abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2011 @ 14:58:40 #1
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_95667925

• Woon je in of rond Den Haag ouwehoer dan gezellig mee. Aanmelden zodat je in de OP komt te staan kan in het topic zelf of per PM aan MissMSX of GotC. Idem voor op- en aanmerkingen op en toevoegingen aan de OP.

• Kom je zomaar eens een keertje buurten in Den Haag bekijk dan de linkjes in de OP voor wat er zoal te doen is of stel je vraag aan de altijd vriendelijke Hagenaars en Hagenezen alhier :)

=========================================================================================

In beeld:
lab-puppy1.jpg iconnew.jpgtb303.jpg Naamloos-1.jpgBarretje80.pngvnv_nation%201.jpg STIG.jpg oog.jpg HappyBunny.jpg mary-poppins.jpg 3734.jpg sakura.jpgschildje.gifjb_small.JPG images.jpgimagesCA7YHLEX.jpgdommel.jpg

In woord:

• admiraal_anaal
• Atreidez
• AirwiN
• Barreltje (aka Barretje80)
• Barretje80 (aka Barreltje)
• chepter1976
• Flappekz
• GotC
• Jill-RMC
• Lovechild
• Marvelous
• MissMSX
• nectarientje
• Ronnie_bravo
• spijker070
• tuintegel
• WheeleE

=========================================================================================

Toeristische trekpleisters:
Bezoekerssite gemeente Den Haag - Voor als je zelf iets leuks uit wilt zoeken
Gevangenpoort met ouderwetse martelkamers
Escher in het paleis
Panorama Mesdag
Bijwonen van de Tweede Kamer
3D Bioscoop Omniversum
Madurodam

Winkelen:
De Haagse Markt
Verschillende winkelgebieden anders dan het centrum

Eten en drinken:
In en rond het centrum:
Leopold
Florencia ijs (Zet je geluid niet te hard, want je schrikt je de pleuris)

Uitgaan (muziek/toneel/film/etc.):
3voor12denhaag - Concertinfo, foto's, prijsvragen, agenda, recencies in/uit de Haagse regio
Het Paard van Troje - Poppodium
Pathe bioscoop aan het Spui
Lucent Danstheater / Dr Anton Philipszaal

Nederlands-Haags vertaalprogramma
Haagse Wikipedia

Link naar het OP-document.

Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_95667946
fipo *O*
  maandag 18 april 2011 @ 15:00:09 #3
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_95667984
Staat ie toch zomaar in je MyAt ;)
  maandag 18 april 2011 @ 15:00:39 #4
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95668008
Hee dat is wel makkelijk :D
pi_95668028
ooh, heel luxe dit!
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_95668512
Ik lees eL eL eL in de TT :`)
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  maandag 18 april 2011 @ 15:29:16 #7
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_95669301
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:01 schreef nectarientje het volgende:
ooh, heel luxe dit!
[indiaas accent] Special delivery for you my friend! :Y [/indiaas accent]
pi_95669549
quote:
5s.gif Op maandag 18 april 2011 15:29 schreef Barreltje het volgende:

[..]

[indiaas accent] Special delivery for you my friend! :Y [/indiaas accent]
pi_95669953
Netjes, dat vervolgtopic :)
Where facts are few, experts are many.
  maandag 18 april 2011 @ 15:44:16 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95670029
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 15:42 schreef Atreidez het volgende:
Netjes, dat vervolgtopic :)
Krijgen alle mensen die in het vorige topic hebben gepost automatisch? Oid? Of alle vorige topics?
pi_95670235
Ik denk het vorige topic.. ? Helemaal handig voor mobile fokking, scheelt hoop gezoek in lijstjes :)
  maandag 18 april 2011 @ 15:54:20 #12
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95670501
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:48 schreef Atreidez het volgende:
Ik denk het vorige topic.. ? Helemaal handig voor mobile fokking, scheelt hoop gezoek in lijstjes :)
Dat is zeker :Y
Hoop iig niet dat ze alle mensen uit alle topics meenemen :') Stel je post 1x in een reeks, zit je er gelijk aan vast :D
pi_95670568
quote:
17s.gif Op maandag 18 april 2011 15:54 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat is zeker :Y
Hoop iig niet dat ze alle mensen uit alle topics meenemen :') Stel je post 1x in een reeks, zit je er gelijk aan vast :D
Dan post ik nooit meer in een reeks :) behalve DH natuurlijk .
  maandag 18 april 2011 @ 16:25:43 #14
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95672077
Yay! Internet doet t weer! *O*
Had t net gesloopt :') ;(
pi_95673356
Hij pakt idd enkel de mensen die in het laatste topic gepost hebben vanaf nu. Wil je het niet meer in je MyAT dan moet je in je MyAT lijst op het rode kruisje klikken naast de topictitel ;)
Nu blijft iedereen in de reeks, ook als je nu in dit topic niet gepost heb maart het vorige wel ;)
  maandag 18 april 2011 @ 17:42:54 #16
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_95675377
Al die mensen die vrij zijn op goede vrijdag :{w
Ik ben van pindavlees
pi_95675745
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:42 schreef Flappekz het volgende:
Al die mensen die vrij zijn op goede vrijdag :{w
Ambtenaren werken gewoon he :Y
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
  maandag 18 april 2011 @ 17:53:44 #18
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_95675874
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2011 17:50 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Ambtenaren werken gewoon he :Y
Precies! ^O^
Ik ben van pindavlees
pi_95675920
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:53 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Precies! ^O^
Al die luie commercïelen :N
  maandag 18 april 2011 @ 17:55:18 #20
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_95675957
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2011 17:54 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Al die luie commercïelen :N
Daar gaan we nooit de oorlog mee winnen :{
Ik ben van pindavlees
pi_95677887
Gaan jullie nog wat leuks doen komend weekend? En wat zijn jullie plannen voor koniginnenach/dag?
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  maandag 18 april 2011 @ 18:43:54 #22
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95678196
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:36 schreef nectarientje het volgende:
Gaan jullie nog wat leuks doen komend weekend? En wat zijn jullie plannen voor koniginnenach/dag?
Leren denk :P Wil dinsdag weer examen gaan doen..
  maandag 18 april 2011 @ 18:44:30 #23
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_95678222
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:36 schreef nectarientje het volgende:
Koninginne-ellende...ik sla weer over, als van ouds :Y
Ik ben van pindavlees
pi_95678431
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:44 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Koninginne-ellende...ik sla weer over, als van ouds :Y
^O^ ik (waarschijnlijk) ook.

En vrijdag ook (waarschijnlijk) werken :)
  maandag 18 april 2011 @ 18:55:25 #25
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_95678740
Ja jij moet lekker werken :P . Nee serieus ik weet het niet , misschien mag je vroeger naar huis.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  maandag 18 april 2011 @ 18:56:16 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95678787
Oh ja! Ik begin 28 april met werken *O*
Vrijdag kwartaalbijeenkomst, dus vrij? Nee :')
pi_95678892
vrijdag shoppen met een vriendinnetje voor een echte getuigen-jurk *O*
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  maandag 18 april 2011 @ 18:58:48 #28
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95678923
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:58 schreef nectarientje het volgende:
vrijdag shoppen met een vriendinnetje voor een echte getuigen-jurk *O*
*O*! Dat is sowieso een feestje *O*
pi_95679052
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2011 18:55 schreef tuintegel het volgende:
Ja jij moet lekker werken :P . Nee serieus ik weet het niet , misschien mag je vroeger naar huis.
Ik zit er aan te denken om vrij te nemen... :)
pi_95679063
precies! Nu nog even leuke jurkjesinspiratie maar daar hebben we de hele vrijdag voor dus dat komt goed :)
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  maandag 18 april 2011 @ 19:02:33 #31
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95679110
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:01 schreef nectarientje het volgende:
precies! Nu nog even leuke jurkjesinspiratie maar daar hebben we de hele vrijdag voor dus dat komt goed :)
Nog helemaal geen idee? Steps misschien? :)
  maandag 18 april 2011 @ 19:12:08 #32
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95679695
Examen is weer geboekt *O* 26/4 om 14:15 :o
pi_95680327
In de herhaling: Necta, hoe gaat het met je deuken? ;)
Don't you love her madly?
pi_95680624
Steps zie ik zo even niets tussen staan maar snuffelen kan altijd :) Esprit staan ook wel leuke tussen. Blijf het alleen altijd lastig vinden om van skinny modellen te bedenken hoe een jurkje op mijn figuur past. Succes met de herkansing!

