abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 april 2011 @ 17:04:43 #77
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95855981
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:30 schreef gamezz het volgende:

[..]

Clappe l'Aupaire himself! _O_
Clappe wie?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 22 april 2011 @ 19:34:47 #78
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_95860772
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:48 schreef gamezz het volgende:

[..]

Inca's zijn hetzelfde als Maya's geloof ik, die mogen ook in het forum.
Op wat voor manier? Zoals Ottomanen (Turken) en jaren 70 Marokkanen hetzelfde zijn? :D

Mag je je zorgen maken om de huidige stand van 'Indianen' of ben je dan een hater? Ik heb heel wat verschillende 'Indianenstammen' (en overleveringen) mogen meemaken in Noord-, Zuid- en Midden Amerika in verschillende omstandigheden, maar ik denk dat als ik er eerlijk over ben dat ik dan snel dit subforum afgetrapt wordt.. :X
reset
  vrijdag 22 april 2011 @ 19:41:19 #79
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_95861070
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 19:34 schreef Individual het volgende:

Mag je je zorgen maken om de huidige stand van 'Indianen' of ben je dan een hater? Ik heb heel wat verschillende 'Indianenstammen' (en overleveringen) mogen meemaken in Noord-, Zuid- en Midden Amerika in verschillende omstandigheden, maar ik denk dat als ik er eerlijk over ben dat ik dan snel dit subforum afgetrapt wordt.. :X
Nee hoor helemaal niet. Zeker als je zelf in reservaten geweest ben weet je hoe slecht de meeste er aan toe zijn. Ik heb niet uit eigen ervaring, maar wel uit eerste hand, en heb het al eens eerder ergens gezegd, in de meeste reservaten wil je echt niet zijn zonder bescherming. Als je wil overvallen worden door een stel alcoholistische criminelen waarbij je makkelijk het loodje kan leggen moet je er vooral in je eentje in gaan.

Tuurlijk mag je daar topics over openen. Het gaat echt niet alleen over de positieve kant van indianen volkeren. :)
pi_95861786
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 17:04 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Clappe wie?
Klaploper.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 19:34 schreef Individual het volgende:

[..]

Op wat voor manier? Zoals Ottomanen (Turken) en jaren 70 Marokkanen hetzelfde zijn? :D

Mag je je zorgen maken om de huidige stand van 'Indianen' of ben je dan een hater? Ik heb heel wat verschillende 'Indianenstammen' (en overleveringen) mogen meemaken in Noord-, Zuid- en Midden Amerika in verschillende omstandigheden, maar ik denk dat als ik er eerlijk over ben dat ik dan snel dit subforum afgetrapt wordt.. :X
Toch inderdaad niet hetzelfde volk. Wel leefden ze in dezelfde periode, en in Zuid-Amerika (de Maya's ook in Midden-Amerika).

Voor de rest sluit ik me bij Snakey aan.
pi_95862961
Terecht forum.
  vrijdag 22 april 2011 @ 20:20:07 #82
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_95862968
Leuk subforum, ik vind het wel leerzaam.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 19:34 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik heb heel wat verschillende 'Indianenstammen' (en overleveringen) mogen meemaken in Noord-, Zuid- en Midden Amerika in verschillende omstandigheden, maar ik denk dat als ik er eerlijk over ben dat ik dan snel dit subforum afgetrapt wordt.. :X
Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Je bedoelt dit in de zin van 'invented tradition'?
  vrijdag 22 april 2011 @ 21:26:14 #83
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_95866617
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 20:20 schreef Iblardi het volgende:
Leuk subforum, ik vind het wel leerzaam.

[..]

Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Je bedoelt dit in de zin van 'invented tradition'?
Europese romantisering van 'Indianen'

De eerste verwachte reactie is al geweest en verwijderd door een mod.

quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2011 19:55 schreef gamezz het volgende:

Toch inderdaad niet hetzelfde volk. Wel leefden ze in dezelfde periode, en in Zuid-Amerika (de Maya's ook in Midden-Amerika).
Helemaal niet zelfs. De periode overlapt maar voor zo'n 200 jaar (toeval?) en niet hetzelfde gebied.

Meer info: http://www.digonsite.com/drdig/mesoamerica/10.html
reset
pi_95877042
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:26 schreef Individual het volgende:
Helemaal niet zelfs. De periode overlapt maar voor zo'n 200 jaar (toeval?) en niet hetzelfde gebied.

Meer info: http://www.digonsite.com/drdig/mesoamerica/10.html
Dat is dan opgehelderd. Waarvoor dank.
pi_95934423
Zeven indianen gedood in westen van Venezuela
Waarom een slotje? verdient zo'n massale moord geen apart topic? kan dit zomaar in het nieuwstopic? pikken jullie dit zomaar?
pi_95934498
ha, het verkeerde topic.
  Forum Admin zondag 24 april 2011 @ 22:32:23 #87
35723 crew  GGMM
pi_95934585
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 22:29 schreef Proletariaat het volgende:
Zeven indianen gedood in westen van Venezuela
Waarom een slotje? verdient zo'n massale moord geen apart topic? kan dit zomaar in het nieuwstopic? pikken jullie dit zomaar?
Uit je OP, en uit dit bericht blijkt dat je het niet zo serieus neemt, daarnaast was het nieuws al gepost in het algemene nieuws-topic. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_95934790
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2011 22:32 schreef GGMM het volgende:

[..]

Uit je OP, en uit dit bericht blijkt dat je het niet zo serieus neemt, daarnaast was het nieuws al gepost in het algemene nieuws-topic. :)
Ok, vervelend.
Nogmaals excuses dat ik in het verkeerde topic post
  Forum Admin zondag 24 april 2011 @ 22:36:25 #89
35723 crew  GGMM
pi_95934823
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 22:35 schreef Proletariaat het volgende:

[..]

Ok, vervelend.
Nogmaals excuses dat ik in het verkeerde topic post
Kan gebeuren.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_95937639
en ik vind het leuk!!! dus als je niks met dit forum hebt, pleurt lekker op
  maandag 25 april 2011 @ 22:49:34 #91
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_95978440
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 23:26 schreef nietzomoeilijk het volgende:
en ik vind het leuk!!! dus als je niks met dit forum hebt, pleurt lekker op
Welkom op het forum. ;)

quote:
8s.gif Op maandag 25 april 2011 22:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Waar blijft het eskimo forum?
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:31 schreef Snakey het volgende:

[..]

Indianen is eigenlijk een verzamelnaam voor de meeste nomadische volken, hoewel we die naam vooral associeren met de Noord Amerikaanse Natives. :)

Als je naar geloof en gebruiken kijkt kun je Inuits (eskimo's) en Mongolen bijvoorbeeld ook indianen noemen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 13:02:23 #93
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_95991240
Allemaal prachtig hoor, die Maya's en Azteken met hun steden. Maar de Romeinen deden het toch een stuk beter ....en eerder(Qua Civilization, Architecture, Warfare etc) :o .
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_96080120
Waarom is dit tijdelijk?
Betekent dat dat dit forum ook weer zal verdwijnen?
Nee toch?

pi_96080490
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom is dit tijdelijk?
Betekent dat dat dit forum ook weer zal verdwijnen?
Nee toch?

[ afbeelding ]
Ja, dit forum is opgezet als een tijdelijk forum. Net als de oude beschavingen van de indianen, zal dit forum ook ooit ten onder gaan. De tijdelijke fora wisselen regelmatig, hierdoor is er weer ruimte voor vernieuwing.
pi_96211786
Arendsoog en Witte Veder.... Ik heb die boeken stukgelezen.
pi_96578498
"De Indianenreeks" van Hans Kresse vond ik altijd helemaal geweldig! Heb alleen het laatste deel (deel 10) nooit gelezen maar weet ook niet zeker of die echt uit is gebracht.
pi_98080451
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:02 schreef Smoofie het volgende:
Allemaal prachtig hoor, die Maya's en Azteken met hun steden. Maar de Romeinen deden het toch een stuk beter ....en eerder(Qua Civilization, Architecture, Warfare etc) :o .
Correctie:
1) De Romeinen waren vooral erg goed in het aanpassen van andermans uitvindingen en of ze er eerder waren, waag ik te betwijfelen.
2)De Maya's, Azteken, Inca's hadden een behoorlijk machtsgebied (in oppervlakte zeker te vergelijken met dat van de Romeinen) en ook architectuur is erg robuust gebleken. De Spanjaarden hebben niet voor niets hun bouwwerken als fundamenten gebruikt.
Disclaimer: ik lav de Romeinen big time, maar ik hecht wel aan historische juistheid en nuance. ;)

Leuk nieuw forum! Ik ben in april in Peru geweest en ik vond de Incacultuur erg fascinerend. Ik heb me meerdere malen afgevraagd hoe het ze vergaan was zonder tussenkomst van de Spanjaarden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 12 juni 2011 @ 22:56:00 #99
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98089145
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Correctie:
1) De Romeinen waren vooral erg goed in het aanpassen van andermans uitvindingen en of ze er eerder waren, waag ik te betwijfelen.
2)De Maya's, Azteken, Inca's hadden een behoorlijk machtsgebied (in oppervlakte zeker te vergelijken met dat van de Romeinen) en ook architectuur is erg robuust gebleken. De Spanjaarden hebben niet voor niets hun bouwwerken als fundamenten gebruikt.
Disclaimer: ik lav de Romeinen big time, maar ik hecht wel aan historische juistheid en nuance. ;)

Leuk nieuw forum! Ik ben in april in Peru geweest en ik vond de Incacultuur erg fascinerend. Ik heb me meerdere malen afgevraagd hoe het ze vergaan was zonder tussenkomst van de Spanjaarden.
Dat laatste vraag ik me van veel culturen af inderdaad! :Y De zogenaamde 'achtergestelde' gebieden zijn toch veelal zo geworden omdat het aanpassen aan de westerse norm niet altijd aansloot bij hun eigen cultuur en kennis, volgens mij.

Het subforum bestaat trouwens al een tijdje, maar volgens mij gebeurt er helaas niet zo heel veel meer!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_98090470
Ik zag al dat ik weer eens ernstig achterliep :D .
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')