Hallo, ik kan mijzelf heel erg verplaatsen in deze jongeman:
Het leven saai en uitzichtloos vindenIk heb bijna precies hetzelfde alleen woon ik nog thuis.
Om alles even kort samen te vatten:
Ik heb geen zin in leven, niet dat ik depressief ben of dood wil o.i.d. maar als ik naar de toekomst kijk:
Later een 9 tot 5 baantje
Eten
Slapen
en opnieuw
en opnieuw
etc
etc
Ik weet niet echt hoe ik het moet verwoorden maar hier zie ik dus totaal tegenop, ik zal hier nooit enige vervulling uithalen. Het is meer omdat de maatschappij mij er naar toe drukt.
Dus ik zat zo bovenstaande topic (link) te lezen en bedacht me dat ik iets impulsiefs moet gaan doen. Nu is het probleem, ik woon bij mijn ouders, ben nog niet volwassen en kan financieel niet rondkomen. Het liefst zou ik alles achter me willen laten en reizen. Liften, backpacken, noem maar op. Maar dat kan ik mijn hele leven natuurlijk ook niet volhouden. Ik vind het leven gewoon doodsaai.
Hobby's? Ja die heb ik wel, maar daar kan ik mij ook maar eventjes aan vermaken.
Ik hoop dat jullie mijn wartaal een beetje kunnen volgen, heb op het moment mijn gedachten een beetje in een chaos hangen. Niet dat dit topic ondoordacht is en dat ik mij nu zo voel vanwege een of andere fase.
Maar, wat moet ik doen met mijn leven?
Ik haat het leven. Natuurlijk heb ik wel een beetje plezier zo nu en dan maar het is toch grotendeels tegen het leven op kijken.
Ik denk dat we verder komen als jullie vragen o.i.d. stellen en ik daarop antwoord, hierin ben ik beter dan mijn gedachtengang op papier proberen te krijgen.
Edit:
Ik zou het leven nog wel enige jaartjes kunnen uithouden maar nog eens 20 jaar zou ik het echt niet kunnen uithouden.