Daar gaan we dan...
SO YOU THINK YOU CAN DANCE UK SEASON 2 – TOP 20Ryan & Stephanie – commercialOuch, wat een slecht begin. Volledig inhoudsloos, ongemakkelijke lifts, lompe overgangen, brrrr. Na dat vreselijke jazznummertje van vorige week was mijn interesse in Ryan tot het nulpunt gedaald. Ook in dit nummer vond ik hem een enorme oude uitstraling hebben, alsof het hem allemaal erg veel moeite kostte. Ik kan me helemaal vinden in zijn eliminatie, veruit de zwakste jongen. Dus doewie

. Stephanie verdient een betere partner en die krijgt ze nu.
Matt & Charlotte – foxtrotDat snoetje van Matt toen hij hoorde dat hij moest foxtrotten

… Briljante pairing dit. Jullie weten dat ik niet in ‘random’ en/of ‘hoge hoed’ geloof, dus hoe slim is het om de gedoodverfde winnaar een dans te geven die hem 100% zeker ligt, en hem te koppelen aan Chavvy Charlotte, die aan zijn zijde in één klap kan tonen dat ze meer is dan een blonde bimbo (zagen jullie haar familie? Blond uit dezelfde fles

!). Zij is waarschijnlijk de meest onderschatte kandidaat van het seizoen. Voor mij de leukste dans van de avond, alhoewel het natuurlijk helemaal geen foxtrot was maar ach...

. En ja, Charlotte blijft een rotkop houden. Al draagt een aap een gouden ring en zo.
Katie & Lee C. – lyrical hip hopKate Prince ugh, tyf op met al die fucking props en gooi er eens een zooi danspassen in, mens

. Dus Katie Love is een ster… mmm ja, okay, vooruit. Helemaal overtuigd ben ik nog niet, maar dit deed ze wel goed. Idioot dat ze geen complimenten gaven voor die sprong van de tafel in zijn armen. De kritiek op Lee was een beetje te dik aangezet, zo slecht vond ik hem niet, al moet hij wel rap veel gaan groeien.
Rithy & Shane – BroadwayOh, rare pairing dit, het lengteverschil is nogal in het oog springend

. De choreo was zo zo, Giant Choreography Lady heeft wel eens beter later zien. Toch redelijk vermakelijk omdat Rithy gewoon een fierce diva is. Sorry fans, maar Shane was gewoon haar prop in deze dans, en nog niet eens een goede prop, ik vind hem traag en log. Ik had verwacht dat ‘ie wederom klappen om de oren zou krijgen van Nigel & co, maar schijnbaar was ‘ie opeens heel goed

. Boh.
Charlie & Alice - contemporaryStandaard werkje uit het Grote Mandy Moore-archief. Uiteraard met een countrymuziekje eronder om het klefgehalte te verhogen. Wel… technisch was ik ‘not amazed by’ (ja ja, see what I did there

) Charlie, maar je zag wel dat hij zijn stinkende best deed en ontzettend graag wil. Alice is een interessant meisje dat veel lijkt te kunnen en ik hoop heel erg dat Charlie haar niet in de weg gaat zitten, al vind ik het wel een aardige pairing. Niet slecht, maar ook niet erg memorabel.
Paige & Gian Luca - jazzO please, nog meer Godfather-gezeik… Okay, car crash, heerlijk

. Ten eerste die choreo. Mandy, Mandy, Mandy, wat was dat in hemelsnaam? Ten tweede Paige. Oy. Lief hertje, maar compleet niet klaar voor en opgewassen tegen de hele SYTYCD-experience. Goed dat ze er uit is. Over drie weken weten we niet meer dat ze überhaupt heeft meegedaan. Pluspunt: Stephanie en Gian Luca als nieuw koppel!!!
Danielle & Luke – sambaNou zeg, zo slecht was dit toch niet? Ik ben het eens dat hun connectie nog niet je van het is, maar technisch vond ik het enorm meevallen. Zij was sexy en redelijk gecontroleerd, en voor zo'n lang eind produceerde hij toch aardig wat acceptabele samba-moves. Je kunt zeggen van Luke wat je wilt, hij is misschien niet de meest aantrekkelijke deelnemer, maar zijn inzet en performance skills zijn gewoon goed. Luke voor mij + 1. O ja, een samba? Een samba

? Dit was minstens 50% jive.
Katrina & Tom – hip hopYeuh, Katrina The Ballerina! En Tom The Tapper! Leuk setje dit, twee cuties. Superleuke choreo en wat was zij verrassend goed! Inderdaad werd hij een beetje weggedanst, maar voor een tapper best goed gedaan toch? Erg vermakelijk, die choreograaf mogen ze vaker vragen! Die reactie van Sisco

… (ja sorry, ik mag hem wel, al is hij een rete-inconsequent in zijn commentaar. Maar de Sisco & John Barrowman School of Heterosexuality heeft me over de streep getrokken

).
Kirsty & Lee B. – contemporarySarah Boulter, joep! Op deze pairing had ik wel geld durven zetten, geen idee waarom maar het zijn beide opmerkelijke persoonlijkheden, dus dat kan heel goed werken. And it did. Zij was mooi en lief en lijkt elke week meer vertrouwen te krijgen. En ik ben erg blij dat Lee B. in de show zit

. Ik kan geen andere SYTYCD-er bedenken om hem mee te vergelijken, of het moet Rhys van SYTYCD AUS zijn. Maar die was veel flamboyanter en een diva, terwijl Lee ‘gewoon’ androgyn en meer ‘lyrical’ lijkt. Goed gedaan kids.
Israel & Bethany Rose – discoJa hoor, heb je alles gehad, krijg je nog een disco voor de keizen

. Blegh. Mijn Israel met dit nep Japanse Hello Kitty-lolitaatje. Wat kan je er over zeggen. ’t Was geen draak, en Israel krijgt er weer een puntje bij because he got his gay on, maar disco laat me meestal zo ontzettend koud… Nou ja, ze zitten er nog in en we zien wel wat volgende week brengt.
Algemene conclusie: redelijke show, betere 'cast' dan vorig jaar, het succes van dit seizoen zal afhangen van het niveau van de choreografie, wat de standaard van USA, AUS en zelfs CAN nog nauwelijks benadert. En dat is erg jammer. Cat was weer geweldig, de judges lekker venijnig maar niet té en de openingsdans van de result show was nice, very nice. Voorlopig blijf ik kijken

.
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 25-04-2011 15:29:29 ]