Als ik jou was zou ik of eens met haar 1 op 1 gaan praten, of eens met de manager. Het is niet de bedoeling dat je met een naar gevoel van het KDV weggaat natuurlijk!quote:Op dinsdag 19 april 2011 07:52 schreef Noa24 het volgende:
Ik ben tevreden over het cb hier. Ik krijg echter elke dinsdag "advies"van een leidster van het kdv hier. Iedere week als ik haar ophaal heeft ze wel iets op te merken. Wat ondermeer al is langsgekomen: Neusspray (zoutwateroplossing) is verslavend, ze verdraait/liegt over kleine zaken als dat ze haar wel neusspray hebben gegeven/ haar speen hebben gegeven, en ze komt echt elke! week met commentaar. Onze dochter at vorige week niet al haar flessen leeg(ze krijgt er nog 4 van 180), ja dat was ook niet gek, ze had al lang 3 flessen moeten hebben???
Elke week kom ik er weer sacherijnig vandaan, grr.
Dat kan wel lastig worden als er straks veel op staat en je wil het alsnog op de naam van je kind zetten. Kan zomaar belast worden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 08:53 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Wij hebben wel een spaarrekening voor J. Maar die staat gewoon op onze naam geen problemen met handtekeningen dus!
Ook dat nog idd, daar heeft Vanyel ook gelijk in. Het wordt dan gezien als een schenking en boven een bepaald bedrag moet je dan successierechten betalen (schenkingsrecht). Dat is helemaal zonde van het zuurgespaarde geld.quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat kan wel lastig worden als er straks veel op staat en je wil het alsnog op de naam van je kind zetten. Kan zomaar belast worden.
Bronquote:Vrijstelling voor schenkingen aan kinderen
U mag aan uw kinderen en pleegkinderen elk jaar ¤ 5.030 belastingvrij schenken. Dit bedrag geldt per kind.
Let op!
De vrijstellingen voor schenkingen van ouders aan kinderen en pleegkinderen gelden voor u en uw partner samen. Ook als u gescheiden bent, worden schenkingen die u als ouder afzonderlijk doet, bij elkaar opgeteld.
Eenmalig verhoogde vrijstelling voor kinderen vanaf 18 tot 35 jaar
Is uw kind tussen de 18 en 35 jaar? Dan mag u uw kind in 1 jaar maximaal ¤ 24.144 belastingvrij schenken. U mag maar 1 keer gebruikmaken van de eenmalig verhoogde vrijstelling. Deze regeling geldt ook voor kinderen die ouder zijn dan 35 jaar maar een partner hebben die jonger is dan 35 jaar.
Let op!
Als u een schenking doet waarbij u gebruikmaakt van de eenmalig verhoogde vrijstelling, dan moet u toch aangifte doen. In de aangifte geeft u aan welke vrijstelling volgens u van toepassing is.
Vrijstelling voor financiering van een studie of woning
De eenmalig verhoogde vrijstelling voor kinderen van 18 tot 35 jaar kan verhoogd worden tot ¤ 50.300. Dit kan als uw kind het geld gebruikt:
om een dure studie te betalen
Meer informatie over de vrijstelling voor een studie
om een eigen woning te verwerven of voor kosten voor de eigen woning die uw kind daarna heeft gemaakt
Een autoquote:Op dinsdag 19 april 2011 09:24 schreef Solagratia het volgende:
Haha Tico, wat heeft Jen gekocht van haar spaargeld dan?
Ik snapte t al nooit, maar nu ik floris heb al helemaal niet. Ik was gelijk verliefd toen k dat kleine ventje zagquote:Op dinsdag 19 april 2011 09:54 schreef Ticootje het volgende:
Ik volg op twitter een rechtbank journalist, vandaag is de rechtzaak van die vrouw die haar 4 baby's vermoordde. M'n maag draait echt om bij de details. Je snapt dat toch niet?
Dat dus...quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:58 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik snapte t al nooit, maar nu ik floris heb al helemaal niet. Ik was gelijk verliefd toen k dat kleine ventje zag
Wat jammer dat ze niks met de pacco mogen doen. Ook niet als je er een formulier voor ondertekend? Waarom hebben ze de fles al eerder gegeven dan?quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ons kdv mag helaas niks doen met de pacco doek dus gisteren had mijn mannetje wel drie kwartier geslapen op de vijf uur dat hij daar was.
Tevens hadden ze 'm na drie uur een fles gegeven i.p.v. na vier uur
Ook niet als je dingen ondertekend??quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ons kdv mag helaas niks doen met de pacco doek dus gisteren had mijn mannetje wel drie kwartier geslapen op de vijf uur dat hij daar was.
Tevens hadden ze 'm na drie uur een fles gegeven i.p.v. na vier uur
Nee ze zouden het wel graag willen maar mag niet van bovenaf.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:27 schreef mrien het volgende:
[..]
Wat jammer dat ze niks met de pacco mogen doen. Ook niet als je er een formulier voor ondertekend? Waarom hebben ze de fles al eerder gegeven dan?
Ik denk dat het dan toch handig is om de pacco te gaan afbouwen thuis...quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nee ze zouden het wel graag willen maar mag niet van bovenaf.
Bij de intake hebben ze om de vier uur opgeschreven, 's ochtends vragen ze het me en ik zeg om de vier uur dus dan is het geheel logisch dat je als muts dan achteraf om de drie uur op het bord schrijft
chocopasta?quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:53 schreef Saffier het volgende:
Noa ik zou aangeven bij de leidster dat je prima zonder haar adviezen kan
Orea wat een geweldig begin van de dag had jij![]()
We hebben nog geen spaarrekening voor Ylana, wel een voor Tobias.
Het laatste advies van het cb was dat ik geen roomboter op brood mag doen bij Ylana maar wel smeerleverworst en chocoladepasta. Ik vond dat weer geen goed idee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |