Eik dat je inziet dat je vergelijking kant noch wal slaat, maar ik weet niet of dat een luxe verwachting is.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:15 schreef Shou het volgende:
[..]
Ben niet in Saudi geweest (gelukkig ) verder nog iets?
Oke manquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eik dat je inziet dat je vergelijking kant noch wal slaat, maar ik weet niet of dat een luxe verwachting is.
quote:Mannen en vrouwen die deelnamen aan een demonstratie op de Dam in Amsterdam moesten zaterdagmiddag in aparte vakken staan.
Deze waren afgespannen met linten. De organisatie was in handen van een streng islamitische groepering Hizb-ut-Tahrir, die deze regels hanteren. Zowel de mannen als de vrouwen mochten niets tegen de AT5-verslaggever zeggen, toezichthouders hielden dat in de gaten.
De demonstratie was een steunbetuiging aan de bevolking van Syrië, er werden toespraken in het Arabisch gehouden. Er waren zeker honderd deelnemers, de demonstratie verliep verder rustig.
Uhmmm... Islam verwerpt zelf democratie?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:30 schreef Triggershot het volgende:
Hoe zit het nou precies, ik mag dus in Nederland legaal een beweging opzetten wiens doctrine het is: Het verwerpen / omverwerpen van ons democratische rechtstaat?
Neen, HUT wel.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:31 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Uhmmm... Islam verwerpt zelf democratie?
Ok, dat is dan jouw interpretatiequote:
Dat zij - ons - democratie verwerpen?quote:
De SGP streeft ook naar theocratie.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:30 schreef Triggershot het volgende:
Hoe zit het nou precies, ik mag dus in Nederland legaal een beweging opzetten wiens doctrine het is: Het verwerpen / omverwerpen van ons democratische rechtstaat?
Dus Islam verwerpt democratie wel?quote:
Ik weet niet of zij naar een werkelijke theocratie streven, maar wat zij ook proberen te beinvloeden, proberen ze wel te bewerkstelligen middels verkiezingen, stemmen, volksvertegenwoordigers, compromissen, etc.quote:
Islam van Erdogan niet, Islam van Taliban wel.quote:
Maar wat vind je zelf? Islam verwerpt toch democratie omdat daarin mensen wetten maken en dat als uitgangspunt neemt? Wat is jouw mening in deze zaak?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Islam van Erdogan niet, Islam van Taliban wel.
Ik ben geen Moefti, je hebt elementen van Nederlands democratie die in de Islam voorkomen en delen die er door niet voorkomen, dus wat is je punt?
Dat heb ik volgens mij al gezegd? Namelijk dat het een relatief kwestie is en niet absoluut? Islamitisch benadering van Erdogan ziet dit als een mogelijkheid, die van Taliban niet, die van Iran weer wel. In mijn optiek is de Islam niet zo zeer tegen mensen die wetten maken in een democratie, maar tegen specifieke wetten die in strijd zijn met 'de' Islam?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:44 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Maar wat vind je zelf? Islam verwerpt toch democratie omdat daarin mensen wetten maken en dat als uitgangspunt neemt? Wat is jouw mening in deze zaak?
En die HUT is de stuwende kracht achter de revolte?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ze willen alleen jouw sympathie wanneer je een moslim bent, daarbuiten heb je niet echt een toegevoegde waarde gezien je onderdeel van 'zij / hen' bent.
Het doet pijn aan mijn hart om dit als moslim te zien. Schandalig.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:30 schreef Triggershot het volgende:
Mannen en vrouwen aparte vakken bij demonstratie in Amsterdam
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een revolutie claimen, dat doen islamisten wel vaker. Bevestigd wel weer mooi het beeld wat de Syrische regering wil schetsen van de opstandelingen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:00 schreef remlof het volgende:
[..]
En die HUT is de stuwende kracht achter de revolte?
Ik geloof er niks van.
Nee, maar dat zeggen ze ook niet. Ze willen gewoon steun betuigen, en natuurlijk hun politieke visie gelijk weergeven (kalifaat etc etc). Daarom zei ik dat ze zichzelf goed op de kaart hebben gezet gezien de media die het oppikken, alleen wel ten koste van waar het echt om gaat in Syrie.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:00 schreef remlof het volgende:
[..]
En die HUT is de stuwende kracht achter de revolte?
Ik geloof er niks van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |