abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96242548
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:33 schreef BertV het volgende:

[..]

...en ze hebben bij lange na niet de kosten-koper en makelaarskosten eruit.
Nog los van het geld en tijd van de verbouwing, de waarde vermindering als toetje.

Echt sneu, die energie die er in zit, ;( ik zou bijna mijn huurwoning verlaten om ze te helpen.
Ik zou als 1-verdiender nooit die hypotheek krijgen. 135.000 wellicht, 175.000 nooit.
Dan sluit je samen met je zus die hyoptheek af ;)

Maar dat is idd vervelend. Makelaarskosten en KK eruit halen vind ik sowieso al onzin, dat zijn kosten waarvan je weet dat je die maakt en op denduur wel terug hebt gekregen via je HRA.
  maandag 2 mei 2011 @ 11:55:11 #227
37248 BertV
Klei indiaan
pi_96242611
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar dat is idd vervelend. Makelaarskosten en KK eruit halen vind ik sowieso al onzin, dat zijn kosten waarvan je weet dat je die maakt en op denduur wel terug hebt gekregen via je HRA.
Ook na 6 maanden?
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_96243889
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:55 schreef BertV het volgende:

[..]

Ook na 6 maanden?
Ik had mijn KK en makelaarskosten gewoon afgetikt toen ik mijn huis kocht, dus ja ik ben een voorstander er van dat mensen ook eigen geld inbrengen en niet alles zomaar mee kunnen financieren.

Verder hadden je zus en schoonbroer eerst eens aan een ander opknapproject begonnen moeten zijn (een auto of zo) . Dat er na 6 maanden na het begin van de verbouwing een relatie knapt zegt meer over de relatie en hoe men onbezonnen begonnen is aan dit opknap avontuur. Dat het voor hun een persoonlijk drama wordt kan ik me voorstellen en zullen ze ook niet blij mee zijn. Dat kan redelijk duur leergeld worden.
  maandag 2 mei 2011 @ 12:28:37 #229
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_96243932
Met je volle verstand allebei een huis te kopen en vervolgens bij de eerste de beste tegenslagen besluiten uit elkaar te gaan is niet echt slim. Wellicht wat meer energie in elkaar steken dan in het huis.
Nog erger is het als het een eenzijdige beslissing is zonder directe aanleiding.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_96244106
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan sluit je samen met je zus die hyoptheek af ;)

Als je het dan allemaal maar wel netjes onder elkaar zet, en niet de HRA gaat dubbeltellen.

"Sowieso kopen want dan heb ik lagere maandlasten dankzij HRA" en dan vervolgens ook nog je onderhoudskosten, kk, makelaar en al dat soort zaken meer ook nog even 'terugkrijgen via HRA' zou bijvoorbeeld niet helemaal de juiste manier zijn.
pi_96265765
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:55 schreef BertV het volgende:

[..]

Ook na 6 maanden?
KK kun je toch terugvragen als je binnen zes maanden je huis weer verkoopt?
pi_96272576
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:19 schreef skrn het volgende:

[..]

Dus moet je gewoon nooit langer dan 6 maanden in een huis blijven wonen. ^O^
  maandag 2 mei 2011 @ 22:19:49 #233
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_96273253
Sinds 1 januari is het zelfs 12 maanden
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_96273623
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:19 schreef Bayswater het volgende:
Sinds 1 januari is het zelfs 12 maanden
Alles om de consument de markt in te krijgen. De huizenmarkt is zo politiek als het maar kan.
pi_96273740
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:25 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Alles om de consument de markt in te krijgen. De huizenmarkt is zo politiek als het maar kan.
Tja, als Balkenende zegt dat afschaffen HRA kapitaalsvernietiging is weet je al hoe laat het is natuurlijk :')
  maandag 2 mei 2011 @ 22:48:18 #236
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96275066
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:27 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Tja, als Balkenende zegt dat afschaffen HRA kapitaalsvernietiging is weet je al hoe laat het is natuurlijk :')
Dan zou je dus nog meer subsidie moeten geven ,dat is dus makkelijke kapitaalcreatie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96275603
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:19 schreef skrn het volgende:

[..]

Nee, je kan de nieuwe koper verzoeken het aan jou te betalen.
pi_96275655
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan zou je dus nog meer subsidie moeten geven ,dat is dus makkelijke kapitaalcreatie
Ware het niet dat politici (en zeker Balkenende niet) hun argumenten niet zozeer op algemene logica baseren maar op macht/beïnvloeding/eigenbelang.

Ze beredeneren dus wel wat van hen uit gezien de beste stap is, maar communiceren dat heel anders met hun 'onderdanen'.
pi_96279000
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:25 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat de politiek een zachte landing wel voor de huizenmarkt. Zeg elke jaar maar een procentje (of twee) van de huizenprijzen eraf. Dat betekent wel dat versobering van de HRA wel heel lang op zich zal laten wachten.

Of zie ik het verkeerd?
pi_96279755
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:57 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ware het niet dat politici (en zeker Balkenende niet) hun argumenten niet zozeer op algemene logica baseren maar op macht/beïnvloeding/eigenbelang.

Ze beredeneren dus wel wat van hen uit gezien de beste stap is, maar communiceren dat heel anders met hun 'onderdanen'.
Ik denk dat hij sarcastisch was ;)
pi_96279892
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 00:00 schreef skrn het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat de politiek een zachte landing wel voor de huizenmarkt. Zeg elke jaar maar een procentje (of twee) van de huizenprijzen eraf. Dat betekent wel dat versobering van de HRA wel heel lang op zich zal laten wachten.

Of zie ik het verkeerd?
Denk dat je zo wel aardig zit.

En waarom zou je ook als politiek zijnde de huizenmarkt willen laten crashen? Dat zou zeer slecht voor de economie zijn. Dus men kijkt het nu aan, en als het te hard omlaag gaat grijpt men wel weer in door bv de overdrachtsbelasting af te schaffen.

Wel vervelend voor de mensen die al 5 jaar hopen op een sterke daling, maar ja, je kunt niet iedereen blij maken he...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_96280211
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 00:00 schreef skrn het volgende:

[..]

Of zie ik het verkeerd?
Zachte landing is natuurlijk altijd te prefereren boven crashen, daar is niemand bij gebaat. Maar waar ze nu mee bezig zijn is geen zachte landing, het is nu vingers in de oren en heel hard LALALALA roepen alsof er niks aan de hand is. De hele huizenmarkt zit op slot, er zijn heel weinig transacties, daarom valt de daling nog wel mee.
pi_96286084
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 00:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

En waarom zou je ook als politiek zijnde de huizenmarkt willen laten crashen? Dat zou zeer slecht voor de economie zijn. Dus men kijkt het nu aan, en als het te hard omlaag gaat grijpt men wel weer in door bv de overdrachtsbelasting af te schaffen.
Je houd de markt toch niet tegen, al die stimulerende maatregelen zorgen elders in de economie voor tekorten. Politici moeten de komende jaren gaan uitleggen waarom er overal op bezuinigt moet worden, waarom belastingen en zorgkosten gaan stijgen etc... allemaal omdat men de banken moest redden en de prijs van woningen hoog moet houden.... ja... wie gelooft dat dit goed is voor de economie heeft echt het licht gezien :')

Nu al moet de overheid tegenvaller na tegenvaller incasseren en het gaat nog erger worden, consumenten zitten met een berg schulden die afbetaald moeten worden, overheden zitten met een berg schulden die afbetaald moeten worden... wie gaat er dan nog zorgen voor economische groei? De geldpers aanzetten gaat wel zorgen voor monetaire inflatie... maar welvaartsgroei gaan we echt niet meer zien voorlopig w/

Wel vervelend voor de mensen die al 5 jaar hopen op een sterke daling, maar ja, je kunt niet iedereen blij maken he...
[/quote]
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:25:17 #244
324665 meth77
to do or not to do
pi_96286131
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 00:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Denk dat je zo wel aardig zit.

En waarom zou je ook als politiek zijnde de huizenmarkt willen laten crashen? Dat zou zeer slecht voor de economie zijn.
geloof ik niet, dan begint men weer goedkoop te bouwen
pi_96286141
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 00:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zachte landing is natuurlijk altijd te prefereren boven crashen, daar is niemand bij gebaat. Maar waar ze nu mee bezig zijn is geen zachte landing, het is nu vingers in de oren en heel hard LALALALA roepen alsof er niks aan de hand is. De hele huizenmarkt zit op slot, er zijn heel weinig transacties, daarom valt de daling nog wel mee.
Een zachte landing voor de huizenmarkt is dan ook een illusie die sommigen in stand willen houden. De enige optie om de prijzen hoog te houden is gratis geld te gaan geven aan starters en de geldpersen aanhouden om zo een constant hoge monetaire inflatie te realiseren. Dat laatste zal alle spaartegoeden opsnoepen en de welvaart door het afvoerputje spoelen w/
I'll sing you a lullaby.
pi_96286169
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:25 schreef meth77 het volgende:

[..]

geloof ik niet, dan begint men weer goedkoop te bouwen
Ook gemeenten zullen ooit gaan inzien dat het vasthouden aan de hoge grondprijzen niet mogelijk is, dat word afstempelen ~O>
I'll sing you a lullaby.
pi_96286264
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:03 schreef antfukker het volgende:

[..]

235.413 huizen te koop
235.319 huizen te koop

Het "openhuisdag effect" :P
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:31:04 #248
324665 meth77
to do or not to do
pi_96286288
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ook gemeenten zullen ooit gaan inzien dat het vasthouden aan de hoge grondprijzen niet mogelijk is, dat word afstempelen ~O>
De grond is niet meer gaan kosten, die was er al, grond zal goedkoper moeetn waiorden, gemeenten willen geld hebben
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:27:07 #249
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_96297327
Zaterdag zitten we vast wel op 236.000 *O*
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:46:45 #250
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_96323435
Mensen willen maar niet leren, zojuist in de TV-Makelaar :')
Huis al drie jaar in de verkoop maar nee volgens de makelaar is de vraagprijs marktconform, dat is het probleem niet _O-

Weet zo'n man de betekenis van het begrip marktconform wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')