http://www.nu.nl/media/2496504/sanoma-en-talpa-nemen-sbs.htmlquote:AMSTERDAM - De Finse uitgever Sanoma en Talpa van John de Mol nemen SBS Nederland over. De mediabedrijven hebben daarover overeenstemming bereikt met de huidige eigenaar, het Duitse ProSiebenSat.1.
Sanoma wordt voor 67 procent eigenaar van SBS Broadcasting B.V. en Talpa voor 33 procent. SBS is na RTL de grootste televisiemaatschappij van Nederland met drie tv-zenders: Net5, SBS 6 en Veronica.
SBS is ook uitgever van twee tv-gidsen (Veronica Magazine en Totaal TV), een uitgeef- en TV productiebedrijf (Veronica Litho, SBS Productions) en de teletekstbedrijven SBS Text VOF en Veronica/Disney XD. Sanoma en Talpa nemen ook deze bedrijven volledig over.
Formats
“Talpa heeft bewezen met aansprekende tv-formats te kunnen komen, die van direct belang zijn voor het succes van zenders", aldus directeur van Sanoma Media Netherlands Dick Molman.
"Verder moet de kennis over productie en en ontwikkeling van Talpa, gecombineerd met de digitale mediakennis van Sanoma, zorgen voor een sterkere positie van SBS op het gebied van online”.
Talpa van mediamagnaat De Mol ziet de overname in de eerste plaats een strategische investering. De overname wordt naar verwachting in de zomer afgerond.
België
In België neemt Sanoma samen met Corelio en Wouter Vandenhaute & Erik Watté SBS België over. De gecombineerde waarde van de totale transactie in Nederland en België is ruim 1,2 miljard euro. De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) moet de transactie nog goedkeuren.
Ook de Telegraaf Media Groep (TMG) en de Vlaamse uitgever De Persgroep, eigenaar van onder meer de Volkskrant, AD, Trouw en Het Parool, hadden belangstelling voor SBS Nederland.
Sanoma is in Nederland vooral bekend als de uitgever van onder meer Donald Duck, Libelle, Viva en NU.nl. De uitgever heeft nog tientallen bekende titels in zijn portfolio.
zou over een tijdje zo kunnen zijn, nu nog niet.quote:Op woensdag 20 april 2011 08:30 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
Zien we straks The Voice of Holland, Koffietijd en Ik hou van Holland op sbs6 door de overname van Talpa van sbs6?
Dus het zou zomaar kunnen, dat SBS het nieuwe RTL is. En dat SBS hogere kijkcijfers heeft in de toekomst dan RTL. Zo even zeggen, en over een paar jaar quoten.quote:Op woensdag 20 april 2011 08:36 schreef iBenny het volgende:
[..]
zou over een tijdje zo kunnen zijn, nu nog niet.
Zou kunnen idd. Het zal hopelijk wel beter scoren dan SBS nu. De ene flop volgt de ander op.quote:Op woensdag 20 april 2011 08:37 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
[..]
Dus het zou zomaar kunnen, dat SBS het nieuwe RTL is. En dat SBS hogere kijkcijfers heeft in de toekomst dan RTL. Zo even zeggen, en over een paar jaar quoten.
is die persco ook ergens te volgen? Nee zeker he?quote:Op woensdag 20 april 2011 08:44 schreef RaymanNL het volgende:
Om 12:00 uur een persconferentie![]()
Ben erg benieuwd wat deze overname voor RTL, en hun presentatoren gaat betekenen. Volgens mij staan Jack en Linda niet bij RTL onder contract, maar bij Talpa
Zie je nou 2012...quote:Op woensdag 20 april 2011 08:54 schreef iBenny het volgende:
[..]
is die persco ook ergens te volgen? Nee zeker he?
Ja, klopt.. die zullen uiteindelijk wel meegaan denk ik. Het enige probleem is dat ze aan programma's zijn gekoppeld die nog een aantal seizoenen door zouden gaan op RTL. Ihvh zou bijv. Volgens mij tot 2012 bij RTL te zien zijn.
Ik weet dat TVOH maar voor één seizoen is bijgetekend.quote:Op woensdag 20 april 2011 08:54 schreef iBenny het volgende:
[..]
is die persco ook ergens te volgen? Nee zeker he?
Ja, klopt.. die zullen uiteindelijk wel meegaan denk ik. Het enige probleem is dat ze aan programma's zijn gekoppeld die nog een aantal seizoenen door zouden gaan op RTL. Ihvh zou bijv. Volgens mij tot 2012 bij RTL te zien zijn.
Ze zeggen zoveel, alles is mogelijk in radio en tv landquote:Op woensdag 20 april 2011 08:56 schreef Wesleybrabant het volgende:
Ik hou van Holland en The voice of Holland blijven de komende jaren nog gewoon bij RTL. Dat is contractueel zo vastgelegd (erg slim van rtl) daarna zou het eventueel wel kunnen, maar het is de vraag of het slim van John zou zijn. Zo heeft Linde de Mol aangegeven dat het helemaal niet vanzelf sprekend is dat ook zij naar SBS gaat aangezien ze het heel goed heeft bij SBS, dus als zowel Linda en Jeroen bij RTL blijven,lijkt me dat John IHVH bij rtl laat. Maar ja even afwachten...
klopt. Daarvan verwacht ik ook dat het volgend jaar bij SBS is te zien.quote:Op woensdag 20 april 2011 08:56 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ik weet dat TVOH maar voor één seizoen is bijgetekend.
Klopt. Dat aandeel zal hij waarschijnlijk moeten verkopen.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:00 schreef Wesleybrabant het volgende:
ja dat klopt, je weet het nooit, maar ik zie liever dat John gewoon nieuwe programma's bedenkt en die op sbs laat komen, en de "oude" gewoon op rtl laat, ps John is ook aandeelhouder in RTL, wat moet daar mee gebeuren, want volgens mij mag dat volgens de mediawet niet...
Lijkt me sterk dat de NMA gaat goedkeuren dat hij die 25% in RTL behoud. Dan creëer je een monopoly positie voor John.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:00 schreef iBenny het volgende:
Overigens heeft John nu nog een aandeel van 25 procent in RTL Nederland, wat in geld een stuk meer is dan de 33 die hij nu in SBS krijgt.
Jep.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:04 schreef Wesleybrabant het volgende:
Vraagje, zijn de programma's Wat vindt Nederland? en Echt Waar?! ook door John (Talpa) geproduceerd?
Yepquote:Op woensdag 20 april 2011 09:04 schreef Wesleybrabant het volgende:
Vraagje, zijn de programma's Wat vindt Nederland? en Echt Waar?! ook door John (Talpa) geproduceerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |