abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2011 @ 08:08:11 #1
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_95654520
Mensen,

Situatie is als volgt. Ik heb een zus die jaloers is. Ze is ouder dan mij (ze is 32) en blijkt mij op internet na te checken.
Een jaar geleden had ik een prijsvraag hier op FOK! gewonnen met het schrijven van een "spannend" verhaal. Alles leuk en aardig, hiep hoi.
Na een maand of wat kwam ze ineens met insinuerende opmerkingen over dat verhaal. Ze had me dus lopen natrekken. Ik heb haar toen flink duidelijk gemaakt dat ik het diep triest vind dat zij zich met dit soort praktijken bezig houdt.

Gisteren was ik op de verjaardag van mijn zwager en zat ik op haar Ipad wat te internetten. Nu heeft ze die Ipad sinds haar verjaardag (1,5 mnd geleden). In haar zoekhistory (die komt automatisch naar beneden als je op dat venster klikt) zag ik doodleuk "bootje84 posthistory" terugkomen.

Mevrouw is dus nu nog steeds mij aan het natrekken. Na haar geconfronteerd te hebben met dit feit stond ze eigenlijk even met haar bek vol tanden. Aangezien ik op een verjaardag zat wilde ik de sfeer verder niet verpesten. Mijn ouders hadden de hele situatie niet door.

Na thuiskomst had ik mijn moeder opgebeld en de situatie uitgelegd. Ze begrijpt opzich mijn punt wel, maar heeft niet zo bijster veel verstand van internet. Dat kan ik haar ook niet kwalijk nemen. Zij zegt dan ook dat ik gewoon mijn gebruikersnaam moet veranderen. Nu is dit inderdaad een redelijke optie, echter wil ik dit niet aangezien ik niet degene ben die fout zit. Daarnaast begint het weer van voor af aan als mijn zus mijn nieuwe gebruikersnaam heeft gevonden..

Nu ben ik dus behoorlijk link over het gedrag van mijn zus. Zeker nu dit de 2e keer is dat ze me dit flikt. De "relatie" die ik had met mijn zus was al niet super aangezien ze altijd wel wat had om over mij te mopperen.. Nu begon het eindelijk een beetje beter te worden en nu is het terug op het dieptepunt..

Wat moet ik hier nou mee aan..?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bootje84 op 18-04-2011 08:36:59 ]
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 18 april 2011 @ 08:10:26 #2
37248 BertV
Klei indiaan
pi_95654551
Woont je zus nog thuis?

Ik snap niet dat ze het spannend vindt om haar kleine broertje te volgen.
Niet helemaal gezond.

Hallo zus van Bootje84. :W
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  maandag 18 april 2011 @ 08:12:15 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_95654573
Schopje R&P, en de grappenmakers verwijderd.

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 18-04-2011 08:18:20 (sorry kano! :o maar ik moest 't even verbeteren! ) ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 18 april 2011 @ 08:16:58 #4
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_95654641
Ik heb nu de rest van het topic gelezen. Het komt me enigszins bekend voor. Mijn broertje heeft eens mijn posthistory op FOK! gelezen (op een oud account). Heel gênant vond ik dat. Ik ben best open op het internet, ervan uitgaande dat familie het niet zal lezen. Mijn broertje is zelfs echt boos geworden om sommige dingen. Ik woonde toen nog thuis en vond dat meer dan vervelend. Laatst won ik een DVD op FOK!, maar ik durfde hem de prijsvraag (een filmpje) niet eens te laten zien (omdat ik daar als winnaar vermeld sta en hij dan immers mijn naam ziet staan). Ook ben ik weleens bang dat hij mijn Twitteraccount zal vinden. Ondanks alles weiger ik te stoppen met het online 'leven'. Ik vind het fijn. Ik heb toen wel een nieuw account aangemaakt, en ook wel meerdere.

Een oplossing? Een nieuw account aanmaken. Verder zou ik het niet weten. Ik heb zelf namelijk een vrij zeldzame voornaam, maar ik weiger die geheim te houden. Ik ben dus makkelijker te vinden dan iemand met een bekender voornaam, maar dat moet dan maar. Ik vind het meer aan degene die jou opzoekt om niet verder te lezen. Ik zou ook niet verder lezen als ik een heel direct familielid vond, op een forum, met gevoelige topics. Ik houd dan liever mijn hand voor mijn ogen, bij wijze van spreken.
pi_95654656
Eh, tja, eh, misschien dat iemand je even goed duidelijk moet maken dat alles wat je in fora schrijft public domain is, en iedereen het kan lezen?

- Je werkgever
- De overheid
- De politie
- Je ouders
- Je zus
- Je school

Zelfs Gadhafi kan jouw postgeschiedenis lezen als 'ie dat zou willen.

Je schrijft:

quote:
echter wil ik dit niet aangezien ik niet degene ben die fout zit
Je zus zit op zeker niet fout: jij publiceert verhalen voor de hele wereld, maar je zus zou de enige zijn die ze NIET mag lezen...?

Dus in feite ben jij wel degene die fout zit.
  maandag 18 april 2011 @ 08:18:45 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95654667
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:12 schreef kanovinnie het volgende:
Schopje R&P, en de grappenmakers verwijderdt.
Mijn post was anders niet grappig bedoeldtdtdtdtdtdt.
Niet meer actief op Fok!
pi_95654668
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:18 schreef RetepV het volgende:
Eh, tja, eh, misschien dat iemand je even goed duidelijk moet maken dat alles wat je in fora schrijft public domain is, en iedereen het kan lezen?

- Je werkgever
- De overheid
- De politie
- Je ouders
- Je zus
- Je school

Je schrijft:

[..]

Je zus zit op zeker niet fout: jij publiceert verhalen voor de hele wereld, maar je zus zou de enige zijn die ze NIET mag lezen...?

dattum... :)
Ja doei.
pi_95654685
quote:
Ik ben best open op het internet, ervan uitgaande dat familie het niet zal lezen.
Kijk, dat bedoel ik dus.

Rare gedachte, dat je familie het niet zal lezen.

Beetje psychopatisch: je manipuleert mensen, je lult achter hun rug om, en bent dan boos op HEN als dat mislukt.
  maandag 18 april 2011 @ 08:20:19 #9
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_95654692
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2011 08:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, precies. Die verwijderde van mij ook niet.
  maandag 18 april 2011 @ 08:21:03 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95654709
Ik snap overigens niet waaruit TS afleidt dat zijn zus jaloers is? Een zus die je in diskrediet probeert te brengen bij je ouders, die oplet of jij op een verjaardag wel ook meehelpt met afwassen en die bijna agressief wordt als jij een keer eoa luxegoed koopt, terwijl ze dat soort dingen zelf ook koopt; dát is een jaloerse zus. Zoals de mijne dus :').
Niet meer actief op Fok!
  maandag 18 april 2011 @ 08:21:12 #11
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_95654712
Ik vind niet dat TS fout zit, afgaande op zijn probleem. Het gaat hier om zijn zus. Niet om een werkgever, een vriend, de politie, wat dan ook. Nee, om een heel directe bloedverwant. Dat is gênant en lijkt niet nodig.
pi_95654758
Maar.. je zus is 32 en je gaat het aan je ouders voorleggen om te zien of zij er wat aan kunnen doen? Wat wil je dat ze doen? Haar een internet verbod geven?
Ja doei.
pi_95654777
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2011 08:21 schreef Grunge. het volgende:
Ik vind niet dat TS fout zit, afgaande op zijn probleem. Het gaat hier om zijn zus. Niet om een werkgever, een vriend, de politie, wat dan ook. Nee, om een heel directe bloedverwant. Dat is gênant en lijkt niet nodig.
Je bedoelt dat als het om een bloedverwant gaat, ze helemaal niks met jou te maken heeft?

Raar idee van 'familie' heb jij.

En als je niet in het openbaar voor lul wil staan moet je in het openbaar je mond houden.

Ga jij midden in een volle trein hardop aan iedereen je sexueele problemen vertellen? Niet echt, denk ik zo, daar schaam je je te veel voor. Gaat niemand iets aan. Toch doen mensen dat zulk dingen hier in een forum.

En het vervelende is dat in de trein, de meeste mensen jouw verhaal al vergeten zijn wanneer ze weer uitstappen. Op een forum blijft je verhaal echter voor eeuwig bestaan (of iig. zo lang als het forum bestaat, en daarna zo lang als het in Google's cache staat).
  maandag 18 april 2011 @ 08:26:10 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_95654784
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2011 08:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Een ofttopic post over spelling, wat draagt dat bij aan het topic?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_95654790
Neem een nieuw FOK! account en verwijder je browsergeschiedenis steeds weer.

Hoi zus van Bootje84, gezellig dat je meekijkt!
  maandag 18 april 2011 @ 08:27:47 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95654800
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Een ofttopic post over spelling, wat draagt dat bij aan het topic?
Dan had TS z'n post nog maar eens na moeten lezen voor hij op invoeren klikte. Je weet zelf ook wel dat grove taalfouten de lezer afleiden van de inhoud. En in dit geval is het nog eens extra :'), gezien TS' ondertitel.
Niet meer actief op Fok!
pi_95654804
Ik zit hier wel een beetje te lachen over zoveel naiviteit. Sorry, maar het is niet anders. Op een forum je leven bespreken is niet anders dan je leven op papier schrijven en het bij iedereen in de brievenbus gooien. Inclusief die van je zus.
  maandag 18 april 2011 @ 08:28:06 #18
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_95654806
Tjah als je je leven online plempt kan iedereen het lezen en daar moet je ook niet mee zitten.
Ik vind er wel een groot verschil tussen zitten dat iemand af en toe eens een post leest dan, wat TS zijn zus doet, hem continu in de gaten houden.

Dat zou ik ook niet waarderen :)
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  maandag 18 april 2011 @ 08:29:18 #19
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_95654820
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:18 schreef RetepV het volgende:

- Je werkgever
- De overheid
- De politie
- Je ouders
- Je zus
- Je school

Je schrijft:

[..]

Het gaat ook niet om de vraag wíe het kan lezen. Het gaat om de vraag wie er moeite in stopt om het te vinden. Zij heeft de kwade intentie om mij in een kwaad daglicht te stellen. En mijn benoeming dat het ook jaloezie kan zijn of is, heb ik meerdere redenen voor.. Zij voelt zich altijd tekort gedaan als ik iets krijg. Alleen vergeet ze voor het gemak even de dingetjes die zij dan krijgt, maar ja.. Dat is dan bijzaak natuurlijk :')

Oja, ff ter info. Ik woon sinds kort in mijn eigen huis. Het huis wat ik van haar gekocht heb.
Leer spaties gebruiken!
pi_95654825
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:28 schreef Civilian het volgende:
Tjah als je je leven online plempt kan iedereen het lezen en daar moet je ook niet mee zitten.
Ik vind er wel een groot verschil tussen zitten dat iemand af en toe eens een post leest dan, wat TS zijn zus doet, hem continu in de gaten houden.

tsja, of je het waardeert heeft er niet zoveel mee te maken als 't ware.
Jij/hij zet 't op internet op een plek waar iedereen altijd toegang heeft, dan kun je nog zoveel willen of niet willen, maar je hebt zelf voor de mogelijkheid gezorgd :)
Ja doei.
pi_95654830
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:29 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Oja, ff ter info. Ik woon sinds kort in mijn eigen huis. Het huis wat ik van haar gekocht heb.
En dit is relevant omdat...?
Ja doei.
  maandag 18 april 2011 @ 08:31:06 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95654841
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Omdat ze daar camera's en afluisterapparatuur heeft geplaatst om hem te bespieden natuurlijk!
Niet meer actief op Fok!
pi_95654846
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:28 schreef Civilian het volgende:

Nee, natuurlijk niet. Maar je bent er zelf de schuld aan.

En wie weet wie er allemaal nog meer speciaal de postgeschiedenis van TS volgt?

Openbaar is openbaar. Als hardop dingen roept die een ander niet mag weten, dan ben je ze nou niet echt geheim aan het houden...
  maandag 18 april 2011 @ 08:33:20 #24
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_95654874
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:10 schreef BertV het volgende:
Woont je zus nog thuis?

Ik snap niet dat ze het spannend vindt om haar kleine broertje te volgen.
Niet helemaal gezond.

Hallo zus van Bootje84. :W
Leer spaties gebruiken!
pi_95654876
Overigens, hoe 'uitlokkend' en 'huilerig' denk je dat het staat om dit probleem dat zich oa. door jouw posten op FOK! heeft ontwikkeld door jou vervolgens uitgebreid op FOK! wordt besproken?
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')