abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95762298
Afgelopen winter ging onze Intergas verwarmingsketel, nog geen twee jaar oud, stuk. Onze installateur heeft ‘m gerepareerd en onder meer de ventilator vervangen. Hoewel de garantietermijn twee jaar is, wil Intergas z’n garantieverplichting niet nakomen. Maar de teleurstelling is nog groter dan dat:

1) Het valt tegen dat zo’n jonge verwarmingsketel al zo snel stuk gaat. Dat geeft een slecht gevoel over de betrouwbaarheid van Intergas ketels.

2) Het feit dat Intergas z’n garantie niet nakomt is een extra domper. In de o.m. de handleiding en internet wordt duidelijk een garantietermijn van twee jaar na installatie vermeld.

3) Ten derde heeft de behandeling van de garantie aanvraag enkele maanden op zich laten wachten. Dat getuigt niet van een servicegerichte organisatie.

4) Ik heb een brief geschreven aan Intergas waarin de hele zaak wordt voorgelegd. Misschien was er sprake van een misverstand. Hierop komt echter geen enkele reactie.

Al met al geeft dit een behoorlijke teleurstelling in het product en de organisatie van Intergas. Op hun website staat “Betrouwbaar in warmte”, dat past absoluut niet gezien het voorgaande. Wij gaan nu juridische stappen ondernemen.

Is dit een op zich staande ervaring? Heb ik gewoon pech?
pi_95762419
Ik heb ook een ketel van intergas in ons nieuwbouwhuis. Dus ik hoop maar dat dat allemaal beter gaat...
  woensdag 20 april 2011 @ 15:34:45 #3
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_95763181
Intergas staat niet bekend als een van de betere. Je kan problemen verwachten, maar dat neemt niet weg dat ze hun bepalingen na moeten komen. Wel zal het een kostbaar verhaal worden om je gelijk te behalen
  woensdag 20 april 2011 @ 16:02:31 #4
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95764225
Die mensen van Intergas zijn veel te druk bezig met hun nieuwbouwpandje.
(wordt wel mooi overigens)
  Moderator woensdag 20 april 2011 @ 18:52:05 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_95771085
Een collega van mij zei ooit; liever een goede winterjas dan een intergas :P

Het zijn leuke goedkope compacte cv ketels; erg populair bij grotere seriematige woningbouw omdat ze geen drol kosten :P

Maar er zit wel altijd een duidelijk verschil in kwaliteit van verschillende merken cv ketels, je kunt eigenlijk aannemen dat hoe goedkoper de ketel, hoe lager de kwaliteit van de gebruikte onderdelen.

In ketels van bijvoorbeeld Nefit, Remeha e.d. duurdere ketels zitten onderdelen van een betere kwaliteit. Die onderdelen gaan minder snel kapot, hebben minder slijtage en veroorzaken minder storingen.
  donderdag 21 april 2011 @ 08:16:18 #6
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95793521
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:52 schreef Vonkenboer het volgende:
liever een goede winterjas dan een intergas :P
die schrijf ik even op! _O-
  donderdag 21 april 2011 @ 08:44:51 #7
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_95793922
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Een collega van mij zei ooit; liever een goede winterjas dan een intergas :P

Het zijn leuke goedkope compacte cv ketels; erg populair bij grotere seriematige woningbouw omdat ze geen drol kosten :P

Maar er zit wel altijd een duidelijk verschil in kwaliteit van verschillende merken cv ketels, je kunt eigenlijk aannemen dat hoe goedkoper de ketel, hoe lager de kwaliteit van de gebruikte onderdelen.

In ketels van bijvoorbeeld Nefit, Remeha e.d. duurdere ketels zitten onderdelen van een betere kwaliteit. Die onderdelen gaan minder snel kapot, hebben minder slijtage en veroorzaken minder storingen.
En er zitten dan weer meer onderdelen in, waardoor er meer stuk kan, ik ben over het algemeen wel te spreken over intergas eigenlijk. En nee, ik heb geen belang in intergas :P
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_95954375
Intergas is niet de beste ketel maar ook niet de slechste.

Het is een goed middeklasse ketel voor zijn prijs.

Een Nefit of Vaillant is natuurlijk degelijker maar die kosten ook weer wat meer.

De Intergas is wel een ketel die zeer onderhoud behoevend is, laat je hem niet jaarlijks onderhouden dan is het wachten op problemen, wij hebben zeker een 150 intergas ketels in het onderhoud en nooit problemen.

Dat intergas zijn garantie van 2 jaar op alle onderdelen en 15 jaar op de warmte wissellaar bekent maakt is duidelijk maar ook word er duidelijk bekend gemaakt, oa op de garantiekaart dat je jaarlijks onderhoud moet laten doen om van de garantie gebruik te maken, en dat hij door een erkend installateur opgehangen moet zijn.

Dus misschien ligt hier het probleem tussen intergas en de gruiker.......

Onderhoud vanaf het eerste jaar al is dus echt de bedoeling.
CV-Service
info@cv-service.nl
www.cv-service.nl
pi_97384036
Dank voor alle reacties.

Ik heb de ketel vanaf het begin regelmatig laten onderhouden door een erkend installateur.

De Intergas ketel werd standaard meegeleverd met de nieuwbouw van ons huis. Als ik dit allemaal geweten had, had ik waarschijnlijk ook meteen een goed bekend staande ketel genomen, maar dat is natuurlijk achteraf....
pi_97385911
Als je zelf juridische actie wilt ondernemen, dan is dit wellicht een informatieve thread:
http://forum.fok.nl/topic/1585545
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 19:04:12 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_97393794
Je moet de garantie ook claimen bij de verkoper en niet bij de fabrikant.
So we just called him Fred
pi_97401600
Wij hebben nu 3 laar onze intergas ketel en tot nu toe geen problemen en dat wil ik zo houden ook.
Wat ons heeft doen besluiten om voor intergas te gaan was inderdaad de prijs.
Een nefit was bijna 2x zo duur.
Ik ben er van uitgegaan dat hij 15 jaar mee moet gaan.
Een nefit moet dan omdat hij bijna 2x zo duur is in mijn ogen ook 2x zo lang meegaan,dus bijna 30 jaar.Dat gaat geen enkele ketel redden .
Mischien kortzichtig van mij,maar daarom een intergas
pi_97402852
Een Nefit is niet 2x zo duur, hoogstens een euro of 500 (t.o.v. een Topline), en dan pak ik nog het duurste model.

Wie zegt dat je dat verschil niet in reparatiekosten gaat betalen de komende jaren en hoe weet je zeker dat je Intergas 15 jaar meegaat? Inderdaad erg kortzichtig.
pi_97404472
Hmm ik heb een knetteroude Vaillant VR ketel (bouwjaar 1990) en dat ding blijft het maar doen. Vorige maand nog een onderhoudsbeurtje gehad, monteur had geen opmerkingen eigenlijk en toen ik vroeg of ik maar eens voor een nieuw moest gaan kijken, adviseerde hij om deze te laten hangen omdat er eigenlijk weinig aan stuk gaat. (model VCW 182 E)

Grappig is dat de ketel bij iemand uit huis komt (2de hands) die CV installateur was, en die heeft een nieuwe Intergas ervoor in de plaats gekocht, omdat het volgens hem goedkope en probleemloze ketels zijn.
En hij werkte op z'n werk met Intergas en Nefit.

Dus welk verhaal ik nou moet geloven weet ik niet, maar ik heb vaak wel de indruk dat er aan veel verhalen het één en ander weggelaten wordt wat toch wel van belang is. :)
pi_97405364
Misschien kortzichtig,maar ¤950 voor een intergas,geheel compleet met rookafvoer,vat, gaskraan en ¤1650 voor een nefit excl.rookafvoer vat en gaskraan is toch minimaal ¤ 700 verschil en kom toch dichtbij de 2x.
En wat onderhoud betreft die heb je sowieso.Je boft of je boft niet en hoe minder erin een ketel zit hoe minder er kapot kan.
pi_97406414
Ja en nee, meer goede onderdelen gaan minder snel kapot dan weinig slechte onderdelen, dus misschien kortzichtig. ;)
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 09:53:52 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97412975
Je kunt gewoon nog steeds zeggen dat hoe goedkoper de ketel, hoe lager de kwaliteit van de gebruikte onderdelen. Dat wil dan weer niet zeggen dat het niet probleemloos jaren kan werken ! :)

Een Mercedes en een Suzuki zijn beide automerken, maar toch in een heel ander segment met heel andere prijs, maar ze breng je toch allebei van A naaar B :P
pi_97413104
Bij nieuwbouwprojecten wordt de garantie vaak afgekocht bij de fabrikant, hierdoor zijn de ketels nog goedkoper.
Voor de garantieclaim moet je dan ook niet bij de fabrikant zijn, maar bij de installateur die hem geīnstalleerd heeft.
Wat natuurlijk wel problemen kan opleveren wanneer je een andere installateur neemt dan degene die hem geīnstalleerd heeft.
pi_97501987
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:06 schreef klipper het volgende:
Bij nieuwbouwprojecten wordt de garantie vaak afgekocht bij de fabrikant, hierdoor zijn de ketels nog goedkoper.
Voor de garantieclaim moet je dan ook niet bij de fabrikant zijn, maar bij de installateur die hem geīnstalleerd heeft.
Wat natuurlijk wel problemen kan opleveren wanneer je een andere installateur neemt dan degene die hem geīnstalleerd heeft.
Ik vermoed dat daar mijn probleem zit. De ketel is in ons nieuwbouwhuis geīnstalleerd door een onderaannemer van de bouwer. Aangezien deze onderaannemer een eind weg zit, heb ik een onderhoudscontract afgesloten met een plaatselijke installateur.

Ik ga eens bij de bouwer en de onderaannemer informeren.
pi_97517698
Toen ik een nieuwbouw-appartement kocht, kreeg ik een stapel documentatie, o.a. de garantie-gerelateerde zaken stonden hierin vermeld. Wellicht daarin terug te vinden?
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_97525766
onze intergas is intussen al weer uh 8 jaar oud ofzo..

alleen een gasblok op zn kloten gehad.. verder nog nooit een storing.. ( ja dat t CV water niet genoeg druk had.. maar das ook meer routine controle eigenlijks.. )

verder bevalttie hier prima :) laatst nog weer gekeurd.. niks aan t handje :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')