abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:19:33 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95708545
Sietske H. (26) beviel in haar ouderlijk huis in het Friese Nij Beets van haar vier baby's op haar slaapkamer zonder enig geluid te maken.

Dat verklaarde de vrouw dinsdag tegenover een verbaasde rechtbank in Leeuwarden, waar zij terechtstaat wegens verdenking van de moord op haar pasgeboren kinderen tussen 2003 en 2009.

Op de vraag van de rechtbank hoe zij met de pijn omging voor en op het moment van bevallen, antwoordde ze: ''Het ging gewoon.''

Paniek
Zij beviel op haar knieën of gehurkt en ving de baby's zelf op. In een van de gevallen zei een geëmotioneerde Sietske H. :''Het was een mooi baby'tje. Ik raakte in paniek toen hij begon te huilen. Ik schrok, ik wist niet meer wat ik moest doen.''

Ze bracht het kindje daarna middels verstikking om het leven. Over het waarom zei ze: ''Ik wilde hoe dan ook dat niemand er achter kwam dat ik in verwachting was. Het was angst, schaamte en paniek.''

Sietske H., die zegt dat ze zich veel dingen niet meer goed kan herinneren en zaken door elkaar haalt, vertelde de rechtbank dat zij er niet zeker van is dat de eerste twee kindjes levend zijn geboren. Van de laatste twee weet ze dat wel.

Argwaan
Haar ouders en zus verklaarden eerder niets te weten van haar opeenvolgende zwangerschappen. De zaak kwam pas aan het rollen toen haar werkgever, waar zij als tandartsassistente stage liep, argwaan kreeg.

Die had geconstateerd dat zij steeds dikker was geworden, zich enkele dagen ziek meldde en vervolgens weer slank op haar werk verscheen. Tegenover de politie verklaarde ze daarna ''dat er dingen zijn gebeurd die ik niet meer terug kan draaien''.

''Ik heb foute dingen gedaan. Dat de kinderen er niet zijn, niet meer leven, dat komt door mij.''

Verdrongen
Ze verklaarde verder dat ze haar opeenvolgende zwangerschappen heeft verdrongen. ''Als het er niet is, is het er niet.'' Niettemin heeft ze wel nagedacht over abortus en heeft ze in de bibliotheek in Heerenveen een boek over zwangerschappen gelezen, zo bleek tijdens de zitting.

''Maar u deed vervolgens niets om de kindjes in leven te houden'', aldus rechtbankpresident Dölle.

De vrouw stopte de baby'tjes na hun dood in plastic zakken en vervolgens in koffers, die ze op zolder naast haar slaapkamer bewaarde. ''U sliep dus vlak naast een kinderlijkje",' constateerde de rechtbankpresident.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:20:06 #2
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95708560
Sietske H. is thuis bevallen en had al vuilniszakken klaarliggen tijdens de geboortes van haar vier kinderen. Dat verklaarde de vrouw uit Nij Beets die terechtstaat voor de moord op haar pasgeboren kinderen dinsdag tijdens een zitting voor de rechtbank in Leeuwarden. Ze trof nooit voorbereidingen om de kindjes te houden.

De 26-jarige tandartsassistente uit de Friese plaats zei dat ze in paniek raakte tijdens de heimelijke bevallingen tussen 2003 en 2009 in haar ouderlijk huis. Vervolgens heeft ze naar eigen zeggen ervoor gezorgd dat de kinderen geen lucht meer kregen. Ze verstikte ze met haar handen en met een kussen.

H. verklaarde dat ze zich als een toeschouwer voelde tijdens het doden van haar vierde kind. Ze verstopte de kinderen op zolder omdat ze 'geen andere uitweg zag'. Naar de dokter voor de pil durfde ze niet. H. verklaarde dat ze bang was voor vragen.

Naar verwachting wordt later op de dag de eis bekendgemaakt tegen H.

De ontdekking van de vier dode baby's deed vorig jaar veel stof opwaaien. De zaak kwam begin augustus aan het rollen toen iemand uit de omgeving van H. de politie waarschuwde.

De vrouw was verschillende malen zwanger geweest, terwijl ze steeds kinderloos bleef. Bij doorzoeking van haar woning werden de vier dode baby's gevonden in koffers. De familie was sinds de geboorte van het eerste kind naar een andere woning verhuisd. H. heeft de koffer met het lijkje toen zelf verhuisd.

Sietske H. wilde niet meewerken aan het psychisch onderzoek in het Pieter Baan Centrum (PBC) in Utrecht. Sietske H. is de enige verdachte in de zaak. Uit privacyoverwegingen wil het OM niets zeggen over de verwekker, of verwekkers, van de kinderen.

Na de behandeling van de rechtszaak organiseert de gemeente Opsterland dinsdagavond een inloopavond in dorpshuis 't Trefpunt in Nij Beets voor inwoners van het dorp.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:20:49 #3
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95708582
Ben reuze benieuwd naar de eis.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95708644
Dat mens had nog nooit van anticonceptie gehoord?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:22:42 #5
242879 Onnoman
The On And Only
pi_95708654
Ziek wijf..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:23:24 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95708676
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dat mens had nog nooit van anticonceptie gehoord?
Schrijnend toch? Het is allemaal zo makkelijk te voorkomen, maar in plaats daarvan word je liever vier keer zwanger en vermoord je vier van je eigen kinderen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95708731
Niet te geloven..
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  Forum Admin dinsdag 19 april 2011 @ 12:26:08 #8
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_95708753
Ziek, heel ziek is die Sietske. Bang voor vragen, maar niet bang om haar kinderen te vermoorden.
Ik blijf me afvragen waarom haar omgeving het pas na de vierde baby doorkreeg. Ze woonde nog thuis nota bene.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:27:17 #9
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95708791
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:26 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ziek, heel ziek is die Sietske.
Ik blijf me afvragen waarom haar omgeving het pas na de vierde baby doorkreeg. Ze woonde nog thuis nota bene.
Ja, dat vind ik ook echt zo raar aan dit verhaal. Al is het hele verhaal natuurlijk raar :')
Ik zou echt geen vier zwangerschappen, bevallingen, moorden en lijken kunnen verbergen zonder dat iemand daar achterkomt hoor :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 19 april 2011 @ 12:28:15 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_95708813
Zaakje doorknippen bij haar en permanent een kamer laten bezetten in een tbs kliniek. :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:29:34 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95708861
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:28 schreef Netsplitter het volgende:
Zaakje doorknippen bij haar en permanent een kamer laten bezetten in een tbs kliniek. :X
Krijg je wel TBS als je de onderzoeken weigert?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:29:41 #12
242879 Onnoman
The On And Only
pi_95708869
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:23 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Schrijnend toch? Het is allemaal zo makkelijk te voorkomen, maar in plaats daarvan word je liever vier keer zwanger en vermoord je vier van je eigen kinderen.
En dan vraag je je gelijk af waarom ze ooit een studie gedaan heeft als ze het leven toch niet serieus neemt...
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Forum Admin dinsdag 19 april 2011 @ 12:30:10 #13
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_95708882
Hoor verder ook niets over de vader(s). Kan me moeilijk voorstellen wat er door je heengaat als je weekend scharrel jouw kind(eren) blijkt gebaard en vervolgens vermoord te hebben.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 19 april 2011 @ 12:30:20 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_95708890
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:29 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Krijg je wel TBS als je de onderzoeken weigert?
Who cares. :X
Dat "mens" moet permanent achter slot en grendel verdwijnen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:31:02 #15
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_95708916
Beetje advocaat van de duivel, maar ik vind het toch wel een heel zielige vrouw. Als je dit kunt doen ben je psychisch helemaal 180 graden verschillend van wat het moet zijn. In- en intriest verhaal.
Dit, dus.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:31:12 #16
242879 Onnoman
The On And Only
pi_95708921
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:30 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Hoor verder ook niets over de vader(s). Kan me moeilijk voorstellen wat er door je daar heen gaat als je weekend scharrel jouw kind(eren) blijkt gebaard en vervolgens vermoord te hebben.
neem nog een borrel ;) ik snap niet doen jij?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Forum Admin dinsdag 19 april 2011 @ 12:31:41 #17
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_95708935
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:31 schreef Onnoman het volgende:
neem nog een borrel ;) ik snap niet doen jij?
Al gefixed.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:32:09 #18
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95708951
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:30 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Who cares. :X
Dat "mens" moet permanent achter slot en grendel verdwijnen.
Volgens mij worden er wel eisen aan TBS gesteld, waaronder een onderzoek. Ze heeft onderzoeken geweigerd dus TBS lijkt me dan lastig. Ik mag lijen dat ze lang achter slot en grendel gaat though. Helemaal als ze dus inderdaad geen TBS krijgt, want dan gaat ze straks gewoon weer verder als ze vrijkomt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:33:35 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95708998
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:31 schreef Buitendam het volgende:
Beetje advocaat van de duivel, maar ik vind het toch wel een heel zielige vrouw. Als je dit kunt doen ben je psychisch helemaal 180 graden verschillend van wat het moet zijn. In- en intriest verhaal.
Ik vind het wel zielig dat ze zo is, hoor. Maar dat neemt niet weg dat er consequenties aan haar acties zitten. Het feit dat ze ook niet mee wil werken aan de onderzoeken maakt dat ik haar iets minder zielig vind.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:34:34 #20
242879 Onnoman
The On And Only
pi_95709030
Een vrouw die een van de mooiste elementen die het leven te bieden heeft zo kan vernietigen.
Dat is werkelijk onvoorstelbaar hoe zo iemand naar het leven kijkt.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:36:21 #21
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_95709084
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:33 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik vind het wel zielig dat ze zo is, hoor. Maar dat neemt niet weg dat er consequenties aan haar acties zitten. Het feit dat ze ook niet mee wil werken aan de onderzoeken maakt dat ik haar iets minder zielig vind.
Dat is sowieso een waardeloos principe. Een mentaal totaal verknipte vrouw de keuze bieden tot onderzoek of geen onderzoek. Da's hetzelfde als een 7-jarige laten kiezen tussen school en de Intertoys. Soms mag de overheid wat mij betreft wel dingen beslissen voor mensen, met name na dit soort verhalen.
Dit, dus.
pi_95709134
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:32 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Volgens mij worden er wel eisen aan TBS gesteld, waaronder een onderzoek. Ze heeft onderzoeken geweigerd dus TBS lijkt me dan lastig. Ik mag lijen dat ze lang achter slot en grendel gaat though. Helemaal als ze dus inderdaad geen TBS krijgt, want dan gaat ze straks gewoon weer verder als ze vrijkomt.
Ze kan ook tbs met dwangverpleging krijgen, maar het is dan alsnog een trieste, weerszinwekkende zaak
pi_95709155
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat is sowieso een waardeloos principe. Een mentaal totaal verknipte vrouw de keuze bieden tot onderzoek of geen onderzoek. Da's hetzelfde als een 7-jarige laten kiezen tussen school en de Intertoys. Soms mag de overheid wat mij betreft wel dingen beslissen voor mensen, met name na dit soort verhalen.
Wat valt er te dwingen dan? Als zij gewoon stil op een stoeltje blijft zitten en geen antwoord geeft op vragen dan valt er weinig te onderzoeken
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:39:55 #24
242879 Onnoman
The On And Only
pi_95709181
Het erge is, ze ziet er nog heel erg onschuldig uit.
Het kwade schuilt achter schoonheid..
ieekkk
(de linker)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_95709240
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:39 schreef Onnoman het volgende:
Het erge is, ze ziet er nog heel erg onschuldig uit.
Het kwade schuilt achter schoonheid..
ieekkk
(de linker)
[ afbeelding ]
Waarom is het erger als iemand mooi is?
Het gaat om wat ze heeft gedaan, niet om haar uiterlijk. Dat mooie mensen zulke dingen niet doen is allang achterhaalt.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:44:32 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95709299
Het blijft verbijsterend en buitengewoon triest.

Ik vraag me af in hoeverre er sprake moet zijn van opzet als ze nooit enige voorbereiding voor de babies heeft getroffen... Er was dus al nooit de intentie de baby te laten leven.

Iemand die zulke dingen doet is gewoon heel ziek, daarom snap ik eigenlijk niet waarom zij (en haar advocaat) een strafzaak zonder onderzoek prefereren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:44:38 #27
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_95709303
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat valt er te dwingen dan? Als zij gewoon stil op een stoeltje blijft zitten en geen antwoord geeft op vragen dan valt er weinig te onderzoeken
Dat is zo, maar ik snap de keuze niet. Er kan toch gezegd worden dat mevrouw direct naar een TBS kliniek gaat, verschillende professionals haar hele verleden + verklaring eens gaan uitpluizen etc. De vraag; "wil je meewerken?" vind ik zo raar.
Dit, dus.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:45:07 #28
242879 Onnoman
The On And Only
pi_95709320
Wel eens van stereotypes gehoord? Dit is een type vrouw die zomaar een kennis of vriendin van me zou kunnen zijn.

Het zal maar een vriendin van je wezen, dan weet je ook niet meer waar het handvat van de pan is.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:46:15 #29
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95709350
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waarom is het erger als iemand mooi is?
Het gaat om wat ze heeft gedaan, niet om haar uiterlijk. Dat mooie mensen zulke dingen niet doen is allang achterhaalt.
Ik denk dat hij meer bedoelt dat ze er zo normaal en leuk uitziet, dat je altijd verwacht dat een creep zoiets doet, en niet je doodgewone buurmeisje.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:48:10 #30
242879 Onnoman
The On And Only
pi_95709398
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:46 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik denk dat hij meer bedoelt dat ze er zo normaal en leuk uitziet, dat je altijd verwacht dat een creep zoiets doet, en niet je doodgewone buurmeisje.
indeed
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:49:02 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95709421
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:46 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik denk dat hij meer bedoelt dat ze er zo normaal en leuk uitziet, dat je altijd verwacht dat een creep zoiets doet, en niet je doodgewone buurmeisje.
Daarentegen kan een of andere Eucalypta de liefste moeder van de wereld zijn, uiterlijk zegt helemaal niets.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_95709432
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat is sowieso een waardeloos principe. Een mentaal totaal verknipte vrouw de keuze bieden tot onderzoek of geen onderzoek. Da's hetzelfde als een 7-jarige laten kiezen tussen school en de Intertoys. Soms mag de overheid wat mij betreft wel dingen beslissen voor mensen, met name na dit soort verhalen.
Dit moet echt veranderen. Net als met pedofielen die niet willen meewerken, die liever een aantal jaren in de gevangenis zitten dat ze TBS krijgen die heel wat keren verlengd kan worden. Ze weten het donders goed. Dit moet veranderen, in dit soort gevallen mag wat mij betreft iemand altijd TBS krijgen. Ooit gaan ze toch wel praten.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:51:25 #33
242879 Onnoman
The On And Only
pi_95709476
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarentegen kan een of andere Eucalypta de liefste moeder van de wereld zijn, uiterlijk zegt helemaal niets.
een typische "niet alle marokkanen zijn slecht" reactie.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_95709528
quote:
H. verklaarde dat ze zich als een toeschouwer voelde tijdens het doden van haar vierde kind. Ze verstopte de kinderen op zolder omdat ze 'geen andere uitweg zag'. Naar de dokter voor de pil durfde ze niet. H. verklaarde dat ze bang was voor vragen.
8)7 Ze was toch geen twaalf ofzo.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:53:30 #35
242879 Onnoman
The On And Only
pi_95709546
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dit moet echt veranderen. Net als met pedofielen die niet willen meewerken, die liever een aantal jaren in de gevangenis zitten dat ze TBS krijgen die heel wat keren verlengd kan worden. Ze weten het donders goed. Dit moet veranderen, in dit soort gevallen mag wat mij betreft iemand altijd TBS krijgen. Ooit gaan ze toch wel praten.
gewoon überhaupt meer richting Amerikaans model.. schuldig tot je tegendeel bewezen is e.d.
en gewoon gevangenisstraf als je een schoenzool steelt van 10 euro, terwijl je 150 euro op zak had.

Maar goed, een verharde overheid, resulteert ook weer in een verharde maatschappij.. zo is het nu eenmaal
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_95709621
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:53 schreef Onnoman het volgende:

[..]

gewoon überhaupt meer richting Amerikaans model.. schuldig tot je tegendeel bewezen is e.d.
en gewoon gevangenisstraf als je een schoenzool steelt van 10 euro, terwijl je 150 euro op zak had.

Maar goed, een verharde overheid, resulteert ook weer in een verharde maatschappij.. zo is het nu eenmaal
Eh, nee. Zo bedoel ik het dus niet. En in de VS zitten heel wat 'gekken' in de gewone gevangenis die eigenlijk in een psychiatrische inrichting zouden moeten zitten.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:56:28 #37
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_95709635
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:32 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Helemaal als ze dus inderdaad geen TBS krijgt, want dan gaat ze straks gewoon weer verder als ze vrijkomt.
Met tbs ook!
Mensen die niet behandeld WILLEN worden, KUNNEN niet behandeld worden.
Dame in kwestie moet dus gewoon tot 'er dood worden opgeborgen, zonder dure behandeling of wat ook. Ze komt toch niet meer terug in de maatschappij.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:57:36 #38
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_95709669
Getver, volgens mij herken ik haar. Ik vind het ook moeilijk te begrijpen. Niet alleen van haar, maar ook dat het zo lang heeft geduurd voordat iemand iets door kreeg.
pi_95709689
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:56 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Met tbs ook!
Mensen die niet behandeld WILLEN worden, KUNNEN niet behandeld worden.
Dame in kwestie moet dus gewoon tot 'er dood worden opgeborgen, zonder dure behandeling of wat ook. Ze komt toch niet meer terug in de maatschappij.
Zonder TBS gebeurd dat niet, en heb je een maximale gevangenisstraf. 20 Jaar geloof ik?
pi_95709931
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

En in de VS zitten heel wat 'gekken' in de gewone gevangenis die eigenlijk in een psychiatrische inrichting zouden moeten zitten.
En andersom ook.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_95709945
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:58 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zonder TBS gebeurd dat niet, en heb je een maximale gevangenisstraf. 20 Jaar geloof ik?
Nee maximaal in Nederland is levenslang.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:08:41 #42
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_95710043
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:58 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zonder TBS gebeurd dat niet, en heb je een maximale gevangenisstraf. 20 Jaar geloof ik?
Levenslang is in NL tot de dood.
Prima oplossing in dezen, dus,
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:14:01 #43
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95710235
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarentegen kan een of andere Eucalypta de liefste moeder van de wereld zijn, uiterlijk zegt helemaal niets.
Natuurlijk, maar je verwacht toch altijd - of hebt toch liever - Freddy Krueger en niet moeder Theresa.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:58:09 #44
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_95712008
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:14 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar je verwacht toch altijd - of hebt toch liever - Freddy Krueger en niet moeder Theresa.
Moeder Theresa was eng. :{w
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:02:37 #45
242879 Onnoman
The On And Only
pi_95712193
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:08 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Levenslang is in NL tot de dood.
Prima oplossing in dezen, dus,
nog nooit uitgesproken
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:05:31 #46
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95712302
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:02 schreef Onnoman het volgende:

[..]

nog nooit uitgesproken
Echt wel.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95712465
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:02 schreef Onnoman het volgende:

[..]

nog nooit uitgesproken
Alstublieft
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_95712826
Ik snap alle ophef niet zo, Er zijn gewoon wat babies dood gegaan, so what?, niemand kende ze en niemand zou ze missen. De babies hebben het zelf waarschijnlijk ook niets bewust meegekregen en de enige die er uiteindelijk last van heeft is de 'moordenaar' zelf. Om nou meteen om lange opsluiting of levenslang te gaan schreeuwen vind ik belachelijk ver gaan.
pi_95712890
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:19 schreef Stranger het volgende:
Ik snap alle ophef niet zo, Er zijn gewoon wat babies dood gegaan, so what?, niemand kende ze en niemand zou ze missen. De babies hebben het zelf waarschijnlijk ook niets bewust meegekregen en de enige die er uiteindelijk last van heeft is de 'moordenaar' zelf. Om nou meteen om lange opsluiting of levenslang te gaan schreeuwen vind ik belachelijk ver gaan.
:')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:23:46 #50
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_95712991
Wat ik niet snap is, je wilt iemand psychologisch onderzoeken om te kijken of er een mogelijkheid bestaat tot herhaling. In dat geval kun je dus iemand TBS opleggen totdat, na lange en intensieve behandeling, iemand genezen is en vervolgens weer kan terugkeren in de maatschappij. Gebeurt dat niet dan kan je herhaling dus niet uitsluiten en de TBS oneindig verlengen.

