abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2011 @ 22:28:05 #1
281927 mcf
The end is the beginning.
pi_95692553
Hallo, ik kan mijzelf heel erg verplaatsen in deze jongeman:
Het leven saai en uitzichtloos vinden

Ik heb bijna precies hetzelfde alleen woon ik nog thuis.
Om alles even kort samen te vatten:
Ik heb geen zin in leven, niet dat ik depressief ben of dood wil o.i.d. maar als ik naar de toekomst kijk:
Later een 9 tot 5 baantje
Eten
Slapen
en opnieuw
en opnieuw
etc
etc

Ik weet niet echt hoe ik het moet verwoorden maar hier zie ik dus totaal tegenop, ik zal hier nooit enige vervulling uithalen. Het is meer omdat de maatschappij mij er naar toe drukt.
Dus ik zat zo bovenstaande topic (link) te lezen en bedacht me dat ik iets impulsiefs moet gaan doen. Nu is het probleem, ik woon bij mijn ouders, ben nog niet volwassen en kan financieel niet rondkomen. Het liefst zou ik alles achter me willen laten en reizen. Liften, backpacken, noem maar op. Maar dat kan ik mijn hele leven natuurlijk ook niet volhouden. Ik vind het leven gewoon doodsaai.
Hobby's? Ja die heb ik wel, maar daar kan ik mij ook maar eventjes aan vermaken.

Ik hoop dat jullie mijn wartaal een beetje kunnen volgen, heb op het moment mijn gedachten een beetje in een chaos hangen. Niet dat dit topic ondoordacht is en dat ik mij nu zo voel vanwege een of andere fase.
Maar, wat moet ik doen met mijn leven?
Ik haat het leven. Natuurlijk heb ik wel een beetje plezier zo nu en dan maar het is toch grotendeels tegen het leven op kijken.
Ik denk dat we verder komen als jullie vragen o.i.d. stellen en ik daarop antwoord, hierin ben ik beter dan mijn gedachtengang op papier proberen te krijgen.

Edit:
Ik zou het leven nog wel enige jaartjes kunnen uithouden maar nog eens 20 jaar zou ik het echt niet kunnen uithouden.
pi_95692829
Je hebt toch FOK!?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_95692944
Ik herken je verhaal. Je bent niet de eerste die dit inzicht heeft.

http://www.spiridoc.nl/bh_waarheden.htm
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_95693005
Komt er nog 1 achter :'). Wen er maar vast aan
Who motivates the motivator?
pi_95693046
Puberaal quasi-existentialisme zou ik geen inzicht noemen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_95693267
Alsof het leven trouwens uit alleen werken, slapen en eten bestaat. Geniet van de kleine en grote dingen in het leven: prettige interactie met je medemens, de voldoening uit sport, kunst (in de breedste zin van het woord), liefde, seks, uitgaan, humor, doe aan vrijwilligerswerk voor een stukje voldoening, ontwikkel jezelf door bv. een studie of het lezen van grote schrijvers et cetera et cetera. Nu gedraag je je gewoon als een verwend kind, sorry.
  maandag 18 april 2011 @ 22:39:11 #7
281927 mcf
pi_95693293
Maar ik haal niks uit het leven, ik zie niet echt een reden in om te leven. Ik moet iets hebben wat geluk brengt, dat vind ik ook wel maar dan is het geluk van zeer korte duur. Ongeveer 80% van mijn leven bestaat uit weltschmerz
pi_95693431
Dat ligt dan echt aan jezelf, niet aan je omgeving en geluk najagen bewerkstelligt meestal het tegenovergestelde.
pi_95693465
wat is datgene dan wat jou gelukkig zou kunnen maken? Het is idd meer dan alleen maar werken, eten en slapen...
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 18 april 2011 @ 22:43:17 #10
281927 mcf
pi_95693597
Ik heb dat soort dingen ook wel gedaan en dergelijke, maar ik haal er gewoon niks uit. Sport heb ik geprobeerd, hier kreeg ik vaak met stereotypen te maken. Liefde en seks vind ik persoonlijk moeilijk te vinden. Ik ben niet een totale nul op het oppervlakte van relatie en sex maar zit er toch dichtbij. Uitgaan doe ik ook wel zo nu en dan, maar persoonlijk vind ik dat ook maar niks. Een beetje "lekker gek" doen zoals ik dat vandaag hoorde -_-.
  maandag 18 april 2011 @ 22:44:17 #11
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95693677
Ach. Zie je wel. Geen liefde. Dacht ik al.
Arme jongen.

En je bent gewend aan de luxe van vanzelfsprekenheid.
pi_95693714
Misschien rationaliseer je teveel?
  maandag 18 april 2011 @ 22:46:33 #13
281927 mcf
pi_95693843
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:41 schreef Apotheose het volgende:
wat is datgene dan wat jou gelukkig zou kunnen maken? Het is idd meer dan alleen maar werken, eten en slapen...
Ja ik weet het, maar ik probeer te zeggen dat het leven 1 grote sleur is.
Ik zou echt niet weten waar ik geluk uit kan halen. Alles is altijd maar van korte duur.
  maandag 18 april 2011 @ 22:49:01 #14
281927 mcf
pi_95693979
Ik lees morgen wel weer verder, nu is het tijd voor slapen.
Wat ik mij nu zojuist bedenk ik het leukste gedeelte van mijn leven dromen, dan vooral lucide dromen.
pi_95694001
quote:
Ja ik weet het, maar ik probeer te zeggen dat het leven 1 grote sleur is.
Ik zou echt niet weten waar ik geluk uit kan halen. Alles is altijd maar van korte duur.
Sorry, maar dat is echt hoe jij met het leven omgaat. Het leven an sich is geen sleur, je maakt er zelf een sleur van of je neemt het beeld over dat anderen hebben over het leven.
pi_95694006
Even speciaal geregistreerd bij Fok! om hier op te reageren.

Ik heb hier zelf ook vaak last van, ik ben 28, maar best wel succesvol in werk en ook in liefde maar toch komt het me erg vaak voor.

Ik denk eerlijk gezegt dat heel veel mensen hier wel eens tegen aan lopen. Of soms voor een langere tijd. Probleem is wanneer je je zelf isoleerd door alleen achter de computer te hangen het veel moeilijk word om in een ander patroon te komen, of uberhaupt iets te ondernemen.

Wat je ook moet vermijden is boos op jezelf worden omdat je dingen niet lukt. Backpacken, helpt mij wel erg goed. Gewoon een nieuwe omgeving afreizen is ok. Het verschuift wel een beetje het probleem, wan wanneer je terug komt val je weer in het oude ritme en de verveling.

Ik ben ervan overtuigt dat het leven veelal ook redelijk saai is, en de maatschappij zoals huisje boompje beestje en vastigheid etc en 9-5 ook gewoon best kut is op den duur. Volgens mij
wilt een mens in gronde zoiezo variatie.

Althans dat denk ik..
pi_95694178
@Sattyhagrahahanogwat iets. Shambhala of boedisme helpt bij ook wel, maar je moet er als mens wel voor openstaan :)
pi_95694213
Ik heb een 10-6 baan, veel chiller.
pi_95694479
Word ADHD'er en elke dag ziet er anders uit.
Of je moet (misschien geforceerd) iets minder de bewandelde paden aflopen zonder hierbij (overdreven) alternatief te worden.

Daarnaast zijn nieuwe dingen, emoties en impulsen erg belangrijk. Daardoor leken de dagen vroeger ook veel langer te zijn, door al die nieuwe dingen, activiteiten en situaties Omdat gevoel voor tijd te maken heeft met nieuwe impulsen. Dus druk de computer wat vaker uit, doe dingen waarbij je je niet eerst afvraagt of het echt wat voor je is en of de kosten wel opwegen tegen hoe lang je het misschien gaat doen en ga je gang.
pi_95694801
heb je wel vrienden waar je dingen mee kunt ondernemen? Of boeit je dat ook niet?
pi_95695089
Achja, het leven heeft ook niet veel zin...
Je zult ermee moeten leren leven, hoe dan ook.
Sommige mensen kunnen dat, genieten gewoon van de vele nutteloze doch plezante zaken die er zijn.
Anderen hebben een geloof nodig.
Mocht het je echt niet lukken om een beetje te gaan genieten: pleeg een aanslag, dan liggen er aan de andere kant 72 gewillige maagden op je te wachten. :)
Derenço heeft weer gesproken!
pi_95695538
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2011 23:04 schreef Derenco het volgende:
Achja, het leven heeft ook niet veel zin...
Je zult ermee moeten leren leven, hoe dan ook.
Sommige mensen kunnen dat, genieten gewoon van de vele nutteloze doch plezante zaken die er zijn.
Anderen hebben een geloof nodig.
Mocht het je echt niet lukken om een beetje te gaan genieten: pleeg een aanslag, dan liggen er aan de andere kant 72 gewillige maagden op je te wachten. :)
http://www.dumpert.nl/mediabase/35948/4d40d8fc/72_maagden.html
pi_95695690
Ik heb het omgekeerde van wat TS heeft. Geen standaard leven, en dat vind ik veel te leuk.

Word al benauwd van de subtiele signalen van mijn omgeving dat het eens tijd wordt alles volgens het boekje te doen.. dat wil ik helemaal niet! Dat lijkt me nou precies de sleur die TS ervaart.
pi_95696020
Oh wat grappig... als je kijkt in het dierenrijk dat zie je al snel dat het enige doel van een gemiddeld dier is om zo lang mogelijk te overleven en te zorgen voor nageslacht dat hetzelfde doet... een behoorlijk doelloze en eindeloze cyclus :)

Wij mensen zijn gelukkig iets gecompliceerder (al is de basis identiek :')), wij beseffen ons ten eerste dat het leven eindig is (overigens iets waar de meeste mensen nogal slecht mee om gaan...) en in de tussentijd hebben we een breed scala aan emoties en gedachten tot onze beschikking :D De enige mogelijkheid die dit biedt: haal eruit wat erin zit, zolang het kan en binnen de grenzen van wat in onze maatschappij toelaatbaar is :')

Wat nog wel eens wil helpen (maar wat niet voor zwakzinnig volk weggelegd is), is om er maar vanuit te gaan dat je de week (of een iets langere termijn, maar niet ver vooruit) niet zult overleven. Hoe helpt dit? Nou, als je hier eens over nadenkt en je vervolgens afvraagt wat je nog zou willen (en kunnen) doen voordat het zover is, dan bedenk je soms opeens een hoop (en heb je wellicht ook de motivatie om het te doen). :) Mocht de depressie echter toeslaan en de gedachte van een snelle dood je een gelukzalig gevoel geven, dan geldt: vooral vasthouden aan de gedachte dat het leven toch een einde kent, haastige spoed is zelden goed :')

De moraal van het verhaal: leef nu, nu het kan. :) Ik wens u een prettige avond.. :+
pi_95699207
Wist je dat als je van 9-5 werkt, het ontzettend lekker is om avond en vooral weekend te hebben?
Wist je dat als je iets gaat studeren dat je ook leuk vindt, dat 9-5 verhaal ook eigenlijk met vlagen hartstikke leuk is?
Wist je dat als je eenmaal op eigen benen staat, het verdraaid moeilijk is om dat zo te houden in het begin en het dus hartstikke spannend is?
Wist je dat online daten ook best een leuke tijdsbesteding is? :9
Wist je dat er een helebóel mensen zijn die zich in een sleur bevinden en dat je gewoon online op zoek kunt gaan naar een lotgenoot om leuke dingen mee te doen?
Wist je dat je ook altijd nog voor jezelf kunt beginnen als je een vak hebt geleerd?
Wist je dat het leven pas begint als je het helemaal zelf moet doen en er vaak zoveel ups en downs zijn dat je regelmatig met weemoed zal terugdenken aan deze onbezorgde tijd? ;)
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_95699798
quote:
13s.gif Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef mcf het volgende:
Hallo, ik kan mijzelf heel erg verplaatsen in deze jongeman:
Het leven saai en uitzichtloos vinden

Later een 9 tot 5 baantje
Eten
Slapen
en opnieuw
en opnieuw
etc
etc

Ik heb 2 jaar lang 60 uur per werk gewerkt en daarnaast had ik helemaal niks behalve mijn luxe en dat maakt je niet gelukkig kan ik zeggen.
Maar het valt allemaal mee tenzij je geen liefde krijgt en altijd alleen thuis komt en alleen naar bed gaat en je met helemaal niemand kan praten dan zal je enkel alleen de harde kant van het leven ervaren maar zelfs dat went. Uiteindelijk wordt je zo zelfstandig dat je totaal onafhankelijk bent van anderen en dus helemaal niks je meer kan breken. En dan praat ik dus over een leven zoals jij beschrijft zonder familie/vriendin en vrienden.

[ Bericht 9% gewijzigd door richard_prf op 19-04-2011 01:17:15 ]
pi_95700483
quote:
99s.gif Op maandag 18 april 2011 22:34 schreef Spouwerranger het volgende:
Komt er nog 1 achter :'). Wen er maar vast aan
Precies. 24/7 feesten gaat niet, want er moet geld verdiend worden. Wat een drukte om niks zeg.
  dinsdag 19 april 2011 @ 05:25:55 #28
324937 Sardonical-Jope
De tijd vliegt slecht.
pi_95701018
[/quote]Alsof het leven trouwens uit alleen werken, slapen en eten bestaat. Geniet van de kleine en grote dingen in het leven: prettige interactie met je medemens, de voldoening uit sport, kunst (in de breedste zin van het woord), liefde, seks, uitgaan, humor, doe aan vrijwilligerswerk voor een stukje voldoening, ontwikkel jezelf door bv. een studie of het lezen van grote schrijvers et cetera et cetera. Nu gedraag je je gewoon als een verwend kind, sorry.
[quote]

Saaie zak :')

Sla flessen vodka achterover in eenzaamheid met goede muziek, studeer wijsbegeerte aan een universiteit, zorg voor een liefdesleven vol romantiek en tragedie, lees Houellebecq, sla de mongool die het verdient en je altijd al hebt willen slaan (al is hij 2 koppen groter), omsingel je met intellectuelen en organiseer een symposium, gebruik eens harddrugs en feest uren door.

Ik weet dat nagenoeg niemand hier zal denken dat dit een vruchtbaar leven op kan leveren, maar ik heb hiermee wel dezelfde problematiek die jij nu had weten te verdringen. Als het maar werkt.
Alleen als lichaam en geest vrij zijn van angst en pijn kan de storm in het ziel tot rust komen.
Begeerte is het enige van waarde. Veel eten, geld, drank, drugs: allemaal lachwekkende pogingen dit te vergeten. Elk mini-zelfmoorden, zonder bevrediging.
  dinsdag 19 april 2011 @ 08:24:15 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95701772
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 05:25 schreef Sardonical-Jope het volgende:
[

Saaie zak :')

Sla flessen vodka achterover in eenzaamheid met goede muziek, studeer wijsbegeerte aan een universiteit, zorg voor een liefdesleven vol romantiek en tragedie, lees Houellebecq, sla de mongool die het verdient en je altijd al hebt willen slaan (al is hij 2 koppen groter), omsingel je met intellectuelen en organiseer een symposium, gebruik eens harddrugs en feest uren door.

Ik weet dat nagenoeg niemand hier zal denken dat dit een vruchtbaar leven op kan leveren, maar ik heb hiermee wel dezelfde problematiek die jij nu had weten te verdringen. Als het maar werkt.
en nu schrijf je vanuit een inrichting...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_95701953
Helaas is de wereld nu eenmaal zo! Wil je iets bereiken dan zul je moeten werken. Je kunt er ook voor kiezen om niets te doen, alleen te "chillen"... maar of je daar blij van wordt?

Er is slechts een kleine groep mensen die de kans heeft om, door een zeer goede baan, rijke ouders of puur geluk genoeg geld heeft om niet te werken en alleen te genieten van de goede dingen van dit leven.

De voldoening moet je halen uit de kleine dingen, samen zijn met familie, gezin of vrienden, genieten van je tuin, huis of huisdieren etc. af en toe een lekkere vakantie.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 19 april 2011 @ 08:40:31 #31
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_95702011
Ipv te gaan zitten huilen/zielig doen kan je ook je schouders er onder zetten en iets gaan doen met je leven.
Anders is het echt eigen schuld dikke bult. :)
Over het algemeen kosten leuke dingen geld, dus werken hoort er nou eenmaal bij.
Dus zorg dat je werk doet wat je leuk vind.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_95725189
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2011 08:24 schreef Re het volgende:

[..]

en nu schrijf je vanuit een inrichting...
woeps ;)
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:53:37 #33
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_95728590
Kom kom, 't reguliere leven is niet alleen maar kommer en kwel hé? Maar je kunt nog altijd de wereld rondzeilen of voltijd uitkeringstrekker worden.
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:50:27 #34
324937 Sardonical-Jope
De tijd vliegt slecht.
pi_95736654
Ik weet niet meer hoe te quoten hier, maar voor Re:

Nee, zeker niet. Ik haal beide studies en functioneer verder prima. Maar soms zijn zekere uitbarstingen fijn, nodig zelfs, om het leven niet te serieus te nemen. Er is verder niet heel veel verschil in hoe men afleiding zoekt van de wreedheid van het bestaan, omdat de afleiding (drugs of werken, feesten of lezen) allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben. Freud noemt dit sublimeren, en ik kan mij hier wel in vinden.

Het verschil tussen mensen maakt het onmogelijk een norm te vormen. Natuurlijk is die er wel (de hardwerkende, sobere barmhartige samaritaan die monogamie, bourgeoisie en rust verlangt) maar het is niet iets dat je mensen af kan dwingen. De frustratie van de onmogelijkheid van deze norm (want dat is hij voor velen) doet geen mens, of maatschappij, goed.
Alleen als lichaam en geest vrij zijn van angst en pijn kan de storm in het ziel tot rust komen.
Begeerte is het enige van waarde. Veel eten, geld, drank, drugs: allemaal lachwekkende pogingen dit te vergeten. Elk mini-zelfmoorden, zonder bevrediging.
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:50:59 #35
249648 Niefke
Today again was a totall waste
pi_95736693
allemaal erg praktische oplossingen..(sommige trouwens wel erg leuk!!) maareh..misschien moet je gewoon eens proberen met een psych te praten of een maatschappelijk werker..Niet omdat je gek bent, maar om erachter te komen hoe het komt dat je zo zwaarmoedig lijkt en zo tegen het leven an sich op kijkt.
Ben je verveeld misschien of verwend. Misschien ben je hoogbegaafd of misschien kun je het juist allemaal niet bijbenen. misschien heb je meer spiritualiteit nodig in je leven, of zou het juist handig zijn als je wat meer in het hier en nu leeft.
dat is in zo'n topic op Fok ontzettend moeilijk te beoordelen..maar het kan je wel helpen om dit uit te gaan zoeken. Misschien ben je er sceptisch over omdat het woord psycholoog of therapeut een beetje een negatieve lading heeft, maar echt het kan je zó verbazen en de ogen open doen. Hoe intelligent je misschien ook (denkt te zijn of) bent en mogelijk denk je dat je jezelf al heel goed kent en niks nieuws zult horen..
geef het een kans! een goeie psycholoog helpt je verder
Pompiedompiedomm...
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:02:11 #36
281927 mcf
pi_95737451
Ik denk dat ik nogal verveeld ben, waarschijnlijk ook een beetje verwend maar ja we leven dan wel in Nederland. Spiritualiteit heb ik al gehad, ben ik te logisch voor denk ik. Hoogbegaafd denk ik niet, zou wel leuk zijn. Ik heb ook veel zelfkennis en ik weet niet echt hoe een psycholoog mij zou kunnen helpen hiermee. Niet omdat het een negatieve lading zou hebben, dat is helemaal niet zo. Die mensen kunnen je best goed helpen met sommige kwesties.
Dus waar ik nu over na zit te denken:
Over een jaar of 2 of 3 heb ik mijn HBO Diploma binnen. Nu wil ik niet meteen gaan werken, misschien helemaal niet. Wat heb ik allemaal nodig om rond te reizen, kijken waar ik uit kom en daar een stekje gaan zoeken. Dan bedoel ik dus niet hier in Nederland of zelfs maar Europa. Gewoon eens kijken wat er van komt. Dit lijkt misschien een slecht idee, misschien is het zelfs wel een slecht idee maar dan nog. Ik zit hier serieus over na te denken om dit in realiteit te brengen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:05:13 #37
281927 mcf
pi_95737627
Ik heb trouwens nu een weekje vrij genomen van school om een beetje te relaxen, in zo'n vakantie doe ik praktisch wat mij te binnen schiet en dat bevalt me wel meer, maar ik wil het zeg maar grootser aanpakken. En ik heb wel vrienden maar die zijn nogal terughoudend, die durven niet echt aan hun impulsen toe te geven.
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:15:49 #38
249648 Niefke
pi_95738294
A - het is zéker niet leuk om hoogbegaafd te zijn, dussss wees blij!

