http://www.nu.nl/media/2496504/sanoma-en-talpa-nemen-sbs.htmlquote:AMSTERDAM - De Finse uitgever Sanoma en Talpa van John de Mol nemen SBS Nederland over. De mediabedrijven hebben daarover overeenstemming bereikt met de huidige eigenaar, het Duitse ProSiebenSat.1.
Sanoma wordt voor 67 procent eigenaar van SBS Broadcasting B.V. en Talpa voor 33 procent. SBS is na RTL de grootste televisiemaatschappij van Nederland met drie tv-zenders: Net5, SBS 6 en Veronica.
SBS is ook uitgever van twee tv-gidsen (Veronica Magazine en Totaal TV), een uitgeef- en TV productiebedrijf (Veronica Litho, SBS Productions) en de teletekstbedrijven SBS Text VOF en Veronica/Disney XD. Sanoma en Talpa nemen ook deze bedrijven volledig over.
Formats
“Talpa heeft bewezen met aansprekende tv-formats te kunnen komen, die van direct belang zijn voor het succes van zenders", aldus directeur van Sanoma Media Netherlands Dick Molman.
"Verder moet de kennis over productie en en ontwikkeling van Talpa, gecombineerd met de digitale mediakennis van Sanoma, zorgen voor een sterkere positie van SBS op het gebied van online”.
Talpa van mediamagnaat De Mol ziet de overname in de eerste plaats een strategische investering. De overname wordt naar verwachting in de zomer afgerond.
België
In België neemt Sanoma samen met Corelio en Wouter Vandenhaute & Erik Watté SBS België over. De gecombineerde waarde van de totale transactie in Nederland en België is ruim 1,2 miljard euro. De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) moet de transactie nog goedkeuren.
Ook de Telegraaf Media Groep (TMG) en de Vlaamse uitgever De Persgroep, eigenaar van onder meer de Volkskrant, AD, Trouw en Het Parool, hadden belangstelling voor SBS Nederland.
Sanoma is in Nederland vooral bekend als de uitgever van onder meer Donald Duck, Libelle, Viva en NU.nl. De uitgever heeft nog tientallen bekende titels in zijn portfolio.
zou over een tijdje zo kunnen zijn, nu nog niet.quote:Op woensdag 20 april 2011 08:30 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
Zien we straks The Voice of Holland, Koffietijd en Ik hou van Holland op sbs6 door de overname van Talpa van sbs6?
Dus het zou zomaar kunnen, dat SBS het nieuwe RTL is. En dat SBS hogere kijkcijfers heeft in de toekomst dan RTL. Zo even zeggen, en over een paar jaar quoten.quote:Op woensdag 20 april 2011 08:36 schreef iBenny het volgende:
[..]
zou over een tijdje zo kunnen zijn, nu nog niet.
Zou kunnen idd. Het zal hopelijk wel beter scoren dan SBS nu. De ene flop volgt de ander op.quote:Op woensdag 20 april 2011 08:37 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
[..]
Dus het zou zomaar kunnen, dat SBS het nieuwe RTL is. En dat SBS hogere kijkcijfers heeft in de toekomst dan RTL. Zo even zeggen, en over een paar jaar quoten.
is die persco ook ergens te volgen? Nee zeker he?quote:Op woensdag 20 april 2011 08:44 schreef RaymanNL het volgende:
Om 12:00 uur een persconferentie![]()
Ben erg benieuwd wat deze overname voor RTL, en hun presentatoren gaat betekenen. Volgens mij staan Jack en Linda niet bij RTL onder contract, maar bij Talpa
Zie je nou 2012...quote:Op woensdag 20 april 2011 08:54 schreef iBenny het volgende:
[..]
is die persco ook ergens te volgen? Nee zeker he?
Ja, klopt.. die zullen uiteindelijk wel meegaan denk ik. Het enige probleem is dat ze aan programma's zijn gekoppeld die nog een aantal seizoenen door zouden gaan op RTL. Ihvh zou bijv. Volgens mij tot 2012 bij RTL te zien zijn.
Ik weet dat TVOH maar voor één seizoen is bijgetekend.quote:Op woensdag 20 april 2011 08:54 schreef iBenny het volgende:
[..]
is die persco ook ergens te volgen? Nee zeker he?
Ja, klopt.. die zullen uiteindelijk wel meegaan denk ik. Het enige probleem is dat ze aan programma's zijn gekoppeld die nog een aantal seizoenen door zouden gaan op RTL. Ihvh zou bijv. Volgens mij tot 2012 bij RTL te zien zijn.
Ze zeggen zoveel, alles is mogelijk in radio en tv landquote:Op woensdag 20 april 2011 08:56 schreef Wesleybrabant het volgende:
Ik hou van Holland en The voice of Holland blijven de komende jaren nog gewoon bij RTL. Dat is contractueel zo vastgelegd (erg slim van rtl) daarna zou het eventueel wel kunnen, maar het is de vraag of het slim van John zou zijn. Zo heeft Linde de Mol aangegeven dat het helemaal niet vanzelf sprekend is dat ook zij naar SBS gaat aangezien ze het heel goed heeft bij SBS, dus als zowel Linda en Jeroen bij RTL blijven,lijkt me dat John IHVH bij rtl laat. Maar ja even afwachten...
klopt. Daarvan verwacht ik ook dat het volgend jaar bij SBS is te zien.quote:Op woensdag 20 april 2011 08:56 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ik weet dat TVOH maar voor één seizoen is bijgetekend.
Klopt. Dat aandeel zal hij waarschijnlijk moeten verkopen.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:00 schreef Wesleybrabant het volgende:
ja dat klopt, je weet het nooit, maar ik zie liever dat John gewoon nieuwe programma's bedenkt en die op sbs laat komen, en de "oude" gewoon op rtl laat, ps John is ook aandeelhouder in RTL, wat moet daar mee gebeuren, want volgens mij mag dat volgens de mediawet niet...
Lijkt me sterk dat de NMA gaat goedkeuren dat hij die 25% in RTL behoud. Dan creëer je een monopoly positie voor John.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:00 schreef iBenny het volgende:
Overigens heeft John nu nog een aandeel van 25 procent in RTL Nederland, wat in geld een stuk meer is dan de 33 die hij nu in SBS krijgt.
Jep.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:04 schreef Wesleybrabant het volgende:
Vraagje, zijn de programma's Wat vindt Nederland? en Echt Waar?! ook door John (Talpa) geproduceerd?
Yepquote:Op woensdag 20 april 2011 09:04 schreef Wesleybrabant het volgende:
Vraagje, zijn de programma's Wat vindt Nederland? en Echt Waar?! ook door John (Talpa) geproduceerd?
Dat is zeker interessant, in dat geval blijven de programma's bij RTL, hopelijk dan, want zowel Ik hou van Holland als The Voice hebben altijd extreem hoge kijkcijfers, dus RTL zou wel gek zijn om dat niet door te zetten. Dan dus wel hopen dat Linda de Mol bij RTL blijft....quote:Op woensdag 20 april 2011 09:24 schreef RaymanNL het volgende:
Interessant artikel: http://zappen.blog.nl/tal(...)-wat-verandert-er-nu
RTL lijkt dus het eerste recht te behouden over alle vervolgen van de nu lopende Talpa programma's.
quote:Op woensdag 20 april 2011 09:24 schreef RaymanNL het volgende:
Interessant artikel: http://zappen.blog.nl/tal(...)-wat-verandert-er-nu
RTL lijkt dus het eerste recht te behouden over alle vervolgen van de nu lopende Talpa programma's.
Ik weet niet hoe het zit met presentatoren. Linda is natuurlijk het gezicht van IHVH en als die dan onder contract komt bij SBS en als IHVH bij RTL blijft weet ik neit of ze daar dat nog kan blijven presenteren.quote:In principe niet. Wie een programma afneemt bij een producent, krijgt daarbij de optie om als eerste een vervolg af te nemen. RTL mag dus als eerste zeggen of het nog een seizoen van Ik Hou van Holland, Bonje bij de Buren of The Voice of Holland wil. Zolang die titels scoren, neem je daar geen afstand van. Voetnoot: Ik Hou van Holland bij een andere zender is geen garantie voor succes. Zoiets heeft ook te maken met programmeren en natuurlijk de juiste personen erop zetten.
Voor zover ik weet wat Linda niet van plan om direct mee te gaan naar SBS. De vraag is ook of zij wel bij SBS past, aangezien de zender waarschijnlijk grootendeels hetzelfde blijft.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:35 schreef iBenny het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet hoe het zit met presentatoren. Linda is natuurlijk het gezicht van IHVH en als die dan onder contract komt bij SBS en als IHVH bij RTL blijft weet ik neit of ze daar dat nog kan blijven presenteren.
quote:'BN'ers niet allemaal naar SBS'
AMSTERDAM - Oprichter van SBS 6 Fons van Westerloo verwacht niet dat John de Mol alle bekende presentatoren van RTL 4 naar SBS gaat halen.
Met de overname van SBS door mediabedrijf Talpa wordt druk gespeculeerd over wat er gaat gebeuren met bekende gezichten als Linda de Mol, Winston Gerschtanowitz en Jack Spijkerman.
John de Mol startte in 2005 de zender Talpa, waarbij hij met onder anderen Beau van Erven Dorens, Jack Spijkerman en Linda de Mol een blik aan bekende Nederlanders opentrok. De programma's van Talpa scoorden echter slecht en de zender liep uit op een flop.
"Zo rücksichtslos als bij Talpa zal hij niet te werk gaan", schat Van Westerloo, die SBS 6 in 1995 oprichtte.
Zenders
"Als baas van producent Talpa zal hij daarom altijd aan verschillende zenders leveren", vertelt hij in het AD. "Hij gaat zijn markt niet verkleinen, is niet op zijn achterhoofd gevallen. Ik verwacht dat hij voor SBS nieuwe formats zal ontwikkelen."
Volgens John de Mols woordvoerder Thomas Notermans is Talpa 'geen stal van presentatoren' en is het onzin dat BN'ers straks worden meegenomen naar SBS. "Wij bieden formats aan zenders aan waar vervolgens de juiste presentatoren bij worden gezocht. Niet andersom."
Klopt als een zwere vinger Linda, Jack, Koffietijd, TVOH is allemaal van Talpaquote:Op woensdag 20 april 2011 08:44 schreef RaymanNL het volgende:
Om 12:00 uur een persconferentie![]()
Ben erg benieuwd wat deze overname voor RTL, en hun presentatoren gaat betekenen. Volgens mij staan Jack en Linda niet bij RTL onder contract, maar bij Talpa
Dat zei ik al eerder, dus ik heb de scoopquote:Op woensdag 20 april 2011 10:13 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Klopt als een zwere vinger Linda, Jack, Koffietijd, TVOH is allemaal van Talpa [ afbeelding ]
Nou gefeliciteerd hoor jochiequote:Op woensdag 20 april 2011 11:15 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
[..]
Dat zei ik al eerder, dus ik heb de scoop
Maar blijven gewoon bij RTLquote:Op woensdag 20 april 2011 10:13 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Klopt als een zwere vinger Linda, Jack, Koffietijd, TVOH is allemaal van Talpa [ afbeelding ]
Rechten UCL komen in 2012 vrijquote:Op woensdag 20 april 2011 11:36 schreef Dos37 het volgende:
Voetbal met Hans Kraaij junior, kan niet wachten
Ik had niet tegen jou hoor..zo gek ben ik niet op de COquote:Op woensdag 20 april 2011 11:15 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
Dat zei ik al eerder, dus ik heb de scoop
quote:Op woensdag 20 april 2011 11:36 schreef Dos37 het volgende:
Voetbal met Hans Kraaij junior, kan niet wachten
Het hoort gewoon niet op de POquote:Op woensdag 20 april 2011 19:00 schreef OeJ het volgende:
[..]
Tss, nee 100.000x reclame, tussen de samenvattingen door..da's fijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |