Ze geven die aan- en verkoopkosten niet zomaar cadeau. Daar kopen ze eigenlijk liquiditeit mee op.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:18 schreef JimmyJames het volgende:
Nu nog even kijken hoe liquide die dingen zijn.
Dit lijkt sterk op de CCME geschiedenis. De auditor van CCME was Deloitte. Die was ook net begonnen als nieuw aangestelde auditor en had nog niet diep genoeg gegraven om de scam op te merken.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:20 schreef Sokz het volgende:
Las een stukje op IEX over China Integrated Energy, Inc. Is gigantisch gedropped nadat een blogger melding maakte van fraude. Nu zijn accountants ook niet heilig (integendeel) maar KPMG heeft niks opgemerkt.
Doet nu 1 x de winst over 2011 + aan 'net-cash' aanwezige middelen zijn groter dan de totale market cap (90m cash/ 72m cap).
Het is en blijft chinees maar dit lijkt me toch sterk?
http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:CBEH
Gezien de koersreactie valt het nog wel mee met die verrassing, niet? Toen ik het voorbeurs las dacht ik dat dit TT wel 10% zou kosten, dat viel nog reuze mee. Zeker voor zo'n volatiel aandeel.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:56 schreef Sokz het volgende:
Was weer in zilver gestapt als een gokje met een superstrakke SL ( op 45,35 ) .. is gister na sluitens hele tijd eronder geweest maar vanochtend zat die nog gewoon in mijn porto.
TomTom verlaagt omzetverwachting
[..]
Waarom is de markt nog verrast?
Misschien eens naar wat wisselkoersen kijken?quote:Op woensdag 27 april 2011 12:39 schreef superpiet het volgende:
[..]
En de AEX nietzo lijkt de AEX wel het zwakste jongetje van de klas. Is de Nederlandse economie echt zo zwak?
Ik denk dat dit geld voor de meeste mensen uit Nederland, wat zeg ik: Europa!!quote:Op woensdag 27 april 2011 20:53 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dat geldt denk ik voor de meeste mensen op dit forum...
Inderdaad, S&P ook vandaag weer royaal in de year-high terwijl de AEX daar nog 15 punten onder zit.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:39 schreef superpiet het volgende:
En de AEX nietzo lijkt de AEX wel het zwakste jongetje van de klas. Is de Nederlandse economie echt zo zwak?
Ik heb die zin mazzel gehad. Heb beide goud en zilver, en heb er nu een winst op staan. Het mag van mij eigenlijk wel weer naar de 50 om eerlijk te zijn. Zilver zal vrees ik tijdens de Azië uren wel weer wat lichtelijk dalen.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:54 schreef Sokz het volgende:
Oeeh zoveel frustratie toen ik onder werktijd twee keer de zilverkoers bekeek.
Normaal ga ik uit van mijn verstand en die zei doorgaan/laten lopen .. nu dacht ik; ik volg eens mn 'hart' en stap met (minimale) winst uit; Geen idee hoe zilver gaat reageren op bernanke e.d. en dat risico wil ik niet nemen.
Vervolgens stort koers in, kan mijn vreugde niet op, tot 1 cent boven mijn oude stoplimiet:
Laagste 2,61 16:49:39
Kom ik thuis zie ik $48 op de borden staan, wat (volgens mij iig, had het met die SL ook verkeerd) gelijk staat aan turbo $4,6 ofterwijl een twee keer modaal maandsalaris.![]()
![]()
Ben gewoon flink chagrijnig nu terwijl ik geeneens verlies geleden heb.
Ja superbeloerd, kwam ook pas gister achter dat de stoplosses buiten de openingstijden niet werken, anders had ik 'm ook laten staan.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb die zin mazzel gehad. Heb beide goud en zilver, en heb er nu een winst op staan. Het mag van mij eigenlijk wel weer naar de 50 om eerlijk te zijn. Zilver zal vrees ik tijdens de Azië uren wel weer wat lichtelijk dalen.
Zo zie je maar dat commodities handelen via turbo's/sprinter/speeders erg lastig is.
Het staat al weer op 48.33quote:Op woensdag 27 april 2011 23:06 schreef Sokz het volgende:
[..]
Ja superbeloerd, kwam ook pas gister achter dat de stoplosses buiten de openingstijden niet werken, anders had ik 'm ook laten staan.![]()
Denk dat ik morgen ook maar weer in stap, gewoon hardcore zilver & eur/usd long.
hmfgrr .. waar zie je 'snachts koersen? Kitco gaat maar tot NY-close.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het staat al weer op 48.33
Ik dacht dat je ook bij IG zat? En je hebt toch ook wel gewoon van die 24 uur spot plaatjes?quote:Op donderdag 28 april 2011 00:24 schreef Sokz het volgende:
[..]
hmfgrr .. waar zie je 'snachts koersen? Kitco gaat maar tot NY-close.
Zit aan hetzelfde te denken. Welke turbo's gebruik je voor silver?quote:Op woensdag 27 april 2011 23:06 schreef Sokz het volgende:
Denk dat ik morgen ook maar weer in stap, gewoon hardcore zilver & eur/usd long.
Altijd hoogste SL voor hoogste leverage, maargoed nu dus even niet meer.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:40 schreef JimmyJames het volgende:
Zit aan hetzelfde te denken. Welke turbo's gebruik je voor silver?
@Arcee heb je Delta Lloyd nog? Ik heb er een call op genomen die nog niet echt wil.
Ja maar nog nauwelijks gebruikt, wacht wel even tot ze in Nederland komen alvorens ik er wat actiever mee ga werken.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik dacht dat je ook bij IG zat? En je hebt toch ook wel gewoon van die 24 uur spot plaatjes?
Je hoeft IG ook niet te gebruiken maar je hebt wel live overzicht van meeste assets.quote:Op donderdag 28 april 2011 09:54 schreef Sokz het volgende:
Niks gedaan, wordt te greedy en nu ga ik niet meer rationele dingen doen. Stap pas weer in bij een 'buitenkansje'.
[..]
Altijd hoogste SL voor hoogste leverage, maargoed nu dus even niet meer.
[..]
Ja maar nog nauwelijks gebruikt, wacht wel even tot ze in Nederland komen alvorens ik er wat actiever mee ga werken.
Dat heeft The Bernank dan weer wel bereikt: de Chinezen worden compleet uitgerookt. Een bubble in grondstoffenprijzen plus een daling in de dollar (=yuan). De invloed daarvan op Chinese koopkracht is vele malen groter dan de invloed op Amerikaanse koopkracht, dus de Chinezen worden gedwongen tot hogere lonen (via loonstijgingen en/of sneller opwaarderen van de munt) en worden zo minder concurrerend.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Zitten hier overigens nog mensen long op de EUR/USD? Koers lijkt wel een beetje op de stijging van zilver. Bijna lineair naar boven afgelopen week.
De yuan daalt natuurlijk mee met de dollar (als die blijft dalen), alleen langzamer. Dus een rechtstreekse belegging in yuan zie ik niet zoveel in.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:00 schreef JimmyJames het volgende:
Zou het niet slim zijn long te zitten op de yuan dan?
In België is er één kantoor van Bank Of China opengegaan zodat we hier ook rekeningen in Yuan kunnen openen. Reclame maken ze wel niet.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:00 schreef JimmyJames het volgende:
Zou het niet slim zijn long te zitten op de yuan dan?
Hoe staat het eigenlijk met je biochemische pharmaceuticals aandelen? Ik neem aan dat je zaken zoals 5AB al een poosje kwijt bent?quote:Op donderdag 28 april 2011 14:29 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
In België is er één kantoor van Bank Of China opengegaan zodat we hier ook rekeningen in Yuan kunnen openen. Reclame maken ze wel niet.
Heeft niet te maken met het antwoord op de vraag dat beleggen in Yuan slim is, maar blijkbaar is er toch een markt voor...
Het staat anders nu al weer flink hoger dan vanochtend. Was dat geen buitenkansje geweest?quote:Op donderdag 28 april 2011 09:54 schreef Sokz het volgende:
Niks gedaan, wordt te greedy en nu ga ik niet meer rationele dingen doen. Stap pas weer in bij een 'buitenkansje'.
[..]
Altijd hoogste SL voor hoogste leverage, maargoed nu dus even niet meer.
Mja, voor mensen die een portfolio bijhouden die een sort of crash verwachten kwam long op olie, eur-usd, goud & zilver wel erg goed uit de afgelopen weken. Ik denk dat April voor velen die in de commodities zaten een van de beste maanden ooit waren.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:23 schreef superpiet het volgende:
Yes, bijna de 1360 op de S&P. En bijna de $50 bij zilver. Hoe lang kan dit nog doorgaan? Wie verwacht net als ik een flashcrash als QE2 eindigt? Algelopen maand mijn beste rendement ooit!
Bij de $40 en exit bij de $47.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, voor mensen die een portfolio bijhouden die een sort of crash verwachten kwam long op olie, eur-usd, goud & zilver wel erg goed uit de afgelopen weken. Ik denk dat April voor velen die in de commodities zaten een van de beste maanden ooit waren.
En jij was toch later ingestapt met zilver? Goed voor elkaar dat je het toch nog gedaan hebt!
Je gaat er niet weer in stappen? Ik denk als we eenmaal cruisen rondom de 50 dat hij echt hoger kan, maar de stijging vandaag is echt bizar. Ik verwacht dus eigenlijk weer een terugval in Zilver. Zit zelf op het moment long in zilver en goud waarvan ik de winst vandaag verzilverd had op zilver.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:31 schreef superpiet het volgende:
[..]
Bij de $40 en exit bij de $47.Had $49 kunnen zijn als ik in future was en niet in opties, maar moest wachten tot US open
![]()
Ik herinner me nog dat ik min of meer voor gek werd verklaard door LXIV, uiteraard had hij gelijk want het was puur onderbuikgevoel het gevoel de winst in zilver te missen.
mogelijk bij de $50, maar we zitten tegen het einde van QE2 aan en nu ben ik wel extra voorzichtig. Als je kijkt naar de lengte en de winstgevendheid van mn trade dan is dit wel een hele bijzondere "lucky" trade.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je gaat er niet weer in stappen? Ik denk als we eenmaal cruisen rondom de 50 dat hij echt hoger kan, maar de stijging vandaag is echt bizar. Ik verwacht dus eigenlijk weer een terugval in Zilver. Zit zelf op het moment long in zilver en goud waarvan ik de winst vandaag verzilverd had op zilver.
Nah, dat is geen bank met retail diensten. Dergelijke banken zijn meer bedoeld om Chinese bedrijven te ondersteunen met handelskredieten, letters of credit, etc.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:29 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
In België is er één kantoor van Bank Of China opengegaan zodat we hier ook rekeningen in Yuan kunnen openen. Reclame maken ze wel niet.
Heeft niet te maken met het antwoord op de vraag dat beleggen in Yuan slim is, maar blijkbaar is er toch een markt voor...
Ik hoop dat we nog enorm gaan stijgen. Hoe hoger we staan hoe meer ik het aandurf om te shorten voor de langere termijn. Dan gaat het om de grote knaken.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:23 schreef superpiet het volgende:
Yes, bijna de 1360 op de S&P. En bijna de $50 bij zilver. Hoe lang kan dit nog doorgaan? Wie verwacht net als ik een flashcrash als QE2 eindigt? Algelopen maand mijn beste rendement ooit!
quote:Op donderdag 28 april 2011 18:10 schreef SeLang het volgende:
Die frauduleuze Chinese bedrijfjes op de NASDAQ.
Year 2000 bubble all over again
De consumer inflation expectations zitten al (bijna) op niveaus van de vorige piek midden 2008. De FED gaat dit keer tot het gaatje, mogelijk omdat ze beseffen dat dit hun laatste 'kans' is. Ik ben dan ook bang dat het schip echt de wal zal moeten raken wil het gaan keren. De vraag is alleen of dat een schamp zal zijn of een fatale botsing. Aan de andere kant is deze mogelijke gang van zaken een voordeel omdat je dan weet dat de echte oplossingen en een zeer laag instappunt gegarandeerd worden. Daarbij hebben wij als eurobezitters daar minder last van zolang de ECB zijn werk wél of beter doet.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:52 schreef SeLang het volgende:
Ik hoop ook op een spectaculaire stijging van goud en zilver. Dat helpt om de inflatieverwachting te verhogen en verhoogt de druk op centrale banken om terug te gaan naar strakker monetair beleid.
Quote van Bernanke gisteren:quote:Op donderdag 28 april 2011 18:55 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
De consumer inflation expectations zitten al (bijna) op niveaus van de vorige piek midden 2008. De FED gaat dit keer tot het gaatje, mogelijk omdat ze beseffen dat dit hun laatste 'kans' is. Ik ben dan ook bang dat het schip echt de wal zal moeten raken wil het gaan keren. De vraag is alleen of dat een schamp zal zijn of een fatale botsing. Aan de andere kant is deze mogelijke gang van zaken een voordeel omdat je dan weet dat de echte oplossingen en een zeer laag instappunt gegarandeerd worden. Daarbij hebben wij als eurobezitters daar minder last van zolang de ECB zijn werk wél of beter doet.
Eigenlijk waarschuwt hij hier dus dat het risico van oplopende inflatieverwachting uiteindelijk ook een groot risico is voor de werkgelegenheid en dat je een te ver oplopen van die verwachting voor moet zijn. Met andere woorden, voor beide delen van het dual mandate (inflatie en groei) neigt de FED niet meer naar monetaire verruiming. De kans op QE3 lijkt daarmee klein. Het is nu wachten op het moment dat de afgeloste obligaties niet meer worden herinvesteerd. Vanaf dan krimpt de FED balancesheet automatisch (eindelijk)quote:"Going forward we'll have to continue to make judgments about whether additional steps are warranted. But as we do so, we have to keep in mind that we do have a dual mandate, that we do have to worry about both the rate of growth but also the inflation rate. And, as I was indicating earlier, I think that even purely from an employment perspective that if inflation were to become unmoored - inflation expectations were to rise significantly - that the cost of that in terms of employment loss in the future if we had to respond to that would be quite significant."
Het komt erop neer dat de rente dan omhoog zal spuiten omdat de markt het geloof in een goede afloop heeft verloren. Dat is deasatreus in een schuldbelade economie en overheid met een korte looptijd en om erger te voorkomen zal de FED dan snel op de monetaire rem moeten staan om vertrouwen te herwinnen en daarmee een lagere rente af te dwingen. Er is dan geen sprake meer van een Bernanke put en door de stijgende rente en wantrouwen in de markt is een eventuele Obama put, die draait op het aangaan van nog meer schulden, ook uitgeschakeld. Dan kan een vrije val gaan beginnen, omdat er geen vangnet meer geboden kan worden. De economische/sociale gevolgen kun je zelf wel invullen lijkt me.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:01 schreef Asfyxia het volgende:
Een "fatale botsing", ik vraag me af hoe zoiets eruit zal komen te zien. Hoe zie jij dat voor je, piepeloi55? Ik kan me er erg weinig bij voorstellen.
Ik heb Bernanke ook niet laag zitten qua kennis, hij streeft alleen andere belangen na. Een onderbuikgevoel zegt me dat bij tegenvallende cijfers (die lijken aan te komen) die QE3 er mogelijk toch weer gaat komen. Bernanke is een expert in het kennen van de oorzaken en gevolgen van deleveriging/deflatie en zal dat tot zover de speelruimte reikt voorkomen. Weliswaar heeft QE2 niet geleid tot een lagere rente en kent het negatieve bijeffecten maar het zorgt er wel mede met de fiscale stimuleringen voor dat die massale deleveriging tegengehouden word. Ook niet een geheel onbelangrijk iets om dat dual mandaat te halen als je zelf gelooft en inziet dat die inflatie(verwachtingen) tijdelijk zijn.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:09 schreef SeLang het volgende:
Eigenlijk waarschuwt hij hier dus dat het risico van oplopende inflatieverwachting uiteindelijk ook een groot risico is voor de werkgelegenheid en dat je een te ver oplopen van die verwachting voor moet zijn. Met andere woorden, voor beide delen van het dual mandate (inflatie en groei) neigt de FED niet meer naar monetaire verruiming. De kans op QE3 lijkt daarmee klein. Het is nu wachten op het moment dat de afgeloste obligaties niet meer worden herinvesteerd. Vanaf dan krimpt de FED balancesheet automatisch (eindelijk)
Jep.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:13 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Het komt erop neer dat de rente dan omhoog zal spuiten omdat de markt het geloof in een goede afloop heeft verloren. Dat is deasatreus in een schuldbelade economie en overheid met een korte looptijd en om erger te voorkomen zal de FED dan snel op de monetaire rem moeten staan om vertrouwen te herwinnen en daarmee een lagere rente af te dwingen. Er is dan geen sprake meer van een Bernanke put en door de stijgende rente en wantrouwen in de markt is een eventuele Obama put, die draait op het aangaan van nog meer schulden, ook uitgeschakeld. Dan kan een vrije val gaan beginnen, omdat er geen vangnet meer geboden kan worden. De economische/sociale gevolgen kun je zelf wel invullen lijkt me.
Ik heb eerlijk gezegd nog wel enig vertrouwen in "The Ben Bernank". Volgens mij weet hij dondersgoed wat er allemaal mis kan gaan, maar weet hij ook dat het uiteindelijk allemaal draait om tijd. Dus zolang hij de zaken nog kan rekken zal hij dat blijven doen, totdat hij dat zelf echt niet meer verantwoord acht.quote:Het hoeft trouwens niet zo te verlopen. De markt kan ook inzien dat de inflatie tijdelijk is door de stijgende commodityprijzen of Bernanke draait nog op tijd bij. En de vele tussenvarianten natuurlijk.
Ik weet het natuurlijk ook niet, maar het effect van QE3 zal nooit groot kunnen zijn (kijk hoe weinig QE2 deed) maar het maakt de kans op een probleemloze exit ontzettend veel kleiner. Dat probleem krijgt hij daarna zelf op z'n bord en hij krijgt straks de schuld als het misgaat! Hij zal voor zichzelf de afweging moeten maken of dat het wel waard is. Ik denk zelf dat QE3 er niet komt, behalve in een "noodgeval". Maar de lat ligt denk ik behoorlijk hoog.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:31 schreef piepeloi55 het volgende:
Het blijft imo een wildgroei aan variabelen waarin niets onmogelijk lijkt, al hoop ik dat je gelijk krijgt en QE3 er nooit gaat komen.
Gebrek aan originaliteit en creatieve oplossingen kun je hem in elk geval niet verwijten, zeker aan het begin van de crisis in 2008. Wel dat hij het niet van tevoren zag aankomen.quote:Op donderdag 28 april 2011 20:06 schreef Asfyxia het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd nog wel enig vertrouwen in "The Ben Bernank".
Het effect van QE2 was dan imo vooral een extra bailout ten gunste van de bancaire sector. De shitload aan MBS die opgekocht zijn hebben praktisch geen betekenis voor de reele economie omdat het geld niet in de economie kwam maar enkel diende voor de deleveraging (je stelt dat het niet zo is door stimulus). Op zich zou een QE3 niet zo'n ramp zijn als er alleen maar treasuries gekocht worden aangezien dat wel de inflatie aanwakkert en op termijn inkomsten voor de FED betekent. Uiteindelijk zal de FED relatief veel meer moeten afschrijven op MBS dan de ECB dat gaat doen op haar PIGS.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:31 schreef piepeloi55 het volgende:
Weliswaar heeft QE2 niet geleid tot een lagere rente en kent het negatieve bijeffecten maar het zorgt er wel mede met de fiscale stimuleringen voor dat die massale deleveriging tegengehouden word.
Dat was deel van QE1quote:Op donderdag 28 april 2011 21:02 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het effect van QE2 was dan imo vooral een extra bailout ten gunste van de bancaire sector. De shitload aan MBS die opgekocht zijn hebben praktisch geen betekenis voor de reele economie omdat het geld niet in de economie kwam maar enkel diende voor de deleveraging (je stelt dat het niet zo is door stimulus).
Het probleem met QE3 is niet de QE zelf (dat is toch maar dood geld dat de bankreserves ingaat en indirect commodity, goud en aandelenbubbels opblaast maar verder weinig doet in de reële economie). Het probleem is vooral de exit. Als de FED namelijk de rente weer wil verhogen (of dit gebeurt door een externe oorzaak) dan moet ze die balancesheet gigantisch gaan inkrimpen want anders krijg je inflatie door een afname van liquidity preference (de inverse van 'money velocity'). En dat verband is exponentieel, dus voor een heel klein beetje rentestijging moet je gigantisch veel Treasuries gaan dumpen.quote:Op zich zou een QE3 niet zo'n ramp zijn als er alleen maar treasuries gekocht worden aangezien dat wel de inflatie aanwakkert en op termijn inkomsten voor de FED betekent. Uiteindelijk zal de FED relatief veel meer moeten afschrijven op MBS dan de ECB dat gaat doen op haar PIGS.
Had ik dat soort shit maar in mijn economie boekjes gehad. Ik heb alleen Keynesiaanse dingen moeten leren. Oh ja, en als toetje New Keynesian economics, als counter argument voor al het kritiek wat er op de Keynesiaanse theorie kwamquote:Op donderdag 28 april 2011 21:26 schreef SeLang het volgende:
Dit artikel geeft een goede uitleg van deze problematiek, ondanks dat ik altijd wat wantrouwig ben over de validity van economische theorie in extreme situaties zoals die waarin we nu zitten.
Ik dacht dat je exponentieel als een niet-lineaire maatstaf bedoelde maar het is dus echt letterlijk exponentieel. Dat geeft betekenis aan de discussie!quote:Op donderdag 28 april 2011 21:26 schreef SeLang het volgende:
Als de FED namelijk de rente weer wil verhogen (of dit gebeurt door een externe oorzaak) dan moet ze die balancesheet gigantisch gaan inkrimpen want anders krijg je inflatie door een afname van liquidity preference (de inverse van 'money velocity'). En dat verband is exponentieel, dus voor een heel klein beetje rentestijging moet je gigantisch veel Treasuries gaan dumpen.
Een italiaan en ex-goldman bankier als baas van de Europese bank, wat vind je er zelf van? Had toch liever iemand anders gezienquote:Op vrijdag 29 april 2011 00:16 schreef fedsingularity het volgende:
Germany to endorse Italy's Draghi as ECB head: WSJ
(MarketWatch) -- German Chancellor Angela Merkel will endorse Italian central banker Mario Draghi as the new president of the European Central Bank, the Wall Street Journal reported late Thursday on its website, citing people familiar with the matter. Merkel's endorsement makes Draghi appointment to ECB's presidency a certainty given that he already enjoys the support of other key euro-zone members, including France, the Journal said. European leaders are scheduled to make an official decision on a successor to the current ECB head Jean-Claude Trichet in June, according to the newspaper
http://www.marketwatch.co(...)=MW_home_latest_news
Ik heb ook nooit beweerd dat er geen grenzen zijn aan het eindige printen maar aan de andere kant kan ik niet natuurlijk inschatten waar die grens zich daadwerkelijk bevindt. Enerzijds omdat ik geen gevoel heb voor de markten en anderzijds omdat ik de doelstellingen van de FED niet volledig kan doorgronden. Ik dacht er van overtuigd te zijn dat QE3 niet zou komen maar gisteren gaf Bernanke weer signalen van een QE 2.5 terwijl het stimulerend effect van QE2 imo echt beperkt was. De tijd zal ons leren hoe plastisch het monetaire beleid van de FED zal zijn en hoe elastisch het effect als ze ophouden met stimulus.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:16 schreef SeLang het volgende:
Dan weet je dus ook waarom die verhalen van "de Fed koopt toch gewoon alle Treasuries op" (je leest dat ook regelmatig hier op Fok) niet opgaan. Je hebt dan namelijk een Fed die willens en wetens de economie de grond in drijft. Er zitten echt grenzen aan wat je kunt doen met QE.
Mja, maar waarom zou Merkel daar toestemming voor geven? Volgens mij was juist Duitsland erg anti Zuid-Europa?quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:22 schreef fedsingularity het volgende:
Blijkbaar heeft Italie binnenkort een bailout nodig en stellen ze alvast de pionnen op
Hun eigen kandidaat (Weber) heeft ontslag genomen omdat hij geïsoleerd stond binnen de ECB (maar in de EU landen werd zijn kandidatuur breed gesteund). Nu zijn er maar een beperkt aantal alternatieven. En aangezien iedereen nu Draghi steunt stond op haar beurt Merkel geïsoleerd en heeft ze weinig keus.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar waarom zou Merkel daar toestemming voor geven? Volgens mij was juist Duitsland erg anti Zuid-Europa?
Volgens mij zijn er 3 redenen:quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:38 schreef fedsingularity het volgende:
Goeie vraag. Er zal gerust een hoop meespelen wat we niet weten. Ik vond het al een opmerkelijke draai dat de ECB stopte met opkopen van de PIGS bonds.
Er zit natuurlijk ook geen harde grens aan, het wordt alleen in een versnellend tempo steeds moeilijker en instabieler. De moeilijkheden die het oplevert zijn uit de geschiedenis bekend maar de mate waarin het nu is gedaan is op een schaal die nog nooit eerder is geprobeerd. Uncharted territory en dus erg riskant. Ga je dan nog verder terwijl alles wat je weet erop wijst dat het nauwlijks meer iets kan verbeteren? Maar natuurlijk laat je de optie altijd open, al was het maar vanwege het "Bernanke Put" effect die dat heeft op financiële markten.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:28 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit beweerd dat er geen grenzen zijn aan het eindige printen maar aan de andere kant kan ik niet natuurlijk inschatten waar die grens zich daadwerkelijk bevindt. Enerzijds omdat ik geen gevoel heb voor de markten en anderzijds omdat ik de doelstellingen van de FED niet volledig kan doorgronden. Ik dacht er van overtuigd te zijn dat QE3 niet zou komen maar gisteren gaf Bernanke weer signalen van een QE 2.5 terwijl het stimulerend effect van QE2 imo echt beperkt was. De tijd zal ons leren hoe plastisch het monetaire beleid van de FED zal zijn en hoe elastisch het effect als ze ophouden met stimulus.
De ECB stevende af op een verlies van een twintig miljard op die bonds en dat kun je niet meer wegmoffelenquote:Op vrijdag 29 april 2011 00:38 schreef fedsingularity het volgende:
Goeie vraag. Er zal gerust een hoop meespelen wat we niet weten. Ik vond het al een opmerkelijke draai dat de ECB stopte met opkopen van de PIGS bonds.
Hoe komen de prijzen tot stand?quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:29 schreef piepeloi55 het volgende:
Hoezo vanzelfsprekend ervanuitgaan dat er peak oil is?
Het kan ook simpelweg zijn dat er helemaal geen toenemende vraag naar fysieke olie is, genoeg organisaties en autoriteiten die daarop wijzen. Dat lijkt echter moeilijk te staven met een stijgende olieprijs, maar als je weet hoe de prijzen tot stand komen geheel logisch.
Niet. Het is onderwerp van debat. Ik denk dat de kans best wel aanwezig is als ik kijk naar bepaalde aanwijzingen (wat ik reeds heb gepost en die berichten over S-A).quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:29 schreef piepeloi55 het volgende:
Hoezo vanzelfsprekend ervanuitgaan dat er peak oil is?
Door je goud om te ruilen voor olie.quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:59 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Niet. Het is onderwerp van debat. Ik denk dat de kans best wel aanwezig is als ik kijk naar bepaalde aanwijzingen (wat ik reeds heb gepost en die berichten over S-A).
Laat ik herformuleren: STEL dat er sprake is van peak oil hoe zet je dat slim om in beleggingen?
Zo komen de prijzen tot stand meen ik, maar ik leer graag bij.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:51 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Door je goud om te ruilen voor olie.
Waarom vind je Caterpillar zo duur dan? Het bedrijf staat hoog op mijn lijst van stockpicks. Niet zo zeer om de PE maar om andere strategische redenen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:52 schreef JimmyJames het volgende:
Caterpillar![]()
http://www.google.com/finance?q=NYSE:CAT
Ik heb het altijd te duur gevonden. Nu weet ik waarom het duur was.
Dit is overigens niet de eerste aankoop van Total in zonenergie aangezien ze al eerder een belang van 50% in Photovoltech hebben genomen, Dit soort aankopen zie ik als een zwaktebod voor de petrochemische industrie aangezien solar energy totaal niet concurrerend is met conventionele energiebronnen. Ik ben wel eens op de plant in Antwerpen geweest en zelfs daar vertelde het hoger management dat ze uitgingen van een peakoil scenario. In de praktijk houdt dat in er een goede kans is dat de productie stagneert op 95M vaten per dag. Dat is killing voor een bedrijf dat hoofdzakelijk actief is in de raffinage dus daarom gooien ze het maar op alternatieve energie ter diversificatie. Petrochemie is nog een jaartje of 10-15 booming in Europa en dan is het afgelopen (je ziet nu al dat nieuwe raffinaderijen zich in het MO vestigen ipv hier.)quote:- Gisteren kocht het franse Total eventjes een grote zonnepanelenproducent. Weten ze iets wat wij niet weten?
Dat zal waarschijnlijk wel zijn vanwege het feit dat sinds maart 2009 het aandeel vrij lineair naar boven is gegaan zonder een grote duikeling. Iets wat stijgt wordt al vaak gezien als iets wat duur is. Je hebt immers gedurende die periode al winst 'misgelopen'. Dus duur om nu te kopen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:20 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Waarom vind je Caterpillar zo duur dan? Het bedrijf staat hoog op mijn lijst van stockpicks. Niet zo zeer om de PE maar om andere strategische redenen.
Ja maar hij beweerde nu de reden te weten waarom het te duur was. De koershistorie had hij waarschijnlijk al eerder gezien want anders had hij het vermoeden niet. Daarnaast denk ik dat Caterpillar op dit moment nog goedkoop is gezien hun positie in de sector maar dat terzijdequote:Op vrijdag 29 april 2011 19:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat zal waarschijnlijk wel zijn vanwege het feit dat sinds maart 2009 het aandeel vrij lineair naar boven is gegaan zonder een grote duikeling. Iets wat stijgt wordt al vaak gezien als iets wat duur is. Je hebt immers gedurende die periode al winst 'misgelopen'. Dus duur om nu te kopen.
De keren dat ik er in het verleden naar heb gekeken vond ik het aandeel duur ogen: hoge p/e en veel schulden. Ik had het bij het verkeerde eind getuige het koersverloop.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:20 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Waarom vind je Caterpillar zo duur dan? Het bedrijf staat hoog op mijn lijst van stockpicks. Niet zo zeer om de PE maar om andere strategische redenen.
Vraag en aanbod. Maar de vraag en aanbod die van belang zijn voor de prijsbepaling hebben vaak weinig meer te maken met de fysieke toestanden van de onderliggende waarde. Op lange termijn natuurlijk wel, maar die korte termijn misallocaties (grotendeels veroorzaakt door speculatie) kunnnen al snel een aantal jaren duren en veroorzaken ook hogere toppen en diepere dalen.quote:
Daarnaast is bij dat soort bedrijven de businescycle enorm van belang. Het is zelfs de grootste bron van risico aangezien ze en leveraged zijn en enorm afhankelijk van de conjunctuur. Dat geeft altijd spectaculaire koersdalingen tijdens een crisis als alles plat ligt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:35 schreef JimmyJames het volgende:
Ik denk dat ik iets te veel kijk naar de P/E en niet genoeg naar andere factoren zoals de positie in de sector, de kwaliteit van het management, de R&D etc
Siemensquote:Welke aandelen staan verder hoog op je lijstje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |