Zo blijf je wel eeuwig single, jaquote:Op maandag 4 februari 2013 17:03 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Als ik wist hoe dat moest en als het mij de moeite waard was, dan deed ik het. Geen van beide zijn het geval, dus ik verkies de weg van de minste weerstand. Ik heb geen zin in aan afwijzingen gerelateerde frustraties. Daar heb ik genoeg van.
Ik ben geen maagd meer overigens.
Dat heb ik geaccepteerd. Als autist zijnde is het tien keer zo moeilijk succes te hebben op dat vlak, en ik heb daar geen zin in.quote:
Als jij daar vrede mee hebt is dat prima tochquote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:39 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Dat heb ik geaccepteerd. Als autist zijnde is het tien keer zo moeilijk succes te hebben op dat vlak, en ik heb daar geen zin in.
In ieder geval fijn dat je me niet op andere gedachten probeert te brengen, want veel mensen proberen dat wel. Ik begrijp niet wat mensen ertegen hebben als je het bijltje erbij neergooit als iets gewoon echt niet gaat.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:40 schreef Moira. het volgende:
[..]
Als jij daar vrede mee hebt is dat prima toch
Op ieder potje past een dekseltje, maar als dat jou te veel moeite kost en de dat er niet voor over hebt, tsja, is jouw keuze
Kijk, als je erbij gaat huilen dat je nooit een vriendin krijgt moet je daar bij mij ook niet mee komen aankloppen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:42 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
In ieder geval fijn dat je me niet op andere gedachten probeert te brengen, want veel mensen proberen dat wel. Ik begrijp niet wat mensen ertegen hebben als je het bijltje erbij neergooit als iets gewoon echt niet gaat.
Eerlijk gezegd ben ik er niet altijd even happy mee, maar het is minder erg dan een verwoestende afwijzing. Ondanks al mijn pogingen om 'sociaal' te zijn, zijn mijn sociale vaardigheden slecht. Bovendien, afwijzing leidt bij mij hoofdzakelijk tot depressie, en daar heb ik geen behoefte aan.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:45 schreef Moira. het volgende:
[..]
Kijk, als je erbij gaat huilen dat je nooit een vriendin krijgt moet je daar bij mij ook niet mee komen aankloppen.
Maar jij zegt het zelf te accepteren, dan heb je er vrede mee. Als jij zo ook gelukkig kan zijn, waarom zou ik dat dan uit je hoofd proberen te nemen? Dat ik het zelf anders zou doen heeft verder niks met jouw mening te maken
Heb je er nooit eens aan gedacht om de oorzaken van die sociale problemen en afwijzingen aan te pakken? Veel mensen maken veel afwijzingen mee, maar worden daar niet depressief van, die zitten er even mee, en gooien het daarna weer vrolijk over hun schouder.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:49 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ben ik er niet altijd even happy mee, maar het is minder erg dan een verwoestende afwijzing. Ondanks al mijn pogingen om 'sociaal' te zijn, zijn mijn sociale vaardigheden slecht. Bovendien, afwijzing leidt bij mij hoofdzakelijk tot depressie, en daar heb ik geen behoefte aan.
De oorzaak is autisme. Dat zeg ik net. En dat is per definitie ongeneeslijk, je zit er je hele leven mee als je ermee geboren bent.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:55 schreef Moira. het volgende:
[..]
Heb je er nooit eens aan gedacht om de oorzaken van die sociale problemen en afwijzingen aan te pakken? Veel mensen maken veel afwijzingen mee, maar worden daar niet depressief van, die zitten er even mee, en gooien het daarna weer vrolijk over hun schouder.
Maargoed 't gaat eigenlijk ergens anders over
Weet ik, maar het hoeft niet zo te zijn dat omdát je autistisch bent je geen relatie kan krijgen en niet met afwijzingen om kan gaan. Dat het moeilijker is, dat is vaak zo, maar maakt het niet onmogelijk. Ook autisten kunnen dingen leren of beter met dingen leren omgaan (ben niet vreemd met autisme).quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:55 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
De oorzaak is autisme. Dat zeg ik net. En dat is per definitie ongeneeslijk.
Mijn pogingen tot self-improvement hebben niet veel opgeleverd tot nu toe. Heb wel in de stad waar ik studeer wat vrienden gemaakt, maar ik ben nog geen stap dichter bij een vriendin. Ik ben er pissig over dat mijn inspanningen om 'sociaal' te zijn volslagen nutteloos zijn gebleken.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:57 schreef Moira. het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo te zijn dat omdát je autistisch bent je geen relatie kan krijgen en niet met afwijzingen om kan gaan. Ook autisten kunnen dingen leren of beter met dingen leren omgaan (ben niet vreemd met autisme).
Als je jezelf open blijft stellen zonder verwachtingen kan het zomaar zijn dat er vanzelf iets op je pad komtquote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:58 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Mijn pogingen tot self-improvement hebben niet veel opgeleverd tot nu toe. Heb wel in de stad waar ik studeer wat vrienden gemaakt, maar ik ben nog geen stap dichter bij een vriendin. Ik ben er pissig over dat mijn inspanningen om 'sociaal' te zijn volslagen nutteloos zijn gebleken.
Dat zijn ook niet echt helden op het vlak van vrouwen. Er is er één die een vriendin heeft. Ik zie eigenlijk niet in waarom ik me niet sociaal op zou sluiten, ik voel me vervreemd van de mens en de maatschappij en voel er niet veel voor om er deel aan te nemen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 01:01 schreef Moira. het volgende:
[..]
Als je jezelf open blijft stellen zonder verwachtingen kan het zomaar zijn dat er vanzelf iets op je pad komtDat hoeft je verder helemaal geen moeite te kosten, zolang je je sociaal maar niet helemaal op gaat sluiten. Maar je zegt dat je al wel wat vrienden hebt gemaakt dus dat is sowieso al een opening
Dat komt doordat je er nog niet voor beloond bent (dmv een prettig sociaal gevoel na er moeite voor te hebben gedaan), maar dat betekent niet dat je dat niet zal worden. Als je jezelf sociaal opsluit zal dat natuurlijk sowieso niet gebeuren.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 01:03 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Dat zijn ook niet echt helden op het vlak van vrouwen. Er is er één die een vriendin heeft. Ik zie eigenlijk niet in waarom ik me niet sociaal op zou sluiten, ik voel me vervreemd van de mens en de maatschappij en voel er niet veel voor om er deel aan te nemen.
Heeft iemand al gedaan. Vrouwen vinden mij 'eng' of 'raar' of 'vreemd' omdat zij volgens mijn vriend dachten dat ik hen uitkleed met mijn ogen. Ik vermoed dat dat komt omdat ik moeite heb met oogcontact; dat ik klein ben helpt niet, want als ik omlaag kijk of wegkijk zijn mijn ogen natuurlijk zo bij een vrouw haar borsten zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 01:05 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat komt doordat je er nog niet voor beloond bent (dmv een prettig sociaal gevoel na er moeite voor te hebben gedaan), maar dat betekent niet dat je dat niet zal worden. Als je jezelf sociaal opsluit zal dat natuurlijk sowieso niet gebeuren.
Zolang het niet lukt, is er altijd wel iets wat je mis doet. Wat dat is kan iets heel kleins zijn waar een objectieve vriend soms mee kan helpen om je daarop te wijzen
Een aantal van die dingen kun je voor een groot deel gewoon leren, maar het blijft een lastige situatie, ja.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 01:16 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Heeft iemand al gedaan. Vrouwen vinden mij 'eng' of 'raar' of 'vreemd' omdat zij volgens mijn vriend dachten dat ik hen uitkleed met mijn ogen. Ik vermoed dat dat komt omdat ik moeite heb met oogcontact; dat ik klein ben helpt niet, want als ik omlaag kijk of wegkijk zijn mijn ogen natuurlijk zo bij een vrouw haar borsten zijn.
Het feit dat ik niet in staat ben tot small talk helpt ook niet: tenzij het gaat over een van mijn interesses of serieuze zaken als politiek, religie, filosofie, heb ik niks te zeggen, en laten dat nu net onderwerpen zijn waar je het niet over hebt als je uitgaat. Andere onderwerpen boeien me weinig, met als gevolg dat ik er een beetje bij hang in uitgaansgelegenheden en weinig zeg.
Ik heb sowieso moeite met het volgen van de verschillende gesprekken in een groep. Daarnaast heb ik niet echt een gevoel voor humor zoals niet-autisten waardoor ik grappen niet grappig vind, ze niet fijn vindt, ze niet op prijs stel, tenminste als ze me niet ontgaan.
Ook ben ik chronisch verlegen. Dus als ik in mijn eentje ergens heenga en niemand zie die ik ken, dan zal ik niemand aanspreken. Die drempel is te hoog, met een brok in mijn keel en lood in mijn schoenen. Het feit dat ik dit nog erger heb bij vrouwen helpt natuurlijk niet.
Ik weet simpelweg niet hoe een vrouw te boeien, hoe ik haar interesse moet wekken en behouden (ervan uitgaande dat het me lukt een gesprek aan te knopen). Ik weet niet eens hoe ik een gesprek moet beginnen met zo'n doel in mijn achterhoofd. Hoe en wanneer moet ik mijn gevoelens kenbaar maken? Mensen voelen dat intuïtief, maar bij mij ontbreekt dat.
Hoe groot is de kans daar nu op? Autistische vrouwen vinden vaak genoeg een niet-autistisch vriendje. Bovendien is vier vijfde van alle autisten man.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 01:20 schreef Moira. het volgende:
[..]
Een aantal van die dingen kun je voor een groot deel gewoon leren, maar het blijft een lastige situatie, ja.
Jij bent gewoon niet voor iedereen weggelegd, laten we maar zeggen.
Maar dat betekent niet dat je ergens op jouw pad geen (autistisch) meisje/vrouw tegenkomt die jou niet eng/vreemd/raar vindt en dezelfde interesses deelt en jouw (gebrek aan) humor deelt en net zo chronisch verlegen is als jij
En genoeg niet-autistische vrouwen vinden een autistisch vriendje waar ze helemaal gek op zijn om wie hij is en hoe hij doetquote:Op dinsdag 5 februari 2013 01:25 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans daar nu op? Autistische vrouwen vinden vaak genoeg een niet-autistisch vriendje. Bovendien is vier vijfde van alle autisten man.
Dat je kieskeurig bent is geen enkel probleem, dat je ontmaagd wil worden door iemand waar je wat voor voelt is ook geen probleem, dat je wil dat het "speciaal" is is ook geen probleem.quote:Op maandag 18 april 2011 02:10 schreef mymih het volgende:
Oorzaak: te kieskeurig omdat ik me teveel aantrek wat vrienden ervan vinden.
Gevolg: nog steeds maagd.
Oplossing...? Ken jij dit en hoe heb je t opgelost?
Onzeker!!!!!! Niets kieskeurigquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:42 schreef ArtistA het volgende:
Oorzaak is niet dat je te kieskeurig bent, zet dat sprookje maar uit je hoofd.
Laatst las ik dat vrouwen het vaak fijn vinden als een man wat ervaring heeft. Zo kwam naar voren dat hun ideale man bij voorkeur al met 10 vrouwen naar bed was geweest.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:50 schreef jobschuiltje het volgende:
En trouwens je hoeft je nergens voor te schamen. Ik denk dat een vrouw liever een vent heeft, die nog maagd heeft dan een vent die al met tien sloeries naar bed is geweest.
En hier kom je eerder gefrustreerd over... het maakt ook geen drol uit, maar als je achter elke zin een uitroepteken zet komt dat niet zo geloofwaardig over.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:49 schreef jobschuiltje het volgende:
Nou en!?! Wat maakt het uit dat je nog maagd bent!?! Ben zelf 20 en ook gewoon nog maagd! Moet je dan gelijk met de eerste de slet naar bed!?! Ik herken je gevoel, maar moet je dan omdat een ander stoere praatjes heeft ook maar zonje maagdelijkheid vergooien!? Ik vind dat heel dom. Echt geloof me, jou tijd komt nog wel, maar als je zo geforceerd en wanhopig zoekt dan word het niets, laat het gewoon op je af komen, en die leuke vriendin komt nog wel!!
Dat is dus niet waar. Zoals ArtistA al zegt hebben de meeste vrouwen (ik ben er één, ik denk ik zeg het even, aangezien veel mensen vaak niet de moeite nemen om even naar het icoontje te kijkenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:50 schreef jobschuiltje het volgende:
En trouwens je hoeft je nergens voor te schamen. Ik denk dat een vrouw liever een vent heeft, die nog maagd heeft dan een vent die al met tien sloeries naar bed is geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |