abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 augustus 2011 @ 11:06:34 #201
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_101281733
Haha, dat had ik vooral aan het begin van mijn snowboard ervaringen. Schieten er bijvoorbeeld van die kleine kinderen (van onder de 10 jaar) op ski's en snowboards je voorbij als pro's! :D Dan kon ik echt denken.....damnnn....hadden mijn ouders mij maar op jongere leeftijd meegenomen op wintersport vakantie. (Ze zijn ontzettend anti sneeuw, pro zon!) :')

Ik probeer maar gewoon zelf zo veel mogelijk plezier te maken van de stuntelige sprongetjes en valpartijen die ik op dit moment maak! Leuke is, het gaat het steeds beter!

Volgende week zaterdag mag ik in ieder geval weer op het board stappen! *O* Alhoewel het wel voor mijn vrijwilligerswerk is, namelijk met een groep jongeren met gedragsproblemen, maar ik kan in ieder geval weer lekker gaan boarden! *O*
pi_101282651
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:53 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ach, ik maak voornamelijk filmpjes omdat ik het leuk vind. Vooral voor mijzelf. Niet omdat ik iedereen wil laten zien hoe goed ik wel ben, want in dat opzicht is het nou ook weer niet indrukwekkend genoeg om op film te zetten :P

Trouwens, kijk niet te veel naar niveau. Er is toch altijd iemand die beter is dan jij. De persoon met de meeste lol is nog altijd de beste snowboarder.
Jup, we zijn tenslotte geen pro's die er hun geld mee moeten verdienen, dus is de meeste lol nog steeds het belangrijkst! :D
W0ei ?
  FOK!fotograaf zondag 28 augustus 2011 @ 15:17:54 #203
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101289237
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:43 schreef Komakie het volgende:
waarom doen de linkjes van Youtube het niet zoals het was :?
Omdat je in je kanaal zit. Je moet ze gewoon op de videopagina pakken. ;) Je foto vind ik trouwens wel stoer! :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:53 schreef Komakie het volgende:
Ach, ik maak voornamelijk filmpjes omdat ik het leuk vind. Vooral voor mijzelf. Niet omdat ik iedereen wil laten zien hoe goed ik wel ben, want in dat opzicht is het nou ook weer niet indrukwekkend genoeg om op film te zetten :P

Trouwens, kijk niet te veel naar niveau. Er is toch altijd iemand die beter is dan jij. De persoon met de meeste lol is nog altijd de beste snowboarder.
Ik doe het ook voor mijzelf, maar het is zo nu en dan wel leuk om mensen met een hoge eigendunk ermee neer te kunnen knuppelen ~O>
Alleen een leuke profielfoto van de vakantie is altijd wel mooi meegenomen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_101291104
Zo na 3-4 maanden totaal niet aan snowboarden te hebben gedacht eindelijk weer dit topic doorgelezen. Eerste vakantie (standaard met oud & nieuw) is al weer geboekt en ik heb er weer zin in, het begint al lichtelijk te kriebelen en ik ben al stiekem op zoek naar een nieuwe jas + broek omdat de broek die ik nu heb een beetje af is.
Veel kilometers met de mountainbike gemaakt en redelijk veel op het water gestaan (kitesurfen) de afgelopen maanden. M'n conditie is in ieder geval nog nooit zo goed geweest :P *O* denk dat ik tijdens de vakantie de berg omhoog kan rennen ipv de lift te pakken :o .
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_101291594
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
De meeste hier doen volgens mij toch wel aan freestyle, niet waar? Leggen jullie stunts en tricks ook nog vast op foto en video ofzo of doen jullie gewoon alles voor de lol?
Heb afgelopen jaar wel 1 dag een beetje foto's gemaakt in het funpark, het was mooi weer en het is natuurlijk leuk om een paar mooie foto's als herinnering te hebben. Heb wel de hele dag met een tas vol met foto spullen gesnowboard maar het was leuk om te doen.
Waren pas afgelopen vakantie wat meer serieus met het funpark bezig (jaren ervoor was het funpark eigenlijk nooit wat) en iedereen heeft er toch wel veel van opgestoken, zoals dingen gewoon doen in plaats van ergens angst voor te hebben op die manier ga je erg snel vooruit.
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:21:41 #206
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101291859
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:15 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Heb afgelopen jaar wel 1 dag een beetje foto's gemaakt in het funpark, het was mooi weer en het is natuurlijk leuk om een paar mooie foto's als herinnering te hebben. Heb wel de hele dag met een tas vol met foto spullen gesnowboard maar het was leuk om te doen.
Waren pas afgelopen vakantie wat meer serieus met het funpark bezig (jaren ervoor was het funpark eigenlijk nooit wat) en iedereen heeft er toch wel veel van opgestoken, zoals dingen gewoon doen in plaats van ergens angst voor te hebben op die manier ga je erg snel vooruit.
[ afbeelding ]
Dat vind ik altijd het grote nadeel van fotograferen. Het is super vet om mooie foto's te hebben, maar je moet wel de hele dag met een camera sjouwen. Terwijl ik toch liever ga boarden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_101292243
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd het grote nadeel van fotograferen. Het is super vet om mooie foto's te hebben, maar je moet wel de hele dag met een camera sjouwen. Terwijl ik toch liever ga boarden.
Ja daarom heb ik het ook maar één dag gedaan, wel gelijk de beste dag om het te doen en dan is het opeens niet zo heel erg, ik moet er alleen niet aan denken om dat elke dag te doen (je ziet ze wel eens :+ ). Er gaan altijd wel gewoon compact cameratjes mee maar dat is uiteindelijk niet te vergelijken met een spiegelreflexcamera. Er gaat dit jaar wel zo'n HD camera mee (een contour GPS) die gebruik ik nu tijdens het surfen/mountainbiken en dat is ook wel leuk voor in de sneeuw.
pi_101294927
Achteraf is dat film/foto materiaal altijd wel erg leuk. Maar op de berg is het zo veel werk :P Handschoenen uit, spul pakken, zorgen dat niks nat wordt en dat het niet valt enz.

Die HD cameras zijn wel erg tof. Een vriend van me had er ook een mee op wintersport, toch wel wat leuke filmpjes geschoten :) En ze zijn niet eens zo heel duur geloof ik.
pi_101294979
quote:

[..]

...
[ afbeelding ]
Erg toffe foto(s) zo!
  FOK!fotograaf zondag 28 augustus 2011 @ 17:51:13 #210
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101295901
quote:
[ afbeelding ]
Is deze afbeelding opgebouwd uit meerdere fotos of is dat een bewerkt stukje video? Erg tof altijd, dit soort geintjes.
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:31 schreef StepIntoTheRealm het volgende:
Achteraf is dat film/foto materiaal altijd wel erg leuk. Maar op de berg is het zo veel werk :P Handschoenen uit, spul pakken, zorgen dat niks nat wordt en dat het niet valt enz.

Die HD cameras zijn wel erg tof. Een vriend van me had er ook een mee op wintersport, toch wel wat leuke filmpjes geschoten :) En ze zijn niet eens zo heel duur geloof ik.
Klopt, het is veel werk, maar daarom moet je dat ook eigenlijk met een groepje op 1 dag goed aanpakken.
Ik begin zelf steeds meer te twijfelen of ik een GoPro Hero zal kopen. Het is een erg tof cameratje en je kan er leuke dingen mee, maar de toegevoegde waarde verder is niet zo groot. Helemaal omdat ik al een full HD videocamera heb, maarja, die plak je niet met een zuignap op je snowboard.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_101300596
Is opgebouwd uit meerdere foto's.

Verder is het qua film opnemen gewoon meer een kwestie van niet continu gaan filmen en gewoon de leuke dingen proberen te filmen, af en toe een hele run naar beneden en dan zorgen dat je een beetje bij elkaar in de buurt blijft. Helpt erg veel als je op een dag misschien een half uur goed materiaal heb in plaats van 3 uur waar alles in zit met een heleboel nutteloos materiaal.
  zondag 28 augustus 2011 @ 21:01:58 #212
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101304745
Voordeel van een go pro cameraatje is dat je hem vrij makkelijk kan bevestigen en bij je houden. Zonder dat je vanalles elke keer af moet doen (rugzakken enzo)
Op die manier kun je snel filmen en veel rijden, waardoor je weer meer kunt filmen :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  FOK!fotograaf zondag 28 augustus 2011 @ 21:42:26 #213
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101307640
Dat weet ik, maar ik vind evengoed 300 euro voor een cameratje dat je alleen in de wintermaanden gebruikt nog erg veel.
The summer is magic!

