abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2011 @ 19:02:20 #121
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95679097
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:58 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Wat gebeurd er als ik zoiets zou zeggen tegen haar terwijl ze totaal niet verwacht dat ik op meer uit ben? Heb ik dan een blunder begaan?
Het kan zijn dat ze er niet op zit te wachten. Het kan ook zijn dat ze er al een tijdje op zat te wachten. Dat kun je bijna met geen mogelijkheid weten, Richard :D Het blijft een gok. :Y
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_95679104
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:55 schreef richard_prf het volgende:

Ik vraag me af of het contact gaat verwateren als ze een vriend krijgt? Dat onze vriendschap dan ook automatisch voorbij is?
Ik denk, en dat weet ik natuurlijk niet zeker, dat het contact niet zomaar verwaterd als je echt in de friendzone zit. Het zal wel zo zijn dat je zelf meer initiatieven tot contact zal moeten nemen omdat iemand die verliefd is nu eenmaal haar blik op haar partner zal hebben gericht.

Contacten onderhouden is ook niet zo makkelijk, maar als je in kan schatten dat jouw contact op prijs wordt gesteld en je ze niet overspoeld met contactpogingen dan zal het best gaan.

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:56 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je moet het dus aandurven iets te zeggen dat seksueel getint is, maar niet te bot of lomp.
Dit. En je kan best ver gaan vind ik zelf. Men zal echt niet beledigd zijn, hooguit niet geïnteresseerd.

quote:

[..]

Wat gebeurd er als ik zoiets zou zeggen tegen haar terwijl ze totaal niet verwacht dat ik op meer uit ben? Heb ik dan een blunder begaan?
Dit soort opmerkingen maken werkt veel beter in het echt dan over MSN ofzo. Je moet echt kwinkslagen maken, dingen brengen met een ondeugende knipoog. Ze verwacht misschien niet dat je op meer uit bent, maar dat wil niet zeggen dat ze het vervelend vindt of direct alle contact verbreekt. Zoals ze wel eens zeggen: It's not about the message, it's in the way you deliver it.
pi_95679251
Ok , want op dit moment is het nog een veilige vriendschap maar ik voel wel een beetje aankomen dat er een eind aan zit te komen omdat we beide niks nieuws te melden hebben meer.( ik ken haar nu 7 maanden) Als ik een stap maak ben ik bang dat ik het volledig verpest, en aangezien ik een gevoelig persoon ben heb ik best wel moeite om me daar overheen te zetten.
  maandag 18 april 2011 @ 19:08:26 #124
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95679470
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:02 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Jawel want ze is op zoek naar een lieve, knappe vriend waarmee ze iets kan opbouwen (ze heeft hoge eisen wat betreft uiterlijk, ze ziet er zelf ook erg goed uit en dat weet ze zelf ook)

Ze zegt ook altijd dat ik het waard ben en zo om een leuke vriendin te krijgen.
Maar blijkbaar ben ik niet goed genoeg voor haar, dus eigenlijk is ze wel arrogant om zoiets te zeggen.

Maar zoals ik al zei, voor mij is het niet totaal niet vanzelfsprekend om een vriendschap op te bouwen met een meisje dus dan pik ik ook alles wat ze zegt.
Jammer dat je dat ziet als arrogant. Volgens mij is ze namelijk alleen maar eerlijk.
Ze kan je ook aan het lijntje houden en je hoop geven op meer, waardoor je steeds weer op je hart getrapt wordt. Heb je dat liever? Ik denk dat ze de beste bedoelingen heeft. :Y

En dat het voor jou moeilijk is om nieuwe contacten te leggen is niet haar probleem, in feite.
pi_95679545
Misschien een leuk voorbeeld. Ik heb een vriend die uiterlijk niet waanzinnig aantrekkelijk is, hij ziet er een beetje sullig uit. Hij is wel goed gekleed en heeft een enorm charisma. Hij is bijzonder welbespraakt, altijd kekke colbertjes en jasjes aan. Hij flirt met iedereen, en hij gaat best ver.

Een voorbeeld, we waren bij een concert en een gezamenlijke kennis van ons was aan het werk. Het was toen nog koud 's avonds en deze dame heeft een behoorlijke voorgevel en we stonden buiten te roken.

Hij: "Ik krijg koude handen van dat roken hier buiten"

Hij kijkt haar aan

Hij: "Zeg, mag in mijn handen warmen tussen jouw borsten?"

Zij, met knipoog: "Nee, want daar krijg ik stijve tepels van"

Hij: "Nou ja, dan gaan we maar weer naar binnen"

Hij is heel smooth en zij is duidelijk gecharmeerd van zijn opmerking gezien het feit dat ze met een grap antwoordt. Op deze manier laat hij duidelijk merken haar wel interessant te vinden zonder dat hij direct aan haar plakt. Zo laat hij terloops nog wel meer opmerkingen vallen bij verschillende vrouwen en iedereen loopt met hem weg.

Mijns inziens heeft hij de juiste aanpak en de aanpak die ik eerder bedoelde. Juiste houding, juiste humor en je kan heel ver gaan met je opmerkingen.
  maandag 18 april 2011 @ 19:11:05 #126
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95679623
quote:

[..]

Als je bij ontmoeting zegt: "Hé van ziet je leuk uit vandaag". Is dat al iets.
Als je bij ontmoeting zegt: "Hé van ziet je lekker uit vandaag". Is het al seksueel.
Als je echt wilt versieren moet je lichaamstaal gebruiken en dat moet je eigelijk zo snel mogelijk doen. Met een blik, een lach, een aanraking en sfeer creeren. Maar dat kan ik ook niet hoor. In geloof, als vrouwen zowiezo heel seksueel naar mij keken, het vanzelf zou gaan. Bij mij is dat wel eens zover, maar ik sta er niet zo bij stil.

Aan de andere kant zijn er toch zo'n tien vrouwen langedurig verliefd op me geweest, zonder dat ik daar ook mee heb geflirt. Volgens mij kan het ook zonder.
The view from nowhere.
pi_95679740
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:08 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Jammer dat je dat ziet als arrogant. Volgens mij is ze namelijk alleen maar eerlijk.
Ze kan je ook aan het lijntje houden en je hoop geven op meer, waardoor je steeds weer op je hart getrapt wordt. Heb je dat liever? Ik denk dat ze de beste bedoelingen heeft. :Y

En dat het voor jou moeilijk is om nieuwe contacten te leggen is niet haar probleem, in feite.
Dat denk ik ook wel ja. Ze heeft me zeker weten meer zelfvertrouwen gegeven. En nog geen ruzies gehad ofzo in 7 maanden tijd.
  maandag 18 april 2011 @ 19:13:57 #128
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95679792
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:09 schreef Mystikvm het volgende:
Misschien een leuk voorbeeld. Ik heb een vriend die uiterlijk niet waanzinnig aantrekkelijk is, hij ziet er een beetje sullig uit. Hij is wel goed gekleed en heeft een enorm charisma. Hij is bijzonder welbespraakt, altijd kekke colbertjes en jasjes aan. Hij flirt met iedereen, en hij gaat best ver.

Een voorbeeld, we waren bij een concert en een gezamenlijke kennis van ons was aan het werk. Het was toen nog koud 's avonds en deze dame heeft een behoorlijke voorgevel en we stonden buiten te roken.

Hij: "Ik krijg koude handen van dat roken hier buiten"

Hij kijkt haar aan

Hij: "Zeg, mag in mijn handen warmen tussen jouw borsten?"

Zij, met knipoog: "Nee, want daar krijg ik stijve tepels van"

Hij: "Nou ja, dan gaan we maar weer naar binnen"

Hij is heel smooth en zij is duidelijk gecharmeerd van zijn opmerking gezien het feit dat ze met een grap antwoordt. Op deze manier laat hij duidelijk merken haar wel interessant te vinden zonder dat hij direct aan haar plakt. Zo laat hij terloops nog wel meer opmerkingen vallen bij verschillende vrouwen en iedereen loopt met hem weg.

Mijns inziens heeft hij de juiste aanpak en de aanpak die ik eerder bedoelde. Juiste houding, juiste humor en je kan heel ver gaan met je opmerkingen.
Leuk idd. Máár, kleine kanttekening....
Als deze jongen killer looks had gehad, dan hadden meiden hem een creep gevonden, waarschijnlijk. Hij slaagt goed omdat het verrassend is dat iemand die niet knap is toch zoveel zelfvertrouwen uitstraalt.
pi_95679876
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:13 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Als deze jongen killer looks had gehad, dan hadden meiden hem een creep gevonden, waarschijnlijk. Hij slaagt goed omdat het verrassend is dat iemand die niet knap is toch zoveel zelfvertrouwen uitstraalt.
Daarom vinden alle vrouwen mij ook meestal een creep... Zonder gekheid, ik moet wel echt letten op wat ik zeg om de genoemde reden!
pi_95679960
Bovendien is ze sociaal best sterk, en krijgt heel veel aandacht van jongens. Ik hoop eigenlijk dat ze me durft voor te stellen aan haar vriendengroep of zo. Zodat ik beter kan oefenen met sociale vaardigheden. Ik heb nooit een vriendengroep gehad dus ik ben echt een drama sociaal gezien!
pi_95679982
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:13 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat is hier als ik het zo aanhoor bij iedereen het geval. Als je killer looks hebt dan heb je al direct een selling point. Als je niet de looks hebt, dan moet je het juist hebben van onverwachte flirterige opmerkingen. En uitstraling is dus ook heel belangrijk. Het moet onverwacht zijn, maar wel uit jouw mond kunnen komen.
  maandag 18 april 2011 @ 19:17:49 #132
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95679998
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:15 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Daarom vinden alle vrouwen mij ook meestal een creep... Zonder gekheid, ik moet wel echt letten op wat ik zeg om de genoemde reden!
:Y Weet hoe het voelt, ik moet ook oppassen om niet als slettebak over te komen.
pi_95680006
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:17 schreef richard_prf het volgende:
Bovendien is ze sociaal best sterk, en krijgt heel veel aandacht van jongens. Ik hoop eigenlijk dat ze me durft voor te stellen aan haar vriendengroep of zo. Zodat ik beter kan oefenen met sociale vaardigheden. Ik heb nooit een vriendengroep gehad dus ik ben echt een drama sociaal gezien!
Wat is jouw sociale kring? En als ik je nu de vraag stel wat jij kan bedenken om die kring uit te breiden, waar denk je dan aan?
  maandag 18 april 2011 @ 19:18:32 #134
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95680042
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:17 schreef richard_prf het volgende:
Ik ook niet.
pi_95680066
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:15 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Ik heb dat probleem gelukkig niet, ik kan die opmerkingen wel plaatsen ;) Maar de jongen uit mijn voorbeeld is echt nog wel een klasse smoother dan ik.
pi_95680245
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:17 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat is hier als ik het zo aanhoor bij iedereen het geval. Als je killer looks hebt dan heb je al direct een selling point. Als je niet de looks hebt, dan moet je het juist hebben van onverwachte flirterige opmerkingen. En uitstraling is dus ook heel belangrijk. Het moet onverwacht zijn, maar wel uit jouw mond kunnen komen.
Mijn uiterlijk werkt vaker in m'n nadeel dan andersom. Het vrouwenbrein werkt zó anders dan dat van een man.
  maandag 18 april 2011 @ 19:23:42 #137
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95680319
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:22 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Mijn uiterlijk werkt vaker in m'n nadeel dan andersom. Het vrouwenbrein werkt zó anders dan dat van een man.
Ik heb dat ook. Dus blijkbaar is er toch niet zoveel verschil. ;)
pi_95680330
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:18 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat is jouw sociale kring? En als ik je nu de vraag stel wat jij kan bedenken om die kring uit te breiden, waar denk je dan aan?
Ik heb geen vrienden meer op dit moment, Ik had recentelijk verkeerde vrienden die achterlijke keuzes maken en zichzelf in de nesten werken en ik heb er geen zin meer in om in bijvoorbeeld de financiële ellende van een ander te worden meegesleept. Ik heb dan liever helemaal geen vrienden.
Normale mensen zijn onbereikbaar voor mij omdat ik waarschijnlijk niet spontaan genoeg overkom en het me ontbreekt aan sociale vaardigheden.
pi_95680345
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:22 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Hoe pak jij het aan? Zoals je inmiddels weet ben ik zo direct mogelijk, maar ik kan me voorstellen dat jij toch iets omslachtiger te werk zal moeten gaan.
pi_95680353
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:23 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ik heb dat ook. Dus blijkbaar is er toch niet zoveel verschil. ;)
Ligt natuurlijk aan het type vrouw dat je tegenkomt als man en voor jou geldt hetzelfde. Als jij een player tegen het lijf loopt zal het hem aan z'n reet roesten hoeveel mannen jij hebt gehad. Die zal slettengedrag alleen maar toejuichen :P
  maandag 18 april 2011 @ 19:26:33 #141
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95680469
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:24 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk aan het type vrouw dat je tegenkomt als man en voor jou geldt hetzelfde. Als jij een player tegen het lijf loopt zal het hem aan z'n reet roesten hoeveel mannen jij hebt gehad. Die zal slettengedrag alleen maar toejuichen :P
Yup, daar loop ik dan ook met een boog omheen. :{
Wel grappig, wat als wij dit nu nooit hadden besproken en we kwamen elkaar tegen in de kroeg? :P
pi_95680523
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:23 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Ik heb geen vrienden meer op dit moment, Ik had recentelijk verkeerde vrienden die achterlijke keuzes maken en zichzelf in de nesten werken en ik heb er geen zin meer in om in bijvoorbeeld de financiële ellende van een ander te worden meegesleept. Ik heb dan liever helemaal geen vrienden.
Normale mensen zijn onbereikbaar voor mij omdat ik waarschijnlijk niet spontaan genoeg overkom en het me ontbreekt aan sociale vaardigheden.
Woon je in een stad? Probeer vrijwilligerswerk. Ik ben zelf ooit bij het plaatselijke poppodium aan de slag gegaan omdat het mij op dat moment ook ontbrak aan contacten en heb daar een heel telefoonboek aan vrienden en kennissen opgedaan. Ongedwongen sfeer omdat je allemaal aan het werk bent, maar je doet geheid contacten op. Juist in dat soort situaties maak je heel natuurlijk contact.

En het is tof werken, wat je ook gaat doen daar, al is het alleen maar de jassen ophangen. Allemaal jonge mensen en gegarandeerd leuke activiteiten.

Zo zijn er nog wel meer plekken te verzinnen waar je als vrijwilliger aan de slag kan zonder dat je honden uit moet laten bij het asiel of met oudjes koffie moet drinken.
  maandag 18 april 2011 @ 19:27:57 #143
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95680562
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:23 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Goed gedaan! *O* (van die vrienden af stappen bedoel ik)
quote:
Het begrip 'normale mensen' is heel breed, hè. Wat is eigenlijk normaal?
Misschien bestaat dat helemaal niet.
pi_95680607
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:24 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Hoe pak jij het aan? Zoals je inmiddels weet ben ik zo direct mogelijk, maar ik kan me voorstellen dat jij toch iets omslachtiger te werk zal moeten gaan.
Nee, daar schuilt bij mij ook het probleem :')
Ik ben vaak té direct en daar schrikken de vrouwen hier in het zuiden nogal van. Vaak merk ik ook dat mijn manier van omgang veel beter werkt bij meisjes uit de Randstad...

Nu moet ik wel erbij zeggen dat ik de laatste tijd nogal teleurgesteld ben door de vrouwen en overweeg ik een andere aanpak voorlopig. Hoe dat gaat verlopen zal ik hier nog wel delen in de toekomst.
Om alvast een tipje van de sluier te lichten: Een groep meisjes werkt vaak heel goed. Je komt makkelijker in gesprek met de dames omdat ze zich meer op hun gemak voelen. Je kiest je 'doel' en gaat eigenlijk een beetje met je rug naar haar toe staan, je negeert haar dus. Aangezien jouw doel meestal het middelpunt van de aandacht is (als je voor het mooiste meisje gaat tenminste) zal zij des te geïnteresseerder raken in jou omdat uitgerekend zij dit keer geen aandacht krijgt. Dit hou je zo'n 10 minuten vol en dan ga je haar pas bij het gesprek betrekken. Daarna volgt de isolatie. Daarmee bedoel ik dat je een manier moet bedenken om je met haar af te zonderen. Zoenen is dan een walk in the park en de rest gaat vanzelf.
pi_95680648
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 19:18 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ik ook niet.
Maar ik neem aan dat je wel voldoende vriendschappelijk contacten hebt inclusief familie. Je uiterlijk en uitstraling zijn waarschijnlijk ook voldoende om mensen aan te trekken.

Voor mij is dit niet vanzelfsprekend. Sowieso zal het van mijn kant moeten komen en ik ben al een gevoelig persoon dat zich zorgen maakt over de mening van anderen en ik heb weinig tot geen sociale vaardigheden. Bovendien heb ik nooit een familie gehad of leuke vrienden. Het is verdomd lastig om hier verandering in aan te brengen als je totaal niet weet hoe je het moet aanpakken!

Ik heb mijn oppervlakkige , simpele gedachtes over mijn uiterlijk als probleem weggeschoven nadat ik Keep_Walking heb ontmoet. Ik ga nu dus wel proberen om normaal met de dames te kunnen omgaan maar het gaat verschrikkelijk moeilijk worden.
pi_95680725
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:26 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Yup, daar loop ik dan ook met een boog omheen. :{
Wel grappig, wat als wij dit nu nooit hadden besproken en we kwamen elkaar tegen in de kroeg? :P
Dan had ik je waarschijnlijk gewoon aangesproken :*
pi_95680823
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:28 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Nee, daar schuilt bij mij ook het probleem :')
Ik ben vaak té direct en daar schrikken de vrouwen hier in het zuiden nogal van. Vaak merk ik ook dat mijn manier van omgang veel beter werkt bij meisjes uit de Randstad...

Nu moet ik wel erbij zeggen dat ik de laatste tijd nogal teleurgesteld ben door de vrouwen en overweeg ik een andere aanpak voorlopig. Hoe dat gaat verlopen zal ik hier nog wel delen in de toekomst.
Om alvast een tipje van de sluier te lichten: Een groep meisjes werkt vaak heel goed. Je komt makkelijker in gesprek met de dames omdat ze zich meer op hun gemak voelen. Je kiest je 'doel' en gaat eigenlijk een beetje met je rug naar haar toe staan, je negeert haar dus. Aangezien jouw doel meestal het middelpunt van de aandacht is (als je voor het mooiste meisje gaat tenminste) zal zij des te geïnteresseerder raken in jou omdat uitgerekend zij dit keer geen aandacht krijgt. Dit hou je zo'n 10 minuten vol en dan ga je haar pas bij het gesprek betrekken. Daarna volgt de isolatie. Daarmee bedoel ik dat je een manier moet bedenken om je met haar af te zonderen. Zoenen is dan een walk in the park en de rest gaat vanzelf.
Voor mij is wat dat betreft roken een uitkomst als je in een plek bent waar niet gerookt wordt. Even buiten een peukje roken. Anders vind ik het ineens gewoon heel warm ;)

Hoor graag of het succes heeft, die aanpak van je.
pi_95680920
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Voor mij is wat dat betreft roken een uitkomst als je in een plek bent waar niet gerookt wordt. Even buiten een peukje roken. Anders vind ik het ineens gewoon heel warm ;)

Hoor graag of het succes heeft.
Soms word ik ook gewoon naar buiten gesleept door die vrouwen :')
  maandag 18 april 2011 @ 19:38:10 #149
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95681144
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:29 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat je wel voldoende vriendschappelijk contacten hebt inclusief familie. Je uiterlijk en uitstraling zijn waarschijnlijk ook voldoende om mensen aan te trekken.

Voor mij is dit niet vanzelfsprekend. Sowieso zal het van mijn kant moeten komen en ik ben al een gevoelig persoon dat zich zorgen maakt over de mening van anderen en ik heb weinig tot geen sociale vaardigheden. Bovendien heb ik nooit een familie gehad of leuke vrienden. Het is verdomd lastig om hier verandering in aan te brengen als je totaal niet weet hoe je het moet aanpakken!

Ik heb mijn oppervlakkige , simpele gedachtes over mijn uiterlijk als probleem weggeschoven nadat ik Keep_Walking heb ontmoet. Ik ga nu dus wel proberen om normaal met de dames te kunnen omgaan maar het gaat verschrikkelijk moeilijk worden.
Mijn gebrek aan sociaal contact heeft heel andere oorzaken inderdaad.
Maar die drempel hebben we wel gemeen, denk ik. Ik heb er gewoon geen zin in, jij kan de moed moeilijk vinden.
Maar als de meet met K_W zo goed bevallen is geeft dat wel een beetje hoop, denk ik toch?
Hopelijk kom je dus naar de meet. Wie weet is dan de drempel weer wat lager en heb je nog een leuke middag/avond ook. :D
pi_95681735
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:38 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Mijn gebrek aan sociaal contact heeft heel andere oorzaken inderdaad.
Maar die drempel hebben we wel gemeen, denk ik. Ik heb er gewoon geen zin in, jij kan de moed moeilijk vinden.
Maar als de meet met K_W zo goed bevallen is geeft dat wel een beetje hoop, denk ik toch?
Hopelijk kom je dus naar de meet. Wie weet is dan de drempel weer wat lager en heb je nog een leuke middag/avond ook. :D

Ja het heeft me zeker goed gedaan. Ik hoop hem nog vaker te kunnen ontmoeten. Ik denk altijd dat de sociale omgeving kan zien aan mij waarmee ik zit. Dit zijn ook onjuiste gedachtes, ik denk niet rationeel na op dat moment.
Ik kom inderdaad op die meet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')