Maar werkt zo iemand NIET mee, dan kan je dus NOOIT uitsluiten of de kans op herhaling aanwezig is, en vervolgens kan je zo iemand geen TBS opleggen maar voor max 20 jaar ofzo in de cel stoppen. (Wat gebeurde met die lijkenverkrachter gisteren bijvoorbeeld)

Is het dan niet logisch dat je mensen die niet meewerken preventief niet meer vrij kan laten in de maatschappij? Omdat je nooit hebt kunnen uitsluiten of de kans op herhaling aanwezig is of niet?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:24:29 #51
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_95713032
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:19 schreef Stranger het volgende:
Ik snap alle ophef niet zo, Er zijn gewoon wat babies dood gegaan, so what?, niemand kende ze en niemand zou ze missen. De babies hebben het zelf waarschijnlijk ook niets bewust meegekregen en de enige die er uiteindelijk last van heeft is de 'moordenaar' zelf. Om nou meteen om lange opsluiting of levenslang te gaan schreeuwen vind ik belachelijk ver gaan.
_O-
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_95713145
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:23 schreef HAL9000S het volgende:
Wat ik niet snap is, je wilt iemand psychologisch onderzoeken om te kijken of er een mogelijkheid bestaat tot herhaling. In dat geval kun je dus iemand TBS opleggen totdat, na lange en intensieve behandeling, iemand genezen is en vervolgens weer kan terugkeren in de maatschappij. Gebeurt dat niet dan kan je herhaling dus niet uitsluiten en de TBS oneindig verlengen.

Maar werkt zo iemand NIET mee, dan kan je dus NOOIT uitsluiten of de kans op herhaling aanwezig is, en vervolgens kan je zo iemand geen TBS opleggen maar voor max 20 jaar ofzo in de cel stoppen. (Wat gebeurde met die lijkenverkrachter gisteren bijvoorbeeld)

Is het dan niet logisch dat je mensen die niet meewerken preventief niet meer vrij kan laten in de maatschappij? Omdat je nooit hebt kunnen uitsluiten of de kans op herhaling aanwezig is of niet?
Er is geen max van 20 jaar in Nederland
De maximum gevangenisstraf in Nederland is levenslang.
En levenslang in Nederland is ook echt levenslang.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_95713161
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:23 schreef HAL9000S het volgende:

Is het dan niet logisch dat je mensen die niet meewerken preventief niet meer vrij kan laten in de maatschappij? Omdat je nooit hebt kunnen uitsluiten of de kans op herhaling aanwezig is of niet?
In dit geval kan ze op een gegeven moment gewoon niet meer zwanger worden, dus is vanaf dan de kans op herhaling redelijk nihil.
pi_95713259
Daarbij: als het uitsluitend/voornamelijk gaat om het voorkomen van herhaling dan ben je over 20 jaar ongeveer op het punt dat haar vruchtbare jaren voorbij zijn.

Edit: wat boven mij staat dus :')
Syl moet winnen!
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:31:28 #55
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95713329
Dat mens is psychisch niet in orde, wie kan zeggen dat het alleen bij haar eigen kinderen gaat blijven? Sure, het ziet er niet naar uit dat ze andermans kinderen gaat doden, maar zeker ben je daar niet van.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:33:24 #56
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_95713407
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Er is geen max van 20 jaar in Nederland
De maximum gevangenisstraf in Nederland is levenslang.
En levenslang in Nederland is ook echt levenslang.
Als je kijkt naar dat voorbeeld van die gast die dat meisje doodsloeg met een moker en later het lijkt verkrachtte, hij wilde niet meewerken met psychologisch onderzoek en hij heeft nu volgens mij 20 jaar gekregen ipv TBS wat je in principe oneindig kan verlengen. (Twaalf jaar cel + TBS geëist)

Terwijl je zonder onderzoek niet kan uitsluiten of hij over 20 jaar weer zo'n ziekelijk feit kan plegen.

quote:
Het Openbaar Ministerie (OM) had een celstraf van twaalf jaar en tbs met dwangverpleging geëist. De rechtbank vindt dat er diverse aanwijzingen zijn dat Van der Z. ziekelijke stoornissen heeft, maar deskundigen die de man onderzochten kunnen geen advies over tbs geven. De jongeman weigerde mee te werken aan een psychisch onderzoek in het Pieter Baancentrum (PBC).

Grof
'De kans op herhaling kan echter niet worden uitgesloten en daarom gaat de straf de duur van de gemiddelde straf te boven', aldus de rechtbank.
Zo beloon je zo iemand toch door de kans te ontnemen dat hij op TBS long stay terecht kan komen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_95713419
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:31 schreef Harajuku. het volgende:
Dat mens is psychisch niet in orde, wie kan zeggen dat het alleen bij haar eigen kinderen gaat blijven? Sure, het ziet er niet naar uit dat ze andermans kinderen gaat doden, maar zeker ben je daar niet van.
Dan zou ze dus vooral "genieten" van het moorden op zich, en niet zozeer handelen als gevolg van de paniek van een zwangerschap en bevalling?
Syl moet winnen!
pi_95713507
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:31 schreef Harajuku. het volgende:
Dat mens is psychisch niet in orde, wie kan zeggen dat het alleen bij haar eigen kinderen gaat blijven? Sure, het ziet er niet naar uit dat ze andermans kinderen gaat doden, maar zeker ben je daar niet van.
Ik zou niet weten waarom je daar niet zeker van bent. Ze is zwanger, weet niet wat ze met de babies moet doen, schaamt zich te veel om naar de dokter te gaan en besluit er daarom pas ná de zwangerschap van af te komen. In mijn ogen is dat heel anders dan elke andere vorm van moord. Ik ben het er mee eens dat deze vrouw psychisch niet ok is, maar ze lijkt me niet in staat een ander soort slachtoffer te vermoorden.
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:35:50 #59
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95713511
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:33 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Dan zou ze dus vooral "genieten" van het moorden op zich, en niet zozeer handelen als gevolg van de paniek van een zwangerschap en bevalling?
Ze was niet achterlijk, ze weet prima hoe je een zwangerschap kan voorkomen, en toch werd ze keer op keer zwanger. Als het bij één kind was gebleven wil ik wel geloven dat het alleen paniek was
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:37:27 #60
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95713579
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:35 schreef Stranger het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom je daar niet zeker van bent. Ze is zwanger, weet niet wat ze met de babies moet doen, schaamt zich te veel om naar de dokter te gaan en besluit er daarom pas ná de zwangerschap van af te komen. In mijn ogen is dat heel anders dan elke andere vorm van moord. Ik ben het er mee eens dat deze vrouw psychisch niet ok is, maar ze lijkt me niet in staat een ander soort slachtoffer te vermoorden.
Oh, ik vind het ook anders hoor, maar wat ik hierboven net type neem ik mee in mijn mening dat het niet uit te sluiten is dat het bij haar kinderen blijft. Ik zeg ook dat het er niet naar uitziet dat het gaat gebeuren, maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95713639
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:33 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Als je kijkt naar dat voorbeeld van die gast die dat meisje doodsloeg met een moker en later het lijkt verkrachtte, hij wilde niet meewerken met psychologisch onderzoek en hij heeft nu volgens mij 20 jaar gekregen ipv TBS wat je in principe oneindig kan verlengen. (Twaalf jaar cel + TBS geëist)

Terwijl je zonder onderzoek niet kan uitsluiten of hij over 20 jaar weer zo'n ziekelijk feit kan plegen.

[..]

Zo beloon je zo iemand toch door de kans te ontnemen dat hij op TBS long stay terecht kan komen.
Levenslang kan ook prima zonder TBS uitgesproken worden.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_95713652
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ze was niet achterlijk, ze weet prima hoe je een zwangerschap kan voorkomen, en toch werd ze keer op keer zwanger. Als het bij één kind was gebleven wil ik wel geloven dat het alleen paniek was
Het is idd vreemd dat een moderne vrouw die wel regelmatig in de kroeg hangt (en dus geen last heeft van een zwaar christelijke achtergrond die haar het uitgaan en feesten verbiedt) kennelijk wel een probleem heeft met het vragen naar een anti-conceptiepil bij de huisarts.

Alsof ze werkelijk geen enkel besef meer had als het ging om de kans op een zwangerschap, en het vroegtijdig beëindigen daarvan.
Syl moet winnen!
pi_95713811
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:37 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Oh, ik vind het ook anders hoor, maar wat ik hierboven net type neem ik mee in mijn mening dat het niet uit te sluiten is dat het bij haar kinderen blijft. Ik zeg ook dat het er niet naar uitziet dat het gaat gebeuren, maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen.
Het zou overigens best kunnen dat ze een prima besef van "mijn en dijn" heeft en het kind van een ander dus nooit iets aan zou doen, terwijl ze bij haar eigen kinderen kennelijk vindt dat ze het recht heeft om ermee te doen wat ze wil.
Het type "ik heb je op de wereld geholpen, ik kan je er ook weer vanaf helpen".

Moet ik wel zeggen dat ik mijn baby niet bij haar achter zou laten, zo hypocriet ben ik dan wel weer ;)
Syl moet winnen!
pi_95715856
quote:
OM eist 12 jaar cel tegen Sietske H

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) eist de maximale gevangenisstraf van 12 jaar zonder tbs tegen de Friese Sietske H. De vrouw wordt verdacht van moord op haar vier pasgeboren baby's, die ze baarde tussen 2003 en 2009.

Het staat volgens de Officier van Justitie vast dat H. de enige verdachte is van de moord op haar vier baby's. De familie van de vrouw wist echter van niets, zo bleek dinsdag uit de eerste zitting in de zaak.

Voor het doden van de eerste baby vraagt het OM om een straf voor 'kinderdoodslag'. Bij de anderen gaat het volgens Justitie om 'kindermoord'. Het OM gaat uit van volledige toerekeningsvatbaarheid en wil met de strafeis voorkomen dat H. in herhaling valt.
Is 12 jaar eisen dan niet een beetje te weinig? |:(
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:36:37 #65
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95715974
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:42 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Het zou overigens best kunnen dat ze een prima besef van "mijn en dijn" heeft en het kind van een ander dus nooit iets aan zou doen, terwijl ze bij haar eigen kinderen kennelijk vindt dat ze het recht heeft om ermee te doen wat ze wil.
Het type "ik heb je op de wereld geholpen, ik kan je er ook weer vanaf helpen".

Moet ik wel zeggen dat ik mijn baby niet bij haar achter zou laten, zo hypocriet ben ik dan wel weer ;)
Dat zou best het geval kunnen zijn :Y En nee, mijn kinderen zou ze ook niet krijgen :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95716138
Ik vind 12 jaar niet weinig hoor.
pi_95716220
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:39 schreef Stranger het volgende:
Ik vind 12 jaar niet weinig hoor.
Waarom niet?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:44:40 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95716356
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:39 schreef Stranger het volgende:
Ik vind 12 jaar niet weinig hoor.
Dat is 3 jaar per kind, en dan laten we een eventuele strafvermindering nog buiten beschouwing...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_95716415
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is 3 jaar per kind, en dan laten we een eventuele strafvermindering nog buiten beschouwing...
Precies.
Er zijn er die voor minder moorden levenslang vast zitten
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_95716628
Die 12 jaar is trouwens de maximale straf die opgelegd kan worden.
Waarom maar 12 jaar?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_95716639
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom niet?
- omdat ze nu 26/27 is, omdat ze in dik in de 30 is als ze er uit komt waardoor ze echt wel een groot genoeg gedeelte van haar leven heeft gemist
- omdat wat ze heeft gedaan weinig kans op recidivisme heeft, aangezien ze hierna echt wel onder toezicht komt te staan.
- omdat wat ze heeft gedaan in mijn ogen geen ernstig vergrijp is, zoals ik in een eerder post al aangaf
- omdat zij het enige slachtoffer is van haar daden en dat en schaamte al zwaar genoeg is, dankzij deze eventuele gevangenisstraf blijft ze daar nog jaren mee geconfronteerd.
- omdat deze vrouw voor de rest geen crimineel of misdadig verleden en karakter heeft.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:51:46 #72
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95716702
Hoe kom jij erbij dat een baby niets voelt?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95716784
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:51 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe kom jij erbij dat een baby niets voelt?
Dat zeg ik niet, ik zeg dat ze geen bewustzijn hebben.
pi_95716931
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:50 schreef Stranger het volgende:

[..]

- omdat ze nu 26/27 is, omdat ze in dik in de 30 is als ze er uit komt waardoor ze echt wel een groot genoeg gedeelte van haar leven heeft gemist
Wat een onzin. Wat is 12 jaar nou op een mensen leven waar we gemiddeld zo'n 80 jaar oud worden. Er zijn nu ook 4 mensen die sowieso hun hele leven missen. :')

quote:
- omdat wat ze heeft gedaan weinig kans op recidivisme heeft, aangezien ze hierna echt wel onder toezicht komt te staan.
- omdat wat ze heeft gedaan in mijn ogen geen ernstig vergrijp is, zoals ik in een eerder post al aangaf
Wat is er in onze rechtsstaat erger dan moord?

quote:
- omdat zij het enige slachtoffer is van haar daden en dat en schaamte al zwaar genoeg is, dankzij deze eventuele gevangenisstraf blijft ze daar nog jaren mee geconfronteerd.
It takes 2 to tango. Ooit eens aan de mogelijke vader(s) van dat/die kind(eren) gedacht.

quote:
- omdat deze vrouw voor de rest geen crimineel of misdadig verleden en karakter heeft.
Oh, dus gewoon een foei en de volgende keer niet meer doen is genoeg. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_95716989
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:53 schreef Stranger het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik zeg dat ze geen bewustzijn hebben.
Dus het mensenleven van een pasgeborende is volgens jou minder waard dan van iemand van laten we zeggen 20 jaar oud?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_95717046
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:53 schreef Stranger het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik zeg dat ze geen bewustzijn hebben.
En dat maakt het minder erg? Je kunt het ook anders zien: ze hadden nog een heel leven voor zich, en zij als enige heeft beslist dat dit niet verder mocht. Om kul-redenen.
Gelukkig ziet men in het algemeen kinder en baby-moord als iets heel ernstigs, en niet zoals jij als iets niet boeiends omdat ze toch geen bewustzijn hebben. Ze hebben wel gevoel, ze zullen het zeker gevoeld hebben toen ze om het leven werden gebracht, en hadden nog een heel leven voor zich.

En vind je de moord op een dreumes of een peuter ook niet zo erg, omdat die nog niet zo'n bewustzijn hebben?
pi_95717181
Trouwens, geloof er niks van dat ze na vrijlating nog onder toezicht komt te staan. Dan heeft ze haar straf uitgezeten, en is ze vrij. En dan mag ze ook weer zwanger worden.

Baby's vermoorden geen ernstig vergrijp vinden, tsssss. :N
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:02:01 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95717207
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:53 schreef Stranger het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik zeg dat ze geen bewustzijn hebben.
Direct na de geboorte gaat een baby al op zoek naar de borst van de moeder, en dat ze zich daarbij zelfstandig over de buik van de moeder omhoog proberen te werken naar de borst is niet eens heel ongewoon, en dan beweer jij dat ze geen bewustzijn hebben? Ze hebben zelfs overlevingsdrang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:04:17 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95717316
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Trouwens, geloof er niks van dat ze na vrijlating nog onder toezicht komt te staan. Dan heeft ze haar straf uitgezeten, en is ze vrij. En dan mag ze ook weer zwanger worden.

Baby's vermoorden geen ernstig vergrijp vinden, tsssss. :N
En na zo'n relatief korte straf kan ze waarschijnlijk ook nog zwanger worden... Ze is iig enorm vruchtbaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:17:47 #80
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_95718007
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:39 schreef Onnoman het volgende:
Het erge is, ze ziet er nog heel erg onschuldig uit.
Het kwade schuilt achter schoonheid..
ieekkk
(de linker)
[ afbeelding ]
Dat bordje met "Doodsgevaar" achter haar... brrr :{
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_95718714
Voordat iedereen denkt dat ik babymoord goedkeur: Dat is niet zo.
Ik zie dit alleen niet als babymoord, maar meer als een soort (post natale) abortus, aangezien er bijna precies zo is gehandeld door deze vrouw als door vrouwen die abortus plegen.

En Leandra: een goudvis gaat ook instinctief op eten af, die heeft ook geen bewustzijn.
pi_95718808
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:33 schreef Stranger het volgende:
Voordat iedereen denkt dat ik babymoord goedkeur: Dat is niet zo.
Ik zie dit alleen niet als babymoord, maar meer als een soort (post natale) abortus, aangezien er bijna precies zo is gehandeld door deze vrouw als door vrouwen die abortus plegen.

En Leandra: een goudvis gaat ook instinctief op eten af, die heeft ook geen bewustzijn.
Een abortus pleeg je niet na een natuurlijke bevalling. :{
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 19 april 2011 @ 16:37:52 #83
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_95718934
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:33 schreef Stranger het volgende:
Voordat iedereen denkt dat ik babymoord goedkeur: Dat is niet zo.
Ik zie dit alleen niet als babymoord, maar meer als een soort (post natale) abortus, aangezien er bijna precies zo is gehandeld door deze vrouw als door vrouwen die abortus plegen.

En Leandra: een goudvis gaat ook instinctief op eten af, die heeft ook geen bewustzijn.
Ben blij dat jij een van de weinige bent die er zo over denkt.
Heb medelijden met je vrouw als ze ooit een miskraam krijgt. :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:38:54 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95718987
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:33 schreef Stranger het volgende:
Voordat iedereen denkt dat ik babymoord goedkeur: Dat is niet zo.
Ik zie dit alleen niet als babymoord, maar meer als een soort (post natale) abortus, aangezien er bijna precies zo is gehandeld door deze vrouw als door vrouwen die abortus plegen.

En Leandra: een goudvis gaat ook instinctief op eten af, die heeft ook geen bewustzijn.
Ik vermoed dat je eigenlijk geen flauw benul hebt waar je het over hebt,

Ooit een bevalling en/of pasgeboren baby meegemaakt?

Zelfs tijdens de zwangerschap kan een baby al anders reageren op de hand van mama op de buik dan op de hand van een ander..... en nee, dan heb ik het niet over een vroeg stadium van de zwangerschap, maar later (na de wettelijk toegestane abortusperiode) kan dat heel goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_95723346
een strafeis van 12 jaar :') hoe verschrikkelijk..
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_95723980
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:17 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Dat bordje met "Doodsgevaar" achter haar... brrr :{
Goed gezien. Het is inderdaad verschrikkelijk. :(
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_95793145
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:17 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Dat bordje met "Doodsgevaar" achter haar... brrr :{
Goed oog. Zó toevallig dat het bijna droog is. Ernstige zaak is dit, onbegrijpelijk dat familie niks door heeft gehad, kan het eigenlijk niet geloven. Maargoed, als het een familiecomplot was geweest hadden die lijkjes waarschijnlijk niet in koffers op zolder gelegen..
pi_95817434
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:38 schreef Leandra het volgende:
Zelfs tijdens de zwangerschap kan een baby al anders reageren op de hand van mama op de buik dan op de hand van een ander....
Instinct is iets anders dan bewustzijn.

Ik moet bij dit verhaal denken aan dat bericht over dat gezin van broers en zussen waarvan er eentje al jaren dood in een zolderkamer bleek te liggen en dat had niemand in dat huis ooit gemerkt. Dat was ook zo'n klein dorpje in Friesland en dat vond ik toen ook al zo bizar. Hier lijkt net zoiets aan de hand: ouders en een zus, wonend in hetzelfde huis, zus zelfs op dezelfde kamer, en dan allemaal vier zwangerschappen en bevallingen niet opmerken? Bizar.
pi_95831022
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:19 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Instinct is iets anders dan bewustzijn.

Ik moet bij dit verhaal denken aan dat bericht over dat gezin van broers en zussen waarvan er eentje al jaren dood in een zolderkamer bleek te liggen en dat had niemand in dat huis ooit gemerkt. Dat was ook zo'n klein dorpje in Friesland en dat vond ik toen ook al zo bizar. Hier lijkt net zoiets aan de hand: ouders en een zus, wonend in hetzelfde huis, zus zelfs op dezelfde kamer, en dan allemaal vier zwangerschappen en bevallingen niet opmerken? Bizar.
Dat verhaal heb ik ook ooit gehoord.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  donderdag 21 april 2011 @ 22:47:26 #90
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95831148
Maar dat hele gezin wist er toch van? Vier zwangerschappen geheim houden voor de mensen die je elke dag ziet vind ik toch wel heel knap.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95842665
quote:
5s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:47 schreef Harajuku. het volgende:
Maar dat hele gezin wist er toch van? Vier zwangerschappen geheim houden voor de mensen die je elke dag ziet vind ik toch wel heel knap.
Misschien dacht de familie dat ze het pasgeboren kind zou afstaan voor adoptie oid?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_95843766
Misschien hebben ze wel gevraagd of ze zwanger was. En als je dochter 'nee' zegt, geloof je dat als ouder, denk ik.
  vrijdag 22 april 2011 @ 11:00:52 #93
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95843874
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 10:23 schreef Sam-x het volgende:

[..]

Misschien dacht de familie dat ze het pasgeboren kind zou afstaan voor adoptie oid?
Ik bedoelde die broers en zussen hè.

Haar ouders claimen van niets te hebben geweten. Dan moet je wel een gigantische plaat voor je kop hebben.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95843952
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:00 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik bedoelde die broers en zussen hè.

Haar ouders claimen van niets te hebben geweten. Dan moet je wel een gigantische plaat voor je kop hebben.
Ouders hebben wel vaker een gigantische plaat voor hun kop wat hun kinderen betreft: 'Zoiets zou mijn kind nooit doen'
Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. Je ziet het zo vaak. :)
  vrijdag 22 april 2011 @ 11:04:45 #95
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95844036
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ouders hebben wel vaker een gigantische plaat voor hun kop wat hun kinderen betreft: 'Zoiets zou mijn kind nooit doen'
Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. Je ziet het zo vaak. :)
Ja, sure. Een bushokje kapot gemaakt? Dat zou mijn kind nooit doen.
Vier zwangerschappen en moorden missen terwijl ze bij mij in huis woont? Dat zou mijn kind nooit doen

Yeah, no. :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95845779
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:04 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, sure. Een bushokje kapot gemaakt? Dat zou mijn kind nooit doen.
Vier zwangerschappen en moorden missen terwijl ze bij mij in huis woont? Dat zou mijn kind nooit doen

Yeah, no. :')
Ouders denken/hopen dat ze hun kind goed hebben opgevoed en zeggen en geloven daarom dat hun kind zoiets niet zal doen. ;)
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  vrijdag 22 april 2011 @ 13:25:23 #97
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95848571
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:52 schreef Sam-x het volgende:

[..]

Ouders denken/hopen dat ze hun kind goed hebben opgevoed en zeggen en geloven daarom dat hun kind zoiets niet zal doen. ;)
Ja, ik snap het principe. Ik vind het alleen kant noch wal raken in deze context.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95848671
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:25 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, ik snap het principe. Ik vind het alleen kant noch wal raken in deze context.
Het zou toch best kunnen? Dat ze op een gegeven moment vermoedens hadden maar hun dochter op haar woord geloofden.
  vrijdag 22 april 2011 @ 13:29:17 #99
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95848704
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het zou toch best kunnen? Dat ze op een gegeven moment vermoedens hadden maar hun dochter op haar woord geloofden.
Bij de eerste wellicht. De tweede, vooruit. De derde .. En dan zelfs de vierde nog. Nee, kom op. Dat gaat er bij mij gewoon echt niet in.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95848763
Deze straf heeft verder geen enkele zin en is ook vrij ongepast. Dit zijn delicten van iemand die een ernstige kronkel heeft in haar persoonlijkheid heeft en ze zou dan ook intensief behandeld moeten worden.
pi_95849793
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:29 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Bij de eerste wellicht. De tweede, vooruit. De derde .. En dan zelfs de vierde nog. Nee, kom op. Dat gaat er bij mij gewoon echt niet in.
Ouders willen zoiets niet zien. Misschien hebben ze wel iets in de smiezen gehad, maar hebben ze zich eruit gepraat. Immers, je kind kan toch niet zo'n monster zijn?

Maargoed, we weten allemaal hoe dat is afgelopen :')
  vrijdag 22 april 2011 @ 14:01:39 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95849853
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:29 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Bij de eerste wellicht. De tweede, vooruit. De derde .. En dan zelfs de vierde nog. Nee, kom op. Dat gaat er bij mij gewoon echt niet in.
Je kunt je simpelweg niet voorstellen dat jouw kind tot zoiets in staat is, dat maakt het ook makkelijker dingen niet te zien.

En juist als het al eerder gebeurd is ga je er makkelijker vanuit dat jouw kind kennelijk nogal schommelt qua gewicht, misschien nam ze na een bevalling ook wat tijd om zich langzaamaan weer strakker te gaan kleden.

Juist zulke onvoorstelbare dingen zien mensen niet, vooral door het onvoorstelbare ervan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_95870800
Bah bah, ik vind dat ze haar maar meteen in moeten laten slapen, zulke mensen hebben we dus zo niet nodig in deze maatschappij. Ik snap niet waarom er altijd zo'n groot probleem wordt gemaakt over watvoor 'n straf zo'n moordenaar moet krijgen. Zulke zieke mensen moeten gewoon zonder aarzeling geëxecuteerd of iets dergelijk worden, dan zijn wij ook gelijk van ze af. :r
wil je erover praten...?
  vrijdag 22 april 2011 @ 22:34:32 #104
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95870898
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:59 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Ouders willen zoiets niet zien. Misschien hebben ze wel iets in de smiezen gehad, maar hebben ze zich eruit gepraat. Immers, je kind kan toch niet zo'n monster zijn?

Maargoed, we weten allemaal hoe dat is afgelopen :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 14:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je kunt je simpelweg niet voorstellen dat jouw kind tot zoiets in staat is, dat maakt het ook makkelijker dingen niet te zien.

En juist als het al eerder gebeurd is ga je er makkelijker vanuit dat jouw kind kennelijk nogal schommelt qua gewicht, misschien nam ze na een bevalling ook wat tijd om zich langzaamaan weer strakker te gaan kleden.

Juist zulke onvoorstelbare dingen zien mensen niet, vooral door het onvoorstelbare ervan.
Ik snap het hoor, ik vind dit alleen too much. De werkgever had het ook door doordat ze van dik naar slank ging in een paar dagen, die strakkere kleding later klopt dus ook niet. Mevrouw werd elke negen maanden dikker en was dagen daarna weer slank.

Ik durf er vergif op in te nemen dat mijn ouders het door zouden hebben.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95870943
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:32 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:
Bah bah, ik vind dat ze haar maar meteen in moeten laten slapen, zulke mensen hebben we dus zo niet nodig in deze maatschappij. Ik snap niet waarom er altijd zo'n groot probleem wordt gemaakt over watvoor 'n straf zo'n moordenaar moet krijgen. Zulke zieke mensen moeten gewoon zonder aarzeling geëxecuteerd of iets dergelijk worden, dan zijn wij ook gelijk van ze af. :r
Daarom is er nou een rechtsstaat.
pi_95872462
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:34 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

[..]

Ik snap het hoor, ik vind dit alleen too much. De werkgever had het ook door doordat ze van dik naar slank ging in een paar dagen, die strakkere kleding later klopt dus ook niet. Mevrouw werd elke negen maanden dikker en was dagen daarna weer slank.

Ik durf er vergif op in te nemen dat mijn ouders het door zouden hebben.
Dat lijkt mij ook vanzelfsprekend. Wellicht dat het een complot is, maar dat bevraag ik ten zeerste. Als de familie hier ook bij betrokken is, lijkt het me niet dat dit ooit ontdekt is. Het is echt een one-man show geweest.
  vrijdag 22 april 2011 @ 23:09:02 #107
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95872683
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:04 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook vanzelfsprekend. Wellicht dat het een complot is, maar dat bevraag ik ten zeerste. Als de familie hier ook bij betrokken is, lijkt het me niet dat dit ooit ontdekt is. Het is echt een one-man show geweest.
Ho ho, ik denk niet dat de ouders gezellig meededen of zo hoor. Het gaat er bij mij gewoon absoluut niet in dat je dit als ouder niet doorhebt. Of je er dan wat mee doet is een tweede.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 22 april 2011 @ 23:09:44 #108
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95872720
En normale mensen doen daar wel wat mee :') No way in Hell dat mijn ouders niets zouden zeggen en/of doen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95873503
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:09 schreef Harajuku. het volgende:
En normale mensen doen daar wel wat mee :') No way in Hell dat mijn ouders niets zouden zeggen en/of doen
Het is alleen maar positief als je het niet snapt.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  zaterdag 23 april 2011 @ 09:03:26 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95880359
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:34 schreef Harajuku. het volgende:
Ik durf er vergif op in te nemen dat mijn ouders het door zouden hebben.
Mijn moeder ook, maar toen ik 20 jaar geleden nog thuiswoonde had zij dan ook al door dat ik zwanger was voordat ik het zelf wist.... ik was 1 dag overtijd :')

Ik denk dat het in deze echt een gevalletje "niet willen zien" is geweest.
Perfecte dochters doen zulke dingen immers niet...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_95906192
Hoe kon ze thuis bevallen zonder dat iemand het door had? Ze zou het dan wel geluidloos hebben gedaan, maar ze zal toch zeker uren bezig zijn geweest. Hebben dr ouders haar niet gemist met eten? Bloedvlekken? Vruchtwater? Je kan mij niet wijsmaken dat ze zich een paar uur terug trok om te bevallen en later zonder blikken of blozen aan de piepers zat.
Ik ben 2 keer bevallen, volgens het boekje, zonder complicaties of rupturen, maar normaal zitten ging echt niet :X de eerste paar dagen. Dat valt toch op? En wat deed ze met de placenta? Ging die ook de koffer in?
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  zondag 24 april 2011 @ 08:19:39 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95909958
Ik ben ook 2 keer bevallen en het niet kunnen zitten komt me niet bekend voor.

Neemt niet weg dat ik zeker de 2de bevalling niet alleen had kunnen doen, dat zou de baby waarschijnlijk niet overleefd hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_95947255
Leandra, sommige mensen hebben gewoon een plaat voor hun kop. Helaas.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  vrijdag 29 april 2011 @ 18:31:18 #114
339399 PetiteBeteNoire
Vouloir est pouvoir
pi_96148909
Als je het één keer doet van schrik, of schaamte, oké (nou ja, NIET oké, maar het kan gebeuren, hè?). Maar bij de derde zou ik iets hebben van : 'Hmm, volgens mij doe ik iets niet helemaal goed...'
Il n'est pire eau, que l'eau qui dort,
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre!
pi_96149036
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 18:31 schreef PetiteBeteNoire het volgende:
Als je het één keer doet van schrik, of schaamte, oké (nou ja, NIET oké, maar het kan gebeuren, hè?). Maar bij de derde zou ik iets hebben van : 'Hmm, volgens mij doe ik iets niet helemaal goed...'
Zeer waarsch. ben jij geestelijk vrij gezond en dan is het idd ondenkbaar. Mensen die dat niet zijn, zien dat wellicht op zo'n moment als de 'beste' / enige optie. Dat wil niet zeggen dat ze niet beseft kan hebben dat ze met iets fouts bezig was, maar je moet er ook nog naar kunnen handelen.
  vrijdag 29 april 2011 @ 18:34:26 #116
339399 PetiteBeteNoire
Vouloir est pouvoir
pi_96149047
Lekker lang in de bak, en dan verplichte sterilisatie
Il n'est pire eau, que l'eau qui dort,
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre!
pi_96285834
http://www.telegraaf.nl/b(...)arder_Courant__.html

Blunder Leeuwarder Courant
AMSTERDAM - De Leeuwarder Courant heeft een grote blunder gemaakt door De Telegraaf en het AD te beschuldigen van het plaatsen van de verkeerde foto van Sietske H., de Friese vrouw die ervan wordt verdacht haar baby's te hebben gedood.

Villamedia, het platform van de Nederlandse Vereniging voor Journalisten, nam dinsdag klakkeloos een 'collegiale waarschuwing' over van de Leeuwarder Courant. Daarin zei de krant dat De Telegraaf en het AD een verkeerde foto hadden geplaatst bij artikelen over de verdachte en waarschuwde andere media ervoor deze 'fout' niet ook te maken.

Een redacteur van Villamedia gaf na een telefoontje van De Telegraaf toe te zijn 'vergeten' wederhoor te plegen. "Het was nog erg vroeg", aldus de schrijver van het artikel. Na het verzoek alsnog wederhoor te plegen, werd al snel duidelijk dat de Leeuwarder Courant er faliekant naast zat.

De eindredacteur van de krant heeft inmiddels "duizend maal excuses" aangeboden aan De Telegraaf.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:30:38 #118
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96288252
quote:
De rechtbank in Leeuwarden doet dinsdagmiddag uitspraak in de zaak van Sietske H. uit Nij Beets. Het Openbaar Ministerie eiste twee weken geleden twaalf jaar celstraf tegen de 26-jarige tandartsassistente, die terechtstaat voor het doden van haar vier pasgeboren baby's tussen 2003 en 2009.

Het Openbaar Ministerie had ook tbs willen eisen, maar dat lukte niet omdat H. weigerde mee te werken aan onderzoek van het Pieter Baan Centrum. Hierdoor is niet te zeggen of de Friezin aan een persoonlijkheidsstoornis lijdt.

De officier van justitie acht bewezen dat de vier kindjes leefden toen Sietske H. beviel. Ze zei zelf dat ze bang was dat de kinderen ontdekt zouden worden, waarna ze de baby's heeft verstikt met haar handen en een kussen.

In drie gevallen is volgens het OM sprake van moord, mede omdat ze vuilniszakken had klaargelegd voor de bevalling en ze geen voorbereiding had getroffen om de kindjes te houden. Alleen in het eerste geval zou sprake zijn van doodslag.

H.'s advocaat Barbara Klunder gaat niet uit van moord. In twee gevallen eiste ze vrijspraak vanwege gebrek aan bewijs, in de andere gevallen was volgens de raadsvrouw sprake van doodslag.

Met de strafeis van twaalf jaar wil justitie herhaling voorkomen. De 'enorme eenzaamheid' die volgens het OM uit het dossier naar voren komt, werkte strafverminderend. Sietske H. zei op de zitting dat ze zichzelf haat om wat ze heeft gedaan. "Ik voel mij schuldig en schaam mij diep. Ik weet dat dit nooit weer kan en mag gebeuren."

De zaak kwam begin augustus aan het rollen toen de tandartspraktijk de politie waarschuwde. Op de zolder van haar woning werden de vier dode baby's gevonden in koffers. De familie was sinds de geboorte van het eerste kind naar een andere woning verhuisd. H. heeft de koffer met het lijkje toen zelf verhuisd. Om de geur van de babylijkjes te verbloemen gebruikte ze luchtverfrisser.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 17:09:48 #119
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96301602
Sietske H. krijgt twaalf jaar
quote:
Sietske H. uit Nij Beets moet twaalf jaar de cel in voor het doden van haar vier pasgeboren baby's. Dat heeft de rechtbank in Leeuwarden dinsdag bepaald.

De straf komt overeen met de eis van het Openbaar Ministerie. De 26-jarige tandartsassistente heeft zich volgens de rechtbank bij de eerste baby schuldig gemaakt aan doodslag. Bij de volgende drie geboortes was sprake van moord. Omdat Sietske H. niet heeft willen meewerken aan het psychologisch onderzoek door het Pieter Baan Centrum (PBC) rekent de rechtbank haar de feiten volledig aan.

Hoewel er bij de rechtbank een vermoeden bestaat dat er op basis van de bizarre feiten welhaast sprake moet zijn van een stoornis, moest de rechtbank dat vermoeden laten voor wat het is. Uit angst voor tbs heeft Sietske H. niet meegewerkt aan de onderzoeken in het PBC. De rechtbank noemt het 'raadselachtig' dat de vrouw na een eerste zwangerschap in zes jaar tijd tot drie keer toe opnieuw in verwachting is geraakt.

De weeën en de pijn moet Sietske H. 'met bijna bovenmenselijke inspanning' hebben weten te onderdrukken, bang als ze was voor ontdekking. Na de geboorte heeft de vrouw de 'volstrekt weerloze' baby's met een kussen of met haar blote handen om het leven gebracht. Omdat ze had besloten de zwangerschappen geheim te houden en omdat abortus, in verband met ontdekking door de omgeving, geen optie was, moet Sietske H. volgens de rechtbank voorafgaand aan de laatste drie bevallingen het besluit hebben genomen de baby's van het leven te beroven.

Het argument dat ze een perfecte dochter wilde zijn is voor de rechtbank enigszins invoelbaar. Dat ze die gedachte liet prevaleren boven vier levens, kan de rechtbank niet begrijpen. De rechtbank vindt de delicten 'zo ernstig en schokkend' dat alleen de maximale straf op zijn plaats is. Op basis van de gedetailleerde verklaringen van Sietske H. over de eerste twee bevallingen, verwierp de rechtbank het verweer van raadsvrouw Barbara Klunder. Klunder betoogde dat niet bewezen kon worden dat de eerste twee baby's levend zijn geboren.

Sietske H. hield haar zwangerschappen voor iedereen verborgen en verstopte de lijkjes tussen 2003 en 2009 op zolder bij haar ouders thuis. De zaak kwam begin augustus aan het licht toen de tandartspraktijk waar ze werkte argwaan had gekregen en de politie waarschuwde. Op de zolder van de ouderlijke woning werden de vier dode baby's gevonden in koffers. Om de geur van de babylijkjes te verhullen had ze luchtverfrisser gebruikt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:26:48 #120
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96307694
Update 17.54 uur
Sietske H. gaat in hoger beroep tegen de celstraf van twaalf jaar die de rechtbank in Leeuwarden haar dinsdag oplegde wegens het doden van haar vier pasgeboren baby's. Dat heeft haar advocate Barbara Klunder gezegd. De advocate betitelt de straf als 'het maximum van het maximum'. H. is volgens Klunder 'vreselijk geschrokken'.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:33:53 #121
153377 Jurk
Plurk!
pi_96308091
Met iemand die haar eigen kinderen ombrengt heb ik echt geen medelijden :{
Ik vind een max van 12 jaar nog best weinig.
Heel jammer voor haar dat ze vreselijk geschrokken is, kan ze daar mooi 12 jaar van bijkomen.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:14:14 #122
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96321701
Jahaha, echt hè. Who gives a rat's arse dat een babymoordenaar geschrokken is.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_96321860
Ik denk dat haar ouders ook wel redelijk waren geschrokken toen ze hoorden dat hun dochter vier pasgeboren kinderen had vermoord in hun huis. Tenminste, als ze werkelijk van niets hebben geweten (waar ik nog niet zo zeker van ben).
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:45:44 #124
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96344862
quote:
Sietske H., die dinsdag werd veroordeeld tot twaalf jaar cel voor het doden van vier van haar pasgeboren baby's, zit al enkele maanden in therapie. Dat zegt haar advocaat woensdag in NRC Handelsblad.

Volgens raadsvrouw Barbara Klunder heeft de vrouw uit Nij Beets zelf om therapie gevraagd en voert ze in de gevangenis wekelijks gesprekken met een psycholoog. "Haar doel is om te voorkomen dat zij in herhaling treedt. Opener wordt. En als ik de berichten uit haar omgeving mag geloven, is zij door die gesprekken ook een stuk toegankelijker geworden."

De 26-jarige tandartsassistente werkte volgens haar advocaat niet mee aan een onderzoek door het Pieter Baan Centrum (PBC) omdat ze bang was dat de rechtbank haar jaren tbs zou opleggen. "De gemiddelde duur van tbs is op dit moment tien jaar. En mijn cliënt is jong. Ze heeft nog een heel leven voor zich."

Advocaat Wim Anker denkt dat het weigeren van een psychologisch onderzoek door het PBC irritatie heeft opgeroepen bij de rechter. "Ik heb zelf een cliënt gehad die levenslang kreeg voor enkelvoudige moord omdat zij onderzoek weigerde en niets wilde zeggen op de zitting", zegt hij in de krant. "Ik denk dat de rechter zich daar ernstig aan stoorde. In hoger beroep kreeg zij zestien jaar."

Sietske H. heeft zich volgens de rechtbank in Leeuwarden bij de eerste baby schuldig gemaakt aan doodslag. Bij de volgende drie geboortes was sprake van moord. De rechtbank rekent haar de feiten volledig aan, omdat ze niet heeft meegewerkt aan psychologisch onderzoek.

De advocaat van H. liet dinsdag al weten dat H. in hoger beroep gaat tegen de straf die ze opgelegd kreeg. Ze is het oneens met de uitspraak en de motivering van de rechtbank.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_96383879
12 jaar.. naar mijn mening niet lang genoeg.. :N
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_96384007
'Baarmoeder Sietske H.': het proces

Ondanks het mooie weer zijn er op dinsdag 19 april behoorlijk wat mensen naar Leeuwarden getogen om de zaak tegen Sietske H. bij te wonen. Zo veel zelfs dat een aantal mensen vanuit een aparte zaal op een beamer moet meekijken. Het beeld is vrij goed, het geluid laat nogal wat te wensen over.

Het eerste deel van de zitting bestaat uit vragen die de rechtbank aan Sietske stelt - op sommige (belangrijke) vragen is Sietskes antwoord niet te horen. Dit tot frustratie van iedereen in de bezoekerszaal.

De rechter wil weten hoe ze haar zwangerschappen steeds verborgen wist te houden voor haar omgeving, hebben die haar er nooit op aangesproken? Het had toch moeten opvallen.

‘Nou, niet echt,’ antwoordt Sietske. ‘Je wordt gewoon wat dikker, wat omslachtiger.’ Ze vertelt dat ze in paniek raakte op het moment dat ze dikker begon te worden, dan kwam er veel angst naar boven.

Uiteindelijk is het de tandarts bij wie Sietske stage loopt die naar de politie stapt: hij vertrouwt het niet. Met een dikke buik had ze zich ziek gemeld, met een dunne buik kwam ze weer terug.

Bij de politie verklaart Sietske dat ze inderdaad meer dan eens zwanger is geweest, maar dat ze de kinderen ter adoptie heeft afgestaan. Ze belooft dat ze een aantal weken later de adoptiepapieren zal laten zien. Als ze dat niet kan wordt ze in augustus 2010 aangehouden op verdenking van het te vondeling leggen van haar kinderen, het zich onttrekken aan de ouderlijke macht, of, in het ergste geval, het doden van haar kinderen.

Op het moment dat ze wordt verhoord gaat de politie nog uit van drie kinderen. In eerste instantie houdt ze vol dat de kinderen nog leven. Ze kan alleen niet zeggen waar ze zijn. Als de politie erop door blijft vragen zegt ze dat ze iets heel erg verkeerds heeft gedaan.

Uiteindelijk komt het hoge woord eruit: alle drie de kinderen leven niet meer. De politie wil weten of de baby’s na de geboorte wel in leven waren. Alleen van de laatste twee baby’s weet Sietske zeker dat ze leefden bij de geboorte, van de eerste kan ze het zich bij de politie niet herinneren. Pas bij de doorzoeking van de woning van Sietskes ouders vindt de politie een vierde babylijkje, net als de andere drie verpakt in een koffer op de zolder.

De rechter wil weten hoe ze de bevallingen heeft doorstaan – die deed ze helemaal in haar eentje, op haar slaapkamer. Voor elke bevalling had ze spullen klaargelegd: handdoeken, vuilniszakken, een schaar en maandverband. ‘Ik zat gewoon op mijn hurken,’ legt ze uit.

‘Ik heb eerlijk gezegd met verbazing gelezen dat u dat kon doorstaan. Al die pijn, de persweeën, de bevalling, zonder dat iemand het doorhad,’ merkt de rechter op. Hij vraagt zich af hoe ze dat kon, ze moet wel een erg hoge pijngrens hebben gehad.

‘Het ging gewoon,’ verklaart Sietske. De rechter merkt op hoe vreemd het is dat niemand wat heeft gemerkt: bij een van de bevallingen lag haar zus op drie meter afstand naast haar, slechts gescheiden door wat boekenkastjes, en bij een andere bevalling waren haar ouders thuis. Ze heeft er zelf ook geen verklaring voor.

De rechter stelt eerst vragen over de vierde baby. Daarover heeft ze verklaard dat ze de baby zelf heeft opgevangen tijdens de bevalling, ze liet het meisje niet met haar hoofd op de grond vallen. ‘Waarom heeft u de baby opgevangen?’ vraagt de rechter. Sietske begint te huilen. Haar antwoord is door het uitvallen van de microfoon niet te verstaan, maar ze is duidelijk van streek door de vraag. Haar advocate zet een glas water bij haar neer.

Sietske vertelt dat ze in paniek raakte toen de baby begon te huilen. Hortend en stotend vertelt ze dat ze er toen voor heeft gezorgd dat het kind geen adem meer kreeg. Ze weet nog dat het een mooie baby was.

Na de bevalling is ze moe en duizelig en gaat ze een half uurtje op bed liggen. Pas daarna knipt ze de navelstreng door. ‘Het was net alsof ik het niet was,’ zegt ze. ‘Alsof ik er naar keek.’

De rechter neemt met haar door hoe de kinderen, drie meisjes en een jongetje, gevonden zijn. Het vierde kindje werd gevonden in een plastic zak in een rugtas. De rugtas zat ook weer in een plastic tas en die zat in de koffer.

Bij twee kindjes werd in de stoffelijke resten een stuk stof aangetroffen in de mondholte, wat erop duidt dat ze waarschijnlijk op die manier, door verstikking om het leven zijn gekomen. Ook zat er bij een van de meisjes een plastic zak om het hoofdje geknoopt.

Een van de andere rechters ondervraagt Sietske over het besef dat zij had van elke zwangerschap. Sietske vertelt dat ze zo normaal mogelijk probeerde te leven, ‘Als het er niet is, dan is het er niet.’

Tijdens de zwangerschappen, en nog meer tijdens de bevallingen, overheerste het gevoel van angst: ze was bang wat de mensen zouden zeggen en zouden denken. Bang om niet ‘het perfecte plaatje’ te zijn.

De vrouwelijke rechter houdt haar voor dat ze tijdens haar zwangerschappen minder alcohol dronk dan normaal: waarom zou ze dat doen als ze het kind toch niet wilde? Volgens Sietske heeft ze niet met alcohol gematigd omdat het niet goed zou zijn voor het kind, maar gewoon, omdat ze er niet zoveel zin in had.

In 2002 raakt ze zwanger van het eerste kindje. Omdat ze pas na vier of vijf maanden erachter komt dat ze zwanger is, is het al te laat voor abortus. Rechter: ‘Als u het achteraf bekijkt, had u dan voor abortus gekozen?’ Sietske denkt lang na, en antwoordt dan met een aarzelend ‘ja’.

In juni 2003 wordt het kindje geboren, op de zolderkamer die ze deelt met haar zus. Ondanks de hevige pijn moet ze stil zijn. Ze vertelt weer over de paniek die zich van haar meester maakt als het kind geluid begint te maken. ‘Ik schrok van het geluid, alsof het niet echt was.’

Om te zorgen dat de baby stil is legt ze een kussen over haar heen. Ze geeft toe dat ze er nooit over na had gedacht wat ze na de bevalling met het kind zou doen. Als het buikje niet meer beweegt doet ze het in een vuilniszak, die ze later in een koffer stopt. Deze bevalling vindt plaats in het oude huis van Sietskes ouders: als zij verhuizen naar een andere woning neemt Sietske de koffer mee.

De rechters willen weten waarom ze dat deed. Waarom heeft ze de koffer nooit weggedaan? Was ze niet bang dat iemand hem zou pakken?

Ze begint weer te huilen. ‘Nu had ik het tenminste nog bij me.’ Rechter: ‘Dus u wilde het kind bij u houden, u vond het moeilijk om er afstand van te doen.’ ‘Dat denk ik wel,’ antwoordt Sietske zacht.

In maart 2005 bevalt ze van haar tweede kind. De rechter prijst haar bijna om haar ‘vakkundige’ manier van bevallen: net of er een verloskundige bij heeft gestaan.

Tijdens de geboorte voelt ze of de navelstreng niet om de nek van het kindje is gewikkeld. Opmerkelijk, vindt de rechter. ‘Als je een kind wil hebben of wil houden moet je inderdaad goed de navelstreng controleren. Als je het kind niet wilt, dan maakt die navelstreng natuurlijk niks uit. Waarom controleerde u dat dan toch?’

Sietske antwoordt dat ze ergens had gehoord dat het zo moest. De rechtbank wil weten waarom ze wel alle voorbereidingen voor de bevalling trof, maar niet voor het moment dat het kind er zou zijn. Ze kan er niks over zeggen.

Rechter: ‘Wat ik nog niet helemaal snap, u weet hoe het allemaal werkt, met voorbehoedsmiddelen en zo, en op een gegeven moment stopt u met het gebruik van de pil. Waarom begon u na de zwangerschappen niet weer met het gebruik ervan?’ Sietske antwoordt dat ze bang was voor vragen van de huisarts. Hij had haar al eerder lastige vragen gesteld, ze was bang dat hij achter de zwangerschappen zou komen.

‘U wilt niet meewerken met onderzoeken van het Pieter Baan Centrum, maar wat ik almaar hoor is angst, angst, angst,’ begint de rechter. ‘Iedere vrouw van uw leeftijd zou zonder problemen naar de huisarts zijn gegaan voor de pil. Het is zo weinig van deze tijd.’

Hij voegt eraan toe dat ze er ook voor had kunnen kiezen om helemaal geen seks te hebben, als ze niet weer zwanger wilde raken.

Sietske vertelt dat ze met iedereen beschermde seks had, behalve met haar ex-vriend, die de relatie tijdens de tweede zwangerschap uitmaakte. Daarna zagen ze elkaar nog regelmatig en hadden ze ook af en toe (onveilige) seks.

‘Dus u denkt dat alle vier de kinderen van uw ex-vriend zijn?’ Sietske knikt. ‘Dat lijkt me wel, ja.’

‘Ik zeg het u eerlijk,’ aldus de rechter, ‘het is een beetje raadselachtig voor de rechtbank dat u niet na de eerste keer alles er aan heeft gedaan om het een volgende keer te voorkomen.’

‘Sommige dingen snap ik ook niet,’ reageert Sietske.

Het is tijd voor een schorsing – na de schorsing worden de persoonlijke omstandigheden van Sietske behandeld. De correspondente spoedt zich intussen over de Afsluitdijk naar Den Haag, voor een andere zitting.

Later in de middag eist de officier van justitie 12 jaar gevangenisstraf in deze zaak. Ze kan geen tbs eisen, omdat Sietske niet mee wilde werken aan de onderzoeken van het Pieter Baan Centrum. Over twee weken volgt de uitspraak.

(verslag: Anna Korterink)

Bron: http://misdaadjournalist.(...)ke-h-het-proces.html
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  donderdag 23 juni 2011 @ 18:45:44 #127
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98565283
quote:
Ook na aandringen van het Openbaar Ministerie (OM) en het gerechtshof in Leeuwarden weigert Sietske H. uit het Friese Nij Beets nog steeds haar medewerking aan een psychologisch onderzoek in het Pieter Baan Centrum (PBC) in Utrecht. Ze is bang dat ze dan tbs krijgt opgelegd. Dat bleek donderdag tijdens een regiezitting van het gerechtshof.

De 26-jarige tandartsassistente werd door de rechtbank in Leeuwarden op 3 mei veroordeeld tot 12 jaar cel. De vrouw heeft tussen 2003 en 2009 haar vier pasgeboren baby's om het leven gebracht. De kinderlijkjes verstopte ze in koffers op de zolder van de ouderlijke woning.

De rechtbank oordeelde dat H. zich schuldig had gemaakt aan doodslag op het eerste kind en moord op de andere drie baby's. Volgens het OM 'schreeuwt' het dossier om een antwoord op de vraag waarom H. vier baby's om het leven heeft gebracht. Een verblijf in het PBC zou veel vragen kunnen beantwoorden.

Het hof sloot zich daarbij aan. 'Hoe langer je het dossier leest, hoe raadselachtiger het wordt. De waarom-vraag dringt zich steeds meer op', aldus voorzitter Klaas van Dijk. Het onderzoek door het PBC kan onder meer duidelijkheid geven over de mate van toerekeningsvatbaarheid van de verdachte.

H. bleef volhouden dat ze uit angst voor tbs niet wil meewerken aan het PBC-onderzoek. Tijdens een eerder verblijf in het PBC heeft ze ook niet meegewerkt. Ze gaf zelf aan waarom ze niet naar het PBC wil: 'Dat je geen uitzicht hebt. Dat je niet weet wanneer je eruit kunt komen'. Het hof beslist waarschijnlijk vrijdag of H. wel of niet naar het PBC gaat.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_98565616
Eigenlijk best krom dat iemand die duidelijk psychisch niet in orde is gewoon een TBS onderzoek kan weigeren uit angst. Was het laatst niet ook al zo bij Robert M. dat hij mee weigerde te werken aan PBC tests omdat hij bang was voor TBS?

Jammer dat het zo afschrikkend werkt, want ik denk dat deze vrouw meer baat heeft bij TBS dan bij gevangenisstraf.
  donderdag 23 juni 2011 @ 18:54:12 #129
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98565662
Dat is omdat er aan TBS geen limiet zit hè. Misschien denkt ze wel dat ze niet te maken is, dan zit ze daar tot aan haar dood :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_98566008
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2011 18:54 schreef Harajuku. het volgende:
Dat is omdat er aan TBS geen limiet zit hè. Misschien denkt ze wel dat ze niet te maken is, dan zit ze daar tot aan haar dood :D
Ja ik weet dat het daarom is en daar gaat het dus ook fout. Deze vrouw heeft niets te zoeken in een gevangenis, maar het is de betere optie voor haar.
  donderdag 23 juni 2011 @ 19:06:31 #131
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98566199
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:02 schreef Stranger het volgende:

[..]

Ja ik weet dat het daarom is en daar gaat het dus ook fout. Deze vrouw heeft niets te zoeken in een gevangenis, maar het is de betere optie voor haar.
Daar verschillen wij van mening. Iedereen mag van mij naar TBS, graag zelfs, maar eerst een straf uitzitten.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:03:55 #132
285467 missashley
Raar maar Waar
pi_98572708
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:06 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Daar verschillen wij van mening. Iedereen mag van mij naar TBS, graag zelfs, maar eerst een straf uitzitten.
ik vind een tbs waar geen limiet op zit,, op zich ook wel een straf hoor. Dat gun ik echt niet iedereen ;)
Maar met verlof en zo ben je daar wel beter af (na een tijdje) dan in de gevangenis. Maar in de gevangenis hoef je niet zo veel bijzonders te doen qua persoonlijke shit. Maar ja 12 jaar.. das wel een tijdje XD
Af en toe is blup zeggen voldoende :)
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:12:22 #133
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98573252
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:03 schreef missashley het volgende:

[..]

ik vind een tbs waar geen limiet op zit,, op zich ook wel een straf hoor. Dat gun ik echt niet iedereen ;)
Maar met verlof en zo ben je daar wel beter af (na een tijdje) dan in de gevangenis. Maar in de gevangenis hoef je niet zo veel bijzonders te doen qua persoonlijke shit. Maar ja 12 jaar.. das wel een tijdje XD
Natuurlijk, maar het is geen gegeven dat diegene ook daadwerkelijk zolang blijft zitten. Sommigen zijn na drie jaar klaar. Vind ik prima, maar dan wel eerst een straf en dáárna TBS extra erbovenop.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:15:47 #134
285467 missashley
Raar maar Waar
pi_98573472
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:12 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar het is geen gegeven dat diegene ook daadwerkelijk zolang blijft zitten. Sommigen zijn na drie jaar klaar. Vind ik prima, maar dan wel eerst een straf en dáárna TBS extra erbovenop.
edit

[ Bericht 19% gewijzigd door missashley op 24-06-2011 22:11:43 ]
Af en toe is blup zeggen voldoende :)
pi_98607243
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:15 schreef missashley het volgende:

[..]

Ah ok, wat ik me eigenlijk afvroeg als je tbs wel krijgt maar eerst je gevangenisstraf kan je dan ook eerder naar tbs zoals anders vervroegd vrijkomen? Want als dat zo is, kan ze zeg maar 3 jaar eerder naar tbs en heeft ze bijv na 12 jaar alles gehad en is ze vrij...
Huh?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:02:53 #136
285467 missashley
Raar maar Waar
pi_98625606
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:54 schreef Sam-x het volgende:

[..]

Huh?
ja laat maar had beetje vaag er neer gezet :)
Af en toe is blup zeggen voldoende :)
pi_98699983
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:02 schreef missashley het volgende:

[..]

ja laat maar had beetje vaag er neer gezet :)
Ok ;)
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')