B een psycholoog is iemand die met je kan 'sparren' over je persoonlijkheid..waarom doe je de dingen zoals je ze doet, waarom zie je de dingen zoals je ze ziet..welke patronen storen je en hoe kun je die veranderen. meestal doet zij precies wat jij aan de fokkers vraagt hier..vragen stellen..en zo krijg je zelf gaandeweg een sessie (of meerdere) inzicht ..

Impulsen nodig hebben is een signaal voor iets..het feit dat je aan die behoefte gaat voldoen, neemt je issue voor korte tijd weg, waarna het terug gaat komen. Je zoekt naar iets maar hebt blijkbaar geen idee waarnaar....
Dus ja misschien kom je dat inderdaad tegen in indonesie of australie of waar dan ook..
Over twee of drie jaar ben je klaar met leren en wil je dat gaan doen, dan zou ik nu vast beginnen met sparen zodat je het dan ook écht kan doen!
Pompiedompiedomm...
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:20:09 #39
281927 mcf
pi_95738573
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:15 schreef Niefke het volgende:

B een psycholoog is iemand die met je kan 'sparren' over je persoonlijkheid..waarom doe je de dingen zoals je ze doet, waarom zie je de dingen zoals je ze ziet..welke patronen storen je en hoe kun je die veranderen. meestal doet zij precies wat jij aan de fokkers vraagt hier..vragen stellen..en zo krijg je zelf gaandeweg een sessie (of meerdere) inzicht ..

Impulsen nodig hebben is een signaal voor iets..het feit dat je aan die behoefte gaat voldoen, neemt je issue voor korte tijd weg, waarna het terug gaat komen. Je zoekt naar iets maar hebt blijkbaar geen idee waarnaar....
Dus ja misschien kom je dat inderdaad tegen in indonesie of australie of waar dan ook..
Over twee of drie jaar ben je klaar met leren en wil je dat gaan doen, dan zou ik nu vast beginnen met sparen zodat je het dan ook écht kan doen!
Ja, maar dat soort vragen stel ik mezelf elke dag al. Hieruit krijg ik niet echt veel uitkomst, alleen meer zelfkennis en mensenkennis.
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:43:38 #40
249648 Niefke
pi_95740132
Ik heb eens een geweldig citaat gehoord..de letterlijke bewoording weet ik niet meer en (fool!) ik weet zelfs niet meer wie het zei, maar de strekking was:

een dwaas denkt alles al te weten
een wijze weet dat hij niks weet..

(voor wie het juiste citaat weet..please post!)
Pompiedompiedomm...
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:56:18 #42
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95741013
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:43 schreef Niefke het volgende:
Ik heb eens een geweldig citaat gehoord..de letterlijke bewoording weet ik niet meer en (fool!) ik weet zelfs niet meer wie het zei, maar de strekking was:

Socrates.
The view from nowhere.
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:57:32 #43
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95741091
Je kunt het leven net zo spannend maken als je maar wilt, als je maar lef hebt.
The view from nowhere.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:40:55 #44
249648 Niefke
pi_95743606
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:56 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Socrates.
ah thanks!
Pompiedompiedomm...
pi_95747514
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:43 schreef Niefke het volgende:

Volgens mij was het: Ik weet slechts één ding: dat ik niets weet.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  woensdag 20 april 2011 @ 01:55:39 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95747708
Er was ooit een docu of iets dergelijks over een brit die al tientallen jaren in Azie leeft. Hoe? Door een paar dagen in de week te bedelen op een vliegveld voor een vliegticket. Gewoon een kartonnetje met de tekst 'help me. ik heb niet genoeg geld om een ticket terug te kopen'. Hij leeft relatief riant. Ik vind het iig fucking briliant. Om maar een cliche te gebruiken; het leven is wat je er zelf van maakt. Ik begrijp wat je bedoeld maar ook de niet vaak beloopte banen kunnen geluk brengen lijkt me. Het enige wat je ervoor nodig hebt is durf en een alternatieve blik op de wereld.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 20 april 2011 @ 02:15:18 #47
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95747860
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2011 01:55 schreef jogy het volgende:
Er was ooit een docu of iets dergelijks over een brit die al tientallen jaren in Azie leeft. Hoe? Door een paar dagen in de week te bedelen op een vliegveld voor een vliegticket. Gewoon een kartonnetje met de tekst 'help me. ik heb niet genoeg geld om een ticket terug te kopen'. Hij leeft relatief riant. Ik vind het iig fucking briliant. Om maar een cliche te gebruiken; het leven is wat je er zelf van maakt. Ik begrijp wat je bedoeld maar ook de niet vaak beloopte banen kunnen geluk brengen lijkt me. Het enige wat je ervoor nodig hebt is durf en een alternatieve blik op de wereld.
Precies :).
Voor iedereen is er uitzicht.
Kortom, stel je niet aan :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 20 april 2011 @ 17:07:04 #48
281927 mcf
pi_95767184
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2011 01:55 schreef jogy het volgende:
Zoiets lijkt me wel een strak plan
  woensdag 20 april 2011 @ 17:22:11 #49
281927 mcf
pi_95767747
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 02:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Deze jongeman die lijdt een heel ander leven, voor deze jongen is niks meer hetzelfde. Als het maar anders is dan is het leven al iets minder kut volgens mij.
pi_95767991
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 02:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

gen-i-aal! :D
pi_95783576
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:15 schreef Niefke het volgende:
Hrm, hoezo?

Voor de rest, ik snap je verhaal wel goed, OP. Zit een beetje met hetzelfde, niet echt ergens zin in... Miss dat ik van de zomer maar ergens een week alleen naartoe moet om mezelf een beetje weer te motiveren, maar geen idee waar/hoe/wat.
  woensdag 20 april 2011 @ 22:30:06 #52
281927 mcf
pi_95783657
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:28 schreef TBNA het volgende:

[..]

Hrm, hoezo?

Voor de rest, ik snap je verhaal wel goed, OP. Zit een beetje met hetzelfde, niet echt ergens zin in... Miss dat ik van de zomer maar ergens een week alleen naartoe moet om mezelf een beetje weer te motiveren, maar geen idee waar/hoe/wat.
Waar woon je, anders gaan we lekker high worden en volgen onze impulsen die we dan krijgen. Zien wel wat er van komt zeg maar. :P
pi_95784310
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:30 schreef mcf het volgende:

[..]

