abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:47:23 #176
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_101054509
Maat is, zeker voor een gevorderde boarder, persoonlijk hoor. Ik ben zelf 165 en sta regelmatig op een plank van 150 en mn freestyle boardje is weer maar 142.
Voor beginners raad ik altijd tot ergens tussen de adamsappel en in aan.
an urge to help mankind overcomes me
pi_101075733
Ik vind het verschil tussen extruded en sintered echt erg groot. Extruded houdt wax veel slechter vast, het heeft geen 'poriën' (en moet dus in tegenstelling tot wat je zegt vaker gewaxt worden). Voordeel: repareren is makkelijker dan sintered. Vind ik persoonlijk weinig belangrijk, maar ieder z'n mening.

Sintered is ook altijd wat duurder dan extruded. Zegt niet altijd iets, maar soms wel :). Ik heb zelf maar 1 board met een extruded base (een Burton Seven) maar deze is echt aanzienlijk trager (je voelt 'm soms 'trekken' aan je voeten als je flat base rijdt) dan m''n andere planken (K2 Zeppelin, Burton Frontier, Lib-Tech Skate Banana) met een sintered base. Van vrienden ook weleens wat geleend met extruded en daarmee eigenlijk dezelfde ervaring al blijft dat vaak een momentopname.

Mijn mening, als je de cash hebt, Sintered base kopen.
Vroegah, toen de Batavieren nog met zn 3en waren. -=Xbox 360=-
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:56:02 #178
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101080497
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:44 schreef Jurroenur het volgende:
Thanks alvast voor de tips, Het grootste verschil tussen de twee boards is (naar mijn mening) de base. De Jam heeft een sinthered base en de Whatever een extruded base. Sinthered schijnt sneller te zijn (heb ik nu) maar moet eerder gewaxed worden en extruded wat langzamer, maar maakt het echt zoveel verschil?

Mijn huidige plank is al behoorlijk stijf, maar ik kreeg van de (Oostenrijkse) snowboardlerares de tip om toch een iets grotere aan te schaffen voor carven en te "knallen" op de piste (vandaar de vraag over de maat)
Knallen op de piste betekent gewoon een iets langere plank. Een kortere plank is voornamelijk handig bij rotaties, butteren, etc. Een langere plank zal altijd stabieler zijn op hoge snelheid. Mits hij natuurlijk een vergelijkbare stijfheid heeft.

Een extruded of sintered base maakt heel veel uit. Een extruded best is van goedkoop materiaal en gaat sneller stuk. Is wel makkelijker te maken. Daarnaast is een extruded base veel trager.
Een sintered base is hard en is moeilijker te maken, maar gaat ook minder snel stuk. Daarnaast gaat hij (mits goed gewaxt natuurlijk) een stuk sneller.

om even in te gaan op het helen "welke moet ik meer waxen" verhaal. Een sintered base neemt wax beter op, waardoor het dus langer blijft zitten. Daarin tegen is het performance verlies van een sintered base veel groter. Je voelt bij een extruded base minder snel dat hij slecht gewaxt is en zal er dus langer door mee blijven rijden. Daarop is het hele verhaal dat je extruded bases minder hoeft te waxen gebaseerd.

Mijn regel: koop altijd een sintered base, tenzij een een absolute beginner bent of je board gaat gebruiken om rails te rijden. Voor alle andere manieren van rijden is een sintered base gewoon veel beter.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_101080744
en goed (laten) waxen kan enorm veel schelen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:52:28 #180
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101084998
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:03 schreef Den_Haag het volgende:
en goed (laten) waxen kan enorm veel schelen.
absoluut, maar dan nog is een sintered base sneller dan een extruded :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_101099910
Ok dan, dat wordt dus zoeken naar een Jam van vorig jaar van 157cm (en eens een testdagje bezoeken in Spaarnwoude)

Iemand interesse in een Forum Seeker John Jackson 158cm? Is van een oud vrouwtje geweest en heeft altijd binnen gestaan ;)

Ook ga ik maar eens kijken of ik zelf het board kan waxen, want het zit mij dwars dat ik dit (nog) niet zelf kan...
pi_101102069
Die 2012 lijn van Smith Optics :9~

dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:01:31 #183
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101104311
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:39 schreef Jurroenur het volgende:
Ok dan, dat wordt dus zoeken naar een Jam van vorig jaar van 157cm (en eens een testdagje bezoeken in Spaarnwoude)

Iemand interesse in een Forum Seeker John Jackson 158cm? Is van een oud vrouwtje geweest en heeft altijd binnen gestaan ;)

Ook ga ik maar eens kijken of ik zelf het board kan waxen, want het zit mij dwars dat ik dit (nog) niet zelf kan...
Als je eenmaal weet hoe het moet, is het makkelijk. Het geeft alleen een beetje een zooitje.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:02:10 #184
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101104343
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Die 2012 lijn van Smith Optics :9~

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wordt Smith inmiddels alweer in Nederland verkocht? Is een tijdje uit de roulatie geweest door een gebrek aan een importeur.
pi_101107977
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

absoluut, maar dan nog is een sintered base sneller dan een extruded :P
Yep
pi_101133192
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wordt Smith inmiddels alweer in Nederland verkocht? Is een tijdje uit de roulatie geweest door een gebrek aan een importeur.
Er is één importeur (CJ Agencies), maar ik koop het meestal op locatie in Oostenrijk. Begin februari beginnen ze daar al met afprijzen. Ik vind de Vantage + I/O goggles heel vet, maar 300-350eu voor een helm+goggles combo is best wel prijzig :P
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:22:02 #187
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101179222
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Er is één importeur (CJ Agencies), maar ik koop het meestal op locatie in Oostenrijk. Begin februari beginnen ze daar al met afprijzen. Ik vind de Vantage + I/O goggles heel vet, maar 300-350eu voor een helm+goggles combo is best wel prijzig :P
Er is (bijna) altijd maar 1 importeur ;)
pi_101197292
http://wintersport.nl/ren(...)ief-nederlandse-berg

Hebben jullie dit al gelezen dan :9~
Baby darling doll face honey
pi_101198933
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je eenmaal weet hoe het moet, is het makkelijk. Het geeft alleen een beetje een zooitje.
Ik doe het altijd op de galerij hier (of op het balkon op wintersport). Mensen kijken je wel vaak raar aan. Zeker als je de stofzuiger erbij pakt om de wax op te zuigen :P

Het is inderdaad prima te doen, en op internet staan genoeg how-to's :)

[ Bericht 10% gewijzigd door M3rcury op 26-08-2011 01:22:31 ]
W0ei ?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:24:56 #190
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101204380
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 00:21 schreef Crack_ het volgende:
http://wintersport.nl/ren(...)ief-nederlandse-berg

Hebben jullie dit al gelezen dan :9~
Haha wat een mooi idee :D

Alleen rijst bij mij dan gelijk de vraag waar je in vredesnaam in Nederland zo'n ding wil neerzetten.
Ze hebben het aan het einde over een polderberg. Betekent het dat hij in de polder komt? Dat is bij mij in de achtertuin :P
Volgens mij zou het meest logische in Limburg. Daar hoef je de minste grond neer te gooien.

Het is wel een bizar project. Als ze daadwerkelijk willen realiseren dat je op echte sneeuw kunt boarden en fietsers in ijle lucht wilt laten trainen. Dan moet je toch minimaal 1500m de lucht in. De hoogste berg in Nederland (Vaalserberg ofzo) is 322m omhoog. Dan moet je nog 1200m de lucht in. En we hebben het natuurlijk niet over even een toren maken. Het moet een berg worden waar op gesport kan worden. Dus met verschillende hellingshoeken enzo. Ook horizontaal wordt het een inmens gevaarte.

Het zou wel gruwelijk zijn, maar ik betwijfel of dat kan.
pi_101209203
Wat een project wordt dit zeg. Eerst zien, dan geloven. Ik hoop dat het lukt!

Zojuist mijn NS Evo 2012 besteld, het is een 154 geworden. Ik moet helaas nog een kleine maand wachten voor ik 'm ontvang....
Vroegah, toen de Batavieren nog met zn 3en waren. -=Xbox 360=-
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:55:01 #192
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101209392
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:50 schreef eqjim het volgende:
Wat een project wordt dit zeg. Eerst zien, dan geloven. Ik hoop dat het lukt!

Zojuist mijn NS Evo 2012 besteld, het is een 154 geworden. Ik moet helaas nog een kleine maand wachten voor ik 'm ontvang....
Eerst zien dan geloven is ook mijn gevoel bij deze.
Ik ben altijd best positief ingesteld en geloof wel dat veel mogelijk is, maar een serieuze berg maken...
pi_101215949
Het is een idee van Thijs Zonneveld. Oud wielrenner en nu sportjournalist van de Pers en Nusport. Hij kwam met het idee in een artikel en nu is hij verder aan schrijven wat er allemaal komt kijken om zoiets tot stand te brengen. Leuk om te volgen maar volgens mij niet haalbaar.
pi_101216308
Maar ik wil het zo graag :'(. Maarja, stel dat het wel haalbaar is dan gaat dat nog super lang duren en dan is het nog maar de vraag of het alsnog gaat gebeuren :').

Zondag ga ik naar Bottrop, eigenlijk meer om te eten en voor de gezelligheid. Hopelijk is iig het park wel okay, las dat ze de sneeuw daar helemaal ververst hebben :~.
pi_101216321
Staat er straks een berg in nederland, hahahah. Wat een plaatje moet dat zijn zeg :D.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:13:36 #196
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_101218908
Leuk plan maar denk ook niet dat het haalbaar is.

Ik ga hopelijk volgende week een dagje naar Bottrop, nieuwe boardje testen *O*
Gister aangekomen, meteen mn bindingen er op geschroefd, vanavond waxen en dan ben ik er klaar voor 8-)
an urge to help mankind overcomes me
  FOK!fotograaf zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:39:53 #197
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101256782
De meeste hier doen volgens mij toch wel aan freestyle, niet waar? Leggen jullie stunts en tricks ook nog vast op foto en video ofzo of doen jullie gewoon alles voor de lol?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:43:53 #198
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101261125
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
De meeste hier doen volgens mij toch wel aan freestyle, niet waar? Leggen jullie stunts en tricks ook nog vast op foto en video ofzo of doen jullie gewoon alles voor de lol?

http://www.youtube.com/us(...)#p/a/u/1/WyZNqaVW_zY

http://www.youtube.com/us(...)#p/a/u/2/H133cjKRwdE

http://www.youtube.com/us(...)ee#p/u/5/M_C4fQJxn2Q

http://www.youtube.com/us(...)ee#p/u/7/XcKjJhSAsG0

http://www.youtube.com/us(...)ee#p/u/8/-kJRw-2mp7I

http://www.youtube.com/us(...)ee#p/u/9/_sNb4HH8VAU

Zoiets? :P

waarom doen de linkjes van Youtube het niet zoals het was :?
pi_101262693
Ik kan nog niet zo veel freestyle want ik snowboard ook pas 4 maandjes ofzo :') :'(. Ik ben dus ook nog nooit op wintersport geweest :'(.

Wel maak ik redelijk vaak filmpjes maar dat is dus meer om te kijken wat ik nou precies doe en wat er anders moet aan mn houding etc. Echt van de filmpjes van "kijk mij dit doen!" die zou ik wel willen maar zulke dingen kan ik gewoon nog niet :')!
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:53:20 #200
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101268398
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:24 schreef Crack_ het volgende:
Ik kan nog niet zo veel freestyle want ik snowboard ook pas 4 maandjes ofzo :') :'(. Ik ben dus ook nog nooit op wintersport geweest :'(.

Wel maak ik redelijk vaak filmpjes maar dat is dus meer om te kijken wat ik nou precies doe en wat er anders moet aan mn houding etc. Echt van de filmpjes van "kijk mij dit doen!" die zou ik wel willen maar zulke dingen kan ik gewoon nog niet :')!
Ach, ik maak voornamelijk filmpjes omdat ik het leuk vind. Vooral voor mijzelf. Niet omdat ik iedereen wil laten zien hoe goed ik wel ben, want in dat opzicht is het nou ook weer niet indrukwekkend genoeg om op film te zetten :P

Trouwens, kijk niet te veel naar niveau. Er is toch altijd iemand die beter is dan jij. De persoon met de meeste lol is nog altijd de beste snowboarder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')