abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95674388
Hallo,

Kom hier even binnenvallen met een vraagje, hopelijk kan iemand hier mij helpen?

Helaas zit ik al even thuis met een burn out. Nu heb ik op aandringen van dokter en vrienden een vakantie geboekt. Deze vakantie was al geboekt voor mijn burn out. Ook heb ik hiervoor vrij gevraagd bij mijn werkgever en gekregen. Nu heeft mijn werkgever (naar mijn idee opzettelijk) een bezoek bij de bedrijfsarts gepland tijdens deze vakantie, moet ik hiervoor nu thuisblijven?

Ik heb zelfs stress als ik thuis ben |(
pi_95674574
Bel je baas op en zeg dat je dan op vakantie bent.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_95674781
zo simpel ligt dat niet, ik vermoed dat ze dit opzettelijk hebben gedaan zodat ik niet met vakantie kan. Ik wil weten of ik verplicht ben te komen voor ik ga bellen, niet dat ik dalijk zonder inkomsten zit.
pi_95674828
Opbellen, rustig overleggen en uitleggen dat het ook in hun belang is dat jij op vakantie gaat. Klinkt zwaar, ik weet het, maar is wel het verstandigste.
pi_95674857
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:30 schreef ikke198019 het volgende:
zo simpel ligt dat niet, ik vermoed dat ze dit opzettelijk hebben gedaan zodat ik niet met vakantie kan. Ik wil weten of ik verplicht ben te komen voor ik ga bellen, niet dat ik dalijk zonder inkomsten zit.
De vakantie was toch op doktersadvies? Vraag een schriftelijke verklaring van je arts en overhandig die aan je werkgever met de vraag de afspraak te verzetten. Klaar!
pi_95674864
Tja.. Als je gaat speculeren waarom mensen dingen doen,.. dan is het wel gemakkelijk om een burnout te krijgen.

Misschien hebben ze wel een foutje gemaakt.

Je weet het niet!
pi_95675073
gezien wat hieraan vooraf is gegaan (me op meerdere manieren eruit proberen te werken) heb ik reden om dit te denken.
pi_95675103
Maar je weet het niet
  maandag 18 april 2011 @ 17:37:33 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_95675134
Je mag gewoon ziek op vakantie hoor. (Als je het zeker wil weten, pleeg even een telefoontje naar je rechtsbijstand.) Gewoon even contact opnemen en daarna per e-mail bevestigen.

Het past mogelijk in het patroon van je burn-out dat je je nu heel erg zorgen loopt te maken, terwijl het misschien met één telefoontje opgelost kan zijn...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_95675252
dat zou best kunnen eleusis, loop alweer te huilen en kan nu natuurlijk geen dokter, rechtsbijstand oid meer bereiken. wordt weer een slapeloze nacht.
  maandag 18 april 2011 @ 17:43:04 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_95675383
Ik ken het hoor. Mijn vriendin heeft ook een tijdje overspannen thuis gezeten, en die schoot ook helemaal in de stress als de werkgever wat wilde. Terwijl, van een afstandje gezien, was 't meer een bureaucratische puinhoop, dan dat men kwaad wilde... Maar voor haar was het extreem stressvol.

Heb je misschien een partner of familielid die het telefoontje voor je kan doen?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_95675701
Eikel van een werkgever dan, dat hij jouw vakantie niet in zijn agenda heeft staan.
Als die inderdaad al geboekt was vóór je thuis kwam te zitten, heb jij alle recht om gewoon op vakantie te gaan.
Wel is het netjes om dit in goed overleg te regelen. Ik denk dat je gerust kunt zijn dat dat ook gewoon geregeld wordt, want het zou echt nergens op slaan als dat niet kon. Ethisch gezien niet, maar wettelijk ook niet volgens mij.

Wat Eleusis zegt, laat desnoods iemand die je dierbaar is en jou begrijpt even bellen naar de dokter voor een schriftelijke verklaring.
Ga vanavond bij hem of haar langs om dit te bespreken, die stelt je vast gerust voor vannacht.

Sterkte met je burn-out. :*
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  maandag 18 april 2011 @ 17:52:44 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95675838
Gewoon even bellen met de bedrijfsarts om die afspraak te verzetten.

Aangeven dat de vakantie al geboekt was voor je ziekmelding, en dat je van de werkgever een akkoord had voor die vrije dagen.
Weet de bedrijfsarts ook gelijk dat de werkgever het iig wist.

Afhankelijk van hoe groot het bedrijf is waar je werkt is de kans overigens groot dat de werkgever helemaal niets in te plannen heeft bij de bedrijfsarts en dat het de agenda van de bedrijfsarts zelf is die deze afspraak niet eerder kon plannen, en dat je werkgever je al veel eerder bij de bedrijfsarts verwacht had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_95676082
vanavond nog bij de dokter langs is geen optie, mag blij zijn dat ik hem spreek voor een vrijdag als ik morgen bel.
Er staat in de brief juist dat ik de werkgever moet bellen, arbo bellen was lang zo lastig niet.
ga een extra pijnstiller innemen en misschien een slaaptabletje voor vannacht, morgenochtend maar gelijk huisarts bellen voor een verklaring, anders rechtsbijstand.
Ga denk ik mijn werkgever maar mailen ipv bellen anders wordt het weer zo'n emotioneel gesprek waar ik nog dagen van van slag ben. partner of familielid vind ik moeilijk om te vragen.
pi_95676136
Ha, deze afspraak kun jij gewoon verzetten in overleg met je bedrijfsarts. Daar hoef je je werkgever niet eens voor te contacteren ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_95676162
zeker weten spirit82?
pi_95676178
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:00 schreef ikke198019 het volgende:
zeker weten spirit82?
100% schat
Sarcasme. Herken het.
pi_95676234
Heb zelf gewerkt met bedrijfsartsen en er ook bij 1 gelopen ivm overspannenheid en heb werkelijk nog nooit gehoord dat een afspraak via de werkgever gemaakt moest worden, ongeachte grootte van het bedrijf. Onthou ook dat de bedrijfsarts (bijna altijd) aan jouw kant staat.

Edit: je krijgt sowieso een brief thuis met daarin een datum van de bedrijfsarts. Dit gebeurt automatisch na zoveel weken ziekteverzuim OF op aanvraag van de werkgever. Deze afspraak wordt gewoon gepland, met de datum heeft je werkgever helemaal niks te maken. Dus waarschijnlijk maak je je druk om niks en heeft je werkgever hier zelfs helemaal niks mee te maken ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_95676487
waarom staat er dan in de brief indien u verhinderd bent verzoek ik u contact op te nemen met uw werkgever, deze dient dit 48 uur van te voren aan ons door te geven.?
pi_95677298
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:07 schreef ikke198019 het volgende:
waarom staat er dan in de brief indien u verhinderd bent verzoek ik u contact op te nemen met uw werkgever, deze dient dit 48 uur van te voren aan ons door te geven.?
Dat is waarschijnlijk in verband met afzeggingen. Bel nou gewoon je bedrijfsarts, dan krijg je de secretaresse en kan er waarschijnlijk zonder enig probleem een nieuwe afspraak worden gepland. Je ziet nu allemaal beren op de weg die er waarschijnlijk niet eens zijn ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_95677843
hoop het
dank je
  maandag 18 april 2011 @ 19:14:08 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95679806
WGR
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 18 april 2011 @ 19:21:19 #23
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_95680187
Wat de anderen ook al zeggen: je wordt automatisch na x ziekteweken of op verzoek van de werkgever opgeroepen voor een gesprek bij de Arboarts.
De secretaresse plant gewoon lukraak in en heeft geen zicht op vakantieplanningen van de clienten die ze inplant.

Ik wil je heel veel sterkte wensen, ik heb zelf overspannen thuisgezeten door werkgerelateerde klachten en ook mij was toen alles te veel. Dus ik weet een beetje wat je doormaakt.

Succes :*
Fuck the EBU
pi_95680993
Je OP deugt niet.
1) Helaas zit ik al even thuis met een burn out. Nu heb ik op aandringen van dokter en vrienden een vakantie geboekt.
2) Deze vakantie was al geboekt voor mijn burn out.

En nu? Of heb ik een zonnesteek?
pi_95681515
quote:
3s.gif Op maandag 18 april 2011 19:35 schreef fotostarter het volgende:
Je OP deugt niet.
1) Helaas zit ik al even thuis met een burn out. Nu heb ik op aandringen van dokter en vrienden een vakantie geboekt.
2) Deze vakantie was al geboekt voor mijn burn out.

En nu? Of heb ik een zonnesteek?
Wellicht heeft hij eerst de vakantie geboekt om te stress te verlichten maar is het daarna alsnog tot een burn-out gekomen (de vakantie heeft tenslotte nog niet plaatsgevonden). ;)
pi_95681688
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:43 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Wellicht heeft hij eerst de vakantie geboekt om te stress te verlichten maar is het daarna alsnog tot een burn-out gekomen (de vakantie heeft tenslotte nog niet plaatsgevonden). ;)
Het blijft vaag :P
pi_95682826
Ik zou eerst maar eens de bedrijfsarts zelf bellen, om te overleggen.
pi_95683173
Zit een burn out niet gewoon tussen je oren?

Ik kan mij er zelf weinig bij voorstellen sterkte in ieder geval....
Zelf werk ik ook bij een groot bedrijf en daar worden de afspraken bij een bedrijfsarts ingepland door de leidinggevenden en niet de secretaresse. Dus het lijkt idd opzet van jou baas/bazin.
Gewoon rechtstreeks naar de arbo arts bellen en jou verhaal aangeven dan verzetten ze het gewoon.
pi_95697192
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:43 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

klopt inderdaad
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:08:49 #30
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95698239
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:09 schreef consio het volgende:
Zit een burn out niet gewoon tussen je oren?

Ik kan mij er zelf weinig bij voorstellen sterkte in ieder geval....
Zelf werk ik ook bij een groot bedrijf en daar worden de afspraken bij een bedrijfsarts ingepland door de leidinggevenden en niet de secretaresse. Dus het lijkt idd opzet van jou baas/bazin.
Gewoon rechtstreeks naar de arbo arts bellen en jou verhaal aangeven dan verzetten ze het gewoon.
Het zit inderdaad tussen je oren. Het is namelijk een psychische melt-down.
pi_95698512
Iets tussen je oren kan net zo erg zijn als iets lichaamelijks. Dat is geen pretje als je een burn out hebt.Morgen gelijk oplossen en afsraak verzetten.
pi_95702995
Ik heb inmiddels bewijs dat ze me proberen weg te pesten. Heb de arbo gebeld en deze ging akkoord met het verzetten van de afspraak, echter hiervoor hadden ze toestemming nodig van het bedrijf, er is gebeld en geen toestemming gegeven. Wat nu? Zit er echt helemaal doorheen, ze maken me gewoon echt kapot bij dit bedrijf!
pi_95703334
Géén toestemming gegeven? Wat is dat nu weer voor iets idioots :{
Je weet 100% zeker dat je vakantie vóór je thuis ging zitten al is doorgegeven?
Heb je een rechtsbijstandsverzekering?
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:44:20 #34
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_95703571
Jezus wat een eikels daar!
Misschien kun je een familielid laten bellen met het bedrijf en vragen waarom het verzetten geweigerd is. Ik kan me voorstellen dat je dit zelf nu even niet kan opbrengen. Stel desnoods voor de afspraak te vervroegen naar vóór je vakantie, daar kunnen ze toch geen bezwaar tegen hebben?

Ik vind het trouwens heel vreemd dat de werkgever dit mag beslissen. Zoals mijn arboarts destijds zei: je werkgever heeft niets te maken met alles wat wij hier bespreken, ze moeten alleen van mij horen of je arbeidsgeschikt bent of niet. Maar misschien is het bij jou anders omdat je een echte bedrijfsarts hebt?
Fuck the EBU
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:01:45 #35
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_95704027
Ts, Ik heb ook een burnout gehad, dus ik snap wel een beetje hoe je je voelt, maar even tot tien tellen, en dan pas panieken.
Afspraken ed met je arbo arts zijn volgens mij een kwestie tussen jou en je arts. Je werkgever heeft daar niets over te zeggen. Pas op het moment dat jij het werk van de arbo arts saboteerd, wordt het hun zaak. Als jij en je arbo arts vinden dat die vakantie goed voor je is, kun je volgens mij gewoon gaan, aangezien jij en de arts dat als onderdeel van de behandeling hebben afgesproken! Daar hoef je dan ook geen vakantie voor aan te vragen volgens mij, je bent gewoon ziek gemeld bij je bedrijf!
Let even goed op, je werkgever is verzekerd voor ziekteverzuim. De verzekering gebruikt vaak een re-integratiebureau. Die zijn er niet voor jouw welzijn, die zijn er om je zo snel mogelijk weer aan het werk te jagen. Denk daar aan! Mijn arbo arts had een grafhekel aan die lui, omdat ze zijn werk eigelik lleen maar belemmerde met hun bemoei.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:06:48 #36
62913 Blik
The one and Only!
pi_95704152
Wordt in dit geval toch een kwestie van de werkgever bellen, rustig uitleggen dat de vakantie al geboekt was voor je burn-out en dat de werkgever het recht niet heeft om die afspraak met de arts door te laten gaan. Tevens aangeven dat je volgens de dokter juist op vakantie moet vanwege de burn-out, en dat die vakantie je herstel dus bevordert.

Andere optie is om de afspraak eventueel te vervroegen naar voordat je op vakantie gaat.
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:40:52 #37
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_95705190
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:24 schreef ikke198019 het volgende:
Ik heb inmiddels bewijs dat ze me proberen weg te pesten. Heb de arbo gebeld en deze ging akkoord met het verzetten van de afspraak, echter hiervoor hadden ze toestemming nodig van het bedrijf, er is gebeld en geen toestemming gegeven. Wat nu? Zit er echt helemaal doorheen, ze maken me gewoon echt kapot bij dit bedrijf!
Ze maken je kapot inderdaad... Je zit thuis, hoeft voorlopig niet meer te doen dan het om de dag verschonen van je onderbroek en het smeren van pindakaas op je boterham en ondertussen krijg je je salaris vrolijk elke maand overgemaakt.

De honden.... Kapot maken ze je. Waarom laten ze je niet met rust!

Het is erg makkelijk om vanuit jouw kant alleen te oordelen over je werkgever maar elk verhaal heeft twee kanten. Misschien is jouw leidinggevende wel kwaad op je omdat je simpelweg geen klap meer van je hebt laten horen de laatste maanden of iets dergelijks. Kijk, dat je een burnout hebt is vervelend en daarmee zou je werkgever je moeten helpen maar ook jijzelf zal het contact in ieder geval een beetje normaal moeten houden. "Jongens sorry maar het gaat echt nog niet" klinkt toch anders dan "ik ga me verstoppen en neem mijn telefoon niet op". Misschien ben je zelf ook wel erg vervelend geweest en heeft je leidinggevende iets van "Die ikke198019 bekijkt het maar... Ik hoor niets van hem, hij neemt zijn telefoon niet op als ik bel en nu wil meneer even lekker naar Rhodos terwijl wij hier allemaal omkomen in het werk..."

Ik denk dat je een keer zou moeten bellen met je leidinggevende om één en ander door te spreken. Mocht je dat een te grote stap vinden neem dan contact op met een collega die je wel ligt en spreek één en ander eens met hem door, misschien kan hij/zij een beetje bemiddelen. Je moet in ieder geval de comminicatielijnen weer een beetje herstellen want volgens mij zijn die volledig doorgeknipt.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_95705245
Neem contact op met je huisarts en laat die het regelen met de bedrijfsarts.
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:52:58 #39
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_95705550
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:40 schreef Hanoying het volgende:
Je zit thuis, hoeft voorlopig niet meer te doen dan het om de dag verschonen van je onderbroek en het smeren van pindakaas op je boterham en ondertussen krijg je je salaris vrolijk elke maand overgemaakt.
Nou nee, je bent verplicht met de arts van het GAK samen te werken aan je genezing. Dat is toch iets anders dan vrij hebben!
quote:
Misschien is jouw leidinggevende wel kwaad op je omdat je simpelweg geen klap meer van je hebt laten horen de laatste maanden of iets dergelijks.
Hij/Zij weet dat TS een ernstige burn-out heeft. Dat dit niet na twee weken over is, lijkt me nogal duidelijk.
quote:
Kijk, dat je een burnout hebt is vervelend en daarmee zou je werkgever je moeten helpen maar ook jijzelf zal het contact in ieder geval een beetje normaal moeten houden.
Ik vermoed dat TS zo 'normaal' is als je kan en mag verwachten van een burnout patient.
quote:
"Jongens sorry maar het gaat echt nog niet" klinkt toch anders dan "ik ga me verstoppen en neem mijn telefoon niet op".
Je gaat je niet verstoppen met een burnout, je hebt zelfs de energie niet om een telefoon op te pakken. laat staan om te bellen. Moeilijk te snappen, geloven of aanvaarden misschien als je zelf gezond bent, maar het is wel zo.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_95705640
het lijkt er inderdaad op dat mijn arbo arts een re-integratie bureau is wat me zsm weer aan het werk wil hebben en helemaal niet geinteresseerd is of het met mij wel goed gaat.
Ik krijg geen enkele medewerking, ze hebben gebeld met mijn werkgever en die wil de afspraak ook niet vervroegen, terwijl dat wel mogelijk is bij het re-integratiebureau.
Overigens ben ik nog niet zo lang thuis, dat ik maanden niks heb zitten doen ofzo.
pi_95705833
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:55 schreef ikke198019 het volgende:
het lijkt er inderdaad op dat mijn arbo arts een re-integratie bureau is wat me zsm weer aan het werk wil hebben en helemaal niet geinteresseerd is of het met mij wel goed gaat.
Ik krijg geen enkele medewerking, ze hebben gebeld met mijn werkgever en die wil de afspraak ook niet vervroegen, terwijl dat wel mogelijk is bij het re-integratiebureau.
Overigens ben ik nog niet zo lang thuis, dat ik maanden niks heb zitten doen ofzo.
Dit is een verwarrende post... Volgens mij ben je het overzicht een beetje kwijt.
Is er echt niemand die je kan helpen hiermee? In je directe omgeving bedoel ik?
Want zo gaat het niet werken. :N
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:04:02 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95705902
Je had toch goedkeuring voor die vakantie van de werkgever?

Heb je daar geen schriftelijke bevestiging van?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_95705921
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:02 schreef MeraViglioSa het volgende:

Is er echt niemand die je kan helpen hiermee?
De Huisarts!!!!!
pi_95706066
ik heb een schriftelijke bevestiging van mijn werkgever dat ik die dag verlof heb.
wat is er verwarrend aan mijn vorige post?
de huisarts belt mij dadelijk voor telefonisch spreekuur, mijn laatste hoop.
Heb echt geen puf om alles af te blazen maar ook niet om dalijk mijn huis te verkopen omdat ik geen inkomen heb.
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:10:06 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95706133
Probeer desnoods te overleggen of die vakantie gewoon door kan gaan met het gebruik van je vakantiedagen, want ik kan me wel voorstellen dat de werkgever er niet op zit te wachten dat je niet thuis cq beschikbaar bent en dat die vakantie ook nog eens onder de ziektewet valt, waardoor je na je hersteldmelding nog eens X vakantiedagen overhebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_95706246
Ik heb ook met een burnout "thuis" gezeten. Controle gehad terwijl ik er niet was. Ik heb meteen even gebeld dat het in overleg met de werkgever weg was. Nooit meer iets van gehoord...ja wel vervolg afspraak natuurlijk.
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:14:39 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95706277
Ik weet niet bij hoe zo'n groot bedrijf je werkt, en in hoeverre er werkelijk sprake is van opzet als ze geen toestemming geven de afspraak te verzetten, maar als jij een schriftelijke bevestiging van je verlof hebt dan zou ik daar even een kopie van naar de arbo-arts sturen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:21:03 #48
62913 Blik
The one and Only!
pi_95706491
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:55 schreef ikke198019 het volgende:
Kop op, probeer niet zo negatief te denken over je arbo-arts. De arbo arts is nou eenmaal ook aan regels gebonden en dient goedkeuring te krijgen vanuit de werkgever.

Probeer zelf, of anders een familielid als je het zelf niet aankan, het gesprek aan te gaan met je werkgever over die afspraak. daarbij moet je in ieder geval aangeven dat je de vakantie al ruim vantevoren geboekt hebt en dat de werkgever daar al goedkeuring voor heeft gegeven. Laat hierbij ook doorschemeren dat alle kosten die gemaakt worden voor het cancellen van je vakantie op kosten zijn van je werkgever aangezien je al goedkeuring hebt ontvangen. Probeer tegelijkertijd even na te gaan hoe je juridisch staat als je gewoon op vakantie zou gaan.

Kijk ook even of je de volgende zaken zwart op wit hebt:
- de toestemming dat je op vakantie mag gaan van je werkgever voor de vakantie die nu gepland is;
- De aanbeveling van je huisarts dat je op vakantie moet gaan om je herstel te bevorderen

nogmaals, probeer dit niet zelf te doen als je je daartoe niet in staat voelt.
pi_95706530
het is niet een heel groot bedrijf, ik weet dat er sprake is van opzet en wie wat regelt.
arbo arts is niet bereid de afspraak te verzetten omdat er telefonisch door de werkgever is aangegeven dat ze wensen dat ik op dat moment kom.
Telefoontjes van familie halen niks uit bij de werkgever deze blijft bij zijn standpunt
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:23:52 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95706588
Heb je een annuleringsverzekering afgesloten toen je de vakantie boekte? Zo ja, dan zou ik eens kijken of je daar gebruik van kunt maken.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')