Waar woon je, anders gaan we lekker high worden en volgen onze impulsen die we dan krijgen. Zien wel wat er van komt zeg maar. :P
Van dat soort impulsen is nooit veel goeds terechtgekomen :P

Maar serieus, ik heb de neiging om ff de boel de boel hier te laten en naar een of ander warm en zonnig oord te gaan, zonder vrienden of kennissen, en daar volslagen nieuwe mensen te ontmoeten. En dat een week of twee doen, beetje chillen, beetje reizen. Heb alleen geen idee hoe ik het aan moet pakken, laat staan dat ik sta te wachten op hoe verbaasd mijn omgeving zal opkijken als ze van die plannen horen...
  woensdag 20 april 2011 @ 22:43:10 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95784313
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:22 schreef mcf het volgende:

[..]

Deze jongeman die lijdt een heel ander leven, voor deze jongen is niks meer hetzelfde. Als het maar anders is dan is het leven al iets minder kut volgens mij.
nou misschien kun je je armen en benen er af laten hakken doro een fetishist, zodat jij ook een minde rkut leven kunt leiden?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_95817944
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:43 schreef TBNA het volgende:

[..]

Van dat soort impulsen is nooit veel goeds terechtgekomen :P

Maar serieus, ik heb de neiging om ff de boel de boel hier te laten en naar een of ander warm en zonnig oord te gaan, zonder vrienden of kennissen, en daar volslagen nieuwe mensen te ontmoeten. En dat een week of twee doen, beetje chillen, beetje reizen. Heb alleen geen idee hoe ik het aan moet pakken, laat staan dat ik sta te wachten op hoe verbaasd mijn omgeving zal opkijken als ze van die plannen horen...
Zulke dingen moet je gewoon impulsief doen. Vlucht boeken, koffer inpakken en even weg van het dagelijks leven. En wat maakt het jouw nou uit hoe je omgeving reageert, dat kun je ze laten altijd nog uitleggen. Onder het motto: schijt hebben, 't is jouw leven.
  donderdag 21 april 2011 @ 19:31:54 #56
322829 ReVamp_
Puss in boots
pi_95818099
Ga Lekker de horeca in ofzo? Afwisselender kun je niet krijgen. Geen 9 tot 5 baantje, komt heeeeeeeeeeeeel veel mensen tegen!
Take a look trough the sky just before you die, it's the last time you will!
pi_95832493
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:31 schreef ReVamp_ het volgende:
Ga Lekker de horeca in ofzo? Afwisselender kun je niet krijgen. Geen 9 tot 5 baantje, komt heeeeeeeeeeeeel veel mensen tegen!
Nah, dat zie ik niet echt zitten... Ik ben niet het type dat het leuk vindt om heel de avond gezellig te gaan lopen doen om het de klant naar de zin te maken. Daar word ik echt chagrijnig van :P

[ Bericht 6% gewijzigd door TBNA op 21-04-2011 23:15:10 ]
pi_95900485
Wat ik je kan aanraden: Doe gewoon iets. Als jij droomt over liften, ga het gewoon doen! Je weet nooit hoe het is als je het niet probeert. Verder moet je het zien als een kleine stap, maar hierdoor kan je wel op een nieuw pad terecht komen.

Zelf ben ik ook in mijn eentje op vakantie gegaan (met tegenzin) maar uiteindelijk heb ik de tijd van mijn leven gehad en hele leuke nieuwe mensen leren kennen. Wie niet waagt....
volgt later... get to know me...
pi_96007760
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:20 schreef RPG86 het volgende:
Wat ik je kan aanraden: Doe gewoon iets. Als jij droomt over liften, ga het gewoon doen! Je weet nooit hoe het is als je het niet probeert. Verder moet je het zien als een kleine stap, maar hierdoor kan je wel op een nieuw pad terecht komen.

Zelf ben ik ook in mijn eentje op vakantie gegaan (met tegenzin) maar uiteindelijk heb ik de tijd van mijn leven gehad en hele leuke nieuwe mensen leren kennen. Wie niet waagt....
Mhm, maar wat zou ik dan doen? Ik kan natuurlijk op zo'n single of groepsreis gaan, maar volgens mij zitten daar grotendeels wanhopige figuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')