LC, goed! Of althans, ik snoep nog steeds niet doordeweeks :) Heb vanaf nu het goede voornemen om alle groenten af te wegen om eens te kijken hoeveel ik nou eet. Dus meer groenten, minder rijst/aardappels/matig met vlees en dan moet het heel goed gaan met de deuken! Vandaag 300 gr sperzieboontjes naar binnen gewerkt. Belachelijk veel maar als je goed varieert met verschillende groenten moet dat lukken denk ik. Tot nu toe is de score -2 door een maand niet snoepen en veel veel belachelijk veel water drinken. In de planning ligt eigenlijk nog zeker wel een kilo of 10 of zoals GotC: heel veel centimeters :)
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_95683390
Echt, elk jaar kom ik pas een week vantevoren achter wanneer het Pasen enzo is :`)
Volgende week maandag vrij, yay! Donderdag ook al vrij, en misschien, heel misschien, vrijdag soort van verplicht vrij van de baas...

Zaterdag voor het eerst in een jar of 7 weer eens een wedstrijd rolstoelhockey meedoen. Gevraagd om in het veteranenteam van mijn oude club twee wedstrijden mee te doen op de competitiedag in Rijswijk :P.
En ik kan nieteens op m'n eigen positie, in het doel, terugkeren. Ik mot in de spits...dat beloofd wat...
  maandag 18 april 2011 @ 20:14:07 #36
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_95683427
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2011 20:13 schreef WheeleE het volgende:
Echt, elk jaar kom ik pas een week vantevoren achter wanneer het Pasen enzo is :`)
Volgende week maandag vrij, yay! Donderdag ook al vrij, en misschien, heel misschien, vrijdag soort van verplicht vrij van de baas...

Zaterdag voor het eerst in een jar of 7 weer eens een wedstrijd rolstoelhockey meedoen. Gevraagd om in het veteranenteam van mijn oude club twee wedstrijden mee te doen op de competitiedag in Rijswijk :P.
En ik kan nieteens op m'n eigen positie, in het doel, terugkeren. Ik mot in de spits...dat beloofd wat...
Cool! ^O^
Ik ben van pindavlees
pi_95683769
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:14 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Cool! ^O^
:Y
2 keer 15 minuten per wedstrijd, in een ADL-stoel (=Algemeen Dagelijks Leven/'gewone'/ niet-sportrolstoel, om de vragen voor te zijn) is een leuke uitdaging.
Wel zin in, is eigenlijk al te lang geleden dat ik op t veld heb gestaangezeten.
pi_95684323
Waarom een ADL-stoel? Omdat je geen sport- hebt? Of zit iedereen in een ADL?
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_95686357
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:28 schreef nectarientje het volgende:
Waarom een ADL-stoel? Omdat je geen sport- hebt? Of zit iedereen in een ADL?
Ik heb geen hockey-geschikte sportstoel meer. Mijn rugbystoel staat in de kelder en heeft nog wat onderhoud nodig voor ie rijklaar is. Ik heb ook niet de illusie dat ik heel veel meer zou klaarspelen in een sportstoel dan in een adl-stoel hoor. Daar is mijn conditie te slap voor :P
ik reken op mijn taktisch vermogen, mijn spelinzicht en mijn immer aanwezige techniek :7 voor het scoren van bjoeties van doelpunten...
pi_95687030
Zo flinke boem hier bij mij om de hoek. Volvo op zn dak, BMW in de prak.

Zag ws diezelfde BMW al rond 18.00 uur als een malloot lopen racen daaro op de Jacob Pronkstraat, dat ook maar ff gemeld bij een agent. Irriteerde me er al mateloos aan, terwijl ik aan het oversteken ben gewoon gas bij geven en keihard langs me blazen. Duidelijk geval van boontje komt om zn loontje.
pi_95687243
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:13 schreef Jill-RMC het volgende:
Zo flinke boem hier bij mij om de hoek. Volvo op zn dak, BMW in de prak.

Zag ws diezelfde BMW al rond 18.00 uur als een malloot lopen racen daaro op de Jacob Pronkstraat, dat ook maar ff gemeld bij een agent. Irriteerde me er al mateloos aan, terwijl ik aan het oversteken ben gewoon gas bij geven en keihard langs me blazen. Duidelijk geval van boontje komt om zn loontje.
ik hoop dat hij niet meer kan lopen/rijden....
pi_95687488
Bestuurder van de BMW mocht iig mee met de ambulance. De Volvo mensen, al lag ie ondersteboven zijn alleen even nagekeken maar hadden zo te zien niets. Wel mega kudo's voor die Volvo dat ze alle twee geen ernstig letsel hadden.

Vraag me wel af waar wie precies reed. Want als die Volvo vanaf het strand kwam richting dorp en de BMW kwam uit die zijstraat dan is de BMW fout. Maar als de Volvo juist richting strand reed dan kwam die BMW gewoon van rechts...hoe hard ie dan ook heeft gereden.

Fotoootje van regio15: http://yfrog.com/gzif4qeaj
pi_95688006
Achterlijke teringlijers zijn dat soort wegpiraten ook eigenlijk :N.
pi_95688952
Hey, das ook bij mij om de hoek :P

Heeft er alle schijn van dat die bmw ergens tegenaan is gereden.. Als ie uit die zijstraat moet zijn gekomen had ie een bocht moeten maken en ws nooit zo hard kunnen rijden. Dus ik denk dat die bmw na de klap met ze neus naar links is geschoten, maar iig kwam vanuit de richting waarvan de foto is genomen.

Ben zelf ook al eens getotalled hier in de buurt terwijl ik van rechts kwam, op de kolenwagenslag. Ligt niet echt aan de buurt, meer aan t type chauffeurs uit de buurt :')
pi_95692883
Hij heeft de Volvo geraakt aan de zijkant....zie je op de foto van de andere kant. Maar hoe ie dan doorschiet. Volgens mij is dit een gevalletje van 'je had er bij moeten zijn' :P

Kolenwagenslag is idd ook altijd een leuke. Hou het hier meestal wel goed in de gaten, met van rechts en bepaalde straatjes. Maar moet ook eerlijk zeggen, al doe ik het met deze nieuwe een stuk minder, dat ik mn auto ook vaak gewoon er voor gooi onder het mom 'ik kom van rechts' ;) Vinden ze meestal erg leuk })
pi_95696364
quote:
De bezuinigingen die het Haagse openbaarvervoerbedrijf HTM boven het hoofd hangen, gaan in het ergste geval vijfhonderd personeelsleden hun baan kosten. Hiervan zullen naar schatting tussen de twee- en driehonderd ontslagen gedwongen zijn.

Een woordvoerder van de HTM heeft maandag een bericht daarover van Omroep West en het AD bevestigd. In totaal moet de HTM 20 miljoen euro bezuinigen. Dit is het resultaat van diverse bezuinigingsronden op diverse overheidsniveaus.

Het grote aantal ontslagen zou onder meer het gevolg zijn van het schrappen van sommige tramlijnen en het schrappen van een aantal diensten in de avonduren.

De komende maanden moet duidelijk worden hoeveel van de bezuinigingen daadwerkelijk doorgaan.

Vakbonden en de vervoersmaatschappij overleggen volgens de zegsman nog op allerlei overheidsniveaus om de schade te beperken.

Aanbestedingsplannen

Daarnaast vreest de HTM, net als collega-vervoerders GVB en RET in Amsterdam en Rotterdam, de aanbestedingsplannen van het kabinet-Rutte.

Het kabinet wil het openbaar vervoer in de grote steden gaan aanbesteden. Maar de maatschappijen zijn bang dat dit ten koste zal gaan van de kwaliteit van het ov en dat het gepaard gaat met veel gedwongen ontslagen.

Actie

Personeel van de GVB en de RET voerden de afgelopen weken al actie tegen deze plannen. Woensdag is het de beurt aan de HTM.

Bussen, trams en Randstadrailtrams zullen een groot deel van de dag niet rijden in de hofstad. Ook is er een protestbijeenkomst op het Spuiplein in Den Haag.

De vakbonden hebben al meer en hardere acties aangekondigd als het kabinet niet terugkomt op zijn plannen.
:{
  dinsdag 19 april 2011 @ 07:32:31 #47
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_95701297
Goedemorgen ,

Dat is goed zuur voor al die mensen A_A!
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 07:40:00 #48
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95701338
Goedemorgen :Z

En idd, flinke bagger dat gedoe met ontslagen etc. Was alweer vergeten dat ze morgen gingen staken :{. Oh well.
  dinsdag 19 april 2011 @ 08:12:26 #49
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_95701628
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:27 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

:{
staat jouw baan ook op de tocht? :o
pi_95703876
Morrrie, daar gaan we weer! Nieuwe dag nieuwe kansen en vrijdag vrij genomen *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')