zondag 28 augustus 2011 @ 22:44:01 #214
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101312238
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat weet ik, maar ik vind evengoed 300 euro voor een cameratje dat je alleen in de wintermaanden gebruikt nog erg veel.
Absoluut. Ik heb het er ook niet voor over :P
Maar daarom is het wel een mooi en verdomd handig ding ;)
  zondag 28 augustus 2011 @ 23:52:42 #215
353014 SmileyBacon
To be continued...
pi_101315790
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:50 schreef eqjim het volgende:
Wat een project wordt dit zeg. Eerst zien, dan geloven. Ik hoop dat het lukt!

Zojuist mijn NS Evo 2012 besteld, het is een 154 geworden. Ik moet helaas nog een kleine maand wachten voor ik 'm ontvang....
Nice, wil je delen wat het plankje je gekost heeft?

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
De meeste hier doen volgens mij toch wel aan freestyle, niet waar? Leggen jullie stunts en tricks ook nog vast op foto en video ofzo of doen jullie gewoon alles voor de lol?
Voorheen eigenlijk nooit iets vastgelegd, maar ik realiseerde me dat het eigenlijk wel zonde is dat niet te doen. Heb vorige maand de Go Pro HD Helmet Hero aangeschaft (had ook nog geen hd camera). Beetje mee getest en het ziet er erg goed uit. Ik ga met een groepje half december voor een week naar Les 2 Alpes en hoop daar dan eindelijk eens wat op film vast te leggen. Beetje park, piste en off piste. Ben benieuwd. :)
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:05:25 #216
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101322399
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:52 schreef SmileyBacon het volgende:

[..]

[..]

Voorheen eigenlijk nooit iets vastgelegd, maar ik realiseerde me dat het eigenlijk wel zonde is dat niet te doen. Heb vorige maand de Go Pro HD Helmet Hero aangeschaft (had ook nog geen hd camera). Beetje mee getest en het ziet er erg goed uit. Ik ga met een groepje half december voor een week naar Les 2 Alpes en hoop daar dan eindelijk eens wat op film vast te leggen. Beetje park, piste en off piste. Ben benieuwd. :)
Proberen om achter een vriend aan te rijden off-piste en dan te filmen. Ziet er altijd vet uit :)
pi_101323166
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:52 schreef SmileyBacon het volgende:

[..]

[..]

Jazeker, ik heb 590 euro betaal inc verzending bij First Track in Assendelft. Dat is ongeveer 10% korting tov de retailprijs van 650. Na 1 september mogen ze echter geen kortingen meer geven van de distribu-/importeur tot half februari. Als je hem voor deze prijs wilt kun je ze wel even bellen denk ik?
Vroegah, toen de Batavieren nog met zn 3en waren. -=Xbox 360=-
pi_101323777
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat wil ik dus dit jaar ook meer gaan doen. Mijn ervaring is nu alleen maar off-piste en piste rammen. Ben afgelopen jaar begonnen met lekker jibben op de piste (paar dagen met een wat langzamere groep mee) en dat is toch ook wel echt leuk om te doen! Komend jaar wil ik een paar dagen lekker in het funpark rondhangen. Kijken of ik wat mooie sprongen kan maken, want dat is iets waar ik nog wel moeite mee heb. Al denk ik dat het grootste deel gewoon angst is.

Afgelopen jaar ook een aantal keer van pillows afgesprongen en dat ging ook al prima. Hoop dus dat ik dit jaar de volgende stap kan maken :)

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je kan het toch ook voor andere dingen gebruiken? Ik heb zo'n ding dit jaar gekocht om met de motor filmpjes te maken (en ik heb hem nog steeds niet gebruikt, kut weer!) maar hij gaat ook zeker mee op wintersport!
W0ei ?
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:38:21 #220
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_101337179
Zondag naar landgraaf, dus dan gaan we eens kijken of ik nog skillz heb na 6 maanden niet boarden :P
  FOK!fotograaf maandag 29 augustus 2011 @ 19:59:31 #221
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101342712
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:29 schreef M3rcury het volgende:
Dat wil ik dus dit jaar ook meer gaan doen. Mijn ervaring is nu alleen maar off-piste en piste rammen. Ben afgelopen jaar begonnen met lekker jibben op de piste (paar dagen met een wat langzamere groep mee) en dat is toch ook wel echt leuk om te doen! Komend jaar wil ik een paar dagen lekker in het funpark rondhangen. Kijken of ik wat mooie sprongen kan maken, want dat is iets waar ik nog wel moeite mee heb. Al denk ik dat het grootste deel gewoon angst is.

Afgelopen jaar ook een aantal keer van pillows afgesprongen en dat ging ook al prima. Hoop dus dat ik dit jaar de volgende stap kan maken :)
Bekend verhaal, haha! Helemaal nadat ik als overmoedig kereltje een flinke rugblessure (10 maanden niet sporten, daarna rustig opbouwen, eerste 4 a 5 maanden constant pijn in de rug) opliep na een val van een hoge rail op de ijslaag eronder was ik niet meer te vinden op rails en dergelijke. Offpiste was (en ben) ik veel te vinden, van randjes af, sprongen, langs riggels, allemaal geen probleem, maar het park door kwam ik niet veel verder dan een paar dikke platte boxen en tafels en wat sprongen. Totdat ik 2 jaar terug met een groepsreis meeging. Voor de reis een helm en rugbeschermer gekocht (later werd helm nog verplicht gesteld ook) en sindsdien begin ik weer wat losser te raken. Voordat ik begin moet ik eerst nog een paar keer slikken, er gewoon tussendoor en normale hobbeltjes nemen, rails doe ik nog steeds vrij weinig mee, maar flinke sprongen ga ik niet meer uit de weg. :)
The summer is magic!

maandag 29 augustus 2011 @ 21:01:14 #222
353014 SmileyBacon
To be continued...
pi_101346338
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Proberen om achter een vriend aan te rijden off-piste en dan te filmen. Ziet er altijd vet uit :)
Lijkt me een goed plan. Ga ook zeker een laptop meenemen om de filmpjes 's avonds te bekijken. En dan de volgende dag nog beter weten hoe de shots genomen moeten worden.

quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:55 schreef eqjim het volgende:

[..]

Jazeker, ik heb 590 euro betaal inc verzending bij First Track in Assendelft. Dat is ongeveer 10% korting tov de retailprijs van 650. Na 1 september mogen ze echter geen kortingen meer geven van de distribu-/importeur tot half februari. Als je hem voor deze prijs wilt kun je ze wel even bellen denk ik?
Hmm, had al een voorgevoel dat het zoveel zou zijn. Heb nog wat grote uitgaven voor de boeg, dus het wordt nog een jaartje sparen, denk ik zo. Hopelijk kan ik hem einde van het seizoen met leuke korting oppikken. :Y
pi_101363757
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:01 schreef SmileyBacon het volgende:

[..]

Hmm, had al een voorgevoel dat het zoveel zou zijn. Heb nog wat grote uitgaven voor de boeg, dus het wordt nog een jaartje sparen, denk ik zo. Hopelijk kan ik hem einde van het seizoen met leuke korting oppikken. :Y
Ja, dat lukt zeker wel. Het is inderdaad een prijzig plankje, vooral als je het vergelijkt met de US prijzen, maar het is niet anders. Ik wilde hem vorig jaar hebben, moest ook een jaartje wachten. That's life, that's it, that's all ;)
pi_101366114
Mag ik hier ook meepraten? Ben altijd actief snowboardster geweest, maar na een aantal blessures is dat wat teruggezakt. Af en toe nog indoor te vinden, maar daar is eigenlijk geen zak aan als je het funpark niet in kan.
Soms als ik een leuke aanbieding krijg wel eens mee naar het buitenland om les te geven, maar dat lukt niet altijd met school.

GoPro is trouwens een hele fijne camera, als je er een extra mount bijkoopt kan je hem ook gebruiken voor het mountainbiken, kitesurfen enzo. Echt wel goede kwaliteit beelden voor zo'n klein dingetje.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:16:17 #225
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_101378417
Hehe, anders was ik even vergeten dat ik geen snowboardbroek meer heb :') Dat wordt op broekenjacht zaterdag :)
pi_101391721
Ik ben op zoek naar een paar (cheape) flow bindingen voor mn reserve board. Iemand nog een setje over?
pi_101431009
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:40 schreef kensei het volgende:
Ik ben op zoek naar een paar (cheape) flow bindingen voor mn reserve board. Iemand nog een setje over?
Het is voor dit snowboard:

Hij was eerste roze met zilveren strepen en daarover zwart gespoten. :')
Nu weer helemaal netjes wit, ik wil er nog een of ander design op maken maar op dit moment geen inspiratie :P
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:21:30 #228
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101432749
Even terug komend op de berg in Nederland:

http://www.depers.nl/spor(...)berg-in-aanbouw.html

Zit ook een filmpje bij dat toch wel serieus is. Het biedt wel mogelijkheden :)
Alleen een beetje jammer hoe het gelijk dan weer wordt afgeschoten door politici. Geeft al aan wat voor types dat zijn.

Hoewel het een eerst-zien-dan-geloven-verhaal is, blijkt toch dat het serieus is gemaakt door reacties van derden en niet door de columnist zelf. Feit dat het dan in zo'n programma terecht komt zegt wel dat er over nagedacht wordt en het door veel mensen toch wel serieus wordt genomen.

[ Bericht 33% gewijzigd door Komakie op 31-08-2011 23:30:49 ]
pi_101440719
De geraamde kosten: 200 miljard euro. Ik denk het niet. Echt niet. Dat is bijna een derde van het Nederlandse BNP.
pi_101441512
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:41 schreef eqjim het volgende:
De geraamde kosten: 200 miljard euro. Ik denk het niet. Echt niet. Dat is bijna een derde van het Nederlandse BNP.
Maar aan de andere kant, het is wel een enorme atractie voor hier in NL EN wij hebben gewoon veel ervaring met dit soort enorme projecten (flevopolder enz.) In sommige plannen zit echt wel mogelijkheden, er moeten alleen goede investerders gevonden worden.

Maargoed, ik zie het voorlopig ook nog niet gebeuren :P En ik vraag me af of er iets gebeurd met het eco systeem. Je pleurt tenslotte wel een berg neer van 1500~2000 meter hoog..
W0ei ?
  donderdag 1 september 2011 @ 10:37:39 #231
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101441829
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:41 schreef eqjim het volgende:
Als het door investeerders wordt opgehoest kan het wel. Zitten wel de nodige haken en ogen aan die niets te maken hebben met geld, maar wel met de natuur bijvoorbeeld.

Ik vond alleen wel de reactie van emiel romer een beetje jammer. Een plan afschieten voordat het in details is uitgewerkt. Stilstand is achteruitgang. Dit is ambitieuze plannen kunnen misschien wel weer tot andere plannen leiden die wel haalbaar zijn, mocht dat in dit geval niet zo zijn.

trouwens, volgens mij zijn er wel meer plannen eerst afgeschoten die later toch gerealiseerd zijn omdat mensen te koppig waren om op te geven.

je weet nooit...
pi_101443842
Akkoord, je weet nooit. Maar dit soort kosten zijn echt heel erg extreem. Ter indicatie: de Olympische Spelen kosten ergens rond de 27 miljard. Dit is meer dan 7x zoveel en bijzonder twijfelachtig of hier ooit winst mee te maken is. Het is nogal een risicovol project, veel onbekende factoren, etc.
pi_101445541
Hmm, ik heb het artikel eens snel doorgelezen, maar kon zo 1, 2, 3 niet vinden waar ze die berg dan willen zetten? Want ik denk nu niet dat er veel mensen gaat staan te springen om uit hun huis te moeten omdat een stelletje gekken per se een berg willen bouwen in Nederland. Verder zou ik het wel eens leuk vinden als er zoiets was om eens te gaan boarden, twee keer per jaar ofzo. Maar voor een echte vakantie, geef mij maar een lekker groot skigebied ipv 1 berg.

Overigens is er een min of meer 'soortgelijk' iets in belgie aan de gang, alleen willen ze daar de piste in een steengroeve leggen ofzo, maar daar hoor je tegenwoordig ook niks meer van. Terwijl me dat juist meer kans van slagen leek te hebben.
pi_101446394
Ze willen die berg een paar kilometer buiten de kust plaatsen. (Bergen in zee ;) )Stond gister (of eergisteren) een artikeltje in het AD.
pi_101447481
Ik wil wel geld doneren voor die berg ;(.
Baby darling doll face honey
pi_101448042
Als er maar veel sneeuw komt te liggen O+
  FOK!fotograaf donderdag 1 september 2011 @ 16:17:01 #237
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101451450
Als die berg er komt en ik heb genoeg tijd voor een baan erbij, dan ga ik zeker solliciteren voor Bullyfahrer.
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:04 schreef Crack_ het volgende:
Ik wil wel geld doneren voor die berg ;(.
Ik heb wel een emmertje aarde en een emmertje zand voor ze :P
The summer is magic!

pi_101452017
Maar als het in zee komt, waar halen ze al die grond vandaan, want dan moet die berg nog hoger worden omdat je eerst boven de zee uit moet komen toch.
Zit je straks aan de strand in de schaduw omdat er een berg voor ligt :')
  donderdag 1 september 2011 @ 16:41:59 #239
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_101452183
Snel doorstuderen en daar een snowboardschooltje op beginnen ^O^

oh en
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:36 schreef Wolves het volgende:
Maar als het in zee komt, waar halen ze al die grond vandaan, want dan moet die berg nog hoger worden omdat je eerst boven de zee uit moet komen toch.
Zit je straks aan de strand in de schaduw omdat er een berg voor ligt :')
neem aan dat als ze hem op zee gaan maken, hij hol wordt en op het water komt als een booreiland.
an urge to help mankind overcomes me
pi_101455654
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als die berg er komt en ik heb genoeg tijd voor een baan erbij, dan ga ik zeker solliciteren voor Bullyfahrer.

[..]

Ik heb wel een emmertje aarde en een emmertje zand voor ze :P
Kijk en als iedereen dat doet dan komen we er wel :9!
Baby darling doll face honey
  donderdag 1 september 2011 @ 18:46:34 #241
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_101455886
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:41 schreef saaw het volgende:
Neem aan dat als ze hem op zee gaan maken, hij hol wordt en op het water komt als een booreiland.
Met aan het einde een gigantische ramp die eindigt in het water! :o

:D naja, misschien niet zo handig met die snowboards die aan je vast zitten! :D

Ik heb zin in zaterdag! Eindelijk weer boarden voor mijn vrijwilligerswerk! *O*
  donderdag 1 september 2011 @ 22:21:24 #242
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_101468091
Zo'n berg zand kunnen ze gewoon uit zee halen, doen ze nu ook bij de 2de maasvlakte. Maar in deze projecten is 200 miljard de eerste schatting, maar reken maar op 500 miljard voordat het af is. In Nederland lopen dergelijke projecten (hsl, betuwelijn etc) nogal vaak uit de hand :').
pi_101469133
Gaat een leuke prijs worden voor de skipassen dan denk ik :P
pi_101469345
quote:

oh en

[..]

neem aan dat als ze hem op zee gaan maken, hij hol wordt en op het water komt als een booreiland.
Ik hoorde dat er verschillende plannen waren. Flevoland hoorde ik ook voorbij komen. Maar of dat nou zo'n goed plan is :P
W0ei ?
  donderdag 1 september 2011 @ 23:06:35 #245
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101470874
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:56 schreef Wolves het volgende:
Hmm, ik heb het artikel eens snel doorgelezen, maar kon zo 1, 2, 3 niet vinden waar ze die berg dan willen zetten? Want ik denk nu niet dat er veel mensen gaat staan te springen om uit hun huis te moeten omdat een stelletje gekken per se een berg willen bouwen in Nederland. Verder zou ik het wel eens leuk vinden als er zoiets was om eens te gaan boarden, twee keer per jaar ofzo. Maar voor een echte vakantie, geef mij maar een lekker groot skigebied ipv 1 berg.

Overigens is er een min of meer 'soortgelijk' iets in belgie aan de gang, alleen willen ze daar de piste in een steengroeve leggen ofzo, maar daar hoor je tegenwoordig ook niks meer van. Terwijl me dat juist meer kans van slagen leek te hebben.
Het ligt er aan wat ze onder 1 berg verstaan. Als je het over een berg in de alpen hebt, heb je meerdere toppen. Over het algemeen zijn er weinig skigebieden die uit meer dan 1 berg bestaat. Meestal is het allemaal onderdeel van dezelfde berg, maar met verschillende toppen.

quote:

oh en

[..]

Laat ik daar nou net de rechten voor hebben gekocht :P
Ik begin gewoon een dependance van de Hot Zone. Hoef ik niet mijn staatlich te halen en kan ik wel de baas spelen :P
Maak ik er nog even een goede shop naast en knallen met die handel :D
  vrijdag 2 september 2011 @ 09:44:30 #246
74276 saaw
pi_101479876
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 23:06 schreef Komakie het volgende:
Laat ik daar nou net de rechten voor hebben gekocht :P
Ik begin gewoon een dependance van de Hot Zone. Hoef ik niet mijn staatlich te halen en kan ik wel de baas spelen :P
Maak ik er nog even een goede shop naast en knallen met die handel :D
:o echt? ik kom bij je werken :D
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:05:41 #247
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101489793
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 09:44 schreef saaw het volgende:

[..]

:o echt? ik kom bij je werken :D
Serieus, ik heb het er al over gehad met de baas in Oostenrijk. Ik zei dat ik die school dan wel wil runnen en hij zei "is goed".
Maar ik gok dat tegen de tijd dat dit ding er is ik al onder de zoden lig ;)
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:10:20 #248
74276 saaw
pi_101489965
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 15:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Serieus, ik heb het er al over gehad met de baas in Oostenrijk. Ik zei dat ik die school dan wel wil runnen en hij zei "is goed".
Maar ik gok dat tegen de tijd dat dit ding er is ik al onder de zoden lig ;)
In nederland zijn sowieso (nog) geen regels natuurlijk over het openen van een ski/snowboard school. Ze kunnen je moeilijk dwingen een buitenlands diploma te halen :')

Hopelijk snel een dagje Bottrop om mijn nieuwe boardje te testen O+ ben zo benieuwd!
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:10:10 #249
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101492229
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 15:10 schreef saaw het volgende:

[..]

In nederland zijn sowieso (nog) geen regels natuurlijk over het openen van een ski/snowboard school. Ze kunnen je moeilijk dwingen een buitenlands diploma te halen :')

Hopelijk snel een dagje Bottrop om mijn nieuwe boardje te testen O+ ben zo benieuwd!
In nederland zullen ze wel bedenken dat je NSL B moet hebben ofzo :')

Sowieso hoef je in Nederland geen opleiding te hebben om een bedrijf te beginnen. Tenzij het branche specifiek is natuurlijk. (een cafe eigenaar zonder sociale hygiene is natuurlijk beetje vreemd...)
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:24:32 #250
74276 saaw
pi_101492700
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:10 schreef Komakie het volgende:

[..]

In nederland zullen ze wel bedenken dat je NSL B moet hebben ofzo :')

Sowieso hoef je in Nederland geen opleiding te hebben om een bedrijf te beginnen. Tenzij het branche specifiek is natuurlijk. (een cafe eigenaar zonder sociale hygiene is natuurlijk beetje vreemd...)
Dat is wat vooraf gaat aan Anwärter toch?
Vraag me eigenlijk wel af hoeveel Nederlanders Staatlicher/Level 4 [of hoe het nog meer mag heten in andere talenlanden] snowboard zijn. Ik ken maar 1 snowboard Staatlicher en die is Oostenrijkse. Verder wat skiërs en een hoop mensen die afgelopen seizoen Alpinkurz/Level 3 hebben gedaan.

En geen middenstandsdiploma's meer in Nederland idd, gelukkig :) Maar in Oostenrijk moet je natuurlijk Staatlicher zijn [of er een in dienst hebben] om een ski/snowboardschool te mogen openen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')