kneusquote:Op dinsdag 19 april 2011 19:41 schreef Aegryspes het volgende:
vrienden en vriendinnen; het type blanke jongen dat later jullie pensioenen moeten gaan betalen x)!
Datquote:Op dinsdag 19 april 2011 19:59 schreef omdat_appel het volgende:
Als dat duidelijk is, of ook niet, sowieso even meegaan een keer naar ze klas en met zijn "vrienden" een heel serieus gesprek aangaan. Als ze brutaal gaan doen, moeten je ouders maar even met de leraren praten dat het in de gaten houden.
Dit vind ik wel raar, je weel wel de naam van het syndroom maar je weet er helemaal niets over. Je doet je in elk geval erg intelligent overkomen in je post dus ik neem aan dat je ook kunt googlen! Begin daar eerst maar eens mee, zoek uit wat het is en wat de consequenties zijn, en toon op basis daarvan begrip voor je broertje. Dat iemand hem begrijpt zal hem al veel beter voelen. Hou je zoektocht samen met hem zodat hij er ook veel van af komt te weten. Geheid dat er ook een lotgenoten forum is, zoek daar ook naar.quote:Hij heeft een lichte vorm van het Leopaard Syndroom. Ik weet hier echt helemaal niets van dus zou niet weten of het daadwerkelijk een ''ziekte'' is of een ''aandoening'' of zo.
quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:06 schreef Aegryspes het volgende:
Oh ja, internet oO
- Ik ga geen twaalfjarigen slaan
- ''kneus'' hahahahahahah xDDD
- Diomedes, hoe kom je er bij dat ik geweldig ben op school, heb een drie gehaald voor een PTA economie, een vijf voor wiskunde en heb ook nog nooit in mijn leven mijzelf willen voordoen als een voorbeeldig leerling of zo oO(?) Het is gewoon mijn eerste post ooit op FOK dus had zoiets van laat ik mijzelf eens voorstellen maar bedankt voor je reactie!
Ah, thx Sattyagraha! Ja, hij maakt zich heel erg zorgen om zijn lengte en is er zegt ook vaak dat hij wou dat hij gewoon lang en sterk was (het is heel frustrerend om niet zelf je eigen vlees te kunnen snijden of zo, fles openmaken, simpele dingen). Hij zit er echt zelf mee ja =/... Dat pesten is idd een soort van druppel erbovenop; een gemene bevestiging.
Bedankt, Appel voor je reactie! Hij heeft een lichte vorm van het Leopaard Syndroom. Ik weet hier echt helemaal niets van dus zou niet weten of het daadwerkelijk een ''ziekte'' is of een ''aandoening'' of zo. Feit is dat hij slappe spieren heeft en dat hij er niet zo veel aan kan doen
Niet percee slaan, maar als je zelf niet al te klein ben kan je ze afschrikkenquote:Op dinsdag 19 april 2011 20:06 schreef Aegryspes het volgende:
Oh ja, internet oO
- Ik ga geen twaalfjarigen slaan
- ''kneus'' hahahahahahah xDDD
- Diomedes, hoe kom je er bij dat ik geweldig ben op school, heb een drie gehaald voor een PTA economie, een vijf voor wiskunde en heb ook nog nooit in mijn leven mijzelf willen voordoen als een voorbeeldig leerling of zo oO(?) Het is gewoon mijn eerste post ooit op FOK dus had zoiets van laat ik mijzelf eens voorstellen maar bedankt voor je reactie!
Ah, thx Sattyagraha! Ja, hij maakt zich heel erg zorgen om zijn lengte en is er zegt ook vaak dat hij wou dat hij gewoon lang en sterk was (het is heel frustrerend om niet zelf je eigen vlees te kunnen snijden of zo, fles openmaken, simpele dingen). Hij zit er echt zelf mee ja =/... Dat pesten is idd een soort van druppel erbovenop; een gemene bevestiging.
Bedankt, Appel voor je reactie! Hij heeft een lichte vorm van het Leopaard Syndroom. Ik weet hier echt helemaal niets van dus zou niet weten of het daadwerkelijk een ''ziekte'' is of een ''aandoening'' of zo. Feit is dat hij slappe spieren heeft en dat hij er niet zo veel aan kan doen
quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:44 schreef DuTank het volgende:
Een echte broer slaat die pestkoppen gewoon de tyfus in.
Indeedquote:
Dan is het denk ik jouw taak als grote broer om je broertje er telkens aan te herinneren dat hij is zoals hij is, met sterke en zwakke punten zoals ieder mens. Zodra het hem lukt om zijn 'handicap' te accepteren en zich focust op waar hij wel goed in is neemt hij de munitie van de pesters uit handen.quote:Ah, thx Sattyagraha! Ja, hij maakt zich heel erg zorgen om zijn lengte en is er zegt ook vaak dat hij wou dat hij gewoon lang en sterk was (het is heel frustrerend om niet zelf je eigen vlees te kunnen snijden of zo, fles openmaken, simpele dingen). Hij zit er echt zelf mee ja =/... Dat pesten is idd een soort van druppel erbovenop; een gemene bevestiging.
Hier stopte ik met lezen! Gemiste kans sukkel!quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:41 schreef Aegryspes het volgende:
Ik ben Abel. Ben zestien jaar oud, woon in Amsterdam, zit op een gymnasium (Grieks én Latijn), speel contrabas, ben drietalig opgevoed, geen lichamelijke/mentale aandoeningen, heb veel vrienden en vriendinnen; het type blanke jongen dat later jullie pensioenen moeten gaan betalen x)!
Ik ben op m'n 13e ook naar het riagg geweest voor zoiets. Totaal nutteloos.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:59 schreef Mishu het volgende:
Kan je broertje trouwens niet met een psycholoog praten? Die kan wat langer hulp bieden om hem meer weerbaar te maken.
Misschien in Jóuw geval maanvis..Misschien had je de verkeerde persoon, misschien is het Riagg niet de goeie instelling, misschien was je eigen motivatie of inzet niet denderend, misschien was de locatie verkeerd, de omgeving niet goed, het tijdstip niet oke, duurde het te lang, of te kort of of of.....dat het voor éen iemand niet werkt, wil niet zeggen dat het nutteloos IS natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik ben op m'n 13e ook naar het Riagg geweest voor zoiets. Totaal nutteloos.
Bij mij heeft het destijds wel geholpen. Doordat er continue iemand met je meedenkt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik ben op m'n 13e ook naar het riagg geweest voor zoiets. Totaal nutteloos.
Ik heb niet de indruk dat de andere kinderen het wel nuttig vondenquote:Op dinsdag 19 april 2011 22:05 schreef Niefke het volgende:
[..]
Misschien in Jóuw geval maanvis..Misschien had je de verkeerde persoon, misschien is het Riagg niet de goeie instelling, misschien was je eigen motivatie of inzet niet denderend, misschien was de locatie verkeerd, de omgeving niet goed, het tijdstip niet oke, duurde het te lang, of te kort of of of.....dat het voor éen iemand niet werkt, wil niet zeggen dat het nutteloos IS natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |