quote:Dna dode baby's afgenomen
Afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek naar het dna van de baby's bepaalt justitie of ook dna wordt afgenomen van nauwe relaties van de 25-jarige moeder Sitske H., meldt de NOS. Volgens persofficier Henk Mous van justitie richt het onderzoek zich er mede op of er sprake is van één of meerdere verwekkers van de kinderen. "Het zou kunnen één, het zou kunnen meerdere. Dat maakt allemaal nog deel uit van het onderzoek."
Het zal nog enkele dagen duren voordat het onderzoek van het NFI is afgerond. Nadat er dna bij de baby's is afgenomen zal er in een later stadium bekeken worden in hoeverre justitie daar verder mee aan de slag gaat. Er is nu nog geen dna afgenomen van bijvoorbeeld ex-vriendjes van Sietske, om het dna van de baby's mee te kunnen vergelijken. "Dat is nu nog niet aan de orde. Het onderzoek moet uitwijzen of dat in een later stadium mogelijk is", vertelt Mous aan de NOS. "Het kan niet zo zijn dat je van iedereen dna afneemt. Je zal wel een bepaald idee moeten hebben en dat zal het onderzoek duidelijk moeten maken." Volgens de persofficier zou het een overweging kunnen zijn om mensen te vragen dna af te staan.
Het Openbaar Ministerie in Friesland richt zich op de omstandigheden waaronder de vrouw zwanger is geraakt. De verdachte heeft volgens de politie verklaard dat ze de moeder is van drie van de kinderen.
Deze week stuitte de politie op de vier lijkjes, die waren verstopt in afzonderlijke koffers op de zolder van de woning. De 25-jarige Sietske H., die in het huis bij haar ouders woonde, wordt ervan verdacht de baby's om het leven te hebben gebracht.
Meer nieuws over deze zaak:quote:Vrijdag uitsluitsel over moederschap Sietske
LEEUWARDEN - Het Openbaar Ministerie (OM) in Leeuwarden verwacht vrijdag te weten of de 25-jarige Sietske H. uit Nij Beets de moeder is van de vier dode baby's die op haar zolder lagen. De lichaampjes zaten elk verstopt in een koffer. Sietske heeft van ten minste drie baby's aangegeven dat ze de moeder is. Dna-onderzoek zal vrijdag naar verwachting uitsluitsel geven, aldus een woordvoerder van het OM woensdag.
Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) onderzoekt de baby's verder op geslacht, doodsoorzaak en op datum van overlijden. Ook is het OM benieuwd naar de vader of vaders van de baby's. Vrijdag is waarschijnlijk alleen bekend of Sietske de moeder is. Andere informatie volgt later.
Het OM verdenkt Sietske van moord of babymoord. Voor moord kan ze maximaal een levenslange gevangenisstraf krijgen. Indien ze wordt veroordeeld wegens babymoord, dan is de maximale straf twaalf jaar. Voor een enkelvoudige babymoord staat negen jaar, maar als het om meer moorden gaat, dan kan er nog eens een derde van de maximumstraf bijkomen. Het maakt dan dus niet uit of iemand meer dan twee baby's vermoord.
Dat heb ik gezien. Wat een lekker vaag verhaal. ze hadden niet echt contact meer na de eerste zwangerschap (waar hij schijnbaar niets van wist.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:40 schreef spuitje het volgende:
De advocate van Sietske was gisteravond bij P & W en vertelde dat alle 4 de kindjes van dezelfde man zijn.
En hij heeft dus ook nooit doorgehad dat ze ooit zwanger was...quote:Op woensdag 20 april 2011 13:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dat heb ik gezien. Wat een lekker vaag verhaal. ze hadden niet echt contact meer na de eerste zwangerschap (waar hij schijnbaar niets van wist.
Maar wel weer genoeg contact om zich nog drie keer vol te laten blaffen.
Hoe kun je nou ZOIETS dragen als je zo dik bent... echt the fuck.quote:[b]Op woensdag 20 april 2011 13:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zou ze hier ook zwanger zijn geweest? Nou ja, zal wel niet want ze zei dan wijdere kleding te dragen. Om haar middel is ze wel iets forser.
zoals het er naar uitziet maar 1tje...quote:Op woensdag 20 april 2011 14:00 schreef de_boswachter het volgende:
Conclusie; Sietske slikte piemels als pap.
Tnx.quote:Op woensdag 20 april 2011 14:02 schreef Re het volgende:
zoals het er naar uitziet maar 1tje...
verder weer een top bijdrage BW
Kom op, 'zo dik'?quote:Op woensdag 20 april 2011 14:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hoe kun je nou ZOIETS dragen als je zo dik bent... echt the fuck.
DNA onderzoek misschien?quote:Op woensdag 20 april 2011 14:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Tnx.
Overigens ga je nu uit van hetgeen dat wat zij zegt waar is......
Ik zou haar niet te snel meer vertrouwen.!
Is dat nu al gedaan? Nee...quote:
Nederland zoekt met DNA naar vader(s) omgebracht baby'squote:Op woensdag 20 april 2011 14:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Is dat nu al gedaan? Nee...
Dus gaat Re maar voor het gemak ervan uit dat Sietske de waarheid spreekt.
Mijn persoonlijke inschatting is dat ze 'hem' aardig lustte.
hoezo nu al? Ontdekking van de lijkjes was in 2010.quote:Op woensdag 20 april 2011 14:47 schreef de_boswachter het volgende:
Is dat nu al gedaan? Nee...
Dus gaat Re maar voor het gemak ervan uit dat Sietske de waarheid spreekt.
Mijn persoonlijke inschatting is dat ze 'hem' aardig lustte.
Er is wel degelijk DNA onderzoek gedaan. De naam van de vader is ook wel degelijk bekend bij politie en justitie maar wordt niet vrijgegeven omdat hij niets te maken heeft met het doden van de kindjes.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoezo nu al? Ontdekking van de lijkjes was in 2010.
Was dat maar het enige wat ze had gedaan, dan hadden we nu dit drama niet.quote:Op woensdag 20 april 2011 14:00 schreef de_boswachter het volgende:
Conclusie; Sietske slikte piemels als pap.
Heb je daar een bron van?quote:Op woensdag 20 april 2011 16:08 schreef spuitje het volgende:
[..]
De naam van de vader is ook wel degelijk bekend bij politie en justitie maar wordt niet vrijgegeven
Je zult maar niet in de gaten hebben dat je ex 4 x negen maanden zwanger is, dat vind ik pas echt raar.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:08 schreef spuitje het volgende:
[..]
Er is wel degelijk DNA onderzoek gedaan. De naam van de vader is ook wel degelijk bekend bij politie en justitie maar wordt niet vrijgegeven omdat hij niets te maken heeft met het doden van de kindjes.
Je zult ook te horen krijgen dat je ex je 4 kinderen heeft omgebracht terwijl je niet eens wist dat ze zwanger was. Lijkt me toch een hele rare gewaarwording.
Naar wat ik begrepen heb was het een knipperlicht relatie. Denk dat zij zodra ze in de gaten had weer zwanger te zijn weer een eind maakte aan de relatie. Maar dat denk ik maar hoor, heb ik geen enkel bewijs voor.quote:Op woensdag 20 april 2011 17:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je zult maar niet in de gaten hebben dat je ex 4 x negen maanden zwanger is, dat vind ik pas echt raar.
Je ouders (waar je mee in 1 huis woont) en je sekspartner (die je nota bene naakt ziet) zien niets. Maar je baas wel. Ben het helemaal met je eensquote:Op woensdag 20 april 2011 20:21 schreef livelink het volgende:
Ergens is het toch wel raar dat helemaal niemand die dicht bij haar stond doorhad dat ze zwanger was, maar dat haar baas het wel in de gaten had. Het is dus niet zo dat het helemaal niet opviel of niet zichtbaar was. Misschien wilde niemand het ook zien.
Maar het is niet echt gepast om aan een vrouw te vragen of zij zwanger is, zeker niet als je slechts een oppervlakkige relatie met iemand hebt.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:21 schreef livelink het volgende:
Ergens is het toch wel raar dat helemaal niemand die dicht bij haar stond doorhad dat ze zwanger was, maar dat haar baas het wel in de gaten had. Het is dus niet zo dat het helemaal niet opviel of niet zichtbaar was. Misschien wilde niemand het ook zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |