quote:Op maandag 18 april 2011 14:58 schreef formerjellybean het volgende:
Nee , het boeit me niet. Vind het ook zonde van mijn tijd, dan heb ik liever andere dingen om me druk over te maken dan of iemand me leuk vind of niet.
quote:Op maandag 18 april 2011 14:59 schreef laffer het volgende:
een keer m`n sleutelbos, en dat vond ik super
Het maakt jouw totaal niet uit of andere mensen je als postief of als negatief assosieren?quote:
Dan denk ik: "Als ze dat vinden moeten ze me dat maar recht in mijn gezicht vertellen en niet achterbaks achter mijn rug om."quote:Op maandag 18 april 2011 15:01 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Het maakt jouw totaal niet uit of andere mensen je als postief of als negatief assosieren?
Anders verwoord, stel je komt er toevallig achter dat mensen die je oppervlakkig kent over je zeggen dat je maar vreemd bent, of dat je raar bent oid..
Wat voor gevoel zou je dat geven? Zou het je dan oprecht helemaal niks uitmaken, of zou je er toch een naar gevoel aan overhouden? Ik denk namelijk dat iedereen wil dat andere mensen hem/haar leuk vinden..
Dat zou me oprecht niet boeien. En ik ben ook een beetje vreemd en raarquote:Op maandag 18 april 2011 15:01 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Het maakt jouw totaal niet uit of andere mensen je als postief of als negatief assosieren?
Anders verwoord, stel je komt er toevallig achter dat mensen die je oppervlakkig kent over je zeggen dat je maar vreemd bent, of dat je raar bent oid..
Wat voor gevoel zou je dat geven? Zou het je dan oprecht helemaal niks uitmaken, of zou je er toch een naar gevoel aan overhouden? Ik denk namelijk dat iedereen wil dat andere mensen hem/haar leuk vinden..
Haha ja precies, juist mensen dieme echt kennen vinden me vreemd en raarquote:Op maandag 18 april 2011 15:07 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat zou me oprecht niet boeien. En ik ben ook een beetje vreemd en raar![]()
Je kent jezelf toch , je weet zelf hoe je bent waarom zou je laten leiden door iemand die je vaag kent .
Mijn volgende sollicitatiegesprek:quote:Op maandag 18 april 2011 14:59 schreef laffer het volgende:
een keer m`n sleutelbos, en dat vond ik super
Dus als een oppervlakkig iemand je leuk vind, dan doet dat ook niks met je? Wat ik bedoel is dat veel mensen zeggen dat het ze niks uitmaakt, maar eigenlijk maakt het ze wel uit..quote:Op maandag 18 april 2011 15:05 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dan denk ik: "Als ze dat vinden moeten ze me dat maar recht in mijn gezicht vertellen en niet achterbaks achter mijn rug om."
Wanneer ik iemand niet uit kan staan dan ben ik ook gewoon niet aardig tegen die persoon.
Als ik ergens kotsmisselijk van word dan is dat wel dat zogenaamd vriendelijk doen tegen iedereen.
Het maakt me echt geen shit uit hoe mensen over me denken zolang ze maar niet pretenderen bevriend met me te zijn.
Dat zeg je nu wel, maar is dat echt zo?quote:
Ben je zo onzeker dan?quote:Op maandag 18 april 2011 15:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Al de mensen die zeggen dat het ze niet uit maakt of andere mensen ze leuk vinden
alle mensen willen dat, dat is mens eigen (in eerste instantie leuk gevonden worden)quote:Op maandag 18 april 2011 15:17 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Dus als een oppervlakkig iemand je leuk vind, dan doet dat ook niks met je? Wat ik bedoel is dat veel mensen zeggen dat het ze niks uitmaakt, maar eigenlijk maakt het ze wel uit..
Ik persoonlijk zou het niet leuk vinden als mensen iets negatiefs over mij vinden, of het nu terecht is of onterecht. Dat is misschien een beetje onzekerheid, maar ook heb ik gewoon liever dat mensen iets positiefs over mij vinden..
Oh nee dat niet hoor maar ik wil wel door mensen leuk gevonden wordenquote:
Dan wel, maar dat heeft met mijn ego te maken. Ik sluit negatieve dingen het liefst uit.quote:Op maandag 18 april 2011 15:17 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Dus als een oppervlakkig iemand je leuk vind, dan doet dat ook niks met je? Wat ik bedoel is dat veel mensen zeggen dat het ze niks uitmaakt, maar eigenlijk maakt het ze wel uit..
Ik persoonlijk zou het niet leuk vinden als mensen iets negatiefs over mij vinden, of het nu terecht is of onterecht. Dat is misschien een beetje onzekerheid, maar ook heb ik gewoon liever dat mensen iets positiefs over mij vinden..
Neen.quote:Op maandag 18 april 2011 14:56 schreef JohnDoe12 het volgende:
Zou jij ermee zitten als mensen die je oppervlakkig kent jouw niet mogen of je vreemd vinden of wat dan ook?
En zelfs die doen hun best om interessant gevonden te worden.quote:Op maandag 18 april 2011 15:24 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dan wel, maar dat heeft met mijn ego te maken. Ik sluit negatieve dingen het liefst uit.
Iedereen vindt het leuk om leuk gevonden te worden lijkt me, en anders ben je gewoon een kansloze emo.
Shit ik ben een kansloze emoquote:Op maandag 18 april 2011 15:24 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dan wel, maar dat heeft met mijn ego te maken. Ik sluit negatieve dingen het liefst uit.
Iedereen vindt het leuk om leuk gevonden te worden lijkt me, en anders ben je gewoon een kansloze emo.
Shit happens.quote:Op maandag 18 april 2011 15:27 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Shit ik ben een kansloze emo![]()
![]()
Wat ik wil, is kijken wat andere mensen hiervan vinden. Ik vind het namelijk vervelend als mensen mij niet leuk vinden. Ik ben dan ook nog niet zover in mijn ontwikkeling dat het mij niet boeit. Een echt sterke persoonlijkheid maakt het minder uit, maar op dit moment ben ik dat nog niet..quote:Op maandag 18 april 2011 15:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wat wil je specifiek met dit topic?
Dat noem ik geen acteren, dat noem ik beleefd zijn naar elkaar.quote:Op maandag 18 april 2011 15:25 schreef Stirneriaan het volgende:
Mensen die zeggen blij te zijn dat 'veel' mensen hen leuk vinden, hebben niet door dat de meesten - collega's, vage bekenden etc. - dat alleen maar acteren. Over het algemeen hebben mensen helemaal niet zo'n positief beeld van elkaar. Hooguit van mensen die echt dicht bij je staan, zul je te weten komen hoe ze echt over je denken.
ik denk dat je er meer aan hebt om te werken aan je zelfvertrouwen dan tijd stoppen in je haar en je lach etc.quote:Op maandag 18 april 2011 15:34 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Wat ik wil, is kijken wat andere mensen hiervan vinden. Ik vind het namelijk vervelend als mensen mij niet leuk vinden. Ik ben dan ook nog niet zover in mijn ontwikkeling dat het mij niet boeit. Een echt sterke persoonlijkheid maakt het minder uit, maar op dit moment ben ik dat nog niet..
Je kan natuurlijk nooit hebben dat iedereen je leuk en aardig vind, maar je kan wel werken aan je algemene overkomen. Netjes, verzorgd, vrolijk, lachend.. Dan hebben mensen toch een heel ander beeld van je als je sacharijnig of somber kijkt..
Om heel eerlijk te zijn , ben ik daar heel vaak niet eens mee bezig. Ik moet wel zeggen dat ik zelf ook nogal dwars eigenwijs ben van karakter en dat al als kind had. Als voorbeeld op school had ik in de tijd dat het allemaal gasten waren die heel erg met rap bezig waren en ik was de enige alto op school en was daar ook nogal qua kleding fanatiek in. Het boeide me gewoon niet en die instelling heb eigenlijk altijd gehad.quote:Op maandag 18 april 2011 15:32 schreef Crutch het volgende:
[..]
Shit happens.
Toch maak je mij niet wijs dat je het niet leuk vindt om leuk gevonden te worden.
Helaas maak ik me daar ook schuldig aan ja.quote:Op maandag 18 april 2011 15:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat noem ik geen acteren, dat noem ik beleefd zijn naar elkaar.
Oh, ik vind het eigenlijk heel gewoon. Al vind ik wel dat je er gerust iets van kan zeggen als iemand vervelend tegen je doet. Maar dan geef je feedback op gedrag, niet op een persoon.quote:Op maandag 18 april 2011 15:36 schreef Crutch het volgende:
[..]
Helaas maak ik me daar ook schuldig aan ja.
Soms moet je gewoon aardig blijven, hoe vervelend die persoon tegenover je ook is.
Ik haat dat.
Maar wat als iemand je leuk vindt?quote:Op maandag 18 april 2011 15:36 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn , ben ik daar heel vaak niet eens mee bezig. Ik moet wel zeggen dat ik zelf ook nogal dwars eigenwijs ben van karakter en dat al als kind had. Als voorbeeld op school had ik in de tijd dat het allemaal gasten waren die heel erg met rap bezig waren en ik was de enige alto op school en was daar ook nogal qua kleding fanatiek in. Het boeide me gewoon niet en die instelling heb eigenlijk altijd gehad.
Persoon en gedrag zijn hetzelfde, oftewel; ik koppel het gedrag meestal aan de persoonlijkheid van diegene..is dat raar ofzo?quote:Op maandag 18 april 2011 15:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, ik vind het eigenlijk heel gewoon. Al vind ik wel dat je er gerust iets van kan zeggen als iemand vervelend tegen je doet. Maar dan geef je feedback op gedrag, niet op een persoon.
Dat gaat dan soms wel wat ver. Iemand kan best irritante trekjes hebben, maar daarmee hoef je nog niet op iemand neer te kijken. Om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op maandag 18 april 2011 15:40 schreef Crutch het volgende:
[..]
Persoon en gedrag zijn hetzelfde, oftewel; ik koppel het gedrag meestal aan de persoonlijkheid van diegene..is dat raar ofzo?
Dat is een compliment, maar ik ben er niet op uit om leuk gevonden te worden. Ik sta er gewoon veel minder bij stil. Doe wat ik zelf leuk vind en vinden andere dat leuk dan is dat prima, maar ik lig er ook echt niet wakker van als iemand me niet mag.quote:
Je kunt toch niet in iemands hoofd kijken dus je kunt nooit weten wat ze denkenquote:Op maandag 18 april 2011 15:40 schreef JohnDoe12 het volgende:
Heb je nooit dat als je in een openbare ruimte bent en je bent in gesprek met iemand, dat je in je ooghoeken mensen naar je ziet kijken op een manier die je niet bevalt? Ik kan niet helemaal plaatsen of ze op zo'n moment nu positief of negatief over me denken? Want in sommige gevallen heb ik die mensen nooit gesproken, ook al zie je ze wel elke week
Maak jij niet wat te druk? Bedenk dat mensen meestal niet zo met meningen over anderen bezig zijn. Die denken veel meer, net als jij: wat vindt een ander van mij?quote:Op maandag 18 april 2011 15:40 schreef JohnDoe12 het volgende:
Heb je nooit dat als je in een openbare ruimte bent en je bent in gesprek met iemand, dat je in je ooghoeken mensen naar je ziet kijken op een manier die je niet bevalt? Ik kan niet helemaal plaatsen of ze op zo'n moment nu positief of negatief over me denken? Want in sommige gevallen heb ik die mensen nooit gesproken, ook al zie je ze wel elke week
Ja klopt, het is zeker overdreven. Ik had het er vandaag met een goede vriend over en die zei exact hetzelfde als jij.. Het komt denk ik voort uit het feit dat ik best introvert ben, en daardoor gesloten overkom. Ik kom een beetje zelfingenomen over, waardoor mensen mij niet aanspreken. Hierdoor benaderen mensen mij niet zo snel, ook al zou ik dat soms wel willen.quote:Op maandag 18 april 2011 15:43 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Je kunt toch niet in iemands hoof kijken dus je kunt nooit weten wat ze denken
wie weet kijken ze wel zuur omdat ze gisteren gedumpt zijn... weet jij veel
Naja buiten dat hebben de meeste mensen bij de bushalte niet eens een mening over je hoor... Mensen zijn vooral met zichzelf bezig (net zo als jij) en niet met mensen die ze 1 keer per week bij de bus zien...
Ik vind het eigenlijk ook niet zo gezond als je daar heel veel waarde aan hecht...
andere mensen benanderen, dan merk je ook wat jij prettig vind om te benaderenquote:Op maandag 18 april 2011 15:48 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Ja klopt, het is zeker overdreven. Ik had het er vandaag met een goede vriend over en die zei exact hetzelfde als jij.. Het komt denk ik voort uit het feit dat ik best introvert ben, en daardoor gesloten overkom. Ik kom een beetje zelfingenomen over, waardoor mensen mij niet aanspreken. Hierdoor benaderen mensen mij niet zo snel, ook al zou ik dat soms wel willen.
Daarom krijg ik voor mijn gevoel soms wat blikken die mij niet bevallen.. En dan ga ik denken, wat vinden die mensen van mij dat ze mij zo aankijken? Vandaar dat ik dit topic heb gemaakt.
Je kunt er ook neutraal in staan. Accepteer gewoon van elkaar dat lang niet iedereen elkaar 'leuk' vindt. Nergens voor nodig om dat te acteren.quote:Op maandag 18 april 2011 15:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat noem ik geen acteren, dat noem ik beleefd zijn naar elkaar.
Maar dat is wat ik bedoel. Als je beleefd tegen iemand doet, dan laat je gewoon niet merken of je iemand misschien eigenlijk niet zo mag.quote:Op maandag 18 april 2011 15:49 schreef Stirneriaan het volgende:
[..]
Je kunt er ook neutraal in staan. Accepteer gewoon van elkaar dat lang niet iedereen elkaar 'leuk' vindt. Nergens voor nodig om dat te acteren.
dus je wil meer contact?quote:Op maandag 18 april 2011 15:48 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Ja klopt, het is zeker overdreven. Ik had het er vandaag met een goede vriend over en die zei exact hetzelfde als jij.. Het komt denk ik voort uit het feit dat ik best introvert ben, en daardoor gesloten overkom. Ik kom een beetje zelfingenomen over, waardoor mensen mij niet aanspreken. Hierdoor benaderen mensen mij niet zo snel, ook al zou ik dat soms wel willen.
Daarom krijg ik voor mijn gevoel soms wat blikken die mij niet bevallen.. En dan ga ik denken, wat vinden die mensen van mij dat ze mij zo aankijken? Vandaar dat ik dit topic heb gemaakt.
Wat voor irritant trekje?quote:Op maandag 18 april 2011 15:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat gaat dan soms wel wat ver. Iemand kan best irritante trekjes hebben, maar daarmee hoef je nog niet op iemand neer te kijken. Om maar een voorbeeld te noemen.
Noem jij dan eens een voorbeeld, want jij bent degene die het oordeel over bepaald gedrag linea recta vertaalt naar een oordeel over iemand als persoon.quote:Op maandag 18 april 2011 15:51 schreef Crutch het volgende:
[..]
Wat voor irritant trekje?
Het is niet zo dat ik me standaard aan mensen erger als ze een irritant trekje hebben..
Dat kunnen vrouwen heel goed ja, soms zelfs zo erg dat mannen die het gesprek opvangen kunnen voelen dat er iets niet klopt.quote:Op maandag 18 april 2011 15:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dat is wat ik bedoel. Als je beleefd tegen iemand doet, dan laat je gewoon niet merken of je iemand misschien eigenlijk niet zo mag.
Ik zou daar niet te lang bij stilstaan, wat vinden die mensen van mij dat ze mij zo aankijken? Want a) je komt er niet achter en b) het is niet belangrijk.quote:Op maandag 18 april 2011 15:48 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Het ging erom dat veel mensen dan de indruk krijgen dat ze 'leuk' gevonden worden.quote:Op maandag 18 april 2011 15:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dat is wat ik bedoel. Als je beleefd tegen iemand doet, dan laat je gewoon niet merken of je iemand misschien eigenlijk niet zo mag.
Ja inderdaad.quote:Op maandag 18 april 2011 15:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Noem jij dan eens een voorbeeld, want jij bent degene die het oordeel over bepaald gedrag linea recta vertaalt naar een oordeel over iemand als persoon.
Maar moet je dan denken: ze doen wel normaal tegen me, maar misschien vinden ze me stiekem niet echt leuk? Dan zou ik toch de voorkeur geven aan 'best leuk'.quote:Op maandag 18 april 2011 15:55 schreef Stirneriaan het volgende:
[..]
Het ging erom dat veel mensen dan de indruk krijgen dat ze 'leuk' gevonden worden. Nou en daar is in veel gevallen dus geen sprake van. Iemand laten merken dat je hem/haar niet mag, is weer een heel ander verhaal.
Wat onaardig, zeg!quote:Op maandag 18 april 2011 15:57 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ja inderdaad.
Als iemand kortaf is dan denk ik: "Sjeezus, wat een snauwert."
Als iemand opdringerig is dan denk ik: "Rot op, je bent iritant."
Als iemand smakt tijdens het eten denk ik: "Gatver wat een varken."
op zich vind ik het idd niet eens zo erg als iemand mij niet mag, dat heb ik andersom meestal ook zo, wat ik dan wel wil weten of de basis van het niet mogen gestoeld is op waarheid of subjectief onbegripquote:Op maandag 18 april 2011 15:08 schreef Netsplitter het volgende:
Als iemand me niet mag wil ik wel weten waarom dat zo is.
Voor de rest moet diegene dat lekker zelf weten.
Je moet helemaal niets. Ik beweer alleen dat veel geacteerd wordt dat de ander 'leuk' wordt gevonden. Op het werk bijv. Iemand leuk vinden is iets heel anders dan er neutraal tegenover staan.quote:Op maandag 18 april 2011 15:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar moet je dan denken: ze doen wel normaal tegen me, maar misschien vinden ze me stiekem niet echt leuk? Dan zou ik toch de voorkeur geven aan 'best leuk'.
Ik heb veel collega's, maar er zitten er heel weinig tussen die ik echt niet leuk vind. Waarom zou dat omgekeerd niet net zo kunnen zijn?
We praten langs elkaar heen. Never mind.quote:Op maandag 18 april 2011 15:59 schreef Stirneriaan het volgende:
[..]
Je moet helemaal niets. Ik beweer alleen dat veel geacteerd wordt dat de ander 'leuk' wordt gevonden. Op het werk bijv. Iemand leuk vinden is iets heel anders dan er neutraal tegenover staan.
Tja, het staat er heel duidelijk.quote:Op maandag 18 april 2011 16:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
We praten langs elkaar heen. Never mind.
of eerlijk?quote:
Ja, dat denk ik nou ook.quote:Op maandag 18 april 2011 16:01 schreef Stirneriaan het volgende:
[..]
Tja, het staat er heel duidelijk.
Daarom sloeg jouw opmerking van 'beleefdheid' al nergens op, in the first place. Dat is een totaal ander fenomeen dan wat werd aangekaart en waar je op reageerde.quote:
Ik wist niet dat je het over een bekend fenomeen had. Sorry, hoor.quote:Op maandag 18 april 2011 16:06 schreef Stirneriaan het volgende:
[..]
Daarom sloeg jouw opmerking van 'beleefdheid' al nergens op, in the first place. Dat is een totaal ander fenomeen dan wat werd aangekaart en waar je op reageerde.
Zo ben ik een keer genoemd door een groepje mensen. Is dit dan een van de hoogste complimenten? Misschien is het voor hen wel een wat lager/ normaler begrip, want het waren wel van die Extravertelingen.quote:Op maandag 18 april 2011 15:07 schreef rhubarbje het volgende:
Ik vind het natuurlijk het leukste als ze me tof vinden, dat wil iedereen eigenlijk
vanwaar alle vage hoofdletters?quote:Op maandag 18 april 2011 16:17 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Zo ben ik een keer genoemd door een groepje mensen. Is dit dan een van de hoogste complimenten? Misschien is het voor hen wel een wat lager/ normaler begrip, want het waren wel van die Extravertelingen.
Vroeger was ik er heel erg mee bezig hoe ik overkwam op anderen. Ik was er ook echt van overtuigd dat ik heel bijzonder was en dat er een soort Licht om mij heen hing. En dat alle gebouwen in steden voor Mij daar gebouwd waren.
Oja en ik ben een keer Gevoelig en Verlegen genoemd door een vage klasgenoot. Toen werd ik best kwaad, want ik vond mijzelf "Agressief", "Dominant" en "Zelfverzekerd". Haha, ik dacht dat ik een soort Janice Dickinson was. Thuis heb ik toen nog liggen huilen, haha.
Nu vind ik mijzelf gewoon heel nietig en simpel als ieder ander en vind ik het "gewoon jammer" wanneer Oppervlakkigen "iets" van mij vinden. Of... nouja, ik krijg dan wel een soort drang om ze te ontmoeten en dan te bewijzen dat dat "iets" niet klopt. Ik heb wel een paar keer vrij harde opmerkingen gehad via fora.
Mensen hebben altijd meteen een oordeel over je; zoals in overdreven manier uitgelegd in onderstaand filmpje:quote:Op maandag 18 april 2011 16:56 schreef Lithia het volgende:
Eerst boeide het me wel, omdat ik bang was dat niemand mij meer leuk vindt.
Nu maakt het mij een stuk minder uit, de leukste mensen accepteren mij om wie ik ben. Mensen die mij niet kennen en mij gaan oordelen heb je altijd.
Ik heb je filmpje niet gekeken, maar waarom bevestig je mijn post?quote:Op maandag 18 april 2011 17:00 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Mensen hebben altijd meteen een oordeel over je; zoals in overdreven manier uitgelegd in onderstaand filmpje:
Wat zij zeiquote:Op maandag 18 april 2011 14:58 schreef formerjellybean het volgende:
Nee , het boeit me niet. Vind het ook zonde van mijn tijd, dan heb ik liever andere dingen om me druk over te maken dan of iemand me leuk vind of niet.
Kan het hier alleen maar mee eens zijn.quote:Op maandag 18 april 2011 15:59 schreef Re het volgende:
op zich vind ik het idd niet eens zo erg als iemand mij niet mag, dat heb ik andersom meestal ook zo, wat ik dan wel wil weten of de basis van het niet mogen gestoeld is op waarheid of subjectief onbegrip
Dit lijkt mij sterk; ik denk eerder dat de meeste mensen een (veel) negatiever beeld hebben van wat andere mensen van hen denken, dan dat er werkelijk van hen gedacht wordt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:04 schreef PMK111 het volgende:
In het dagelijks leven is het mij duidelijk dat 99% van de mensen zich bewust is van wat andere mensen van ze vinden
Het is een manier om te zorgen dat er op een bepaalde manier over hen gedacht wordt, waaruit dus impliciet spreekt dat het weldegelijk belangrijk wordt gevonden. Mooie paradox.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:08 schreef Skylark. het volgende:
Volgens mij klopt er geen reet van de mensen die hier zeggen dat het ze niks kan schelen. Ja, het staat stoer, maar de realiteit is anders.
"Kijk mij eens schijt hebben!"quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:14 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Het is een manier om te zorgen dat er op een bepaalde manier over hen gedacht wordt, waaruit dus impliciet spreekt dat het weldegelijk belangrijk wordt gevonden. Mooie paradox.
Nog fraaier wordt het als ze voor anderen gaan invullen wat zij wel van hen zullen moeten denken, waaruit doorgaans alleen hun eigen angst spreekt. Zoals in jouw voorbeeld dus:quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:12 schreef PMK111 het volgende:
Klopt Garisson. Ik bedoelde dat mensen niet daadwerkelijk weten wat anderen denken, maar dat ze hier wel mee bezig zijn en zich voorstellen wat anderen van ze denken. Vaak is dat negatiever dan de werkelijkheid ja.
Er wordt dus voor anderen ingevuld wat zij zullen denken.quote:Maar op het moment dat je dat echt probeert zal je merken dat je teruggehouden wordt door angst en zal je bang zijn wat mensen zullen denken/doen als je hen voor een grote klok vraagt hoe laat het is.
En zowat altijd angstgemotiveerd.quote:Gevoelens en beliefs zijn vaak niet logisch, en ze zijn wel veel sterker dan je logische verstand.
Hmm, nee. Kan me er simpelweg niet druk om maken, om zoiets futiels. Kom op zeg, mensen die je oppervlakkig kent, wat maakt dat nou uit en welke impact heeft dat nu werkelijk op je eigen leven? Ook mensen die ik veel beter dan dat ken, vinden mij 'anders'. Er zijn op deze hele aardkloot misschien 10 mensen van wie het me wél uitmaakt of ze een negatief beeld van mij hebben. En dan nog mijn collega's en leidinggevenden, omdat die wel degelijk een grote invloed hebben op je leven.quote:Op maandag 18 april 2011 15:01 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Ik ben dan ook een social outcast. Maar evengoed vinden mensen mij doorgaans leuk en sociaal, omdat ik dat ben. Een enkeling kan mij niet uitstaan en doorgaans zijn dat ook geen types waarmee ik mijn tijd graag door zou brengen. Neemt niet weg dat ik werkelijk niemand ken die mij 'normaal' vindt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:08 schreef Skylark. het volgende:
Volgens mij klopt er geen reet van de mensen die hier zeggen dat het ze niks kan schelen. Ja, het staat stoer, maar de realiteit is anders.
Iedereen geeft er wel wat om wat andere mensen van ze denken. Anders ben je echt een social outcast.
Waarom moet je dat persé weten? Ik bedoel maar, doorgaans weet je dat zelf ook wel en doorgaans is 'niet mogen' wederzijds.quote:Op maandag 18 april 2011 15:59 schreef Re het volgende:
[..]
op zich vind ik het idd niet eens zo erg als iemand mij niet mag, dat heb ik andersom meestal ook zo, wat ik dan wel wil weten of de basis van het niet mogen gestoeld is op waarheid of subjectief onbegrip
Jij bent echt 24/7 stoned he?quote:Op maandag 18 april 2011 16:17 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Zo ben ik een keer genoemd door een groepje mensen. Is dit dan een van de hoogste complimenten? Misschien is het voor hen wel een wat lager/ normaler begrip, want het waren wel van die Extravertelingen.
Vroeger was ik er heel erg mee bezig hoe ik overkwam op anderen. Ik was er ook echt van overtuigd dat ik heel bijzonder was en dat er een soort Licht om mij heen hing. En dat alle gebouwen in steden voor Mij daar gebouwd waren.
Oja en ik ben een keer Gevoelig en Verlegen genoemd door een vage klasgenoot. Toen werd ik best kwaad, want ik vond mijzelf "Agressief", "Dominant" en "Zelfverzekerd". Haha, ik dacht dat ik een soort Janice Dickinson was. Thuis heb ik toen nog liggen huilen, haha.
Nu vind ik mijzelf gewoon heel nietig en simpel als ieder ander en vind ik het "gewoon jammer" wanneer Oppervlakkigen "iets" van mij vinden. Of... nouja, ik krijg dan wel een soort drang om ze te ontmoeten en dan te bewijzen dat dat "iets" niet klopt. Ik heb wel een paar keer vrij harde opmerkingen gehad via fora.
Ditquote:Op maandag 18 april 2011 15:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Al de mensen die zeggen dat het ze niet uit maakt of andere mensen ze leuk vinden
De vraag zou dan ook beter zijn 'pas jij je aan opdat andere mensen eerder geneigd zijn je te mogen?' .quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:10 schreef Devion het volgende:
[..]
Jij bent echt 24/7 stoned he?
Tuurlijk is het belangrijk wat andere mensen van je denken. Je kan wel beweren dat je dat niet zo vind, maar iedereen wilt tof gevonden worden, bewust of onbewust.
Dat betekent niet dat je gelijk al je principes overboord gooit, maar dat je niks kan schelen is pure BS.
Wat haatdragend!quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:14 schreef trovey het volgende:
Er zullen altijd mensen zijn die mij niet zullen mogen...net als ik ook mensen ken die ik niet mag....ik heb er kortgeleden weer eentje aan mijn lijstje toegevoegd uit mijn directe omgeving....die persoon kan persoonlijk morgen een hartaanval krijgen van me.![]()
Als de andere persoon daarmee begint heb ik er geen moeite mee om te persoon terug te haten.quote:
klopt,maar onthoud ze wel en als ze doordrammen met vervelio zijn dan ga ik het oplossen dat dat niet meer gebeurd.quote:
Zo fraai is dat niet. Het is heel goed mogelijk om te kunnen voorspellen wat veel mensen zullen denken of voelen in bepaalde omstandigheden. Op basis van mijn levenservaring geloof ik dat een heel grote meerderheid van mensen inderdaad zulke dingen zal denken of voelen. Ik ken zelf mensen die dat níet zullen voelen, maar dat soort mensen is in de minderheid. Vaak wel leuke mensen om mee uit te gaan. :pquote:Nog fraaier wordt het als ze voor anderen gaan invullen wat zij wel van hen zullen moeten denken, waaruit doorgaans alleen hun eigen angst spreekt.
Ja, te belangrijk.quote:Op maandag 18 april 2011 14:56 schreef JohnDoe12 het volgende:
Hoe belangrijk is het wat andere mensen van je vinden? Vind jij het belangrijk dat andere mensen een goede indruk van je hebben, of maakt het je niks uit?
Ja, eigenlijk wel. Want zo probeer ik niet over te komen, dus als mensen dan toch die indruk van me hebben doe ik iets verkeerd.quote:Zou jij ermee zitten als mensen die je oppervlakkig kent jouw niet mogen of je vreemd vinden of wat dan ook?
Ik heb er altijd moeite mee dat voor anderen wordt ingevuld wat zij wel zullen denken en voelen, omdat je hen daarmee bij voorbaat de kans ontzegt om eens een andere invalshoek te hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:06 schreef PMK111 het volgende:
Zo fraai is dat niet. Het is heel goed mogelijk om te kunnen voorspellen wat veel mensen zullen denken of voelen in bepaalde omstandigheden. Op basis van mijn levenservaring geloof ik dat een heel grote meerderheid van mensen inderdaad zulke dingen zal denken of voelen. Ik ken zelf mensen die dat níet zullen voelen, maar dat soort mensen is in de minderheid. Vaak wel leuke mensen om mee uit te gaan. :p
Zo zie ik het ook. Natuurlijk als je mensen hebt die om je geven kan het je minder schelen wat bepaalde andere mensen denken. Je hebt hun toch niet nodig. Maar als er veel mensen zijn die je niet mogen of je vreemd vinden, zegt dat toch wel wat over jezelf.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:10 schreef Devion het volgende:
[..]
Jij bent echt 24/7 stoned he?
Tuurlijk is het belangrijk wat andere mensen van je denken. Je kan wel beweren dat je dat niet zo vind, maar iedereen wilt tof gevonden worden, bewust of onbewust.
Dat betekent niet dat je gelijk al je principes overboord gooit, maar dat je niks kan schelen is pure BS.
Wat dan? En wat doe je eraan als mensen je vreemd vinden?quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook. Natuurlijk als je mensen hebt die om je geven kan het je minder schelen wat bepaalde andere mensen denken. Je hebt hun toch niet nodig. Maar als er veel mensen zijn die je niet mogen of je vreemd vinden, zegt dat toch wel wat over jezelf.
Ik zeg niet dat mensen er niet mee kunnen leven met wat anderen van hun vinden, ik zeg alleen dat het iedereen wel kan schelen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben dan ook een social outcast. Maar evengoed vinden mensen mij doorgaans leuk en sociaal, omdat ik dat ben. Een enkeling kan mij niet uitstaan en doorgaans zijn dat ook geen types waarmee ik mijn tijd graag door zou brengen. Neemt niet weg dat ik werkelijk niemand ken die mij 'normaal' vindt.
quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:14 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Het is een manier om te zorgen dat er op een bepaalde manier over hen gedacht wordt, waaruit dus impliciet spreekt dat het weldegelijk belangrijk wordt gevonden. Mooie paradox.
Uitzoeken waardoor dat komt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:49 schreef Schieteensevenop het volgende:
[..]
Wat dan? En wat doe je eraan als mensen je vreemd vinden?
Ja, omdat kuddedier. Mensen kunnen niet zonder elkaar en we doen er (onbewust) alles aan om niet buiten de boot te vallen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
De vraag zou dan ook beter zijn 'pas jij je aan opdat andere mensen eerder geneigd zijn je te mogen?' .
quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:01 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Ja, omdat kuddedier. Mensen kunnen niet zonder elkaar en we doen er (onbewust) alles aan om niet buiten de boot te vallen.
[ afbeelding ]
We zijn sociale dieren. Dan moet je je wel eens aanpassen, maar je kunt best je eigen identiteit houden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:01 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Ja, omdat kuddedier. Mensen kunnen niet zonder elkaar en we doen er (onbewust) alles aan om niet buiten de boot te vallen.
[ afbeelding ]
ik wil het net zeggen. Natuurlijk doet het iedereen wel enigzins wat maar om je niet te laten kennen is het beter om te zeggen; I don't care. Meer uit zelfbescherming wellichtquote:Op dinsdag 19 april 2011 18:32 schreef Psy-freak het volgende:
Iedereen die zegt dat ze er niet om geven liegen.
lekker makkelijk toch om zo te denkenquote:Op dinsdag 19 april 2011 18:49 schreef cutegirly het volgende:
[..]
ik wil het net zeggen. Natuurlijk doet het iedereen wel enigzins wat maar om je niet te laten kennen is het beter om te zeggen; I don't care. Meer uit zelfbescherming wellicht
Dat zou best interessant en leerzaam zijn inderdaad! Vrienden, familie en kennissen die anoniem kunnen aangeven hoe ze over je denken.quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:43 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ik wil echt wel eens weten wat bekenden diep van binnen over me denken. Ze lachen allemaal wel leuk en de gesprekken zijn wel aardig, maar volgens mij vindt groot gedeelte mij helemaal niet zo aardig.
waarom is dat niet te snappen?quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:52 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
lekker makkelijk toch om zo te denken
Puur zelfbehoud.
Net zoals die mensen die niet snappen dat ik psychologie studeer.
Volgens sommige mensen is dat geen studie.quote:
het is een ongrijpbare studie voor in de praktijk, dat wel maar zo zijn er vele studies! dus ik ben het daar niet mee eensquote:Op dinsdag 19 april 2011 19:10 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen is dat geen studie.
En waarom denk jij dat dat zo is?quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:43 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ik wil echt wel eens weten wat bekenden diep van binnen over me denken. Ze lachen allemaal wel leuk en de gesprekken zijn wel aardig, maar volgens mij vindt groot gedeelte mij helemaal niet zo aardig.
Dan heb ik zoiets van 'dat kan ik me best voorstellen ja'.quote:Op maandag 18 april 2011 15:01 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Ligt eraan welke mensen het zijn, in welke context of sfeer (privé, instellingen, bedrijf, openbare ruimten) je zo'n vraag stelt enzovoort. Over het algemeen vind ik het vrij belangrijk wat mensen van me denken. Dit omdat het nogal bepaalt in mijn leven en ik gewoon een sociaal wezen ben (net als elk mens).quote:Op maandag 18 april 2011 14:56 schreef JohnDoe12 het volgende:
Hoe belangrijk is het wat andere mensen van je vinden? Vind jij het belangrijk dat andere mensen een goede indruk van je hebben, of maakt het je niks uit?
Niet boeiend. Zegt meer over die mensen dan over jou.quote:Op maandag 18 april 2011 15:01 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Als mensen je constant zouden negeren, dan moet je wel van staal zijn als het je niets zou doen. Zo simpel is het niet.quote:Op donderdag 21 april 2011 11:53 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Sowieso, je gemoedstoestand afhankelijk laten zijn van wat iemand anders van je vindt. Dan is het wel triest met je gesteld
dan ben ik het toppunt van triestquote:Op donderdag 21 april 2011 11:53 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Sowieso, je gemoedstoestand afhankelijk laten zijn van wat iemand anders van je vindt. Dan is het wel triest met je gesteld
Met een paar vakken van mijn studie (sociale psychologie) werd er feedback over elkaars gedrag, sociale vaardigheden en persoonlijkheid gegeven. Dat is echt enórm leerzaam.quote:Dat zou best interessant en leerzaam zijn inderdaad! Vrienden, familie en kennissen die anoniem kunnen aangeven hoe ze over je denken.
dat is menselijk. Mij maakt het wel uit wat een ander van me denkt. Ben wel es benieuwd wat voor indruk ik achter laat als iemand me bijv voor t eerst ontmoet ofzo. Niet dat ik er mee bezig ben en er wakker van lig, maar ik mag wel benieuwd zijn. Ook dat is menselijk. En dat er mensen op deze aardbol rondwaggelen die mij niet zo zien zitten - dat kan mij niet zoveel boeien. Maar als het belangrijke mensen voor me zijn die me laten zitten - dan is het een ander verhaal!!quote:Op donderdag 21 april 2011 11:53 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
Boeit me om eerlijk te zijn vrij weinig.
Als ik me druk moet maken over wat anderen van me denken heb ik geen leven. het is onmogelijk om het iedeereen naar de zin te maken.
Dan neem je aan dat ze wel degelijk over voldoende zelfkennis beschikken.quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:32 schreef Psy-freak het volgende:
Iedereen die zegt dat ze er niet om geven liegen.
True, het is nooit simpleton die tot buitengewone prestaties komt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 06:09 schreef Grunge. het volgende:
Mensen vinden mij altijd raar of zelfs achterlijk. Dat is altijd al zo geweest. Vroeger was dat verschrikkelijk natuurlijk, op school. Nu vind ik het verre van erg. Natuurlijk is het leuk om te horen dat mensen je tof vinden, maar ik ben niet anders gewend dan om het zwarte schaap te zijn. Ik weiger mijn gedragingen en meningen er voor te veranderen. Ik weet zeker dat er een boel mensen zijn die ook 'gekke' dingen hebben en doen en er gewoon niet voor uitkomen, maar dat zou je juist wel moeten doen. De meest succesvolle mensen op aarde zijn of waren 'niet helemaal lekker' (naar 'onze' maatstaven en normen), dus ik bevind me wel in goed gezelschap.
En de meeste mongolen ook. Ligt er maar aan hoe je het bekijktquote:Op dinsdag 26 april 2011 06:09 schreef Grunge. het volgende:
De meest succesvolle mensen op aarde zijn of waren 'niet helemaal lekker' (naar 'onze' maatstaven en normen), dus ik bevind me wel in goed gezelschap.
true.quote:Op maandag 25 april 2011 12:52 schreef W1ckeDxt het volgende:
Weet je hoeveel mensen niet hun 'eigen ding doen' omdat ze bang zijn te worden afgerekend door de omgeving?
Dat vind ik pas jammer.
En wat is er precies zo raar of zelfs achterlijk aan jou?quote:Op dinsdag 26 april 2011 06:09 schreef Grunge. het volgende:
Mensen vinden mij altijd raar of zelfs achterlijk. Dat is altijd al zo geweest. Vroeger was dat verschrikkelijk natuurlijk, op school. Nu vind ik het verre van erg. Natuurlijk is het leuk om te horen dat mensen je tof vinden, maar ik ben niet anders gewend dan om het zwarte schaap te zijn. Ik weiger mijn gedragingen en meningen er voor te veranderen. Ik weet zeker dat er een boel mensen zijn die ook 'gekke' dingen hebben en doen en er gewoon niet voor uitkomen, maar dat zou je juist wel moeten doen. De meest succesvolle mensen op aarde zijn of waren 'niet helemaal lekker' (naar 'onze' maatstaven en normen), dus ik bevind me wel in goed gezelschap.
quote:Op maandag 25 april 2011 11:00 schreef Apotheose het volgende:
[..]
En dat er mensen op deze aardbol rondwaggelen die mij niet zo zien zitten - dat kan mij niet zoveel boeien. Maar als het belangrijke mensen voor me zijn die me laten zitten - dan is het een ander verhaal!
hoe bedoel je dat concreet?quote:Op maandag 25 april 2011 12:52 schreef W1ckeDxt het volgende:
Weet je hoeveel mensen niet hun 'eigen ding doen' omdat ze bang zijn te worden afgerekend door de omgeving?
Dat vind ik pas jammer.
Nou veel mensen hebben dromen die ze willen verwezelijken maar omdat de omgeving er neerbuigend naar kijkt gaan ze er niet mee door.quote:
Je bedoelt zeker iets van dat een tiener besluit kunstenaar te worden, maar dat de ouders dat niet willen, omdat je zekerder bent van een inkomen wanneer je advocaat wordt oid.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:44 schreef W1ckeDxt het volgende:
[..]
Nou veel mensen hebben dromen die ze willen verwezelijken maar omdat de omgeving er neerbuigend naar kijkt gaan ze er niet mee door.
Terwijl het bijvoorbeeld iets is wat ze heel graag willen.
En dan heb ik het niet over directe omgeving maar de 'Maatschappij', en vaker speelt dat ook meer af in hun hoofd dan daadwerkelijk in de mensen om hen heen.
Ik heb daar gelukkig geen last van maar heel veel mensen wel.. en vaker onderbewust.
klopt, heb ik zelf ook last van. lastig om dit te "doorbreken" als het ware.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:44 schreef W1ckeDxt het volgende:
[..]
Nou veel mensen hebben dromen die ze willen verwezelijken maar omdat de omgeving er neerbuigend naar kijkt gaan ze er niet mee door.
Terwijl het bijvoorbeeld iets is wat ze heel graag willen.
En dan heb ik het niet over directe omgeving maar de 'Maatschappij', en vaker speelt dat ook meer af in hun hoofd dan daadwerkelijk in de mensen om hen heen.
Ik heb daar gelukkig geen last van maar heel veel mensen wel.. en vaker onderbewust.
Helaas zijn er ook zat die wel hun dromen volgen, maar geen talent voor hun droom hebben of gewoon domme pech. Getalenteerde kunstenaars of ambitieuze artsen die stranden omdat de kunst toch niet gekocht wordt, of omdat de dokter zelf ernstig ziek is. Kunst is het dan om alsnog een plan B te verzinnen of te hebben..quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:03 schreef W1ckeDxt het volgende:
@Premium_Quality: Ja precies, je moet natuurlijk wel weten wat je wilt en zo een desire hebben en dat je er gewoon mee door gaat.
Maar er spelen zoveel mensen op 'safe' dat heel veel verloren gaat...
Je word ingedamd en beschermd tegen dingen die ook maar een beetje 'onzeker' zijn..
De meest grote dingen zijn bereikt door mensen die gewoon zijn gegaan voor iets waar ze in geloofde, en dachten helemaal niet na over wat andere mensen van hun vonden.
Ze deden het gewoon..
Veel mensen gaan dan toch met het Advocaat gebeuren en als ze 40 zijn gaan ze zichzelf voor de kop slaan om het feit dat 'ze niet geworden zijn wat ze wilde'.
Maar zodra je iemand daar nu van bewust maak ( In hun 20ste bijvoorbeeld) dan word je als 'raar' verklaard omdat '30/40 jaar nog ver weg is.
Zodra je dit voorlegt aan mensen, zullen ze het met je eens zijn maar altijd een reden bedenken waarom 'Zij geen kansen nemen'
Terwijl ze eigelijk gewoon aan het rechtvaardigen zijn voor zichzelf waarom ze niet 'durven'
Ik raad daarom ook mensen aan om te proberen die patronen te doorbreken.
Al is het maar met kleine dingen.
Hoevaak hoor je iemand zeggen: "Zo ben ik niet?"
Bullshit! Je kan bijna altijd zijn wie jij wilt... ja... veel dingen zijn standaard van je geboorte, maar de zin: 'Zo ben ik niet' is vaker een slap excuus dan een echte reden.
We hebben niet zoveel tijd als gedacht word, ooit ga je dood dus doe wat jij wilt... luister goed naar de meningen van mensen die dicht bij je staan, maar voor de rest: Fuck it.
quote:"People would worry less about what others think of them, if they only knew how seldom they do...."
Precies, de meeste mensen zijn voornamelijk met zichzelf bezig (en ook met wat anderen van je vinden).quote:
Waarom ben je er zo zeker van dat mensen jou raar of achterlijk vinden? Hebben ze je dat ook verteld?quote:Op dinsdag 26 april 2011 06:09 schreef Grunge. het volgende:
Pff, nee, dat heb ik gelukkig niet. Ik ben echt niet immuun voor onzekerheid, maar dit komt op mij behoorlijk paranoide over.quote:Op maandag 18 april 2011 15:40 schreef JohnDoe12 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |