Knallen op de piste betekent gewoon een iets langere plank. Een kortere plank is voornamelijk handig bij rotaties, butteren, etc. Een langere plank zal altijd stabieler zijn op hoge snelheid. Mits hij natuurlijk een vergelijkbare stijfheid heeft.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:44 schreef Jurroenur het volgende:
Thanks alvast voor de tips, Het grootste verschil tussen de twee boards is (naar mijn mening) de base. De Jam heeft een sinthered base en de Whatever een extruded base. Sinthered schijnt sneller te zijn (heb ik nu) maar moet eerder gewaxed worden en extruded wat langzamer, maar maakt het echt zoveel verschil?
Mijn huidige plank is al behoorlijk stijf, maar ik kreeg van de (Oostenrijkse) snowboardlerares de tip om toch een iets grotere aan te schaffen voor carven en te "knallen" op de piste (vandaar de vraag over de maat)
absoluut, maar dan nog is een sintered base sneller dan een extrudedquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:03 schreef Den_Haag het volgende:
en goed (laten) waxen kan enorm veel schelen.
Als je eenmaal weet hoe het moet, is het makkelijk. Het geeft alleen een beetje een zooitje.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:39 schreef Jurroenur het volgende:
Ok dan, dat wordt dus zoeken naar een Jam van vorig jaar van 157cm (en eens een testdagje bezoeken in Spaarnwoude)
Iemand interesse in een Forum Seeker John Jackson 158cm? Is van een oud vrouwtje geweest en heeft altijd binnen gestaan
Ook ga ik maar eens kijken of ik zelf het board kan waxen, want het zit mij dwars dat ik dit (nog) niet zelf kan...
Wordt Smith inmiddels alweer in Nederland verkocht? Is een tijdje uit de roulatie geweest door een gebrek aan een importeur.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Die 2012 lijn van Smith Optics![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yepquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:52 schreef Komakie het volgende:
[..]
absoluut, maar dan nog is een sintered base sneller dan een extruded
Er is één importeur (CJ Agencies), maar ik koop het meestal op locatie in Oostenrijk. Begin februari beginnen ze daar al met afprijzen. Ik vind de Vantage + I/O goggles heel vet, maar 300-350eu voor een helm+goggles combo is best wel prijzigquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wordt Smith inmiddels alweer in Nederland verkocht? Is een tijdje uit de roulatie geweest door een gebrek aan een importeur.
Er is (bijna) altijd maar 1 importeurquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Er is één importeur (CJ Agencies), maar ik koop het meestal op locatie in Oostenrijk. Begin februari beginnen ze daar al met afprijzen. Ik vind de Vantage + I/O goggles heel vet, maar 300-350eu voor een helm+goggles combo is best wel prijzig
Ik doe het altijd op de galerij hier (of op het balkon op wintersport). Mensen kijken je wel vaak raar aan. Zeker als je de stofzuiger erbij pakt om de wax op te zuigenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:01 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als je eenmaal weet hoe het moet, is het makkelijk. Het geeft alleen een beetje een zooitje.
Haha wat een mooi ideequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:21 schreef Crack_ het volgende:
http://wintersport.nl/ren(...)ief-nederlandse-berg
Hebben jullie dit al gelezen dan
Eerst zien dan geloven is ook mijn gevoel bij deze.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:50 schreef eqjim het volgende:
Wat een project wordt dit zeg. Eerst zien, dan geloven. Ik hoop dat het lukt!
Zojuist mijn NS Evo 2012 besteld, het is een 154 geworden. Ik moet helaas nog een kleine maand wachten voor ik 'm ontvang....
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
De meeste hier doen volgens mij toch wel aan freestyle, niet waar? Leggen jullie stunts en tricks ook nog vast op foto en video ofzo of doen jullie gewoon alles voor de lol?
Ach, ik maak voornamelijk filmpjes omdat ik het leuk vind. Vooral voor mijzelf. Niet omdat ik iedereen wil laten zien hoe goed ik wel ben, want in dat opzicht is het nou ook weer niet indrukwekkend genoeg om op film te zettenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:24 schreef Crack_ het volgende:
Ik kan nog niet zo veel freestyle want ik snowboard ook pas 4 maandjes ofzo![]()
. Ik ben dus ook nog nooit op wintersport geweest
.
Wel maak ik redelijk vaak filmpjes maar dat is dus meer om te kijken wat ik nou precies doe en wat er anders moet aan mn houding etc. Echt van de filmpjes van "kijk mij dit doen!" die zou ik wel willen maar zulke dingen kan ik gewoon nog niet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |