abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96042783
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:18 schreef JimmyJames het volgende:
Nu nog even kijken hoe liquide die dingen zijn.
Ze geven die aan- en verkoopkosten niet zomaar cadeau. Daar kopen ze eigenlijk liquiditeit mee op.

Meteen een tip aan de nieuwe turbotijgers op dit forum. Als je al houdt van korte posities in de markt doe het dan met deze dingen. De kans op succes neemt gegarandeerd toe. 8-)
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_96043296
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:20 schreef Sokz het volgende:
Las een stukje op IEX over China Integrated Energy, Inc. Is gigantisch gedropped nadat een blogger melding maakte van fraude. Nu zijn accountants ook niet heilig (integendeel) maar KPMG heeft niks opgemerkt.
Doet nu 1 x de winst over 2011 + aan 'net-cash' aanwezige middelen zijn groter dan de totale market cap (90m cash/ 72m cap).
Het is en blijft chinees maar dit lijkt me toch sterk?
http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:CBEH
Dit lijkt sterk op de CCME geschiedenis. De auditor van CCME was Deloitte. Die was ook net begonnen als nieuw aangestelde auditor en had nog niet diep genoeg gegraven om de scam op te merken.

Zelfs banksaldi kun je faken voor je eigen auditor, door afschriften te vervalsen of door het bedrag voorafgaande aan de kontrole van een handlanger te lenen.

Accountantverklaringen zitten dan ook vol met mitsen en maren in de gekozen formuleringen. Ze komen daarmee onder hun aansprakelijkheid uit. En zo niet: dan bieden ze excuses aan, ontslaan de betrokken accountants en betalen een boete. Daar heb je als belegger alleen weinig aan.

Ik zou hier echt geen cent in steken, noch long noch short.
  woensdag 27 april 2011 @ 20:45:14 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96060919
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:56 schreef Sokz het volgende:
Was weer in zilver gestapt als een gokje met een superstrakke SL ( op 45,35 ) .. is gister na sluitens hele tijd eronder geweest maar vanochtend zat die nog gewoon in mijn porto. :P

TomTom verlaagt omzetverwachting

[..]

Waarom is de markt nog verrast?
Gezien de koersreactie valt het nog wel mee met die verrassing, niet? Toen ik het voorbeurs las dacht ik dat dit TT wel 10% zou kosten, dat viel nog reuze mee. Zeker voor zo'n volatiel aandeel.

Verder denk ik dat TT de komende anderhalf jaar nog wel een paar keer met dit soort 'verassingen' zal komen. Vandaar dat ik het uit mijn porto gegooid heb.

Niks ten nadele van TT, mooi bedrijf, maar in een op dit moment moeilijke markt.
The End Times are wild
pi_96061438
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:15 schreef Sokz het volgende:

[..]
Ik zit al long eur/usd hè .. :P
Dat geldt denk ik voor de meeste mensen op dit forum...
pi_96061554
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:39 schreef superpiet het volgende:

[..]

En de AEX niet :'( zo lijkt de AEX wel het zwakste jongetje van de klas. Is de Nederlandse economie echt zo zwak?
Misschien eens naar wat wisselkoersen kijken?
  woensdag 27 april 2011 @ 20:56:35 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96061622
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:53 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat geldt denk ik voor de meeste mensen op dit forum...
Ik denk dat dit geld voor de meeste mensen uit Nederland, wat zeg ik: Europa!!

Toch jammer dat KPN het deze week zo slecht doet, anders had ik allang weer op een ATH gezeten. Maar aangezien KPN het grootste aandeel in mijn aandelenporto is, en eveneens in mijn derivatenporto, hakt het er wel in. Nu blijf ik ondanks mooie winsten op Aegon en Akzo gewoon rond de nul staan.
The End Times are wild
  woensdag 27 april 2011 @ 21:54:54 #232
256829 Sokz
Livin' the life
pi_96065425
Oeeh zoveel frustratie toen ik onder werktijd twee keer de zilverkoers bekeek.
Normaal ga ik uit van mijn verstand en die zei doorgaan/laten lopen .. nu dacht ik; ik volg eens mn 'hart' en stap met (minimale) winst uit; Geen idee hoe zilver gaat reageren op bernanke e.d. en dat risico wil ik niet nemen.

Vervolgens stort koers in, kan mijn vreugde niet op, tot 1 cent boven mijn oude stoplimiet:
Laagste 2,61 16:49:39

Kom ik thuis zie ik $48 op de borden staan, wat (volgens mij iig, had het met die SL ook verkeerd) gelijk staat aan turbo $4,6 ofterwijl een twee keer modaal maandsalaris. ;( ;(

Ben gewoon flink chagrijnig nu terwijl ik geeneens verlies geleden heb. :')
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 april 2011 @ 22:57:13 #233
862 Arcee
Look closer
pi_96070047
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:39 schreef superpiet het volgende:
En de AEX niet :'( zo lijkt de AEX wel het zwakste jongetje van de klas. Is de Nederlandse economie echt zo zwak?
Inderdaad, S&P ook vandaag weer royaal in de year-high terwijl de AEX daar nog 15 punten onder zit.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_96070055
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:54 schreef Sokz het volgende:
Oeeh zoveel frustratie toen ik onder werktijd twee keer de zilverkoers bekeek.
Normaal ga ik uit van mijn verstand en die zei doorgaan/laten lopen .. nu dacht ik; ik volg eens mn 'hart' en stap met (minimale) winst uit; Geen idee hoe zilver gaat reageren op bernanke e.d. en dat risico wil ik niet nemen.

Vervolgens stort koers in, kan mijn vreugde niet op, tot 1 cent boven mijn oude stoplimiet:
Laagste 2,61 16:49:39

Kom ik thuis zie ik $48 op de borden staan, wat (volgens mij iig, had het met die SL ook verkeerd) gelijk staat aan turbo $4,6 ofterwijl een twee keer modaal maandsalaris. ;( ;(

Ben gewoon flink chagrijnig nu terwijl ik geeneens verlies geleden heb. :')
Ik heb die zin mazzel gehad. Heb beide goud en zilver, en heb er nu een winst op staan. Het mag van mij eigenlijk wel weer naar de 50 om eerlijk te zijn. Zilver zal vrees ik tijdens de Azië uren wel weer wat lichtelijk dalen.

Zo zie je maar dat commodities handelen via turbo's/sprinter/speeders erg lastig is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 27 april 2011 @ 23:06:43 #235
256829 Sokz
Livin' the life
pi_96070604
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb die zin mazzel gehad. Heb beide goud en zilver, en heb er nu een winst op staan. Het mag van mij eigenlijk wel weer naar de 50 om eerlijk te zijn. Zilver zal vrees ik tijdens de Azië uren wel weer wat lichtelijk dalen.

Zo zie je maar dat commodities handelen via turbo's/sprinter/speeders erg lastig is.
Ja superbeloerd, kwam ook pas gister achter dat de stoplosses buiten de openingstijden niet werken, anders had ik 'm ook laten staan. :{
Denk dat ik morgen ook maar weer in stap, gewoon hardcore zilver & eur/usd long.
pi_96074031
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:06 schreef Sokz het volgende:

[..]

Ja superbeloerd, kwam ook pas gister achter dat de stoplosses buiten de openingstijden niet werken, anders had ik 'm ook laten staan. :{
Denk dat ik morgen ook maar weer in stap, gewoon hardcore zilver & eur/usd long.
Het staat al weer op 48.33
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 28 april 2011 @ 00:24:27 #237
256829 Sokz
Livin' the life
pi_96074623
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het staat al weer op 48.33
hmfgrr .. waar zie je 'snachts koersen? Kitco gaat maar tot NY-close.
pi_96074855
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:24 schreef Sokz het volgende:

[..]

hmfgrr .. waar zie je 'snachts koersen? Kitco gaat maar tot NY-close.
Ik dacht dat je ook bij IG zat? En je hebt toch ook wel gewoon van die 24 uur spot plaatjes?
  donderdag 28 april 2011 @ 00:40:15 #239
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_96075203
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:06 schreef Sokz het volgende:

Zit aan hetzelfde te denken. Welke turbo's gebruik je voor silver?

@Arcee heb je Delta Lloyd nog? Ik heb er een call op genomen die nog niet echt wil.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_96075370
Ik zou wel oppassen met de turbo's op zilver. Hij steeg in een paar uur van 45 naar 49. Als dat andersom en je zit long op hoogste leverage heb je direct een stevig verlies te pakken en je kunt niet herschrijven wanneer de markt door gaat after-aex uren.
  donderdag 28 april 2011 @ 09:54:26 #241
256829 Sokz
Livin' the life
pi_96080229
Niks gedaan, wordt te greedy en nu ga ik niet meer rationele dingen doen. Stap pas weer in bij een 'buitenkansje'.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:40 schreef JimmyJames het volgende:

Zit aan hetzelfde te denken. Welke turbo's gebruik je voor silver?

@Arcee heb je Delta Lloyd nog? Ik heb er een call op genomen die nog niet echt wil.
Altijd hoogste SL voor hoogste leverage, maargoed nu dus even niet meer.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik dacht dat je ook bij IG zat? En je hebt toch ook wel gewoon van die 24 uur spot plaatjes?
Ja maar nog nauwelijks gebruikt, wacht wel even tot ze in Nederland komen alvorens ik er wat actiever mee ga werken.

[ Bericht 49% gewijzigd door Sokz op 28-04-2011 10:33:11 ]
pi_96085156
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:54 schreef Sokz het volgende:
Niks gedaan, wordt te greedy en nu ga ik niet meer rationele dingen doen. Stap pas weer in bij een 'buitenkansje'.

[..]

[..]

Ja maar nog nauwelijks gebruikt, wacht wel even tot ze in Nederland komen alvorens ik er wat actiever mee ga werken.

Je hoeft IG ook niet te gebruiken maar je hebt wel live overzicht van meeste assets.

Zitten hier overigens nog mensen long op de EUR/USD? Koers lijkt wel een beetje op de stijging van zilver. Bijna lineair naar boven afgelopen week.
  donderdag 28 april 2011 @ 12:59:29 #243
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96085964
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:32 schreef sitting_elfling het volgende:

Zitten hier overigens nog mensen long op de EUR/USD? Koers lijkt wel een beetje op de stijging van zilver. Bijna lineair naar boven afgelopen week.
Dat heeft The Bernank dan weer wel bereikt: de Chinezen worden compleet uitgerookt. Een bubble in grondstoffenprijzen plus een daling in de dollar (=yuan). De invloed daarvan op Chinese koopkracht is vele malen groter dan de invloed op Amerikaanse koopkracht, dus de Chinezen worden gedwongen tot hogere lonen (via loonstijgingen en/of sneller opwaarderen van de munt) en worden zo minder concurrerend.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 28 april 2011 @ 13:00:15 #244
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_96085989
Zou het niet slim zijn long te zitten op de yuan dan?
  donderdag 28 april 2011 @ 13:05:51 #245
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96086209
quote:
11s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:00 schreef JimmyJames het volgende:
De yuan daalt natuurlijk mee met de dollar (als die blijft dalen), alleen langzamer. Dus een rechtstreekse belegging in yuan zie ik niet zoveel in.

Ten opzicht van de euro ziet het er zo uit:

Yuan derivaten prijzen de verwachte stijging van de yuan tov de dollar al in, dus alleen als je een stijging verwacht die afwijkt van de consensus dan valt daar aan te verdienen.
Mijn reisverslagen
pi_96089424
quote:
11s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:00 schreef JimmyJames het volgende:
In België is er één kantoor van Bank Of China opengegaan zodat we hier ook rekeningen in Yuan kunnen openen. Reclame maken ze wel niet.

Heeft niet te maken met het antwoord op de vraag dat beleggen in Yuan slim is, maar blijkbaar is er toch een markt voor...
pi_96091737
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:29 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

In België is er één kantoor van Bank Of China opengegaan zodat we hier ook rekeningen in Yuan kunnen openen. Reclame maken ze wel niet.

Heeft niet te maken met het antwoord op de vraag dat beleggen in Yuan slim is, maar blijkbaar is er toch een markt voor...
Hoe staat het eigenlijk met je biochemische pharmaceuticals aandelen? Ik neem aan dat je zaken zoals 5AB al een poosje kwijt bent?
pi_96092795
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:54 schreef Sokz het volgende:

[..]

Het staat anders nu al weer flink hoger dan vanochtend. Was dat geen buitenkansje geweest?

Al schat ik dat we spoedig weer een correctie krijgen, de koers steeg met 7% vandaag :')
pi_96096237
Yes, bijna de 1360 op de S&P. En bijna de $50 bij zilver. Hoe lang kan dit nog doorgaan? Wie verwacht net als ik een flashcrash als QE2 eindigt? Algelopen maand mijn beste rendement ooit! :o
pi_96096352
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:23 schreef superpiet het volgende:
Yes, bijna de 1360 op de S&P. En bijna de $50 bij zilver. Hoe lang kan dit nog doorgaan? Wie verwacht net als ik een flashcrash als QE2 eindigt? Algelopen maand mijn beste rendement ooit! :o
Mja, voor mensen die een portfolio bijhouden die een sort of crash verwachten kwam long op olie, eur-usd, goud & zilver wel erg goed uit de afgelopen weken. Ik denk dat April voor velen die in de commodities zaten een van de beste maanden ooit waren.

En jij was toch later ingestapt met zilver? Goed voor elkaar dat je het toch nog gedaan hebt!
pi_96096548
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, voor mensen die een portfolio bijhouden die een sort of crash verwachten kwam long op olie, eur-usd, goud & zilver wel erg goed uit de afgelopen weken. Ik denk dat April voor velen die in de commodities zaten een van de beste maanden ooit waren.

En jij was toch later ingestapt met zilver? Goed voor elkaar dat je het toch nog gedaan hebt!
Bij de $40 en exit bij de $47. :D Had $49 kunnen zijn als ik in future was en niet in opties, maar moest wachten tot US open :'(

Ik herinner me nog dat ik min of meer voor gek werd verklaard door LXIV :D , uiteraard had hij gelijk want het was puur onderbuikgevoel het gevoel de winst in zilver te missen.
pi_96096624
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:31 schreef superpiet het volgende:

[..]

Bij de $40 en exit bij de $47. :D Had $49 kunnen zijn als ik in future was en niet in opties, maar moest wachten tot US open :'(

Ik herinner me nog dat ik min of meer voor gek werd verklaard door LXIV :D , uiteraard had hij gelijk want het was puur onderbuikgevoel het gevoel de winst in zilver te missen.
Je gaat er niet weer in stappen? Ik denk als we eenmaal cruisen rondom de 50 dat hij echt hoger kan, maar de stijging vandaag is echt bizar. Ik verwacht dus eigenlijk weer een terugval in Zilver. Zit zelf op het moment long in zilver en goud waarvan ik de winst vandaag verzilverd had op zilver.
pi_96096805
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je gaat er niet weer in stappen? Ik denk als we eenmaal cruisen rondom de 50 dat hij echt hoger kan, maar de stijging vandaag is echt bizar. Ik verwacht dus eigenlijk weer een terugval in Zilver. Zit zelf op het moment long in zilver en goud waarvan ik de winst vandaag verzilverd had op zilver.
mogelijk bij de $50, maar we zitten tegen het einde van QE2 aan en nu ben ik wel extra voorzichtig. Als je kijkt naar de lengte en de winstgevendheid van mn trade dan is dit wel een hele bijzondere "lucky" trade.

Ik volg ook blogs van een aantal mensen die een pullback verwachten dus op dit moment wait-and-see
pi_96096906
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:29 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Nah, dat is geen bank met retail diensten. Dergelijke banken zijn meer bedoeld om Chinese bedrijven te ondersteunen met handelskredieten, letters of credit, etc.
pi_96097073
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:23 schreef superpiet het volgende:
Ik hoop dat we nog enorm gaan stijgen. Hoe hoger we staan hoe meer ik het aandurf om te shorten voor de langere termijn. Dan gaat het om de grote knaken. :@

Nog zon 15% tot ATH *O*
  donderdag 28 april 2011 @ 17:47:42 #256
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_96097166
Je ziet toch wel dat het economische momentum in de VS aan het afnemen is (http://pragcap.com/volatility-probability tweede grafiek). Echter lijkt het geloof van de markt in de Bernanke put alleen maar te zijn toegenomen na gisteren...
  donderdag 28 april 2011 @ 17:52:01 #257
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96097310
Ik hoop ook op een spectaculaire stijging van goud en zilver. Dat helpt om de inflatieverwachting te verhogen en verhoogt de druk op centrale banken om terug te gaan naar strakker monetair beleid.
Mijn reisverslagen
  donderdag 28 april 2011 @ 18:10:13 #258
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96098003
Die frauduleuze Chinese bedrijfjes op de NASDAQ.
Year 2000 bubble all over again :')
Mijn reisverslagen
pi_96099440
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:10 schreef SeLang het volgende:
Die frauduleuze Chinese bedrijfjes op de NASDAQ.
Year 2000 bubble all over again :')
_O- alsof je erom vraagt :'(

http://alfredlittle.com/2(...)hares-are-worthless/
pi_96099766
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:52 schreef SeLang het volgende:
Ik hoop ook op een spectaculaire stijging van goud en zilver. Dat helpt om de inflatieverwachting te verhogen en verhoogt de druk op centrale banken om terug te gaan naar strakker monetair beleid.
De consumer inflation expectations zitten al (bijna) op niveaus van de vorige piek midden 2008. De FED gaat dit keer tot het gaatje, mogelijk omdat ze beseffen dat dit hun laatste 'kans' is. Ik ben dan ook bang dat het schip echt de wal zal moeten raken wil het gaan keren. De vraag is alleen of dat een schamp zal zijn of een fatale botsing. Aan de andere kant is deze mogelijke gang van zaken een voordeel omdat je dan weet dat de echte oplossingen en een zeer laag instappunt gegarandeerd worden. Daarbij hebben wij als eurobezitters daar minder last van zolang de ECB zijn werk wél of beter doet.
pi_96100037
Een "fatale botsing", ik vraag me af hoe zoiets eruit zal komen te zien. Hoe zie jij dat voor je, piepeloi55? Ik kan me er erg weinig bij voorstellen. :)
  donderdag 28 april 2011 @ 19:09:24 #262
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96100392
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:55 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

De consumer inflation expectations zitten al (bijna) op niveaus van de vorige piek midden 2008. De FED gaat dit keer tot het gaatje, mogelijk omdat ze beseffen dat dit hun laatste 'kans' is. Ik ben dan ook bang dat het schip echt de wal zal moeten raken wil het gaan keren. De vraag is alleen of dat een schamp zal zijn of een fatale botsing. Aan de andere kant is deze mogelijke gang van zaken een voordeel omdat je dan weet dat de echte oplossingen en een zeer laag instappunt gegarandeerd worden. Daarbij hebben wij als eurobezitters daar minder last van zolang de ECB zijn werk wél of beter doet.
Quote van Bernanke gisteren:

quote:
"Going forward we'll have to continue to make judgments about whether additional steps are warranted. But as we do so, we have to keep in mind that we do have a dual mandate, that we do have to worry about both the rate of growth but also the inflation rate. And, as I was indicating earlier, I think that even purely from an employment perspective that if inflation were to become unmoored - inflation expectations were to rise significantly - that the cost of that in terms of employment loss in the future if we had to respond to that would be quite significant."
Eigenlijk waarschuwt hij hier dus dat het risico van oplopende inflatieverwachting uiteindelijk ook een groot risico is voor de werkgelegenheid en dat je een te ver oplopen van die verwachting voor moet zijn. Met andere woorden, voor beide delen van het dual mandate (inflatie en groei) neigt de FED niet meer naar monetaire verruiming. De kans op QE3 lijkt daarmee klein. Het is nu wachten op het moment dat de afgeloste obligaties niet meer worden herinvesteerd. Vanaf dan krimpt de FED balancesheet automatisch (eindelijk)
Mijn reisverslagen
pi_96100600
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:01 schreef Asfyxia het volgende:
Een "fatale botsing", ik vraag me af hoe zoiets eruit zal komen te zien. Hoe zie jij dat voor je, piepeloi55? Ik kan me er erg weinig bij voorstellen. :)
Het komt erop neer dat de rente dan omhoog zal spuiten omdat de markt het geloof in een goede afloop heeft verloren. Dat is deasatreus in een schuldbelade economie en overheid met een korte looptijd en om erger te voorkomen zal de FED dan snel op de monetaire rem moeten staan om vertrouwen te herwinnen en daarmee een lagere rente af te dwingen. Er is dan geen sprake meer van een Bernanke put en door de stijgende rente en wantrouwen in de markt is een eventuele Obama put, die draait op het aangaan van nog meer schulden, ook uitgeschakeld. Dan kan een vrije val gaan beginnen, omdat er geen vangnet meer geboden kan worden. De economische/sociale gevolgen kun je zelf wel invullen lijkt me.

Het hoeft trouwens niet zo te verlopen. De markt kan ook inzien dat de inflatie tijdelijk is door de stijgende commodityprijzen of Bernanke draait nog op tijd bij. En de vele tussenvarianten natuurlijk.
  donderdag 28 april 2011 @ 19:23:49 #264
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96101106
Wie nog nooit naar het Bank of England Museum in London is geweest, doen! (bovendien gratis :P) Al was het maar omdat je daar een 400 oz goudstaaf mag optillen ( :9~ zelfs voor een niet-goldbug).

Maar ze hebben daar dus ook (heel simpel) een perspex buis met een ronde kogel erin die heen en weer rolt en die moet je dan zien te balanceren. Dat is super moeilijk door de traagheid van die kogel dus hij beweegt niet ver genoeg of schiet te ver door. Dit om te demonstreren hoe moeilijk het voeren van monetair beleid is. En zo werkt het inderdaad ook, dingen als rente, QE etc werken met een vertraging en je kunt dus niet wachten op een effect maar moet anticiperen. Vandaar dat The Bernank moet kijken naar inflatie verwachting en niet kan wachten tot dat zich te ver in de psyche heeft genesteld want voor je het weet is er geen stoppen meer aan.
Mijn reisverslagen
pi_96101461
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:09 schreef SeLang het volgende:
Eigenlijk waarschuwt hij hier dus dat het risico van oplopende inflatieverwachting uiteindelijk ook een groot risico is voor de werkgelegenheid en dat je een te ver oplopen van die verwachting voor moet zijn. Met andere woorden, voor beide delen van het dual mandate (inflatie en groei) neigt de FED niet meer naar monetaire verruiming. De kans op QE3 lijkt daarmee klein. Het is nu wachten op het moment dat de afgeloste obligaties niet meer worden herinvesteerd. Vanaf dan krimpt de FED balancesheet automatisch (eindelijk)
Ik heb Bernanke ook niet laag zitten qua kennis, hij streeft alleen andere belangen na. Een onderbuikgevoel zegt me dat bij tegenvallende cijfers (die lijken aan te komen) die QE3 er mogelijk toch weer gaat komen. Bernanke is een expert in het kennen van de oorzaken en gevolgen van deleveriging/deflatie en zal dat tot zover de speelruimte reikt voorkomen. Weliswaar heeft QE2 niet geleid tot een lagere rente en kent het negatieve bijeffecten maar het zorgt er wel mede met de fiscale stimuleringen voor dat die massale deleveriging tegengehouden word. Ook niet een geheel onbelangrijk iets om dat dual mandaat te halen als je zelf gelooft en inziet dat die inflatie(verwachtingen) tijdelijk zijn.

Het blijft imo een wildgroei aan variabelen waarin niets onmogelijk lijkt, al hoop ik dat je gelijk krijgt en QE3 er nooit gaat komen.
pi_96103733
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:13 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Het komt erop neer dat de rente dan omhoog zal spuiten omdat de markt het geloof in een goede afloop heeft verloren. Dat is deasatreus in een schuldbelade economie en overheid met een korte looptijd en om erger te voorkomen zal de FED dan snel op de monetaire rem moeten staan om vertrouwen te herwinnen en daarmee een lagere rente af te dwingen. Er is dan geen sprake meer van een Bernanke put en door de stijgende rente en wantrouwen in de markt is een eventuele Obama put, die draait op het aangaan van nog meer schulden, ook uitgeschakeld. Dan kan een vrije val gaan beginnen, omdat er geen vangnet meer geboden kan worden. De economische/sociale gevolgen kun je zelf wel invullen lijkt me.
Jep. ;)
quote:
Het hoeft trouwens niet zo te verlopen. De markt kan ook inzien dat de inflatie tijdelijk is door de stijgende commodityprijzen of Bernanke draait nog op tijd bij. En de vele tussenvarianten natuurlijk.
Ik heb eerlijk gezegd nog wel enig vertrouwen in "The Ben Bernank". Volgens mij weet hij dondersgoed wat er allemaal mis kan gaan, maar weet hij ook dat het uiteindelijk allemaal draait om tijd. Dus zolang hij de zaken nog kan rekken zal hij dat blijven doen, totdat hij dat zelf echt niet meer verantwoord acht.

Overigens, geen idee waar dat vertrouwen van mij op gebaseerd is, behalve dan misschien op de aanname dat men geen totaalidioot aan het roer van de FED heeft gezet. ;)
  donderdag 28 april 2011 @ 20:40:35 #267
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96105933
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:31 schreef piepeloi55 het volgende:

Het blijft imo een wildgroei aan variabelen waarin niets onmogelijk lijkt, al hoop ik dat je gelijk krijgt en QE3 er nooit gaat komen.
Ik weet het natuurlijk ook niet, maar het effect van QE3 zal nooit groot kunnen zijn (kijk hoe weinig QE2 deed) maar het maakt de kans op een probleemloze exit ontzettend veel kleiner. Dat probleem krijgt hij daarna zelf op z'n bord en hij krijgt straks de schuld als het misgaat! Hij zal voor zichzelf de afweging moeten maken of dat het wel waard is. Ik denk zelf dat QE3 er niet komt, behalve in een "noodgeval". Maar de lat ligt denk ik behoorlijk hoog.
Mijn reisverslagen
  donderdag 28 april 2011 @ 20:55:04 #268
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96106770
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:06 schreef Asfyxia het volgende:

Ik heb eerlijk gezegd nog wel enig vertrouwen in "The Ben Bernank".
Gebrek aan originaliteit en creatieve oplossingen kun je hem in elk geval niet verwijten, zeker aan het begin van de crisis in 2008. Wel dat hij het niet van tevoren zag aankomen.

Ik denk dat hij het binnen het dubbele mandaat dat hij heeft niet zo slecht heeft gedaan. Het is m.i. vooral de vraag of dat dubbele mandaat zelf (inflatie + groei) wel zo'n goed idee is. Lage inflatie is een monetair doel maar groei/werkgelegenheid is een politiek doel. Politiek en monetair beleid moet je strikt van elkaar scheiden. Daarom vind ik een onafhankelijke bank met alleen een inflatie doel zoals de ECB veel beter (en hou ik m'n geld dus in euros).

Helaas is ook de ECB vorig jaar gaan zondigen tegen haar eigen regels door specifiek PIGS bonds te gaan kopen, overigens zonder het gewenste effect te bereiken. Het lijkt erop dat dat programma nu ook is gestopt want er zijn de laatste tijd geen aankopen meer geweest ondanks exploderende yields. Eigenlijk ben ik er wel blij om dat de ECB haar vingers hieraan heeft gebrand want dat helpt misschien om dergelijke doodzondes in de toekomst tegen te gaan.
Mijn reisverslagen
pi_96107229
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:31 schreef piepeloi55 het volgende:
Weliswaar heeft QE2 niet geleid tot een lagere rente en kent het negatieve bijeffecten maar het zorgt er wel mede met de fiscale stimuleringen voor dat die massale deleveriging tegengehouden word.
Het effect van QE2 was dan imo vooral een extra bailout ten gunste van de bancaire sector. De shitload aan MBS die opgekocht zijn hebben praktisch geen betekenis voor de reele economie omdat het geld niet in de economie kwam maar enkel diende voor de deleveraging (je stelt dat het niet zo is door stimulus). Op zich zou een QE3 niet zo'n ramp zijn als er alleen maar treasuries gekocht worden aangezien dat wel de inflatie aanwakkert en op termijn inkomsten voor de FED betekent. Uiteindelijk zal de FED relatief veel meer moeten afschrijven op MBS dan de ECB dat gaat doen op haar PIGS. :')
Greece
pi_96107998

[edit onder voorbehoud] QE2 was vooral het opkopen van treasuries zo te zien maar nog steeds is het zonde dat er weinig wordt afgebouwd op de MBS terwijl dat de meest grijze assets op de balans zijn.
Greece
  donderdag 28 april 2011 @ 21:26:35 #271
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96108944
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:02 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Het effect van QE2 was dan imo vooral een extra bailout ten gunste van de bancaire sector. De shitload aan MBS die opgekocht zijn hebben praktisch geen betekenis voor de reele economie omdat het geld niet in de economie kwam maar enkel diende voor de deleveraging (je stelt dat het niet zo is door stimulus).
Dat was deel van QE1 :P. QE2 waren die $600 miljard aan Treasuries sinds (?)november.

quote:
Op zich zou een QE3 niet zo'n ramp zijn als er alleen maar treasuries gekocht worden aangezien dat wel de inflatie aanwakkert en op termijn inkomsten voor de FED betekent. Uiteindelijk zal de FED relatief veel meer moeten afschrijven op MBS dan de ECB dat gaat doen op haar PIGS. :')
Het probleem met QE3 is niet de QE zelf (dat is toch maar dood geld dat de bankreserves ingaat en indirect commodity, goud en aandelenbubbels opblaast maar verder weinig doet in de reële economie). Het probleem is vooral de exit. Als de FED namelijk de rente weer wil verhogen (of dit gebeurt door een externe oorzaak) dan moet ze die balancesheet gigantisch gaan inkrimpen want anders krijg je inflatie door een afname van liquidity preference (de inverse van 'money velocity'). En dat verband is exponentieel, dus voor een heel klein beetje rentestijging moet je gigantisch veel Treasuries gaan dumpen.

Dit artikel geeft een goede uitleg van deze problematiek, ondanks dat ik altijd wat wantrouwig ben over de validity van economische theorie in extreme situaties zoals die waarin we nu zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door SeLang op 28-04-2011 21:37:36 ]
Mijn reisverslagen
pi_96115557
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:26 schreef SeLang het volgende:
Dit artikel geeft een goede uitleg van deze problematiek, ondanks dat ik altijd wat wantrouwig ben over de validity van economische theorie in extreme situaties zoals die waarin we nu zitten.
Had ik dat soort shit maar in mijn economie boekjes gehad. Ik heb alleen Keynesiaanse dingen moeten leren. Oh ja, en als toetje New Keynesian economics, als counter argument voor al het kritiek wat er op de Keynesiaanse theorie kwam |:(
pi_96116207
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:26 schreef SeLang het volgende:
Als de FED namelijk de rente weer wil verhogen (of dit gebeurt door een externe oorzaak) dan moet ze die balancesheet gigantisch gaan inkrimpen want anders krijg je inflatie door een afname van liquidity preference (de inverse van 'money velocity'). En dat verband is exponentieel, dus voor een heel klein beetje rentestijging moet je gigantisch veel Treasuries gaan dumpen.
Ik dacht dat je exponentieel als een niet-lineaire maatstaf bedoelde maar het is dus echt letterlijk exponentieel. Dat geeft betekenis aan de discussie! :@
Greece
  donderdag 28 april 2011 @ 23:16:27 #274
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96117051
Dan weet je dus ook waarom die verhalen van "de Fed koopt toch gewoon alle Treasuries op" (je leest dat ook regelmatig hier op Fok) niet opgaan. Je hebt dan namelijk een Fed die willens en wetens de economie de grond in drijft. Er zitten echt grenzen aan wat je kunt doen met QE.
Mijn reisverslagen
pi_96119663
De financial analysts in Londen hebben het iig. nog wel op een rijtje. Zal die vast een leuke bonus voor hebben gekregen van z'n collega's :')

pi_96120137
Germany to endorse Italy's Draghi as ECB head: WSJ

(MarketWatch) -- German Chancellor Angela Merkel will endorse Italian central banker Mario Draghi as the new president of the European Central Bank, the Wall Street Journal reported late Thursday on its website, citing people familiar with the matter. Merkel's endorsement makes Draghi appointment to ECB's presidency a certainty given that he already enjoys the support of other key euro-zone members, including France, the Journal said. European leaders are scheduled to make an official decision on a successor to the current ECB head Jean-Claude Trichet in June, according to the newspaper

http://www.marketwatch.co(...)=MW_home_latest_news
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_96120331
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 00:16 schreef fedsingularity het volgende:
Germany to endorse Italy's Draghi as ECB head: WSJ

(MarketWatch) -- German Chancellor Angela Merkel will endorse Italian central banker Mario Draghi as the new president of the European Central Bank, the Wall Street Journal reported late Thursday on its website, citing people familiar with the matter. Merkel's endorsement makes Draghi appointment to ECB's presidency a certainty given that he already enjoys the support of other key euro-zone members, including France, the Journal said. European leaders are scheduled to make an official decision on a successor to the current ECB head Jean-Claude Trichet in June, according to the newspaper

http://www.marketwatch.co(...)=MW_home_latest_news
Een italiaan en ex-goldman bankier als baas van de Europese bank, wat vind je er zelf van? Had toch liever iemand anders gezien :P
pi_96120389
Blijkbaar heeft Italie binnenkort een bailout nodig en stellen ze alvast de pionnen op :+
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  vrijdag 29 april 2011 @ 00:23:22 #279
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_96120435
Zuid-Europa aan de macht, altijd goed.
Bedankt Hans.
pi_96120646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:16 schreef SeLang het volgende:
Dan weet je dus ook waarom die verhalen van "de Fed koopt toch gewoon alle Treasuries op" (je leest dat ook regelmatig hier op Fok) niet opgaan. Je hebt dan namelijk een Fed die willens en wetens de economie de grond in drijft. Er zitten echt grenzen aan wat je kunt doen met QE.
Ik heb ook nooit beweerd dat er geen grenzen zijn aan het eindige printen maar aan de andere kant kan ik niet natuurlijk inschatten waar die grens zich daadwerkelijk bevindt. Enerzijds omdat ik geen gevoel heb voor de markten en anderzijds omdat ik de doelstellingen van de FED niet volledig kan doorgronden. Ik dacht er van overtuigd te zijn dat QE3 niet zou komen maar gisteren gaf Bernanke weer signalen van een QE 2.5 terwijl het stimulerend effect van QE2 imo echt beperkt was. De tijd zal ons leren hoe plastisch het monetaire beleid van de FED zal zijn en hoe elastisch het effect als ze ophouden met stimulus. :P
Greece
pi_96120744
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 00:22 schreef fedsingularity het volgende:
Blijkbaar heeft Italie binnenkort een bailout nodig en stellen ze alvast de pionnen op :+
Mja, maar waarom zou Merkel daar toestemming voor geven? Volgens mij was juist Duitsland erg anti Zuid-Europa?
pi_96120969
Goeie vraag. Er zal gerust een hoop meespelen wat we niet weten. Ik vond het al een opmerkelijke draai dat de ECB stopte met opkopen van de PIGS bonds.
  vrijdag 29 april 2011 @ 08:11:23 #283
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96124858
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 00:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, maar waarom zou Merkel daar toestemming voor geven? Volgens mij was juist Duitsland erg anti Zuid-Europa?
Hun eigen kandidaat (Weber) heeft ontslag genomen omdat hij geïsoleerd stond binnen de ECB (maar in de EU landen werd zijn kandidatuur breed gesteund). Nu zijn er maar een beperkt aantal alternatieven. En aangezien iedereen nu Draghi steunt stond op haar beurt Merkel geïsoleerd en heeft ze weinig keus.

Van wat ik erover heb gelezen is er wat betreft opvattingen weinig verontrustends aan Draghi en is het een prima kandidaat (maar niet zo goed als Weber ;( ). Alleen.... een Italiaan. Dat associeer je toch automatisch met inflatie, slecht beleid, omkoopbaar, invloed van de mafia (Goldman Sachs), etc.

Maar wie weet gaat ie ons positief verrassen, juist omdat hij een Italiaan is met een Goldman Sachs stigma.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 29 april 2011 @ 08:23:27 #284
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96125008
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 00:38 schreef fedsingularity het volgende:
Goeie vraag. Er zal gerust een hoop meespelen wat we niet weten. Ik vond het al een opmerkelijke draai dat de ECB stopte met opkopen van de PIGS bonds.
Volgens mij zijn er 3 redenen:

1. Het was al omstreden

2. Het werkt niet (blijkt)

3. Er is nu overeengekomen dat die bonds vanaf 2013 mogen (=gaan) defaulten (volgens mij gaat dat trouwens al veel eerder gebeuren). En dat was niet de deal toen de ECB dat programma begon. Toen was default "onbespreekbaar". Dus wat dikke winst zou zijn geworden voor de ECB (yields van ~7%) wordt nu een dik verlies. Met dat vooruitzicht trek je natuurlijk de stekker eruit.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 29 april 2011 @ 08:41:41 #285
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96125215
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 00:28 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit beweerd dat er geen grenzen zijn aan het eindige printen maar aan de andere kant kan ik niet natuurlijk inschatten waar die grens zich daadwerkelijk bevindt. Enerzijds omdat ik geen gevoel heb voor de markten en anderzijds omdat ik de doelstellingen van de FED niet volledig kan doorgronden. Ik dacht er van overtuigd te zijn dat QE3 niet zou komen maar gisteren gaf Bernanke weer signalen van een QE 2.5 terwijl het stimulerend effect van QE2 imo echt beperkt was. De tijd zal ons leren hoe plastisch het monetaire beleid van de FED zal zijn en hoe elastisch het effect als ze ophouden met stimulus. :P
Er zit natuurlijk ook geen harde grens aan, het wordt alleen in een versnellend tempo steeds moeilijker en instabieler. De moeilijkheden die het oplevert zijn uit de geschiedenis bekend maar de mate waarin het nu is gedaan is op een schaal die nog nooit eerder is geprobeerd. Uncharted territory en dus erg riskant. Ga je dan nog verder terwijl alles wat je weet erop wijst dat het nauwlijks meer iets kan verbeteren? Maar natuurlijk laat je de optie altijd open, al was het maar vanwege het "Bernanke Put" effect die dat heeft op financiële markten.

Het idee dat Obama $1500 miljard moet bijlenen dit jaar terwijl Bernanke om 0,25% rentestijging soepel te laten verlopen ook ca $600 miljard aan Treasuries (of MBS) moet verkopen terwijl figuren als Bill Gross geen belangstelling meer hebben is enigzins verontrustend :P

Ik vermoed dat het begrotingstekort een heel belangrijk thema gaat worden het komende jaar O-)
Mijn reisverslagen
  vrijdag 29 april 2011 @ 08:55:28 #286
324665 meth77
to do or not to do
pi_96125435
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 00:38 schreef fedsingularity het volgende:
De ECB stevende af op een verlies van een twintig miljard op die bonds en dat kun je niet meer wegmoffelen
  vrijdag 29 april 2011 @ 10:45:09 #287
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96128640
Even terugspoelen naar de vorige Royal Wedding op 29 juli 1981:
Shiller P/E = 8,46

Royal Wedding 29 april 2011:
Shiller P/E = 23,87

:{
Mijn reisverslagen
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:52:21 #288
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_96143281
Caterpillar :D

http://www.google.com/finance?q=NYSE:CAT

Ik heb het altijd te duur gevonden. Nu weet ik waarom het duur was.

---

even een crosspost want ik weet niet of jullie het olietopic lezen:

http://money.msn.com/busi(...)487038&Symbol=US:CVX

- Bijna alle westerse oliemaatschappijen laten dalende productiecijfers zien. Elke keer 'profits rise but production slips'.

- Gisteren kocht het franse Total eventjes een grote zonnepanelenproducent. Weten ze iets wat wij niet weten?

Peak oil is daar?

Hoe zou je dat op de beurs het beste kunnen bespelen? Gewoon long WTI of Brent? Of groene energie aandelen? Of bedrijven die diensten leveren aan de oliemaatschappijen (zoals fugro of sbm offshore)?

[ Bericht 55% gewijzigd door JimmyJames op 29-04-2011 16:02:58 ]
pi_96144660
Hoezo vanzelfsprekend ervanuitgaan dat er peak oil is?

Het kan ook simpelweg zijn dat er helemaal geen toenemende vraag naar fysieke olie is, genoeg organisaties en autoriteiten die daarop wijzen. Dat lijkt echter moeilijk te staven met een stijgende olieprijs, maar als je weet hoe de prijzen tot stand komen geheel logisch.
pi_96146389
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:29 schreef piepeloi55 het volgende:

Het kan ook simpelweg zijn dat er helemaal geen toenemende vraag naar fysieke olie is, genoeg organisaties en autoriteiten die daarop wijzen. Dat lijkt echter moeilijk te staven met een stijgende olieprijs, maar als je weet hoe de prijzen tot stand komen geheel logisch.
Hoe komen de prijzen tot stand?
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:59:58 #291
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_96147844
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:29 schreef piepeloi55 het volgende:

Niet. Het is onderwerp van debat. Ik denk dat de kans best wel aanwezig is als ik kijk naar bepaalde aanwijzingen (wat ik reeds heb gepost en die berichten over S-A).

Laat ik herformuleren: STEL dat er sprake is van peak oil hoe zet je dat slim om in beleggingen?
  vrijdag 29 april 2011 @ 18:51:27 #292
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_96149630
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 17:18 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Drugs.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  vrijdag 29 april 2011 @ 18:51:51 #293
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_96149650
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 17:59 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Niet. Het is onderwerp van debat. Ik denk dat de kans best wel aanwezig is als ik kijk naar bepaalde aanwijzingen (wat ik reeds heb gepost en die berichten over S-A).

Laat ik herformuleren: STEL dat er sprake is van peak oil hoe zet je dat slim om in beleggingen?
Door je goud om te ruilen voor olie.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_96149955
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 18:51 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Door je goud om te ruilen voor olie.
Zo komen de prijzen tot stand meen ik, maar ik leer graag bij.

Blijkbaar zijn er ook andere opvattingen over..?
pi_96150815
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:52 schreef JimmyJames het volgende:
Caterpillar :D

http://www.google.com/finance?q=NYSE:CAT

Ik heb het altijd te duur gevonden. Nu weet ik waarom het duur was.
Waarom vind je Caterpillar zo duur dan? Het bedrijf staat hoog op mijn lijst van stockpicks. Niet zo zeer om de PE maar om andere strategische redenen.

quote:
- Gisteren kocht het franse Total eventjes een grote zonnepanelenproducent. Weten ze iets wat wij niet weten?
Dit is overigens niet de eerste aankoop van Total in zonenergie aangezien ze al eerder een belang van 50% in Photovoltech hebben genomen, Dit soort aankopen zie ik als een zwaktebod voor de petrochemische industrie aangezien solar energy totaal niet concurrerend is met conventionele energiebronnen. Ik ben wel eens op de plant in Antwerpen geweest en zelfs daar vertelde het hoger management dat ze uitgingen van een peakoil scenario. In de praktijk houdt dat in er een goede kans is dat de productie stagneert op 95M vaten per dag. Dat is killing voor een bedrijf dat hoofdzakelijk actief is in de raffinage dus daarom gooien ze het maar op alternatieve energie ter diversificatie. Petrochemie is nog een jaartje of 10-15 booming in Europa en dan is het afgelopen (je ziet nu al dat nieuwe raffinaderijen zich in het MO vestigen ipv hier.)
Greece
pi_96151054
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:20 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Waarom vind je Caterpillar zo duur dan? Het bedrijf staat hoog op mijn lijst van stockpicks. Niet zo zeer om de PE maar om andere strategische redenen.
Dat zal waarschijnlijk wel zijn vanwege het feit dat sinds maart 2009 het aandeel vrij lineair naar boven is gegaan zonder een grote duikeling. Iets wat stijgt wordt al vaak gezien als iets wat duur is. Je hebt immers gedurende die periode al winst 'misgelopen'. Dus duur om nu te kopen.
pi_96151289
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat zal waarschijnlijk wel zijn vanwege het feit dat sinds maart 2009 het aandeel vrij lineair naar boven is gegaan zonder een grote duikeling. Iets wat stijgt wordt al vaak gezien als iets wat duur is. Je hebt immers gedurende die periode al winst 'misgelopen'. Dus duur om nu te kopen.
Ja maar hij beweerde nu de reden te weten waarom het te duur was. De koershistorie had hij waarschijnlijk al eerder gezien want anders had hij het vermoeden niet. Daarnaast denk ik dat Caterpillar op dit moment nog goedkoop is gezien hun positie in de sector maar dat terzijde :P
Greece
  vrijdag 29 april 2011 @ 19:35:11 #298
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_96151405
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:20 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

De keren dat ik er in het verleden naar heb gekeken vond ik het aandeel duur ogen: hoge p/e en veel schulden. Ik had het bij het verkeerde eind getuige het koersverloop.

Ik denk dat ik iets te veel kijk naar de P/E en niet genoeg naar andere factoren zoals de positie in de sector, de kwaliteit van het management, de R&D etc

Welke aandelen staan verder hoog op je lijstje?
pi_96151855
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 17:18 schreef GoudIsEcht het volgende:
Vraag en aanbod. Maar de vraag en aanbod die van belang zijn voor de prijsbepaling hebben vaak weinig meer te maken met de fysieke toestanden van de onderliggende waarde. Op lange termijn natuurlijk wel, maar die korte termijn misallocaties (grotendeels veroorzaakt door speculatie) kunnnen al snel een aantal jaren duren en veroorzaken ook hogere toppen en diepere dalen.
pi_96151970
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:35 schreef JimmyJames het volgende:
Ik denk dat ik iets te veel kijk naar de P/E en niet genoeg naar andere factoren zoals de positie in de sector, de kwaliteit van het management, de R&D etc
Daarnaast is bij dat soort bedrijven de businescycle enorm van belang. Het is zelfs de grootste bron van risico aangezien ze en leveraged zijn en enorm afhankelijk van de conjunctuur. Dat geeft altijd spectaculaire koersdalingen tijdens een crisis als alles plat ligt. :P

quote:
Welke aandelen staan verder hoog op je lijstje?
Siemens
Caterpillar
Fugro
Fluor
Tognum AG

Er zit wat correlatie tussen... ;)
Greece
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: