07 #41
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_95850848
Jaa Schuurparty! *O*

Laat je het nog wel weten als hij klaar is? O+ (met pics :@ )
  vrijdag 22 april 2011 @ 14:33:51 #42
341452 ecktebaazz
heeft bazen status
pi_95850956
Of....

Je tekent wat uit met vrienden of buren, kennisen whatever en je gebruikt de zomervakantie om het schuurtje in een week met wat man in elkaar te timmeren?

Zo heeft m'n pa de veranda ook gemaakt :D.
  vrijdag 22 april 2011 @ 19:29:16 #43
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_95860527
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 14:33 schreef ecktebaazz het volgende:
Of....

Je tekent wat uit met vrienden of buren, kennisen whatever en je gebruikt de zomervakantie om het schuurtje in een week met wat man in elkaar te timmeren?

Zo heeft m'n pa de veranda ook gemaakt :D.
Ik wilde ook al vragen of je niemand kent/in de familie hebt zitten die wél enigzins handig is? :) Ikzelf kijk altijd m'n onderbuurman of m'n vader lief aan als er wat moet gebeuren. :P
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')