abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96572833
Zet je broertje op een vechtsport.
Schrijf jezelf ook maar gelijk in.
pi_96577940
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:44 schreef DuTank het volgende:
Een echte broer slaat die pestkoppen gewoon de tyfus in.
Op zondag 25 september 2011 16:29 schreef Dimens het volgende:
Je bent een voorbeeld voor de meeste onder ons.
Op dinsdag 4 oktober 2011 01:23 schreef Zenato het volgende:
Jij bent 1 van de FOK!kers die aanbeden moet worden
pi_96578147
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:16 schreef Nadia. het volgende:
Zet je broertje op een vechtsport.
Schrijf jezelf ook maar gelijk in.
Dat heeft us geen nut als je een spierziekte hebt. Ik doe zelf Krav Maga, en je hebt behoorlijk wat spierkracht nodig wil je echt effectief zijn. Als je niet eens een colafles open kunt draaien, hoe wil je iemand dan in armklem nemen? (en vasthouden)
  maandag 9 mei 2011 @ 23:47:59 #104
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_96578943
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:32 schreef FreakyStyley het volgende:

[..]

Dat heeft us geen nut als je een spierziekte hebt. Ik doe zelf Krav Maga, en je hebt behoorlijk wat spierkracht nodig wil je echt effectief zijn. Als je niet eens een colafles open kunt draaien, hoe wil je iemand dan in armklem nemen? (en vasthouden)
Dan ga je op een krijgskunst, daar heb je geen spierkracht voor nodig. Bovendien gaat het om het zelfvertrouwen wat je er door krijgt, en daarmee de andere houding, niet de kracht ofzo.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_96585453
lieve schatten, die spierziekte van het broertje is

a) vrij serieus (doch niet levensbedreigen iha)
b) erfelijk

een vechtsport of krijgskunst ietsje zit er niet in, daar ts zn broertje ernstig fysio nodig heeft/had om normale bewegingen goed te kunnen.

ts kan zich beter zorgen maken over zijn eigen potentiele nageslacht en wat meer begrip tonen voor zijn broertjes fysieke 'tekortkomingen' ipv dat 'verwend door moeder' noemen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_96607394
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:23 schreef simmu het volgende:
lieve schatten, die spierziekte van het broertje is

a) vrij serieus (doch niet levensbedreigen iha)
b) erfelijk

een vechtsport of krijgskunst ietsje zit er niet in, daar ts zn broertje ernstig fysio nodig heeft/had om normale bewegingen goed te kunnen.

ts kan zich beter zorgen maken over zijn eigen potentiele nageslacht en wat meer begrip tonen voor zijn broertjes fysieke 'tekortkomingen' ipv dat 'verwend door moeder' noemen.
Maar als zn moeder iedere dag z'n veters strikt, en hem blijft verwennen, leert hij nooit hoe het is om zelf iets te doen, hoe hard het ook klinkt.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 18:29:57 #107
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_96608332
Ik ken een blinde man, vrouw met een dwarslaesie en een jongen met een ernstige spieraandoening (weet niet welke, maar hij moet de helft van de tijd aan de kant zitten omdat zijn spieren spastisch zijn en niet mee werken) die alledrie krijgskunsten doen. Die vrouw heeft inmiddels meerdere zwarte banden op naam, dus kom niet met "kan niet".
De vraag is "haalt hij er het zelfvertrouwen voordeel uit, ondanks zijn spieraandoening en niet voor 100% mee kunnen doen?" en "wil hij het graag genoeg om het te doen?" want er is natuurlijk wel ontzettend veel inzet voor nodig.

Verder ben ik het eens met hierboven. Daar waar mogelijk alles zelf laten doen, geduld tonen, des noods 10 minuten van te voren aankondigen dat je weggaat, maar niet zijn veters gaan strikken.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:56:17 #108
344029 HellsMaw
Eten is lekker
pi_96612871
Ik zou ze bedreigen en als ze te ver gaan: wie niet horen wil moet voelen. Wel echt boos worden anders krijg je medelijden met die pestkoppen. Ook weer niet té boos anders vermoordt je ze.
Succes!
pi_96638186
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 18:06 schreef FreakyStyley het volgende:

[..]

Maar als zn moeder iedere dag z'n veters strikt, en hem blijft verwennen, leert hij nooit hoe het is om zelf iets te doen, hoe hard het ook klinkt.
knap dat je dat vanaf je toetsenbord zo kan beslissen. ik voor mij zou zoiets met een professional overleggen bij een dergelijke ziekte.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 11 mei 2011 @ 10:15:08 #110
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_96638852
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:47 schreef Tanin het volgende:

[..]

Dan ga je op een krijgskunst, daar heb je geen spierkracht voor nodig. Bovendien gaat het om het zelfvertrouwen wat je er door krijgt, en daarmee de andere houding, niet de kracht ofzo.
Naja, zoals ik al zei: de directe straatwaarde van de gemiddelde krijgskunst is in mijn ogen nagenoeg 0. Dat zal zich ook niet doorvertalen in een enorme berg zelfvertrouwen. Daarbij, een polsklem in de dojo is anders dan op straat.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 11 mei 2011 @ 10:43:15 #111
33189 RM-rf
1/998001
pi_96639735
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 09:55 schreef simmu het volgende:

[..]

knap dat je dat vanaf je toetsenbord zo kan beslissen. ik voor mij zou zoiets met een professional overleggen bij een dergelijke ziekte.
Dat gegeven, dat het continue 'helpen' van iemand met zwakke spieren voor iets waarbij fijn-motoriek nodig is, juist erg nadelig kan zijn; geld voor alle mensen met een zware ziekte (en ook bv voor mensen die ouder worden)... juist ook de zorgzaamheid van ouders of familie kan hen een nadeel geven als deze teveel uit de handen nemen 'omdat de persoon dat toch niet kan'.

Mijn vrouw _is_ overigens therapeute die veelal met mensen met zware handicaps werkt (grotendeels ook geestelijke) die juist een wat oudere leeftijd hebben, veelal vanaf 18 jaar en dat is één van de meest voorkomende problemen die ze ook zelf ervaart.
Gehandicapten die een zware beperking van hun fijnmotoriek hebben die _niet_ verklaarbaar door hun handicap is maar veelal juist komt omdat er veel handelingen hun 'uit handen genomen worden'.

In veel instellingen moeten juist bv physiotherapeuten specifiek aan de gang om zulke gehandicapten extra te trainen die achterstand in fijnmotoriek-ontwikkeling in te halen die anders kan verworden tot een éxtra handicap, naast hun handicap die hun grove motorische vaardigheid en bv kracht hindert.

Of dat wérkelijk het geval is in de situatie van de TS zijn broertje weten we niet, ook een 'expert' kàn dat niet zomaar van buitenaf beoordelen (maar zal vermoedelijk wel exact herhalen wat hier gesteld is over het belang van gehandicapten zoveel mogelijk zélf laten uitvoeren, en het motiveren van zulke 'oefening').
wél heeft ook de TS zélf aangehaald dat de moeder het broertje 'een beetje verwend'. o.m. door nog steeds de veters te strikken (wat iets is dat met fijnmotoriek samenhangt en niet met spierkracht en juist te oefenen is, sterker nog , vaak juist deel uitmaakt van de therapie bij spierziektes)

Wat betreft de vraag welke sportkeuze goed is voor iemand die door een spierzeikte minder kracht heeft ....
eerlijk gezegd denk ik ook dat je best kunt concluderen dat voetbal een probleem zal kunnen zijn, omdat die jongen altijd tot de zwakste in zn team met leeftijdgsenoten zal behoren en zodoende vaak ook niet goed mee kan komen op sociaal vlak.. de speler die soms kan veroorzaken dat het team verliest is meestal niet de populairste.

Of een vechtsport handig is, mogelijk kan het wel goed zijn om bv dingen als motoriek te oefenen én hierbij is er een andere omgang ten opzichte van je tegenstanders.
Ik denk echter niet dat je kunt stellen dat een qua kracht wat zwakker persoon opeens zich beter kan verweren doordat hij vechten zou leren... hooguit is het wel mogelijk om bv aan zelfvertrouwen te winnen een een betere sociale omgang met andere teamgenoten te krijgen, maar ik betwijfel ook of iemand een 'succes-ervaring zal hebben bij een vechtsport als hij een duidelijke ontwikelingsachterstand is en het gaat om 'man-tegen-man-vechtwedstrijden... ik vermoed dat de kans groot is dat die jongen nog steeds vaak de 'verliezer' zal zijn tenzij het een vechtsport is die meer zich richt op bepaalde motorische vaardigheden en niet het twee-gevecht zélf...

zelf zou ik eerder het idee hebben dat een solosport die zich vooral richt op 'vaardigheden', als bv badminton of turnen/gymnastiek mischien meer zin kan hebben, bij iemand met een spierziekte..
Overigens heb je zeker gelijk dat het wél nuttig kan zijn bv zoiets als en sportkeuze ook met een arts te bespreken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_96659211
Dude!

Ik heb echt een hekel aan pestkoppen! En waar ik mij nog meer aan irriteer is dat ze iemand eruit pikken die bepaalde lichamelijke of fysieke beperkingen heeft. Bij mij op de basisschool kwam ik altijd voor kinderen op die gepest werden en omdat ik tot de 'stoersten' van de klas behoorde, werden zij ook met rust gelaten.

Anyways, ik woon/studeer zelf ook in Amsterdam en als ik je ergens bij kan helpen moet je mij maar een PM'etje sturen. Wil die jongens gerust een streng keer aanspreken.

En voordat iemand gaat zeuren 'durf je wel tegen kleintjes' die gasten mogen mij ook een PM'etje sturen en gerust een keer langskomen!

Cheers!
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:18:24 #113
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_96659772
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:04 schreef rafaelVANDOREN het volgende:
Dude!

En voordat iemand gaat zeuren 'durf je wel tegen kleintjes' die gasten mogen mij ook een PM'etje sturen en gerust een keer langskomen!

Cheers!
Zodat je ze middels een overtuigend debat op andere gedachten kan brengen? Daar jij gezien je gave het goddelijk recht aan je zijde blijkt te hebben kan het haast niets anders zijn, toch?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')