abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96324587
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Mensen willen maar niet leren, zojuist in de TV-Makelaar :')
Huis al drie jaar in de verkoop maar nee volgens de makelaar is de vraagprijs marktconform, dat is het probleem niet _O-

Weet zo'n man de betekenis van het begrip marktconform wel?
Wat voor huis?
pi_96325178
quote:
Weet jij dat wel dan?

Marktconform komt er volgens mij op neer dat in dit geval de vraagprijs overeenkomt met de vraagprijzen van vergelijkbare huizen.

Dat die tevens niet worden verkocht voor die prijs doet daar natuurlijk niets aan af.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_96325187
quote:
Huis al drie jaar in de verkoop maar nee volgens de makelaar is de vraagprijs marktconform, dat is het probleem niet _O-

Ze hadden er toch 10K af in 3 minuten, dat is toch geweldig! Ik zou dan ook gelijk accoord gaan met het tegenbod. _O-
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:30:31 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96325318
quote:

Dat is nu juist de hele oorzaak van de woningmarkt zelfs speculanten blijven appartementen aanbieden voor 250.000
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96325557
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 00:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Weet jij dat wel dan?

Marktconform komt er volgens mij op neer dat in dit geval de vraagprijs overeenkomt met de vraagprijzen van vergelijkbare huizen.

Dat die tevens niet worden verkocht voor die prijs doet daar natuurlijk niets aan af.
Het lijkt erop dat die TV makelaar de 'markt' gemanipuleerd heeft door de koper wijs te maken dat de voorgestelde marktprijs ook maar neegelegd moet worden. Gelul natuurlijk, want die potentiele koper IS de markt.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:49:52 #256
323876 michaelmoore
pi_96326137
quote:

_O_ :W _O- _O- _O-

Marktconform is die verkoopovereenkomst die WEL gerealiseerd wordt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 4 mei 2011 @ 01:08:00 #257
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_96326619
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 00:11 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Wat voor huis?
Rijtje in Hoorn-Kersenboogerd van zo'n dikke vier ton, nu woonden ze al jaren in hun nieuwe huis a bijna zeven ton daarbuiten welke nu ook in der verkoop staat want twee hypotheken jarenlang was wat gortig.
pi_96326704
quote:

Ik heb nog paar mooie planken te koop. 8-)
  woensdag 4 mei 2011 @ 01:14:00 #259
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_96326736
quote:

[..]

Weet jij dat wel dan?

Neen, daar zit je fout.
Als een woning al drie jaar op de markt is dan is de vraagprijs niet marktconform, daar het niet aansluit op de markt dus wbt vraag en tevens aanbod.

Eigenlijk zegt het woord het in die zin ook al natuurlijk, conform de markt, en iedere markt bestaat uit vraag en aanbod.

Capice? :)
pi_96326815
idd, als het al conform is, dan is het aanbodconform :P

Bijzondere/dure huizen daargelaten, ivm illiquiditeit. Maar dat gaat natuurlijk niet op voor een 13 in een dozijn huis.
pi_96329690
quote:

Dit is volgens mij wel het domste wat ik je ooit heb zien typen BVZ :|W
Een markt waar producten niet verkocht worden is namelijk geen markt :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_96329705
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 00:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

_O_ :W _O- _O- _O-

Marktconform is die verkoopovereenkomst die WEL gerealiseerd wordt
Wow..... het wereldbeeld van BVZ staat meteen op zijn kop ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_96329776
Een oud collega van mij heeft vorige maand zijn huis voor een ton onder de vraagprijs verkocht, dat heeft hem wat van zijn 'overwaarde' gekost. Hij had door dat vasthouden aan de vraagprijs volkomen onrealistisch was. In de regio werden al reeds grotere nieuwbouwwoningen voor minder aangeboden en de rente is stijgende. Zo zie je maar weer dat 20% afdingen op de vraagprijs zomaar een volmondig 'JA' van de verkopende partij kan opleveren.
I'll sing you a lullaby.
pi_96329848
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:52 schreef xenobinol het volgende:
Een oud collega van mij heeft vorige maand zijn huis voor een ton onder de vraagprijs verkocht, dat heeft hem wat van zijn 'overwaarde' gekost. Hij had door dat vasthouden aan de vraagprijs volkomen onrealistisch was. In de regio werden al reeds grotere nieuwbouwwoningen voor minder aangeboden en de rente is stijgende. Zo zie je maar weer dat 20% afdingen op de vraagprijs zomaar een volmondig 'JA' van de verkopende partij kan opleveren.
Leuk annecdotisch verhaal, maar heeft de kopende partij serieus eerst dan een bod gedaan van -30% en is je collega darop ingegaan, of heeft je collega eerst de vraagprijs met 18% verlaagd en is er op die vraagprijs -5% geboden.
pi_96329956
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuk annecdotisch verhaal, maar heeft de kopende partij serieus eerst dan een bod gedaan van -30% en is je collega darop ingegaan, of heeft je collega eerst de vraagprijs met 18% verlaagd en is er op die vraagprijs -5% geboden.
Het eerste bod lag 40% onder de vraagprijs, dat werd afgewezen. 4 maanden later kwam er een bod dat 25% onder de vraagprijs lag. Als BB'er had mijn collega meer dan genoeg 'lucht' in zijn prijs zitten om zo ver te kunnen zakken. Hij had er ook totaal geen moeite mee omdat het huis dat hij gaat kopen ook flink in prijs gezakt is. Wil het huizentreintje weer op gang komen dan hoeven mensen alleen maar te zakken met hun prijzen, dat weten de meeste mensen ook wel en de makelaars zijn bezit dit in het collectieve bewustzijn van de wannabe verkopers te consolideren ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_96330234
Dat is het punt, welliswaar krijg je minder voor je huis terug, maar is je nieuwe huis ook goedkoper, waar je wel problemen ziet is bij mensen die de afgelopen 2 jaar huis hebben gekocht in het midden-hoog segment, dan ben je eigenlijk redelijk zuur.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_96330780
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:18 schreef raptorix het volgende:
Dat is het punt, welliswaar krijg je minder voor je huis terug, maar is je nieuwe huis ook goedkoper, waar je wel problemen ziet is bij mensen die de afgelopen 2 jaar huis hebben gekocht in het midden-hoog segment, dan ben je eigenlijk redelijk zuur.
Als je na enkele jaren reeds wil verkopen heb je gewoon geen handige keuze gemaakt, die mensen zitten 'gevangen' in hun woning en doen er verstandig aan flink te gaan aflossen. 'Aflossing is verlossing' ;)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:00:23 #268
324665 meth77
to do or not to do
pi_96331293
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:18 schreef raptorix het volgende:
er zitten altijd mensen zuur en mensen zoet, dat heeft te maken met heel goed opletten voor je een koop tekent, want het is een overeenkomst voor een het lenen van een enorme bak geld voor 30 jaar
pi_96331600
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:00 schreef meth77 het volgende:

[..]

er zitten altijd mensen zuur en mensen zoet, dat heeft te maken met heel goed opletten voor je een koop tekent, want het is een overeenkomst voor een het lenen van een enorme bak geld voor 30 jaar
Klopt, maar veel mensen hadden idee dat woning alleen maar meer geld waard kan worden, en vinden die overdrachtsbelasting dan geen probleem, ze hebben het geweten :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_96332677
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:30 schreef antfukker het volgende:

[..]

235.319 huizen te koop

Het "openhuisdag effect" :P
235.493 huizen te koop

En daar ging het effect :')
pi_96334492
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het eerste bod lag 40% onder de vraagprijs, dat werd afgewezen. 4 maanden later kwam er een bod dat 25% onder de vraagprijs lag. Als BB'er had mijn collega meer dan genoeg 'lucht' in zijn prijs zitten om zo ver te kunnen zakken. Hij had er ook totaal geen moeite mee omdat het huis dat hij gaat kopen ook flink in prijs gezakt is. Wil het huizentreintje weer op gang komen dan hoeven mensen alleen maar te zakken met hun prijzen, dat weten de meeste mensen ook wel en de makelaars zijn bezit dit in het collectieve bewustzijn van de wannabe verkopers te consolideren ;)
En jouw collega, is dat de benaming voor je medemensen met een uitkering?
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:36:06 #272
324665 meth77
to do or not to do
pi_96334735
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, maar veel mensen hadden idee dat woning alleen maar meer geld waard kan worden, en vinden die overdrachtsbelasting dan geen probleem, ze hebben het geweten :)
Daarom moet de overheid die belasting schrappen dan komt er weer vaart in de handel, als compensatie, kunnen ze de huurwaardeforfait dan iets opschroeven
pi_96335194
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:30 schreef inXs het volgende:

[..]

En jouw collega, is dat de benaming voor je medemensen met een uitkering?
'oud collega' :)

Als in 'voormalig collega'
I'll sing you a lullaby.
pi_96335258
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:36 schreef meth77 het volgende:

[..]

Daarom moet de overheid die belasting schrappen dan komt er weer vaart in de handel, als compensatie, kunnen ze de huurwaardeforfait dan iets opschroeven
En de HRA afschaffen, dat is nl. pas echt een verziekende factor die grondspeculatie in de hand heeft gewerkt.
I'll sing you a lullaby.
pi_96344065
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wow..... het wereldbeeld van BVZ staat meteen op zijn kop ;)
Nou, ik ben anders nog niet overtuigd. :)
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:24:13 #276
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_96344136
Dit was gewoon niet 1 van de zinvolle vlagen, volgende keer beter :+
pi_96344332
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En de HRA afschaffen, dat is nl. pas echt een verziekende factor die grondspeculatie in de hand heeft gewerkt.
HRA bestaat al ruim 100 jaar waarom zou dat nu opeens de laatste 10 jaar de verziekende factor moeten zjn die de grondspeculatie in de hand hebben gewerkt. Nee Nee zo werkt logica niet,
pi_96344898
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Dit was gewoon niet 1 van de zinvolle vlagen, volgende keer beter :+
Dan zullen we wel een verschillende interpretatie van het woord marktconform hebben.

Als er een marktconforme rente gerekend wordt, dan is dat de rente die overeenkomt met de rest van de markt. Dat is dan niet de rentestand de de meeste omzet op zou leveren.

Een marktconforme huizenprijs is voor mij een prijs die in overeenstemming is met de prijzen van vergelijkbare huizen. Niet de prijs waarvoor je de woning binnen 24uur verkoopt.
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:48:43 #279
324665 meth77
to do or not to do
pi_96344969
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan zullen we wel een verschillende interpretatie van het woord marktconform hebben.

Als er een marktconforme rente gerekend wordt, dan is dat de rente die overeenkomt met de rest van de markt. Dat is dan niet de rentestand de de meeste omzet op zou leveren.

Een marktconforme huizenprijs is voor mij een prijs die in overeenstemming is met de rest van de prijzen van vergelijkbare huizen. Niet de prijs waarvoor je de woning binnen 24uur verkoopt.
De markt conforme rente is de rente die in lopende transacties gehanteerd wordt
De marktconforme prijs voor woningen is die prijs warvoor je een woning kunt verkopen of waar transacties op dat moment op gedaan worden, dus niet de vraagprijs
pi_96345172
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

HRA bestaat al ruim 100 jaar waarom zou dat nu opeens de laatste 10 jaar de verziekende factor moeten zjn die de grondspeculatie in de hand hebben gewerkt. Nee Nee zo werkt logica niet,
Het is een multiplier... de lage rente is er net zo een :)
I'll sing you a lullaby.
pi_96345178
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:48 schreef meth77 het volgende:
De markt conforme rente is de rente die in lopende transacties gehanteerd wordt
De marktconforme prijs voor woningen is die prijs warvoor je een woning kunt verkopen of waar transacties op dat moment op gedaan worden, dus niet de vraagprijs
Stop er maar mee. Dat krijg je me toch niet wijs gemaakt. :+

Net als dat ik vind dat als je huurt je ook een huurschuld hebt. Met kopen kun je die nog in 30 jaar aflossen, je huurschuld duurt de rest van je leven. (Tenzij je koopt natuurlijk)
pi_96345218
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Een marktconforme huizenprijs is voor mij een prijs die in overeenstemming is met de prijzen van vergelijkbare huizen. Niet de prijs waarvoor je de woning binnen 24uur verkoopt.
Misschien moet je toch eens de definitie van 'marktconform' dan eens gaan opzoeken. We kunnen allemaal wel onze eigen definities erop na gaan houden maar dat is niet echt handig in de communicatie.
I'll sing you a lullaby.
pi_96345321
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Stop er maar mee. Dat krijg je me toch niet wijs gemaakt. :+

Net als dat ik vind dat als je huurt je ook een huurschuld hebt. Met kopen kun je die nog in 30 jaar aflossen, je huurschuld duurt de rest van je leven. (Tenzij je koopt natuurlijk)
Je kan altijd nog als TV makelaar aan de slag :')
I'll sing you a lullaby.
pi_96345331
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:54 schreef xenobinol het volgende:
Misschien moet je toch eens de definitie van 'marktconform' dan eens gaan opzoeken.
Vandale kent het woord niet
pi_96346425
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Vandale kent het woord niet
Het is gewoon een samen voegsel van de woorden 'markt' en 'conform'

markt de; v(m) -en 1 plein of publieke plaats voor koop en verkoop 2 bijeenkomst voor koop en verkoop: hij is van alle ~en thuis weet overal raad op 3 vraag en aanbod; uitwisseling van producten: een nieuw artikel op de ~ brengen introduceren; de wereldmarkt 4 marktprijs: de ~ bederven voor veel te lage prijs verkopen; in de ~ zijn genoemd worden voor een functie; (Belg) het niet onder de ~ hebben het niet gemakkelijk hebben

con·form vz overeenstemmend met: ~ de eis werd hij veroordeeld tot …

Marktconform betekend dus in overeenstemming met de markt.
Een marktconforme prijs is dus de prijs waarvoor iets verkocht word, niet de prijs waarvoor mensen hopen dat iets verkocht gaat worden. Geen koop en verkoop? Dan is er ook geen sprake van een markt.

Dus makeleugenaartjes die beweren dat een vraagprijs marktconform is ondanks dat het huis al 3 jaar te koop staat zijn niet geloofwaardig :W
I'll sing you a lullaby.
pi_96346889
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het is een multiplier... de lage rente is er net zo een :)
Nou aangezien je toch werkzoekende bent? Zou ik zeggen stel hier dan eens een goed wiskundig model op waarmee je je dikke duim stellingen kan bewijzen.

Neem dit rente verloop maar mee in je model :

pi_96347646
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou aangezien je toch werkzoekende bent? Zou ik zeggen stel hier dan eens een goed wiskundig model op waarmee je je dikke duim stellingen kan bewijzen.

Neem dit rente verloop maar mee in je model :

[ afbeelding ]
In die tijd was het gebruikelijk om zelf flink geld mee te brengen, het gevolg is dat er geen zeepbel is en dus weinig risico. Het drukken van geld was ook niet aan de orde, bij een lage rente, laag risico en veel spaartegoeden is dat nl. niet nodig om de schuldenberg te herfinancieren op kosten van de samenleving. Het valsmunten wat overheden en banken nu doen is enkel om te voorkomen dat de machine stil valt. Geld drukken is zoiets als de nucleaire optie en dat gaat dus heel slecht aflopen voor ons allemaal w/
I'll sing you a lullaby.
pi_96352294
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:50 schreef xenobinol het volgende:
De TV-makelaar is een programma uit de oudheid... toen iedere Nederlander nog bereid was 250k voor een rijtjescontainer neer te tellen. Dit soort woonprogramma's moesten de burger stimuleren ook met het pyramidespel mee te doen.... 'laten dromen' noemen ze dat in de marketing :)
250k is dan ook meer dan een half miljoen gulden. dat was in het jaar 2000, errrugg veel geld voor de gewone man , nu nog trouwens;

ik snap ook niet waar al dat geld vandaan komt; wat ik wel zie is dat veel huisvrouwen bij moeten blijven werken of bijverdienen en dat overal familie moet bijspringen etc.
pi_96353031
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:41 schreef Bankfurt het volgende:
en dat overal familie moet bijspringen etc.
:')

Yep, schering en inslag. Overal springt de familie bij... 8)7
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:31:09 #290
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_96354952
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:52 schreef xenobinol het volgende:
linkje graag, tenzij de woning boven de 7 ton te koop stond
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_96357597
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:31 schreef Bayswater het volgende:

linkje graag, tenzij de woning boven de 7 ton te koop stond
Nope..... ik geef geen linkje i.v.m. de privacy. Wat ik wel kwijt wil is dat het huis onder de 7 ton te koop stond :)
I'll sing you a lullaby.
pi_96357854
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:15 schreef xenobinol het volgende:
Nope..... ik geef geen linkje i.v.m. de privacy. Wat ik wel kwijt wil is dat het huis onder de 7 ton te koop stond :)
Familie van mij verkocht laatst een huis voor 35% meer dan de vraagprijs. Linkje kan ik je helaas niet geven i.v.m. de privacy. :')
pi_96358599
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Familie van mij verkocht laatst een huis voor 35% meer dan de vraagprijs. Linkje kan ik je helaas niet geven i.v.m. de privacy. :')
Mooi dan voor hem of haar :)
Kennelijk was de waarde van de woning te laag ingeschat ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_96359066
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:31 schreef xenobinol het volgende:
Kennelijk was de waarde van de woning te laag ingeschat ;)
Nee hoor, die was gewoon marktconform. :+
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:46:00 #295
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_96359422
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Welke privacy? Woning is toch verkocht en hij woonde er ook al niet meer.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:54:03 #296
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:22:02 #297
323876 michaelmoore
pi_96371539
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:54 schreef WammesWaggel het volgende:
235.501 huizen te koop *O*
nou het gaat wel langzaam hoor

Ik denk dat we nu weer een tijd krijgen van forse prijsstijgingen
pi_96371696
1000 in een week, da's best veel toch?
  donderdag 5 mei 2011 @ 07:27:49 #299
323876 michaelmoore
pi_96375484
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:25 schreef WammesWaggel het volgende:
1000 in een week, da's best veel toch?
dat wel ja

235.775 huizen te koop
pi_96376006
Zin *O* *O* *O*
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')