abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95657962
Zwangerschap en geboorte deel 763

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar (papa)

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor *** (meisje)
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79 (jongen)
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa) (jongen)
14 juni 2011: Danielle_
17 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81 (jongen)
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: Popples en Prowl
12 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa
27 juli 2011: __Isis__

Augustus:
02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
05 augustus 2011: Sannne (meisje)
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
27 augustus 2011: ziggyziggyziggy
31 augustus 2011: Linda2205 (jongetje)

September:
01 september 2011: LeNeHe
06 september 2011: wickie
07 september 2011: Mevr_Mus
14 september 2011: Kaarr
18 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa
29 september 2011: Aoraki

Oktober
3 oktober 2011: sverbem
19 oktober 2011: Kleurdoos
20 oktober 2011: Susie

November
16 november 2011: JuffrouwJannie
18 november 2011: Vlindur
24 november 2011: Raantje
24 november 2011: bitterend

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2011 12:57:35 ]
pi_95657980
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:11 schreef danic het volgende:
Oeh ja, daar ga ik mijn best voor doen. Ik kan niets beloven, want vind mei wel een mooiere maand, maar ik weet niet of ik nog zoveel geduld kan opbrengen om tot mei te wachten :X
Hoe gaat et verder? ik was je al een beetje kwijt in OUD.
Ja ik probeer het allemaal een beetje van me af te zetten ;)

Ik mail je zo even :*
pi_95659126
grappig, dit topic staat ook al automatisch in myat..

Ik kom net van de fysio af met de pijn aan m'n schaambot. Helaas, ook zij zei dat daar niets aan te doen was. Wel wat oefeningen gekregen (die ik op de zwangerschapsgym ook al aan het oefenen ben) en een paar tips om in de ochtend op te staan uit bed wat het meest pijnlijke moment van de dag is normaal en ook als ik lang gezeten heb eerst m'n bekken een paar keer op en neer te bewegen zodat het allemaal al weer een klein beetje soepel is als ik op sta.

Ik mag dus helaas niet gaan verwachten dat de pijn minder gaat worden (dat wist ik al wel van de vk, maar stiekem ergens diep weggestopt had ik toch nog een beetje hoop, maar die is nu helemaal weggevaagd...) nog zo'n 18 weken pijn tegemoet te zien dus.. daar baal ik stiekem toch wel heel erg van op het moment.. Zeker omdat die 8 die ik al gehad heb met pijn toch voor m'n gevoel wel echt al genoeg geweest zijn maja niets aan te doen en blij zijn dat ik verder geen klachten heb denk ik dan maar..

zo even m'n klaag momentje van vandaag... De fysio zei trouwens wel dat ik al goed gedaan heb door tillen zoveel mogelijk uit handen te geven (al hebben een paar man op het werk me hier wel toe moeten dwingen want ik schijn nogal eigenwijs te zijn en meen dat ik alles nog gewoon moet kunnen..)
pi_95659929
Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je toch wel n beetje teleurgesteld bent hoor, ook al wist je dat de kans op verbetering klein was.
Pijn is gewoon vermoeiend en zelfs gekmakend, vooral als t dan al zo lang duurt en dat je die 18 wkn sowieso nog in t vooruitzicht hebt. Daar word je gewoon niet vrolijk van.
Dikke :* voor jou in ieder geval!
Tralalalaaa
pi_95660723
CA: Jeetjejom mag uit de lijst hoor, die is een paar dagen geleden bevallen. Nu sta ik bovenaan :o
pi_95663101
Vraagje aan de reeds bestaande moeders: merkten jullie verschil in het bewegen van je kindje net voordat de bevalling begon?
Ik vroeg me dat deze week ineens af. Blijft je kindje tot het einde toe op dezelfde manier beweeglijk of neemt dat af of toe. Ik zelf merk nu nog geen verschil, maar ben toch wel alerter op signalen van mijn lichaam nu.
pi_95663145
@danic, die van mij bleef wel bewegen, maar ja, die van mij zette dan ook geen bevalling in.
Dus eigenlijk heb je helemaal niks aan mijn antwoord :7

Pffrt ik ben echt zo opgeblazen dat ik eruit zie alsof ik al 7 maanden zwanger ben, en zo voel ik me ook. Blahhhh.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_95663226
*O* Ik ben tot nu toe 2,5 kilo aangekomen *O* En dat in bijna 19 weken. De vorige keren viel ik bijna 10 kilo af dus ben hier wel blij mee.

En dat bewegen had ik geloof ik met Leander wel. Die was heel rustig. Voelde hem wel maar anders. Heel voorzichtig zeg maar.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_95663998
Ik merkte bij Lena helemaal geen verschil Danic. ze bleef gewoon op de dezelfde manier aanwezig als de weken ervoor.. Ik was wél heel alert op eerder steekje en pijntje, maar pas als de bevalling echt doorzet realiseer je je dat dat ook echt onnodig is geweest ;)

Hilliebillie, ik kan me voorstellen dat dat even slikken en een knop omzetten is..en die knop in je hoofd is vaak t allerlastigst.. Succes en sterkte!

ZO, ik lig me hier alvast voor te bereiden op mn kraamtijd, Mijn meiske heeft vannacht erg slecht geslapen na een drukke dag gister, dus ik was gesloopt vanochtend, heb haar bij opa en oma gebracht die nu gezellig samen in de tuin aan het werk zijn en ik ben op mn hoge bedje geklommen samen met een fruitsalade en keurig in stukjes gesneden boterhammetjes...tis dat ik weet dat ik straks in de kraamtijd alleen maar filet american op mn brood zal hebben, anders was t nèt echt ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_95664084
Dat is idd even slikken hilliebillie.
Ik mag woensdag ook weer ervoor naar de fysio. Vooral die pijn in je schaambot is vervelend.

Laatst had ik gepost van de zwangerschap die met 30wk werd afgebroken ivm afwijkingen morgen wordt hun kindje gecremeerd.
  maandag 18 april 2011 @ 13:59:20 #11
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95665589
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:20 schreef Poppedein het volgende:
...tis dat ik weet dat ik straks in de kraamtijd alleen maar filet american op mn brood zal hebben, anders was t nèt echt ;)
:D

Lekker kraamtijdoefenen Poppedein!

F_R :*

danic, kan je niet helpen, aangezien ik de vorige keer ben ingeleid en Alexa dus rustig door bleef stuiteren...

hillibillie, succes met je fysiek! Lijkt me lastig dat je nu al weet wat er nog gaat komen. :*

Mijn derde week verlof is hier alweer ingegaan (ben met 34 al gegaan). Ik geniet met volle teugen (waarschijnlijk omdat ik weet welke hectiek gaat volgen :D ). Ik merk wel dat mijn lichaam zich weer aan het voorbereiden is op minder slaap. Vannacht tot half drie wakker gelegen, was de vorige keer ook. Maar goed, heb genoeg te lezen/doen.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 18 april 2011 @ 16:39:46 #12
100412 mefke79
komt goed!
pi_95672662
He, ik sta in de top tien! Wanneer is dat gebeurd? :o Ik ben toch pas net zwanger?

Hillibilie, heb je de fysio nog gevraagd of een bekkenband je pijn nog wat kan verlichten? Weg is de pijn hier niet, maar het helpt wel enorm om bij lopen die band om te doen.

Ik had vandaag een super frustrerende dag op het werk. Moet zeggen dat het de motivatie om het af te maken ook geen goed doet. Maar goed, nog twee dagen en dan is het klaar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 18 april 2011 @ 16:42:46 #13
100412 mefke79
komt goed!
pi_95672789
o en minder bewegende buikbewoners voor een bevalling kan ik je niet aan helpen, die van mij deed gewoon zijn ding, maar bevalling startte ook niet echt tot ik medicijnen kreeg.
pi_95673061
Mefke, jij kan nu echt lekker aftellen, heerlijk is dat toch?
Ik ben zelf blij dat ik wat duidelijke deadlines heb gesteld, want er dreigen nu(gelukkig even voor de deadline) dingen echt mis te lopen... En nu kan er tenminste nog iets aan gedaan worden..

En ik sta ook al bijna in de top 10... Begin nu ook echt heel nieuwsgierig te worden naar onze uk... Scheelt, want daardoor zie ik nu ook minder op tegen de bevalling dan eerder.

Ik heb trouwens de laatste dagen veel meer druk onderin mijn buik, met soms wat steken erbij. Is dat indalen?
  maandag 18 april 2011 @ 17:12:28 #15
100412 mefke79
komt goed!
pi_95674013
L'tiekje, dat zou zomaar indalen kunnen zijn ja. Ik herken het wel.

En ja, aftellen is heerlijk, maar niet als je eigenlijk al zeker weet dat dingen in de soep gaan lopen als je weg bent. Niet omdat ik niet goed overdraag oid, maar gewoon door een vervanger die niet je van het is zeg maar.
pi_95674674
Gelukkig weet ik zeker dat de overdracht goed gaat, en dat ik ze volgend jaar gewoon met een goede basis weer terug krijg, maar ik zou er ook flink de pest in hebben als ik als ik terugkom de gaten zou moeten dichten...
  maandag 18 april 2011 @ 17:33:59 #17
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_95674965
mefke in de top 10 en Danic op 1! Wat gaat het hard!

F-R sterkte alvast.

Mefke, wat balen dat je geen vertrouwen hebt in je vervanger.... Aan de andere kant moet je maar denken dat jij je best gedaan hebt om het over te dragen, dat het daar dus niet aan ligt! Nog maar 2 dagen!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 18 april 2011 @ 17:39:45 #18
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95675240
Mefke, nu vind je het allemaal nog heel belangrijk. Maar volgende week ben je er al stukken minder mee bezig. Je kunt niet overal invloed op uitoefenen, dus laat die dingen dan ook gaan. Als je terugkomt ziet de wereld er weer heel anders uit.
Oke, en nu moet iemand anders die woorden ook ff tegen mij zeggen. Hoewel nog 5 weken voor verlof, ben ik ook al erg bezig met overdracht, dingen goed achterlaten etc. Ik vind dat best moeilijk, perfectionistisch als ik ben.
  maandag 18 april 2011 @ 17:42:38 #19
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_95675360
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:39 schreef Aventura het volgende:
Mefke, nu vind je het allemaal nog heel belangrijk. Maar volgende week ben je er al stukken minder mee bezig. Je kunt niet overal invloed op uitoefenen, dus laat die dingen dan ook gaan. Als je terugkomt ziet de wereld er weer heel anders uit.
Oke, en nu moet iemand anders die woorden ook ff tegen mij zeggen. Hoewel nog 5 weken voor verlof, ben ik ook al erg bezig met overdracht, dingen goed achterlaten etc. Ik vind dat best moeilijk, perfectionistisch als ik ben.
Dit dus Aventura! :D
  maandag 18 april 2011 @ 17:48:21 #20
100412 mefke79
komt goed!
pi_95675620
nou weet je, ik ben er nu dus achter dat je nog beter gewoon geen overdracht kan hebben omdat er geen opvolger is, dan een vervanger die het bloed onder je nagels vandaan haalt. En het vervelende is dat ik mijn werk blijf 'zien' in de zin van: ik blijf zien wat ons bedrijf aan persberichten etc doet want ik woon in dezelfde plaats. Dus helemaal loslaten is dan gewoon lastig. En het stomme: dingen waar ik de tijd voor zou krijgen om eens lekker over te gaan filosoferen voor mijn verlof, boort de vervanger nu door mijn neus omdat ik me telkens met hem moet bemoeien. Ik heb verdorie net in een uurtje thuis meer gedaan dan de hele dag daar omdat er nu niemand aan mijn hoofd zeurt.

O en Aventura, zie je eigen tekst. Jij hebt er meer aan dan ik, vrees ik.
pi_95677215
Even een egopost: ik heb weer (of nog) blaasontsteking. Ik heb vanmorgen urine laten testen en ze hebben het nu op kweek gezet. Vrijdag hoor ik hoe nu verder. Zo balen! Twee weken terug kuurtje gehad, 5 dg antibiotica geslikt en toen afgelopen weekend weer ziek en koorts en ja hoor, blaasontsteking was nog niet weg! Duurt wel lang op kweek zetten, nu moet ik nog 4 dgn wachten zonder medicatie en ik lees dat blaasontsteking weeen kunnen opwekken.. Lang leve google ;(
pi_95677380
Jipster, als je nu cranberrycomplex haalt, of een megadosis vitamine C gaat slikken, dat helpt ook tegen blaasontsteking.

En de voortijdige weeen is volgens mij als je er veels te lang mee door blijft lopen, en dat doe jij iig al niet.

Ik zat trouwens te spieken, maar zag je niet in het lijstje staan, hoe lang ben je eigenlijk zwanger?
pi_95677389
Hilliebillie wat vervelend, niet echt een prettig vooruitzicht :* ToiToiToi!

Ferrari, wat vreselijk! Dat is ook erg zeg.. :'(
pi_95677432
Klopt, ik sta er niet in, en ben 11 weken zwanger. Ik heb inderdaad van A. Vogel net Cranberry pillen gehaald, ga ik dat in elk geval slikken!

Edit: Misschien kan een Mod mij toevoegen: Jipster - uitgerekend 08-11-2011. Thnx!

[ Bericht 13% gewijzigd door Jipster op 18-04-2011 18:34:58 ]
  maandag 18 april 2011 @ 19:54:40 #25
100412 mefke79
komt goed!
pi_95682214
Jipster, met 11 weken wekt dat nog geen weeën op, echt niet. En aanvullend op L'tiekje: drinken, drinken, drinken, haal minimaal die 2 liter op een dag. En jammer dat het nu al op kweek staat, anders had je kunnen vragen of ze ook meteen even wilden controleren op een vaginale infectie. Je bent er door de zwangerschap vatbaarder voor en als dat nou de oorzaak is, moeten ze dat ook aanpakken.
pi_95682775
Pfff Jipster, dat is even slikken zeg. Vervelend hoor. Hopelijk ben je er weer snel vanaf!

Hilliebillie, wat een ontzettend vervelend vooruitzicht, kunnen ze dan echt niet helpen, pijnstillers ofzo? Ze kunnen toch ook niet zomaar zeggen dat je je tanden maar op elkaar moet zetten voor nog zo'n lange tijd? Hopelijk is er een oplossing voor jou.

Mefke in de top 10 :o, idd je was pas net zwanger enzo... Vervangers zijn misschien niet zo relaxed, maar bij ons worden er geen vervangers aangenomen, je directe collega's moeten het maar oplossen. Das ook niet echt goed voor het kweken van begrip voor de zwangere collega, zeg maar.

Zo, vandaag vroeg de eerste persoon die niet wist dat ik zwanger was, of ik zwanger was. Ik heb idd nu al een flinke buik (vergeleken met vorige keer dan). Toch wel leuk...
  maandag 18 april 2011 @ 21:18:30 #27
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95687389
Ik heb vandaag aan F_R moeten denken, je hele zwangerschap misselijk zijn, wat een living hell moet dat zijn zeg.....

Ik heb in ieder geval weer wat kunnen eten, vanmiddag beetje geprakte banaan met appelmoes en vanavond wat doperwten en aard puree. Verder alleen maar een paar glaasjes drinken.
Nog steeds maagzuur, geen eetlust, last van mijn buik, flinke verhoging, pijnlijke spieren.
Dus het lijkt idd op een of ander virus dat rondgaat in de buik, en met een meisje dat 'gelukkig' nog vrolijk ronddanst is dat niet echt een pretje...

Maar ik ben de hele zwangerschap niet ziek geweest op een verkoudheid na, dus eigenlijk heb ik weinig te klagen... :)
pi_95687883
Mijn buikgriep is ook nog niet weg. Ik heb verder nergens last van, geen koorts ofzo, alleen buikpijn soms en waterige ontlasting.
Het kan toch geen kwaad he? Ik heb vrijdag al een afspraak staan bij de dokter, ik heb eigenlijk geen zin om eerder al langs te gaan. Het is maar buikgriep.
Heb nu wel n beetje last van misselijkheid, begin in te storten, dus dat wordt zo lekker slapen.
Hopelijk een nacht zonder teveel ongemakken.
Ik merk trouwens dat mn kindje echt superactief is vandaag, zo actief heb ik hem/haar nog nooit gevoeld.
Tralalalaaa
  maandag 18 april 2011 @ 21:35:58 #29
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95688657
Leuk he? Dat zo'n ukje steeds meer aanwezig is....

Buikgriep kan volgens mij geen kwaad, je moet alleen, ik dus ook, heel goed opletten dat je niet uitdroogd.
En ik mag geen koorts boven de 38,5 krijgen, want dan moet ik de huisarts en/of verloskundige bellen. Want met 34 weken en later zwanger loop je dan risico op voortijdige weeen.

Nou ja, het zal wel loslopen, ik gloei geregeld wat, maar volgens mij is het niet hoger dan 38,5 geweest. Gelukig heb ik ook niet zo snel enorm hoge koorts.
  maandag 18 april 2011 @ 21:41:40 #30
100412 mefke79
komt goed!
pi_95689095
juud en T_A_P gewoon paracetamol nemen he, kan geen kwaad en onderdrukt de koorts, bovendien, het laat je je wat beter voelen. Ook een idee: neem een glaasje ORS, niet te drinken, maar dan heb je iig wat mineralen binnen.
  maandag 18 april 2011 @ 21:44:57 #31
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95689382
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:41 schreef mefke79 het volgende:
juud en T_A_P gewoon paracetamol nemen he, kan geen kwaad en onderdrukt de koorts, bovendien, het laat je je wat beter voelen. Ook een idee: neem een glaasje ORS, niet te drinken, maar dan heb je iig wat mineralen binnen.
Getver ORS, volgens mij ga ik dan met terugwerkende kracht nog kotsen...
Ik heb in ieder geval iets gegeten, en morgen ga ik aan de crackers en wat fruit en wellicht een soepje, ik eet ook al heb ik geen honger.

Paracetemol heb ik nog niet genomen, maar dat is wellicht voor de nacht wel een optie, dan slaap ik ook wat beter, vannacht echt ieder uur gezien.... Wel vanmiddag een paar uur liggen pitten, dus dat alweer ingehaald.
pi_95689630
Jipster hopelijk ben je snel van je blaasontsteking af
Juud hopelijk ben je snel van je misselijkheid af
ORS is zo ontzettend goor daar ga ik ook van spugen
pi_95689756
Buikgriep/griep en andere ziektes.. bah! Het heerst momenteel zo! :@
Je wil niet weten hoeveel kinderen op school ziek zijn. Voor alle ziekigen: :*
Over school gesproken trouwens; de 5e ziekte is echt flink verspreid geweest. Ben zo blij dat ik over die 20 weken heen was! :Y

F_R, jemig.. wat heftig zeg.. Sterkte voor jullie en je vrienden! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_95690165
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:55 schreef danic het volgende:
Vraagje aan de reeds bestaande moeders: merkten jullie verschil in het bewegen van je kindje net voordat de bevalling begon?
Ik vroeg me dat deze week ineens af. Blijft je kindje tot het einde toe op dezelfde manier beweeglijk of neemt dat af of toe. Ik zelf merk nu nog geen verschil, maar ben toch wel alerter op signalen van mijn lichaam nu.
:N niets gemerkt qua anders of minder bewegen. Ook niet meer bewegen. Gewoon hetzelfde als altijd.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95690539
Ow is dat het ik heb gewoon al 31wk buikgriep. Ik wist niet dat dat zo hardnekkig kon zijn
* ferrari_rood gaat wachten tot de buikgriep over is
  maandag 18 april 2011 @ 22:03:10 #36
100412 mefke79
komt goed!
pi_95690855
f_r als het niet zo treurig en triest was moest ik bijna lachen. Jij zult wel echt de weken aftellen lijkt me zo... :*
Slik jij eigenlijk nog medicijnen oid? Of had dat toch geen zin?
pi_95691779
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:02 schreef Aoraki het volgende:

Hilliebillie, wat een ontzettend vervelend vooruitzicht, kunnen ze dan echt niet helpen, pijnstillers ofzo? Ze kunnen toch ook niet zomaar zeggen dat je je tanden maar op elkaar moet zetten voor nog zo'n lange tijd? Hopelijk is er een oplossing voor jou.

Pijnstillers heb ik ook aan zitten denken, maar de hevigste pijn is 's ochtends bij het opstaan of als ik lang gezeten heb en dan op sta. Dat zijn dus ook momenten die niet makkelijk te timen zijn. Ik kan moeilijk als ik om half 7 moet op staan om half 6 de wekker zetten om een pijnstiller te nemen, alhoewel als ik het echt niet meer trek is dat wel een optie die ik wellicht nog zal gaan proberen met bijvoorbeeld paracetamol. Het zelfde met lang zitten, niet altijd direct in te schatten hoe lang ik zit en of ik daarna veel pijn heb of dat het mee valt.

Heb vandaag geprobeerd de truckjes toe te passen die ik van de fysio gekregen heb voor het opstaan een paar keer m'n bekken kantelen en ontspannen zodat het vast een beetje soepel en doorbloedt wordt voor ik opsta. Maar daar moet ik nog wel heel bewust aan denken, want vaak denk ik er niet aan, en zorgen dat ik het op zo'n manier doe dat het niet opvalt, merkte dat het best rare bewegingen zijn haha..

En wat leuk dat ze zien dat je zwanger bent!!
  maandag 18 april 2011 @ 22:25:36 #38
100412 mefke79
komt goed!
pi_95692374
hilliebillie, als je dan eenmaal op gang bent voel je niks meer? Of nog wel? Want als je dan nog wel wat voelt zou ik toch eens navragen of zo'n band je wellicht kan helpen. Ik kon em proberen bij de fysio zodat ik voor ik em kocht al wist dat het helpt.
pi_95693112
De pijn is dan wel aanwezig maar is wel te doen, de fysio dacht dat een bekkenband bij mij waarschijnlijk niet ging helpen omdat de pijn te laag zit en dan niet op de juiste plek steun zou bieden maar het is niet iets wat ze per definitie uit sloot, maar meer om me geen valse hoop te geven dat ze dat zei..

M'n schoonzusje had geloof ik nog een bekkenband die mag ik evt lenen (maar woont alleen niet bij de deur dus even de vraag wanneer ik die zou kunnen halen) (en weet ook niet 100% zeker of ze nou bekkenband of buikband bedoeld..)
pi_95694130
Ik zweer bij mijn bekkenband Hilliebillie, dus hopelijk heb je er wat aan. Ik herken de pijn denk ik wel zoals je hem omschrijft, maar niet zo heftig als jij hebt. Ik vind de band ook fijn omdat hij een tijdje mijn buik voor me 'draagt', dat scheelt toch druk op je bekken en schaambeen. Dus het lijkt me best een goeie optie (maar hey, ik ben geen fysio hè).
pi_95694614
ik mag volgende week weer terug naar de fysio, misschien nog eens ter sprake brengen.. :)
  dinsdag 19 april 2011 @ 06:51:14 #42
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_95701132
Ah bah Hillibillie wat vervelend zeg! :*
  dinsdag 19 april 2011 @ 07:22:41 #43
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95701252
sterkte hilliebillie!

Mijn vrouw heeft ook serieus wat bekkenpijnen nu (is ongeveer even ver), ik hoop voor haar en voor jou dat het tijdelijk is...
  dinsdag 19 april 2011 @ 08:18:08 #44
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95701690
Goedemorgen dames! :O
Ben er weer :) Weinig te melden, kleine meid in mijn buik was vroeger wakker dan ik :P

Sterkte voor de vrouwen met klachten :*
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_95701767
Goedemorgen iedereen :* Hopelijk heeft iedereen goed geslapen?

Gisteren weer goedgekeurd bij de VK, 62,5 kg en bloeddruk was 110/60. Onze VK heeft laten voelen waar de baby lag met het hoofdje O+
pi_95701894
Goedemorgen allemaal!
Ook ik meld me weer zonder bijzonderheden. Gaat gewoon zijn gangetje hier.
Vriend is gisteravond aan een rijtje nachtdiensten begonnen (zijn er altijd 3 of 4) en voordat ie wegging had hij toch nog het verzoek of ik haar vannacht binnen wilde houden (zijn woorden hè).
Aangegeven dat ik dat niet kon garanderen en dat de meeste bevallingen 's nachts begonnen. Wassie niet zo blij mee, hij had liever dat het begon als hij thuis was. Tja schat, als ik dat nou eens kon sturen......... :* :|W
  dinsdag 19 april 2011 @ 08:45:35 #47
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_95702088
Fijn Cyntiaa! En kwam de ligging overeen met wat jij dacht? Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn meisje ligt.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_95702302
Kwam overeen idd. Vanmorgen zelf nog even gevoeld, hij ligt steeds in dezelfde (blijkbaar favoriete) houding O+
pi_95702601
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:03 schreef mefke79 het volgende:
f_r als het niet zo treurig en triest was moest ik bijna lachen. Jij zult wel echt de weken aftellen lijkt me zo... :*
Slik jij eigenlijk nog medicijnen oid? Of had dat toch geen zin?
Ik slik nog trouw mijn medicatie (primperan en emesafene) of ze werken geen idee.
Ik heb net een rijstewafel op en ben al weer heel erg misselijk maar als ik niet eet ben ik ook misselijk en ik probeer toch voor ons kindje te eten. Ik merk wel echt dat ik op mijn reserves leef en dat mij dat gaat breken. Alles kost nu zoveel energie het einde van mijn zwangerschap met de daarbij behorende klachten en dan die eeuwige misselijkheid.

@Hilliebillie je kunt bij de thuiszorg ook een glijmatje huren/lenen dan kun je beter draaien in bed. Ik merk wel dat het bij mij wat helpt.
pi_95703143
F-r dank je wel voor de tip! Komende week eens uitzoeken of ze dat hier in de regio ook hebben!

Wel balen dat je echt door hebt op je reserves te leven, geen prettig gevoel lijkt me.. Sterkte daarmee!
pi_95704241
Sterkte F_R, je zit de dagen vast af te tellen tot je kindje geboren wordt! Lijkt me heel vervelend om je zo te voelen :N .

Zojuist een bevestiging gehad over een borstvoeding cursus, 11, 18 en 25 mei. En dan 22 juni een bijeenkomst van onze VK praktijk. Informatie over de bevalling etc. Lijkt nog zooooo ver weg! *slik*
pi_95704744
f_r, één troost. Het is direct na de bevalling voorbij. Die misselijkheid dan, het bekken gedoe helaas niet. Maar na de bevalling kan je je vol bunkeren ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_95704809
Ik wil na de bevalling 3 dingen eten
-bbq
-asperges
-mcflurry m&m's
Ik heb het idee dat de bekkenklachten ook deels veroorzaakt worden door het spugen. Er komt zoveel kracht op mijn bekken dan en het kindje duwt echt tegen mijn onderkant als ik spuug.
pi_95705448
Over die flurry zijn de meningen verdeeld. Maar ik weet dat er hier genoeg zijn die ze tijdens de zwangerschap gewoon aten. Ik nam bij de Mc D. ook gewoon milkshakes. Juist daar worden de apparaten zo vaak gebruikt dat het geen kans krijgt stil te staan etc.
Maar dat is ieder haar eigen keuze ;)
Of neem je het niet omdat je toch alles uitspuugt? Want de andere twee dingen zijn ook niet iets wat je nu moet laten staan zie ik.

Kan heel goed dat het spugen je klachten verergert maar het is ook wel een echte zwangerschapskwaal dat bekken.
Ik had er geen last van tijdens mijn zwangerschap maar heb er nu juist nog wel last van door de kracht die er tijdens de weeën en de persfase op stond.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_95705799
Ik heb ook echt respect voor de spugende dames hoor...oef!
Helaas mag ik me ook bij de ziekenboeg rekenen sinds gistermiddag ineens...mènnn, wat voel ik me een vaatdoek zeg, compleet leeggezogen. T voelde dus ook even heel fijn dat ik Lena vandaag naar de creche kon brengen, zodat ik een dagje in bed door kan brengen. Hoe fijn t ook is met mijn kleine mop om me heen, als ik ziek ben ben ik er van overtuigd dat ze het daar tig keer gezellig heeft dan bij mij ;)

Ik voel me net een kerel, zo ellendig voel ik me..buhhhhh...geen zin in kinderen baren vandaag ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_95706412
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Over die flurry zijn de meningen verdeeld. Maar ik weet dat er hier genoeg zijn die ze tijdens de zwangerschap gewoon aten. Ik nam bij de Mc D. ook gewoon milkshakes. Juist daar worden de apparaten zo vaak gebruikt dat het geen kans krijgt stil te staan etc.
Maar dat is ieder haar eigen keuze ;)
Of neem je het niet omdat je toch alles uitspuugt? Want de andere twee dingen zijn ook niet iets wat je nu moet laten staan zie ik.

Ik denk dat ze die dingen nu niet eet omdat ze ervan moet spugen. Denk ik hoor.

Ijs eten doe ik in ieder geval ook wel net als bbqen. Vorige 2 keer niet omdat vlees moeilijk uitspuugd :Y
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:07:12 #57
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95708130
Nou heb ik trek in een McFlurry, bedankt he }:|
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_95710522
Hihi, doe dat dan ook nog maar even niet Poppedein! Je kan daar beter nog even mee wachten ondanks dat je in de 'veilige zone' zit.
pi_95710690
Ik in BBQ haha.
Vanmorgen bij de tandarts geweest; had2 gaatjes in 1 kies, moest dus geboord worden. De verdoving is nog steeds niet uitgewerkt.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_95710748
Maar McFlurry is dus niet goed? Heb al wel paar x een milkshake op
I found myself alone,
pi_95710973
Mocht je een verdoving dan LeNeHe? Ze zeggen toch dat dat niet kan als je zwanger bent? Of had je tandarts een speciale?
Die macflurry mag gewoon hoor, net als die milkshake. Het gaat erom dat je een verhoogd risico hebt op de listeriabacterie, die zich kan vestigen in die apparaten. Daarom is het belangrijk dat die apparaten iedere dag worden schoongemaakt, zodat die bacterie geen kans maakt.
Bij de macdonalds zijn die apparaten zo veel in gebruik en zijn de hygiëne-eisen zo hoog dat dat wel goed gaat. Maar ik haal bijvoorbeeld geen milkshake bij de patatzaak bij ons in de wijk, puur omdat ik het niet zeker weet.
Je kan het altijd navragen of ze het iedere dag doen, maar iedere beetje schijnheilige eigenaar zal zeggen dat ie het uiteraard (!) iedere dag schoonmaakt.

(het gaat dus om milkshakes en softijs)
pi_95711668
Om ijs, milkshakes en flurry's maak ik me nou echt geen zorgen hoor. Ik eet alleen geen filet american en dat soort spul. Brie enzo wel. Dat komt toch gewoon uit de super. Niks mis mee. ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95711825
Danic, volgens de tandarts mocht het gewoon een verdoving. Eigenlijk niet zo over nagedacht verder.
I found myself alone,
pi_95712523
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:53 schreef LeNeHe het volgende:
Danic, volgens de tandarts mocht het gewoon een verdoving. Eigenlijk niet zo over nagedacht verder.
Ik moet vrijdag gaatje boren. Mijn tandarts doet ook wel gewoon verdoving. Hij zegt dat het zo minimaal en plaatstelijk is dat het gewoon kan. Ook mijn vlos zag er geen kwaad in!
pi_95713235
Oh oké, nou misschien is het achterhaald. Ik kan me herinneren dat een vriendin van mij vorig jaar een gaatje had tijdens haar zwangerschap en dat de tandarts het niet wilde verdoven. Maar misschien ander middel?
pi_95713453
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:29 schreef danic het volgende:
Oh oké, nou misschien is het achterhaald. Ik kan me herinneren dat een vriendin van mij vorig jaar een gaatje had tijdens haar zwangerschap en dat de tandarts het niet wilde verdoven. Maar misschien ander middel?
Moet er misschien even bijzeggen dat mijn tandarts niet verdoofd in de eerste 3 maand van de zwangerschap. Waarom dat was weet ik niet meer precies!!
pi_95713876
Ik eet nu amper zuivel omdat ik daar meer van moet spugen
En BBQ en asperges niet omdat ik dat lekker vind en vlees spuugt niet zo lekker. Dus dan kan ik beter wachten tot ik er van kan genieten
pi_95715192
Ferrari, ik heb ook echt respect voor je zeg, het is zo ontzettend naar dat overgeven. En het kan heel goed dat je er door de druk bekkenpijn van krijgt denk ik. Het kost zoveel kracht en energie.
Echt respect, nogmaals. Ik geef ook regelmatig over, maar gelukkig niet dagelijks, en meestal maar 1 of 2x per dag. Vandaag mijn primeur op het werk gehad, dat vind ik nog erger dan thuis. Ik haalde de wc net en een klein kwartier later begon mijn 3 uur durende sessie sollicitatiegesprekken.. Gelukkig heb ik het daar goed kunnen houden, maar wel eerst gechecked waar de dichtstbijzijnde wc was ;) :')

Ow en Ferrari wat zal jij genieten straks van al het eten!

En Poppedein beterschap!
pi_95715928
Mijn tandarts verdoofde ook gewoon, terwijl zij dan weer geen rontgenfoto's wilde nemen tijdens de zwangerschap... Dus het verschilt denk ik per tandarts..
pi_95720236
Ik kom straks ineens kilo's aan vrees ik
Jipster voor jou ook balen dat je zoveel moet spugen.
Hopelijk is het na de 12wk over
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:37:34 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_95721827
ik schrik hier even over milkshakes.... Daar had ik nix over gehoord en heb al 2 keer lekker gesmuld! Hmmmmzz, wat jammer zeg.
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:40:05 #72
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95721937
Idem hier, ik ken wel het softijsverhaal. Verder niks met de info gedaan, want ik heb al tig Swirls gehaald. Dat zal toch geen kwaad kunnen?
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:44:18 #73
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_95722127
Vaak worden milkshakes ook van softijs gemaakt, en soms met een apart apparaat. Ik weet het ook niet, zag er eigenlijk ook helemaa geen kwaad in...
pi_95725099
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:34 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Moet er misschien even bijzeggen dat mijn tandarts niet verdoofd in de eerste 3 maand van de zwangerschap. Waarom dat was weet ik niet meer precies!!
hier ook een tandarts die het pas na de 3de maand doet.

ik weet niet meer wie het zijn over de foto's maken bij de tandarts maar dat is de hele zwangerschap ivm straling.

danic die machines worden echt niet elke dag schoongemaakt hoor.
ik heb zelf die dingen moeten doen. wel was het zo dat ik de emmer en spullen moest reinigen met alcohol daarna spul maken voor de machine, erin schudden maar mocht niks aan raken.
daarna wachten tot machine klaar was en was er weer ijs. ik hoefde verder niks aan de machine te doen. daarom eet ik nu ook geen softijs en milkshakes alles voor de zekerheid. ik weet ook hoe sommige collega's werkten dus nee ook bij de drek vertrouw ik het niet ook al hebben die van die grote kant en klaar zakken. maar met een zak of emmer(zoals wij moesten) doe je heel lang ook in drukke tijden.
mama van 3 kids!
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:50:50 #75
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95728431
hoi hoi ;) kom ik ook nog even weer langs.. drukke dagen achter de rug. En nu eindelijk even met de (opgezwollen) pootjes omhoog op de bank. Paar dagen geen brandnetelthee gedronken en mijn enkels beginnen nu toch echt dikker te worden... straks dus maar een flinke mok drinken.

Poppedein: wat heerlijk een dagje voor jezelf. Zo te lezen ben je er straks helemaal klaar voor :). laat dat kleine mannetje zich maar melden binnenkort. Ik ben ook zooooo nieuwsgierig!!
En natuurlijk beterschap gewenst, eerst nog even uitzieken voordat je gaat bevalllen hoor..

FR; :*

en over softijs en milkshakes; ik heb wel wat mcFlurry's op hoor... daar maak ik me niet direct zo druk om.
:o
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')