abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 april 2011 @ 07:56:41 #201
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_95701451
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 07:52 schreef Noa24 het volgende:
Ik ben tevreden over het cb hier. Ik krijg echter elke dinsdag "advies"van een leidster van het kdv hier. Iedere week als ik haar ophaal heeft ze wel iets op te merken. Wat ondermeer al is langsgekomen: Neusspray (zoutwateroplossing) is verslavend, ze verdraait/liegt over kleine zaken als dat ze haar wel neusspray hebben gegeven/ haar speen hebben gegeven, en ze komt echt elke! week met commentaar. Onze dochter at vorige week niet al haar flessen leeg(ze krijgt er nog 4 van 180), ja dat was ook niet gek, ze had al lang 3 flessen moeten hebben???
Elke week kom ik er weer sacherijnig vandaan, grr.
Als ik jou was zou ik of eens met haar 1 op 1 gaan praten, of eens met de manager. Het is niet de bedoeling dat je met een naar gevoel van het KDV weggaat natuurlijk!

En sinds wanneer is zoutwateroplossing verslavend? O.o
pi_95701534
Wat vervelend Noa! Ik kan me goed voorstellen dat dat irritant is.

Ik heb hier niet echt een hele hoge pet op van het CB. Ze blijken helemaal niet te kijken naar de curves die ze zelf bijhouden. Toen we met de curve van het CB bij de kinderarts kwamen vond ze op basis van alleen al die curve dat het niet goed zat. Een week ervoor hoorde ik op het CB dat het allemaal prima en geweldig was het met groeien van Amy. :N

We moeten ook nog een spaarrekening openen voor Amy. Goed dat jullie mij hieraan herinneren ;)

Wij hebben slaapdrama sinds de bewuste nacht dat ik Amy suf en slap uit bed haalde en we via de HA en de SEH te horen kregen dat ze niet wisten wat het geweest was. Ze wordt een aantal keer per nacht helemaal overstuur krijsend wakker en het duurt dan een half uur voordat we haar weer in bed krijgen. Er is voor de rest niets, maar ze is helemaal van de kaart. Erg zielig voor haar en vermoeiend ook. Want ze krijgt niet genoeg slaap zo.
pi_95701738
Wat naar zeg Sola. :*

Ons cb is verder ook heel prettig en meegaand. Ik had nu alleen een andere arts, er was stress want het systeem lag plat, en het was heel druk. En ach, ik doe toch wat ik zelf wil ;). Het zijn idd adviezen die ze geven. Ik vind het met ons werkritme (regelmatig tot 22.00 of 23.00 werken) gewoon heel prettig dat ze tot ongeveer 9 uur slaapt.
*poef* nu is het weg
pi_95702217
Noa, wat vervelend dat je er elke week chagerijnig vandaan komt. Inderdaad maar eens aankaarten!

Sola, wat vervelend voor jullie en jullie meisje. Miss heeft ze het nog niet helemaal verwerkt waardoor ze wakker wordt?

Hier best tevreden over het cb, ze geven adviezen en aan ons wat we daar mee doen!

Wij hebben wel een spaarrekening voor J. Maar die staat gewoon op onze naam geen problemen met handtekeningen dus!

J. Was gister bij onze reserve oppas,waar ze nog nooit langer als een uurtje was geweest. Na 4uur heb ik er maar opgehaald. Een groot drama. Ik kon der aan het eind van de straat horen, mijn zielige muppet. Denk een beetje verlatingsangst.. Gelukkig was ze daarna weer super vrolijk!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_95702331
Zag dat het over rekeningen en het cb ging.

Wat betreft de bank en spaarrekingen was het hier makkelijk, mijn man werkt bij de ABN, dus dat is lekker eenvoudig. WIj hebben ook niet echt iets met beleggingen, maar sinds november werkt mijn man dus wel op die afdeling. Hij moest er eigenlijk uit door alle reorganisaties, maar kon gelukkig toch nog bij de bank blijven.

Wat betreft het cb was is eigenlijk ook tevreden, deden niet zo moeilijk, ik deed niet zo moeilijk, tot het telefoontje van laatste en het snel afbouwen van de flessen. Prima, gaan we voortaan toch echt kijken naar ons eigen gevoel en neem ik hun inzichten alleen mee ter overweging.
pi_95702364
Barbabientje: een spaarrekening op haar jullie naam waarbij het geld voor haar bestemd is later, is niet altijd even handig. Denk daarbij aan de belastingdienst (is niet aftrekbaar, op haar eigen naam zouden jullie een deel mogen aftrekken) en aan erfrecht. Stel dat er met jullie beiden wat overkomt en ze heeft nog een broer of zus, dan moet het geld op die rekening gedeeld worden met broer of zus. En is niet alles automatisch voor haar.
Tot haar 18e heeft ze er toch geen zeggenschap over, want ze is minderjarig.
pi_95702368
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 08:53 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Wij hebben wel een spaarrekening voor J. Maar die staat gewoon op onze naam geen problemen met handtekeningen dus!
Dat kan wel lastig worden als er straks veel op staat en je wil het alsnog op de naam van je kind zetten. Kan zomaar belast worden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95702407
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat kan wel lastig worden als er straks veel op staat en je wil het alsnog op de naam van je kind zetten. Kan zomaar belast worden.
Ook dat nog idd, daar heeft Vanyel ook gelijk in. Het wordt dan gezien als een schenking en boven een bepaald bedrag moet je dan successierechten betalen (schenkingsrecht). Dat is helemaal zonde van het zuurgespaarde geld.
pi_95702488
Wat de rest zegt Noa, ik zou gelijk bellen en een afspraak maken met die leidster en duidelijk aangeven dat de manier van communiceren niet werkt voor jou.

Sola, wat sneu voor Amy...

CB hier is prima, heb een ander cb gekregen omdat de mijne alleen op dinsdag konden en ik dan werk. Leuke jonge wvp. Ze hebben door dat als ik vragen heb ik ze wel stel en dringen niks op. Heel fijn! :Y

Babypuberteit, krijg je dat zo rond de 9 maanden?? Pfff mijn dametje wordt steeds vroeger wakker, vannacht was het 4 uur.. heb geprobeerd haar te laten liggen, maar uiteindelijk om 4:45 toch maar gevoed, waarna ze weer lief ging slapen tot 6 (toen ging onze wekker -O- en toen sliep ze uiteraard nog). Gisteren sliep ze ook zowat de hele middag, was daarna niet te genieten (tandjes? :') weet dat ik het steeds typ en nog steeds geen tandje te bekennen :D)

Ze kotste me vanmorgen vervolgens 2 keer onder (en zichzelf ook) ik miste de bus, bedacht me dat haar voedingen nog in de koelkast stonden, miste weer de bus... raakte mijn buskaart kwijt, ergens onderweg... en werd ik net ook nog eens ongesteld, hoezee :')

Gelukkig schijnt de zon :') (en zit ik achter glas)
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:10:48 #210
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_95702614
Vanaf wanneer is dat geldig? Giften. Vanaf het eerste jaar al of pas vanaf 18 jaar? En het geldt toch vanaf 5000 euro of iets in die buurt?
pi_95702696
quote:
Vrijstelling voor schenkingen aan kinderen

U mag aan uw kinderen en pleegkinderen elk jaar ¤ 5.030 belastingvrij schenken. Dit bedrag geldt per kind.

Let op!

De vrijstellingen voor schenkingen van ouders aan kinderen en pleegkinderen gelden voor u en uw partner samen. Ook als u gescheiden bent, worden schenkingen die u als ouder afzonderlijk doet, bij elkaar opgeteld.

Eenmalig verhoogde vrijstelling voor kinderen vanaf 18 tot 35 jaar

Is uw kind tussen de 18 en 35 jaar? Dan mag u uw kind in 1 jaar maximaal ¤ 24.144 belastingvrij schenken. U mag maar 1 keer gebruikmaken van de eenmalig verhoogde vrijstelling. Deze regeling geldt ook voor kinderen die ouder zijn dan 35 jaar maar een partner hebben die jonger is dan 35 jaar.

Let op!

Als u een schenking doet waarbij u gebruikmaakt van de eenmalig verhoogde vrijstelling, dan moet u toch aangifte doen. In de aangifte geeft u aan welke vrijstelling volgens u van toepassing is.

Vrijstelling voor financiering van een studie of woning

De eenmalig verhoogde vrijstelling voor kinderen van 18 tot 35 jaar kan verhoogd worden tot ¤ 50.300. Dit kan als uw kind het geld gebruikt:

om een dure studie te betalen
Meer informatie over de vrijstelling voor een studie
om een eigen woning te verwerven of voor kosten voor de eigen woning die uw kind daarna heeft gemaakt
Bron

Met andere woorden kun je nu belastingvrij steeds kleine bedragen sparen, maar als het totaal boven de grens komt, moet je opeens wel betalen als je het dan pas echt geeft.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95702763
Giften geldt gelijk bij de geboorte. Ieder jaar stelt de belastingdienst het bedrag opnieuw vast, maar voorlopig is het nu ¤5000,- per jaar per kind. Je mag éénmalig een hoger bedrag schenken. Volgens mij moet dat voor hun 36e gedaan zijn en ook aan dat bedrag zit een limiet, maar ik weet niet hoe hoog zo uit mijn hoofd. Maar dat is wel te vinden op de site van de belastingdienst hoor.

Kijk nu zijn ze nog klein dus is het makkelijk aan te passen. Tenminste, ik ga er even vanuit dat er weinig ouders zijn die het zo luxe hebben dat ze inmiddels al meer dan ¤5000,- voor hun kindje hebben gespaard het eerste jaar. Dan is een rekening op naam van die kleine zo geopend en het geld overgeboekt. Probleem opgelost toch?
pi_95702807
Wij hebben een spaarrekening voor Leia waar we maandelijks een bedrag naar overmaken. De bank geeft een leuke rente, en elke 5 jaar krijg je nog eens 5% rente bovenop het dan gespaarde bedrag.

Las laatst dat de regering de zilvervloot rekening weer terug wil hebben, ook wel interessant.
pi_95702835
Jeetje Orea wat een begin van de dag. Hopelijk zet het zonnetje buiten door naar een goed vervolg van de rest van de dag.

Ik ben nieuwsgierig en heb natuurlijk ook gelijk gecheckt of wij wel aan dezelfde kant wonen Sonnetje. Maar ook ik woon aan de andere kant (Ridderkerk).
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:24:24 #215
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95702981
ik moet nog steeds de rekening van leyla regelen... Voor Jen sparen we wel, al is haar spaargeld wel ff op :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_95702990
Daar heb ik jaren gewoond As. Tot ik ging trouwen 3 jaar geleden.

Zo, Orea, jij hebt er al een dag opzitten? Dat is echt een ongelukkig begin van de dag ja. Dit vraagt om chocolade! Ooit komen de tandjes hoor! Echt! ;)
pi_95703000
Haha Tico, wat heeft Jen gekocht van haar spaargeld dan?
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:26:27 #218
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95703046
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:24 schreef Solagratia het volgende:
Haha Tico, wat heeft Jen gekocht van haar spaargeld dan?
Een auto :D
pi_95703146
Hahaha, wanneer begint ze met rijlessen? :P
pi_95703326
Zo Tico die is er vroeg bij, je kan het maar niet vroeg genoeg in huis hebben toch?

Grappig Sola, wij wonen er nu weer 9 jaar, ben ook voor mijn man even verhuisd naar Amsterdam, maar vind dat je hier toch beter kan wonen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:51:43 #221
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95703750
Wij hebben geen rekening voor Nathan.

Het wordt vandaag lekker warm! Ik heb Nathan in stijl aangekleed vandaag ;) ziet er zo lekker op z'n voorjaars uit!
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:54:23 #222
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95703809
Ik volg op twitter een rechtbank journalist, vandaag is de rechtzaak van die vrouw die haar 4 baby's vermoordde. M'n maag draait echt om bij de details. Je snapt dat toch niet?
pi_95703850
Oef Orea.. Fijn begin van de dag zeg.. Ik zou ook een lekker stuk chocola nemen met een groot glas thee ;)

Wij hebben een spaarrekening voor de kinderen ( O+ ), maar ik weet niet eens bij welke bank :@

He bah Tico, ik heb expres echt helemaal niks gevolgd van die zaak, ik kan er niet tegen.

:D Isabel ligt in de la van de box, naar speelgoed te graaien.. :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_95703933
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:54 schreef Ticootje het volgende:
Ik volg op twitter een rechtbank journalist, vandaag is de rechtzaak van die vrouw die haar 4 baby's vermoordde. M'n maag draait echt om bij de details. Je snapt dat toch niet?
Ik snapte t al nooit, maar nu ik floris heb al helemaal niet. Ik was gelijk verliefd toen k dat kleine ventje zag O+
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:00:50 #225
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95704002
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:58 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik snapte t al nooit, maar nu ik floris heb al helemaal niet. Ik was gelijk verliefd toen k dat kleine ventje zag O+
Dat dus...
pi_95704162
Mijn kind heeft een blauwe plek op zn oor ;( ik denk dat ie op zn oor is gevallen ofzo. Hij greep zondag wel naar zn oor toen ie gevallen was, maar toen zag k niks. Slechte moeder ;)

En hij is zo schattig, hij staat aan zn speeltafelding, hij maakt geluid en kijkt mij lachend san O+ *smelt*
En nu heeft ie dat ding naar de schuifpui verplaatst :D
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:17:58 #227
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95704462
Oh ik heb trouwens het buikslaapformulier moeten ondertekenen op het kdv... :') Madam is een echte buikslaper.

Na de pasen ga ik denk ook haar bedje maar naar beneden doen, want ze ligt nu toch steeds ondersteboven achterstevoren... Kwestie van tijd voordat ze doorheeft dat die randen heel handig zijn.
pi_95704611

ff een foto van het badje, foto is gemaakt met mijn mobiel geen idee hoe de kwaliteit is.
pi_95704673
Ons kdv mag helaas niks doen met de pacco doek dus gisteren had mijn mannetje wel drie kwartier geslapen op de vijf uur dat hij daar was.
Tevens hadden ze 'm na drie uur een fles gegeven i.p.v. na vier uur }:|
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_95704685
Je wordt wijs met vallen en opstaan, van een blauwe plek houden ze niets over. Zeker als hij er verder geen last van lijkt te hebben.

Moet je daar voor tekenen Tico? Is dat i.v.m. de gevaren?
Hier wisselt het nog steeds van rug/zij/buik.
pi_95704690
Het buikslaap protocol moest ik ook ondertekenen voor Jelle. Ik heb hem vorige week (1e keer) ook het aerosleep matje mee gedaan, doe ik nu gewoon elke keer. Heb nu via Marktplaats een 2e matje gekocht zodat ik niet elke keer het bedje af hoef te halen, maar ook het matje makkelijker kan wassen. Vooral m'n man vind de Aerosleep een prettig idee :)

Het CB, tja ene oor in, andere oor uit. Vond gisteren eigenlijk wel apart dat ik aangaf Jelle te verdenken van KMA en dat ze er amper verder op in ging. Vervolgens begint ze over bijvoeding, dat hij dat binnenkort al zou mogen. Toen ik aangaf dat ik dat toch echt pas rond de 6 maanden ga doen gaf ze al gelijk aan dat de richtlijnen inmiddels veranderd zijn. Niet inspringend op het feit dat als hij inderdaad KMA heeft het introduceren van bijvoeding juist voorzichtig moet..
pi_95704756
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ons kdv mag helaas niks doen met de pacco doek dus gisteren had mijn mannetje wel drie kwartier geslapen op de vijf uur dat hij daar was.
Wat jammer dat ze niks met de pacco mogen doen. Ook niet als je er een formulier voor ondertekend? Waarom hebben ze de fles al eerder gegeven dan?
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:27:27 #233
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95704760
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ook niet als je dingen ondertekend??
pi_95705081
As, dat ziet er lekker uit!

Orea, wat een lekker begin van de dag zeg! Geniet nu maar lekker van de zon!

Son, ontaarde moeder 8-)

Nog even over de rekening, wij sparen voor J. Voor haar studie/rijbewijs what ever maar het is wel van ons en wij bepalen wat er met het geld gebeurd zeg maar. Haar beide opa en oma's hebben een spaarrekening die na haar 18e van haar is.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_95705248
Ik snap ook niet hoe zij 4 bevallingen in haar eentje gedaan heeft en dan zo'n klein wurmpje vermoorden, dan moet je toch ziek zijn?
pi_95705301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:27 schreef mrien het volgende:

[..]

Wat jammer dat ze niks met de pacco mogen doen. Ook niet als je er een formulier voor ondertekend? Waarom hebben ze de fles al eerder gegeven dan?
Nee ze zouden het wel graag willen maar mag niet van bovenaf.
Bij de intake hebben ze om de vier uur opgeschreven, 's ochtends vragen ze het me en ik zeg om de vier uur dus dan is het geheel logisch dat je als muts dan achteraf om de drie uur op het bord schrijft :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:46:04 #237
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95705343
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nee ze zouden het wel graag willen maar mag niet van bovenaf.
Bij de intake hebben ze om de vier uur opgeschreven, 's ochtends vragen ze het me en ik zeg om de vier uur dus dan is het geheel logisch dat je als muts dan achteraf om de drie uur op het bord schrijft :')
Ik denk dat het dan toch handig is om de pacco te gaan afbouwen thuis...
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:48:49 #238
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95705422
Mijn baby kan zwaaien :D Het ziet er zo lief uit!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_95705518
haha leuk Saffier!! Dat kan Amy ook echt O+ dus nu zwaai ik constant naar haar, vindt ze geweldig. Oh ik ga je pm' en over de 28e. Doe ik nu.
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:53:49 #240
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95705577
Noa ik zou aangeven bij de leidster dat je prima zonder haar adviezen kan :*
Orea wat een geweldig begin van de dag had jij :X :*
We hebben nog geen spaarrekening voor Ylana, wel een voor Tobias.

Het laatste advies van het cb was dat ik geen roomboter op brood mag doen bij Ylana maar wel smeerleverworst en chocoladepasta. Ik vond dat weer geen goed idee :X
Ylana
pi_95705601
Echt verschrikkelijk van die dode baby'tjes ja. Gruwelijke details.. Brr

Rot dat ze op het kdv niet goed hebben geluisterd dml. Inderdaad de pacco afbouwen!

Ylana, die zwaait O+
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:54:29 #242
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95705602
Is goed Sol! Leuk! Wat balen van haar nachten nu :{ :*
Ylana
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:54:41 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95705613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:53 schreef Saffier het volgende:
Noa ik zou aangeven bij de leidster dat je prima zonder haar adviezen kan :*
Orea wat een geweldig begin van de dag had jij :X :*
We hebben nog geen spaarrekening voor Ylana, wel een voor Tobias.

Het laatste advies van het cb was dat ik geen roomboter op brood mag doen bij Ylana maar wel smeerleverworst en chocoladepasta. Ik vond dat weer geen goed idee :X
chocopasta?
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:55:11 #244
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95705629
Ja, chocopasta :{
Ylana
pi_95705765
Chocopasta, wat erg. Waarom geen roomboter dan? Ik dacht dat dat juist goed was.
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:01:26 #246
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95705811
Ze zei dat dat te vet was en daaardoor te belastend voor haar nieren. Ze krijgt gewoon roomboter van me.
Ylana
pi_95705850
Zo we zijn weer goedgekeurd :D
200gram en 2cm gegroeid afgelopen maand. Hij zit goed, dus we mogen fietsen *O*
En hij is snel, maar das niks nieuw
En ze vond m een vrolijk makkelijk mannetje :)
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:06:01 #248
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95705983
Sol ik kijk vanavond even naar je pm :*
Ylana
pi_95706092
Leuk! Floris op de fiets!! 200 gram is niet veel, maar is vast normaal. Ik moet even wennen dat het groeien steeds minder word.

Noa, wat denkt die leidster wel niet?? Je hoeft je kindje niet naar hun manier op te voeden, zij moeten zich aan jou aanpassen!
pi_95706231
Ik had ook niet verwacht dat t meer zou zijn :) hij is zo druk dat t me verbaasd zou hebben. Gewicht zit netjes op de middenin en lengte op de -1. Hij blijft ze netjes volgen
Hij is 9170 bij 70 cm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')