quote:AMSTERDAM - Frank de Boer wilde zondag na de zege van Ajax op FC Groningen (2-0) niets weten van een mogelijke dertigste landstitel voor zijn club.
''Het is mooi dat FC Twente twee punten heeft verloren'', doelde de Ajax-trainer op het gelijke spel van de regerend kampioen tegen Roda JC (1-1).
''Daardoor hebben we in eigen hand of we tweede worden. Voor de eerste plaats blijven we afhankelijk van PSV.''
De Boer: ''De laatste vier competitieduels worden vier finales. De laatste finale is op de slotdag tegen FC Twente. Pas als we alles winnen, moeten we kijken hoe PSV het heeft gedaan. Dan zien we wel.''
OK maar ik heb liever dat ze gewoon van ado verliezenquote:Op dinsdag 19 april 2011 13:58 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ado maakt niet eens uit. We moeten toch zelf van Twente winnen.
Nee ze scouten jonge talentjes waarvan het hart pas later problemen oplevert. Hierdoor kan Ajax een transfersom ontvangen zonder de concurrentie beter te maken.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:07 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Nu snap ik inderdaad ook gelijk waarom iedereen altijd Ajax haat, het is gewoon een organisatie die hartritmestoornissen ontwikkeld als nieuwe biologische wapens. Zij zien het gevaar gewoon in.
Oh zo, komt zeker nog uit de tijd dat we jaarlijks ver kwamen in de CL.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:09 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Nee ze scouten jonge talentjes waarvan het hart pas later problemen oplevert. Hierdoor kan Ajax een transfersom ontvangen zonder de concurrentie beter te maken.
Of zijn ze alleen geschikt voor binnenlandse verkoop?quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:10 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Oh zo, komt zeker nog uit de tijd dat we jaarlijks ver kwamen in de CL.
Ik weet het niet misschien kan DAM ons hier meer over vertellen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:10 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Of zijn ze alleen geschikt voor binnenlandse verkoop?
Hij schijnt inderdaad iets te weten wat wij niet weten. Ik ben wel nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:12 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik weet het niet misschien kan DAM ons hier meer over vertellen.
Ajax.nlquote:Het Deense toptalent Viktor Fischer zette dinsdag zijn handtekening onder een driejarig contract bij Ajax. De 16-jarige jeugdinternational werd rondom de ondertekening van zijn eerste profcontract op de voet gevolgd door Ajax.nl.
Even na tienen stapt Viktor Fischer het kantoor van algemeen directeur Rik van den Boog binnen. Het is een memorabele dag voor het Deense talent; hij tekent zijn eerste contract als profvoetballer. Zijn ouders, broer, zus én vriendin zijn aanwezig bij deze bijzondere gelegenheid.
Terwijl Fischer en zijn familie plaatsnemen aan de grote tafel, laat algemeen directeur Rik van den Boog weten blij te zijn met zijn komst. ,,We zijn erg blij dat je er bent. De laatste jaren hebben we hele goede Deense talenten gehad, doelt hij op middenvelder Christian Eriksen en kersverse Ajax 1-speler Nicolai Boilesen. ,,Wij hopen dat je je thuisvoelt, goed kan ontwikkelen en zeker lang bij Ajax blijft.''
Viktor Fischer tekent zijn eerste profcontract. Viktor Fischer tekent zijn eerste profcontract.
Fischer heeft inmiddels contact gehad met de Deense Ajacieden, die beiden de afgelopen tijd een enorm goede ontwikkeling hebben gehad bij Ajax. ,,De belangrijkste reden voor mij om naar Ajax te komen is ontwikkeling. Ik ben heel technisch en aanvallend ingesteld en probeer zoveel mogelijk te scoren. Ik wil me, zeker op die vlakken, goed ontwikkelen. Christian en Nicolai hebben hele goede dingen gezegd over hoe het bij Ajax gaat. Zij zijn erg gelukkig hier in Amsterdam en ook dat gaf mij een duwtje in de rug. Het was zeker geen moeilijke keuze voor mij.
Fischer wordt toegevoegd aan de jeugdopleiding van Ajax. De aanvallende middenvelder speelt vanaf 18 juli in de A1. ,,Het afgelopen jaar hebben zes jonge spelers het eerste elftal gehaald. Wij gaan jou helpen om dat ook te bereiken, zegt Van den Boog. Wie weet speelt de talentvolle en technisch begaafde speler dan samen met Eriksen en Boilesen in het eerste elftal Daar moet Fischer om lachen. ,,Een Deense wave bij Ajax, dat zou geweldig zijn.
Terwijl hij zijn handtekening zet, vraagt huisfotograaf Louis van de Vuurst om in de camera te kijken. Als een echte prof tovert hij een glimlach tevoorschijn. ,,Natural, zegt hij waarna iedereen moet lachen. ,,Kan je je voorstellen hoe je volgende contract zal zijn? Veertig paginas meer, grapt Van den Boog over het papierwerk. Als het formele gedeelte is afgelopen krijgt de goedlachse Deen zijn Ajax-shirt overhandigd van Van den Boog. ,,Nogmaals gefeliciteerd, zegt de algemeen directeur terwijl Fischer het witte shirt met rode baan bewondert. Wordt hij de volgende Deen in Ajax 1?
ik ben benieuwd wat hij gaat laten zien, eerst een jaartje jong ajax en dan rustig brengen bij ajax 1.quote:
Hij is pas 16 hé, dus eerst een tijdje A1.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:15 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
ik ben benieuwd wat hij gaat laten zien, eerst een jaartje jong ajax en dan rustig brengen bij ajax 1.
wat een held is het ook.quote:De Boer: 'Ik draag Ajax uit hoe ik denk dat ik Ajax moet uitdragen'
Dinsdag, 19 april 2011 om 14:08
Frank de Boer voelt zich niet tussen twee kampen instaan: de trainer van Ajax staat enerzijds achter de plannen van de 'groep-Cruijff', maar wil ook de zittende directie niet afvallen. Nu zeker is dat algemeen directeur Rik van den Boog na het seizoen vertrekt uit Amsterdam, kan er weer rust in de tent komen. De Boer gaat door met zijn missie, zegt hij in een interview met NUsport.
Ik ben onafhankelijk. Dat is misschien een voordeel, laat De Boer weten. Of het nou onder deze of een volgende directie is: ik draag Ajax uit hoe ik denk dat ik Ajax moet uitdragen. En die wijze strookt denk ik met de gedachten van beide kampen. De oud-verdediger zegt dat de druk die op zijn schouders rust, hem gemakkelijk valt. Ik wil gewoon voor iedereen die Ajax een warm hart toedraagt dat we kampioen worden. Zeker ook voor de mensen die nu beschadigd zijn. Ik vind dat ze goed werk leveren. Ze verdienen het.
Ik kan iedereen recht in de ogen kijken. Dat is voor mij het allerbelangrijkste. Ik bepaal niet het beleid van Ajax. Dat doet op dit moment de directie en straks misschien Johan Cruijff. Die lijn volg ik gewoon, verzekert De Boer. Ik hoop dat alle trainers elkaar weer gaan vertrouwen. Dennis Bergkamp en Wim Jonk hebben echt het beste voor met Ajax, dat weet ik zeker. Nou, dat hebben die anderen ook. Ik ga ervan uit dat het weer goed komt.
Hij is al bijna 17 he, dus denk dat hij in het seizoen 2012-2013 wel bij het 1e zal komen, als het tenminste echt zo'n groot talent is.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:16 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Hij is pas 16 hé, dus eerst een tijdje A1.
Dat sowieso. Maar hij gaat wel in de A1 spelen denk ik zo en niet jong ajax.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:23 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
Hij is al bijna 17 he, dus denk dat hij in het seizoen 2012-2013 wel bij het 1e zal komen, als het tenminste echt zo'n groot talent is.
quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:35 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Die fischer heeft wel een beetje dezelfde stijl kapsel als Berg trouwens
Ik wist niet dat de C&A ook in Denemarken zat.quote:
offtopic:quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de C&A ook in Denemarken zat.
Dan zal het een H&Mmetje geweest zijnquote:Op dinsdag 19 april 2011 15:31 schreef msnk het volgende:
[..]
offtopic:
It has fashion retail store branches in Austria, Belgium, Brazil, China, Croatia, Czech Republic, Bosnia and Herzegovina, France, Germany, Hungary, Italy, Luxembourg, Mexico, Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Russia, Slovakia, Spain, Slovenia, Switzerland, Turkey and opening soon in Egypt
Yo kolonel, heb jij geen moeilijkheden in Tripoli momenteel?quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:30 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Heren
Is hier iemand die toevallig T3 heeft voor de bekerfinale en het niet erg vindt om te ruilen voor een T4/T5 kaart?
Ik wil namelijk graag naar de bekerfinale, maten hebben T3, ik was wat later en kon toen geen t3 meer halen. En ik heb geen zin om alleen in de trein en in de kuip de wedstrijd te kijken , dus vandaar de vraag.
Of zou het mogelijk zijn gewoon in T3 te rennen omdat er wellicht minder gecheckt wordt?
Bij voorbaat dank
Gewoon naar T3 gaan ..quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:30 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Heren
Is hier iemand die toevallig T3 heeft voor de bekerfinale en het niet erg vindt om te ruilen voor een T4/T5 kaart?
Ik wil namelijk graag naar de bekerfinale, maten hebben T3, ik was wat later en kon toen geen t3 meer halen. En ik heb geen zin om alleen in de trein en in de kuip de wedstrijd te kijken , dus vandaar de vraag.
Of zou het mogelijk zijn gewoon in T3 te rennen omdat er wellicht minder gecheckt wordt?
Bij voorbaat dank
Is dat mogelijk? want je wordt toch gecheckt van te voren voor welke trein je hebt en sommige zeggen dat iedere trein een andere opstap plaatst heeft.quote:
Je kunt het altijd proberen (als het je niet lukt om de kaartjes te ruilen). Ik heb er geen ervaring mee, maar met een beetje geluk zal het moeten lukken lijkt mij.quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:34 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
Is dat mogelijk? want je wordt toch gecheckt van te voren voor welke trein je hebt en sommige zeggen dat iedere trein een andere opstap plaatst heeft.
Je kan het proberen, maar volgens mij moet je met je clubcard langs zo'n paaltje dus ik wee tniet of die je binnen laat. Ik zou anders ff de Ajax helpdesk bellenquote:Op dinsdag 19 april 2011 17:34 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
Is dat mogelijk? want je wordt toch gecheckt van te voren voor welke trein je hebt en sommige zeggen dat iedere trein een andere opstap plaatst heeft.
Ik zou er niet rouwig om zijn.quote:'Akkoord Van der Wiel en Bayern'
Volgens de Münchense krant TZ is het inmiddels duidelijk waar Gregory van der Wiel met ingang van komend seizoen speelt.
Volgens de doorgaans goed geïnformeerde lokale krant uit München heeft Bayern München inmiddels overeenstemming met Ajax en de Oranje-international bereikt. Met de zomerse transfer zou een bedrag van ongeveer tien miljoen euro gemoeid zijn.
Dat weet ik helaas volgend seizoen pas als ik de vervanger ken, maar misschien breekt die Fin ook door en staat er binnenkort een volledig Scandinavische verdedigingquote:Op dinsdag 19 april 2011 18:29 schreef Urquhart het volgende:
In het kader van voor wat het waard is
[..]
Ik zou er niet rouwig om zijn.
ik ook niet, al zou ajax er nog wel wat meer uit kunnen slepen. Ik schat van der wiel wel 12-15 miljoen. Jonge talentvolle rechtsbacks zijn er niet zoveel. Zeker niet met al redelijk veel interlandsquote:Op dinsdag 19 april 2011 18:29 schreef Urquhart het volgende:
In het kader van voor wat het waard is
[..]
Ik zou er niet rouwig om zijn.
Klopt, aan de andere kant heeft hij dit seizoen ook vrij weinig gepresteerd of opzienbarend goed gespeeld. Buitenlandse clubs zullen dit ook wel in de gaten hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:39 schreef Vjenne12345 het volgende:
Hoop inderdaad dat het een miljoen of 15 is uiteindelijk. 10 miljoen voor de rechtsback van de WK finalist lijkt me wat matig.
Dani Alves ook wel is alleen iets te duur...quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:51 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ruben Ligeon uit de A1 zou dan zijn vervanger kunnen zijn.
Laten we anders Anita gewoon op het middenveld staan. Daar past hij veel beter dan de back positie.'quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dani Alves ook wel is alleen iets te duur...
Denk gewoon Anita?
Ik was even weg, zal wel weer hetzelfde riedeltje als altijd zijn? Praten over hoe gekwetst hij is, en hun mismanagement van de laatste jaren buiten beschouwing gelaten?quote:
Dit ongeveer ja.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:55 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik was even weg, zal wel weer hetzelfde riedeltje als altijd zijn? Praten over hoe gekwetst hij is, en hun mismanagement van de laatste jaren buiten beschouwing gelaten?
Dus het was weer een herhaling van wat je elke week bij VI of studio voetbal of voetbalzone of ajax.nl of ajaxshowtime.nl hoort of leest.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:57 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dit ongeveer ja.
Hij noemde Michel Kreek een groot voetballer.
Het is allemaal leuk en aardig, en hij zal als mens best een toffe peer zijn maar mijn inziens heeft hij bestuurlijk echt wel gefaald met z'n rapport 'coronel' van een paar jaar geleden en dat hij daar zelf niet tot nauwelijks wat mee heeft gedaan.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:41 schreef ajacied4lf het volgende:
Niet te veel haten op Coronel héh.
Het is een goede gast, hij is eerlijk en heeft misschien nog een klein beetje clubliefde.
Natuurlijk heeft hij fouten gemaakt, maar dat maakt iedereen wel 'ns.
v/d Boog =
Dat snap ik, hij heeft fouten gemaakt. Maar het is volgens mij wel een eerlijke man. Om hem nou helemaal kapot te maken vind ik wel ver gaan.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is allemaal leuk en aardig, en hij zal als mens best een toffe peer zijn maar mijn inziens heeft hij bestuurlijk echt wel gefaald met z'n rapport 'coronel' van een paar jaar geleden en dat hij daar zelf niet tot nauwelijks wat mee heeft gedaan.
Daar komt nog eens bij dat een bestuurder an sich, niet zo met modder hoort te gooien. Wat Cruijf doet is ook niet netjes maar dat wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen.
Ze zitten in hetzelfde kamp, en hebben samen nog uberhaupt niks nuttigs gezegd, alleen Cruijff zwart gemaakt. En bestuurlijk waren ze ook niet fantastisch.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:56 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat snap ik, hij heeft fouten gemaakt. Maar het is volgens mij wel een eerlijke man. Om hem nou helemaal kapot te maken vind ik wel ver gaan.
Ik vind v/d Boog vele malen erger. Heb alleen maar leugens van hem gehoord ..
Als Coronel echt clubliefde had zat hij vandaag niet bij DWDD, de club is gebaat bij rust en dat krijg je niet als mensen die er mee stoppen hun gif spuien in de media.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:41 schreef ajacied4lf het volgende:
Niet te veel haten op Coronel héh.
Het is een goede gast, hij is eerlijk en heeft misschien nog een klein beetje clubliefde.
Natuurlijk heeft hij fouten gemaakt, maar dat maakt iedereen wel 'ns.
v/d Boog =
Nee, Wij en Twente staan er evengoed voor, PSV staat er het best voor.quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Coronel echt clubliefde had zat hij vandaag niet bij DWDD, de club is gebaat bij rust en dat krijg je niet als mensen die er mee stoppen hun gif spuien in de media.
Wat me verder opviel is dat die neuroot Mathijs over de dubbel begon en gisteren Genee ook, dat is mede de reden dat mensen Ajax zo haten omdat erover gesproken wordt alsof de buit al binnen is terwijl we er van de drie kanshebbers (op de titel) toch nog steeds het slechtste voorstaan
Amenquote:Op dinsdag 19 april 2011 22:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Coronel echt clubliefde had zat hij vandaag niet bij DWDD, de club is gebaat bij rust en dat krijg je niet als mensen die er mee stoppen hun gif spuien in de media.
10 miljoen is een schijntje. We moeten niet vergeten dat hij één van de grootste talenten is (op zijn positie).quote:Op woensdag 20 april 2011 08:32 schreef HansvanOchten het volgende:
10 miljoen vor v.d. wiel:
Een jaar na de afgeketste transfer komt het toch tot een overstap van Gregory van der Wiel naar Bayern München. De transfer van de rechtsback van Ajax zou al zijn afgerond.
Volgens TZ heeft Bayern overeenstemming bereikt met zowel Ajax als Van der Wiel. De Duitse club betaalt naar verluidt zo'n tien miljoen euro voor de Oranje-international, die afgelopen zomer een transfer naar de Beieren zag afketsen. Toen was de afkoopsom nog zeventien miljoen euro.
Arjen Robben zou de komst van de 23-jarige Van der Wiel, die in Amsterdam nog een contract tot medio 2013 heeft, verwelkomen. De aanvaller sprak eerder vol lof over zijn collega-international: 'Ik vind dat hij goed bij Bayern zou passen.'
Hoewel Philipp Lahm met de komst van Van der Wiel naar de linksbackpositie verhuist, wil Bayern ook zaken doen met Benfica over Fábio Coentrão. Volgens TZ wordt er al een contract voorbereid voor de Portugese linksback.
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)-en-Van-der-Wiel.htm
Vraag me af wie zijn plek moet gaan innemen, nieuwe aankoop?
Klopt, maar het is ook een heel verwend pestventje, nadat zijn transfer in de zomer niet doorging kon meneer zich niet meer motiveren voor Ajaxquote:Op woensdag 20 april 2011 09:00 schreef enfusi0n het volgende:
[..]
10 miljoen is een schijntje. We moeten niet vergeten dat hij één van de grootste talenten is (op zijn positie).
quote:'Directeuren in rij voor Ajax'
Bij Ajax hebben zich al veel kandidaten gemeld om Rik van den Boog op te volgen als algemeen directeur. Dat zegt Rob Been junior, de voorzitter van de ledenraad van de Amsterdamse club woensdag in de Telegraaf. Snel zal een nieuwe directie niet worden gepresenteerd. Eerst moeten een nieuw bestuur en een nieuwe raad van commissarissen worden benoemd.
Voor het zover is volgt er een nieuw gesprek tussen de ledenraad en Johan Cruijff woensdag in Barcelona. Been is daarbij en zal 'gewoon naar Johan luisteren' tijdens het gesprek. In het AD maakt hij wel enige urgentie duidelijk. "De tijd dringt, Ajax moet verder."
Been ziet een rol voor Cruijf bij Ajax wel zitten. "Laat ik duidelijk zijn: het is in het belang van Ajax dat Johan naar Ajax komt, maar dan moet hij ook echt komen. Het kan geen vrijblijvende positie worden voor hem." Dinsdag sprak voorzitter Uri Coronel al vergelijkbare woorden in De Wereld Draait Door.
Een erevoorzitterschap voor Cruijff vindt Been 'te vrijblijvend'. "Johan was betrokken bij de huidige kritiek, dus dan is het logisch dat hij zich een tijdje op een of andere wijze direct bemoeit met de club, met een zekere verantwoordelijkheid."
Voor het Nederlands voetbal sowieso erg goed, jaartje Bayern en dan schitteren op het EK.quote:Op woensdag 20 april 2011 08:32 schreef HansvanOchten het volgende:
10 miljoen vor v.d. wiel:
Een jaar na de afgeketste transfer komt het toch tot een overstap van Gregory van der Wiel naar Bayern München. De transfer van de rechtsback van Ajax zou al zijn afgerond.
Volgens TZ heeft Bayern overeenstemming bereikt met zowel Ajax als Van der Wiel. De Duitse club betaalt naar verluidt zo'n tien miljoen euro voor de Oranje-international, die afgelopen zomer een transfer naar de Beieren zag afketsen. Toen was de afkoopsom nog zeventien miljoen euro.
Arjen Robben zou de komst van de 23-jarige Van der Wiel, die in Amsterdam nog een contract tot medio 2013 heeft, verwelkomen. De aanvaller sprak eerder vol lof over zijn collega-international: 'Ik vind dat hij goed bij Bayern zou passen.'
Hoewel Philipp Lahm met de komst van Van der Wiel naar de linksbackpositie verhuist, wil Bayern ook zaken doen met Benfica over Fábio Coentrão. Volgens TZ wordt er al een contract voorbereid voor de Portugese linksback.
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)-en-Van-der-Wiel.htm
Vraag me af wie zijn plek moet gaan innemen, nieuwe aankoop?
quote:Koploper Bundesliga volgt Ajacied De Jong
Uitgegeven: 20 april 2011 08:50
Laatst gewijzigd: 20 april 2011 08:50
AMSTERDAM - Bundesliga-koploper Borussia Dortmund ziet in Ajacied Siem de Jong een versterking voor komend seizoen. De Duitse ploeg volgt de contractonderhandelingen die de aanvallende middenvelder met de clubleiding van de Amsterdamse formatie voert op de voet.
© ProShots
Dat meldt het Algemeen Dagblad woensdag. De Jong heeft een verbintenis die medio 2013 afloopt en wilde graag verlengen. Scheidend directeur Rik van den Boog legde de Achterhoeker echter een aanbieding voor die lager was dan zijn huidige contract.
De 22-jarige rechtspoot zou in de loop van zijn verbintenis steeds maar gaan verdienen, maar volgens geruchten die opdoken in diverse media had Van den Boog dat over het hoofd gezien. De Jong wees het voorstel af, waardoor Ajax zich genoodzaakt zag zich te beraden op een nieuw aanbod.
Borussia Dortmund heeft zich nog niet officieel gemeld voor De Jong, die dit seizoen in 34 optredens voor de huidige nummer drie in de eredivisie zeven keer het net vond.
Nou nee, dat was het niet. Het was een duidelijk verhaal vanuit zijn standpunt. Wat gewoon heel netjes was.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:58 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dus het was weer een herhaling van wat je elke week bij VI of studio voetbal of voetbalzone of ajax.nl of ajaxshowtime.nl hoort of leest.
Alleen is dit het begin van de leegloop, dus maar weer opnieuw beginnen. Maar dat is niet erg joh, weer geen kampioen de komende jaren.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:33 schreef HeatWave het volgende:
Siem ook mooi naar Mofrika, ook DAAR mis je niets aan, ruimt lekker op zo.
[..]
Dortmund interesseert zich nu in en Anita en De Jong? Ik moet het nog zien.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee he. Laten we anders heel Ajax 1 verkopen.........quote:Op woensdag 20 april 2011 09:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan heb je wel veel geldquote:Op woensdag 20 april 2011 10:12 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Nee he. Laten we anders heel Ajax 1 verkopen.........
Paar weken terug leek dit nog het plan..quote:Op woensdag 20 april 2011 10:12 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Nee he. Laten we anders heel Ajax 1 verkopen.........
Dat sowieso, als je bijvoorbeeld ronaldo ziet.. 96 000 000 of zo was het toch? Echt ziek. Zoveel voor een voetballer.. Van dat geld had je heel veel mensen kunnen helpen.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:28 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Paar weken terug leek dit nog het plan..![]()
10 miljoen voor V/d Wiel tja, ene kant kun je zeggen weinig andere kant vind ik betere prijs omdat hij slecht gepresteerd heeft en ik vind de prijzen in voetbal belachelijk hoog..
Maar er komt nog wel 20 miljoen bij voor Stekelenburg..
Dat vind ik ook bullshit antwoorden.. wij mensen werken er hard voor om grote/goede bedrijven neer te zetten dus mocht iemand dat uitgeven heeft hij dat verdiend.. Omdat wij het beter hebben dan andere is toevallig grondstoffen maar verder is het hard werken..quote:Op woensdag 20 april 2011 10:33 schreef mash_ het volgende:
[..]
Dat sowieso, als je bijvoorbeeld ronaldo ziet.. 96 000 000 of zo was het toch? Echt ziek. Zoveel voor een voetballer.. Van dat geld had je heel veel mensen kunnen helpen.
Mwa ik vind het geen bullshit. 96 000 000 betalen zodat een speler in je team kan voetballen is gewoon ziek. En ze hebben dat verdiend? Kijk wat voor schulde ze hebben. Als ze het dan echt zo verdienen laten ze eerst die schulden weg werken voordat ze weer miljoenen weggooien aan spelers.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:38 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Dat vind ik ook bullshit antwoorden.. wij mensen werken er hard voor om grote/goede bedrijven neer te zetten dus mocht iemand dat uitgeven heeft hij dat verdiend.. Omdat wij het beter hebben dan andere is toevallig grondstoffen maar verder is het hard werken..
Maar 96 miljoen is belachelijk ja en 60 miljoen voor Kaka e.d. overpriced..
Maar Ajax is ook een hele goede in hoge transfer sommen krijgen voor spelers, kijk maar naar Huntelaar.. 29 miljoen? Nu wil niemand hem meer..
Ja maar je humanitaire blik op het feit dat andere mensen ermee geholpen konden worden vind ik wel bullshit. Jij had ook geen computer hoeven kopen en daarmee 400 mensen voor 1 maand kunnen voedenquote:Op woensdag 20 april 2011 10:41 schreef mash_ het volgende:
[..]
Mwa ik vind het geen bullshit. 96 000 000 betalen zodat een speler in je team kan voetballen is gewoon ziek. En ze hebben dat verdiend? Kijk wat voor schulde ze hebben. Als ze het dan echt zo verdienen laten ze eerst die schulden weg werken voordat ze weer miljoenen weggooien aan spelers.
Mja vind het nogal een groot verschil een computer of 96 miljoenquote:Op woensdag 20 april 2011 10:43 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Ja maar je humanitaire blik op het feit dat andere mensen ermee geholpen konden worden vind ik wel bullshit. Jij had ook geen computer hoeven kopen en daarmee 400 mensen voor 1 maand kunnen voeden
Maargoed dat is een hele andere discussie.
Ajax betaald ook teveel voor spelers ja dat klopt. Maar ze verdienen er ook veel aan, dus als ze salaris wat beperken..
Kwestie van tijd?quote:Zaakwaarnemer ontkent vertrek Van der Wiel naar Bayern
AMSTERDAM - De zaakwaarnemer van Gregory van der Wiel ontkent dat de Ajacied naar Bayern München vertrekt.
"Niks van waar. Er speelt helemaal niets", laat Hakim Slimani woensdag aan de Amsterdamse stadszender AT5 weten.
De Münchner Tageszeitung schreef dinsdag dat Bayern rond is met van der Wiel en Ajax. De Amsterdammers zouden ongeveer tien miljoen euro krijgen.
Van der Wiel werd vorig jaar ook al in verband gebracht met Bayern München, maar toen ketste een transfer nog af op de transferprijs. Ajax vroeg toen naar verluidt achttien miljoen.
Barcelona
Ook Chelsea en FC Barcelona worden regelmatig genoemd als clubs die interesse hebben in de verdediger.
Van der Wiel is bezig aan zijn vijfde seizoen in het eerste elftal van Ajax. In 2009 debuteerde hij bij Oranje. Van der Wiel heeft nog een contract tot 2013 in de Arena.
Kunnen we misschien PSV en Twente betalen of ze ons eens een keertje kampioen laten wordenquote:
Natuurlijk.quote:
Ik zou het sowieso niet een slecht idee vinden. Wat is het probleem om de helft van Ajax 1 te verkopen? Ik zie met name veel middelmaat wat er rondloopt en dan zijn we er 1 in keer vanaf. En dan heb je ook niet volgende seizoenen dat je 'even moet inwerken'. Nee, hup de buidel trekken, de zomer doorwerken en je hebt een beter elftal staan dan wat er nu is.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:02 schreef msnk het volgende:
[..]
Kunnen we misschien PSV en Twente betalen of ze ons eens een keertje kampioen laten worden
[..]
Natuurlijk.
Nee natuurlijk niet man, dat is gewoon hypocriet bezig zijn.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:48 schreef mash_ het volgende:
[..]
Mja vind het nogal een groot verschil een computer of 96 miljoen![]()
Het klein beetje vooruitgang dat er is geboekt veeg je wel meteen van tafel. Dat wordt dan of ervaren spelers voor in de plaats halen of weer gaan opbouwen voor de komende drie jaar.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zou het sowieso niet een slecht idee vinden. Wat is het probleem om de helft van Ajax 1 te verkopen? Ik zie met name veel middelmaat wat er rondloopt en dan zijn we er 1 in keer vanaf. En dan heb je ook niet volgende seizoenen dat je 'even moet inwerken'. Nee, hup de buidel trekken, de zomer doorwerken en je hebt een beter elftal staan dan wat er nu is.
Mja, maar mocht Ajax geen kampioen worden zal er toch weer de schreeuw om versterkingen komen. Mocht Ajax wel kampioen worden zal de nadruk liggen op hoe fantastisch de jeugd wel niet was. Het kan verkeren.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:05 schreef msnk het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet man, dat is gewoon hypocriet bezig zijn.
Wij hebben luxe en die willen we niet zo graag delen met de rest van de wereld, hoe denk jij anders dat armoede ontstaat en in stand wordt gehoudenGeo heeft gelijk.
[..]
Het klein beetje vooruitgang dat er is geboekt veeg je wel meteen van tafel. Dat wordt dan of ervaren spelers voor in de plaats halen of weer gaan opbouwen voor de komende drie jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Terwijl beide natuurlijk onzin is.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar mocht Ajax geen kampioen worden zal er toch weer de schreeuw om versterkingen komen. Mocht Ajax wel kampioen worden zal de nadruk liggen op hoe fantastisch de jeugd wel niet was. Het kan verkeren.
quote:Op woensdag 20 april 2011 12:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
Toch wil ik graag een ervaren middenvelder zien die komend seizoen het team op sleeptouw kan nemen.Zijn er middenvelders met de kwaliteiten die Ajax nodig heeft, ervaring en die langer dan 1 seizoen meegaan? Oh, en als ze haalbaar zijn is ook wel een fijne eigenschap.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat moet je altijd op zoek gaan naar verdedigers die toch al op hun retour zijn denk ik. De spelers die echt goed genoeg zijn, zijn niet te betalen, en Ajax heeft ook geen competitie die aantrekkelijk is voor veel spelers. vaak kom je dan wel op oud ajax spelers uit, en anders bijvoorbeeld bij types zoals Gabri. (die leeftijd/geschiedenis)quote:Op woensdag 20 april 2011 12:35 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Zijn er middenvelders met de kwaliteiten die Ajax nodig heeft, ervaring en die langer dan 1 seizoen meegaan? Oh, en als ze haalbaar zijn is ook wel een fijne eigenschap.
Verdedigers? Middenvelders hadden we het toch over? En een speler op z'n retour hoef ik bij Ajax niet te zien eigenlijk. We zijn geen sociale dienst, we hebben al veel te lang te dure vedettes aangetrokken. Gabri was ik best gecharmeerd van, maar wat wilt een wat stillere buitenlander die geen Nederlands spreekt dit Ajax nou gaan geven? Oftewel, als je nu nog eens voor die keus stond, zou je de keuze niet hoeven maken. Dan speel ik liever met onze eigen talenten. We moeten accepteren dat er gewoon zelden geschikte spelers van boven de 23/24 haalbaar zijn voor dit Ajax.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:38 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Dat moet je altijd op zoek gaan naar verdedigers die toch al op hun retour zijn denk ik. De spelers die echt goed genoeg zijn, zijn niet te betalen, en Ajax heeft ook geen competitie die aantrekkelijk is voor veel spelers. vaak kom je dan wel op oud ajax spelers uit, en anders bijvoorbeeld bij types zoals Gabri. (die leeftijd/geschiedenis)
Er zullen alleen wel spelers bij moeten. Met dit elftal wordt je volgend jaar niet kampioen, laat staan dat je ook maar enige potten zult breken in Europa.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:42 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Verdedigers? Middenvelders hadden we het toch over? En een speler op z'n retour hoef ik bij Ajax niet te zien eigenlijk. We zijn geen sociale dienst, we hebben al veel te lang te dure vedettes aangetrokken. Gabri was ik best gecharmeerd van, maar wat wilt een wat stillere buitenlander die geen Nederlands spreekt dit Ajax nou gaan geven? Oftewel, als je nu nog eens voor die keus stond, zou je de keuze niet hoeven maken. Dan speel ik liever met onze eigen talenten. We moeten accepteren dat er gewoon zelden geschikte spelers van boven de 23/24 haalbaar zijn voor dit Ajax.
Ja ik bedoelde inderdaad middenvelders, sorry. Maar ik denk wel dat je met alleen maar jeugd het gewoon niet goed kan doen. Je hebt ook ervaren krachten nodig.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:42 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Verdedigers? Middenvelders hadden we het toch over? En een speler op z'n retour hoef ik bij Ajax niet te zien eigenlijk. We zijn geen sociale dienst, we hebben al veel te lang te dure vedettes aangetrokken. Gabri was ik best gecharmeerd van, maar wat wilt een wat stillere buitenlander die geen Nederlands spreekt dit Ajax nou gaan geven? Oftewel, als je nu nog eens voor die keus stond, zou je de keuze niet hoeven maken. Dan speel ik liever met onze eigen talenten. We moeten accepteren dat er gewoon zelden geschikte spelers van boven de 23/24 haalbaar zijn voor dit Ajax.
Oké, nog een keer.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:04 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Ja ik bedoelde inderdaad middenvelders, sorry. Maar ik denk wel dat je met alleen maar jeugd het gewoon niet goed kan doen. Je hebt ook ervaren krachten nodig.
Ja, maar geen mensen die 1 seizoen nog meegaan en waarvoor je gelijk vele miljoenen kwijt bent. Je kan zoveel vinden en willen, dat betekend niet dat het haalbaar is in deze tijd. In onze competitie moet je het vooral hebben van jeugd die je zelf opleid en de wat mindere spelers.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:04 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Ja ik bedoelde inderdaad middenvelders, sorry. Maar ik denk wel dat je met alleen maar jeugd het gewoon niet goed kan doen. Je hebt ook ervaren krachten nodig.
Nope, Ajax mag dus wel weer eens over de Nederlandse velden heen kijken en spelers daarvan aanschaffen. Pantelic was toch ook geen verkeerde aankoop?quote:Op woensdag 20 april 2011 14:13 schreef DeNummer10 het volgende:
Maar ga je er dan meteen zoveel op vooruit
Uiteindelijk een goede aankoop ja.quote:Op woensdag 20 april 2011 14:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nope, Ajax mag dus wel weer eens over de Nederlandse velden heen kijken en spelers daarvan aanschaffen. Pantelic was toch ook geen verkeerde aankoop?
quote:Zaakwaarnemer ontkent vertrek Van der Wiel naar Bayern
Uitgegeven: 20 april 2011 11:44
Laatst gewijzigd: 20 april 2011 13:34
AMSTERDAM - De zaakwaarnemer van Gregory van der Wiel ontkent dat de Ajacied naar Bayern München vertrekt.
"Niks van waar. Er speelt helemaal niets", laat Hakim Slimani woensdag aan de Amsterdamse stadszender AT5 weten.
De Münchner Tageszeitung schreef dinsdag dat Bayern rond is met Van der Wiel en Ajax. De Amsterdammers zouden ongeveer tien miljoen euro krijgen.
Van der Wiel werd vorig jaar ook al in verband gebracht met Bayern München, maar toen ketste een transfer nog af op de transferprijs. Ajax vroeg toen naar verluidt achttien miljoen.
Barcelona
Ook Chelsea en FC Barcelona worden regelmatig genoemd als clubs die interesse hebben in de verdediger.
Van der Wiel is bezig aan zijn vijfde seizoen in het eerste elftal van Ajax. In 2009 debuteerde hij bij Oranje. Van der Wiel heeft nog een contract tot 2013 in de Arena.
© Novum
quote:Op woensdag 20 april 2011 12:00 schreef Urquhart het volgende:
Zaakwaarnemer ontkent vertrek Van der Wiel naar Bayern
De Münchner Tageszeitung schreef dinsdag dat Bayern rond is met van der Wiel en Ajax. De Amsterdammers zouden ongeveer tien miljoen euro krijgen.
Barcelona
Kwestie van tijd?
Ik weet dat hij het erg goed deed in de A1 en dat hij een zelfde soort speler als van der Wiel is. Veel opkomend dus.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:18 schreef S0nic het volgende:
Is dat niet gewoon de standaard routine, eerst ontkennen en even later vertrekken ze toch.
Voor 10 miljoen zou ik het zeker doen, zeker na zo'n bagger seizoen van hem.
Gewoon Ligeon de kans geven, weet iemand meer over hem?
quote:Litmanen blaast loopbaan nieuw leven in met transfer
20/04/2011 17:26
De veertigjarige Jari Litmanen weigert vooralsnog een punt achter zijn imposante loopbaan te zetten. De routinier is voor komend seizoen vastgelegd door de Finse kampioen HJK Helsinki.
Litmanen kwam de afgelopen drie seizoenen uit voor het Finse FC Lahti, waar hij zijn carrière leek af te gaan sluiten. De voormalig Ajacied wil echter niets van stoppen weten en verkast naar de titelverdediger. Voor de 137-voudig international begint het nieuwe seizoen op 28 april met een uitwedstrijd bij Rovaniemi.
In het verleden kwam Litmanen ook al uit voor HJK. De aanvallende middenvelder begon zijn loopbaan met vier seizoenen voor Reipas Lahti, waarna Helsinki hem contracteerde. In het ene seizoen dat hij voor de Finse topclub uitkwam, vond Litmanen zestien keer het net in zevenentwintig competitieoptredens.
In dat seizoen, en het daaropvolgende in dienst van Mypa 47, speelde Litmanen zich in de kijker bij Ajax. Litmanen maakte als Ajacied in vier seizoenen furuore en veroverde onder meer de Champions League met de Amsterdammers.
De Fin verdedigde later nog de clubkleuren van Barcelona, Liverpool, nogmaals Ajax, FC Lahti, Hansa Rostock, Malmö FF en Fulham, alvorens hij voor een tweede keer neerstreek bij Lahti.
Dit slaat echt nergens op. Narsingh geeft deze week in een interview met de VI zelf ook al aan dat hij nadat hij werd weggestuurd door Ajax grote stappen heeft gemaakt en zich verder heeft ontwikkelt. Is gewoon niet te voorkomen dat je zulke jongens laat lopen.quote:Op woensdag 20 april 2011 14:23 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
En daarbij moet Ajax gewoon beter opletten in de jeugd, en een aantal incompetente gasten er niet voor laten zorgen dat de Elia's en dergelijke zo vroeg worden weggestuurd. Die moet je niet achteraf nog eens terug willen kopen (Elia uitgezonderd dan), hoe goed ze ook allemaal zijn.
Hij gaf zelf ook al aan dat hij bij Ajax en AZ nog vaak met de verkeerde jongens om ging en daardoor de verkeerde instelling had, pas bij Heerenveen ging hij zich echt ontwikkelen (interview met assaidi en narsingh in het AD). Wel netjes dat hij ook z'n hand in eigen boezem steekt. Jammer dat hij niet meer bij Ajax zit, want volgens mij kunnen Assaidi en Narsingh echt een droomkoppel worden in de eredivisie.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:31 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Dit slaat echt nergens op. Narsingh geeft deze week in een interview met de VI zelf ook al aan dat hij nadat hij werd weggestuurd door Ajax grote stappen heeft gemaakt en zich verder heeft ontwikkelt. Is gewoon niet te voorkomen dat je zulke jongens laat lopen.
Jammerquote:
Er zijn mensen rondom Ajax die Narsingh toen al genoeg talent wisten toe te dichtten. Dan maak je gewoon kapitale fouten door zo'n spelers weg te sturen. Je bent een topclub als je ook lastige of mondige pubers kunt managen, nogmaals, het zijn pubers.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:31 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Dit slaat echt nergens op. Narsingh geeft deze week in een interview met de VI zelf ook al aan dat hij nadat hij werd weggestuurd door Ajax grote stappen heeft gemaakt en zich verder heeft ontwikkelt. Is gewoon niet te voorkomen dat je zulke jongens laat lopen.
Ja, maar bij elke jeugdspeler van Ajax zijn er altijd wel wat mensen rondom Ajax die hem talent toedichten. Je kan niet iedereen houden.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:00 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Er zijn mensen rondom Ajax die Narsingh toen al genoeg talent wisten toe te dichtten. Dan maak je gewoon kapitale fouten door zo'n spelers weg te sturen. Je bent een topclub als je ook lastige of mondige pubers kunt managen, nogmaals, het zijn pubers.
Met meer individuele trainers wel klompiequote:Op woensdag 20 april 2011 19:09 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ja, maar bij elke jeugdspeler van Ajax zijn er altijd wel wat mensen rondom Ajax die hem talent toedichten. Je kan niet iedereen houden.
Ik heb het niet over opportunistische mongolen als Henk Spaan of zo, ik heb het over (voormalig) jeugdtrainers. Als je zulke spelers individueel gaat begeleiden en beter maken, dan komt dat talent er bij Ajax ook uit. Elia scheen lastig te zijn bij Ajax, maar zijn trainer posteerde hem als laatste man. Dat was zo'n beetje de druppel in de kwestie Elia. Dat is toch onkunde van de bovenste plank?quote:Op woensdag 20 april 2011 19:09 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ja, maar bij elke jeugdspeler van Ajax zijn er altijd wel wat mensen rondom Ajax die hem talent toedichten. Je kan niet iedereen houden.
Tja, dan zou je er ook een Ajax a3 en een jong jong Ajax bij krijgen en zoquote:Op woensdag 20 april 2011 19:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Met meer individuele trainers wel klompie
Ik praat het ook niet goed, maar als b.v. een Emanuelson ziet die constant misbruikt word in het 1e notabene, dan kan je niet verwachten dat in de jeugd wel alles goed gaat.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:15 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over opportunistische mongolen als Henk Spaan of zo, ik heb het over (voormalig) jeugdtrainers. Als je zulke spelers individueel gaat begeleiden en beter maken, dan komt dat talent er bij Ajax ook uit. Elia scheen lastig te zijn bij Ajax, maar zijn trainer posteerde hem als laatste man. Dat was zo'n beetje de druppel in de kwestie Elia. Dat is toch onkunde van de bovenste plank?
Ja uiteraard. Na het vertrek van Van Der Vaart dacht ook iedereen dat het nooit meer wat zou worden qua grote spelers die Ajax bij de hand zouden nemen. Na Sneijder ook, na Huntelaar ook, na Suarez ook...en volgt vanzelf weer een nieuwe. Dat is het mooiequote:Op woensdag 20 april 2011 19:18 schreef Vjenne12345 het volgende:
Zouden we ooit nog weer een aanvaller terug krijgen alá Suarez die er +-40 per seizoen in knalt?
Natuurlijk, er zit altijd wel een keer een talentje tussen. Al helemaal als Cruijff de jeugdopleiding verbeterd en nu dat financial fairplay er aan komt en clubs niet zomaar elke beetje talentvolle speler van andere clubs kunnen kopen. Het is alleen de vraag hoe lang het duurt voordat er weer een tot bloei komt.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:18 schreef Vjenne12345 het volgende:
Zouden we ooit nog weer een aanvaller terug krijgen alá Suarez die er +-40 per seizoen in knalt?
Probleem is alleen dat het lijkt alsof iedereen steeds sneller word verkocht zeker de spelers met het niveau van een Sneijder, Suarez of Van der Vaart. Denk dat we Eriksen al kwijt zijn voordat hij dezelfde status heeft gehaald bij Ajax als Van der Vaart bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:20 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ja uiteraard. Na het vertrek van Van Der Vaart dacht ook iedereen dat het nooit meer wat zou worden qua grote spelers die Ajax bij de hand zouden nemen. Na Sneijder ook, na Huntelaar ook, na Suarez ook...en volgt vanzelf weer een nieuwe. Dat is het mooie
Worden ze ook, vooral omdat spelers van nu gelijk op 50% gaan spelen als hun transfer niet door gaat. Kijk een vd wiel.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat het lijkt alsof iedereen steeds sneller word verkocht zeker de spelers met het niveau van een Sneijder, Suarez of Van der Vaart. Denk dat we Eriksen al kwijt zijn voordat hij dezelfde status heeft gehaald bij Ajax als Van der Vaart bijvoorbeeld.
Daarbij vragen clubs als Heerenveen of Utrecht meer dan vroeger voor hun top spelers waardoor dat ook moeilijker word nu.
Terecht. Wij verkopen immers ook voor meer geld.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
Daarbij vragen clubs als Heerenveen of Utrecht meer dan vroeger voor hun top spelers waardoor dat ook moeilijker word nu.
Onterecht als een club gaat janken dat wij zoveel geld krijgen voor een Sneijder of Stekelenburg bijvoorbeeld. Ajax is een merk, een stempel van kwaliteit. Daar tasten clubs diep voor in de buidel. Ajax moet gewoon niet meer bij de buren shoppen en hun clubkas spekken omdat ze even het dubbele vragen als het grote boze Ajax langskomt. Creatiever beleid is sowieso gewenst, afstappen van dat bord-op-schoot scouten.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
Terecht. Wij verkopen immers ook voor meer geld.
Valt wel mee hoor. We hebben buiten Suarez al een tijdje geen financiele klapper gemaakt. En als je ziet dat je dan 16 miljoen voor Sulejmani betaald is het toch niet echt in proporties.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
Terecht. Wij verkopen immers ook voor meer geld.
Dat niet. Als je bij Ajax doorbreekt ben je zeker van een transfer naar een buitenlandse club. Bij groningen is dat toch minder. Groningen heeft het toch een heel seizoen goed gedaan, en dan is er alleen vanuit AS Roma interesse in hun sterspeler. Terwijl bij Ajax en psv spelers als Afellay en Emanuelson naar Barcelona en AC milan gaan, en Suarez naar Liverpool.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:39 schreef Vjenne12345 het volgende:
Het is ook minder aantrekkelijk nu voor een top speler van Groningen bijvoorbeeld om de tussen stap naar Ajax te maken vergeleken met vroeger. Het verschil is nu veel kleiner en zo enorm veel meer qua salaris kan Ajax ook niet bieden.
Anderzijds is Ajax' nog steeds een enorme springplank. Half Europa komt graag shoppen bij Ajax. Bij Groningen moet je je wellicht nog beter in de kijker spelen.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:39 schreef Vjenne12345 het volgende:
Het is ook minder aantrekkelijk nu voor een top speler van Groningen bijvoorbeeld om de tussen stap naar Ajax te maken vergeleken met vroeger. Het verschil is nu veel kleiner en zo enorm veel meer qua salaris kan Ajax ook niet bieden.
quote:Op woensdag 20 april 2011 19:44 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dat niet. Als je bij Ajax doorbreekt ben je zeker van een transfer naar een buitenlandse club. Bij groningen is dat toch minder. Groningen heeft het toch een heel seizoen goed gedaan, en dan is er alleen vanuit AS RomaNapoli interesse in hun sterspeler. Terwijl bij Ajax en psv spelers als Afellay en Emanuelson naar Barcelona en AC milan gaan, en Suarez naar Liverpool.
Napoli (Niet AS Roma) staat anders hoger dan Inter op het moment en Ajax zou het daar nog moeilijk tegen hebben. Cavani, Hamsik, Gargano zijn spelers die direct een basis plaats bij Ajax zouden hebben.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:44 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dat niet. Als je bij Ajax doorbreekt ben je zeker van een transfer naar een buitenlandse club. Bij groningen is dat toch minder. Groningen heeft het toch een heel seizoen goed gedaan, en dan is er alleen vanuit AS Roma interesse in hun sterspeler. Terwijl bij Ajax en psv spelers als Afellay en Emanuelson naar Barcelona en AC milan gaan, en Suarez naar Liverpool.
Sinds de winterstop doet Liverpool het redelijk. En het blijft een grote club. Sowieso als je ook die transferbedragen ziet.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:51 schreef Smoofie het volgende:
Emanuelson is ook puur als 3e reserve gehaald. En Liverpool is super slecht atm.
Ja, maar als het AS Roma was had ik wel gelijk gehad.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Napoli (Niet AS Roma) staat anders hoger dan Inter op het moment en Ajax zou het daar nog moeilijk tegen hebben. Cavani, Hamsik, Gargano zijn spelers die direct een basis plaats bij Ajax zouden hebben.
Bij Liverpool zijn ze helemaal gestoord Caroll kopen voor 40 miljoenquote:Op woensdag 20 april 2011 19:53 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Sinds de winterstop doet Liverpool het redelijk. En het blijft een grote club. Sowieso als je ook die transferbedragen ziet.
Tja Ajax syndroom he, clubs weten wat je zojuist hebt ontvangen en nemen dus geen genoegen met iets anders dan de hoofdprijs.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Bij Liverpool zijn ze helemaal gestoord Caroll kopen voor 40 miljoen![]()
![]()
![]()
![]()
Die schuld was juist afgekocht door de nieuwe eigenaar. Sowieso blijft Liverpool gewoon een hele grote club in Engeland met bijna de grootste fanbase van Engeland. Deze slechte periode komen ze echt wel uit.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:58 schreef Smoofie het volgende:
Liverpool doet het niet goed. Nog steeds niet. Verliezen van Braga in de Europa league, een schuld van 350 miljoen euro. Wie wil er ook in Liverpool spelen. Als een speler zou kunnen kiezen uit Man. United, Arsenal, Chelsea is de keuze snel gemaakt.
De schuld is niet afgekocht, maar de rente wordt gefinancierd.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:03 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Die schuld was juist afgekocht door de nieuwe eigenaar. Sowieso blijft Liverpool gewoon een hele grote club in Engeland met bijna de grootste fanbase van Engeland. Deze slechte periode komen ze echt wel uit.
En liever Liverpool dan Chelsea trouwens, daar word elke half jaar een nieuwe speler voor elke plek gehaald. En Arsenaal haalt alleen maar jongetjes van 15.
Ach eigenlijk boeit dat hele Liverpool me geen kut. Maar over het algemeen heb je meer kans om via Ajax bij een buitenlandse club te worden opgepikt dan b.v. een groningen.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De schuld is niet afgekocht, maar de rente wordt gefinancierd.
En Roda staat hoger dan Feyenoord, dat maakt geen reet uit. Jongens zullen alsnog eerder naar Juve of HSV gaan dan naar Napoli lijkt mij.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Napoli (Niet AS Roma) staat anders hoger dan Inter op het moment
quote:Op woensdag 20 april 2011 21:33 schreef msnk het volgende:
[..]
En Roda staat hoger dan Feyenoord, dat maakt geen reet uit. Jongens zullen alsnog eerder naar Juve of HSV gaan dan naar Napoli lijkt mij.
Ik zou ook liever naar Roda gaan dan naar Feyenoord.quote:Op woensdag 20 april 2011 21:33 schreef msnk het volgende:
[..]
En Roda staat hoger dan Feyenoord, dat maakt geen reet uit. Jongens zullen alsnog eerder naar Juve of HSV gaan dan naar Napoli lijkt mij.
Die van willem 2 en rkc waalwijk?quote:Net als vorig jaar is de jeugdopleiding van Ajax genomineerd voor de prestigieuze Stimuleringsprijs voor Jeugdopleiding in het Betaald Voetbal. Feyenoord, dat de prijs vorig jaar won, en de gecombineerde opleiding van Willem II en RKC Waalwijk zijn de andere genomineerden.
Op zaterdag 28 mei zullen tijdens het Nederlandse Trainerscongres, georganiseerd door CBC, VVON en de KNVB, de verschillende Rinus Michels Awards worden uitgereikt. Dat congres wordt gehouden in het Koning Willem II stadion. Één van de Awards die wordt uitgereikt is de Rinus Michels Award Jeugdopleiding Betaald Voetbal.
Alle Hoofd Jeugdopleidingen van Nederland mogen hun stem uitbrengen om te bepalen wie de prijs in ontvangst mag nemen
Het feit dat ze een samenwerkingsverband hebben ontwikkeld is uiteraard iets dat best een stimuleringsprijs waard is. Veel armlastige clubs kunnen een voorbeeld nemen aan een dergelijk initiatief.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:26 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Die van willem 2 en rkc waalwijk?
Precies. Ajax doet tot nu toe zeer weinig zaken met Cape Town volgens mij.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:30 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het feit dat ze een samenwerkingsverband hebben ontwikkeld is uiteraard iets dat best een stimuleringsprijs waard is. Veel armlastige clubs kunnen een voorbeeld nemen aan een dergelijk initiatief.
Tja, in Afrika lopen momenteel niet zulke hele goede rond blijkbaar.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:42 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Precies. Ajax doet tot nu toe zeer weinig zaken met Cape Town volgens mij.
Nu komen er eindelijk weer eens 2 voetballers een snuffelstage doen, terwijl die nog om het kampioenschap meedingen.
Ajax moet gewoon weer een keertje kampioen worden willen ze de druk van andere clubs tegen gaan. Ik kijk even vluchtig het lijstje door van transfers van Heerenveen en ik zie toch veel meer spelers direct naar een topclub gaan dan via Ajax. Al zijn er wel een paar voorbeelden die via Ajax naar een topclub zijn gegaan.
Ze hebben na twintig jaar weer 's een leuk seizoen, had AZ ook.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Das wel een erg groot verschil. Napoli heeft ook daad werkelijk een sterk team, niet voor niks dat ze meestrijden om de titel.
quote:Cruijff lijkt open te staan voor officiële functie bij Ajax
Uitgegeven: 21 april 2011 08:46
Laatst gewijzigd: 21 april 2011 09:25
AMSTERDAM - Johan Cruijff lijkt bereid toe te treden tot de raad van commissarissen van Ajax. Die conclusie kan getrokken worden na het tweede bezoek van de onderzoekscommissie van de ledenraad van de Amsterdamse club aan de oud-topvoetballer.
© ANP
"We hebben hier als commissie een goed gevoel aan overgehouden", zegt Rob Been junior donderdag in De Telegraaf.
Naast Been, die voorzitter is van de ledenraad, reisden ook Arie van Os, Cees van Oevelen en Hennie Henrichs af naar Barcelona.
"Maar in het belang van Ajax doe ik nu even geen uitlatingen over het gesprek", laat Been weten. "Binnenkort krijgen jullie allemaal te horen hoe het nu verder gaat."
Paasrust
De ledenraad van Ajax wordt na het weekeinde ingelicht door Been. "We nemen de paasrust in acht en tillen de vergadering in elk geval over het weekeinde heen."
De verwachting is dat tijdens de ledenraadsvergadering een benoemingscommissie wordt aangesteld, die kandidaten voor de commissarisposten gaat benaderen.
Topadviseur
Volgens AD Sportwereld gaat de voorkeur van de voormalige nummer 14 meer uit naar een rol als onafhankelijk topadviseur.
Been junior noemde die optie eerder een te vrijblijvende constructie.
Volgens hem is de belangstelling overigens groot voor functies in het nieuwe bestuur en de raad van commissarissen.
Van der Aat en Slop
Na goedkeuring van de aandeelhouders kan de rvc een opvolger voor de vertrekkende algemeen directeur Rik van den Boog aanstellen.
Het aanblijven van financieel directeur Jeroen Slop en commercieel directeur Henri van der Aat staat nog niet vast.
Telegraafquote:
Net als Voetbalzone, als je ALLES neerpleurt weet je zeker dat er ook primeurs tussen staanquote:Op donderdag 21 april 2011 11:30 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Telegraaf
Op VI hebben ze dat hele stuk over een rol voor Cruijff weggelaten, waarschijnlijk omdat het aannames zijn.
Echt hé, dat maakten ze op uit de glimlach van been. Wat, misschien vertelde iemand net een goeie grap of zo en was hij nog vrolijk.quote:Op donderdag 21 april 2011 11:33 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Net als Voetbalzone, als je ALLES neerpleurt weet je zeker dat er ook primeurs tussen staan
Topic van ArmandoDiegoMaradonna, zoek maar op en lees na wat voor een misselijkmakende club Ajax wel niet is.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:12 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb het stuk gemist waar de TT op gebaseerd lijkt te zijn: was er weer een ritmestoring bij een van de spelers?
Ik kon er wel om lachenquote:Op donderdag 21 april 2011 12:26 schreef Schanulleke het volgende:
Wat een droeftoetertopic is dat! Niet te geloven...
quote:Tussentijdse verklaring AFC Ajax
21 april 2011
AFC Ajax NV maakt bekend dat de club vanaf het begin van dit boekjaar, 1 juli 2010 tot en met het derde kwartaal, dat loopt tot en met 31 maart 2011, een vennootschappelijke omzet kende van ¤ 69,5 miljoen. Het vennootschappelijke operationele resultaat na het derde kwartaal was ¤ 6,5 miljoen, het resultaat voor belasting bedraagt ¤ 16,3 miljoen positief.
De verwachting voor het hele seizoen is dat operationele en netto winst zal worden gerealiseerd.
Op sportief gebied valt te melden dat in de periode 1 januari 2011 tot en met heden een aantal mutaties heeft plaatsgevonden.
Ajax bereikte begin dit jaar overeenstemming met Frank de Boer over een nieuw contract dat hem tot en met 30 juni 2014 als hoofdtrainer aan Ajax bindt. Mido (Ahmed Hossam) en Teemu Tainio vertrokken. Ajax verkocht Luis Suarez aan Liverpool en Urby Emanuelson aan AC Milan. Tevens werd er afscheid genomen van Darko Bodul en Timothy van der Meulen van Jong Ajax. Bodul vertrok naar de Portugese club Desportivo Nacional Madeira, Van der Meulen naar het Schotse Dundee United FC.
Marvin Zeegelaar verlengde zijn contract tot en met 30 juni 2012. Ajax verhuurde hem voor de rest van het seizoen aan Excelsior. Rik Schouw werd verhuurd aan Almere City FC. Jong Ajax-spelers Rodney Sneijder en Roly Bonevacia verlengden hun contract tot en met 30 juni 2013. Frank de Boer hevelde kort na zijn komst onder andere Aras Özbiliz over na de A-selectie, de speler bereikte tevens overeenstemming met Ajax over de verlenging van zijn contract, tot en met 30 juni 2014. André Ooijer tekende ten slotte voor één jaar bij, tot 30 juni 2012.
Er werden diverse jeugdspelers gecontracteerd. Het Finse talent Henri Toivomaki tekende tot 30 juni 2013. Uit de eigen opleiding tekende aanvaller Jody Lukoki een verbintenis die loopt tot en met 30 juni 2012. Ook de A-junioren Yener Arica, Chiel Kramer, Joël Ivo Veltman en Joeri de Kamps bereikten overeenstemming over hun eerste profcontract. Zij zullen met ingang van het volgende seizoen aan de selectie van Jong Ajax worden toegevoegd. Daarnaast wist Ajax de Deense jeugdinternational Viktor Fischer te contracteren. Hij wordt opgenomen in de jeugdopleiding van Ajax en tekende een contract dat loopt van 1 juli 2011 tot en met 30 juni 2014.
Op 30 maart 2011 stelden de bestuursleden Uri Coronel, Cor van Eijden en Joop Krant hun functie als bestuurslid van de vereniging Ajax ter beschikking, alsmede hun positie in de Raad van Commissarissen, evenals de twee andere commissarissen Frank Eijken en Jan Haars. Op 17 april 2011 maakte algemeen directeur Rik van den Boog bekend zijn functie als statutair directeur van AFC Ajax NV te beëindigen. Van den Boog blijft formeel tot 1 juni 2011 in dienst.
In de Eredivisie staat Ajax momenteel op de derde plaats met één punt achterstand op de koplopers FC Twente en PSV. Er zijn nog drie speelronden te gaan. Ajax staat tevens in de bekerfinale die op 8 mei 2011 wordt gespeeld in de Rotterdamse Kuip.
Van Der Aat ook.quote:
Ik vraag me af of Fontein nog wil. De Ajax-aanhang in het algemeen springt niet zo zachtzinnig en eerlijk om met haar bestuurders en ik kan me voorstellen dat iemand daar geen twee keer zijn vingers aan wil branden.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:25 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Van Der Aat ook.
Ik las geruchten dat Cruijff graag Fontein weer ziet terugkeren. Dat zou ik wel verstandig vinden gezien de contracten met Aegon en Adidas.
Aegon blijft een geniale deal, nu is Ajax tenminste nog in iets Europese (sub)topquote:Op donderdag 21 april 2011 13:25 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Van Der Aat ook.
Ik las geruchten dat Cruijff graag Fontein weer ziet terugkeren. Dat zou ik wel verstandig vinden gezien de contracten met Aegon en Adidas.
In het onderzoeksrapport van DAM staan wel meerdere schokkende onthullingen hoor.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:26 schreef Schanulleke het volgende:
Wat een droeftoetertopic is dat! Niet te geloven...
Dat punt was DAM overigens zelf vergeten toe te voegen aan zijn onderzoeksrapport, maar deze conclussie hebben wij gesteld. Overigens is dit rapport al overhandigd aan een onderzoekscommissie van de UEFA die verwacht dat Ajax op de korte termijn uit het betaald voetbal word verbannen. Ook krijgen alle leden van de RVC en de directie gevangenis straffen tot 20 jaar.quote:Op donderdag 21 april 2011 14:46 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
In het onderzoeksrapport van DAM staan wel meerdere schokkende onthullingen hoor.
1. Eerst verzieken ze een jeugdspeler zijn hart
2. dan geven ze alleen medicijnen af indien ze het criminele pad opgaan,
[b]3. om ze vervolgens door te verkopen aan een slechtere competitie zodat het niveau laag blijft, om op deze manier voor deze landen te blijven op de Uefaranglijst.[/b]
Denk het niet, aangezien hij echt al eeuwen niet meer bij de A selectie heeft gezeten.quote:Op donderdag 21 april 2011 17:31 schreef Littlerabbit het volgende:
Dit weekend trouwens het afscheid van Emanuelson. Wel vraag ik me af of Atouba ook zo'n afscheid gegunt gaat worden?
PSV uit hebben we genoten van Circus Atoubaquote:Op donderdag 21 april 2011 17:32 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Denk het niet, aangezien hij echt al eeuwen niet meer bij de A selectie heeft gezeten.
Oh hem als afscheid Kluivert nog 1x door de benen laten spelen. Wat staan er toch mooie filmpjes van Circus Atouba op Youtubequote:Op donderdag 21 april 2011 17:32 schreef Urquhart het volgende:
[..]
PSV uit hebben we genoten van Circus Atouba
Ik denk dat je er wel overheen groeit.quote:Op donderdag 21 april 2011 17:35 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Oh hem als afscheid Kluivert nog 1x door de benen laten spelen. Wat staan er toch mooie filmpjes van Circus Atouba op YoutubeIk ga hem missen hoor!
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)n-commissarissen.htmquote:]Het tweede bezoek aan Johan Cruijff leverde 'een goed gevoel' op bij de commissie die de impasse bij Ajax onderzoekt. De oud-international zou in zijn voor een officiële functie.
Volgens De Telegraaf wilde de ledenraadcommissie Cruijff warm maken voor een plaats in de raad van commissarissen. Door de perikelen bij de Amsterdamse club over het plan van de clubicoon zijn er vacatures, zoals ook het bestuur zijn functies ter beschikking stelde.
Cruijff, die vaak het aanbod van een officiële functie bij Ajax afwees, zou bereid zijn commissaris te worden. Rob Been, voorzitter van de onderzoekscommissie, wilde er niets over zeggen. 'In het belang van Ajax doe ik nu even geen mededelingen over de inhoud van het gesprek', zei Been in De Telegraaf. 'We hebben hier als commissie een goed gevoel aan overgehouden.'
Ajax is op zoek naar kandidaten voor de raad van commissarissen, van wie er drie de vrijkomende plaatsen in het verenigingsbestuur voor hun rekening gaan nemen. 'Er zijn al genoeg kandidaten die zich hebben aangemeld en van wie we via de band hebben vernomen dat zij beschikbaar zijn voor een commissarispost bij Ajax', aldus Been.
Over een week komt er meer duidelijkheid over de bevindingen van de commissie. 'Binnenkort krijgen jullie allemaal te horen hoe het nu verder gaat. We nemen de paasrust in acht en tillen de vergadering van de ledenraad in elk geval over het weekeinde heen', zei Been.
Dat is vervelend.quote:Op donderdag 21 april 2011 22:37 schreef hamburgerjongen het volgende:
Liesblessure voor Ajacied Boilesen
21/04/2011
Nicolai Boilesen heeft donderdag uit voorzorg de groepstraining van Ajax overgeslagen. De jonge Deen kampt met liesklachten en trainde daarom apart. Boilesen (19) staat de laatste weken in de basis als linksback.
Ajax, dat een punt minder heeft dan koploper PSV, speelt zondag thuis tegen Excelsior.
Bron Eredivisie.nl
Staat met Kenneth Perez en Boer half naakt op de cover van een homo blad .quote:
Goed dat ze het doen al dat anti homo gedoe altijd.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Staat met Kenneth Perez en Boer half naakt op de cover van een homo blad .
Inderdaad! Op deze manier banen ze het pad voor de acceptatie van homofilie binnen het voetbal. Dat is een goede, beschaafde zaak.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:45 schreef heloef het volgende:
[..]
Goed dat ze het doen al dat anti homo gedoe altijd.
Nee. Ik vind het goed zoals t is.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:49 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Inderdaad! Op deze manier banen ze het pad voor de acceptatie van homofilie binnen het voetbal. Dat is een goede, beschaafde zaak.
Het is wat. Bel je ook de politie als je een neger op straat ziet?quote:Op donderdag 21 april 2011 23:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Staat met Kenneth Perez en Boer half naakt op de cover van een homo blad .
Niemand gaat beter voetballen als ie continu bezig is met het verbergen van zijn echte identiteit.quote:Op vrijdag 22 april 2011 08:55 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Nee. Ik vind het goed zoals t is.
Ja.quote:Op vrijdag 22 april 2011 08:57 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Het is wat. Bel je ook de politie als je een neger op straat ziet?
Indien het al aan het schemeren is wel ja.quote:Op vrijdag 22 april 2011 08:57 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Het is wat. Bel je ook de politie als je een neger op straat ziet?
Tenzij ik in Scheveningen ben overigens, dan loop ik even naar de gevangenis om ze er op te attenderen dat er een ontsnapt is.quote:
Pas nou maar op in die buurt organiseren ze Jodenjachten zag ik op het nieuwsquote:Op vrijdag 22 april 2011 12:19 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Tenzij ik in Scheveningen ben overigens, dan loop ik even naar de gevangenis om ze er op te attenderen dat er een ontsnapt is.
ajaxlife Ajax Lifequote:Op donderdag 21 april 2011 22:37 schreef hamburgerjongen het volgende:
Liesblessure voor Ajacied Boilesen
21/04/2011
Nicolai Boilesen heeft donderdag uit voorzorg de groepstraining van Ajax overgeslagen. De jonge Deen kampt met liesklachten en trainde daarom apart. Boilesen (19) staat de laatste weken in de basis als linksback.
Ajax, dat een punt minder heeft dan koploper PSV, speelt zondag thuis tegen Excelsior.
Bron Eredivisie.nl
Fontein wil best hoor, dat zei hij onlangs op BNR radio. Hij en Cruijff zijn trouwens erg goed bevriend. Fontein heeft goede dingen voor Ajax gedaan qua sponsordeals.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:27 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Fontein nog wil. De Ajax-aanhang in het algemeen springt niet zo zachtzinnig en eerlijk om met haar bestuurders en ik kan me voorstellen dat iemand daar geen twee keer zijn vingers aan wil branden.
Zo is het. Maar ja, zelfs bij Ajax bestaat een groot deel van de aanhang uit boeren, en die zijn nogal snel bang!quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:28 schreef heloef het volgende:
[..]
Niemand gaat beter voetballen als ie continu bezig is met het verbergen van zijn echte identiteit.
Dat is goed nieuws!quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:51 schreef franklop het volgende:
[..]
ajaxlife Ajax Life
De liesblessure bij Boilesen ontstond toen hij uitgleed op de training. Maar hij is gewoon fit. #ajaexc
Ik draag m'n ster niet, ik ben undercover. Dan komen ze er nooit achter! Trouwens, is een van die jodenjagers niet opgesloten nu?quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:34 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Pas nou maar op in die buurt organiseren ze Jodenjachten zag ik op het nieuws.
quote:Groningen haalt Ajacieden Kappelhof en Burnet
22 april 2011
FC Groningen heeft zich versterkt met twee spelers uit de jeugdopleiding van Ajax. Johan Kappelhof en Lorenzo Burnet maken komende zomer de overstap naar Euroborg. Beide spelers werkten in het verleden in Amsterdam samen met toenmalig jeugdcoach Pieter Huistra, de huidige hoofdtrainer van FC Groningen.
Kappelhof (19) en Burnet (20) komen transfervrij over uit Amsterdam. Beide spelers konden hun aflopende contract bij Ajax verlengen, maar hebben gekozen voor een overstap naar Groningen. Zowel Kappelhof als Burnet heeft zijn handtekening gezet onder een contract voor drie seizoenen bij de club uit de Martinistad.
Kappelhof en Burnet, twee vleugelverdedigers, speelden dit seizoen in Jong Ajax. Kappelhof speelde onlangs mee in de benefietwedstrijd tegen Shimizu S-pulse.
Alleen de aanjager van de groepering, maar zolang je de ster thuislaat en je bezighoudt met het terug sturen van de eerder genoemde groep zit het wel goed denk ik. Anders kom ik je wel redden het is maar een uurtje fietsenquote:Op vrijdag 22 april 2011 13:17 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws!
[..]
Ik draag m'n ster niet, ik ben undercover. Dan komen ze er nooit achter! Trouwens, is een van die jodenjagers niet opgesloten nu?
Viel te verwachten met Huistra als trainer. Nu maar hopen dat Ajax ze niet over paar jaar terug hoeft te kopen voor paar miljoen.quote:
Boilesen en Blind fit, wie zou die opstellenquote:Vurnon Anita blijft tot de zomer van 2014 bij Ajax
Vurnon Anita staat op het punt om zijn handtekening te zetten onder een nieuw contract bij Ajax. Trainer Frank de Boer liet op de wekelijkse persconferentie weten dat de verdediger annex middenvelder komende week een nieuwe verbintenis tekent tot de zomer van 2014.
Anita komt uit de jeugdopleiding van de Amsterdammers en behoort sinds 2005 tot de hoofdmacht. Vorig seizoen was Anita de vaste linksback bij Ajax, maar sinds het ontslag van Martin Jol en de komst van De Boer wordt de rechtspoot voornamelijk op het middenveld geposteerd.
Ajax kan zondag in het duel met Excelsior beschikken over Nicolai Boilesen en Danny Blind. De Deen is hersteld van zijn liesklachten en Blind is weer terug na een enkelblessure.
Misschien Boilesen toch rustig brengen en nu nog voor Blind kiezen. Persoonlijk ben ik blij dat de keuze bij De Boer ligt, want een echte voorkeur heb ik niet. Al zie ik wel een stuk meer potentie in Boilesen dan BLind.quote:Op vrijdag 22 april 2011 15:00 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Boilesen en Blind fit, wie zou die opstellen
He's back?quote:Ajax kan zondag in het duel met Excelsior beschikken over Nicolai Boilesen en Danny Blind.
Idd. Goeie zaak trouwens dat Anita heeft verlendquote:Op vrijdag 22 april 2011 17:43 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik zou altijd Boilesen opstellen als je de keuze hebt tussen hem en Blind, ik heb Blind zelden sterk zien spelen in een Ajax shirt.
Tja, maar als Boilesen pijntjes vertoond is het misschien handiger om hem tegen excelsior te sparen zodat ie tegen Heerenveen kan spelen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:43 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik zou altijd Boilesen opstellen als je de keuze hebt tussen hem en Blind, ik heb Blind zelden sterk zien spelen in een Ajax shirt.
Ah, soort van knokploegreddingsbrigade.quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:54 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Alleen de aanjager van de groepering, maar zolang je de ster thuislaat en je bezighoudt met het terug sturen van de eerder genoemde groep zit het wel goed denk ik. Anders kom ik je wel redden het is maar een uurtje fietsen
Tja, jammer maar ze hebben hun debuut nog steeds niet gemaakt. Dan snap ik de keuze wel en dan zal Frank de Boer ze ook wel net niet goed genoeg vinden.quote:
2x gelijkspel, PSV en Twente.quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:37 schreef Swomp het volgende:
Wat denken jullie, laat psv nog punten liggen ?
Ik hoop er maar op !
Feyenoord is in een goede fase, dus een gelijkspel moet tot de mogelijkheden behoren. Maar eigenlijk denk ik dat zelfs Ajax het nog lastig gaat krijgen tegen Excelsiorquote:Op vrijdag 22 april 2011 19:37 schreef Swomp het volgende:
Wat denken jullie, laat psv nog punten liggen ?
Ik hoop er maar op !
Altijd goedkoper dan Mertens.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:50 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Die Boerigter doet het goed vanavond trouwens. Die heeft me toch een sprint. Jammer dat RKC promoveert, is ie gelijk 2 keer zo duur.
Ach Twente verspeeld geen punten tegen Willem2 en zal vast wel niet verliezen van Ajax. Ajax zie ik eerlijk gezegd niet winnen van Heerenveen uit..quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:27 schreef hamburgerjongen het volgende:
Ik hoop dat die kakkerlakken heel graag revanche willen nemen en winnen van PSV.
Ik zie niet in waarom je zo negatief moet uitspreken eigenlijk. Natuurlijk wordt/kan het lastig worden, maar waarom zou Ajax beide wedstrijden niet gewoon kunnen winnen?. (al begrijp ik wel dat je er niet teveel op wil hopen omdat de teleurstelling dan des te meer wordt)quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:29 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ach Twente verspeeld geen punten tegen Willem2 en zal vast wel niet verliezen van Ajax. Ajax zie ik eerlijk gezegd niet winnen van Heerenveen uit..
Sommige mensen zijn gewoon van nature depressief.quote:Op zaterdag 23 april 2011 00:53 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je zo negatief moet uitspreken eigenlijk. Natuurlijk wordt/kan het lastig worden, maar waarom zou Ajax beide wedstrijden niet gewoon kunnen winnen?. (al begrijp ik wel dat je er niet teveel op wil hopen omdat de teleurstelling dan des te meer wordt)
Twente speelt 100x slechter helaas mist Ado open kansen tegen Twente waar ze er tegen Ajax allemaal invlogenquote:Op zaterdag 23 april 2011 01:09 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn gewoon van nature depressief.
Overigens kunnen we van Excelsior en Heerenveen wel winnen met een beetje geluk. En Twente ook aangezien die momenteel net zo bagger speelt als ons, alleen spelen wij thuis. Ik hoop overigens dat we vanaf nu gewoon zo kunnen spelen als de 2e helft tegen NEC. Als dat lukt winnen we ze sowieso alle 3. Anders wordt het nagelbijten.
Omdat het gewoon enorm frustrerend is om aan het eind weer 1 of 2 punten te kort te komen. Op deze manier kan het alleen maar mee vallen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 00:53 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je zo negatief moet uitspreken eigenlijk. Natuurlijk wordt/kan het lastig worden, maar waarom zou Ajax beide wedstrijden niet gewoon kunnen winnen?. (al begrijp ik wel dat je er niet teveel op wil hopen omdat de teleurstelling dan des te meer wordt)
Ik kan je wel,begrijpen hoor, we zijn uiteindelijk in deze redelijke kansrijke positie gekomen door falen van anderen (maar goed nog steeds maar de 3e plek), laten we eerlijk zijn, we lopen het hele seizoen al achter de feiten aan, natuurlijk hoop ik ook op een kampioenschap en als het dit seizoen nog lukt is het mooi meegenomen maar ik reken er niet opquote:Op zaterdag 23 april 2011 01:39 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Omdat het gewoon enorm frustrerend is om aan het eind weer 1 of 2 punten te kort te komen. Op deze manier kan het alleen maar mee vallen.
Normaal gesproken ja, maar in dit geval is het net zo belangrijk dat Ajax niet aan de titel geholpen wordt. Die ambivalentie zal ervoor zorgen dat Feyenoord hoe dan ook niet alles zal geven tegen PSV en het legioen zal er vrede mee hebben bovendien. Dus PSV wint die wedstrijd gewoon. Hopelijk verspelen ze punten tegen Vitesse en Groningen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:27 schreef hamburgerjongen het volgende:
Ik hoop dat die kakkerlakken heel graag revanche willen nemen en winnen van PSV.
Dat gevoel heb ik ook.quote:Op zaterdag 23 april 2011 05:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Normaal gesproken ja, maar in dit geval is het net zo belangrijk dat Ajax niet aan de titel geholpen wordt. Die ambivalentie zal ervoor zorgen dat Feyenoord hoe dan ook niet alles zal geven tegen PSV en het legioen zal er vrede mee hebben bovendien.
Jij snapt niet echt hoe sporters werken he?quote:Op zaterdag 23 april 2011 05:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Normaal gesproken ja, maar in dit geval is het net zo belangrijk dat Ajax niet aan de titel geholpen wordt. Die ambivalentie zal ervoor zorgen dat Feyenoord hoe dan ook niet alles zal geven tegen PSV en het legioen zal er vrede mee hebben bovendien. Dus PSV wint die wedstrijd gewoon. Hopelijk verspelen ze punten tegen Vitesse en Groningen.
Waarom heeft Ajax hem destijds niet gewoon verhuurd ipv verkocht?quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:50 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Die Boerigter doet het goed vanavond trouwens. Die heeft me toch een sprint. Jammer dat RKC promoveert, is ie gelijk 2 keer zo duur.
Je weet dat de spelers veel geld krijgen als ze de EL halen? Ze zullen er alles voor geven om minimaal gelijk te spelen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 05:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Normaal gesproken ja, maar in dit geval is het net zo belangrijk dat Ajax niet aan de titel geholpen wordt. Die ambivalentie zal ervoor zorgen dat Feyenoord hoe dan ook niet alles zal geven tegen PSV en het legioen zal er vrede mee hebben bovendien. Dus PSV wint die wedstrijd gewoon. Hopelijk verspelen ze punten tegen Vitesse en Groningen.
Ajax had Feyenoord gewoon een premie moeten geven om vol gas te geven. Hogere premie dan PSV haha.quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:20 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Je weet dat de spelers veel geld krijgen als ze de EL halen? Ze zullen er alles voor geven om minimaal gelijk te spelen.
De spelers zullen er gewoon vol voor gaan, en de Feyenoord supporters zullen er wel half achter staan.quote:Op zaterdag 23 april 2011 09:56 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook.
supporters zullen er niet vol achter staan, spelers geloven het wel..
Het lullige feit kan zich voordoen dat wij psv kampioen makenquote:Op zaterdag 23 april 2011 11:26 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Ik denk dat we de komende 2 wedstrijden winnen.
Maar tegen Twente verliezen.
Saaiquote:Op zaterdag 23 april 2011 15:14 schreef ajacied4lf het volgende:
Siem en Luuk: http://www.hebikietsgemis(...)as/aflevering-2.html op 5:50
Het is of Twente kampioen maken of PSV kampioen maken, dus dat maakt niet heel veel uit. Sowieso worden wij gewoon kampioenquote:Op zaterdag 23 april 2011 15:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het lullige feit kan zich voordoen dat wij psv kampioen maken
Als we Twente kampioen maken, zou het betekenen dat Ajax 3e wordt. Dus dan liever PSV.quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:36 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Het is of Twente kampioen maken of PSV kampioen maken, dus dat maakt niet heel veel uit. Sowieso worden wij gewoon kampioen
Serieus? Dat is wel heel goed nieuws! Zonder Assaidi is Narsingh ook een stuk minder.quote:
Yep, hij kreeg net geel (en zojuist bijna zijn tweede) en dat is een schorsing voor hem.quote:Op zaterdag 23 april 2011 21:18 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Serieus? Dat is wel heel goed nieuws! Zonder Assaidi is Narsingh ook een stuk minder.
Dat Twente volgende week verliest van Willem 2 en PSV deze en volgende week verliest. Dat zou mooi zijn.
Dost is goed, maar tegen de beste verdediging van Nederland kan hij niet veel.quote:Op zaterdag 23 april 2011 21:45 schreef Pedroso het volgende:
Assaidi veruit de gevaarlijkste aanvaller van Heerenveen, goed nieuws dus dat ie er volgende week niet bij is.
Nu Dost nog even vantevoren vertellen dat ie volgend jaar in de Champions League mag spelen als ie wat meewerkt en de aanval van Heerenveen is alweer gehalveerd.
Overigens vind ik dat Heerenveen wel de beste aanval van de Eredivisie heeft met Assaidi,Dost,Beerens en Narsingh. Mij een raadsel waarom ze zo laag staan.
Feyenoord is wel erg jong. Met die Mokotjo (normaal middenvelder) en Martin Indi als backs heb ik er weinig vertrouwen in eerlijk gezegd dat ze PSV punten gaan afsnoepen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:31 schreef Morendo het volgende:
Hopelijk pakt Feyenoord morgen een punt en we hebben het in eigen hand.
Vorig jaar nogquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:11 schreef Pedroso het volgende:
Overigens een zeldzaam moment. Ajacieden die Feyenoord gaan supporteren.
Heb je hun keeper wel eens bezig gezien?quote:Op zaterdag 23 april 2011 21:45 schreef Pedroso het volgende:
Assaidi veruit de gevaarlijkste aanvaller van Heerenveen, goed nieuws dus dat ie er volgende week niet bij is.
Nu Dost nog even vantevoren vertellen dat ie volgend jaar in de Champions League mag spelen als ie wat meewerkt en de aanval van Heerenveen is alweer gehalveerd.
Overigens vind ik dat Heerenveen wel de beste aanval van de Eredivisie heeft met Assaidi,Dost,Beerens en Narsingh. Mij een raadsel waarom ze zo laag staan.
Ja, geel door de bal weg te trappenquote:Op zaterdag 23 april 2011 21:23 schreef Devz het volgende:
[..]
Yep, hij kreeg net geel (en zojuist bijna zijn tweede) en dat is een schorsing voor hem.
Ik zeg toch, een echte Ajacied .. hij deed het expresquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:24 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, geel door de bal weg te trappen
Wat een oen ook.
Ik heb, als echte Ajacied, niks tegen Feyenoord dus komt wel goed uit. Zolang PSV maar 3de en Ajax 1ste wordt vind ik alles prima.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:11 schreef Pedroso het volgende:
Overigens een zeldzaam moment. Ajacieden die Feyenoord gaan supporteren.
Ze hebben een vrij sterke aanval.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:47 schreef Yankee het volgende:
Kom op man, Heerenveen......als we daar al bang voor moeten worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFC AJAX
Ze leken even een goede vorm te hebben gevonden, met naast resultaten ook vloeiend spel iets waar Ajax al jaren niet tegen op kan. En wie zegt dat er na deze uitslag + het feit dat ze thuis tegen Ajax spelen niet iets extra's in hun op komt. Ik ben dan ook stiekem erg blij met de schorsing van Assaidi.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:47 schreef Yankee het volgende:
Hij is ook geschorst.quote:Op zondag 24 april 2011 01:38 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Volgens studio sport geschorst met de gele kaart die hij ontving dit weekend?
Heerenveen uit is voor Ajax de laatste jaren anders behoorlijk lastig gebleken. Paar keer goed op ons broek gekregen daar. Ik ga er niet vanuit dat Ajax zomaar even wint.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:47 schreef Yankee het volgende:
Dat klopt. Maar Heerenveen had toen ook een veel betere ploegquote:Op zondag 24 april 2011 10:55 schreef Devz het volgende:
[..]
Heerenveen uit is voor Ajax de laatste jaren anders behoorlijk lastig gebleken. Paar keer goed op ons broek gekregen daar. Ik ga er niet vanuit dat Ajax zomaar even wint.
Ik ga er geen enkele wedstrijd vanuit dat Ajax zomaar even wint, die tijd ligt ver achter ons, een enkele uitzondering daargelatenquote:Op zondag 24 april 2011 10:55 schreef Devz het volgende:
[..]
Heerenveen uit is voor Ajax de laatste jaren anders behoorlijk lastig gebleken. Paar keer goed op ons broek gekregen daar. Ik ga er niet vanuit dat Ajax zomaar even wint.
Nog steeds, alleen komt het niet uit de verf.quote:Op zondag 24 april 2011 10:59 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar Heerenveen had toen ook een veel betere ploeg
Twentequote:Op zondag 24 april 2011 11:16 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nog steeds, alleen komt het niet uit de verf.
Vergeet niet dat ze Twente een flinke pak slaag hebben gegeven.
Precies, en tegen Ajax zullen ze in ieder geval voldoende gemotiveerd zijn. Het wordt echt geen makkie daar hoor.quote:Op zondag 24 april 2011 11:16 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nog steeds, alleen komt het niet uit de verf.
Vergeet niet dat ze Twente een flinke pak slaag hebben gegeven.
Geen van de drie wedstrijden wordt makkelijk. Als er vandaag niet snel tegen Excelsior wordt gescoord, kan het nog een lastige middag worden.quote:Op zondag 24 april 2011 11:18 schreef Devz het volgende:
[..]
Precies, en tegen Ajax zullen ze in ieder geval voldoende gemotiveerd zijn. Het wordt echt geen makkie daar hoor.
Ja echt, zou lekker zijn.quote:Op zondag 24 april 2011 11:57 schreef Urquhart het volgende:
Hopelijk scoren we binnen een kwartier, anders wordt het weer zo'n zoutloze kutwedstrijd
Ik kijk altijd Studio Ajax, maar vandaag effe een keer niet. Sneijderquote:Op zondag 24 april 2011 12:18 schreef wspa_ het volgende:
Ik kijk bijna nooit Studio Ajax op AT5, maar is 't vanavond wel de moeite waard om te kijken.
Sneijder eenquote:Op zondag 24 april 2011 12:37 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik kijk altijd Studio Ajax, maar vandaag effe een keer niet. SneijderVdV
Ze hadden gewoon bij Ajax moeten blijven, nep-ajacieden.quote:Op zondag 24 april 2011 12:40 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Sneijder eenkan ik begrijpen maar VdV =
![]()
quote:Op zondag 24 april 2011 12:41 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon bij Ajax moeten blijven, nep-ajacieden.
Ik zou gewoon blijven, en een klein deel van mijn salaris inleveren zodat ze kunnen investeren in de jeugdopleiding.quote:
Hulde voor deze domme reactie.quote:Op zondag 24 april 2011 12:41 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dan waren ze stil blijven staan in de ontwikkeling en had het Nederlands Elftal nooit de finale gehaald.quote:Op zondag 24 april 2011 12:41 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Als voetballer:quote:Op zondag 24 april 2011 12:50 schreef ajacied4lf het volgende:
Meen het natuurlijk niet echt ..
Sneijder =
Van der Vaart =![]()
quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:44 schreef potienza het volgende:
[..]
Ik heb, als echte Ajacied, niks tegen Feyenoord dus komt wel goed uit. Zolang PSV maar 3de en Ajax 1ste wordt vind ik alles prima.
Het is vrij duidelijk dat De Boer geen zin in gezeik heeft, en hem daarom maar blijft opstellen. Helaasquote:Op zondag 24 april 2011 14:09 schreef ValHallen het volgende:
El Ham in de basis![]()
Dat hij er maar 6 mag scoren zodat we hem voor een paar centen kunnen verkopen.
Enkeltje Marokko vind ik ook primaquote:Op zondag 24 april 2011 14:10 schreef ajacied4lf het volgende:
Slim van Frank. Zelfs met El Hamdaoui moet dit een makkie worden. Hoop dat hij er 2/3 maakt en daarna mag hij oprotten voor 5 miljoen.
Ik was juist positief over zijn looplijnen, ik heb geen enkele traan weggepinkt.quote:Op zondag 24 april 2011 15:08 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Vorige week zat je ook al de hele tijd over die looplijnen te janken, toen liep ie vanaf de 16 helemaal buitenom de bal gewoon buiten. Daar zei je helaas niks over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |