Nope.quote:Op zondag 17 april 2011 09:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het zijn toch niet chocoladepaaseitjes he?
Tja, ik wou het niet zeggen.. Maar ik zou het echt laten staanquote:Op zondag 17 april 2011 09:27 schreef Isabeau het volgende:
Beetje knullig van die vogel, maar ik zou het nestkastje laten staanEind mei vliegen de meeste vogeltjes wel uit en is het terras weer van jullie
En de volgende keer spullen sneller ophangen
Dat zou ik ook doenquote:Op zondag 17 april 2011 09:27 schreef Isabeau het volgende:
Beetje knullig van die vogel, maar ik zou het nestkastje laten staanEind mei vliegen de meeste vogeltjes wel uit en is het terras weer van jullie
En de volgende keer spullen sneller ophangen
Huldequote:Op dinsdag 19 april 2011 14:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:
ja oi..dan verstoor ik de boel op zeker
Het kastje is al een meter verplaatst en wordt nog steeds met regelmaat bezocht. So far so good dus
Hoe veel meter nog te gaan?quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:
ja oi..dan verstoor ik de boel op zeker
Het kastje is al een meter verplaatst en wordt nog steeds met regelmaat bezocht. So far so good dus
quote:Op zaterdag 23 april 2011 00:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Kastje wordt nog steeds goed bezocht, hoewel ik nog geen foto van de daders in kwestie heb kunnen maken.
Wel zag ik dat ze het paard van de buren geplukt hebben
[ afbeelding ]
Dat weten die mezen wel hoor, en als ze blijven aanvliegen zit het goed, of leggen ze vanzelf bijquote:Op dinsdag 26 april 2011 14:58 schreef oh-oh het volgende:
We weten nog niet of de eitjes inmiddels geklutst zijn of niet hoor
Datquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:35 schreef charon het volgende:
Oh.. en stokje er weer afhalen als het leeg is. Mezen willen géén stokje!
Nja, als ze blijven aanvliegen zal er verder niet zoveel aan de hand zijn denk ikquote:Op dinsdag 26 april 2011 14:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Er heeft hier een horrorsituatie plaatsgevonden terwijl ik niet aanwezig was
Schoonvader was hier en heeft op zijn gemakje een stok op het huisje staan schroeven en heeft het huisje aan een plankje gehangen. Terwijl mevrouw mees al was begonnen te broeden
Maarrrrr vanmorgen zag ik meneer mees nog vliegen en het huisje ingaan dus ik heb goede hoop dat die twee die daar huizen nog eigenwijzer zijn dan mijn schoonvader
Ik durf nu ff niet in de buurt te komen
Zal straks ff een foto maken van de huidige situatie
Ik hoop niet dat het overerfelijk is voor jequote:Op dinsdag 26 april 2011 14:25 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Die man neemt het niet zo nauw met aanwijzingen, zal ik maar zeggen.
En hij bedoelde het goed, uiteindelijk
En wanneer komt die foto hier op fokquote:Op dinsdag 26 april 2011 14:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:........
Zal straks ff een foto maken van de huidige situatie
Als het huishouden gedaan is en alle kinderen in bed liggen. Ik gok maar watquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En wanneer komt die foto hier op fok
quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:13 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zo hangtie d`r nu bij.
Als de postbode maar niet denkt dat de post daar in moet
[ afbeelding ]
Whehe! Wat een gare beesten zijn het ook eigenlijk hequote:Op dinsdag 26 april 2011 23:00 schreef Greys het volgende:
Wel heel benieuwd of je ze nog af en aan gaat zien vliegen, ik duim!![]()
En even een piepklein topic kaapje (eenmalig), de pimpelmees bij mijn ouders in de tuin besloot dat een vogelhuisje niet bijzonder genoeg was
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en wat nou als het regent?quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:00 schreef Greys het volgende:
Wel heel benieuwd of je ze nog af en aan gaat zien vliegen, ik duim!![]()
En even een piepklein topic kaapje (eenmalig), de pimpelmees bij mijn ouders in de tuin besloot dat een vogelhuisje niet bijzonder genoeg was
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bwhahaquote:Op donderdag 28 april 2011 12:22 schreef bianca en michael het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-nest-in-asbak.dhtml
Ook een topplek
Ja dat weet ik ook niet, mijn ouders moeten maar een plu'tje en parasolletje gaan fixenquote:
Staat er wel leuk bij zoquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:13 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zo hangtie d`r nu bij.
Als de postbode maar niet denkt dat de post daar in moet
[ afbeelding ]
Ah schoonvader weer aan het klussen geweest dusquote:Op maandag 9 mei 2011 13:13 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben een paar dagen weggeweest dus heb niets in de gaten kunnen houden.........
quote:Op maandag 9 mei 2011 14:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Als er geen eitjes meer inzitten, heeft een ekster dankbaar gebruik gemaakt van de stok
uit http://www.ess.sohosted.com/mezen/FAQ.htmlquote:Hoe lang is de broedduur van mezen?
De totale broedduur vanaf het betrekken van de nestkast tot het uitvliegen van de jongen is ongeveer 50 dagen.
* Het bouwen van het nest neemt 7 tot 10 dagen in beslag. Mezen vliegen vooral 's morgen af en aan met mos.
* Daarna wordt over een periode van 8 tot 14 dagen de eieren gelegd. Mezen zijn dan bijna niet in de buurt van de nestkast, ze moeten veel tijd besteden aan het zoeken van eten. Eten is nodig om een ei te kunnen maken. Een mezenei weegt 1,3 tot 2,3 gram. Dat is ongeveer 10 procent van het gewicht van de mees.
* Aan het broeden besteedt de mees 12 tot 14 dagen. De nestkast wordt ieder uur een tijdje verlaten.
* Ongeveer 20 dagen na de geboorte vliegen de jongen uit.
Awwwquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:42 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Niks meer gezien
Er liggen eitjes in het kastje, koud
Het nest is verlaten. Stom
quote:Op zaterdag 23 april 2011 00:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Kastje wordt nog steeds goed bezocht, hoewel ik nog geen foto van de daders in kwestie heb kunnen maken.
Wel zag ik dat ze het paard van de buren geplukt hebben
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |