in een sigaretten fabriek mag niet gerookt wordenquote:Op maandag 18 april 2011 13:24 schreef banapples het volgende:
Hoe zou deze discussie in een sigarettenfabriek zijn?
Oh en aan accijns natuurlijkquote:Op maandag 18 april 2011 13:22 schreef trancethrust het volgende:
Ze verdienen de-facto al minder want hun eigen risico gaat telkens op aan kankeronderzoek.
Inderdaad. Ik ben zelf roker en vindt het hele plan belachelijk en beperkend voor de vrijheid van de mens. Zeker omdat roken niet de enige productiviteitsverlagende factor is. Dikke mensen zijn bijvoorbeeld ook vaker ziekquote:Op maandag 18 april 2011 13:24 schreef Hephaistos. het volgende:
Grappig dat het hier meteen over pauzes gaat, terwijl het daar in het nieuwsbericht helemaal niet om gaat...
hier zou inderdaad dus ook de gevolgen van in je vrije tijd roken bij komen, dus dan is het eerder de discussie in hoeverre je baas zich met jouw privé-leven mag bemoeien.quote:Op maandag 18 april 2011 13:24 schreef Hephaistos. het volgende:
Grappig dat het hier meteen over pauzes gaat, terwijl het daar in het nieuwsbericht helemaal niet om gaat...
Tyf toch op met je ondoordachte en schuldafschuivende opmerkingenquote:Op maandag 18 april 2011 13:29 schreef Ascendancy het volgende:
Dikke mensen zijn bijvoorbeeld ook vaker ziek
CBS bedrijft geen politiek dus nee. EN de media maken e rhet verhaal van wat het pakkendst klinkt.quote:Op maandag 18 april 2011 13:29 schreef mvdejong het volgende:
Ik vind het interessant dat het door bepaalde media als belangwekkend wordt gepresenteerd dat een beperkte minderheid dit zou willen. Het lijkt erop dat de opstellers van het onderzoek hadden verwacht dat er een meerderheid voor zou zijn, en aanleiding zou vormen om daadwerkelijk actie te ondernemen, en dat ze nu het tegenvalt, de publiciteit opzoeken om alsnog te proberen dit door te drukken.
Om nog maar te zwijgen over sport-blessures. Je moet eens kijken hoeveel "gezond" levende mensen op maandag verstek moeten laten gaan vanwege de gevolgen van een "vriendschappelijk" potje voetbal in het weekeinde.quote:Op maandag 18 april 2011 13:29 schreef Ascendancy het volgende:
Dikke mensen zijn bijvoorbeeld ook vaker ziek
Heb ik je vetpensje beledigd juicy?quote:Op maandag 18 april 2011 13:31 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Tyf toch op met je ondoordachte en schuldafschuivende opmerkingenstevige mensen hebben veel meer weerstand en zijn juist veel minder dan gemiddeld ziek
Goed doordachte postquote:Op maandag 18 april 2011 13:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Heb ik je vetpensje beledigd juicy?![]()
Dikke mensen hebben veel vaker last van hun rug en gewrichten. Daardoor daalt de productiviteit van de vetzak. Tevens hebben dikke mensen relatief gezien minder witte bloedcellen.
De opper en lederhuid zijn ook niet steeds doorbloed, waardoor een wondje ook nog steeds een infectie kan veroorzaken.
Maar misschien worden ze minder vaak ziek omdat ze onmogelijk besmet kunnen worden omdat niemand contact me ze wil hebben
Hoeveel vaker? Twee procent vaker? Tien procent vaker? Twee keer zo vaak?quote:Ook bleek eerder uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek dat zware rokers zich vaker ziek melden dan niet-rokers.
Wat heeft dat met mij te maken?quote:Op maandag 18 april 2011 13:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Heb ik je vetpensje beledigd juicy?![]()
Dikke mensen hebben veel vaker last van hun rug en gewrichten. Daardoor daalt de productiviteit van de vetzak. Tevens hebben dikke mensen relatief gezien minder witte bloedcellen.
De opper en lederhuid zijn ook niet steeds doorbloed, waardoor een wondje ook nog steeds een infectie kan veroorzaken.
Maar misschien worden ze minder vaak ziek omdat ze onmogelijk besmet kunnen worden omdat niemand contact me ze wil hebben
Het onderzoek van het CBS ging over verzuim-percentages.quote:Op maandag 18 april 2011 13:31 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
CBS bedrijft geen politiek dus nee. EN de media maken e rhet verhaal van wat het pakkendst klinkt.
Overigens is er wel een schrikbarende lijn te zien en het gebrek aan solidariteit is schokkend. Vast allemaal van die gestopte rokers. Net als die eikelige ex-roker die nu hoogleraar rookontmoediging is![]()
Die kleine stijging van de minderheid komt alleen maar omdat er wat meer mensenquote:Op maandag 18 april 2011 13:14 schreef Casos het volgende:
Kortom, een overgrote meerderheid vindt de huidige situatie prima.
Mooi gezegdquote:Op maandag 18 april 2011 13:44 schreef waht het volgende:
Mensen die door een verslaving ziek worden zijn al genoeg gestraft lijkt me.
Even juicyhil tussendoor pesten is prima. Het vaker ziek verhaal is echter gewoon waar. Daarnaast zijn dikke mensen minder productief.quote:
Over ondoordachte opmerkingen gesproken, wat heeft weerstand in gódsnaam met je vetpercentage te maken?quote:Op maandag 18 april 2011 13:31 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Tyf toch op met je ondoordachte en schuldafschuivende opmerkingenstevige mensen hebben veel meer weerstand en zijn juist veel minder dan gemiddeld ziek
Gebeurt toch niet want ons huidige zorgstelsel is gebaseerd op een risk-pool. Dus moet er eerst een nieuw zorgverzekerings systeem bedacht worden weer.quote:Op maandag 18 april 2011 13:40 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Het onderzoek van het CBS ging over verzuim-percentages.
Het onderzoek naar de wenselijkheid van salaris-straffen komt uit de koker van BNR Nieuwsradio en zorgverzekeraar CZ. En daar komt de aap uit de mouw.
Ziektenkosten-verzekeraars willen graag redenen om niet uit te keren bij bepaald gedrag, en als er een regeling komt dat rokers "gestraft" kunnen worden voor hun gedrag, opent dat ook voor verzekeraars de mogelijkheid om beperkingen aan uitkeringen op te leggen.
En dan is het hek van de dam, want dan krijg je de hemel voor verzekeraars : kosten t.g.v. een "ongezonde" levensstijl worden niet vergoed, maar kosten t.g.v. een "gezonde" levensstijl ook niet.
Als je een sport-blessure oploopt bij een "gevaarlijke" sport, is dat verwijtbaar, waarbij je uiteindelijk alleen nog maar kunt sporten in een duur indoor trainings-centrum, want buiten sporten is veel te gevaarlijk, elke sport waarbij fysiek contact met een tegenstander mogelijk is is te gevaarlijk, elke sport waarbij je springt of valt is te gevaarlijk. Dus mag je alleen nog maar op een fiets-trainer mag (op een loopband kun je vallen ...), met een hartslag-meter om vast te stellen of je wel voldoende maar niet teveel hebt gesport (op jaarlijkse basis te overleggen aan de verzekeraar bij vaststelling van de premie).
quote:Op maandag 18 april 2011 13:44 schreef waht het volgende:
Mensen die door een verslaving ziek worden zijn al genoeg gestraft lijkt me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |