Dat is zo, maar ik snap de keuze niet. Er kan toch gezegd worden dat mevrouw direct naar een TBS kliniek gaat, verschillende professionals haar hele verleden + verklaring eens gaan uitpluizen etc. De vraag; "wil je meewerken?" vind ik zo raar.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat valt er te dwingen dan? Als zij gewoon stil op een stoeltje blijft zitten en geen antwoord geeft op vragen dan valt er weinig te onderzoeken
Ik denk dat hij meer bedoelt dat ze er zo normaal en leuk uitziet, dat je altijd verwacht dat een creep zoiets doet, en niet je doodgewone buurmeisje.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom is het erger als iemand mooi is?
Het gaat om wat ze heeft gedaan, niet om haar uiterlijk. Dat mooie mensen zulke dingen niet doen is allang achterhaalt.
indeedquote:Op dinsdag 19 april 2011 12:46 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik denk dat hij meer bedoelt dat ze er zo normaal en leuk uitziet, dat je altijd verwacht dat een creep zoiets doet, en niet je doodgewone buurmeisje.
Daarentegen kan een of andere Eucalypta de liefste moeder van de wereld zijn, uiterlijk zegt helemaal niets.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:46 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik denk dat hij meer bedoelt dat ze er zo normaal en leuk uitziet, dat je altijd verwacht dat een creep zoiets doet, en niet je doodgewone buurmeisje.
Dit moet echt veranderen. Net als met pedofielen die niet willen meewerken, die liever een aantal jaren in de gevangenis zitten dat ze TBS krijgen die heel wat keren verlengd kan worden. Ze weten het donders goed. Dit moet veranderen, in dit soort gevallen mag wat mij betreft iemand altijd TBS krijgen. Ooit gaan ze toch wel praten.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is sowieso een waardeloos principe. Een mentaal totaal verknipte vrouw de keuze bieden tot onderzoek of geen onderzoek. Da's hetzelfde als een 7-jarige laten kiezen tussen school en de Intertoys. Soms mag de overheid wat mij betreft wel dingen beslissen voor mensen, met name na dit soort verhalen.
een typische "niet alle marokkanen zijn slecht" reactie.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarentegen kan een of andere Eucalypta de liefste moeder van de wereld zijn, uiterlijk zegt helemaal niets.
quote:H. verklaarde dat ze zich als een toeschouwer voelde tijdens het doden van haar vierde kind. Ze verstopte de kinderen op zolder omdat ze 'geen andere uitweg zag'. Naar de dokter voor de pil durfde ze niet. H. verklaarde dat ze bang was voor vragen.
gewoon überhaupt meer richting Amerikaans model.. schuldig tot je tegendeel bewezen is e.d.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dit moet echt veranderen. Net als met pedofielen die niet willen meewerken, die liever een aantal jaren in de gevangenis zitten dat ze TBS krijgen die heel wat keren verlengd kan worden. Ze weten het donders goed. Dit moet veranderen, in dit soort gevallen mag wat mij betreft iemand altijd TBS krijgen. Ooit gaan ze toch wel praten.
Eh, nee. Zo bedoel ik het dus niet. En in de VS zitten heel wat 'gekken' in de gewone gevangenis die eigenlijk in een psychiatrische inrichting zouden moeten zitten.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:53 schreef Onnoman het volgende:
[..]
gewoon überhaupt meer richting Amerikaans model.. schuldig tot je tegendeel bewezen is e.d.
en gewoon gevangenisstraf als je een schoenzool steelt van 10 euro, terwijl je 150 euro op zak had.
Maar goed, een verharde overheid, resulteert ook weer in een verharde maatschappij.. zo is het nu eenmaal
Met tbs ook!quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Helemaal als ze dus inderdaad geen TBS krijgt, want dan gaat ze straks gewoon weer verder als ze vrijkomt.
Zonder TBS gebeurd dat niet, en heb je een maximale gevangenisstraf. 20 Jaar geloof ik?quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:56 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Met tbs ook!
Mensen die niet behandeld WILLEN worden, KUNNEN niet behandeld worden.
Dame in kwestie moet dus gewoon tot 'er dood worden opgeborgen, zonder dure behandeling of wat ook. Ze komt toch niet meer terug in de maatschappij.
En andersom ook.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
En in de VS zitten heel wat 'gekken' in de gewone gevangenis die eigenlijk in een psychiatrische inrichting zouden moeten zitten.
Nee maximaal in Nederland is levenslang.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zonder TBS gebeurd dat niet, en heb je een maximale gevangenisstraf. 20 Jaar geloof ik?
Levenslang is in NL tot de dood.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zonder TBS gebeurd dat niet, en heb je een maximale gevangenisstraf. 20 Jaar geloof ik?
Natuurlijk, maar je verwacht toch altijd - of hebt toch liever - Freddy Krueger en niet moeder Theresa.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarentegen kan een of andere Eucalypta de liefste moeder van de wereld zijn, uiterlijk zegt helemaal niets.
Moeder Theresa was eng.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:14 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar je verwacht toch altijd - of hebt toch liever - Freddy Krueger en niet moeder Theresa.
nog nooit uitgesprokenquote:Op dinsdag 19 april 2011 13:08 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Levenslang is in NL tot de dood.
Prima oplossing in dezen, dus,
quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:19 schreef Stranger het volgende:
Ik snap alle ophef niet zo, Er zijn gewoon wat babies dood gegaan, so what?, niemand kende ze en niemand zou ze missen. De babies hebben het zelf waarschijnlijk ook niets bewust meegekregen en de enige die er uiteindelijk last van heeft is de 'moordenaar' zelf. Om nou meteen om lange opsluiting of levenslang te gaan schreeuwen vind ik belachelijk ver gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |