die linkquote:Op woensdag 20 april 2011 00:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.houblon.net/spip.php?article271
En verder
Kut volk
Lelijke vrouwen met uitgezakte lichamen met Roma look
Kut taaltje
verpouwerde stad
Iedereen wil je oplichten
Corrupte politie
Oftewel een vette no-go
Ik kom er al 29 jaarquote:Op woensdag 20 april 2011 00:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En verder
Kut volk
Kut taaltje
verpouwerde stad
Corrupte politie
Oftewel een vette no-go
Je moet het verder niet al te persoonlijk nemen maar jou kan ik niet serieus nemenquote:Op woensdag 20 april 2011 01:16 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik kom er al 29 jaar
Al 29 jaar met plezier. Nog nooit geen problemen gehad ook niet.internet roddels geloven en verspreiden
Het gebeurt dagelijks. Zou je toch moeten weten als je in die 29 jaar dat je er al komt de actualiteit daar een beetje hebt gevolgd.quote:Op woensdag 20 april 2011 01:16 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik kom er al 29 jaar
Al 29 jaar met plezier. Nog nooit geen problemen gehad ook niet.internet roddels geloven en verspreiden
Zigeuners heb je er idd zat, maar ook daar hoef je niet veel last van te hebben.quote:Op woensdag 20 april 2011 11:05 schreef Halcon het volgende:
Die foto's.
Veel zigeuners ook inderdaad.
Van zigeuners heb je altijd last en verder lijkt iedereen in Budapest een lochte kop te hebben en spreken ze nauwelijks Engels, Duits en zijn ze gewoon ongezelligquote:Op woensdag 20 april 2011 11:25 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Zigeuners heb je er idd zat, maar ook daar hoef je niet veel last van te hebben.
quote:Op woensdag 20 april 2011 01:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
die link
Wie gaat er nou ook op in als vanuit het niets ineens 2 vrouwen op je afkomen die je mee naar een restaurant loodsen, dan moet er in zo'n land toch ook wel ergens een belletje gaan rinkelen.
Dat dus, net als verkrachtingen van sexy gekleedde dames.quote:Op woensdag 20 april 2011 01:12 schreef Tocadisco het volgende:
Nee dat mag niet, dat betekent echter niet dat je geen eigen verantwoordelijkheid hebt om je er tegen te beschermen.
99 van de 100x dat een toerist in de problemen komt is het de directe schuld van die toerist zelfquote:Op woensdag 20 april 2011 01:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het gebeurt dagelijks. Zou je toch moeten weten als je in die 29 jaar dat je er al komt de actualiteit daar een beetje hebt gevolgd.
Alleen gebeurt dat in de driehoek Praag - Wenen - Budapest 999 van de 1000 keer in Budapestquote:Op woensdag 20 april 2011 15:13 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
99 van de 100x dat een toerist in de problemen komt is het de directe schuld van die toerist zelf
Dit dus. Heb dezelfde ervaring, was nog gewoon mooie stad ook! Mensen waren er ook absoluut niet onvriendelijk.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:39 schreef PLAE@ het volgende:
Heb me er prima vermaakt een weekend. Beetje wandelen, karten, restaurantjes, prima clubs. Niks te klagen!
Eens, maar helaas was het WK niet daarquote:Op woensdag 20 april 2011 19:18 schreef Hyperdude het volgende:
Ga naar Praag.
Mooiere stad.
Mooiere meiden
En beter bier
Vandaag maar eens de proef op de som genomen. Ik ben denk ik 'n keer of 15 aangesproken door vrouwelijke tweetallen met domme vragen. Telkens hetzelfde standaardgesprekje met als uiteindelijke doel je mee te krijgen naar een van de clubs in Vaci Utca waar je 150 euro mag afrekenen voor een biertje. Zo gauw als ze de indruk krijgen dat je er bekend bent, haken ze af. Toen een koppeltje vroeg waar ik vandaan kwam en ik Albanie zei waren ze overigens ook meteen weg.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Alleen gebeurt dat in de driehoek Praag - Wenen - Budapest 999 van de 1000 keer in Budapest
Dat is 'm inderdaad. Werd me aanbevolen door iemand. In Budapest leer je al vrij snel dat je niet teveel moet luisteren naar adviezen van mensen daar.quote:Op donderdag 21 april 2011 09:09 schreef Ener-G het volgende:
Geenidee wat/waar Rio is. Als het dezelfde Rio is als van www.rio.hu dan ligt het aan de verkeerde kant van de Donau![]()
Vaci Ut en Rio liggen in Pest, de naam zegt het alHet 'rijke' toeristische gedeelte, met alle ellende van dien. Maar als ik in Budapest zou zijn zou ik ook niet snel naar iets als Rio gaan.
Persoonlijk vind ik Buda veel mooier.
Gellert: http://www.gellertbath.com/
Wat gebeurde er? Twee chicks die wat wilden gaan drinken?quote:Op zaterdag 23 april 2011 11:20 schreef BramKVO het volgende:
In Riga ook eens (bijna) zoiets meegemaakt, maar omdat we op voorhand ook al één en ander gelezen hadden, toch nog op tijd wakker geworden
Anders waren we ook zo'n ¤ 2000 lichter of waren we enkele lichaamsdelen kwijt ..
Gebeurt ergens ook wel, maar dat zijn dan uitzonderingen. In Budapest gebeurt het op veel grotere schaal. Ben 15 keer aangesproken in 1,5 uur tijd. Dat overkomt je nergens. In Budapest doen taxichauffeurs en hotelpersoneel er aan mee en gedoogt de politie het. Dat gebeurt ook vrijwel nergens anders. Personeel van het Hilton is meestal wel betrouwbaar, maar in Budapest sturen ze je gewoon naar dit soort clubs. Feit dat de politie (en dat is overheid) het gewoon gedoogt c.q. toestaat zegt alles over Hongarije.quote:Op zaterdag 23 april 2011 12:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat gebeurt nergens anders, is gewoon een kut land, jammer dat ze bij de EU zitten, al weten die Hongaren zelf ook wel dat ze het uitschot zijn van de EU en daarom blijven ze in hun eigen land gelukkig
Twee chicks die we 'toevallig' tegen het lijf liepen en die ons mee namen naar een resto. Normaal zijn wij echt niet naiëf, maar ze speelden het wel goed, moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 11:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat gebeurde er? Twee chicks die wat wilden gaan drinken?
Gebeurt overal wel, maar niet in de mate waarin het in Boedapest gebeurt. Op een avond ben ik 15 keer aangesproken door dames. Politie doet er niets aan, ondanks dat duidelijk is te zien welke dames zich hier mee bezighouden en welke clubs er bij betrokken zijn.
onzin dus.quote:Op zaterdag 23 april 2011 12:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat gebeurt nergens anders,
Scenario zoals in Budapest dus. Gelukkig kreeg je in elk geval de menukaart nog te zien. Dat is in Budapest kennelijk niet het geval.quote:Op zaterdag 23 april 2011 17:05 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Twee chicks die we 'toevallig' tegen het lijf liepen en die ons mee namen naar een resto. Normaal zijn wij echt niet naiëf, maar ze speelden het wel goed, moet ik zeggen.
In de resto leek het ons al meteen verdacht, zeker toen we op een prijskaart prijzen van rond de ¤ 1000 zagen voor wijn ... We hebben hen toen beleefd, maar kordaat afgewimpeld.
Dat restaurant/club stond ook op een zwarte lijst, maar was de week voordien blijkbaar (hoe zou dat komen) van naam veranderd ...
Verder ook genoeg verhalen op internet gelezen over Riga, dus was zeker geen alleenstaand geval. Nu, behalve dat (bijna)voorval, wel een leuke citytrip gehad daar.
En bij voorkeur geschreven in het Hongaars zonder numerieke tekens.quote:Op zondag 24 april 2011 05:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Of er staat in kleine lettertjes dat het eerste drankje xxxxx forint kost
we kregen die kaart niet direct hoor, maar omdat we er zelf expliciet om vroegen ...quote:Op zondag 24 april 2011 05:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Scenario zoals in Budapest dus. Gelukkig kreeg je in elk geval de menukaart nog te zien. Dat is in Budapest kennelijk niet het geval.
dit dus en daar hebben we ons wel aan laten vangen. Maar oké, ipv de normale ¤ 2 voor een biertje hebben we nu ¤ 8 betaald, maar we waren al blij dat we er zo van af kwamen. Beter ¤ 6 bestolen dan duizenden euro's lijkt mequote:Op zondag 24 april 2011 05:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Of er staat in kleine lettertjes dat het eerste drankje xxxxx forint kost
Paul, laten we nou niet doen alsof jij moeders mooiste bent.quote:Op woensdag 20 april 2011 00:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Oftewel een vette no-go
Dat zegt wel genoeg inderdaad. Het was zeker ook verplicht om eenmaal binnen iets te bestellen?quote:Op zondag 24 april 2011 11:20 schreef BramKVO het volgende:
[..]
we kregen die kaart niet direct hoor, maar omdat we er zelf expliciet om vroegen ...
We hadden zoiets van, laat ons hier gewoon elk een pint bestellen, rustig opdrinken zonder nerveus te lijken en dan asap wegquote:Op zondag 24 april 2011 11:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zegt wel genoeg inderdaad. Het was zeker ook verplicht om eenmaal binnen iets te bestellen?
Dat verhaal ook over die Britse toerist. Die willen ze gaan veroordelen, maar de desbetreffende bar blijft gewoon open. Triest.quote:Op zondag 24 april 2011 11:24 schreef BramKVO het volgende:
This is a warning to anyone thinking of going to Riga in Latvia. There is a certain section of bars and clubs which focus on ripping off tourists with large bar bills, followed by coercion and threatening violence to those who don't want to pay. This happened to friends of mine in a bar formerly known as Groks (THE BAR IN THE PHOTO HERE), which was changed to Lord and is presently called Royal. This may now have changed it's name again due to the bad publicity it has received from operating this scam, so check it out first. This isn't the only bar operating the sting and the American Embassy has issued a list of bars to avoid, most of them are in and around the Old Town. Lots of reluctant bill payers have been beaten up when they have refused to pay.
http://www.travbuddy.com/(...)a-bar-bill-rip-off-1
Desbetreffende bar zijn wij dus beland.
Schade valt dan nog mee. 8 euro voor een pint is absurd, maar als er iets gedronken moet worden heb je in elk geval de gelegenheid er redelijk vanaf te komen.quote:Op zondag 24 april 2011 11:35 schreef BramKVO het volgende:
[..]
We hadden zoiets van, laat ons hier gewoon elk een pint bestellen, rustig opdrinken zonder nerveus te lijken en dan asap weg
Maar dat van eerste drankje aan ¤ 8 hebben we dus wel gemist, stond er inderdaad in ietsiepietsielettertjes op onderaan ...
En dan hun cocktaillijst met cocktails van ¤ 200 ... Toen we hen vertelden dat we geen wijn wilden betalen vanwege de absurde prijzen (¤ 1000 ofzo) , zeiden ze, laat ons dan gezellig een cocktail drinken ... NOT dus
Die gast is 1 badass mothafucker. Kaak breken van een portier en een oor eraf bijten!quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1640439
http://www.travbuddy.com/(...)a-bar-bill-rip-off-1
Riga, Latvia - Latvian police say a Briton who bit off a bouncer's ear in a bar fight could face criminal charges.
Police say the 32-year-old British tourist claimed he was given a huge bill in a night club in Riga despite having paid cash for each drink. When he refused to pay the tab, three guards barricaded the exit and a fight erupted.
[b]Police spokesperson Sigita Pildava says that in the ensuing ruckus the British man broke a bouncer's jaw and bit his ear off. She says doctors were unable to reattach the ear.
Pildava said on Tuesday an investigation is under way and police might charge the man for destruction of property and inflicting bodily damage.
Police say the British man, whom they did not name, has left Latvia and returned home.
Heeft hij gewoon goed gedaan.quote:Op zondag 24 april 2011 15:51 schreef slaapvaak het volgende:
Verhaal van die brit:
[..]
Die gast is 1 badass mothafucker. Kaak breken van een portier en een oor eraf bijten!
Mij is het ook niet overkomen, al hebben ze je wel voortdurend in restaurants met kleinere bedragen te pakken. Ook op veel plaatsen geweest en overal is het wel iets, maar nergens zo extreem als in Budapest.quote:Op zondag 24 april 2011 13:37 schreef Individual het volgende:
Dit overkomt mij nooit eigenlijk terwijl ik wel naar vrij veel schimmige landen reis (waartoe ik Hongarije niet eens rekende). Tuurlijk zien sommige hustlers je als geldzak, maar wordt daar zo slecht mee omgegaan?![]()
Het land waar ik nu woon (Jersey) vind ik pas oplichters: omdat ik hier niet ben geboren (of al tien jaar woon, of miljoenen meebreng) betaal ik 2x zoveel huur bijvoorbeeld en heb ik minder rechten dan de lokale bevolking! En dan wordt dit als exclusief westers land gezien.. Ik ga er wel voor zorgen dat ze me blij maken, of ik ben weg! (en dat weten ze nu ook)
Ik heb het nooit erger meegemaakt dan in Kololi, een resort plaatsje vlakbij Banjul in Gambia. Elke 3 meter kwam de volgende hustler op je af met of een zielig verhaal of een dagtripje of een souvenir of een uitnodiging voor een restaurant of wat dan ook. Op het begin vond m'n vriendin het maar zielig om ze af te wimpelen, maar dat veranderde ook snel. Na een paar dagen heb ik ze (in een donker steegje) mijn oude PDA en een paar oude telefoons voor veel teveel verkocht. Blij dat ze waren met hun 'koopjes'! Ik heb niet eens hoeven liegen. Elke keer daarna als ze geld wilden hebben vroeg ik of ik van hun geld kon lenen. Beste vrienden zei je toch? Morgen krijg je het terug! ..en weg waren ze.quote:Op maandag 25 april 2011 12:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mij is het ook niet overkomen, al hebben ze je wel voortdurend in restaurants met kleinere bedragen te pakken. Ook op veel plaatsen geweest en overal is het wel iets, maar nergens zo extreem als in Budapest.
Alleen een dorpje in Gambia is dus erger dan Budapest.quote:Op maandag 25 april 2011 12:49 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik heb het nooit erger meegemaakt dan in Kololi, een resort plaatsje vlakbij Banjul in Gambia. Elke 3 meter kwam de volgende hustler op je af met of een zielig verhaal of een dagtripje of een souvenir of een uitnodiging voor een restaurant of wat dan ook. Op het begin vond m'n vriendin het maar zielig om ze af te wimpelen, maar dat veranderde ook snel. Na een paar dagen heb ik ze (in een donker steegje) mijn oude PDA en een paar oude telefoons voor veel teveel verkocht. Blij dat ze waren met hun 'koopjes'! Ik heb niet eens hoeven liegen. Elke keer daarna als ze geld wilden hebben vroeg ik of ik van hun geld kon lenen. Beste vrienden zei je toch? Morgen krijg je het terug! ..en weg waren ze.
Hustlers geven zeker wel een mogelijkheid om meer te zien of dingen voor elkaar te krijgen, maar wees wel op je hoede. Weet hoeveel dingen je gaan kosten voordat je een deal sluit en nooit een betaling vooruit. Blijf ook altijd vriendelijk. Geweld of dreigen daarmee heb ik eigenlijk nooit last van gehad gelukkig. En ja, als je 10x zoveel betaald als de locals voor iets ben je daar zelf bij en is het je eigen afweging of je het wel of niet doet. Natuurlijk heb ik wel overbetaald voor dingen, maar ala het was het mij waard. Soms heb je ook geen zin om ellendig lang af te dingen..
Ik heb me wel eens oncomfortabel gevoeld in situaties, maar het is altijd goed afgelopen.
Dat zijn foto's uit Albanië en Roemenië...quote:Op woensdag 20 april 2011 01:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou ja Kololi was slechts een van de vele voorbeelden. Hoewel ik maar kort (en in de vrieskou) in Budapest ben geweest ben ik het daar helemaal niet tegengekomen. Misschien een ander verhaal in de zomer?quote:Op maandag 25 april 2011 13:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alleen een dorpje in Gambia is dus erger dan Budapest.Wel grappig dat je die oplichters zelf ook in de zeik hebt gezet door mobiele telefoons te duur te verkopen. De oplichters opgelicht.
Het afdingen is 1 of 2 keer leuk, maar als je elke dag voor elk broodje of elk flesje water moet gaan afdingen, dat begint enorm vervelend te worden. Dat had ik in Tunesie. Was echter wel stukken minder vervelend dan Budapest. Tunesiers proberen je ook wel in de zeik te zetten, maar op een wat eerlijkere manier dan in Budapest.
Your point begin?quote:Op maandag 25 april 2011 13:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat zijn foto's uit Albanië en Roemenië...
Ben er nooit in de vrieskou geweest. Dan zijn er ongetwijfeld minder toeristen en zul je er idd. minder last van hebben. Dit soort lieden moeten het toch vooral hebben van toeristen.quote:Op maandag 25 april 2011 13:24 schreef Individual het volgende:
[..]
Nou ja Kololi was slechts een van de vele voorbeelden. Hoewel ik maar kort (en in de vrieskou) in Budapest ben geweest ben ik het daar helemaal niet tegengekomen. Misschien een ander verhaal in de zomer?
Begin? You speaking very good English!quote:
En ook al heb je wel een city map bij je, dat soort 'hoeren' heb ik erg snel door. Ik ben een toerist, zo zie ik er vaak ook uit, maar domme verhaaltjes doe ik niet aan.quote:Op maandag 25 april 2011 13:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben er nooit in de vrieskou geweest. Dan zijn er ongetwijfeld minder toeristen en zul je er idd. minder last van hebben. Dit soort lieden moeten het toch vooral hebben van toeristen.
Zo gauw als die dames er achter komen dat je geen city map bij je hebt, haken ze vaak ook af.
Ik wil niet vervelend doen, maar volgens mij zijn ze gepost als voorbeeld van de lui die in Budapest aan het bedelen zijn. Dat zijn allemaal dit soort lieden. Het stikt gewoon van de zigeuners in Budapest.quote:Op maandag 25 april 2011 13:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Begin? You speaking very good English!![]()
Die foto's hebben dus niks met Budapest te maken. Bovendien ontkrachten ze je punt dat het in Budapest het erst is. Als dat zo was had je wel foto's van Budapest gepost.
Ik trap er ook niet in, ondanks dat ik 15 keer ben aangesproken op 'n avond, maar wat me dan "stoort" is dat de lokale overheid dit soort praktijken gewoon blijft gedogen. Dat zegt wel iets over Hongarije.quote:Op maandag 25 april 2011 13:30 schreef Individual het volgende:
[..]
En ook al heb je wel een city map bij je, dat soort 'hoeren' heb ik erg snel door. Ik ben een toerist, zo zie ik er vaak ook uit, maar domme verhaaltjes doe ik niet aan.
Post daar dan foto's van. Daar is het tenslotte het ergst van overal, toch?quote:Op maandag 25 april 2011 13:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen, maar volgens mij zijn ze gepost als voorbeeld van de lui die in Budapest aan het bedelen zijn. Dat zijn allemaal dit soort lieden. Het stikt gewoon van de zigeuners in Budapest.
Google zelf even. Je bent er zelf ook geweest, dus dan moet je dat gezien hebben. Niet voor niets stemt 17% van de Hongaren voor Jobbik.quote:Op maandag 25 april 2011 13:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Post daar dan foto's van. Daar is het tenslotte het ergst van overal, toch?
Als je voorbeelden wilt laten zien van zigeuners, dan laat je foto's zien van zigeuners. That's all. Zo moeilijk is dat niet te begrijpen, of wel?quote:Op maandag 25 april 2011 13:45 schreef k_man het volgende:
Ik ben niet degene die probeert te laten zien dat Budapest zo'n drama is.
Als dat het punt zou zijn dat ik probeerde te maken, had ik inderdaad wel voor wat overtuigender materiaal gezorgd. Alsof je foto's van Brussel en Amsterdam gaat posten om te bewijzen dat Parijs een rotstad is. Echt heel overtuigend hoor...
Als je voorbeelden wilt laten zien waarom Budapest een rotstad is, dan laat je foto's zien van Budapest. That's all. Zo moeilijk is dat niet te begrijpen, of wel?quote:Op maandag 25 april 2011 13:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je voorbeelden wilt laten zien van zigeuners, dan laat je foto's zien van zigeuners. That's all. Zo moeilijk is dat niet te begrijpen, of wel?
Dan zeg ik: google zelf eens. Als ik iets klote vind, maak ik er geen foto's van namelijk. Is allemaal toch niet zo ingewikkeld?quote:Op maandag 25 april 2011 14:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je voorbeelden wilt laten zien waarom Budapest een rotstad is, dan laat je foto's zien van Budapest. That's all. Zo moeilijk is dat niet te begrijpen, of wel?
Dan zeg ik; ik waarom zou ik dat doen? Ik probeer niet aan te tonen dat Budapest zo'n drama is. Is allemaal toch niet zo ingewikkeld?quote:Op maandag 25 april 2011 14:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zeg ik: google zelf eens. Als ik iets klote vind, maak ik er geen foto's van namelijk. Is allemaal toch niet zo ingewikkeld?
Jij gelooft kennelijk niet dat er veel zigeuners zijn in Budapest. Dan kun/wil je en niet Google-en en ben je niet in Budapest geweest.quote:Op maandag 25 april 2011 14:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Dan zeg ik; ik waarom zou ik dat doen? Ik probeer niet aan te tonen dat Budapest zo'n drama is. Is allemaal toch niet zo ingewikkeld?
Ik heb het met eigen ogen gezien. Jij ook als je daar bent geweest en ook buiten je hotel bent geweest.quote:Op maandag 25 april 2011 14:20 schreef k_man het volgende:
Tja, waarom zou ik moeite doen om jouw stelling te gaan bewijzen? Overtuig me maar dat je gelijk hebt.
Ik ben er overigens wel geweest.
Dat kun je het beste vragen aan de reiziger der reizigers.quote:Op maandag 25 april 2011 14:44 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Waarom zou je, op vakantie, in je hotel blijven?
Dat ligt meer aan de aard van de Hongaren zelf - enorm trots maar ook enorm vol zelfmedelijden en dus ontzettend rancuneus als het om buurlanden en -volkeren gaat.. Probeer bijvoorbeeld maar eens een boekhandel te vinden die géén kaart van een Groot Hongarije van voor Trianon in de etalage heeft staan.quote:Op maandag 25 april 2011 13:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Google zelf even. Je bent er zelf ook geweest, dus dan moet je dat gezien hebben. Niet voor niets stemt 17% van de Hongaren voor Jobbik.
Helaas zijn er erg veel zigeuners in Budapest.quote:Op maandag 25 april 2011 15:10 schreef Igen het volgende:
Wat een onzintopic.
Gewoon niet met de eerste de beste lokmeid op Vaci Ut meelopen en de zigeuners negeren, dan is er verder helemaal niks aan de hand.
De Pest-kant is alleen niet super mooi, maar als je dat per se wil (en tussen honderdduizend fotograferende Japanners wil lopen) dan moet je maar gewoon naar Praag gaan ofzo.
30 jaar geleden wisten ze wel raad met zigeuners.quote:Op maandag 25 april 2011 18:30 schreef flipsen het volgende:
Heerlijk topic, een pareltje
Zelf 2x in Budapest geweest en vond het een prachtige stad en nooit last gehad van hustlers of zigeuners
Ok, het is inmiddels wel een jaar of 30 geleden en ik was dus rond de 7
Ja, en?quote:Op maandag 25 april 2011 23:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Helaas zijn er erg veel zigeuners in Budapest.
Het is het hele plaatje wat in dit topic al beschreven is. Zigeuners zijn daar onderdeel van en het hele plaatje maakt dat ik het een kutstad vind.quote:Op maandag 25 april 2011 23:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, en?
In Boekarest werd ik nog eens gewaarschuwd om in het donker een bepaalde wijk in te gaan omdat daar zo veel zigeuners zouden wonen, maar uiteindelijk hebben die me nog geholpen toen ik werd lastig gevallen door een bedelende junk. Dus sindsdien kijk ik wel uit met vooroordelen.
En in Boedapest is me sowieso nooit opgevallen dat daar zo veel zigeuners zouden zijn. Hoogstens in de zomer van die zielige bloemen-verkoop-omaatjes die blijkbaar van hun schamele pensioentje niet rond kunnen komen, maar om het daarom nou in z'n geheel een kutstad te vinden?
"Het hele plaatje"?quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is het hele plaatje wat in dit topic al beschreven is. Zigeuners zijn daar onderdeel van en het hele plaatje maakt dat ik het een kutstad vind.
Constant proberen lieden je te tillen, normale discotheken zitten vol met hoeren, Hongaren zijn ongemanierd, onbeschoft en lomp, aan mensen iets vragen is zowat onmogelijk, allerlei mensen proberen je te sturen naar mensen die je proberen te tillen, het stikt er van de schooiers, zwervers en zigeuners, alles is kapot en smerig...quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:14 schreef Igen het volgende:
[..]
"Het hele plaatje"?
Tot nu toe komt dit topic niet uit boven het niveau van Amsterdam een kutstad noemen omdat de Kalverstraat tegenviel en je in het Argentijns steakhouse werd afgezet.
Nou gaat het er niet om of Amsterdam in z'n geheel nou wel of geen kutstad is, maar kom alsjeblieft niet aanzetten met "het hele plaatje".
Heb ik allemaal nooit wat van gemerkt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Constant proberen lieden je te tillen, normale discotheken zitten vol met hoeren, Hongaren zijn ongemanierd, onbeschoft en lomp, aan mensen iets vragen is zowat onmogelijk, allerlei mensen proberen je te sturen naar mensen die je proberen te tillen, het stikt er van de schooiers, zwervers en zigeuners,
Dat is het enige punt dat wel ergens op slaat.quote:alles is kapot en smerig...
Anything else?
Ik wel en ik ben maar 1 middag en 1 avond in de Vaci Utca geweest.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb ik allemaal nooit wat van gemerkt.
Maar goed, de laatste keren ben ik dan ook niet in de Váci Utca geweest.
[..]
Dat is het enige punt dat wel ergens op slaat.
Ik geef liever een paar tientjes meer uit aan iets leuks. Zoals Bratislava bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:30 schreef Blik het volgende:
Ik vond Budapest eigenlijk erg leuk. Mooie bezienswaardigheden en kunt er goed en goedkoop stappen.
Ideaal weekendje weg om met de maten op stap te gaan
http://www.budapest-touri(...)s-club-comments.htmlquote:Stayed in the same street for a week and walked by this club almost every night. Only one night we were asked to get in but I refused since I've already had read other horror stories about nightclubs in Budapest.
One thing I noticed was a big Hells Angels sticker on the door. The next day I saw the same sticker on the door of a night club at Vaci Utca. The biggest give-away those clubs are connected was the doorman, the same one that asked to get in at the Aphrodite.
So I believe it's a Hells Angels operation and probably they have more clubs in Budapest running.
En in Bratislava is niet alles kapot en smerig en zijn de mensen niet afschuwelijk lelijk?quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik geef liever een paar tientjes meer uit aan iets leuks. Zoals Bratislava bijvoorbeeld.
Dus nooit naar binnen gaan in dat soort schimmige clubs. Afrekenen wordt hoe dan ook een dure aangelegenheid, meestal in de orde van enkele honderden euro en als je langer wacht loopt dat zo op tot boven de 1000 euro.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:35 schreef Halcon het volgende:
Zoals ik het heb begrepen kom je eenmaal binnen niet meer buiten (althans, zonder dat je wat drankjes hebt besteld en hebt afgerekend).
Nee. In Bratislava was niet alles kapot en smerig. Ook waren de mensen daar niet chagrijnig, niet onbeschoft, heb ik weinig zigeuners gezien en de dames in Bratislava zijn veel mooier dan de dames in Budapest.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:52 schreef Igen het volgende:
[..]
En in Bratislava is niet alles kapot en smerig en zijn de mensen niet afschuwelijk lelijk?
Zoveel domheid verdient eigenlijk geen reactie maar neequote:Op dinsdag 26 april 2011 11:52 schreef Igen het volgende:
[..]
En in Bratislava is niet alles kapot en smerig en zijn de mensen niet afschuwelijk lelijk?
Neequote:
Kapot is kapot. Daar valt toch niet over te twisten?quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:08 schreef Igen het volgende:
Hmm, okee. Blijkbaar hebben jullie een ander idee over wat bijvoorbeeld "mooi" of "kapot" is dan ik. Maar ja, smaken verschillen zullen we maar zeggen hč.
Dat dacht ik ook. Maar toen ik een paar maanden terug van Boedapest naar Bratislava reisde, was mijn eerste reactie zoiets van "Męn, hier is pas écht alles kapot!quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kapot is kapot. Daar valt toch niet over te twisten?
Het is al een trolltopic vanaf de OP. DAM en Halcon zijn de Roma van Fok: ze vallen graag naďeve nieuwe bezoekers lastig met vreemde verhalen. Je kunt je eraan ergeren en er seriieus op ingaan, zodat ze kraaiend van plezier achter hun computertjes je reacties zitten te lezen. Of je kunt het spelletje meespelen en jezelf vermaken door ze een beetje uit de tent te lokken. Net als bij de zigeneurs werkt de ene aanpak wat beter dan de andere...quote:
quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is al een trolltopic vanaf de OP. DAM en Halcon zijn de Roma van Fok
* flipsen ookquote:
In welke Bratislava ben jij geweest dan?quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Maar toen ik een paar maanden terug van Boedapest naar Bratislava reisde, was mijn eerste reactie zoiets van "Męn, hier is pas écht alles kapot!" Als jij dan beweert dat in Bratislava alles veel minder vies en stuk is dan in Boedapest, dan kan het dus blijkbaar niet anders dan dat wij een ander idee over "kapot" hebben. Toch?
Deze, denk ik:quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
In welke Bratislava ben jij geweest dan?
Nee hoor. Heb vrij veel gezien van Bratislava.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Deze, denk ik:
Nee maar serieus, jij bent zeker weer niet verder gekomen dan de paar voor toeristen opgeknapte straatjes met souvenirwinkeltjes in het centrum.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 26 april 2011 16:57 schreef reetveter het volgende:
Budapest
Mooie stad
Uitgaan
De vrouwen![]()
![]()
![]()
![]()
Ze kunnen gewoon Engels
Ofterwel een vette go
Ineens besefte ik me dat ik Boekarest ook een stad is waar bijna alles vies en kapot is en waar ook nog eens veel zigeuners wonen. En toch is het een toffe stad. Vol geschiedenis, ook genoeg mooie plekjes, Amerikaanse klantvriendelijkheid overal en sowieso super aardige mensen. Helaas alleen wel lelijke vrouwen.quote:
Hotel Gellert niet.quote:Op woensdag 27 april 2011 08:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De hotels doen zelfs mee aan die scams
Dat is ook niet zo moeilijk, Bratislava is ook alles behalve grootquote:Op dinsdag 26 april 2011 17:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee hoor. Heb vrij veel gezien van Bratislava.
En dan?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:07 schreef Brawler het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo moeilijk, Bratislava is ook alles behalve groot![]()
Ik heb overigens totaal geen problemen gehad met zigeuners, zowel in Budapest als in Bratislava niet. Ik heb me in allebei de steden prima vermaakt, al viel het nachtleven in Bratislava wel enorm tegen. Ze hebben daar best leuke tenten, maar gek genoeg was het overal uitgestorven
En dan wat?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dan?
Vraag me af waar je dan bent geweest en welke dag. Toen ik er was, was het nachtleven geweldig namelijk. Gezellige mensen, leuke tenten en de meeste tenten zaten behoorlijk vol.
Wat heeft de grootte van Bratislava er mee te maken?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:48 schreef Brawler het volgende:
[..]
En dan wat?![]()
Augustus vorig jaar, op zowel een vrijdag- als een zaterdagavond en er was geen hond te vinden. Was in het centrum een klein straatje met o.a. een Ierse pub, een restaurant wat 's avonds fungeerde als cocktailbar en een pas geopend sportcafé. Vooral die laatste was een leuke tent, maar er zat geen kip. Zonde, want de muziek, aankleding en bediening waren prima.
Nou, je zegt dat je vrij veel van Bratislava hebt gezien. Me dunkt dat de grootte van de stad daar wel mee te maken heeft. Aangezien Bratislava niet zo groot is, zie je al vrij snel vrij veel.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat heeft de grootte van Bratislava er mee te maken?
Even verder kijken dan de toeristenpubs bij uitstek (de Irish Pub) en dan ga je zeker wel leuke tenten vinden in Bratislava. Sowieso kun je vrijdag en zaterdag altijd terecht in Mlynska Dolina. Daar is genoeg leuks te beleven.
Vrij veel gezien gaat met name over even verder kijken dan de geijkte toeristische hotspots.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:53 schreef Brawler het volgende:
[..]
Nou, je zegt dat je vrij veel van Bratislava hebt gezien. Me dunkt dat de grootte van de stad daar wel mee te maken heeft. Aangezien Bratislava niet zo groot is, zie je al vrij snel vrij veel.
De Irish Pub zijn we dan ook niet in geweest, omdat je die overal wel hebt. Op de vrijdagavond was de opening van All Stars, en toen was het wel erg gezellig. Op de zaterdagavond probeerden we het weer, maar de tent was uitgestorven. Hetzelfde geldt voor andere tentjes buiten het centrum, daar was ook niemand te vinden. Heel vreemd, helemaal voor een zaterdagavond. Uiteindelijk zijn we maar in een obscure bar gaan zitten tegenover ons appartement, waar alleen maar locals zaten, en hebben we ons daar toch nog wel vermaakt.
Ah, op die fiets!quote:Op woensdag 27 april 2011 20:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vrij veel gezien gaat met name over even verder kijken dan de geijkte toeristische hotspots.
All Stars zit tegenover de Irish Pub toch? Irish Pub is leuk om 's middags even wat te drinken, maar 's avonds uitgaan is vrijwel nooit echt leuk in een Irish Pub.
Hier ook niet. Prima plek om met 'n date een drankje te doen of voor het stappen even wat te drinken, maar daarna snel wegwezen.
Dan weet ik wel welke tent dat is. Zat toen vol, maar het was ook Real tegen Barça. Irish Pub zat toen ook vol, maar is meer aan tafeltjes zitten. Daar een drankje gedaan en dan ergens anders gaan kijken. Best leuke tenten gezien in Bratislava. Vond het zowel qua tenten als qua volk een stuk gezelliger dan Budapest.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:59 schreef Brawler het volgende:
[..]
Ah, op die fiets!![]()
Ja klopt, volgens mij net schuin tegenover inderdaad. We hebben 's middags inderdaad even een drankje gedaan in de Irish Pub, maar 's avonds hebben we inderdaad een andere tent opgezocht.
toen ik in Bratislava was, was er behoorlijk wat volk in de bars, ondanks dat het net voor oudejaarsavond was. Leuk stadje, heb er me prima vermaakt en zat er in één van de beste hostels die ik al meegemaakt heb (Blues Hostel)quote:Op woensdag 27 april 2011 20:07 schreef Brawler het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo moeilijk, Bratislava is ook alles behalve groot![]()
Ik heb overigens totaal geen problemen gehad met zigeuners, zowel in Budapest als in Bratislava niet. Ik heb me in allebei de steden prima vermaakt, al viel het nachtleven in Bratislava wel enorm tegen. Ze hebben daar best leuke tenten, maar gek genoeg was het overal uitgestorven
Vergelijkbare ervaringen met Bratislava (behalve het hostel dan). Ik zat in het Ibis Hotel. Keurig hotel, niet duur en gunstig gelegen.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:59 schreef BramKVO het volgende:
[..]
toen ik in Bratislava was, was er behoorlijk wat volk in de bars, ondanks dat het net voor oudejaarsavond was. Leuk stadje, heb er me prima vermaakt en zat er in één van de beste hostels die ik al meegemaakt heb (Blues Hostel)
Nooit last van gehad in Budapest en ik ben er alleen, met m'n vrouw en zelfs een keer gewoon met onze kinderen (toen 8 en 6) heen geweest.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gebeurt ergens ook wel, maar dat zijn dan uitzonderingen. In Budapest gebeurt het op veel grotere schaal. Ben 15 keer aangesproken in 1,5 uur tijd. Dat overkomt je nergens. In Budapest doen taxichauffeurs en hotelpersoneel er aan mee en gedoogt de politie het. Dat gebeurt ook vrijwel nergens anders. Personeel van het Hilton is meestal wel betrouwbaar, maar in Budapest sturen ze je gewoon naar dit soort clubs. Feit dat de politie (en dat is overheid) het gewoon gedoogt c.q. toestaat zegt alles over Hongarije.
Hongaren zijn één van die nog oprecht en eerlijk nationalistische volken. DAAROM gaan ze niet uit hun geliefde vaderland weg.quote:Gelukkig is er in NL geen massale toestroom van Hongaren. Het is echt kutvolk en volgens mij geen harde werkers. Polen en Roemenen werken in elk geval nog hard.
Prachtig land waar ik vaak en heel graag kom, net als mijn gezin trouwens. Prachtige hartelijke en sociale mensen (ik kom wel veel vaker op het platteland dan in de stad) en corrupt is elk arm land. Verpauperd is overdreven, je bedoeld 'achterstallig onderhoud'. Kwestie van beschikbare middelen en financiën alsmede van cultuur en gewenning.quote:Kortom: kutland, kutvolk en een corrupte teringbende. Lopen tussen alle verpauperde gebouwen en zigeuners had je af en toe echt het idee dat je in een of andere achterbuurt in Zuid Amerika zat i.p.v. in de EU.
neequote:Op dinsdag 26 april 2011 11:52 schreef Igen het volgende:
[..]
sorry, was vergeten dat dit topic al een eindje bezig wasquote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ga met jou niet die hele discussie nog een keer doen hoor.
Hééééééééél laat antwoord, waarvoor sorry.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:12 schreef Halcon het volgende:
Achterstallig onderhoud? Tja...Je bent vast niet verder gekomen dan je camping aan het Balatonmeer.
corvintettoquote:Op donderdag 28 juli 2011 14:36 schreef martinlam het volgende:
Ik ga volgende week richting boedapest. Hebben jullie nog goede ervaringen betreft clubs en discotheken in boedapest?
Met dat laatste bedoel je toch niet Coronita?quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:03 schreef LaGrive het volgende:
[..]
corvintetto
romkert
morissons
clubs op het eiland
Verzorg je citytours?quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:37 schreef Budapestenaar het volgende:
Hilarisch topic, hier moet ik gepost hebben.
Van klantenservice hebben ze in Boedapest inderdaad nog nooit gehoord en bepaalde delen van de stad zijn verpauperd. Tja, niet zo uitzonderlijk in Centraal-Europa hč? Maar ik kom hier wekelijks in bars en restaurants en ben werkelijk nog nooit opgelicht. De heren die zich door verleidelijke dames laten inpakken moeten misschien iets minder naar hun penis en wat meer naar hun gezonde verstand luisteren.
Ben er vorig jaar November geweest. Op 1 incidentje na, oplichtersrestaurant, dom van me want ik wist het maar was moe van de reis, nja oke. Verder prima vermaakt en had eigenlijk een totaal ander idee van de stad.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Deze zomer 9 dagen naar Boedapest. Appartementje met een aantal vrienden in District VII . Iemand met nog wat actuele tips mbt taxi's/metro/bus? Wat zijn nou de beste tenten, vnml rond ons appartementje natuurlijk?
Ken jij zo goed Hongaars dan?quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:08 schreef Igen het volgende:
Central Market Hall?
Sinds wanneer is Hongarije een Engelstalig land?
En dan nog de moeite nemen om erheen te rijden/reizen en geld te spenderen?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:29 schreef Igen het volgende:
Wat een kick.
Ben intussen vaker in Boedapest geweest en ik moet zeggen: het is inderdaad een kutstad.
Maar wel de allergaafste kutstad die ik ken!
Regel 3 van zijn post is je blijkbaar ontgaan?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:04 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En dan nog de moeite nemen om erheen te rijden/reizen en geld te spenderen?![]()
Heb je een afspraak met leed o.i.d.?
Die kutsneeuw kwam dit jaar geen einde aan.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:55 schreef Facepalm het volgende:
Begin januari een paar dagen naar Budapest geweest, je kon toen voor 10 euro met Wizz Air op en neer en het sneeuwde ook nog.![]()
KAA vs TRVquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:16 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Die kutsneeuw kwam dit jaar geen einde aan.
Wat dacht je van "centrale markthal", dus gewoon in het Nederlands?quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:39 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ken jij zo goed Hongaars dan?
Zo noemt elke toerist het zo blijkbaar.
In het hongaars is het niet uit te spreken.
Verrek zeg, dat ik daar zelf niet ben opgekomen..quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat dacht je van "centrale markthal", dus gewoon in het Nederlands?
Thanks voor de tipsquote:Op woensdag 29 mei 2013 20:46 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ben er vorig jaar November geweest. Op 1 incidentje na, oplichtersrestaurant, dom van me want ik wist het maar was moe van de reis, nja oke. Verder prima vermaakt en had eigenlijk een totaal ander idee van de stad.
Maar vond het ook echt een schone stad, s`avonds durfde mijn vrouw nog gewoon door de stad te lopen, geen enkel probleem.
Taxi niet genomen daar. Voor een euro met de metro/tram/bus![]()
Vanuit het vliegveld hebben we met de bus en metro gedaan voor ¤2.
Superschone metrostations waar niemand komt die er niks heeft te zoeken.
De rode, blauwe en gele metro brengt je overal. En precies op tijd.
Toptip vind ik zelf. Download de tripadvisor app voor Boedapest. Wordt je naar de beste plekken geleid die op tripadvisor worden aangeprezen. Niet alleen restaurants maar ook beste bezienswaardigheden. Dan weet je zeker dat je op een goede plek zit.
Wij hebben daarna alleen maar goede restaurant gehad voor normale/lage prijzen.
Ga naar de Central Market Hall. Veel eettentjes en souvenirshops voor bijna niks.
Hop on-hop off bus![]()
Overal gratis wifi
Kijk hier eens rond. Ruin pubs zijn razend populair en niet alleen bij toeristen, ook gewoon bij de locals, mijzelf uitgezonderd, want ik vind er geen flikker aanquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:42 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Thanks voor de tips![]()
Alleen met tenten bedoelde ik meer clubs/barren
We hebben al een taxi geregeld vanaf het vliegveld voor 2,5¤ de man(8man). Vond ik al niet verkeerd eigenlijk
Thanks, ik zal eens kijken. Volgens mijn vrienden moeten we daar inderdaad ook eens heen. Al probeer ik zelf ook gewoon wat goede clubs te vindenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:54 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Kijk hier eens rond. Ruin pubs zijn razend populair en niet alleen bij toeristen, ook gewoon bij de locals, mijzelf uitgezonderd, want ik vind er geen flikker aan
Ruin pubs zijn eigenlijk niet echt kroegen, maar meestal een mix van kroeg, club en restaurant. Op de site die ik net noemde vind je een groot aantal verschillende tenten, met een grote variatie aan soorten muziek, sfeer en publiek.De bekendste maar niet per se de leukste is Szimpla Kert. 'Gewone' clubs zijn er overigens ook maar zat.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:56 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Thanks, ik zal eens kijken. Volgens mijn vrienden moeten we daar inderdaad ook eens heen. Al probeer ik zelf ook gewoon wat goede clubs te vinden
Szia,quote:Op woensdag 20 april 2011 00:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En verder
Kut volk
Kut taaltje
verpouwerde stad
Corrupte politie
Oftewel een vette no-go
Ga eens naar Zuid-Amerika. Daar willen ze met je trouwen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:00 schreef Morendo het volgende:
Over die scam gesproken: als leuke meisjes in Nederland je niet zien staan, dan doen ze dat in het buitenland ook niet.
Spreek ik uit ervaring.
Trouwen? Ik wil gewoon een drankje doen zonder drie ruggen neer te leggen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ga eens naar Zuid-Amerika. Daar willen ze met je trouwen.
Nog steeds raad ik je dan Zuid-Amerika, Mexico of de Filipijnen aan. De drank wordt regelmatig voor je betaald, door zowel vrouwen als mannen. Gewoon aardige mensen, zonder bijbedoelingen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
Trouwen? Ik wil gewoon een drankje doen zonder drie ruggen neer te leggen.
Haha, nee ik ben helemaal voorzien qua relatie. Posts waren maar een grapje. Maar goed, Europeanen doen het dus wel goed in Zuid- en Midden-Amerika? Misschien maar eens een ultra-decadent tripje maken...quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nog steeds raad ik je dan Zuid-Amerika, Mexico of de Filipijnen aan. De drank wordt regelmatig voor je betaald, door zowel vrouwen als mannen. Gewoon aardige mensen, zonder bijbedoelingen.
Ik hoef namelijk ook niet te trouwen, bedoelde het niet letterlijk.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ga eens naar Zuid-Amerika. Daar willen ze met je trouwen.
Ja, onder Orbán is dat zeker veranderd: er zijn nog véél meer zwervers dan drie jaar geleden. En ook ontzettend veel niet-daklozen die bedelen om de eindjes aan elkaar te knopen of om hun alcolholverslaving te onderhouden.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:44 schreef ehouse het volgende:
Toen ik er drie jaar geleden rondliep waren er toch veel zwervers vond ik, dit in tegenstelling tot andere Oost-Europese steden, maar met die halve fascist van een Orban is dat misschien wel veranderd ondertussen.
Binnenkort ga ik nog een weekje naar Boedapest en het balatonmeer met vrienden. Geweldige mooie stad vond ik destijds dus geen erg om er nog een keer terug te keren.
Hoe zien de alcoholprijzen eruit dan? Ben ook benieuwd naar het eten trouwens, een goede bodem is het halve werk. Ben in Kroatie ook zeer positief verrast op dat gebiedquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:25 schreef jamesb het volgende:
Ik ga vanaf morgen 4 dagen naar Budapest. Hopen dat het iets gaat wordenDie alcoholprijzen zien er in ieder geval goed uit
Ik kreeg door van mijn gids (oud studiegenoot) dat een gemiddeld biertje rond de 450-500 florint ligt. Pakweg ¤1,75. Voor zo'n wereldstad lijkt me dat toch een mooi bedrag!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:57 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Hoe zien de alcoholprijzen eruit dan? Ben ook benieuwd naar het eten trouwens, een goede bodem is het halve werk. Ben in Kroatie ook zeer positief verrast op dat gebied
Eten in Hongarije is niet echt om over naar huis te schrijven. En qua drank, palinka is gore zooi vergeleken met wat ze in pakweg Tsjechië of Servië hebben. Maar ach...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:57 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Hoe zien de alcoholprijzen eruit dan? Ben ook benieuwd naar het eten trouwens, een goede bodem is het halve werk. Ben in Kroatie ook zeer positief verrast op dat gebied
De Hongaarse keuken is (in tegenstelling tot wat Hongaren zelf graag denken) niet zo heel bijzonder. Wat ook niet betekent dat het per se slecht hoeft te zijn. Boedapest heeft veel heel goede restaurants, maar net als in Nedeland geldt: verwacht in een eenvoudig restaurant/eetcafé geen voer van wereldklasse. Gelukkig zijn er ook veel restaurants met internationale gerechten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Eten in Hongarije is niet echt om over naar huis te schrijven.
Idd, de metro is op de seconde nauwkeurig. Loopt zo`n klok mee in de metro-hal. Klopt preciesquote:Op maandag 10 juni 2013 14:55 schreef OudeBok het volgende:
Budapest is juist een hele toffe stad!
Schoon, veilig (weinig tot geen Roma's en andere enge figuren. Zwervers laten je over het algemeen met rust), en als je geen volslagen mongool bent word je ook niet opgelicht.
OV is geweldig, een factor 10 beter dan in Nederland, en de mensen zijn ook erg aardig. Ze lijken bot en kil, maar niemand draaide zijn hand om om ons even de weg te wijzen, of snel als tolk te fungeren.
Taxi's zijn zonde van je geld, want het OV is stipt en erg snel.
De uitvoerige controles van de BKV mensen zijn ook pure BOGUS, heb ik het idee. Enige momenten waarop wij in 5 dagen gecontroleerd zijn waren bij het instappen van de metro (altijd kaartje laten zien, wss. om ongure types te voorkomen!) en in sommige bussen (moet je je kaartje laten zien). Ook 's nachts staan er standaard controleurs in de tram, maar als je die gewoon je kaartje laat zien is er niks aan de hand.
Ja ik kreeg deze : Wuiehqiuhfiwhbfwszy - English please - Oh, sorry. I'm not homeless but I have no money do you please have some coinsquote:Op maandag 10 juni 2013 15:54 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, onder Orbán is dat zeker veranderd: er zijn nog véél meer zwervers dan drie jaar geleden. En ook ontzettend veel niet-daklozen die bedelen om de eindjes aan elkaar te knopen of om hun alcolholverslaving te onderhouden.
Toen ik er was kwamen we een oud vrouwtje tegen die zat te bedelen met zogenaamd een verwond been, aan het verband te zien.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:17 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ja ik kreeg deze : Wuiehqiuhfiwhbfwszy - English please - Oh, sorry. I'm not homeless but I have no money do you please have some coins.
Zei maar dat ik alleen kon pinnen en ik dat niet voor hem ging doen.
Bedelaars en zwervers zijn er op zich wel wat, ja. Overdag zie je ze echter amper, naar mijn 5-daagse ervaring dan.
De Hongaarse keuken is een beetje net-niet. Neem nou zoiets als Brassói, dat patat met vlees en saus door elkaar gemengd, zodat de friet slap wordt. Dan heb je het gewoon niet helemaal begrepen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:41 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
De Hongaarse keuken is (in tegenstelling tot wat Hongaren zelf graag denken) niet zo heel bijzonder. Wat ook niet betekent dat het per se slecht hoeft te zijn. Boedapest heeft veel heel goede restaurants, maar net als in Nedeland geldt: verwacht in een eenvoudig restaurant/eetcafé geen voer van wereldklasse. Gelukkig zijn er ook veel restaurants met internationale gerechten.
Dan wordt 't toch gewoon pizzaquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:15 schreef Igen het volgende:
[..]
De Hongaarse keuken is een beetje net-niet. Neem nou zoiets als Brassói, dat patat met vlees en saus door elkaar gemengd, zodat de friet slap wordt. Dan heb je het gewoon niet helemaal begrepen.
In wel meer Oost-Europese landen is het eten niet echt veel soeps, maar het is geen stelregel: in pakweg Tsjechië of Bulgarije kun je wel naar een simpel restaurant gaan en dan een eenvoudige maar goede maaltijd krijgen waar je geen gevoel van '' van krijgt.
Daar hebben ze ook een variatie op, Langós, wat ook weleens als Hungarian Pizza omschreven wordtquote:Op donderdag 13 juni 2013 12:01 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Dan wordt 't toch gewoon pizza![]()
quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:01 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Dan wordt 't toch gewoon pizza![]()
quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij pizzeria Den Haag! Overigens best goed te eten daar en spotgoedkoop. Zit bij vlakbij de synagoge.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:53 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Daar hebben ze ook een variatie op, Langós, wat ook weleens als Hungarian Pizza omschreven wordthttp://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A1ngos
Lángos is nogal vet en zwaar eten. Zou het zeker niet met een pizza willen vergelijken. Meer een soort hartige oliebol.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:09 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]![]()
Heineken
[..]![]()
Kan niet zeggen dat 't er lekker uit ziet
Tja, die tent ziet er leuk uit, maar of de pizza nou zo geweldig is...quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij pizzeria Den Haag! Overigens best goed te eten daar en spotgoedkoop. Zit bij vlakbij de synagoge.
En al meer tijd?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:51 schreef yosander het volgende:
Budapest.
Vorige jaar op vakantie geweest met vrienden en de beste vakantie ooit gehad daar!
Zal als ik wat meer tijd heb nog mijn ervaringen en tips delen in dit topic.
Dit jaar is 't Belgrado geworden, benieuwd of dat Budapest gaat evenaren (heb goede hoop, want Oostblok).
Dit weekend misschien, anders volgende weekquote:
Haha dit klopt wel redelijk.Toch maakt het gehalte mooie vrouwen en het geweldige uitgaan het voor mij een gave stad.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:52 schreef Budapestenaar het volgende:
Ach, TS heeft natuurlijk wel een beetje gelijk. Natuurlijk is de stad verpauperd, de politie corrupt en is dat Hongaars gewoon een kut-taaltje. Alleen dat punt over die uitgezakte Roma-vrouwen snap ik niet zo. Het gehalte prachtige vrouwen dat hier per vierkante meter rondhupst is toch echt veel hoger dan op veel andere plaatsen in Europa.
Ja ligt op loopafstand van het centrum.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:27 schreef Dven het volgende:
Over een week of twee pak ik vanaf sofia de trein naar belgrado en dan budapest. Eens zien of de stad wat isAlhoewel ik niet heel erg lang de tijd heb (7 uur tot volgende trein). Centraal station ligt in het centrum of?
Budapest-Keleti (Boedapest-Oost) ligt zoals eerder aangegeven inderdaad dicht in de buurt van het centrum. Met de metro is het een paar minuten naar Deák tér, wat je als het hart van de stad kunt beschouwen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:27 schreef Dven het volgende:
Over een week of twee pak ik vanaf sofia de trein naar belgrado en dan budapest. Eens zien of de stad wat isAlhoewel ik niet heel erg lang de tijd heb (7 uur tot volgende trein). Centraal station ligt in het centrum of?
Dat is dan jouw mening. Ik ben het er wel mee eens. Ben er 2x geweest en ik vond er echt niets aan.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Wat een kut OP.Verder prachtige stad, ben er vorig jaar een week geweest. Vind qua gebouwen Praag mooier maar de sfeer in Budapest was zoveel beter. Echt een toffe stad.
Vanwaar deze kick van een half jaar terug?quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is dan jouw mening. Ik ben het er wel mee eens. Ben er 2x geweest en ik vond er echt niets aan.
Was het meest recente topic in "my active topics".quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Vanwaar deze kick van een half jaar terug?
Tevens moet ik vermelden dat wij er op de dag na Sziget aankwamen.
Apart ja.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Was het meest recente topic in "my active topics".
Mwa,quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:28 schreef Gutz het volgende:
Romkert, toffe openlucht discotheek. Je moet een beetje mazzel hebben om binnen te komen, dat wel.
Dat is in Tjechië ook zo'n ramp ja. Als ze het idee hebben dat je duitsers bent is alle vriendelijkheid direct weg. Als ze weten dat je geen duitser bent dan zijn ze heel vriendelijk.quote:Op vrijdag 22 april 2011 15:43 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Boedapest is een mooie stad. Maar de Hongaren zelf vind ik best wel onvriendelijk. Grootste gedeelte van de tijd ben je bezig om ze te overtuigen van het feit dat je geen Duitser bent. Zodra ze dat eenmaal door hebben, gaat het wel.
Waarom denken ze dan dat je een Duitser bent? Omdat je met andere mensen in het Nederlands aan het praten bent?quote:Op donderdag 28 juli 2016 09:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat is in Tjechië ook zo'n ramp ja. Als ze het idee hebben dat je duitsers bent is alle vriendelijkheid direct weg. Als ze weten dat je geen duitser bent dan zijn ze heel vriendelijk.
Maar dat is wel in meer landen zo, vroeger in Frankrijk net zo goed, dat is intussen wel weer over maar ik weet nog wel in de jaren 80 en 90 dat je echt met de nek werd aangekeken als je in het duits begon. Die haat zit bij veel volkeren best diep.
Dutis was toen de enige andere 'vreemde' taal die ze daar spraken en als je dus in het duits begon en het iets te goed uitsprak dan konden ze wel eens denken dat je duits was.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 23:38 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom denken ze dan dat je een Duitser bent? Omdat je met andere mensen in het Nederlands aan het praten bent?
Ik snap sowieso niet waarom de Hongaren de Duitsers zouden haten. Ze hebben zich zelfs vrijwillig bij het Dritte Reich aangesloten omdat Hitler ze beloofde dat ze dan het Szekelerland van Roemenië terug mochten inpikken.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 10:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dutis was toen de enige andere 'vreemde' taal die ze daar spraken en als je dus in het duits begon en het iets te goed uitsprak dan konden ze wel eens denken dat je duits was.
Hongaren haten vooral de Duitstalige buren met wie ze ooit een keizerrijk vormden. De Oostenrijkse welvaart is een pijnpuntje.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 10:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom de Hongaren de Duitsers zouden haten. Ze hebben zich zelfs vrijwillig bij het Dritte Reich aangesloten omdat Hitler ze beloofde dat ze dan het Szekelerland van Roemenië terug mochten inpikken.
Pótkulcs is één van de originele ruinpubs. Relatief onbekend en een stuk authentieker dan Szimpla Kert en z'n vele spin-offs. Hier geen openluchtdiscotaferelen, maar gewoon een prima plek om goedkoop en relaxed een biertje te drinken. Ligt in de Csengery utca, in de buurt van station Nyugati.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:14 schreef MaJo het volgende:
*kick*
Volgende week ben ik 4 dagen in deze kutstad te vindenNog tips voor leuke restaurants en bars/clubs? Het liefst een beetje alternatief.
Was er 9 jaar geleden voor het laatst tijdens Sziget dus veel verder dan een badhuis zijn we toen niet gekomen
Bedankt voor de tipsquote:Op zaterdag 30 juli 2016 11:44 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Pótkulcs is één van de originele ruinpubs. Relatief onbekend en een stuk authentieker dan Szimpla Kert en z'n vele spin-offs. Hier geen openluchtdiscotaferelen, maar gewoon een prima plek om goedkoop en relaxed een biertje te drinken. Ligt in de Csengery utca, in de buurt van station Nyugati.
Lekker retro: Pántlika Bisztró in het Városliget (Stadspark). Trolleybus 72 vanaf station Nyugati (Podmaniczky utca) en uitstappen bij het Közlekedési Múzeum.
Jégkert (tegenover winkelcentrum Mammut in Buda) is in de winter een overdekte ijsbaan en in de zomer een restaurant. Prima burgers.
Lekker! Prima weer voor een bezoekje aan een leuk zwembad! Boedapest heeft niet alleen thermaalbaden maar ook uitstekende buitenbaden voor een verkoelende duik op een warme dag. Het Római Strandfürdó bijvoorbeeld.quote:
Ai, ik zie je update nu pas. Ja! Voor leuke bars en restaurants moet je niet op de Teréz Körút zijn, maar één straat daarachter, in de Jókai utca. Daar wemelt het van de leuke tentjes. Waaronder ook mijn favoriete Thaise restaurantje Parázsquote:Op zaterdag 30 juli 2016 23:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt voor de tipsIk ga het opschrijven
Net even op de kaart gekeken en we zitten 400m van PótkulcsWe verblijven in een appartement op Teréz körút. Nog andere tips daar in de buurt?
Is er eigenlijk een reden waarom je precies dat zwembad aanraadt en niet bijv. Palatinus-Strandfürdö, die een stuk dichter bij het centrum zit?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:27 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Lekker! Prima weer voor een bezoekje aan een leuk zwembad! Boedapest heeft niet alleen thermaalbaden maar ook uitstekende buitenbaden voor een verkoelende duik op een warme dag. Het Római Strandfürdó bijvoorbeeld.
Veel plezier!
Dat soort figuren heeft dit voorjaar Utrecht overspoeld. Je kan ze nu dus ook gewoon in eigen land zien!quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:43 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Toen ik er was kwamen we een oud vrouwtje tegen die zat te bedelen met zogenaamd een verwond been, aan het verband te zien.
Toen we door liepen, haalde ze ons met een sprintje in en rende ze naar zo`n belwinkel.
Jaja, zo komen ze wel aan hun geld
Bedankt weer voor de tips! Ik zal laten weten hoe het wasquote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:40 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ai, ik zie je update nu pas. Ja! Voor leuke bars en restaurants moet je niet op de Teréz Körút zijn, maar één straat daarachter, in de Jókai utca. Daar wemelt het van de leuke tentjes. Waaronder ook mijn favoriete Thaise restaurantje Parázs![]()
Ook dichtbij: Nagymező utca en zijstraten kom je een hoop kroegen en clubs tegen. En een Hollandse patatzaak, als die tenminste nog bestaat
Ja! Ik vind Romai een véél leuker bad. Met name het park dat er omheen ligt met al het groen. Heerlijk om een dag te relaxen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Is er eigenlijk een reden waarom je precies dat zwembad aanraadt en niet bijv. Palatinus-Strandfürdö, die een stuk dichter bij het centrum zit?
quote:Op donderdag 4 augustus 2016 07:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt weer voor de tips! Ik zal laten weten hoe het was
Nuttige bijdrage. Bedankt!quote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:48 schreef Nobu het volgende:
Hongarije en vooral Hongaren, altijd een terechte klacht. Verder niet op de link geklikt aangezien TS een pannenkoek is.
Vanavond uit eten geweest op Liszt Ferenc Ter, lekkere schnitzelquote:
Klinkt goed allemaal!quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 00:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vanavond uit eten geweest op Liszt Ferenc Ter, lekkere schnitzelDaarna op Térez Körút bij de pub tegenover ons hotel biertjes gedronken. Prima eerste dagje
Morgen naar een badhuis
Szechényiquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Klinkt goed allemaal!Welk badhuis is het geworden? Gellért? Szechényi?
LOL, het ligt inderdaad verscholen. Aan de linkerkant van de straat (met je rug naar het station) en dan moet je een poortje door en een trapje afquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Szechényilekker met dit weer buiten aan het grote bad hangen
![]()
pótkulcs niet kunnen vinden, we zijn 2x naar die straat gelopen maar zagen er niets
Misschien dat het een stuk meer naar links lag als het achter het station isquote:Op zondag 7 augustus 2016 16:29 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
LOL, het ligt inderdaad verscholen. Aan de linkerkant van de straat (met je rug naar het station) en dan moet je een poortje door en een trapje af
[ afbeelding ]
Heerlijk, aan dat bad liggen. Ik ben jaloers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |