Dan sluit je samen met je zus die hyoptheek afquote:Op maandag 2 mei 2011 11:33 schreef BertV het volgende:
[..]
...en ze hebben bij lange na niet de kosten-koper en makelaarskosten eruit.
Nog los van het geld en tijd van de verbouwing, de waarde vermindering als toetje.
Echt sneu, die energie die er in zit,ik zou bijna mijn huurwoning verlaten om ze te helpen.
Ik zou als 1-verdiender nooit die hypotheek krijgen. 135.000 wellicht, 175.000 nooit.
Ook na 6 maanden?quote:Op maandag 2 mei 2011 11:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dat is idd vervelend. Makelaarskosten en KK eruit halen vind ik sowieso al onzin, dat zijn kosten waarvan je weet dat je die maakt en op denduur wel terug hebt gekregen via je HRA.
Ik had mijn KK en makelaarskosten gewoon afgetikt toen ik mijn huis kocht, dus ja ik ben een voorstander er van dat mensen ook eigen geld inbrengen en niet alles zomaar mee kunnen financieren.quote:
Als je het dan allemaal maar wel netjes onder elkaar zet, en niet de HRA gaat dubbeltellen.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan sluit je samen met je zus die hyoptheek af![]()
Maar dat is idd vervelend. Makelaarskosten en KK eruit halen vind ik sowieso al onzin, dat zijn kosten waarvan je weet dat je die maakt en op denduur wel terug hebt gekregen via je HRA.
Dus moet je gewoon nooit langer dan 6 maanden in een huis blijven wonen.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:19 schreef skrn het volgende:
[..]
KK kun je toch terugvragen als je binnen zes maanden je huis weer verkoopt?
Tja, als Balkenende zegt dat afschaffen HRA kapitaalsvernietiging is weet je al hoe laat het is natuurlijkquote:Op maandag 2 mei 2011 22:25 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Alles om de consument de markt in te krijgen. De huizenmarkt is zo politiek als het maar kan.
Dan zou je dus nog meer subsidie moeten geven ,dat is dus makkelijke kapitaalcreatiequote:Op maandag 2 mei 2011 22:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Tja, als Balkenende zegt dat afschaffen HRA kapitaalsvernietiging is weet je al hoe laat het is natuurlijk
Nee, je kan de nieuwe koper verzoeken het aan jou te betalen.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:19 schreef skrn het volgende:
[..]
KK kun je toch terugvragen als je binnen zes maanden je huis weer verkoopt?
Ware het niet dat politici (en zeker Balkenende niet) hun argumenten niet zozeer op algemene logica baseren maar op macht/beïnvloeding/eigenbelang.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan zou je dus nog meer subsidie moeten geven ,dat is dus makkelijke kapitaalcreatie
Het lijkt erop dat de politiek een zachte landing wel voor de huizenmarkt. Zeg elke jaar maar een procentje (of twee) van de huizenprijzen eraf. Dat betekent wel dat versobering van de HRA wel heel lang op zich zal laten wachten.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:25 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Alles om de consument de markt in te krijgen. De huizenmarkt is zo politiek als het maar kan.
Ik denk dat hij sarcastisch wasquote:Op maandag 2 mei 2011 22:57 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ware het niet dat politici (en zeker Balkenende niet) hun argumenten niet zozeer op algemene logica baseren maar op macht/beïnvloeding/eigenbelang.
Ze beredeneren dus wel wat van hen uit gezien de beste stap is, maar communiceren dat heel anders met hun 'onderdanen'.
Denk dat je zo wel aardig zit.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:00 schreef skrn het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de politiek een zachte landing wel voor de huizenmarkt. Zeg elke jaar maar een procentje (of twee) van de huizenprijzen eraf. Dat betekent wel dat versobering van de HRA wel heel lang op zich zal laten wachten.
Of zie ik het verkeerd?
Zachte landing is natuurlijk altijd te prefereren boven crashen, daar is niemand bij gebaat. Maar waar ze nu mee bezig zijn is geen zachte landing, het is nu vingers in de oren en heel hard LALALALA roepen alsof er niks aan de hand is. De hele huizenmarkt zit op slot, er zijn heel weinig transacties, daarom valt de daling nog wel mee.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:00 schreef skrn het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de politiek een zachte landing wel voor de huizenmarkt. Zeg elke jaar maar een procentje (of twee) van de huizenprijzen eraf. Dat betekent wel dat versobering van de HRA wel heel lang op zich zal laten wachten.
Of zie ik het verkeerd?
Je houd de markt toch niet tegen, al die stimulerende maatregelen zorgen elders in de economie voor tekorten. Politici moeten de komende jaren gaan uitleggen waarom er overal op bezuinigt moet worden, waarom belastingen en zorgkosten gaan stijgen etc... allemaal omdat men de banken moest redden en de prijs van woningen hoog moet houden.... ja... wie gelooft dat dit goed is voor de economie heeft echt het licht gezienquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En waarom zou je ook als politiek zijnde de huizenmarkt willen laten crashen? Dat zou zeer slecht voor de economie zijn. Dus men kijkt het nu aan, en als het te hard omlaag gaat grijpt men wel weer in door bv de overdrachtsbelasting af te schaffen.
geloof ik niet, dan begint men weer goedkoop te bouwenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Denk dat je zo wel aardig zit.
En waarom zou je ook als politiek zijnde de huizenmarkt willen laten crashen? Dat zou zeer slecht voor de economie zijn.
Een zachte landing voor de huizenmarkt is dan ook een illusie die sommigen in stand willen houden. De enige optie om de prijzen hoog te houden is gratis geld te gaan geven aan starters en de geldpersen aanhouden om zo een constant hoge monetaire inflatie te realiseren. Dat laatste zal alle spaartegoeden opsnoepen en de welvaart door het afvoerputje spoelenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zachte landing is natuurlijk altijd te prefereren boven crashen, daar is niemand bij gebaat. Maar waar ze nu mee bezig zijn is geen zachte landing, het is nu vingers in de oren en heel hard LALALALA roepen alsof er niks aan de hand is. De hele huizenmarkt zit op slot, er zijn heel weinig transacties, daarom valt de daling nog wel mee.
Ook gemeenten zullen ooit gaan inzien dat het vasthouden aan de hoge grondprijzen niet mogelijk is, dat word afstempelenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:25 schreef meth77 het volgende:
[..]
geloof ik niet, dan begint men weer goedkoop te bouwen
De grond is niet meer gaan kosten, die was er al, grond zal goedkoper moeetn waiorden, gemeenten willen geld hebbenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ook gemeenten zullen ooit gaan inzien dat het vasthouden aan de hoge grondprijzen niet mogelijk is, dat word afstempelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |