Gewoon de overdrachtsbelasting schrappen en het HWF omlaag.quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:37 schreef michaelmoore het volgende:
Ik denk dat de overheid de woningmarkt meer zou moeten subsidiėren en de NHG op 500.000 moet zetten
En zekerheid geven omtrent de tijdstip van afschaffing van de HRAquote:Op zaterdag 30 april 2011 10:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gewoon de overdrachtsbelasting schrappen en het HWF omlaag.
Dit zegt hetquote:Op zaterdag 30 april 2011 12:20 schreef Digi2 het volgende:
De totale hypotheekschuld is in nl erg hoog. Dat moet toch behoorlijke effecten hebben als de rente stijgt op het begrotingstekort. Dat maakt nog meer bezuiningen noodzakelijk in een economie waar de koopkracht toch al onder druk komt door inflatie.
Persoonlijk vind ik dat het stoppen van de HRA gepaard moet gaan met het proportioneel verlagen van de inkomstenbelasting. Die 15 miljard euro blijft dan gewoon bij de burger.quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dit zegt het
http://vois.datawonen.nl/report/cow10_702.html
de totale WOZ waarde van nu is met 25% gestegen en de betaalde rente op hypotheken is ruim verdubbeld
Dat terwijl de rente is gehalveerd !!!!
wat nu als de rente weer verdubbeld ?????????????
Dat gaat de staat de Nederlanden 15 miljard extra kosten dan om de huizenbubble in stand te houden
En Rutte maar druk zijn om 1.000.000. corporatiewoningen te willen verkopen
Zodat er nog eens 100 miljard extra schuld bijkomt en dus nog eens 5% maal 42% ° 5 miljard extra HRA teruggaaf, JAARLIJKS
DE totale HRA subsidie wordt dan dik 30 miljard PER JAAR
Hier kunnen we het in ieder geval mee eens zijnquote:Op zaterdag 30 april 2011 22:58 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat het stoppen van de HRA gepaard moet gaan met het proportioneel verlagen van de inkomstenbelasting. Die 15 miljard euro blijft dan gewoon bij de burger.
Het probleem is dus niet de grote van de HRA, maar de grote van de hypotheekschulden. HRA heeft alleen als perverse eigenschap, dat het het maken van schulden bevordert.
Nederland kan zich niet veroorloven om bij een verdubbeling van de rente 30 miljard subsidie per jaar te geven voor leningenquote:Op zaterdag 30 april 2011 22:58 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat het stoppen van de HRA gepaard moet gaan met het proportioneel verlagen van de inkomstenbelasting. Die 15 miljard euro blijft dan gewoon bij de burger.
Een kennis van me heeft al nu bijna twee jaar een boerderij te koop staan en sinds een half jaar voor 975.000 euro, en tegen iedereen verteld ze dat het getaxeerd is op 1.200.000 euro.quote:Op zondag 1 mei 2011 03:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Stond eerst in de verkoop voor 1.175.000 en toen voor 849.000 om onlangs op de veiling voor 625.000 van de hand te gaan.
Er zijn dus nog wel kopers, maar tegen een gereduceerd tarief![]()
http://www.mva-makelaars.nl/veilingx/object.shtml?counter=4488
Aangezien ze ook al aannemen dat je 4% rendement op je geld haald is het geen eens een hele rare stap om aan te nemen dat je 4% rente betaalt.quote:Op zondag 1 mei 2011 07:03 schreef iamcj het volgende:
Wij van het kabinet Rutte, zijn ondanks onze verkiezingsbelofte, gezien de ontwikkelingen op de kapitaalmarkt, genoodzaakt de hypotheekrente in te perken tot de eerste 4%.
En als je die subsidie niet geeft, kan het bij de belastingbetaler blijven. :-)quote:Op zondag 1 mei 2011 00:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland kan zich niet veroorloven om bij een verdubbeling van de rente 30 miljard subsidie per jaar te geven voor leningen
Het opblazen van een bubble genereert koopkracht, op basis van die bubbel gaan mensen geld lenen en "beleggen" of uitgeven, vroeger nog veel meer want dan kon je extra lenen met HRA om een bankstel te kopenquote:Op zondag 1 mei 2011 15:44 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
En als je die subsidie niet geeft, kan het bij de belastingbetaler blijven. :-)
Al dat rondpompen van centjes...
Ik wil wel een topic openen (als jullie dat leuk vinden) met overprijsde woningen. Je moet wel zelf een beetje kunnen onderbouwen waarom de woning overprijsd is omdat natuurlijk de markt verschilt van regio tot regio. Maar toch. Neem een appartement als deze. Waarom hebben mensen die prijs er voor over?quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:37 schreef Asfyxia het volgende:
Zolang ik dit soort aftandse bagger nog voorbij zie komen voor een dergelijke prijs, gaat het inderdaad 100% zeker weten helemaal niet goedkomen.
staat pas 2 weken te koopquote:Op zondag 1 mei 2011 20:52 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik wil wel een topic openen (als jullie dat leuk vinden) met overprijsde woningen. Je moet wel zelf een beetje kunnen onderbouwen waarom de woning overprijsd is omdat natuurlijk de markt verschilt van regio tot regio. Maar toch. Neem een appartement als deze. Waarom hebben mensen die prijs er voor over?
Ja. Ze moeten nog zakken naar een realistisch prijsniveau. Maar dat betekent toch snel een ton eraf?quote:
half opgeknapte/ afgeknapte woningen zijn moeilijk te verkopen, zeker als het ook nog snel moetquote:Op maandag 2 mei 2011 10:14 schreef BertV het volgende:
hm, m'n zus en haar vriend gaan door relatieproblemen hun (nog niet volledig opgeknapte) net aangeschafte huis waarschijnlijk verkopen.
Aan de ene kant voel ik de morbide nieuwsgierigheid hoe zo'n case verloopt, aan de andere kant is het natuurlijk een persoonlijk drama.
...had liever gehad dat het mijn schoonzus was geweest.
...en ze hebben bij lange na niet de kosten-koper en makelaarskosten eruit.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:26 schreef meth77 het volgende:
[..]
half opgeknapte/ afgeknapte woningen zijn moeilijk te verkopen, zeker als het ook nog snel moet
dat gaat een zeperd worden van 25.000 euro per persoon aan niet aftrekbare lening met aflossing in 5 jaar ofwel 7500 per jaar of dik 500 euro per maand ppquote:Op maandag 2 mei 2011 11:33 schreef BertV het volgende:
[..]
...en ze hebben bij lange na niet de kosten-koper en makelaarskosten eruit.
Nog los van het geld en tijd van de verbouwing, de waarde vermindering als toetje.
Echt sneu, die energie die er in zit,ik zou bijna mijn huurwoning verlaten om ze te helpen.
Ik zou als 1-verdiender nooit die hypotheek krijgen. 135.000 wellicht, 175.000 nooit.
Dan sluit je samen met je zus die hyoptheek afquote:Op maandag 2 mei 2011 11:33 schreef BertV het volgende:
[..]
...en ze hebben bij lange na niet de kosten-koper en makelaarskosten eruit.
Nog los van het geld en tijd van de verbouwing, de waarde vermindering als toetje.
Echt sneu, die energie die er in zit,ik zou bijna mijn huurwoning verlaten om ze te helpen.
Ik zou als 1-verdiender nooit die hypotheek krijgen. 135.000 wellicht, 175.000 nooit.
Ook na 6 maanden?quote:Op maandag 2 mei 2011 11:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dat is idd vervelend. Makelaarskosten en KK eruit halen vind ik sowieso al onzin, dat zijn kosten waarvan je weet dat je die maakt en op denduur wel terug hebt gekregen via je HRA.
Ik had mijn KK en makelaarskosten gewoon afgetikt toen ik mijn huis kocht, dus ja ik ben een voorstander er van dat mensen ook eigen geld inbrengen en niet alles zomaar mee kunnen financieren.quote:
Als je het dan allemaal maar wel netjes onder elkaar zet, en niet de HRA gaat dubbeltellen.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan sluit je samen met je zus die hyoptheek af![]()
Maar dat is idd vervelend. Makelaarskosten en KK eruit halen vind ik sowieso al onzin, dat zijn kosten waarvan je weet dat je die maakt en op denduur wel terug hebt gekregen via je HRA.
Dus moet je gewoon nooit langer dan 6 maanden in een huis blijven wonen.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:19 schreef skrn het volgende:
[..]
KK kun je toch terugvragen als je binnen zes maanden je huis weer verkoopt?
Tja, als Balkenende zegt dat afschaffen HRA kapitaalsvernietiging is weet je al hoe laat het is natuurlijkquote:Op maandag 2 mei 2011 22:25 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Alles om de consument de markt in te krijgen. De huizenmarkt is zo politiek als het maar kan.
Dan zou je dus nog meer subsidie moeten geven ,dat is dus makkelijke kapitaalcreatiequote:Op maandag 2 mei 2011 22:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Tja, als Balkenende zegt dat afschaffen HRA kapitaalsvernietiging is weet je al hoe laat het is natuurlijk
Nee, je kan de nieuwe koper verzoeken het aan jou te betalen.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:19 schreef skrn het volgende:
[..]
KK kun je toch terugvragen als je binnen zes maanden je huis weer verkoopt?
Ware het niet dat politici (en zeker Balkenende niet) hun argumenten niet zozeer op algemene logica baseren maar op macht/beļnvloeding/eigenbelang.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan zou je dus nog meer subsidie moeten geven ,dat is dus makkelijke kapitaalcreatie
Het lijkt erop dat de politiek een zachte landing wel voor de huizenmarkt. Zeg elke jaar maar een procentje (of twee) van de huizenprijzen eraf. Dat betekent wel dat versobering van de HRA wel heel lang op zich zal laten wachten.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:25 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Alles om de consument de markt in te krijgen. De huizenmarkt is zo politiek als het maar kan.
Ik denk dat hij sarcastisch wasquote:Op maandag 2 mei 2011 22:57 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ware het niet dat politici (en zeker Balkenende niet) hun argumenten niet zozeer op algemene logica baseren maar op macht/beļnvloeding/eigenbelang.
Ze beredeneren dus wel wat van hen uit gezien de beste stap is, maar communiceren dat heel anders met hun 'onderdanen'.
Denk dat je zo wel aardig zit.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:00 schreef skrn het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de politiek een zachte landing wel voor de huizenmarkt. Zeg elke jaar maar een procentje (of twee) van de huizenprijzen eraf. Dat betekent wel dat versobering van de HRA wel heel lang op zich zal laten wachten.
Of zie ik het verkeerd?
Zachte landing is natuurlijk altijd te prefereren boven crashen, daar is niemand bij gebaat. Maar waar ze nu mee bezig zijn is geen zachte landing, het is nu vingers in de oren en heel hard LALALALA roepen alsof er niks aan de hand is. De hele huizenmarkt zit op slot, er zijn heel weinig transacties, daarom valt de daling nog wel mee.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:00 schreef skrn het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de politiek een zachte landing wel voor de huizenmarkt. Zeg elke jaar maar een procentje (of twee) van de huizenprijzen eraf. Dat betekent wel dat versobering van de HRA wel heel lang op zich zal laten wachten.
Of zie ik het verkeerd?
Je houd de markt toch niet tegen, al die stimulerende maatregelen zorgen elders in de economie voor tekorten. Politici moeten de komende jaren gaan uitleggen waarom er overal op bezuinigt moet worden, waarom belastingen en zorgkosten gaan stijgen etc... allemaal omdat men de banken moest redden en de prijs van woningen hoog moet houden.... ja... wie gelooft dat dit goed is voor de economie heeft echt het licht gezienquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En waarom zou je ook als politiek zijnde de huizenmarkt willen laten crashen? Dat zou zeer slecht voor de economie zijn. Dus men kijkt het nu aan, en als het te hard omlaag gaat grijpt men wel weer in door bv de overdrachtsbelasting af te schaffen.
geloof ik niet, dan begint men weer goedkoop te bouwenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Denk dat je zo wel aardig zit.
En waarom zou je ook als politiek zijnde de huizenmarkt willen laten crashen? Dat zou zeer slecht voor de economie zijn.
Een zachte landing voor de huizenmarkt is dan ook een illusie die sommigen in stand willen houden. De enige optie om de prijzen hoog te houden is gratis geld te gaan geven aan starters en de geldpersen aanhouden om zo een constant hoge monetaire inflatie te realiseren. Dat laatste zal alle spaartegoeden opsnoepen en de welvaart door het afvoerputje spoelenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zachte landing is natuurlijk altijd te prefereren boven crashen, daar is niemand bij gebaat. Maar waar ze nu mee bezig zijn is geen zachte landing, het is nu vingers in de oren en heel hard LALALALA roepen alsof er niks aan de hand is. De hele huizenmarkt zit op slot, er zijn heel weinig transacties, daarom valt de daling nog wel mee.
Ook gemeenten zullen ooit gaan inzien dat het vasthouden aan de hoge grondprijzen niet mogelijk is, dat word afstempelenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:25 schreef meth77 het volgende:
[..]
geloof ik niet, dan begint men weer goedkoop te bouwen
De grond is niet meer gaan kosten, die was er al, grond zal goedkoper moeetn waiorden, gemeenten willen geld hebbenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ook gemeenten zullen ooit gaan inzien dat het vasthouden aan de hoge grondprijzen niet mogelijk is, dat word afstempelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |