Ik zou heel graag willen dat Microsoft met wat goede titels voor de 360 komt, of de opvolger aankondigt. Er is, afgezien van Kinect, al lange tijd geen toffe exclusieve game meer voor het platform verschenen, en als die al verschijnt dan is het wéér een shooter. Ik zou graag een toffe platformer zien waarmee Microsoft de strijd aan kan gaan met Ratchet & Clank en Mario. Een terugkeer van Blinx bijvoorbeeld, waar qua gameplay best veel mee mogelijk is!
Verder zit ik eigenlijk niet te wachten op een Wii HD. Zeker met touch-screen controllers en camera's op de controllers vraag ik me af of ik daar wel mee wil gamen. Ik ben toch groot voorstander van de ouderwetse controller waarbij je gewoon lui op de bank kunt liggen. Als ze een dergelijke controller aankondigen voor de nieuwe Wii en deze controller ook met alle games werkt, dan heb ik wellicht wel interesse! Maar stiekem verwacht ik geen gloednieuwe Wii, maar een Wiii, Wii slim of Wii XS. Gewoon een krachtigere Wii met iets meer functies, zoals een blu-ray speler, maar verder weinig spectaculaire vernieuwingen. Dat zou ik eigenlijk ook wel prima vinden.
Van Sony verwacht ik weinig eigenlijk. Ik hoop dat ze wat third party-games voor de Move hebben kunnen regelen want anders is ook dat stuk hardware gedoomd, maar persoonlijk heb ik daar weinig interesse in. Ik zou graag een nieuwe Jak & Daxter-game voor de PS3 zien en een nieuwe epische game in de trant van God of War, maar dan geen nieuwe God of War. Een Heavenly Sword 2 bijvoorbeeld, of een gloednieuwe game.
PC games heb ik geen interesse in, maar ik gun het iedereen wel dat Valve nu eindelijk eens bekend maakt hoe het verder gaat met Half-life. Episodic content is waardeloos als een nieuwe episode langer duurt dan dat het duurt om een gloednieuwe game te maken.
Ik hoop verder op niet teveel nutteloze hardware, of hardware die maar voor één game geschikt is. Ik hoop dat we niets horen over de hartslagmeter van Nintendo of de lasergamegame van Ubisoft. En misschien wel een leuke game waardoor ik mn Wii Balanceboard weer eens uit de doos kan halen...
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk